Naisystävää

Nuorenavalmistunut

Haluaisin vinkkejä siitä, mistä voisin löytää naisystävän. Olen savuton ja alkoton korkeasti koulutettu mies ja samanlaista naista kaipaan. Minulla ei ole harrastuksia, joissa olisi sopivia naisia. Netissä olen tutustunut joihinkin, mutta ne ovat olleet aika onnettomia tapauksia. Haluaisin kuitenkin elämässä pärjäävän naisen, joka olisi luotettava, jolla olisi terveelliset elämäntavat ja joka tekisi jotain järkevää työtä.

25

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytäminen

      Ei kait naisen löytäminen ole vaikeaa.

      • Nuorenavalmistunut

        Kellä on, kellä ei. Ulkonäköni ei ole kovinkaan ihmeellinen ja en tapaa naisia juuri missään.


    • Ihmettelen;

      Miksi työn tekeminen on kriteeri?
      Tällä hetkellä työttömiä lähes 300 000 ihmistä, johon todennäköisesti ei
      kuulu kurssituksessa, ilmaistöissä tai lomautettuina olevat, vaan he,
      joille työkkäri ei ole saanut annettua karenssia, kun laskenta on suoritettu.

      • Nuorenavalmistunut

        Voihan työtönkin olla, kunhan on edellytyksiä ja tahto päästä takaisin työelämään. Ainakaan punttikselta ei löytynyt tänään sopivaa.


      • Tsemppiä-
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        Voihan työtönkin olla, kunhan on edellytyksiä ja tahto päästä takaisin työelämään. Ainakaan punttikselta ei löytynyt tänään sopivaa.

        Käy vaikka kahvilassa, jossa paljon muita nuoria. Juttelet iloisesti kassajonossa "lupaaville" naisille tai
        sitten pöydän yli. Käy erilaisissa tapahtumissa, ilmaisissa seminaareissa jne.

        Ota tavoitteeksi, että ainakin yhden kerran päivässä juttelet tai sanot edes MOI jollekin ikäisellesi naiselle.
        Keksi etukäteen jotain mukavaa juttelemista, vaikka muusta kuin säästä.

        Varo kuitenkin liikaa tungettelemasta :)

        Esim. viime viikolla olin yhdessä seminaarissa, jossa tarjottiin kahvit ja superisot pullat. Menin perimmäiseen yksinäiseen pöytään taakse. Perimmäisen pöydän viereisessä pöydässä oli mies. Hän alkoi juttelemaan pöydän yli, eka repliikki taisi olla, että yksinäiseen pöytään maksoi mitä maksoi.. ja siitä hän sitten jatkoi näppärästi. Hetken päästä, hän tuli samaan pöytään. Ihan kiva piristys.
        Stoori loppui siihen, kun seminaariin mentiin omille paikoileen ja kurjaa kyllä, ja lähdin omia matkojani hiukan ennen kun tilaisuus loppui.

        Siitä olisi voinut kehkeytyä vaikka mitä :)


      • Nuorenavalmistunut
        Tsemppiä- kirjoitti:

        Käy vaikka kahvilassa, jossa paljon muita nuoria. Juttelet iloisesti kassajonossa "lupaaville" naisille tai
        sitten pöydän yli. Käy erilaisissa tapahtumissa, ilmaisissa seminaareissa jne.

        Ota tavoitteeksi, että ainakin yhden kerran päivässä juttelet tai sanot edes MOI jollekin ikäisellesi naiselle.
        Keksi etukäteen jotain mukavaa juttelemista, vaikka muusta kuin säästä.

        Varo kuitenkin liikaa tungettelemasta :)

        Esim. viime viikolla olin yhdessä seminaarissa, jossa tarjottiin kahvit ja superisot pullat. Menin perimmäiseen yksinäiseen pöytään taakse. Perimmäisen pöydän viereisessä pöydässä oli mies. Hän alkoi juttelemaan pöydän yli, eka repliikki taisi olla, että yksinäiseen pöytään maksoi mitä maksoi.. ja siitä hän sitten jatkoi näppärästi. Hetken päästä, hän tuli samaan pöytään. Ihan kiva piristys.
        Stoori loppui siihen, kun seminaariin mentiin omille paikoileen ja kurjaa kyllä, ja lähdin omia matkojani hiukan ennen kun tilaisuus loppui.

        Siitä olisi voinut kehkeytyä vaikka mitä :)

        En ole enaa ihan nuori, kun ikää on 27-vuotta. Olen kyllä käynyt ulkona syömässä, ja yhden ystävän kanssa vietän toisinaan aikaa kahviloissa. Usein sitä vaan jämähtää omaan pöytään ja keskittyy kaverin kuulumisiin. Toisaalta musta tuntuu, että jos menisin yksikseni istumaan johonkin iltaa, niin vaikuttaisin niin säälittävältä, että siinä ei tulisi juteltua kellekään. Näin ainakin vielä kolmisen vuotta sitten. Aktiivinen olen silloin kun on tilaisuus, mutta minun kohdalla väkisin hakeminen ei ole tuottanut tulosta. Käyn yleensä lähikaupassani, ja siellä on aina samat vakiomyyjät, joden kanssa suhdetta ei synny.


      • tsemppiä-
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        En ole enaa ihan nuori, kun ikää on 27-vuotta. Olen kyllä käynyt ulkona syömässä, ja yhden ystävän kanssa vietän toisinaan aikaa kahviloissa. Usein sitä vaan jämähtää omaan pöytään ja keskittyy kaverin kuulumisiin. Toisaalta musta tuntuu, että jos menisin yksikseni istumaan johonkin iltaa, niin vaikuttaisin niin säälittävältä, että siinä ei tulisi juteltua kellekään. Näin ainakin vielä kolmisen vuotta sitten. Aktiivinen olen silloin kun on tilaisuus, mutta minun kohdalla väkisin hakeminen ei ole tuottanut tulosta. Käyn yleensä lähikaupassani, ja siellä on aina samat vakiomyyjät, joden kanssa suhdetta ei synny.

        Juuri niin, nyt kun huomaat, että kulutat aikaa vain "yhdessä" pöydässä,
        voit seuraavalla kerralla tehdä toisin. Siis menet notkumaan tiskille,
        käväset veskissä ja huikkailet moita rennosti.

        Muuten olet varmaan oikeassa, yksin baarissa vaikuttaa säälittävältä,
        mutta jos menet kimpassa ja seurailet tilanteita...

        Ja vaihdat kulkureittejä, harrastuksia ja niin pois päin.
        Kukaan ei löydä sinua kotoa (ellei ole hyvä säkä - naispostinkantaja, mittarintarkistaja..)


      • Nuorenavalmistunut
        tsemppiä- kirjoitti:

        Juuri niin, nyt kun huomaat, että kulutat aikaa vain "yhdessä" pöydässä,
        voit seuraavalla kerralla tehdä toisin. Siis menet notkumaan tiskille,
        käväset veskissä ja huikkailet moita rennosti.

        Muuten olet varmaan oikeassa, yksin baarissa vaikuttaa säälittävältä,
        mutta jos menet kimpassa ja seurailet tilanteita...

        Ja vaihdat kulkureittejä, harrastuksia ja niin pois päin.
        Kukaan ei löydä sinua kotoa (ellei ole hyvä säkä - naispostinkantaja, mittarintarkistaja..)

        En siis käy baareissa, vaan kahviloissa. Käyn oikeastaan vain yhden kaverin kanssa silloin tällöin teellä, kun muut kaverit eivät ole kahvilaihmisiä tai sit mä en vaan ole kahvilakaveri. Yksin on vaikea mennä, kun en osaa kantaa teekuppia läikyttämättä. On mulla parikin kulkureittiä, joita käytän liikkuessani. Harrastuksia en aio vahtaa, sillä olen kilpaurheilija ja vapaa-aika kuluu EM-kisoihin valmentautumisessa. Aikaa olisi parisuhteelle, mutta ei uusille harrastuksille ja parisuhteelle. :)


      • mä vaan
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        En siis käy baareissa, vaan kahviloissa. Käyn oikeastaan vain yhden kaverin kanssa silloin tällöin teellä, kun muut kaverit eivät ole kahvilaihmisiä tai sit mä en vaan ole kahvilakaveri. Yksin on vaikea mennä, kun en osaa kantaa teekuppia läikyttämättä. On mulla parikin kulkureittiä, joita käytän liikkuessani. Harrastuksia en aio vahtaa, sillä olen kilpaurheilija ja vapaa-aika kuluu EM-kisoihin valmentautumisessa. Aikaa olisi parisuhteelle, mutta ei uusille harrastuksille ja parisuhteelle. :)

        Näinpä, tuossa selviää jo aika paljon, miksi et tapaa naisia ja nähtävästi
        et halua tavata tulevaisuudessakaan.
        Koska keksit hyviä selityksiä, miksi et tee juuri toisin,
        vaikka tämä tämänhetkinen tilanne näyttää päättyvän umpikujaan.

        Muutoksia, hyvä mies, jos haluat saada jotain aikaan.
        Kilpaurheilu on kyllä pätevä syy säännönmukaisuudelle.
        Mutta kun se parisuhdekin olisi nyt löydettävä jollain aikavälillä.

        Pian olet "yli-ikäinen" sekä kilpaurheilulle että naismarkkinoille,
        sillä parisuhde muodostetaan noin alle 30-vuotiaana, jos halutaan lapsia.
        Myös se ikä on sillä lailla otollinen, kun ura ei ole vienyt ihmistä ihan täysin, siis ollaan
        rennommin vapaalla, eikä pingoteta hikipäässä uuden auton, asunnon, lasten ja kesämökin takia.

        Se biologinen kello on myös määräävä tekijä... Mies tosin ei ole ikinä yli-ikäinen, mutta nuoret naiset eivät oikein kiinnostustu vanhoista köpöistä, ellei rahaa ja muuta kiinnostavaa ole yllinkyllin... ja kun etsit 40-v vielä edelleen omanikäistäsi, on sitten erottu, lapsia hommattu jne ja uusioperheen mahdollisuus on suuri. (ei vika, mutta pinttyyntyneelle poikamiehelle voi olla ylitsepääsemätön asia).

        Helmiä tietysti löytyy kaikenikäisistä naisista,..


      • mä vaan
        mä vaan kirjoitti:

        Näinpä, tuossa selviää jo aika paljon, miksi et tapaa naisia ja nähtävästi
        et halua tavata tulevaisuudessakaan.
        Koska keksit hyviä selityksiä, miksi et tee juuri toisin,
        vaikka tämä tämänhetkinen tilanne näyttää päättyvän umpikujaan.

        Muutoksia, hyvä mies, jos haluat saada jotain aikaan.
        Kilpaurheilu on kyllä pätevä syy säännönmukaisuudelle.
        Mutta kun se parisuhdekin olisi nyt löydettävä jollain aikavälillä.

        Pian olet "yli-ikäinen" sekä kilpaurheilulle että naismarkkinoille,
        sillä parisuhde muodostetaan noin alle 30-vuotiaana, jos halutaan lapsia.
        Myös se ikä on sillä lailla otollinen, kun ura ei ole vienyt ihmistä ihan täysin, siis ollaan
        rennommin vapaalla, eikä pingoteta hikipäässä uuden auton, asunnon, lasten ja kesämökin takia.

        Se biologinen kello on myös määräävä tekijä... Mies tosin ei ole ikinä yli-ikäinen, mutta nuoret naiset eivät oikein kiinnostustu vanhoista köpöistä, ellei rahaa ja muuta kiinnostavaa ole yllinkyllin... ja kun etsit 40-v vielä edelleen omanikäistäsi, on sitten erottu, lapsia hommattu jne ja uusioperheen mahdollisuus on suuri. (ei vika, mutta pinttyyntyneelle poikamiehelle voi olla ylitsepääsemätön asia).

        Helmiä tietysti löytyy kaikenikäisistä naisista,..

        Ja onnea kisoihin!!

        Ensin torutaan, sitten onnitellaan :)


      • Nuorenavalmistunut
        mä vaan kirjoitti:

        Näinpä, tuossa selviää jo aika paljon, miksi et tapaa naisia ja nähtävästi
        et halua tavata tulevaisuudessakaan.
        Koska keksit hyviä selityksiä, miksi et tee juuri toisin,
        vaikka tämä tämänhetkinen tilanne näyttää päättyvän umpikujaan.

        Muutoksia, hyvä mies, jos haluat saada jotain aikaan.
        Kilpaurheilu on kyllä pätevä syy säännönmukaisuudelle.
        Mutta kun se parisuhdekin olisi nyt löydettävä jollain aikavälillä.

        Pian olet "yli-ikäinen" sekä kilpaurheilulle että naismarkkinoille,
        sillä parisuhde muodostetaan noin alle 30-vuotiaana, jos halutaan lapsia.
        Myös se ikä on sillä lailla otollinen, kun ura ei ole vienyt ihmistä ihan täysin, siis ollaan
        rennommin vapaalla, eikä pingoteta hikipäässä uuden auton, asunnon, lasten ja kesämökin takia.

        Se biologinen kello on myös määräävä tekijä... Mies tosin ei ole ikinä yli-ikäinen, mutta nuoret naiset eivät oikein kiinnostustu vanhoista köpöistä, ellei rahaa ja muuta kiinnostavaa ole yllinkyllin... ja kun etsit 40-v vielä edelleen omanikäistäsi, on sitten erottu, lapsia hommattu jne ja uusioperheen mahdollisuus on suuri. (ei vika, mutta pinttyyntyneelle poikamiehelle voi olla ylitsepääsemätön asia).

        Helmiä tietysti löytyy kaikenikäisistä naisista,..

        Olen kyllä tehnyt elämässäni monenlaisia asioita, mutta eivät ne ole parisuhdemarkkinoilla auttaneet. Nykyään teen niitä asioita, joista tykkään. Minusta ei olisi järkevää vaikkapa ilmoittautua espanjan kurssille sen takia, että haluaisin parisuhteen. Entäs jos tapaisinkin lupaavan oloiset naisen, joka haluaisi treffata minua. Hän kysyisi, miksi kiinnostuin espanjan kielestä. Sitten kun vastaisin, että ei se espanja ole mun juttu, vaan tulin katselemaan naisia, niin enpä usko, että suhdetta syntyisi. Luulen, että aika moni nainen haluaa kuitenkin miehen, jolla on selkeitä suunnitelmia elämälleen.

        Olisin kyllä valmis muuttamaan elämääni, jos se parantaisi tsäänssiäni saada suhde ja tekeminen olisi mukavaa. Ongelmana on se, että en vaan keksi sopivaa harrastusta mitä tehdä. Aika montaa asiaa olen kokeillut, mutta sinkkuna ollaan tällä hetkellä. Aikoinaan mulla oli urheilun lisäksi eräs toinen harrastus, jota tein intohimoisesti ja jossa tapasin samanhenkisiä tyttöjä, mutta eipä edes yhteinen harrastus auttanut tyttöystävän löytämiseen.


      • Nuorenavalmistunut
        mä vaan kirjoitti:

        Ja onnea kisoihin!!

        Ensin torutaan, sitten onnitellaan :)

        Kiitos!


      • Nuorenavalmistunut
        mä vaan kirjoitti:

        Näinpä, tuossa selviää jo aika paljon, miksi et tapaa naisia ja nähtävästi
        et halua tavata tulevaisuudessakaan.
        Koska keksit hyviä selityksiä, miksi et tee juuri toisin,
        vaikka tämä tämänhetkinen tilanne näyttää päättyvän umpikujaan.

        Muutoksia, hyvä mies, jos haluat saada jotain aikaan.
        Kilpaurheilu on kyllä pätevä syy säännönmukaisuudelle.
        Mutta kun se parisuhdekin olisi nyt löydettävä jollain aikavälillä.

        Pian olet "yli-ikäinen" sekä kilpaurheilulle että naismarkkinoille,
        sillä parisuhde muodostetaan noin alle 30-vuotiaana, jos halutaan lapsia.
        Myös se ikä on sillä lailla otollinen, kun ura ei ole vienyt ihmistä ihan täysin, siis ollaan
        rennommin vapaalla, eikä pingoteta hikipäässä uuden auton, asunnon, lasten ja kesämökin takia.

        Se biologinen kello on myös määräävä tekijä... Mies tosin ei ole ikinä yli-ikäinen, mutta nuoret naiset eivät oikein kiinnostustu vanhoista köpöistä, ellei rahaa ja muuta kiinnostavaa ole yllinkyllin... ja kun etsit 40-v vielä edelleen omanikäistäsi, on sitten erottu, lapsia hommattu jne ja uusioperheen mahdollisuus on suuri. (ei vika, mutta pinttyyntyneelle poikamiehelle voi olla ylitsepääsemätön asia).

        Helmiä tietysti löytyy kaikenikäisistä naisista,..

        Kokeilin nyt sitten kahvilassa mennä juttelemaan muutamalle naiselle. Eivät reagoineet minuun mitenkään, joten lähdin kotiin. Kyllä sitä yksin ollessa on paremmalla tuulella kuin huonosti käyttäytyvien naisten seurassa. Ei se perheen saaminen minulle ole elämän tärkein asiaa, eli kyllä minun pitää viihtyä paremmin naisen kanssa kuin yksin. Ulkoisesta olemuksestani ei monikaan pidä.


      • mä vaan
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        Kokeilin nyt sitten kahvilassa mennä juttelemaan muutamalle naiselle. Eivät reagoineet minuun mitenkään, joten lähdin kotiin. Kyllä sitä yksin ollessa on paremmalla tuulella kuin huonosti käyttäytyvien naisten seurassa. Ei se perheen saaminen minulle ole elämän tärkein asiaa, eli kyllä minun pitää viihtyä paremmin naisen kanssa kuin yksin. Ulkoisesta olemuksestani ei monikaan pidä.

        Älä lannistu ekasta kerrasta, vaan vasta sadasta :)
        Ja senkin jälkeen voi laskeskella, mitä voi vielä kehittää.

        Helsingin aikuisopistolla on luentosarja rakkaudesta,
        yksi aihe taisi olla flirttailu. Suomalaiselle se ei oikein luonnistu,
        mutta voi ainakin opetella, mitä siihen kuuluu ja soveltavin osin noudattaa
        "ohjeita". Itseilmaisukursseilla (en menisi itse) voisi myös ehkä opetella luontevaa käytöstä..

        Jos ulkoisessa olemuksessasi on, mitä pitäisi korjata, kyselepä kuntosalilta (tai vaihda kuntosalia), mitä voisi tehdä... tosin huippu-urheilijat eivät varmaan lisää rintalihaksia tai hauista tarvitse.. Säännölliset Parturi-käynti, hammaslääkäri auttaa myös ulkonäköasiaan. Joillain vaatekaupoilla on myös vaatetusneuvontaa, ainakin ollut. Stokkalla ja Sokoksella??

        Noin niin kuin yleisesti ottaen, oli kyse kenestä tahansa, miehestä tai naisesta, sisältäen myös minut :)


      • Nuorenavalmistunut
        mä vaan kirjoitti:

        Älä lannistu ekasta kerrasta, vaan vasta sadasta :)
        Ja senkin jälkeen voi laskeskella, mitä voi vielä kehittää.

        Helsingin aikuisopistolla on luentosarja rakkaudesta,
        yksi aihe taisi olla flirttailu. Suomalaiselle se ei oikein luonnistu,
        mutta voi ainakin opetella, mitä siihen kuuluu ja soveltavin osin noudattaa
        "ohjeita". Itseilmaisukursseilla (en menisi itse) voisi myös ehkä opetella luontevaa käytöstä..

        Jos ulkoisessa olemuksessasi on, mitä pitäisi korjata, kyselepä kuntosalilta (tai vaihda kuntosalia), mitä voisi tehdä... tosin huippu-urheilijat eivät varmaan lisää rintalihaksia tai hauista tarvitse.. Säännölliset Parturi-käynti, hammaslääkäri auttaa myös ulkonäköasiaan. Joillain vaatekaupoilla on myös vaatetusneuvontaa, ainakin ollut. Stokkalla ja Sokoksella??

        Noin niin kuin yleisesti ottaen, oli kyse kenestä tahansa, miehestä tai naisesta, sisältäen myös minut :)

        Perussiisteydestä pidä huolta. Kieltämättä rintalihaksia voisi olla enemmän, kun olen pitkänmatkanjuoksijan oloinen, eli mulla on aika laiha kroppa ja vahvat jalat. Yrityksiä on ollutkin kymmeniä ellei päälle sata ja joku on välillä kiinnostunutkin. Mutta aika nopeasti kiinnostus on hiipunut.


    • tuli mieleen

      Koska kirjoitat tälle vammaiset-palstalle, sinulla lienee joku vamma. Ehkä se vaikuttaa naismarkkinoilla...?
      Miten vamma ilmenee? Ehkä joku samanalainen naispuolinen olisi sopiva? Ei ainakaan olisi ennakkoluuloja.

      • Nuorenavalmistunut

        CP-vamma löytyy. Ilmenee lähinnä pienoisena kömpelyytenä. Ei minua haittaisi ollenkaan seurustella kaltaiseni naisen kanssa, mutta vammaisia en juurikaan tapaa muutoin kuin satunnaisesti kadulla. Mutta koska vammattomia näkee enemmän, niin luonnollisesti olen enemmän vammattomien naisten kanssa.


      • on pahin ennakkoluulo mitä voi olla, että kahesta samalla tavalla vammasesta tulis automaattisesti jotain ylimpiä ystäviä, saati jopa pari. Kokemuksesta voin sanoa voin sanoa ettei samalla tavalla välttämättä tule edes kavereita. Tai samaten kahdesta vammaisesta yleensä joilla on hieman erilaiset vammat. Ei todellakaan ole mitään 100%:sen varmaa että niistäkään tulee edes kavereita, saati paria


      • Nuorenavalmistunut
        onnestasoikeena kirjoitti:

        on pahin ennakkoluulo mitä voi olla, että kahesta samalla tavalla vammasesta tulis automaattisesti jotain ylimpiä ystäviä, saati jopa pari. Kokemuksesta voin sanoa voin sanoa ettei samalla tavalla välttämättä tule edes kavereita. Tai samaten kahdesta vammaisesta yleensä joilla on hieman erilaiset vammat. Ei todellakaan ole mitään 100%:sen varmaa että niistäkään tulee edes kavereita, saati paria

        Ei se yhteinen vamma tosiaan tarkoita sitä, että olisi muutakin yhteistä. Mutta jos kemiat kolahtaa, niin minua ei vamma haittaa.


      • Nimimerkitön nainen
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        Ei se yhteinen vamma tosiaan tarkoita sitä, että olisi muutakin yhteistä. Mutta jos kemiat kolahtaa, niin minua ei vamma haittaa.

        voi ehkäpä löytää ystäviä....Tosin minäkin aika yksinäinen.Facebookista löyty monta entistä koulukaveria.Mulla vain yks hyvä ja ihana ystävä,jonka viimeks tapasin perjantaina hyvän musiikin parissa.En yleensä käy ravintoloissa,mutta....Muutamissa tanssiravintolois käyny yksin ja hyvän ystävän kans. =) Ja hauskaa oli ilman alkoholiakin.Mielummin olen sellasten seurassa jotka ei kännää..


      • mä vaan
        Nuorenavalmistunut kirjoitti:

        CP-vamma löytyy. Ilmenee lähinnä pienoisena kömpelyytenä. Ei minua haittaisi ollenkaan seurustella kaltaiseni naisen kanssa, mutta vammaisia en juurikaan tapaa muutoin kuin satunnaisesti kadulla. Mutta koska vammattomia näkee enemmän, niin luonnollisesti olen enemmän vammattomien naisten kanssa.

        No entä nämä kuntoutuspaikat? Oletko käynyt niissä pitkiin aikoihin?
        Olin itse muutama viikko sitten kuntoutuksessa ja oli kivoja ihmisiä talo täynnä.

        Kelalta voi hakea kuntoutusta, joko harkinnanvaraisena yksilökuntoutuksena tai
        sitten kuntoutusta yleensä, jolloin mennään ryhmän mukana.

        Ihan tarkalla tasolla en tiedä, miten esim. Lomaliitto tai Solaris toimii, mutta
        niihinkin on mahdollista päästä, jos ei liikunnallisia pulmia. Yleensä tosin taitaa olla,
        että oman vammaryhmän paikoilla mennään, jolloin yhdistys valitsee porukat
        omilla kriteereillään ja syillään. Pitkään virkistymättä on aika hyvä syy.


      • Nuorenavalmistunut
        mä vaan kirjoitti:

        No entä nämä kuntoutuspaikat? Oletko käynyt niissä pitkiin aikoihin?
        Olin itse muutama viikko sitten kuntoutuksessa ja oli kivoja ihmisiä talo täynnä.

        Kelalta voi hakea kuntoutusta, joko harkinnanvaraisena yksilökuntoutuksena tai
        sitten kuntoutusta yleensä, jolloin mennään ryhmän mukana.

        Ihan tarkalla tasolla en tiedä, miten esim. Lomaliitto tai Solaris toimii, mutta
        niihinkin on mahdollista päästä, jos ei liikunnallisia pulmia. Yleensä tosin taitaa olla,
        että oman vammaryhmän paikoilla mennään, jolloin yhdistys valitsee porukat
        omilla kriteereillään ja syillään. Pitkään virkistymättä on aika hyvä syy.

        En kyllä varmaankaan pääsisi niihin, kun mun kunto on tosiaan ihan kilpaurheilijan luokkaa. Vamma ei aiheuta kipuja eikä rajoita elämää paljonkaan. Fysioterapiassakaan en ole käynyt kohta 20 vuoteen, ja kunto pysyy yllä urheilemalla. Olen kyllä ottanut selvää, mitä etuisuuksia vammaisuudestani saan, ja tällä hetkellä saan vain alennusta uimisesta ja kuntosalilla käymisestä. Olen siis lähes vammaton, mutta mulla on pientä kömpelyyttä. Ja vaikka pääsisinkin kuntoutukseen, niin nyt töiden loputtua en uskaltaisi hakea sellaisiin, kun pitää olla valmiina mahdollisiin haastatteluiuhin.


    • hemu.82

      Minä olen lievästivammainen nainen en juo enkä polta. Olen 28v ja töissä työkeskuksessa.Jos kiinostaa tutustua niin mese osoite on tämä [email protected]

      • jogiin

        Lievästi vammainen kirjoitetaan erikseen. Ootko nukkunu äidinkielen tunneilla vai ootko muuten vaan tyhmä?


    • Lucky_Heart:)

      Ei rakkaus etsimällä löydy, vaan eläen...

      Kokeileppa laittaa uudestaan ilmoituksen nettiin, vaikka tonne Suomi24:n Treffit-palstalle. Sinkkuja on tänä päivänä todella paljon ja on se kumma, etteivät he toisiansa löydä. Ettei vaan ole syynä liian tiukat vaatimukset toiselta kumppanilta?

      Minun ystäväni löysi Suomi24 Treffit-palstalta elämänsä kumppanin muutama vuosi sitten ja ovat nyt kihloissa. Ja minä myös sattumalta mukavalla tavalla netin kautta, onnellisesti kihloissa minäkin.

      Tsemppiä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe