Vahvista ystävää!

tomumaja

laulanpa tätä laulua tänään. Arvuutan, jos kiinnostaa, kenenkä tekemä laulu?

Matka yhteinen kanssa veljen sen, joka tiellä kulki, tiellä langeten.
Tuskan vaikka näit, tyhjyyteesi jäit, turhaan odotti hän ketään vierelleen.


"Nosta langenneet kanna uupuneet, anna viimein sulaa sydämesi jään... Nosta langenneet
kanna upuneet ....

Kulje luona sen, jonka poimien, näet tiellä taisteluiden uupuneen.
Käden ojentain sydän rakastain, alas vaipuneen voit nostaa uudelleen.

"Nosta langenneet, kanna uupuneet, anna viimein su....

14

2431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso Lapis

      Se ei ole "poimien" vaan voimien!!! Soitan tätä laulua useasti kitaralla ja laulamme vaimoni kanssa sitä!
      Laulun nimi on Vahvista ystävää, laulan sen kertosäkeessä näin " Jeesus vahvista ystävää"!
      Laulun tekijää en tiedä, mutta sanat on todella koskettavat!

      Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.

      • Ostin 80-luvulla

        Boanergesin kasetin,jossa tuo laulu on.
        Siinä laulavat Enbuskan veljekset,Heimo ja Hannu.

        Sanat on hyvät ja vieläkin varteenotettavat.


      • -tomumaja-

        kuuntelin tuota kohtaa moneen kertaan oikein nyt kasetilta "voimien", se kuulostaa myöskin niin helposti siina laulajan laulamana "poimien". H. Enbuska on tehnyt sanat ja laulaa, moni muukin on sitä laulanut kasetille.
        Kertosäkeessähän se kohta "vahvista ystävää", olen tuon kohdan käsittänyt niin, että veljeä siinä kehotetaan vahvistamaan sitä heikompaa veljeä?


      • Iso Lapis
        -tomumaja- kirjoitti:

        kuuntelin tuota kohtaa moneen kertaan oikein nyt kasetilta "voimien", se kuulostaa myöskin niin helposti siina laulajan laulamana "poimien". H. Enbuska on tehnyt sanat ja laulaa, moni muukin on sitä laulanut kasetille.
        Kertosäkeessähän se kohta "vahvista ystävää", olen tuon kohdan käsittänyt niin, että veljeä siinä kehotetaan vahvistamaan sitä heikompaa veljeä?

        Kun veljet asuu kaukana, niin se on kuin rukous heidän puolestaan"Jeesus vahvista ystävää"!
        Ja rukoushan se on, se uskovan ainoa kanava johon Jeesus vastaa ajallaan! Jeesuksella on valta antaa
        rukous kohteille sitä mitä he tarvitsevat! Vanhurskaan rukous on voimallinen kun se on harras!!!!

        Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN!


      • -tomumaja-
        Iso Lapis kirjoitti:

        Kun veljet asuu kaukana, niin se on kuin rukous heidän puolestaan"Jeesus vahvista ystävää"!
        Ja rukoushan se on, se uskovan ainoa kanava johon Jeesus vastaa ajallaan! Jeesuksella on valta antaa
        rukous kohteille sitä mitä he tarvitsevat! Vanhurskaan rukous on voimallinen kun se on harras!!!!

        Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN!

        ja apu tulee Herralta jopa välittömästi, sanotaanko siellä hengellisellä tasolla yleensä. Meitähän on ihmisinä aivan erilaisia, toiset ovat herkkiä, taas toiset ei niinkään herkkiä, siis tasoja löytyy. Jotkut taas pystyvät elämään nuhteettomammin kuin toiset, mutta meillä on kaikilla sama Jeesus, Jumala ja Pyhä Henki käytössämme sydämmissämme.


      • -tomumaja-
        -tomumaja- kirjoitti:

        kuuntelin tuota kohtaa moneen kertaan oikein nyt kasetilta "voimien", se kuulostaa myöskin niin helposti siina laulajan laulamana "poimien". H. Enbuska on tehnyt sanat ja laulaa, moni muukin on sitä laulanut kasetille.
        Kertosäkeessähän se kohta "vahvista ystävää", olen tuon kohdan käsittänyt niin, että veljeä siinä kehotetaan vahvistamaan sitä heikompaa veljeä?

        Heimon kanssa olimme puhelimessa juuri, "Vahvista ystävää" laulun sanoittaja on hänen veljensä Heikki eikä Heimo. Juttelimme paljolti juuri tästä "Jeesus/Jumala..jumaluus..kolminaisuu..kolminaisuusoppi jne".. Olen ehdottomasti sitä mieltä, täällä netissä ei kannata alkaa ruotimaan kenenkään tuosta asiasta, tai kiistelemään.


      • Mainitsit Tomumaja
        -tomumaja- kirjoitti:

        Heimon kanssa olimme puhelimessa juuri, "Vahvista ystävää" laulun sanoittaja on hänen veljensä Heikki eikä Heimo. Juttelimme paljolti juuri tästä "Jeesus/Jumala..jumaluus..kolminaisuu..kolminaisuusoppi jne".. Olen ehdottomasti sitä mieltä, täällä netissä ei kannata alkaa ruotimaan kenenkään tuosta asiasta, tai kiistelemään.

        tuolla eroen aloituksessa, (jotenkin näin)
        että olet ollut kuuntelijana jollekin ystävällesi..

        Se sopii hyvin tuon laulun sanoihin ja osoittaa
        että sinulla on lähimmäisenrakkautta,jota tässä
        ajassa tulisi uskovien keskuudessa ollakin.

        On ihmisiä,jotka kaipaavat yksinäisyydessään,
        että joku tulisi käymään..nykyisin ei juurikaan
        kyläillä enää samoin kuin ennen,niin,että kyllä
        se on täälläkin päin(länsi-suomen seutuvilla)
        siten,kuin sanoit siellä pohjoisempanakin olevan..


    • musiikin ystävä

      Ei, kyllä tämä on Romanosin biisi!

    • Herra4712

      Mahtaako siitä löytyä nuotti myös, olisi tarve laulaa se siunaustilaisuudessa urkujen säestyksellä

    • Siunausta
    • Laulajaa

      Hieno laulu

    • pärekorikaupunki

      Muutama viikko takaisin tän jotenkin vahingossa löysin, kuuntelin ja yllätyin.... Sopisi jaettavaksi laajasti. Kolkyt viisi v uskossa ja siitä viimeiset ainakin kaksikymmentä vuotta unohdettuna... Kannattanut on Iankaikkiset käsivarret ja alkutaipaleen Jumalan ihmeet ja voima joka uskoon saattoi .
      Olen tosiaan joutunut ajattelemaan ,että on Jumalan tahto ja tarkoitus olla ns.hylkiö...
      On koti ja lapset ym tosi Jeesukselta uskon vastauksina ym. Sekö on ollut liikaa .... ?!

    • vesra

      Heikki Lapinkataja on sanoittanut laulun vahvista ystävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe