Huonot ihmisuhteet

_en_kerro

Onko yksinkertasesti sellasia ihmisiä olemassa, jotka ei kelpaa muille kavereiksi? Ehkä ne on niin ärsyttäviä, vaikka ei ne haluais, tai ehkä niissä on vaan jotai epämiellyttävää. Voihan kyse olla vainoharhasuudesta, sekopäisyydestä tai siitä kunnioittaako itteään ja miten näkee maailman.
Itellä on tällänen ongelma. Oon tällänen 18v nuori mies. Harvoin pystyn luomaan uutta kaverisuhdetta, ja monesti tuntuu tulevan joku kylmä katse. Tai sitten toista ei kiinnosta ollenkaan. En mä kyllä osaa kauheen hyvin puhua ihmisten kans. Moni tuntuu vaan alottavan puhumisen ja tutustuu siten uusiin ihmisiin. Itestä tuntuu ettei ole mitään puhuttavaa ja sitte tulee niitä vittumaisia hiljasia hetkiä. Sitten kun mokaan jotenki puhuessa, kun en tiedä miten vastata tai muotoilla kysymyksen, niin saan kusipään leiman. Tai ainakin sellasen tylsän ihmisen leiman. Sitte porukkaa ei kiinnosta enää. En sano, että täysin paska näis asiois olisin. Joskus saattaa läppää lentää. Ongelma vaan on yhteyden luomises ( miten alottaa keskustelu ja mistä puhua), en oikeen tiiä asioista ja mitään ei tule mieleen. Tuntuu väkisin väännetyltä, jos alkais vaan puhua perusjutuista yhtäkkiä "hei millasta musiikkii kuuntelet" jne..
Tosin itteensä ei kannata syyttää näis asioissa. Varhaisteini-iän elin purkissa, olin ujo ja liian haavoittuvainen ja jäin aika paljon jälkeen muista. Siinä syy miksen osaa luoda hyvin mitää yhteyttä. Yläasteen jälkeen aloin miettiä toden teolla, et mikä helvetti on vialla. Kehitystä on tullu roimasti, mut luulen et sitäki on viel helvetisti jäljellä. Joka päivä tulee yritettyy parantaa sosiaalisia taitoja. Jos en mee taaksepäin, niin eteenpäin. Nyt tuntuu vaan, että oon ihan hakuteillä. En tiiä mitä pitäs tehä ja tuunko koskaa pääsemää siihe mitä haluun. Kavereita on muutama. Eli ei mitään 100 kaveria. Täällä nuoril helvetin isot kaveriverkostot. Mut tosin kumpi on tärkeempää? Mä vai 100 muuta tyyppiä?
Ehkä tärkeintä on olla tyytyväine itteensä ja tietää mitä haluaa. Jos jonku asenne ei kelpaa, niin sitä ei ota omaan maailmaansa sitte. Jos ei kunnioita itteensä, nii miten muutkaa voi kunnioittaa?

Välillä joudun hirveeseen raivotilaan, ku tulee nöyryytetty olo, jos on puhunu jolleki (tytölle baarissa, jolleki koulussa) ja takas tulee vaa jotai negatiivista. Sitte muille tää on helpompaa. Täytyy tosin myöntää, et välillä oon ollu vähä kusipää noissa baareissa. Viime vkl mua oikeestaan nöyryytettii vähäse ja olin ihan shokissa siitä. Sitte kotona rupes taas raivostuttamaa ja teki mieli tehä pahaa niille ja muille ketkä oli joskus ollu vittumaisia. Tääki viha johtuu vaan siitä miten joskus enne oli asiat huonommi, ja koska mulla ei ole taitoa luoda mitää yhteyttä. Myös se etten koskaa ole sanonu kunnolla takas. Pitää tapella ittensä kans, et rauhottuis välillä.

Joka tapauksessa tää on välillä helvetin rasittavaa. En tiiä onko tää sellasta, mitä tapahtuu koko aja jokasella. Ehkä munki pitäs vaa vaihtaa omaa maailmannäkemystä, vaikka onki vaikeeta. Mitä tälläsessä paskamaisessa tilanteessa pitäs tehä?

3

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17v jätkä-

      Mul on sama ongelma, yritän kympillä parantaa ihmissuhde taitoja ja laajentaa kaveripiiriä, tsemppiä sulle. :P

    • gsdgsg

      Mitä jos ettisit "omanlaistasi" seuraa... En nyt meinaa että joku "säälittävien otusten jengi" pitäis perustaa, vaikka voishan sekin toimia. Mut siis ajattelin vaan, et et kai säKIN yritä tehdä tuttavuutta vain niihin joilla on se hirvee kaverilössi? Nimittäin ehkä ne ei vaan oo sun tyyppisiä. Ei se sit oo yksin sun vika jos juttu ei luista.

    • Täys pelle

      Tiedän yhen pisamanaamasen pellen jolla on silmälasit ja vaaleat hiukset joka on hiton ärsyttävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe