Outo lasku perästä

Onkohan kukaan muu saanut Ravintola Mount Everest:ltä laskua jossa sanotaan, että maksupäätejärjestelmässä ollut virhe yms. ja pyytävät maksamaan. Outoa jutussa on se, että lasku tuli n. 1,5 vuotta kyseisen ruokailun jälkeen. Ei hommassa muuten mitään jos rahat ei silloin ole perille mennyt mutta laskussa on viivästyskorko 10 %, joka ihmetyttää
Ilmianna
Jaa

68 Vastausta


Jeps, tohon tupsahti lasku, jossa on ostopäivänä 19.6.2008...ja eräpäivä on sitten laitettu 10.12.2009...viivästykorkokin näytää olevan sama.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
En usko kyseessä olevan kusetus, koska muistelen hämärästi syöneeni paikassa suurin piirtein niinä päivinä, joita laskuun on laitettu (tosin summa näyttää vähän suurelta, mutta varmaan on mahdollinen). Lisäksi ei pankki varmaan antaisi osoitetietoja, jos kyseessä ei olisi oikea järjestelmävika.

Mutta kyllä ottaa päähän tällainen palvelutaso! Miten kehtaavat laskuttaa yli vuoden vanhoja asioita. Kyllä pitää niellä tappionsa, jos näin on päässyt käymään, ja vaikkapa vaatia korvauksia järjestelmätoimittajalta, jos se järjestelmävika nyt syynä sitten on ollut.

Tekee mieleni boikotoida puljua tämän jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Moikka sain myös laskun vuoden 2008 syksyltä. sama eräpäivä, haiskahtaa huijaukselta, ei edes Y-tunnusta laskussa. Eikä pankki todellakaan anna osoite tai muitakaan tietoja yrityksille, kuten lasku väittää, se on ihan varma olen itse kaupanalalla töissä.

Ilmoitin asiasta kuluttajaasiamiehelle ja pankkiini. Vien asian poliisille, jos vaikuttaa huijaukselta, samantapaisia laskuja on tavattu huijaus mielessä ennenkin. Yrityksen tulee säilyttää kuitit ostoista 5vuotta oston jälkeen ja jos he eivät voit todistaa allerkirjoitettua kuittia maksu jää kaupan tappioksi. Pitää olla todiste että olet ollut ravintolassa tuolloin eli allekirjoitettu kuitti on hyvä esimerkki siitä. Ei muutaku pankista tiliotetta ja asiaa eteenpäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Os kirjoitti:
Moikka sain myös laskun vuoden 2008 syksyltä. sama eräpäivä, haiskahtaa huijaukselta, ei edes Y-tunnusta laskussa. Eikä pankki todellakaan anna osoite tai muitakaan tietoja yrityksille, kuten lasku väittää, se on ihan varma olen itse kaupanalalla töissä.

Ilmoitin asiasta kuluttajaasiamiehelle ja pankkiini. Vien asian poliisille, jos vaikuttaa huijaukselta, samantapaisia laskuja on tavattu huijaus mielessä ennenkin. Yrityksen tulee säilyttää kuitit ostoista 5vuotta oston jälkeen ja jos he eivät voit todistaa allerkirjoitettua kuittia maksu jää kaupan tappioksi. Pitää olla todiste että olet ollut ravintolassa tuolloin eli allekirjoitettu kuitti on hyvä esimerkki siitä. Ei muutaku pankista tiliotetta ja asiaa eteenpäin.
Miksei asiassa ole käytetty perintätoimistoa kuten normaalisti? Älkää hyvät ihmiset makselko sokeesti laskuja kuka vaan voi väsätä laskuja tietokoneella. Kannattaa olla tarkkana mistä maksaa ja kenen tilille raha oikeasti menee. Ei olis ensimmäinen kerta Suomen historiassa kun tämmösiä huijauksia tehdään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ärsyyntynyt kirjoitti:
En usko kyseessä olevan kusetus, koska muistelen hämärästi syöneeni paikassa suurin piirtein niinä päivinä, joita laskuun on laitettu (tosin summa näyttää vähän suurelta, mutta varmaan on mahdollinen). Lisäksi ei pankki varmaan antaisi osoitetietoja, jos kyseessä ei olisi oikea järjestelmävika.

Mutta kyllä ottaa päähän tällainen palvelutaso! Miten kehtaavat laskuttaa yli vuoden vanhoja asioita. Kyllä pitää niellä tappionsa, jos näin on päässyt käymään, ja vaikkapa vaatia korvauksia järjestelmätoimittajalta, jos se järjestelmävika nyt syynä sitten on ollut.

Tekee mieleni boikotoida puljua tämän jälkeen.
ollut varmaan halvempaa jättää tämä lasku lähettämättä, kun ei kovin kummoinen ole. Olisin voinut ruokailla jatkossakin samassa paikassa, nyt siitä meni vähän maku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ärsyyntynyt kirjoitti:
En usko kyseessä olevan kusetus, koska muistelen hämärästi syöneeni paikassa suurin piirtein niinä päivinä, joita laskuun on laitettu (tosin summa näyttää vähän suurelta, mutta varmaan on mahdollinen). Lisäksi ei pankki varmaan antaisi osoitetietoja, jos kyseessä ei olisi oikea järjestelmävika.

Mutta kyllä ottaa päähän tällainen palvelutaso! Miten kehtaavat laskuttaa yli vuoden vanhoja asioita. Kyllä pitää niellä tappionsa, jos näin on päässyt käymään, ja vaikkapa vaatia korvauksia järjestelmätoimittajalta, jos se järjestelmävika nyt syynä sitten on ollut.

Tekee mieleni boikotoida puljua tämän jälkeen.
Juu, tänne tuli myös kyseisestä ravintolasta kaksi laskua. Muistan kyllä olleeni niinä päivinä Mount Everestissä, mutta tuntuu todella ärsyttävältä maksaa yli vuoden takaisia ravintolamaksuja. Minua ei enää siihen ravintolaan saa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ärsyyntynyt kirjoitti:
En usko kyseessä olevan kusetus, koska muistelen hämärästi syöneeni paikassa suurin piirtein niinä päivinä, joita laskuun on laitettu (tosin summa näyttää vähän suurelta, mutta varmaan on mahdollinen). Lisäksi ei pankki varmaan antaisi osoitetietoja, jos kyseessä ei olisi oikea järjestelmävika.

Mutta kyllä ottaa päähän tällainen palvelutaso! Miten kehtaavat laskuttaa yli vuoden vanhoja asioita. Kyllä pitää niellä tappionsa, jos näin on päässyt käymään, ja vaikkapa vaatia korvauksia järjestelmätoimittajalta, jos se järjestelmävika nyt syynä sitten on ollut.

Tekee mieleni boikotoida puljua tämän jälkeen.
Huomasin aikoinani tiotteita tarkastaessa etten ole saanut laskua eräästä ostoksesta, soitin sinne ja kerroin (oli mennyt 2-3 kk) ihmettelivät sitä lähetin kuitista kopion.
Muutaman kuukauden kuluttua tuli pankista kirje että veloittavat tililtä ko. ostoksen määrättynä päivänä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mummi-Mamma kirjoitti:
Huomasin aikoinani tiotteita tarkastaessa etten ole saanut laskua eräästä ostoksesta, soitin sinne ja kerroin (oli mennyt 2-3 kk) ihmettelivät sitä lähetin kuitista kopion.
Muutaman kuukauden kuluttua tuli pankista kirje että veloittavat tililtä ko. ostoksen määrättynä päivänä.
Korjauksena kerron kirjoitukseeni että maksoin heti pankkikortilla muuta maksu ei mennyt tililtä ja sen tähden il,pitin asiasta.
Mutta samankailtaista asiaan on ettei maksua ole veloitettu. Tai sitten teillä on jokin muu meneillään, antakaa poliisin tutkia asia, sanoisin. Tai ilmoittakaa kirjanpitotoimistolle että annatte poliisin tutkia jutun jollei saada tositteesta kopiota milloin ko.asia on tapahtunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Itselle tuli myös tuo sama lasku tänään, eräpäivä tänään. Soitin ekana pankkiini (OP), sillä halusin varmistaa onko kyseessä huijaus. Heille oli nähtävästi tullut paljon puheluita aiheesta, sillä pyysivät olemaan suoraan yhteydessä myyjään. En halunnut soittaa aluksi tuohon 0207-numeroon, sillä en tiedä paljon tähän soittaminen maksaisi minulle. Soitin suoraan Mount Everestiin, josta he antoivat jonkun kännykkänumeron jollekin Jukalle. Koetin muutaman kerran soittaa tähän numeroon, mutta se aina katkesi "oudosti". Jätin soittopyynnön, johon ei ikinä vastattu. Googlettamisen jälkeen tuo kännykkänumero antoi tulokseksi tilitoimisto Solidon, jonka sivut toimivat vielä aamupäivällä (www.solido.fi) Enää nekään ei toiminut. Soitin kuitenkin lopulta siihen 0207-numeroon (saa nähdä millainen lasku siitä tulee..normaalisti 20sent/min 0207-alkuisiin numeroihin), jossa sanottiin sama, että postin takia laskut myöhässä ja uusi eräpäivä on 18.12 Laittavat kuulemma maksutositteen sähköpostiini, sillä en aijo maksaa ennenkuin tositteen näen. Epäilyttää ettei kyseinen henkilö neljän minuutin tavauksen jälkeen siltikään osannnut kirjoittaa sähköpostiani. Onko jollakin muita yhteystietoja tuonne tilitoimistoon kuin tuo puhelinnumero? Heidän nettisivut eivät enää toimi ja aamullakaan siellä ei ollut email-osoitteita. Kaipaisin nyt jonkun email-osoitteen tuonne tilitoimistoon..

Kyllähän tästä tosiaan maku meni Mount Everestiin ja tuon tilitoimiston toimintatapoihin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ärsyyntynyt kirjoitti:
En usko kyseessä olevan kusetus, koska muistelen hämärästi syöneeni paikassa suurin piirtein niinä päivinä, joita laskuun on laitettu (tosin summa näyttää vähän suurelta, mutta varmaan on mahdollinen). Lisäksi ei pankki varmaan antaisi osoitetietoja, jos kyseessä ei olisi oikea järjestelmävika.

Mutta kyllä ottaa päähän tällainen palvelutaso! Miten kehtaavat laskuttaa yli vuoden vanhoja asioita. Kyllä pitää niellä tappionsa, jos näin on päässyt käymään, ja vaikkapa vaatia korvauksia järjestelmätoimittajalta, jos se järjestelmävika nyt syynä sitten on ollut.

Tekee mieleni boikotoida puljua tämän jälkeen.
Meillä kävi myös niin, että kortinlukija ei toiminut, eli emme voineet yhtenä iltana ottaa korttimaksuja vastaan. Vedimme sitten vanhanaikaisella höylällä kortteja, joista yksi sitten ei ollutkaan kelpoinen syystä taikka toisesta. Kun soitimme pankkiin ja tiedustelimme, että miten saamme maksun jo myydystä tuotteesta, niin sieltä sitten lähdettiin selvittämään asiaa kiven ja kannon alta ja asiakas löytyi. Tämän ansiosta saimme kyseiselle asiakkaalle lähetettyä paperilaskun asiasta. He myös neuvoivat, että jatkossa vastaavassa tilanteessa voimme kysyä asiakkailta suoraan yhteystiedot ja tiedottaa heille etukäteen, että ruokailu maksetaan sitten laskulla. Kyllä ravintolalla on oikeus periä maksu tuotteesta, jonka asiakas on saanut. Tietty nämä ovat harvinaisia tapauksia, mutta eihän mitään muutakaan tuotetta saa ilmaiseksi, jos elekrtoniikka pettää. Ruokakaupassa on helppoa vain jättää ostamatta, mutta taxissa ja ravintoloissa ja muualla, missä maksetaan vasta sitten, ku tuote/palvelu on saatu, niin asia on hankalampi. Mutta mitään laitonta ei ole tapahtunut, eikä asiasta tarvitse tiedottaa etukäteen, mikä on kyllä mielestäni aika epäkohteliasta. Meillä ei myöskään kestänyt useampaa kuukautta laskun lähettämiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sama homma täällä. Kirje saapui 9.12.2009 ja eräpäivä 10.12.2009. Kyseessä olevinaan kaksi laskutusta lokakuulta 2008. Homma haiskahtaa ja pahasti. Mitähän ylläreitä numerosta 0207851538 paljastuneisi jos siihen soittaisi... Viitenumeron viimeistä edeltävät numerot täsmäävät kuvauksen mukaisesti, mutta niiden hankkiminen huijauksen keinoin ei liene ongelma kenellekään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Ei todellakaan ole mikään ongelma, valitettavasti jokainen joka tuntee yhtään maksujärjestelmiä ja kuitteja pystyy nämä tiedot kaivamaan. Kuitissahan näkyy lähes aina juuri tuo 4 numeroinen sarja. Tuosta puhelinnumerosta tuskin kukaan vastaa. lasku muka lähetetty 1.12.2009, hmm suomen posti ei kyl noin hidas ole :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Os kirjoitti:
Ei todellakaan ole mikään ongelma, valitettavasti jokainen joka tuntee yhtään maksujärjestelmiä ja kuitteja pystyy nämä tiedot kaivamaan. Kuitissahan näkyy lähes aina juuri tuo 4 numeroinen sarja. Tuosta puhelinnumerosta tuskin kukaan vastaa. lasku muka lähetetty 1.12.2009, hmm suomen posti ei kyl noin hidas ole :D
onkin ollut koiravaljakko minunkin laskua tuomassa kun 1.12. on myös merkitty lähetyspäiväksi. Buhahaa. Aika taktista, eräpäivä huomenna 10.12.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Os kirjoitti:
Ei todellakaan ole mikään ongelma, valitettavasti jokainen joka tuntee yhtään maksujärjestelmiä ja kuitteja pystyy nämä tiedot kaivamaan. Kuitissahan näkyy lähes aina juuri tuo 4 numeroinen sarja. Tuosta puhelinnumerosta tuskin kukaan vastaa. lasku muka lähetetty 1.12.2009, hmm suomen posti ei kyl noin hidas ole :D
Voi hemmetti... soitin Mountin kirjanpitotoimistoon ja väittävät että ovat ihan oikeita... kuulosti silti oudolta... olivat muka tahallaan jättäneet Y-tunnuksen laittamatta. Miksi pankki ei peri tätä vaan joku kirjanpitäjä... missään ei käy ilmi saajaa kovin täsmällisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruokailija kirjoitti:
Voi hemmetti... soitin Mountin kirjanpitotoimistoon ja väittävät että ovat ihan oikeita... kuulosti silti oudolta... olivat muka tahallaan jättäneet Y-tunnuksen laittamatta. Miksi pankki ei peri tätä vaan joku kirjanpitäjä... missään ei käy ilmi saajaa kovin täsmällisesti.
Onko kukaan kysynyt jo Kuluttajaneuvonnasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruokailija kirjoitti:
Voi hemmetti... soitin Mountin kirjanpitotoimistoon ja väittävät että ovat ihan oikeita... kuulosti silti oudolta... olivat muka tahallaan jättäneet Y-tunnuksen laittamatta. Miksi pankki ei peri tätä vaan joku kirjanpitäjä... missään ei käy ilmi saajaa kovin täsmällisesti.
Lasku tuli tänään (ostopäivä 29.3.2008) ja eräpäivä on huomenna. En aio maksaa, vien laskun poliisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
borrelia burgdorferi kirjoitti:
Lasku tuli tänään (ostopäivä 29.3.2008) ja eräpäivä on huomenna. En aio maksaa, vien laskun poliisille.
laskutusjärjestelmä voi olla "sekaisin" noin pitkään? Millä ne on pystyssä, jos rahaa ei ole tullut tilille ja vuokrat ja palkat on pitänyt hoitaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei,
Pankeilla ei ole vielä lupaa luovuttaa maksun saajalle asiakkan tietoja, uusi maksupalvelulaki astunee voimaan ensi kevään aikana.
Kannattaa tarkistaa omat tilitiedot väitetyn ruokailun ajalta sekä olla ko. ravintolaan yhteydessä ja pyytää heiltä tosite käynnistä. Mikäli tililtä ei ole veloitus mennyt ja ravintola pystyy osoittamaan käynnin asia lienee selvä.
Elinkeinoharjoittaja ei kuitenkaa saa periä asiakkaalta korkoa siltä osin kun se johtuu sen omasta toiminnasta (tai sopimuskumppanin).
Kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Nyt on kuitenkin osoitetiedot jo luovutettu - mitä asialle voisi jälkikäteen tehdä? Suomessa ei taideta tällaisia "valkoisia rikoksia" pitää juuri minään ainakaan kun ne ovat jo tapahtuneet - jenkeissä vois olla eri asia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kirjeessä kerrottiin maksupäätejärjestelmässä olleen teknisen virheen. Omat tapahtumani ovat kuitenkin vuoden ja kaksi kuukautta vanhoja. Ylempänä joku kertoo omiensa olleen puolitoista vuotta vanhoja ja erään tuttavan Facebook-status kertoi hänen saaneen saman kirjeen kaksi vuotta vanhojen tapahtumien kera. Melko mielenkiintoista, että maksupäätejärjestelmässä on virhe kaksi vuotta ja se huomataan nyt. Taisipa tuokin oikeiksi tapahtumiksi väittänyt "kirjanpitotoimisto" olla jonkun ihan muun kirjanpitotoimisto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maksupääte kirjoitti:
Kirjeessä kerrottiin maksupäätejärjestelmässä olleen teknisen virheen. Omat tapahtumani ovat kuitenkin vuoden ja kaksi kuukautta vanhoja. Ylempänä joku kertoo omiensa olleen puolitoista vuotta vanhoja ja erään tuttavan Facebook-status kertoi hänen saaneen saman kirjeen kaksi vuotta vanhojen tapahtumien kera. Melko mielenkiintoista, että maksupäätejärjestelmässä on virhe kaksi vuotta ja se huomataan nyt. Taisipa tuokin oikeiksi tapahtumiksi väittänyt "kirjanpitotoimisto" olla jonkun ihan muun kirjanpitotoimisto
itsehän en mitään maksa ja suosittelen ettei kukaan muukaan. Y-tunnus muka jätetty laittamatta tarkoituksella :D Miksi? hahah no puhelimen päässä nyt voi olla kuka tahansa sitä ei voi tietää. Huijarit on yleensä aika röyhkeitä! Otin tosiaan yhteyttä kuluttajasuojaan katsotaan mitä sieltä laitetaan ja pankista kysyn. Kuittihan on löydyttävä jos olen siellä käynyt ostoksilla ja tiliotteesta voi tarkistaa ettei maksua oteta kahteen kertaan. Katsokaahan samantapainen juttu Sportlandin kanssa vuoden alusta, saman tyyppinen kirje lähetetty asiakkaille ja ilmeisesti huijaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maksupääte kirjoitti:
Kirjeessä kerrottiin maksupäätejärjestelmässä olleen teknisen virheen. Omat tapahtumani ovat kuitenkin vuoden ja kaksi kuukautta vanhoja. Ylempänä joku kertoo omiensa olleen puolitoista vuotta vanhoja ja erään tuttavan Facebook-status kertoi hänen saaneen saman kirjeen kaksi vuotta vanhojen tapahtumien kera. Melko mielenkiintoista, että maksupäätejärjestelmässä on virhe kaksi vuotta ja se huomataan nyt. Taisipa tuokin oikeiksi tapahtumiksi väittänyt "kirjanpitotoimisto" olla jonkun ihan muun kirjanpitotoimisto
Sain kirjanpitäjän numeron mount everestin työntekijältä kun sinne soitin. Vastasi ihan omalla nimellä. Joko on kusetus jossa on mountin työntekijät mukana tai sitten todella huonosti hoidettu perintä. VARMISTAKAA LASKU PANKISTA!!! ilmeisesti tuo 10% korko ei taida olla ihan laillinen sekään kuluttajille??? olisko maksimi ollut 7%
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruokailija kirjoitti:
Sain kirjanpitäjän numeron mount everestin työntekijältä kun sinne soitin. Vastasi ihan omalla nimellä. Joko on kusetus jossa on mountin työntekijät mukana tai sitten todella huonosti hoidettu perintä. VARMISTAKAA LASKU PANKISTA!!! ilmeisesti tuo 10% korko ei taida olla ihan laillinen sekään kuluttajille??? olisko maksimi ollut 7%
Samanlainen lasku tipahti tänään lokerosta. Maksutapahtumapäiväksi oli merkitty 23.2.2008 joka ei paljoa parista vuodesta jää vajaaksi. Samoin kuin muilla, lasku oli päivätty 1.12 ja eräpäiväksi merkitty 10.12, viivästyskorko myös 10%.
Itse ruokailu kyllä tapahtui - sen osaan sanoa varmaksi, mutta ihmettelen suuresti miksi ko. ravintolalta tai pankilta ole tullut asiasta yhteydenottoa aiemmin.

Pankin asiakaspalvelu ei enää tänään ollut auki, mutta huomenna soitan sinne, sitten kuluttaja-asiamiehelle ja vikaksi poliisille jos tähän ei saada järkeä.

Ei mielestäni ole millään lailla asiakkaan vika jos ravintolan tai pankin järjestelmät eivät toimi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Samanlainen lasku tipahti tänään lokerosta. Maksutapahtumapäiväksi oli merkitty 23.2.2008 joka ei paljoa parista vuodesta jää vajaaksi. Samoin kuin muilla, lasku oli päivätty 1.12 ja eräpäiväksi merkitty 10.12, viivästyskorko myös 10%.
Itse ruokailu kyllä tapahtui - sen osaan sanoa varmaksi, mutta ihmettelen suuresti miksi ko. ravintolalta tai pankilta ole tullut asiasta yhteydenottoa aiemmin.

Pankin asiakaspalvelu ei enää tänään ollut auki, mutta huomenna soitan sinne, sitten kuluttaja-asiamiehelle ja vikaksi poliisille jos tähän ei saada järkeä.

Ei mielestäni ole millään lailla asiakkaan vika jos ravintolan tai pankin järjestelmät eivät toimi.
Päivätty 1.12.2009, erääntyy 10.12.2009, summa 17,90 e, asioitu 16.3.2008. Laitoin faksin, jossa pyysin perumaan laskun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
P kirjoitti:
Päivätty 1.12.2009, erääntyy 10.12.2009, summa 17,90 e, asioitu 16.3.2008. Laitoin faksin, jossa pyysin perumaan laskun.
Missä ajassa lasku vanhenee lain mukaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
stäbä kirjoitti:
Missä ajassa lasku vanhenee lain mukaan?
Entä, jos kyseinen ravintola on ottanut pankkikorttitiedot ylös joskus aikaisemmalla käyntikerralla? Kukaan ei varmasti muista tarkkoja päivämääriä, kun on ravintolassa asioinut, ellei ole kalenterissa ylhäällä. Kuvaan sopii, ettei verkkotiliotteessa ei ole saatavilla niin vanhoja tapahtumia.

Samoilla pankkikorttitiedoilla on helppo kalastaa rahaa uudestaan, kun keksii sopivan päivämäärän. Jos "ostopäivästä"on 1,5 vuotta, niin RAVINTOLAN TULISI KYETTÄVÄ TODISTAMAAN; ETTÄ ASIAKAS ON OLLUT SIELLÄ KYSEISENÄ PÄIVÄNÄ, EI AIKAISEMMIN! Huijauksen puolesta puhuu myös liian nopea maksuaikataulu. Eräpäivä seuraavana päivänä, sekin vaatisi lain mukaan 14 päivää.

YHTEENVETO: Epäilen, ettei mitään teknistä virhettä ole ollut. Ravintola laskuttaa "keksitysti" sellaisia asiakkaita, jotka ovat käyneet ravintolassa ennen kyseistä "ostopäivää". Tällöin ovat pankkikortin tiedot tallentuneet ylös.

=>Poliisi saa selvityttää asian pohjia myöten kohdallani, tehkää toisetkin samoin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruokailija kirjoitti:
Sain kirjanpitäjän numeron mount everestin työntekijältä kun sinne soitin. Vastasi ihan omalla nimellä. Joko on kusetus jossa on mountin työntekijät mukana tai sitten todella huonosti hoidettu perintä. VARMISTAKAA LASKU PANKISTA!!! ilmeisesti tuo 10% korko ei taida olla ihan laillinen sekään kuluttajille??? olisko maksimi ollut 7%
omituista, että joku ravintolan radom työntekijä tietäisi tosta noin vaan mitä kirjanpitotoimistoa ravintola käyttää. varmasti isompi määrä porukkaa jutussa mukana.

mulle on käynyt joskus kuukausittain tililtä menevän kuntosalimaksun kanssa niin, että veloittivat sen tuplana. kesti puoli vuotta ennen kuin huomasin sen ja otin puheeksi muiden salillakävijöiden kanssa. kävi ilmi, etten todellakaan ollut ainoa keneltä vietiin rahat kaksinkertaisesti. kuntosali tietysti väitti, että koko homma on vahinkoa.. maksoivat viimein ylimääräiset velotuksensa takaisin, mutta olen varma että "veloitussekaannus" oli tahallinen. kokeilivat onneaan, koska kuitenkin on paljon ihmisiä ketkä eivät tsekkaa tiliotteitaan eivätkä näin huomaa tuplalaskutusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jane09 kirjoitti:
omituista, että joku ravintolan radom työntekijä tietäisi tosta noin vaan mitä kirjanpitotoimistoa ravintola käyttää. varmasti isompi määrä porukkaa jutussa mukana.

mulle on käynyt joskus kuukausittain tililtä menevän kuntosalimaksun kanssa niin, että veloittivat sen tuplana. kesti puoli vuotta ennen kuin huomasin sen ja otin puheeksi muiden salillakävijöiden kanssa. kävi ilmi, etten todellakaan ollut ainoa keneltä vietiin rahat kaksinkertaisesti. kuntosali tietysti väitti, että koko homma on vahinkoa.. maksoivat viimein ylimääräiset velotuksensa takaisin, mutta olen varma että "veloitussekaannus" oli tahallinen. kokeilivat onneaan, koska kuitenkin on paljon ihmisiä ketkä eivät tsekkaa tiliotteitaan eivätkä näin huomaa tuplalaskutusta.
"omituista, että joku ravintolan radom työntekijä tietäisi tosta noin vaan mitä kirjanpitotoimistoa ravintola käyttää. varmasti isompi määrä porukkaa jutussa mukana."

Just joo, varmaan Osama tai Illuminati asialla. Jos mulla ois firmassa vastaava keissi päällä, niin todellakin infoisin työntekijöitä asiasta. Mutta pistetään kaikki varmuuden vuoksi noitina roviolle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tarkistin sattumalta tallella olleista chattilogeista, että toisena mainittuna päivänä tosiaan kävin ko. ravintolassa, summa on oikeaa luokkaa ja tililtä eikä luottokortilta ole näemmä tuon päivän jälkeen veloitettu ravintolan toimesta mitään. Toista mainittua päivämäärää en mistään logeista tai muista tiedoista löytänyt, joten siitä en voi olla varma.

Ainakin toinen maksutapahtumista lienee siis aito. Pidän tästä huolimatta melko naurettavana, että asian perään aletaan kyselemään tässä vaiheessa, yhden päivän maksuajalla ja 10% viivästyskorolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Sain avopuolisoni kanssa kaksi laskua (kummallekkin ihan oma). Tänään pitää selvitellä mikä homma on kyseessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sano ei everestille kirjoitti:
Sain avopuolisoni kanssa kaksi laskua (kummallekkin ihan oma). Tänään pitää selvitellä mikä homma on kyseessä.
Älkää hyvät ihmiset maksako. Minusta tuo on jo lähes poliisiasia. Vaikka lasku olisi aiheellinenkin, kuluttajalla on aina 14 päivän maksuaika.
Itse en kuulu laskutettaviin, mutta jos olisi omalle kohdalle osunut, tekisin siitä tutkintapyynnön poliisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Son't pay kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset maksako. Minusta tuo on jo lähes poliisiasia. Vaikka lasku olisi aiheellinenkin, kuluttajalla on aina 14 päivän maksuaika.
Itse en kuulu laskutettaviin, mutta jos olisi omalle kohdalle osunut, tekisin siitä tutkintapyynnön poliisille.
Aamukankeuttako...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Son't pay kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset maksako. Minusta tuo on jo lähes poliisiasia. Vaikka lasku olisi aiheellinenkin, kuluttajalla on aina 14 päivän maksuaika.
Itse en kuulu laskutettaviin, mutta jos olisi omalle kohdalle osunut, tekisin siitä tutkintapyynnön poliisille.
Vaikka olisittekin ollut tuona päivänä ravintolassa niin kannattaa silti pyytää todistamaan kuitti. Jos heillä ei ole sitä todistaa ei mitää tarvitse maksaa, kuitit pitää liikkeen osalta säilyttää 5vuotta juuri tällaisia tilanteita varten. Meillä ainakin tarkistetaan korttien maksuliikenne yleensä kuukauden jaksoissa ei vuoden!

Itse käytin ravintolassa onneksi Visa Electronia jota ei voi höylätä ilman että kortti on paikalla fyysisesti. laskussa lukee että 4 viimeistä numeroa kortista, niin senkin saa ihan normaalisti kuitista jokainen kuitti tulostaa sen 4 numeroa kuittiin. Lisäksi laskussa lukee että tiedot on antanut pankki, mikä ei voi olla totta. Kysyin tuttavaltani joka on pankissa hän sanoi ettei tietoja saa luovuttaa kenellekkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
osuuspankista sanottiin tänään että tutkivat juttua ja että laskua ei saa maksaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
ja he sanoivat, että lähettävät allekirjoitetusta kuitista kopion sähköpostiin.

Kun kysyin, että milloin he sen voivat lähettää, niin hän ei osannut sanoa, koska ihmiset ovat niin paljon heille tästä asiasta soitelleet ja heillä on jo jonoa.

Ravintolasta sanottiin myös, että eräpäivä on virheellinen ja että vikana on heidän posti. Just.

Soitin myös pankkiini, jossa oli valmiina ohje, että pyytäkää sieltä ravintolasta se kuitin kopio. Kerroin virkailijalle laskun sisällöstä ja hän tutkii asiaa vielä tarkemmin. Hän on yhteydessä, kun hän on saanut lisätietoa.

Laitan lisätiedot näkyviin tänne.

Suosittelen soittamaan omaan pankkiin, sinne ravintolaan ja jos ei muu auta, niin suoraan poliisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vilunkia kirjoitti:
ja he sanoivat, että lähettävät allekirjoitetusta kuitista kopion sähköpostiin.

Kun kysyin, että milloin he sen voivat lähettää, niin hän ei osannut sanoa, koska ihmiset ovat niin paljon heille tästä asiasta soitelleet ja heillä on jo jonoa.

Ravintolasta sanottiin myös, että eräpäivä on virheellinen ja että vikana on heidän posti. Just.

Soitin myös pankkiini, jossa oli valmiina ohje, että pyytäkää sieltä ravintolasta se kuitin kopio. Kerroin virkailijalle laskun sisällöstä ja hän tutkii asiaa vielä tarkemmin. Hän on yhteydessä, kun hän on saanut lisätietoa.

Laitan lisätiedot näkyviin tänne.

Suosittelen soittamaan omaan pankkiin, sinne ravintolaan ja jos ei muu auta, niin suoraan poliisille.
Soitin omaan pankkiini (OP) jossa osattiin kertoa että heille on tullut yhteydenottoja tänään aiheesta muutenkin - ja että lasku pitäisi maksaa. Kuulemma muutama vuosi aikaisemmin olisi voinut käydä niin että maksun epäonnistuessa varsinaisen maksutapahtuman yhteydessä olisi maksun voinut periä mielivaltaisesti myöhemmin, mutta että laki on muuttunut myöhemmin niin että nyt asiasta pitää lähettää kirje perään. OP siis ainakin neuvoo maksamaan, mutta soittelen vielä kuluttaja-asiamiehelle ja kyselen tilannetta myöhemmin.

Jos joku muu on jo soittanut tuonne asiamiehelle, olisi mielenkiintoista kuulla jo ennakkoon mitä heillä ajatellaan.

En edelleenkään voi uskoa että pitäs olla meikäläisen päänsärky jos ravintolan ja pankin maksuliikenne ei toimi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Soitin omaan pankkiini (OP) jossa osattiin kertoa että heille on tullut yhteydenottoja tänään aiheesta muutenkin - ja että lasku pitäisi maksaa. Kuulemma muutama vuosi aikaisemmin olisi voinut käydä niin että maksun epäonnistuessa varsinaisen maksutapahtuman yhteydessä olisi maksun voinut periä mielivaltaisesti myöhemmin, mutta että laki on muuttunut myöhemmin niin että nyt asiasta pitää lähettää kirje perään. OP siis ainakin neuvoo maksamaan, mutta soittelen vielä kuluttaja-asiamiehelle ja kyselen tilannetta myöhemmin.

Jos joku muu on jo soittanut tuonne asiamiehelle, olisi mielenkiintoista kuulla jo ennakkoon mitä heillä ajatellaan.

En edelleenkään voi uskoa että pitäs olla meikäläisen päänsärky jos ravintolan ja pankin maksuliikenne ei toimi.
Joo samaa neuvottiin pankista mulle, mutta että kannattaa silti pyytää kopio kuitista ja että viivästyskorko on aiheeton ja että maksuaikaa pitää olla enemmän kuin 1 päivä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
faze kirjoitti:
Joo samaa neuvottiin pankista mulle, mutta että kannattaa silti pyytää kopio kuitista ja että viivästyskorko on aiheeton ja että maksuaikaa pitää olla enemmän kuin 1 päivä.
Soitin kuluttajavirastoon ja sieltä neuvottiin pyytämään kuitista kopio laskun perijältä. Soitin sen jälkeen laskussa olleeseen numeroon ja lupasivat lähettää maililla kuitin (pdf). Ennen kuittia en itse suostu maksamaan laskua.

PS. Oli tasan viimeinen kerta kun menen Everesteihin syömään! Onneksi nepalilaisia ruokkapaikkoja on Helsinki pullollaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
faze kirjoitti:
Joo samaa neuvottiin pankista mulle, mutta että kannattaa silti pyytää kopio kuitista ja että viivästyskorko on aiheeton ja että maksuaikaa pitää olla enemmän kuin 1 päivä.
Jeps, ensin pankista sanottiin, ettei kannata maksaa. Sitten soitettiin ja sanottiin, että luultavasti pitää maksaa. Johan nyt on. Miten ravintola on pysynyt pystyssä, jos ilmeisesti jopa vuoden ajalta on pankkikorttimaksut saamatta? Varmaan sieltä on nyt paniikissa lähetelty laskuja, kun homma alkaa levitä käsiin ja kohta on lappu luukulla. Aikamoisia toheloita!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Korkea vuori kirjoitti:
Soitin kuluttajavirastoon ja sieltä neuvottiin pyytämään kuitista kopio laskun perijältä. Soitin sen jälkeen laskussa olleeseen numeroon ja lupasivat lähettää maililla kuitin (pdf). Ennen kuittia en itse suostu maksamaan laskua.

PS. Oli tasan viimeinen kerta kun menen Everesteihin syömään! Onneksi nepalilaisia ruokkapaikkoja on Helsinki pullollaan!
Kysyitkös, Korkea Vuori, siitä että onko lasku oikeasti muka pakko maksaa, ts. jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu tästä ravintolan ja pankin mokasta?????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Kysyitkös, Korkea Vuori, siitä että onko lasku oikeasti muka pakko maksaa, ts. jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu tästä ravintolan ja pankin mokasta?????
Pyydän laskuerittelyn ja kuitin. Jos maksan, en käytä kyseisen avintolan palveluja enää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Kysyitkös, Korkea Vuori, siitä että onko lasku oikeasti muka pakko maksaa, ts. jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu tästä ravintolan ja pankin mokasta?????
LR: Yrityksillä on kuulemma 3 vuotta aikaa noita periä. Toki edellyttää että on osoittaa kuitti jossa maksajan nimmari. Elikkä jos kuitti tulee mailissa ja se on oikea "eivät ole väärentäneet nimmaria" niin pitää maksaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Munaaja kirjoitti:
Jeps, ensin pankista sanottiin, ettei kannata maksaa. Sitten soitettiin ja sanottiin, että luultavasti pitää maksaa. Johan nyt on. Miten ravintola on pysynyt pystyssä, jos ilmeisesti jopa vuoden ajalta on pankkikorttimaksut saamatta? Varmaan sieltä on nyt paniikissa lähetelty laskuja, kun homma alkaa levitä käsiin ja kohta on lappu luukulla. Aikamoisia toheloita!
Soitin omaan pankkiini myöskin OP ja toisin kuin täällä joku sanoi neuvottiin olemaan maksamatta kunnes kuitista on kopio esittää. He pyysivät kopion laskusta ja tarkistavat asiaa. Itse käytin tuolloin pääasiassa lounareita joten en ole ollenkaan vakuuttunut että olisin kyseistä summaa maksanut kortilla vieläpä Electronilla.

Saattaa olla että ravintola on konkurssin partaalla ja siksi kirjanpitoa tarkistetaan ja vuosien päästä tehtyjä ostoja peritään nyt. Mutta siitä huolimatta kuitti on oltava allekirjoituksineen! Jollekkin oli pankkini mukaan sanottu ettei kuitteja ole olemassa joten silloin ei tarvitse maksaa. Lisäksi tässä mättää se ettei Pankki todellakaan virkailijan mukaan saa antaa tietoja kenellekkää, heillä ei ole edes lupaa sanoa onko joku henkiö heidän asiakkaansa. Jo tuossa tarpeeksi epäilyttävää viestiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Korkea vuori kirjoitti:
Soitin kuluttajavirastoon ja sieltä neuvottiin pyytämään kuitista kopio laskun perijältä. Soitin sen jälkeen laskussa olleeseen numeroon ja lupasivat lähettää maililla kuitin (pdf). Ennen kuittia en itse suostu maksamaan laskua.

PS. Oli tasan viimeinen kerta kun menen Everesteihin syömään! Onneksi nepalilaisia ruokkapaikkoja on Helsinki pullollaan!
Minäkin soitin, tarkistin ja totesin, että oikeassa olivat! Nepalilaisia ovat pullollaan, luuletko että muissakin syöt ilmaiseksi.

ps. jos annat myyjälle 10 €, ja saat satasesta takaisin, palautatko rahat. Onko moraali talvisodan tasolla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Kysyitkös, Korkea Vuori, siitä että onko lasku oikeasti muka pakko maksaa, ts. jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu tästä ravintolan ja pankin mokasta?????
Oletkö syönyt tuossa ravintolassa sinä päivänä kun väittävät? Oletko allekirjoittanut kuitin (tämän voit tarkistaa, kuitit ovat tallessa). Onko summa oikea?

Jos vastaukset ovat kyllä, kyllä ja kyllä, niin miten joku voi edes kuvitella että EI tarvitsisi maksaa?? Olet saanut ruokaa ja palvelua tietyllä summalla; eikö järkikin sano että se summa pitää myös maksaa??

Yrityksellä on kolme vuotta aikaa periä saataviaan. Tässä ei ole kulunut läheskään niin pitkään.

Mitä ihmettä tarkoittaa "jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu"?? Mitä ihmeen "vastuuta" on siinä, että maksat täysin aiheellisen laskun???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LR kirjoitti:
Soitin omaan pankkiini (OP) jossa osattiin kertoa että heille on tullut yhteydenottoja tänään aiheesta muutenkin - ja että lasku pitäisi maksaa. Kuulemma muutama vuosi aikaisemmin olisi voinut käydä niin että maksun epäonnistuessa varsinaisen maksutapahtuman yhteydessä olisi maksun voinut periä mielivaltaisesti myöhemmin, mutta että laki on muuttunut myöhemmin niin että nyt asiasta pitää lähettää kirje perään. OP siis ainakin neuvoo maksamaan, mutta soittelen vielä kuluttaja-asiamiehelle ja kyselen tilannetta myöhemmin.

Jos joku muu on jo soittanut tuonne asiamiehelle, olisi mielenkiintoista kuulla jo ennakkoon mitä heillä ajatellaan.

En edelleenkään voi uskoa että pitäs olla meikäläisen päänsärky jos ravintolan ja pankin maksuliikenne ei toimi.
"En edelleenkään voi uskoa että pitäs olla meikäläisen päänsärky jos ravintolan ja pankin maksuliikenne ei toimi. "

Pitäisikö sinun siis mielestäsi saada tuo lasku anteeksi? Sinun ei tarvitse maksaa mitään, vaikka söit ja joit ravintolassa?

Pitääkö kaikkien, joille on käynyt noin, saada laskunsa anteeksi?

Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että tekniset vehkeet ovat kuitenkin vain ihmisen tekemiä, eivätkä mitään jumalallisia kapistuksia jotka toimivat 100-% varmuudella aina ja iankaikkisesti Onko sinulle suurikin yllätys että laitteet yksinkertaisesti aina joskus hajoavat?

Miksi se, että maksat tuon laskun, on sinulle "päänsärky"? Mitä väliä on sillä, maksatko sen nyt, vai maksoitko sen silloin yli vuosi sitten? Sinähän olet itse asiassa saanut korotonta maksuaikaa.

Mitä sinä itse asiassa häviät tässä asiassa? Kuinka paljon rahaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen seuraillut tätä vilkasta keskustelua ja ajattelin kommentoida asiaa ja joitakin aiempia kannanottoja yleisellä tasolla.

Selvästikään kyseinen perintäprosessi ei ole mennyt ihan nappiin. Jos kuitenkin oletetaan että kyseessä ei ole huijaus, niin mietitään mitä on tapahtunut.

Kuulostaisi yksinkertaisesti siltä että ravintola on tarjonnut palvelua, mutta ei ole saanut siitä korvausta. Ajatellaanpa samanlaista tapausta, jossa korttimaksun sijaan maksatte ostoksen laskulla. Tuntuisi varmasti aivan loogiselta että myyjä kyselee myöhästyneen maksun perään. Tilanteesta tekee nyt hankalan se, että myyjän ja asiakkaan välissä on pankki. Asiakas on paikan päällä osuutensa hoitanut ja olettaa, että pankki huolehtii lopusta. Samoin olettaa varmasti myös ravintola.

Kun ravintola on jälkikäteen – ilmeisesti kirjanpidon tarkastelun kautta ja mitä todennäköisimmin vasta tilinpäätöstä valmisteltaessa – huomannut että sillä on saamattomia maksuja asiakkailta, on aivan luonnollista että niitä peritään.

Oletetaan yhä, että saatavat ovat aiheellisia ja kirjanpito on hoidettu asiallisesti: nämä myynnit on aikanaan kirjattu kirjanpitoon ja niistä on suoritettu verottajalle aterian hintaan sisältyvä arvonlisävero. Kaikki myynti kasvattaa yrityksen voittoa, josta yritys maksaa vielä vuoden päätteeksi 26 prosenttia veroa. Ja koko tänä aikana yritys ei ole saanut senttiäkään tarjoamistaan palveluista kattaakseen nämä maksut.
Ilmianna
Jaa
Ja vielä hieman huomioita aiemmista puheenvuoroista:

Miten ei ole huomattu:
Laskuja lähettävillä yrityksillä on yleensä ajantasainen reskontra, mistä voi nähdä kunkin asiakkaan maksutilanteen. Ravintolan kaltaiset, pääasiassa kassan kautta toimivat yritykset toimittavat kuitenkin kirjanpitoon yleensä maksupäätteiden ja kassakoneen avulla tuotetun yhteenvetoraportin, josta esimerkiksi käteis- ja korttimaksut näkyvät kuukausitasolla könttänä. Yleensä tämä riittää erinomaisesti, sillä pankki ja luottoyhtiöt ovat erittäin luotettavia tilittäjiä, ja tiliotteella näkyvät suoritukset täsmäävät kirjanpitoon.

Pitkä viive / miten yritys ei ole kaatunut:
Totta, esim. kukkakioskissa tällainen virhe huomattaisiin heti, muuten se kaataisi toiminnan nopeasti. Ravintoloissa, ainakin vähän isommissa, on kuitenkin todennäköisesti useita kassoja ja maksulaitteita. Jos vaikka vain yksi päätteistä toimii virheellisesti, virhe voi jäädä huomaamatta hyvinkin kauan, riippuen paikan asiakasmääristä ja siitä, mitä maksulaitetta milloinkin käytetään. Rahantulo ei siis välttämättä lopu seinään, kuten yhden maksulaitteen kukkakioskille tapahtuisi.

Pankki ei saa antaa tietoja:
Entä jos ravintola on virheen huomattuaan lähestynyt pankkia ja on selvinnyt, että maksujärjestelmässä todella on ollut vikaa, joko pankista tai maksujärjestelmästä johtuen? Ravintolalla on tosiaan velvollisuus säilyttää alkuperäiset, asiakkaan allekirjoittamat maksukuitit 5 vuotta. En tunne lakia seuraavalta osin, mutta jos myyjä pystyy toimittamaan pankille alkuperäiset kuitit ja pankki puolestaan itse voi varmistaa, että korttien takaa löytyviä tilejä ei ole veloitettu…

Onko pankilla tällaisessa tilanteessa mahdollisuus osallisuutensa vuoksi auttaa asian hoitamisessa? Onko pankki velvollinen hoitamaan asian? Tai kenties maksujärjestelmän toimittaja? Voisin kuvitella, että jos ravintola alkaa itse periä korttisaatavia eikä huijaa, niin se on heillekin varmaan viimeinen vaihtoehto. Pankin ja muiden osallisten kanssa on varmaan väännetty vastuun kantamisesta yhtä paljon kuin nyt me kuluttajat täällä keskustelupalstalla.

Onko järkeä periä pikkusummia / viivekorot:
Keskustelun vilkkauden perusteella voisi päätellä, että kyse ei ole parista yksittäisestä korttimaksusta. Ja enpä usko, että oikealla asialla ollessaan ihan ensimmäisenä alkavat nipottaa koroista tai tarkasta eräpäivästäkään.

En ota vieläkään kantaa perinnän hoitotapaan, sen tyylikkyyteen tai laillisuuteen, nämä kannattaa tosiaan selvittää a) perintää hoitavan tahon ja/tai b) pankin, c) kuluttaja-asiamiehen jne. kanssa. Ja tietysti kannattaa aloittaa tutkimalla oma pesä eli ne tiliotteet, ja edetä sen perusteella. Turhasta ei kannata maksaa, mutta viitaten alla olevaan:

LR: ”jääkö kuluttajan harteille tosiaan vastuu tästä ravintolan ja pankin mokasta?”

Jos syöt ravintolassa, eikö ole ihan normaalia maksaa siitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Osuuspankin asiakaspalvelu vastasi seuraavaa:

"Ravintola Mount Everestin ostoksia ei näy tililläsi ko. päivinä, joten ne ovat jääneet veloittumatta kuten laskussa on ilmoitettu. Tällaisessa tapauksessa, kun tapahtumat ovat näin vanhoja, liikkeellä ei ole mahdollisuutta enää tehdä veloituksia pankin kautta ja silloin he lähettävät asiasta laskun. Jos haluat varmistua ostoksista, voit ottaa yhteyttä kirjeessä ilmoitettuun puhelinnumeroon. Alkuperäiset kuitit ovat ravintolassa ja niistä voi käydä tarkastamassa allekirjoituksen."

Kuluttajaviraston kuluttajaneuvoja soitti ja kertoi lähinnä, että myyjällä on oikeus laskuttaa maksamatta jääneistä ostoista kolmen vuoden ajan. Jollei laskua ole esitetty ei viivästyskorkoa ostotapahtuman ja laskun lähettämisen väliseltä ajalta voida veloittaa, mutta laskussa sellainen voi olla. Toki tässä tapauksessa eräpäivä oli aivan liian pian, mutta muutoin lasku on OK.

Koska ainakin tapauksessani ostotapahtumat osoittautuivat aidoiksi, ei asiaa tarvinne miettiä enempää - maksettavahan tuo on. Ravintolaan en tosin taida enää astua ainakaan muutoin kuin käteistä taskussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Selvitellyt kirjoitti:
Osuuspankin asiakaspalvelu vastasi seuraavaa:

"Ravintola Mount Everestin ostoksia ei näy tililläsi ko. päivinä, joten ne ovat jääneet veloittumatta kuten laskussa on ilmoitettu. Tällaisessa tapauksessa, kun tapahtumat ovat näin vanhoja, liikkeellä ei ole mahdollisuutta enää tehdä veloituksia pankin kautta ja silloin he lähettävät asiasta laskun. Jos haluat varmistua ostoksista, voit ottaa yhteyttä kirjeessä ilmoitettuun puhelinnumeroon. Alkuperäiset kuitit ovat ravintolassa ja niistä voi käydä tarkastamassa allekirjoituksen."

Kuluttajaviraston kuluttajaneuvoja soitti ja kertoi lähinnä, että myyjällä on oikeus laskuttaa maksamatta jääneistä ostoista kolmen vuoden ajan. Jollei laskua ole esitetty ei viivästyskorkoa ostotapahtuman ja laskun lähettämisen väliseltä ajalta voida veloittaa, mutta laskussa sellainen voi olla. Toki tässä tapauksessa eräpäivä oli aivan liian pian, mutta muutoin lasku on OK.

Koska ainakin tapauksessani ostotapahtumat osoittautuivat aidoiksi, ei asiaa tarvinne miettiä enempää - maksettavahan tuo on. Ravintolaan en tosin taida enää astua ainakaan muutoin kuin käteistä taskussa.
minunkin pankistani asiaa tutkittuaan sanoivat että kyllä lasku on ihan aiheellinen. Kuulemma tuhansia maksuja jäänyt saamatta. Ihmettelen vain miksei näitä asioita tarkisteta niinkuin kuuluisi. Tuleepahan taantumaan pientä lisärahaa kun tuhannet maksavat ruokailunsa samaan aikaan. Ärsyttää kyllä maksella näin paljon jälkeen päin, ensi kerralla maksan käteisellä niin ei tule ongelmaa sen kanssa onko raha mennyt vai ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
sitä laskua ja omaa TILIOTETTA - jos siellä on lasku peritty, niin siinä se sitten onkin. Ei tartte maksaa.
Jos laskua ei ole tililtä velottu, niin sitten tarttee maksaa EI KORKOJA EI KULUJA - niistä hän ei ole missään ETUKÄTEEN SOVITTU. kyseessä oon asiakkaasta riippumaton virhe ja KULUJA EI SAA PERIÄ.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Itse sain myös laskun ko. Ravintolasta. Soitin kuluttajaneuvontaan josta ohjeistettiin katsomaan tiliotteet. Jos ei ole mennyt tililtä on maksu maksettava. Maksu ei vanhene.

Tarkistin omalta tililtä ja ei sieltä ollut mennyt ko. summaa. Soitin tilitoimistoon ja kertoivat, että huomasivat vajeen vasta tilinpäätöksestä ja asiakkaiden tietojen keräämiseen on mennyt tuhoton määrä aikaa. Homma oli sinänsä helppo tarkistaa, koska en ole käynyt Mt.Everestissä kuin kerran elämässäni, viime kesänä.

Kyseessä ei varmaankaan ole huijaus, koska ovat tiedot saaneet asiakkaiden pankista ja viitteen viimeistä numeroa edeltävä neljän numeron sarja on sama kuin maksukortissa jolla lasku on maksettu, tässä tapauksessa yritetty maksaa.

Tapaushan on yrittäjällä äärimmäisen vittumainen. Bisnestä on tehtävä, mutta jos jää saamatta tuhansien asiakkaiden rahat tarkoittaa se aika syvää lovea tuloissa pahimmillaan edessä on konkurssi. Eikä tästä tapauksesta kuitenkaan hyvä maine ravintolalle jää. Itsehän en toiste ko. ravintolaan mene.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lautakasa kirjoitti:
Itse sain myös laskun ko. Ravintolasta. Soitin kuluttajaneuvontaan josta ohjeistettiin katsomaan tiliotteet. Jos ei ole mennyt tililtä on maksu maksettava. Maksu ei vanhene.

Tarkistin omalta tililtä ja ei sieltä ollut mennyt ko. summaa. Soitin tilitoimistoon ja kertoivat, että huomasivat vajeen vasta tilinpäätöksestä ja asiakkaiden tietojen keräämiseen on mennyt tuhoton määrä aikaa. Homma oli sinänsä helppo tarkistaa, koska en ole käynyt Mt.Everestissä kuin kerran elämässäni, viime kesänä.

Kyseessä ei varmaankaan ole huijaus, koska ovat tiedot saaneet asiakkaiden pankista ja viitteen viimeistä numeroa edeltävä neljän numeron sarja on sama kuin maksukortissa jolla lasku on maksettu, tässä tapauksessa yritetty maksaa.

Tapaushan on yrittäjällä äärimmäisen vittumainen. Bisnestä on tehtävä, mutta jos jää saamatta tuhansien asiakkaiden rahat tarkoittaa se aika syvää lovea tuloissa pahimmillaan edessä on konkurssi. Eikä tästä tapauksesta kuitenkaan hyvä maine ravintolalle jää. Itsehän en toiste ko. ravintolaan mene.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8687460

Laskua voi "karhuta" 3 vuotta..

Jos yritys ei lähetä minulle laskua sovitussa ajassa, milloin asia vanhenee?

Jos yritys ei ole kolmen vuoden kuluessa muistuttanut tai vaatinut saataviaan kuluttajalta, ei niitä tämän jälkeen tarvitse maksaa. Siksi ainakin suurimmista ostoksista kannattaa säilyttää kuitit ja tiliotteet tämän ajan. Näin on helpompi todistaa maksaneensa ostoksensa, jos yritys jostain syystä laskuttaa jo maksetusta hankinnasta uudelleen. Myös kaikkia kuitteja luottokorttiostoista on syytä säilyttää siihen saakka, kunnes luottoyhtiö on laskuttanut ostoksen - ja edelleen vielä kolmen vuoden ajan.

löytyy -> http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=b304a645-a129-46a7-a0df-10e2db7ff692

ps.
Minäkin joudun näht laskuni maksamaan. Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene.. Huonosti hoidettu keissi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
omituinen juttu? kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8687460

Laskua voi "karhuta" 3 vuotta..

Jos yritys ei lähetä minulle laskua sovitussa ajassa, milloin asia vanhenee?

Jos yritys ei ole kolmen vuoden kuluessa muistuttanut tai vaatinut saataviaan kuluttajalta, ei niitä tämän jälkeen tarvitse maksaa. Siksi ainakin suurimmista ostoksista kannattaa säilyttää kuitit ja tiliotteet tämän ajan. Näin on helpompi todistaa maksaneensa ostoksensa, jos yritys jostain syystä laskuttaa jo maksetusta hankinnasta uudelleen. Myös kaikkia kuitteja luottokorttiostoista on syytä säilyttää siihen saakka, kunnes luottoyhtiö on laskuttanut ostoksen - ja edelleen vielä kolmen vuoden ajan.

löytyy -> http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=b304a645-a129-46a7-a0df-10e2db7ff692

ps.
Minäkin joudun näht laskuni maksamaan. Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene.. Huonosti hoidettu keissi.
Kyllä, olen samaa mieltä että laskujen lähettäminen olisi pitänyt hoitaa paremmin - oikea viivästyskorkoprosentti, runsaasti maksuaikaa (vähintään kolme viikkoa), sekä selkeämpi selitys siitä mikä on mennyt pieleen, ja että laskuttamisen hoitaa tilitoimisto eikä ravintola itse.

Mutta tämät en ymmärrä:

"Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene"

Miksi se, että jollekin ravintolalle on käynyt ikävä tapahtuma tekniikan kanssa, ja joutuvat laskuttamaan sinua jälkikäteen, on niin kamalan järkyttävää ja sietämätöntä?

Tätä juuri en tajua monissa näissä viesteissä! Asia olisi aivan eri jos olisit maksanut silloin, etkä pystyisi sitä nyt todistamaan, ja joutuisit maksamaan uudelleen. Se olisi törkeää ja todellakin suuttumisen arvoista.

Mutta tämä? Olisiko sinusta ravintolan pitänyt antaa kaikki nämä sadat laskut anteeksi? Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kummaa touhua kirjoitti:
Kyllä, olen samaa mieltä että laskujen lähettäminen olisi pitänyt hoitaa paremmin - oikea viivästyskorkoprosentti, runsaasti maksuaikaa (vähintään kolme viikkoa), sekä selkeämpi selitys siitä mikä on mennyt pieleen, ja että laskuttamisen hoitaa tilitoimisto eikä ravintola itse.

Mutta tämät en ymmärrä:

"Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene"

Miksi se, että jollekin ravintolalle on käynyt ikävä tapahtuma tekniikan kanssa, ja joutuvat laskuttamaan sinua jälkikäteen, on niin kamalan järkyttävää ja sietämätöntä?

Tätä juuri en tajua monissa näissä viesteissä! Asia olisi aivan eri jos olisit maksanut silloin, etkä pystyisi sitä nyt todistamaan, ja joutuisit maksamaan uudelleen. Se olisi törkeää ja todellakin suuttumisen arvoista.

Mutta tämä? Olisiko sinusta ravintolan pitänyt antaa kaikki nämä sadat laskut anteeksi? Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen.
Miksi ko. ravintola ei itse hankkinut mainosta/lehtijuttua, jossa kertoa asiasta ja pahoitella? EI. He hankkivat huonon firman hoitamaan laskutuksen epäammattimaisesti ja siitä pää syy ihmisten "boikottiin" ja turhaankin jälkivihaan koko paikkaa kohtaan..
"Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen..." Olihan firmalla jopa 1.5 v siihen varaa!! Kannattako periä jotain lounaan hintaan? Olis laittanut mulle 2€ etusetelin niin olisivat puolittanneet vahingon HETI!
ps. odotan edelleen sitä kuittia...
ppss. tää koko touhu ei varmasti pitkässä juoksussa kannata (ei edes vaikka rahaa olisi 100 000€ kiinni ko laskuissa!)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Omituinen asiakas? kirjoitti:
Miksi ko. ravintola ei itse hankkinut mainosta/lehtijuttua, jossa kertoa asiasta ja pahoitella? EI. He hankkivat huonon firman hoitamaan laskutuksen epäammattimaisesti ja siitä pää syy ihmisten "boikottiin" ja turhaankin jälkivihaan koko paikkaa kohtaan..
"Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen..." Olihan firmalla jopa 1.5 v siihen varaa!! Kannattako periä jotain lounaan hintaan? Olis laittanut mulle 2€ etusetelin niin olisivat puolittanneet vahingon HETI!
ps. odotan edelleen sitä kuittia...
ppss. tää koko touhu ei varmasti pitkässä juoksussa kannata (ei edes vaikka rahaa olisi 100 000€ kiinni ko laskuissa!)
solido (D-Major) laittanut omat nettisivunsa kiinni? Jos asia (laskutus) on ihan vesiselvä, niin "pakoilu" ei välttämättä tunnu kovin luontevalta vaihtoehdolta. Jutun juuri löytyy.. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8687460
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kummaa touhua kirjoitti:
Kyllä, olen samaa mieltä että laskujen lähettäminen olisi pitänyt hoitaa paremmin - oikea viivästyskorkoprosentti, runsaasti maksuaikaa (vähintään kolme viikkoa), sekä selkeämpi selitys siitä mikä on mennyt pieleen, ja että laskuttamisen hoitaa tilitoimisto eikä ravintola itse.

Mutta tämät en ymmärrä:

"Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene"

Miksi se, että jollekin ravintolalle on käynyt ikävä tapahtuma tekniikan kanssa, ja joutuvat laskuttamaan sinua jälkikäteen, on niin kamalan järkyttävää ja sietämätöntä?

Tätä juuri en tajua monissa näissä viesteissä! Asia olisi aivan eri jos olisit maksanut silloin, etkä pystyisi sitä nyt todistamaan, ja joutuisit maksamaan uudelleen. Se olisi törkeää ja todellakin suuttumisen arvoista.

Mutta tämä? Olisiko sinusta ravintolan pitänyt antaa kaikki nämä sadat laskut anteeksi? Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen.
Ravintolan ei olisi kuulunut antaa laskuja anteeksi, vaan hoitaa asia viipymättä ja asialliset todisteet samantien toimittaen eikä yli vuoden päästä siten, että tuhannet asiakkaat joutuvat käyttämään useita tunteja aikaansa miettiäkseen, onko kyseessä huijaus. Ruokailulle tulee melkoinen hinta ja asiakkaalle jää jotain ihan muuta kuin hyvä maku suuhun. Jos itse haluat aikaasi tällä tavoin käyttää tai vaihtoehtoisesti maksaa kaikki epämääräiset laskut niitä kyseenalaistamatta, jatka toki ko. ravintolassa käymistä. Itseäni ei kiinnosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kummaa touhua kirjoitti:
Kyllä, olen samaa mieltä että laskujen lähettäminen olisi pitänyt hoitaa paremmin - oikea viivästyskorkoprosentti, runsaasti maksuaikaa (vähintään kolme viikkoa), sekä selkeämpi selitys siitä mikä on mennyt pieleen, ja että laskuttamisen hoitaa tilitoimisto eikä ravintola itse.

Mutta tämät en ymmärrä:

"Milloinkaan en ko. ravintolaan enää mene"

Miksi se, että jollekin ravintolalle on käynyt ikävä tapahtuma tekniikan kanssa, ja joutuvat laskuttamaan sinua jälkikäteen, on niin kamalan järkyttävää ja sietämätöntä?

Tätä juuri en tajua monissa näissä viesteissä! Asia olisi aivan eri jos olisit maksanut silloin, etkä pystyisi sitä nyt todistamaan, ja joutuisit maksamaan uudelleen. Se olisi törkeää ja todellakin suuttumisen arvoista.

Mutta tämä? Olisiko sinusta ravintolan pitänyt antaa kaikki nämä sadat laskut anteeksi? Ikävä kyllä ei taida kovin monella paikalla olla varaa tuollaiseen hyväntekeväisyyteen.
Ravintolan ei olisi pitänyt antaa laskuja anteeksi, vaan hoitaa asia viipymättä toimittaen asiaankuuluvat todisteet laskujen mukana siten, että asiakkaiden ei tarvitse vuotta myöhemmin käyttää useita tunteja aikaansa pohtiakseen laskun oikeellisuutta. Tällä tavoin ruokailun hinta moninkertaistui ja ruokailijoille jäi aivan joku muu kuin nepalilaisen ruuan maku suuhun. Jos itse haluat aikaasi tällä tavoin käyttää tai vaihtoehtoisesti maksaa mukisematta kaikki hämäräperäiset laskut joita sinulle lähetetään, tee toki niin. Muutoin voit miettiä asiaa vielä uudelleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä ymmärrä kirjoitti:
Ravintolan ei olisi pitänyt antaa laskuja anteeksi, vaan hoitaa asia viipymättä toimittaen asiaankuuluvat todisteet laskujen mukana siten, että asiakkaiden ei tarvitse vuotta myöhemmin käyttää useita tunteja aikaansa pohtiakseen laskun oikeellisuutta. Tällä tavoin ruokailun hinta moninkertaistui ja ruokailijoille jäi aivan joku muu kuin nepalilaisen ruuan maku suuhun. Jos itse haluat aikaasi tällä tavoin käyttää tai vaihtoehtoisesti maksaa mukisematta kaikki hämäräperäiset laskut joita sinulle lähetetään, tee toki niin. Muutoin voit miettiä asiaa vielä uudelleen.
Jos Osuuspankki on mennyt luovuttamaan yhteystietoja jollekin tilinpitofirmalle, odotan että sama lafka noin lähisuhteessa ravintolaan ollessaan lähettää myös kuitit ruokailusta.

Meidän perheeseen näitä laskuja tuli useampiakin, sama eräpäivä kuin kaikilla muilla (päivän varoaika, ep 10.12.) ja ostot koskevat vuotta 2008, tosin sisareni miehellä vuotta 2009. Lisäksi sisareni mieheltä Visa Electronin käytöstä huolimatta oli otettu suoraan tililtä -17e, jonka ei pitäisi olla minkään järjenkäytön mukaan mahdollista. Ei siis ollut ollut kyseisenä ajankohtana siellä syömässä.

Itse en aio tähän hirveästi kaiken kakan lisäksi aikaani tuhlata. Osuuspankki hoitakoon koko soosin, ja jos johonkin menen, korkeintaan poliisille. Laskut ovat nimittäin aivan ihmeellisen isoja. Lisäksi tililtäni on velottu, nyt kun asian viime vuodelta tarkastin, välillä ihan ihme´-70 sentin tai euron velotuksia. Kummallista, kummallista. Ihan kuin joku kokeilisi, seuraako näitä laskutustapahtumia kukaan.

Odotan siis Osuuspankin vastausta ja sitten poliisille, jos ei tyydyttävää vastausta mysteereihin irtoa.

Hämärää, että kaikki asiakkaat näyttävät olevan Osuuspankkilaisia.

Tulee mieleen, uskaltaako korttia enää käyttää lain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pahaa ruokaa kirjoitti:
Jos Osuuspankki on mennyt luovuttamaan yhteystietoja jollekin tilinpitofirmalle, odotan että sama lafka noin lähisuhteessa ravintolaan ollessaan lähettää myös kuitit ruokailusta.

Meidän perheeseen näitä laskuja tuli useampiakin, sama eräpäivä kuin kaikilla muilla (päivän varoaika, ep 10.12.) ja ostot koskevat vuotta 2008, tosin sisareni miehellä vuotta 2009. Lisäksi sisareni mieheltä Visa Electronin käytöstä huolimatta oli otettu suoraan tililtä -17e, jonka ei pitäisi olla minkään järjenkäytön mukaan mahdollista. Ei siis ollut ollut kyseisenä ajankohtana siellä syömässä.

Itse en aio tähän hirveästi kaiken kakan lisäksi aikaani tuhlata. Osuuspankki hoitakoon koko soosin, ja jos johonkin menen, korkeintaan poliisille. Laskut ovat nimittäin aivan ihmeellisen isoja. Lisäksi tililtäni on velottu, nyt kun asian viime vuodelta tarkastin, välillä ihan ihme´-70 sentin tai euron velotuksia. Kummallista, kummallista. Ihan kuin joku kokeilisi, seuraako näitä laskutustapahtumia kukaan.

Odotan siis Osuuspankin vastausta ja sitten poliisille, jos ei tyydyttävää vastausta mysteereihin irtoa.

Hämärää, että kaikki asiakkaat näyttävät olevan Osuuspankkilaisia.

Tulee mieleen, uskaltaako korttia enää käyttää lain.
Noista tietojen luovutuksesta, niin kyselin samaa pankista. Ilmeisesti yrityspuolen pankkipalveluilla on lupa luovuttaa tällaisissa tapauksissa yksityisasiakkaiden tiedot yritykselle. Kyseessä on ilmeisesti tuhansia tapauksia joissa maksu on jäänyt saamatta. Ihmettelen miten asiaa ei ole huomattu aikaisemmin, aika retuperällä rahan seuranta siinä yrityksessä.

Itsekin ihmettelin sitä miten maksu ei ole voinut mennä kun electronia käytin, pitänee pyytää kopio kuitista. Kuluttajaviraston mukaan toi eräpäivä on lain vastainen 14pvä pitäis olla lain mukaan. Menee ihan turhaa aikaa tällaisen selvittelyyn ja soitteluun, kohta sais ravintola hyvittää saman summan vaivannäöstä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ai muillekin käynyt sama homma?

Mulle tuli skannattu kuitti sähköpostiin. Julmetun suttuinen, jossa ei allekirjoitusta, vaan oma nimeni TIKKUKIRJAIMILLA!

Erinomaista mainosta tilitoimisto Solidille. "Jätimme tarkoituksella Y-tunnuksen pois." Just joo. Lain mukaan laskussa pitää olla Y-tunnus.

No miten sitten homma olisi pitänyt hoitaa:

- laskuun kunnon maksuaika, 1 vuorokausi maksuaikaa panee epäilemään kusetusta
- se kuittikopio mukaan itse laskuun
- laskuun ravintolan toimitusjohtajan, kirjanpitäjän ja tilintarkastajan yhteystiedot
- mukaan vaikka vitosen lahjakortti pahoitteluna turhasta vaivasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kun on kortti vaihtunut (2x tuon jälkeen), niin en tiedä onko mulla ollut kortti tuolla numerolla. Ko. kuitissa ei minun allekirjoitusta. Mielestäni klo aikakin mahdoton. Miten tämän nyt todennan aiheelliseksi? Tuolla paperillako ne aikois multa karhuta ko laskun?? Voiko maksupäätteeseen näppäillä korttinumeron? Mitäs muut on mieltä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
omituinen juttu kirjoitti:
Kun on kortti vaihtunut (2x tuon jälkeen), niin en tiedä onko mulla ollut kortti tuolla numerolla. Ko. kuitissa ei minun allekirjoitusta. Mielestäni klo aikakin mahdoton. Miten tämän nyt todennan aiheelliseksi? Tuolla paperillako ne aikois multa karhuta ko laskun?? Voiko maksupäätteeseen näppäillä korttinumeron? Mitäs muut on mieltä?
Meillekin napsahti eilen tällainen, lasku reilu 50, viivästyskorko 8%, käyntipäivämäärä 1,5 vuotta sitten ja eräpäivä viikon päästä.

Jos laskussa on kyse jostain reilusta 50 eurosta, niin fine, jos niillä on siitä (meidän allekirjoittama) kuitti. Kyllä me ruokamme maksetaan. Mutta kuka maksaa puhelut pankkiin, yritykseen, tilitoimistoon ja tietenkin menetetyn ansion, kun omalla työajalla pitää pankkiin raahautua asiaa selvittelemään? Saati, jos ja kun pankki alkaa veloittaa sitä 50-70 euroa tekemästään selvitystyöstä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Entinen asiakas kirjoitti:
Meillekin napsahti eilen tällainen, lasku reilu 50, viivästyskorko 8%, käyntipäivämäärä 1,5 vuotta sitten ja eräpäivä viikon päästä.

Jos laskussa on kyse jostain reilusta 50 eurosta, niin fine, jos niillä on siitä (meidän allekirjoittama) kuitti. Kyllä me ruokamme maksetaan. Mutta kuka maksaa puhelut pankkiin, yritykseen, tilitoimistoon ja tietenkin menetetyn ansion, kun omalla työajalla pitää pankkiin raahautua asiaa selvittelemään? Saati, jos ja kun pankki alkaa veloittaa sitä 50-70 euroa tekemästään selvitystyöstä?
Solidon sivuilla muistutetaan meitä kuitenkin siitä, että ko. tilitoimisto on "Tilitoimisto joka tuottaa lisäarvoa!" :D

Jesh, juuri näin, hyvin hoidettu homma ja lisäarvoa kilisee :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuitenkin kirjoitti:
Solidon sivuilla muistutetaan meitä kuitenkin siitä, että ko. tilitoimisto on "Tilitoimisto joka tuottaa lisäarvoa!" :D

Jesh, juuri näin, hyvin hoidettu homma ja lisäarvoa kilisee :D
Mun kuittikopio oli ihan täysblanco, alla nimmari joka joko voisi olla mun tai sitten ei. Yhteistä on alkukirjain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kuittikopioista kirjoitti:
Mun kuittikopio oli ihan täysblanco, alla nimmari joka joko voisi olla mun tai sitten ei. Yhteistä on alkukirjain.
Kynäilin blogiini juttua tapauksesta:
http://linja-aho.blogspot.com/
Sisältää mm. kuvan siitä hienosta laskusta :-).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse sain oman karhulaskuni eilen, eli tiedä sitten onko nyt alkanut toinen kierros tässä jupakassa. Oudointa on, että laskussa on 5 euron käsittelykulu - onko se todella asiakkaan maksettava :-O Eipä taida meikäläistä enää kyseisessä puljussa näkyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sain huomautuslaskun num.1 myös 28.5.2010 ja soitin kuluttaja-asiamiehelle. Yhdessä ihmettelimme,miten pankki lähtee antamaan osoitetietoja näinkin hämärältä näyttävässä jutussa. Sain tammkuussa pyytämäni kuitin,josta ei todellakaan ota mitään selvää. Nyt pohdin ja tuumailen, miten tässä asiassa tulisi toimia, ettei kohta huomaisi kuuluvansa suureen huijattujen joukkoon. Näyttää ravintolalla menevän kuitenkin hyvin, jos pystyy pyörittämään toimintaansa, vaikka puolentoista vuoden saamiset ovat tipotiessään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Outo lasku perästä

Onkohan kukaan muu saanut Ravintola Mount Everest:ltä laskua jossa sanotaan, että maksupäätejärjestelmässä ollut virhe yms. ja pyytävät maksamaan. Outoa jutussa on se, että lasku tuli n. 1,5 vuotta kyseisen ruokailun jälkeen. Ei hommassa muuten mitään jos rahat ei silloin ole perille mennyt mutta laskussa on viivästyskorko 10 %, joka ihmetyttää

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta