Haima- ja maksasyöpä...

Tietääkö joku?

Heips!

Voisiko joku tietävä/kokenut kertoa maksa- ja haimasyövästä (tai muista sisäelinsyövistä), että mistä syistä niitä epäillään (oireet?) ja miten ne todetaan siis "nähdään"- näkyykö verikokeessa, ultraäänessä, magneettikuvassa? Vai pelkästään avaamalla vatsa..?

Kiitos!

67

167873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nina

      En ole asiantuntija, mutta sisäelin syövät ovat valitettavasti useimmiten pitkälle edenneitä ennenkuin ne havaitaan. Siinä vaiheessa kipu on yksi oireista. Tiedän erään edesmenneen henkilön joka sairasti sappirakkosyöpää, niin hänellä oli tullut valtava kipukohtaus, luuli, että oli kyse sydänkohtauksesta ja oli ottanut miehensä nitronkin avuksi.

      En ole lääkäri, mutta eiköhän tietonetomografiassa ja magneettikuvissa ja varmaan myös ultrassa näy muutokset sisäelimissä.
      Oma 4cm:n hyvänlaatuinen muutos maksassa havaittiin ultrassa ja sen jälkeen oli tietokone-ja magneettikuvaukset vuorossa. Neulanäyte myös otettiin.

      • Flake

        Sattuuko neulanäyte?

        Entä jos maksassa on hyvänlaatuinen kasvain, tehdäänkö sille mitään?


      • nina
        Flake kirjoitti:

        Sattuuko neulanäyte?

        Entä jos maksassa on hyvänlaatuinen kasvain, tehdäänkö sille mitään?

        Itse olin niin kauhuissani keskussairaalassa, kun siellä yritettiin ottaa neulanäytettä vaikeassa paikassa olevasta patista, että verenpaineeni romahti ja olin vähän aikaan pyörryksissä. Pyynnöstäni huolimatta en saanut rauhoittavaa ennen neulanäytettä.

        Kirurgisessa sairaalassa maksa-osastolla pattiani kuvattiin tarkemmin ja näytekin saatiin otettua hienosti. Siellä sanottiin heti, ettei ketään aleta kiduttamaan ja sain suoraan suoneen jonkin "humauksen", enkä olisi silloin välittänyt vaikka tuhat neulaa olisi pistetty.

        Minun hyvälaatuinen muutos on seurannassa. Ultraäänellä katsotaan aina välillä onko muutosta tapahtunut.


      • Sol
        nina kirjoitti:

        Itse olin niin kauhuissani keskussairaalassa, kun siellä yritettiin ottaa neulanäytettä vaikeassa paikassa olevasta patista, että verenpaineeni romahti ja olin vähän aikaan pyörryksissä. Pyynnöstäni huolimatta en saanut rauhoittavaa ennen neulanäytettä.

        Kirurgisessa sairaalassa maksa-osastolla pattiani kuvattiin tarkemmin ja näytekin saatiin otettua hienosti. Siellä sanottiin heti, ettei ketään aleta kiduttamaan ja sain suoraan suoneen jonkin "humauksen", enkä olisi silloin välittänyt vaikka tuhat neulaa olisi pistetty.

        Minun hyvälaatuinen muutos on seurannassa. Ultraäänellä katsotaan aina välillä onko muutosta tapahtunut.

        Neulanäyte ei satu. Vain pieni pistojälki jää. Onko kenelläkään tietoa millainen on elinaikaodote, jos sairastaa maksasyöpää? Kuuluuko "parantumattomiin"? Kuuluuko oireisiin närästys?


      • Keiju
        Sol kirjoitti:

        Neulanäyte ei satu. Vain pieni pistojälki jää. Onko kenelläkään tietoa millainen on elinaikaodote, jos sairastaa maksasyöpää? Kuuluuko "parantumattomiin"? Kuuluuko oireisiin närästys?

        Läheiseni sairastui maksasyöpään ja elinaikaa sen jälkeen oli reilu 2 kk. Hänen poismenostaan on vasta niin vähän aikaa, ettei edes oikein tajua. Ikävä kyllä tuo on yksi vaikeimmin parannettavista syövistä (kuten myös haima-), sitä ei soisi kenellekään. Siksi sanotaankin olevan hyvä, että se on ainakin vielä aika harvinainen sairaus Suomessa. Mutta eipä se lohduta siinä vaiheessa, kun omalle kohdalle sattuu. Läheiseni kohdalla kesti jonkin aikaa ennen kuin edes tiedettiin, mikä häntä vaivaa. Ja sitten oli jo liian myöhäistä... Oireina mm. kuumeilu ja olkapään särky.


      • Sini81
        Keiju kirjoitti:

        Läheiseni sairastui maksasyöpään ja elinaikaa sen jälkeen oli reilu 2 kk. Hänen poismenostaan on vasta niin vähän aikaa, ettei edes oikein tajua. Ikävä kyllä tuo on yksi vaikeimmin parannettavista syövistä (kuten myös haima-), sitä ei soisi kenellekään. Siksi sanotaankin olevan hyvä, että se on ainakin vielä aika harvinainen sairaus Suomessa. Mutta eipä se lohduta siinä vaiheessa, kun omalle kohdalle sattuu. Läheiseni kohdalla kesti jonkin aikaa ennen kuin edes tiedettiin, mikä häntä vaivaa. Ja sitten oli jo liian myöhäistä... Oireina mm. kuumeilu ja olkapään särky.

        Hei!

        Voisitko kertoa, mitä muita oireita läheiselläsi oli? Itseltäni löytyi ultrassa maksasta jokin 3,5 sentin kokoinen juttu. Magneettikuvauksen tuloksia en oo vielä saanut. Minullakin on ollut kohta vuoden ajan kuumeilua; viime aikoina myös pientä pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Tiiätkö tai tietääkö kukaan, voiko hyvänlaatuiset kasvaimet aiheuttaa näitä oireita?

        Onko kukaan kuullut e-pillereiden aiheuttamista maksakasvaimista? Pillereissähän lukee, että ne voivat aiheuttaa kasvaimia. Itse käytän pillereitä.

        Voimia sinulle!


      • minä vain
        Sini81 kirjoitti:

        Hei!

        Voisitko kertoa, mitä muita oireita läheiselläsi oli? Itseltäni löytyi ultrassa maksasta jokin 3,5 sentin kokoinen juttu. Magneettikuvauksen tuloksia en oo vielä saanut. Minullakin on ollut kohta vuoden ajan kuumeilua; viime aikoina myös pientä pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Tiiätkö tai tietääkö kukaan, voiko hyvänlaatuiset kasvaimet aiheuttaa näitä oireita?

        Onko kukaan kuullut e-pillereiden aiheuttamista maksakasvaimista? Pillereissähän lukee, että ne voivat aiheuttaa kasvaimia. Itse käytän pillereitä.

        Voimia sinulle!

        Olen nyt 20-vuotias nainen ja minulta löydettiin maksasta n. 9 cm:n kokoinen syöpäkasvain. Se saatiin onneksi leikattua pois, eikä muita hoitoja tarvittu. Syöpäni ei pitänyt uusia eikä levitä, mutta n. 3 viikkoa sitten sitä löytyi kummastakin munasarjasta ja suolistosta. munasarjat poistettiin ja hoidot alkavat ensi viikolla. ei auta muu kuin toivoa parasta. olisi kiva kuulla mitä kuvauksistasi selviää. tsemppiä!


      • minä vain
        Sini81 kirjoitti:

        Hei!

        Voisitko kertoa, mitä muita oireita läheiselläsi oli? Itseltäni löytyi ultrassa maksasta jokin 3,5 sentin kokoinen juttu. Magneettikuvauksen tuloksia en oo vielä saanut. Minullakin on ollut kohta vuoden ajan kuumeilua; viime aikoina myös pientä pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Tiiätkö tai tietääkö kukaan, voiko hyvänlaatuiset kasvaimet aiheuttaa näitä oireita?

        Onko kukaan kuullut e-pillereiden aiheuttamista maksakasvaimista? Pillereissähän lukee, että ne voivat aiheuttaa kasvaimia. Itse käytän pillereitä.

        Voimia sinulle!

        unohdin edellisessä viestissä kertoa, että minun kohdallani lääkärit epäilivät ensimmäisenä juuri e-pillereitä, mutta ilmeisesti niistä kuitenkaan ei ollut kysymys...


      • abcdef
        minä vain kirjoitti:

        Olen nyt 20-vuotias nainen ja minulta löydettiin maksasta n. 9 cm:n kokoinen syöpäkasvain. Se saatiin onneksi leikattua pois, eikä muita hoitoja tarvittu. Syöpäni ei pitänyt uusia eikä levitä, mutta n. 3 viikkoa sitten sitä löytyi kummastakin munasarjasta ja suolistosta. munasarjat poistettiin ja hoidot alkavat ensi viikolla. ei auta muu kuin toivoa parasta. olisi kiva kuulla mitä kuvauksistasi selviää. tsemppiä!

        Hei!

        Olisi kiva tietää että kuinka sinulla menee nyt? Isälläni on juuri löydetty 4 erikokoista syöpäkasvainta maksasta ja yksi etäispesäke imusolmukkeesta. Lisäksi hänellä on rasvamaksa. Neulanäytevastauksia odotetaan...


      • henni86
        minä vain kirjoitti:

        Olen nyt 20-vuotias nainen ja minulta löydettiin maksasta n. 9 cm:n kokoinen syöpäkasvain. Se saatiin onneksi leikattua pois, eikä muita hoitoja tarvittu. Syöpäni ei pitänyt uusia eikä levitä, mutta n. 3 viikkoa sitten sitä löytyi kummastakin munasarjasta ja suolistosta. munasarjat poistettiin ja hoidot alkavat ensi viikolla. ei auta muu kuin toivoa parasta. olisi kiva kuulla mitä kuvauksistasi selviää. tsemppiä!

        Isäni on saanut diagnoosin maksasyövästä. Hän on muuten erittäin hyväkuntoinen; aina harrastanut liikuntaa ja pitänyt yllä suht terveellisiä elintapoja.
        Onko kenelläkään muulla edellisen lisäksi positiivisia selviytymiskertomuksia? Haluan taata isälleni parhaan mahdollisen hoidon. Osaatteko neuvoa lääkäriä, joka pystyisi antamaan toivoa tässä tapauksessa?


      • Munsydämenitännejää
        Keiju kirjoitti:

        Läheiseni sairastui maksasyöpään ja elinaikaa sen jälkeen oli reilu 2 kk. Hänen poismenostaan on vasta niin vähän aikaa, ettei edes oikein tajua. Ikävä kyllä tuo on yksi vaikeimmin parannettavista syövistä (kuten myös haima-), sitä ei soisi kenellekään. Siksi sanotaankin olevan hyvä, että se on ainakin vielä aika harvinainen sairaus Suomessa. Mutta eipä se lohduta siinä vaiheessa, kun omalle kohdalle sattuu. Läheiseni kohdalla kesti jonkin aikaa ennen kuin edes tiedettiin, mikä häntä vaivaa. Ja sitten oli jo liian myöhäistä... Oireina mm. kuumeilu ja olkapään särky.

        Eräs ystäväni on elänyt yli vuoden 8 senttisen maksasyövän kanssa. Tosin, ei se enää jaksa edes käydä missään, makailee vain ja katsoo telkkaa. Alussa sai hoitoa ja tulokset olivat hyviä. Keräsi marjat viime kesänä. Sit todettiin, ettei pysty leikkaamaan. Sen jälkeen lääkäri totes, ettei enää hoidolla saada tuloksia. Nyt vaan odotetaan, miten tilanne etenee. Parempana ollessaan laitteli kaikki valmiiksi, tyhjensi varastot ja pesi vaatteet, siivosi hyllyt, jakoi kaikki tavaransa ennakkoon, että sitten, kun olen poissa, niin saat tämän. Kyseli, että haluutko jotain. On sopinut sairaalan kanssa saattohoidosta. Upea ihminen. Hyvä ystävä. Kiitos, että olet ollut olemassa.


      • Ikinä ei kannata
        Munsydämenitännejää kirjoitti:

        Eräs ystäväni on elänyt yli vuoden 8 senttisen maksasyövän kanssa. Tosin, ei se enää jaksa edes käydä missään, makailee vain ja katsoo telkkaa. Alussa sai hoitoa ja tulokset olivat hyviä. Keräsi marjat viime kesänä. Sit todettiin, ettei pysty leikkaamaan. Sen jälkeen lääkäri totes, ettei enää hoidolla saada tuloksia. Nyt vaan odotetaan, miten tilanne etenee. Parempana ollessaan laitteli kaikki valmiiksi, tyhjensi varastot ja pesi vaatteet, siivosi hyllyt, jakoi kaikki tavaransa ennakkoon, että sitten, kun olen poissa, niin saat tämän. Kyseli, että haluutko jotain. On sopinut sairaalan kanssa saattohoidosta. Upea ihminen. Hyvä ystävä. Kiitos, että olet ollut olemassa.

        luovuttaa, varsinkaan jos joku lääkäri sanoo ettei mitään ole tehtävissä, varsinainen vitsi sekin. Aina on paljonkin tehtävissä, mikäli haluaa, sillä on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin kemoterapia, sädehoito tai leikkaus, varsinkin sellaisissa tapauksissa että pystyy syömään / juomaan normaalisti. On olemassa monia luonnon omia, todistetusti tehokkaita aineita tuohonkin sairauteen.


    • Mirtai

      Isäni sairastui maksasyöpään marraskuussa 2002. Näkyvin oire oli ihon keltaisuus. Isäni kuoli maaliskuussa 2003. Ja ikävä on kova! Haimasyöpään kuuluu keltaisuuden lisäksi myös muutokset ulosteen värissä.

      • Mirtai

        Siis isäni ei sairastanut maksasyöpää, vaan haimasyöpää.


      • abcdef

        Hei!

        Voisitko kertoa jos jaksat muistella, että miten tämä todettiin ja mikä tilanne oli silloin? Oliko mitään hoitoja ja mitä jos oli ja miksi ei jos ei ollut? Käyn tätä nyt ihan alussa läpi...


    • elämä on

      Äidilläni todettiin vuosi sitten paksusuolen syöpä.Se leikattiin n.30cm ja syöpä sieltä saatiin pois.(olen lukenut että suolisto syöpä johtuu vähäisestä kuidun saannista).Se löydös löytyi paksusuolen tähystyksessä.Sitten tehtiin myös magnettikuvaus eli viipalekuvaus muista sisäelimistä,jossa sitte löydettiin maksasta muutos.Eli syöpä oli kerennyt tehdä pesäkkeitä maksaan.Maksassa oli niin paljon pesäkkeitä että ei ollu vaihtoehtöna kuin sytostaatti hoidot.Hoidot kesti 8kk.jolloin käytiin kaikki käytössä oleat sytostaatit läpi,mutta syöpä ei kukistunut. Äidilläni oli vuosi ennen syövän toteamista ollut vatsan alueella kipua ja ulostaminen vaikeaa aika ajoin mutta lääkäri ei ollut laittanut häntä tutkimuksiin vaikka sitä oli pyytänyt.
      Nyt äitini syyllistää vain sitä lääkäriä.
      Eilen saatiin viimeinen raportti äidistä eli lääkäri sanoi että sytostaattihoidot lopetetaan.Syöpäpesäkkeitä oli maksaan tullut lisää ja entisetkin huomattavsti kasvaneet. Maksa laajentunut. Nyt hoidetaan mahdollisia kipuja lääkkeillä. Eli kauhea uutinen johon ei tahdo tottua koska kuolema edessä. Olkaa kaikki läheisenne tukena, auttakaa kaikin voimin.
      Itketty on vuolaasti ja itkekää yhdessä.

      En tiedä tulikos tässä mitään vastausta mutta tunne oli että haluan kertoa tilanteesta myös muille. Lääkäri ei sanonut kauanko äidilläni on elin aikaa, joten jos jollain on tietoa niin laittakaa tietoa. Tiedän sen että aika on lyhyt.
      Jaksamisia kaikille!!

      • kuiskaus..

        Hei... Luettuani viestisi haluan toivottaa koko sydämestäni voimia, jaksamista ja enkeleitä sinulle, äidillesi ja koko lähipiirillenne. Muuta en osaa sanoa.


      • minä vain

        jaksamisia sinulle ja teille kaikille..
        minun äidillä edessä tämä tilanne.leikkaus 2-3viikon sisällä..kasvain on noin 20cm päässä peräaukosta.ja olisi löytynyt pilkkuja myös maksasta..
        kauheeta jotenkin ajatella kun äitini on ollut terve tähän päivään asti ja sitten kaikki muuttuu..
        joulu tulossa mutta kaikki on vaan jaksettava...


      • päiväkerrallaan

        Hei!
        Olen äitini omaishoitajana.Hänellä todettiin sappitiehyiden(erittäin harvinainen suomessa) syöpä 12/05 ja se leikattiin 02/06.Piti aloittaa sytostaattihoidot huhtikuussa 2006 mutta juuri ennen hoitoja tuli aivoverenvuoto ja hänestä tuli täysin autettava, muistamaton, vaipoissa.Sytostaatteja ei aloitettu aivoissa olevien pullistumien vuoksi.Aloitin omaishoitajana(ikäni 38 ja lapsia 4)04/2007,sanoiduin työstni irti sillä en voinut jakutua niin moneksi, ja jäin kotiin.
        Oksentelu ja kovat vatsakivut alkoivat juuri ennen juhannusta 2007 jolloin pyysin päästä onkologille.Eipä päästy ja erilaisia kokeita otettiin joita ei "peruslääkäri" ilmeisesti osannut tulkita oikein.Kovien kipujen vuoksi mentiin lokakuussa päivystykseen ja sieltä päästiin vatsan alueen ultraan(johon jonotus kesti kuukauden ja viikon).Heti ultran jälkeen yritin kolme päivää saada omalääkärille aikaa tulosten selvittämiseksi mutta aikoja ei ollut jakaa sillä seuraavan kuun aikoja ei ollut merkitty.Sattui sitten haaveri suihkussa ja äiti putosi suihkutuolista jolloin käsi murtui ja päivystykseen. Siellä sama lääkäri joka määräsi silloin äidin ultraan. Sanoi jotta nyt kova kiire omalääkärille kun kuvista näkyy pahasti levinnyt syöpä. Sanoi olevansa pahoillaan (klo 22 sateisena iltana).Olinhan samana päivänäkin pyrkinyt sitä aikaa omalääkärille saamaan. Odotettiin 3t ambulanssia terveyskeskuksessa että päästään sairaalaan röntgeniin ja yöllä n. klo 01.00 pahoitteli lääkäri sairaalassa äidin syövän uusiutumista vaikkakin mentiin sen murtuman takia. Kun itkut oli itketty niin en voinut tuumata lekurille kuin että kotihoidossa olevan vanhuksen täytyy murtaa käsi ja tulla polin ovesta sisään että pääsee onkologille, että vähän otti nuppiin! Viikon sisällä oltiin TT-kuvassa ja onkologilla. Syöpä vallannut maksan ja osan keuhkoista, ei parantavaa hoitoa, kipulääkkeet. Kotiin ja ei seuraavaa käyntiä.Tästä siis kaksi viikkoa ja nyt oksentelua. laihtumista, soseruoka (nielemisvaikeudet).Vielä kuukausi sitten äiti otti hiukan jaloilleen ja söi kiinteää ruokaa. Ei saatu minkäänlaista ennustetta loppuajasta.
        Isäni kuoli maksasyöpään (joka oli alkanut paksusuolesta)toteamisesta 8 vk:n kuluttua.48 v ja ensin elämälle katkera ja viimeisinä hetkinä toivoi ettei pahin vihamieskään moista tautia saisi. Tuolloin v. 88 ei ollut kivunhoito oikein hanskassa joten kivut olivat karmeat loppuun asti. Nyt äidilläni ei onneksi kipuja ja on luvattu että ei tarvitse kipuja tuntea. Kun tila on muistamaton niin oksenteluunkin hän tumaa että on tullut oltua liikaa merellä...
        Tunnen olevani etuoikeutettu kun saan viettää äidin kanssa kiireettömästi nämä viimeiset ajat.Olen saanut ympärilleni vankan tukijoukon jotka kannustavat silloin kun itse väsyn.En kadu pätkääkään päätöstäni jota mietin yli puoli vuotta.Saattohoito siis kotona ja perheen ympäröimänä, eletään päivä kerrallaan ja ihan normaalisti, tekemättä niin suurta numeroa tuosta sairaudesta. Lapset(8,10,11 ja 17v) ovat koko ajan tietoisia missä mennään ja heille on luontevaa että mummi on kotona hoidossa ja he puhuvat siitä avoimesti myös kavereilleen.Sydämestäni toivon kaikille saman taudin kanssa eläville jaksamista ja läheisen ihmisen ymmärtämistä.Läheinen, joka odottaa noutajaa, tarvitsee kuuntelijaa,hellää hoivaa ja oikean kipulääkityksen.Itse tunsin että nuo kriteerit täyttyvät vain kotihoidossa,omien lähellä.En sano että tämä tapa on ainoa oikea, tämä on minun ja perheeni valinta.Siis päivä kerrallaan!


      • xxxxr
        päiväkerrallaan kirjoitti:

        Hei!
        Olen äitini omaishoitajana.Hänellä todettiin sappitiehyiden(erittäin harvinainen suomessa) syöpä 12/05 ja se leikattiin 02/06.Piti aloittaa sytostaattihoidot huhtikuussa 2006 mutta juuri ennen hoitoja tuli aivoverenvuoto ja hänestä tuli täysin autettava, muistamaton, vaipoissa.Sytostaatteja ei aloitettu aivoissa olevien pullistumien vuoksi.Aloitin omaishoitajana(ikäni 38 ja lapsia 4)04/2007,sanoiduin työstni irti sillä en voinut jakutua niin moneksi, ja jäin kotiin.
        Oksentelu ja kovat vatsakivut alkoivat juuri ennen juhannusta 2007 jolloin pyysin päästä onkologille.Eipä päästy ja erilaisia kokeita otettiin joita ei "peruslääkäri" ilmeisesti osannut tulkita oikein.Kovien kipujen vuoksi mentiin lokakuussa päivystykseen ja sieltä päästiin vatsan alueen ultraan(johon jonotus kesti kuukauden ja viikon).Heti ultran jälkeen yritin kolme päivää saada omalääkärille aikaa tulosten selvittämiseksi mutta aikoja ei ollut jakaa sillä seuraavan kuun aikoja ei ollut merkitty.Sattui sitten haaveri suihkussa ja äiti putosi suihkutuolista jolloin käsi murtui ja päivystykseen. Siellä sama lääkäri joka määräsi silloin äidin ultraan. Sanoi jotta nyt kova kiire omalääkärille kun kuvista näkyy pahasti levinnyt syöpä. Sanoi olevansa pahoillaan (klo 22 sateisena iltana).Olinhan samana päivänäkin pyrkinyt sitä aikaa omalääkärille saamaan. Odotettiin 3t ambulanssia terveyskeskuksessa että päästään sairaalaan röntgeniin ja yöllä n. klo 01.00 pahoitteli lääkäri sairaalassa äidin syövän uusiutumista vaikkakin mentiin sen murtuman takia. Kun itkut oli itketty niin en voinut tuumata lekurille kuin että kotihoidossa olevan vanhuksen täytyy murtaa käsi ja tulla polin ovesta sisään että pääsee onkologille, että vähän otti nuppiin! Viikon sisällä oltiin TT-kuvassa ja onkologilla. Syöpä vallannut maksan ja osan keuhkoista, ei parantavaa hoitoa, kipulääkkeet. Kotiin ja ei seuraavaa käyntiä.Tästä siis kaksi viikkoa ja nyt oksentelua. laihtumista, soseruoka (nielemisvaikeudet).Vielä kuukausi sitten äiti otti hiukan jaloilleen ja söi kiinteää ruokaa. Ei saatu minkäänlaista ennustetta loppuajasta.
        Isäni kuoli maksasyöpään (joka oli alkanut paksusuolesta)toteamisesta 8 vk:n kuluttua.48 v ja ensin elämälle katkera ja viimeisinä hetkinä toivoi ettei pahin vihamieskään moista tautia saisi. Tuolloin v. 88 ei ollut kivunhoito oikein hanskassa joten kivut olivat karmeat loppuun asti. Nyt äidilläni ei onneksi kipuja ja on luvattu että ei tarvitse kipuja tuntea. Kun tila on muistamaton niin oksenteluunkin hän tumaa että on tullut oltua liikaa merellä...
        Tunnen olevani etuoikeutettu kun saan viettää äidin kanssa kiireettömästi nämä viimeiset ajat.Olen saanut ympärilleni vankan tukijoukon jotka kannustavat silloin kun itse väsyn.En kadu pätkääkään päätöstäni jota mietin yli puoli vuotta.Saattohoito siis kotona ja perheen ympäröimänä, eletään päivä kerrallaan ja ihan normaalisti, tekemättä niin suurta numeroa tuosta sairaudesta. Lapset(8,10,11 ja 17v) ovat koko ajan tietoisia missä mennään ja heille on luontevaa että mummi on kotona hoidossa ja he puhuvat siitä avoimesti myös kavereilleen.Sydämestäni toivon kaikille saman taudin kanssa eläville jaksamista ja läheisen ihmisen ymmärtämistä.Läheinen, joka odottaa noutajaa, tarvitsee kuuntelijaa,hellää hoivaa ja oikean kipulääkityksen.Itse tunsin että nuo kriteerit täyttyvät vain kotihoidossa,omien lähellä.En sano että tämä tapa on ainoa oikea, tämä on minun ja perheeni valinta.Siis päivä kerrallaan!

        ... viime kesänä isäni sanoi kerran, että aika paljonhan me saatiin aikaan (oltiin rakennettu mökki rakennuksia vuosien aikana). Ihmettelin vähän mites se myt tommosta sanoi. Marraskuussa todettiin maksayöpä (hän kertoi, että kesällä alkoi vähän tuntua mahassa/kyljessä ja tuli kummallisia röyhtäyksiä), vielä kaksi viikkoa sitten hän oli ihan 'normaalin' näköinen. Mutta kun eilen kävin niin hän vain makasi laihtuneena sängyssä, yski ja vähän syljeskeli verta...
        Vaikkakin tämmönen kuuluu normaaliin elämään niin kyllä mulla nyt osaa olla paha ja yksinäinen olo.


      • Omaishoitaja
        xxxxr kirjoitti:

        ... viime kesänä isäni sanoi kerran, että aika paljonhan me saatiin aikaan (oltiin rakennettu mökki rakennuksia vuosien aikana). Ihmettelin vähän mites se myt tommosta sanoi. Marraskuussa todettiin maksayöpä (hän kertoi, että kesällä alkoi vähän tuntua mahassa/kyljessä ja tuli kummallisia röyhtäyksiä), vielä kaksi viikkoa sitten hän oli ihan 'normaalin' näköinen. Mutta kun eilen kävin niin hän vain makasi laihtuneena sängyssä, yski ja vähän syljeskeli verta...
        Vaikkakin tämmönen kuuluu normaaliin elämään niin kyllä mulla nyt osaa olla paha ja yksinäinen olo.

        Alkoipa sitten vuosi 2008. Äitini nukkui pois 1.1.2008 klo 9.55 . Tuntia ennen poistumista sytytin kynttilän ja lapset tulivat jättämään jäähyväiset. Pidin äidistä kiinni kun hän hiukan vapisi ja hengitys oli työlästä. Laitoin pääni äidin rinnalle ja sanoin että mene vain, täällä kaikki hyvin ja niin äiti sitten lähti.Kyllä on raskasta olla mutta äidin tila huomioiden olen onnellinen että sain olla läsnä ja hän oli rakkaidensa luona. Hän oli sairaalassa oksentelun takia pari viikkoa. Perjantaina hain hänet kotiin ja tiistaina hän lähti.
        Syöpä on niin kamala tauti, hänellä siis maksassa ja keuhkoissa.
        Olkaa rakkaittenne lähellä, ottakaa vaikka töistä vapaata.Itse sanouduin irti ja päivääkään en kadu sitä että näin sain hoitaa äitiäni parhaalla mahdollisella tavalla 9 kk. Ja olla lähellä.


      • elämä on

        Kirjoitin 2.11.2007 äitini syöpä sairaudesta. Täten ilmoitan että äitini nukkui pois 18.2.Hoidimme häntä kuukauden kotona kun vointi huononi..Äiti sai nukkua pois kotonaan kaikki läheiset ympärillään. Kirjoitan myöhemmin lisää kunhan jaksan.


      • ei-lio

        Tervehdys sinulle joka hoidat vakavasti sairasta äitiäsi. Oma äitini nukkui pois ihan hiljattain eli marraskuussa. Minä haluaisin auttaa omalta osaltani niin sinua kuin sairasta äitiäsi. Siksi ehdottaisin sinua hakemaan googlesta tietoa koivuntuhka uutteesta. eli laita hakusanaksi koivuntuhkauute tai syöpä ja koivuntuhkauute. Googlessa on myös paljon kertomuksia kuinka jotkut ovat nauttineet kyseistä uutetta ja saaneet avun siitä. He väittävät elääneensä jopa kymmenen lisä vuotta. Vaikka olen luontaishoitaja koulutuksen loppusuoralla, niin en osaa sanoa omalta kohdaltani muuta kuin että minulta koivuntuhkauute teki sappikivet hiekaksi, joka todettiin sitten röntgenkuvissa noin 20 vuotta sitten. Nyt minä menen huomenna uudestaan vatsan alueen varjoaine magneettikuvaukseen. Vähän jännittää, että mitä siellä näkyy. Koivuntuhkauutteesta on olemassa myös kirja. Sen löydät googlettamalla netistä. Toivon teille kaikille tällä palstalla keskusteleville voimia arkielämän haasteisiin. En halua mainostaa mitään tuotetta tällä palstalla, mutta toivon että pystyin antamaan toivon omaisen vinkin teille harkittavaksi. Jokainen tietysti punnitsee asian hyödyllisyyttä omalla tai omaisensa kohdalla. Kaikkea hyvää teille kaikille:)


      • Kaksoset2015

        Sama syöpä oli äidilläni ja kuoli 21.10.2007 🙏🏽


    • minä vain

      Isälläni (65-v.) on juuri todettu hepatosellulaarinen (primaarinen) maksasyöpä, jota ei voitu poistaa leikkauksella, koska kasvain sijaitsi sellaisessa paikassa ja koko hänen maksansa, jossa oli myös paha maksakirroosi, oli täynnä etäpesäkkeitä. Eikä mitään muutakaan hoitoa voida antaa maksan huonon kunnon vuoksi. Lääkäriin hän meni pääsiäisen aikoihin verisen virtsan vuoksi ja muita oireita ei ollut; ei kipuja, ei laihtumista, ei mitään, mistä olisi maininnut. Asiaa tutkittiin ja alkusykystä maksassa nähtiin ultraäänellä muutoksia.

      Itse epäilen hänellä muiden oireiden perusteella hemokromatoosia, vaikka isäni on käyttänyt aina runsaasti alkoholiakin.Isän äidilläni, jolla myös epäilen hänen oireidensa perusteella olleen hemokromatoosin, oli harvinaista tyyppiä oleva kilpirauhassyöpä. Onko hemokromatoosi kenellekään tuttu.

      Itselläni on ollut korkeita maksa-arvoja ilman selitystä. Onko muuten närästys maksasyövän oire?

      • Ikävä isää

        Minun isällläni oli sama diagnoosi ja tilanne. Pitkälle edennyt kirroosi ja maksasyöpä. Oireita ei kuitenkaan ollut. Leikkaus tehtiin mutta siitä ei ollut hyötyä, nopeutti vain tilanteen huonontumista. Vajaa vuosi diagnoosista isä kuoli.

        Isän sairastamisaikoina luin paljon kirroosista ja maksasyövästä ja epäilin kaikkia mahdollisia syitä. Juuri tuota hemokromatoosiakin. Senhän voi kuitenkin todeta labrakokeella. Onko isältäsi katsottu rauta-arvo (muistaakseni)? Jos itselläsi on myös korkeita maksa-arvoja, kannattaa ilman muuta selvittää tuo hemokromatoosin mahdollisuus? Sehän on hoidettavissa.

        Närästys on maksasyövän oireita, käsittääkseni loppuvaiheessa. Närästys tosin liittyy moniin muihinkin vaivoihin. Toivottavasti isäsi saa elää vielä, ilman vaikeita oireita. Hyvää kevään jatkoa!


      • kikka
        Ikävä isää kirjoitti:

        Minun isällläni oli sama diagnoosi ja tilanne. Pitkälle edennyt kirroosi ja maksasyöpä. Oireita ei kuitenkaan ollut. Leikkaus tehtiin mutta siitä ei ollut hyötyä, nopeutti vain tilanteen huonontumista. Vajaa vuosi diagnoosista isä kuoli.

        Isän sairastamisaikoina luin paljon kirroosista ja maksasyövästä ja epäilin kaikkia mahdollisia syitä. Juuri tuota hemokromatoosiakin. Senhän voi kuitenkin todeta labrakokeella. Onko isältäsi katsottu rauta-arvo (muistaakseni)? Jos itselläsi on myös korkeita maksa-arvoja, kannattaa ilman muuta selvittää tuo hemokromatoosin mahdollisuus? Sehän on hoidettavissa.

        Närästys on maksasyövän oireita, käsittääkseni loppuvaiheessa. Närästys tosin liittyy moniin muihinkin vaivoihin. Toivottavasti isäsi saa elää vielä, ilman vaikeita oireita. Hyvää kevään jatkoa!

        Hei, ystäväni isä sairastui paksusuolensyöpään marraskuussa 1997, ja huhtikuussa 1998 hän kuoli. Hänet leikattiin paksusuolesta, mutta silloin huomattiin, että syöpä oli levinnyt jo maksaan. Hänelle ei annettu keväällä enää mitään toivoa. Tällöin on vain parasta olla läheisen lähellä, ja viettää hyvin tämä viimeinen aika yhdessä. Tehdä sairaan olo hyväksi ja helpottaa siten tilannetta.
        Kaikille voimia, joiden kohdalle tämä tilanne tulee, kaikkea hyvää.


      • Kannattaa selvittää

        Joissakin keliakiaa käsittelevissä lähteissä kerrotaan, että se voi ilmetä mm. maksa-arvojen kohoamisena. Näin oli ainakin veljelläni silloin tällöin, alkoholista ei kohoaminen johtunut. Nyt arvot ovat kohdallaan, kun keliakia todettu ja kohdallaan.


      • Minttuu
        Ikävä isää kirjoitti:

        Minun isällläni oli sama diagnoosi ja tilanne. Pitkälle edennyt kirroosi ja maksasyöpä. Oireita ei kuitenkaan ollut. Leikkaus tehtiin mutta siitä ei ollut hyötyä, nopeutti vain tilanteen huonontumista. Vajaa vuosi diagnoosista isä kuoli.

        Isän sairastamisaikoina luin paljon kirroosista ja maksasyövästä ja epäilin kaikkia mahdollisia syitä. Juuri tuota hemokromatoosiakin. Senhän voi kuitenkin todeta labrakokeella. Onko isältäsi katsottu rauta-arvo (muistaakseni)? Jos itselläsi on myös korkeita maksa-arvoja, kannattaa ilman muuta selvittää tuo hemokromatoosin mahdollisuus? Sehän on hoidettavissa.

        Närästys on maksasyövän oireita, käsittääkseni loppuvaiheessa. Närästys tosin liittyy moniin muihinkin vaivoihin. Toivottavasti isäsi saa elää vielä, ilman vaikeita oireita. Hyvää kevään jatkoa!

        Hei,

        Olen sairastanut maksasyövän. Sairastuin loppu vuodesta 2006 ja sain maksansiirron 2007 kesällä. Olen nyt 15 vuotias. Kavain oli 20cm kokoinen ja levinnyt koko maksaan. Minulla on hemokromatoosi.


    • nipander

      Äitini kuoli eilen 56 vuotiaani maksasyöpään joka todettiin hänellä syyskuun 5 päivä. Hänen maksansa turposi valtavaksi ja hän meni lääkäriin. Lokakuussa tutkimukset etenivät siihen vaiheeseen että emosyöpä löytyi suolesta ja se oli niin iso ettei sille enää voitu tehdä mitään. Äitini oli käynyt peräpukama leikkauksessa heinäkuussa ja hän luuli että vatsaoireet johtuivat siitä. Lääkärit eivät ottaneet hänen valitustaan todesta eikä häntä missään vaiheessa tähystetty, ennen kuin sitten oli jo myöhäistä. Sytostaatit eivät tehonneet. Äitini käytti Herbalife tuotteita viimeisen 15 vuotta ja yritti muutenkin elää terveellisesti eikä hän oikeastaan koskaan ollut sairaana. Eniten hän suri kun ei nähnyt ensimmäistä lapsenlastaan joka syntyy kesäkuussa. Pidin äitiäni kädestä kiinni kun hän vihdoin pääsi jumalattomista tuskistaa eilen.

      • Samanlaisia kokemuksia

        Otan osaa äitisi kuoleman johdosta. Oma äitini kuoli aikoinaan samanaikäisenä, mutta melanoomaan. Hänkin suri sitä, ettei ehtinyt nähdä lapsenlapsia. On todella surullista lukea, että edelleenkään potilaan omia tuntemuksia ei oteta todesta eikä siis tehdä niitä tutkimuksia, mitä pitäisi. Äitini syöpä levisi mm imusolmukkeeseen ja lääkäreiden miettiessä mitä sille tehtäisiin äiti kertoi isosta patista vatsassaan (jonka kuka hyvänsä saattoi tunnustellessa tuntea), mutta sillehän lääkärit eivät halunneet tehdä mitään, ennen kuin äiti sattui oksentamaan heidän päälleen. Kokenut lääkäri, joka hoiti äitiä myöhemmin, sanoi että potilaan diagnoosista 98 prosenttia selviää potilasta kuuntelemalla.- Kivunlievitys ei meillä edelleenkään toimi, vaikka siitä kirjoitetaan kokoa ajan. Ihmettelen, mistä tämä voi johtua. Oma äitini joutui kärsimään kovia kipuja pari viimeistä vuorokautta. Käänsin itse annostelijaa isommalle, kun hoitajia ei saanut tulemaan huoneeseen. - Äidinäitini puolestaan kuoli haimasyöpään 60-vuotiaana. Pari vuotta sitten luin amerikkalaisesta ihosyöpiä käsittelevästä kirjasta, että geenivirhe p16-geenissä altistaa sekä melanoomalle että haimasyövälle... Voimia sinulle jaksaa surussasi eteenpäin.


      • isän tarina
        Samanlaisia kokemuksia kirjoitti:

        Otan osaa äitisi kuoleman johdosta. Oma äitini kuoli aikoinaan samanaikäisenä, mutta melanoomaan. Hänkin suri sitä, ettei ehtinyt nähdä lapsenlapsia. On todella surullista lukea, että edelleenkään potilaan omia tuntemuksia ei oteta todesta eikä siis tehdä niitä tutkimuksia, mitä pitäisi. Äitini syöpä levisi mm imusolmukkeeseen ja lääkäreiden miettiessä mitä sille tehtäisiin äiti kertoi isosta patista vatsassaan (jonka kuka hyvänsä saattoi tunnustellessa tuntea), mutta sillehän lääkärit eivät halunneet tehdä mitään, ennen kuin äiti sattui oksentamaan heidän päälleen. Kokenut lääkäri, joka hoiti äitiä myöhemmin, sanoi että potilaan diagnoosista 98 prosenttia selviää potilasta kuuntelemalla.- Kivunlievitys ei meillä edelleenkään toimi, vaikka siitä kirjoitetaan kokoa ajan. Ihmettelen, mistä tämä voi johtua. Oma äitini joutui kärsimään kovia kipuja pari viimeistä vuorokautta. Käänsin itse annostelijaa isommalle, kun hoitajia ei saanut tulemaan huoneeseen. - Äidinäitini puolestaan kuoli haimasyöpään 60-vuotiaana. Pari vuotta sitten luin amerikkalaisesta ihosyöpiä käsittelevästä kirjasta, että geenivirhe p16-geenissä altistaa sekä melanoomalle että haimasyövälle... Voimia sinulle jaksaa surussasi eteenpäin.

        Itse hain tietoa/tukea näistä keskusteluista kesällä -08.Siksi kerron lyhyesti isäni tarinan.
        Äitienpäivänä toukukuussa isäni iho muuttui keltaiseksi,aiemmin hän ei sairastellut koskaan,harrasti aktiivisesti liikuntaa ja oli terveellisten elämäntapojen puolestapuhuja.Painostuksen alla hän hakeutui lääkäriin ja diagnoosi oli shokki.Sappitiehye oli tukkeutunut ja maksassa oli pesäkkeitä.Sapen virtauksen parantamiseksi sinne asennettiin stentti,jonka jälkeen isälläni alkoi hikka joka kesti yötä päivää hänen elämänsä loppuun saakka.
        On todella hirveää seurata voimattomana vieresta,kun täysin voimissaan oleva 67.v mies hiipuu nopeassa tahdissa pois.Jo heinäkuussa hänen palleansa oli täynnä nestettä ja jalat pahoin turvoksissa.Ruoka ei enää maistunut/pysynyt sisällä ja se kaikkein pahin vihollinen,hikka ei antanut edes levätä.
        Mitään hoitoja ei voitu aloittaa,keltaisuus ja nopeasti romahtanut kunto esti ne.Isäni kuoli 25.7.
        Kyllä tämä tauti on kavala,eikä sen toteamisesta ole aikaa enää paljoakaan jäljellä.


      • Tarina...
        isän tarina kirjoitti:

        Itse hain tietoa/tukea näistä keskusteluista kesällä -08.Siksi kerron lyhyesti isäni tarinan.
        Äitienpäivänä toukukuussa isäni iho muuttui keltaiseksi,aiemmin hän ei sairastellut koskaan,harrasti aktiivisesti liikuntaa ja oli terveellisten elämäntapojen puolestapuhuja.Painostuksen alla hän hakeutui lääkäriin ja diagnoosi oli shokki.Sappitiehye oli tukkeutunut ja maksassa oli pesäkkeitä.Sapen virtauksen parantamiseksi sinne asennettiin stentti,jonka jälkeen isälläni alkoi hikka joka kesti yötä päivää hänen elämänsä loppuun saakka.
        On todella hirveää seurata voimattomana vieresta,kun täysin voimissaan oleva 67.v mies hiipuu nopeassa tahdissa pois.Jo heinäkuussa hänen palleansa oli täynnä nestettä ja jalat pahoin turvoksissa.Ruoka ei enää maistunut/pysynyt sisällä ja se kaikkein pahin vihollinen,hikka ei antanut edes levätä.
        Mitään hoitoja ei voitu aloittaa,keltaisuus ja nopeasti romahtanut kunto esti ne.Isäni kuoli 25.7.
        Kyllä tämä tauti on kavala,eikä sen toteamisesta ole aikaa enää paljoakaan jäljellä.

        Syyskuussa aloitin kesälomani olemalla sairaalassa kun miesystäväni sinne joutui (46v)ja muutaman päivänpäästä todettiin maksasyöpä ja ei hoitoa,
        3kertaa piti ottaa näytepala ja aina kaikki peruuntui.Sairaala ja päivystys kilpaili että kumman potilas on.
        Lopuksi hän tuli kotiin vailla minkäänlaista hoitoohjeita.
        Kesällä ukko jo laihtui tosipaljon ja silloin jo ajattelin että kaikki ei ole ok,meni lääkäriin sit vasta kun oli kuin 9 kuukaudella raskaana muuten tosi laiha, sairaalassa otettiin neljän päivän aikana 10 litraa nestettä ulos,
        kotiin tullessa ei pystynyt kunnolla kävelemään koska jalat oli täynnä nestettä,on tosi keltainen,olkapäätänsä valittaa,välillä kylkeä ja jalkaa.
        Lähin etsimään tietöa ja löysin tämän sivun,oli surullista luettavaa ja ajattelin kirjoittaa ukostani,ja minun pelosta ja surusta.
        Hän vielä elää ja juostaa lääkärissä hakemassa kipulääkitystä ym.
        Töissä on käytävä en pysty taloidellisesti olla kotona .
        Tänään tullessani kotiin posti oli ovenvälissä joka oli outoa ja säikädys oli kauhea ,mutta hän istui sohvalla ,ei ollut jaksanut hakea postia,
        pelottaa se päivä kun hän ei enää istukkaan odottamassa.En tiedä paljon on enää aikaa olla yhdessä.(Muuten ollaa oltu 18.5 v)
        Alkuaikoinaan oli tosi raskasta kun hän kiukutteli minulle joka asiasta, vaikeaa on ollut, nyt vähän helpompaa kun ei enää kiukuttele.
        En tarkkaa dianoosia tiedä kun hän ei kerrö minulle mitään ,ei saa mistään rahaa,yksin maksan asuntolainan ja muun elämän ,talois on mitä on (maailman)ja se pelottaa jos tulee lomalappu.
        Kovasti hän tekee kotona kotitöitä aina kun jaksaa
        nyt kovassa flunsassa ,yskii kokoajan ,ei syö kunnolla ja on laihtunut niin paljon että on vaan
        luuta ja nahkaa .Tyttäremme on 15v ja olen hänelle kertonut asiasta (isänsä ei ole kertonut)
        hän on ollut vahva ja pelkään että koska hän romahtaa.Itselleni hoen kokoajan että sun on kestettävä oltava vahva ja niin olen ollutkin ,näitä teidän asioita lukiessani rupesivat kyyneleet simistä valuta ja tätä kirjoittaessani ja tiedän että ne on piilotettava,tukahdutteva jotta kestän loppuun asti.


      • nipander
        Tarina... kirjoitti:

        Syyskuussa aloitin kesälomani olemalla sairaalassa kun miesystäväni sinne joutui (46v)ja muutaman päivänpäästä todettiin maksasyöpä ja ei hoitoa,
        3kertaa piti ottaa näytepala ja aina kaikki peruuntui.Sairaala ja päivystys kilpaili että kumman potilas on.
        Lopuksi hän tuli kotiin vailla minkäänlaista hoitoohjeita.
        Kesällä ukko jo laihtui tosipaljon ja silloin jo ajattelin että kaikki ei ole ok,meni lääkäriin sit vasta kun oli kuin 9 kuukaudella raskaana muuten tosi laiha, sairaalassa otettiin neljän päivän aikana 10 litraa nestettä ulos,
        kotiin tullessa ei pystynyt kunnolla kävelemään koska jalat oli täynnä nestettä,on tosi keltainen,olkapäätänsä valittaa,välillä kylkeä ja jalkaa.
        Lähin etsimään tietöa ja löysin tämän sivun,oli surullista luettavaa ja ajattelin kirjoittaa ukostani,ja minun pelosta ja surusta.
        Hän vielä elää ja juostaa lääkärissä hakemassa kipulääkitystä ym.
        Töissä on käytävä en pysty taloidellisesti olla kotona .
        Tänään tullessani kotiin posti oli ovenvälissä joka oli outoa ja säikädys oli kauhea ,mutta hän istui sohvalla ,ei ollut jaksanut hakea postia,
        pelottaa se päivä kun hän ei enää istukkaan odottamassa.En tiedä paljon on enää aikaa olla yhdessä.(Muuten ollaa oltu 18.5 v)
        Alkuaikoinaan oli tosi raskasta kun hän kiukutteli minulle joka asiasta, vaikeaa on ollut, nyt vähän helpompaa kun ei enää kiukuttele.
        En tarkkaa dianoosia tiedä kun hän ei kerrö minulle mitään ,ei saa mistään rahaa,yksin maksan asuntolainan ja muun elämän ,talois on mitä on (maailman)ja se pelottaa jos tulee lomalappu.
        Kovasti hän tekee kotona kotitöitä aina kun jaksaa
        nyt kovassa flunsassa ,yskii kokoajan ,ei syö kunnolla ja on laihtunut niin paljon että on vaan
        luuta ja nahkaa .Tyttäremme on 15v ja olen hänelle kertonut asiasta (isänsä ei ole kertonut)
        hän on ollut vahva ja pelkään että koska hän romahtaa.Itselleni hoen kokoajan että sun on kestettävä oltava vahva ja niin olen ollutkin ,näitä teidän asioita lukiessani rupesivat kyyneleet simistä valuta ja tätä kirjoittaessani ja tiedän että ne on piilotettava,tukahdutteva jotta kestän loppuun asti.

        Valitettavasti ei hyvältä kuulosta sinun tarinasi, eikö miehesi saa mitään lääkkeitä? Sytostaattia jne? Voimia teidän perheelle.


      • Jaksatko vastata

        Oliko äidilläsi selkäkipuja?


      • nipander
        Jaksatko vastata kirjoitti:

        Oliko äidilläsi selkäkipuja?

        Äitini ei valittanut kipuja ennen kuin ne olivat todella pahoja. Hän uskoi Herbalifen parantavaan voimaan niin vankkumattomasti ettei uskonut lainkaan länsimaiseen lääketieteeseen ja meni lääkäriinkin vasta kun se oli aivan liian myöhäistä ja maksa oli paisunut koripallon kokoiseksi. Vielä sytostaatti hoitojenkin aikana hän otti Herbalifen pillereitä vaikka lääkärit kielsivät kaikki ylimääräiset ravinteet jotka saattoivat heikentää sytostaattien tehoa. Äitini uskoi parantuvansa Herbalifella. Vasta kun tuskat olivat tarpeeksi kovat, alkoi hän uskoa länsimaiseen lääkketieteeseen ja söi kipulääkkeet kiltisti ja vannoi niiden nimeen. Oli todella sääli nähdä miten tämä elinvoimainen 56 vuotias nainen vain kuihtui pois ja oli lopulta kuin luuranko, hirveissä tuskissaan. Ainakin Herbalife piti lopulta lupauksensa, äitini oli todella hoikka kuollessaan. En suosittele kenellekään minkään ravintolisien syömistä ennen kuin niitä on tarpeeksi tutkittu. Äitini söi Herbaa 15 vuotta.


      • hiukan oikeaa tietoa
        nipander kirjoitti:

        Äitini ei valittanut kipuja ennen kuin ne olivat todella pahoja. Hän uskoi Herbalifen parantavaan voimaan niin vankkumattomasti ettei uskonut lainkaan länsimaiseen lääketieteeseen ja meni lääkäriinkin vasta kun se oli aivan liian myöhäistä ja maksa oli paisunut koripallon kokoiseksi. Vielä sytostaatti hoitojenkin aikana hän otti Herbalifen pillereitä vaikka lääkärit kielsivät kaikki ylimääräiset ravinteet jotka saattoivat heikentää sytostaattien tehoa. Äitini uskoi parantuvansa Herbalifella. Vasta kun tuskat olivat tarpeeksi kovat, alkoi hän uskoa länsimaiseen lääkketieteeseen ja söi kipulääkkeet kiltisti ja vannoi niiden nimeen. Oli todella sääli nähdä miten tämä elinvoimainen 56 vuotias nainen vain kuihtui pois ja oli lopulta kuin luuranko, hirveissä tuskissaan. Ainakin Herbalife piti lopulta lupauksensa, äitini oli todella hoikka kuollessaan. En suosittele kenellekään minkään ravintolisien syömistä ennen kuin niitä on tarpeeksi tutkittu. Äitini söi Herbaa 15 vuotta.

        hauskaa että taas täällä syytetään herbalifea jostain:D firma ollut olemassa 30v. herbalifen tutkijoista monet saanut noobelin palkintoja yms. ottakaas itse selvää asioista ennenkun syytetään. onko tää muuten tuttu pelaaja? http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/mediaUS/20080403/beckham_quakes_200.jpg no onkos tämä tuttu maajoukkue? http://www.finhockey.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=270629


      • Nipander
        hiukan oikeaa tietoa kirjoitti:

        hauskaa että taas täällä syytetään herbalifea jostain:D firma ollut olemassa 30v. herbalifen tutkijoista monet saanut noobelin palkintoja yms. ottakaas itse selvää asioista ennenkun syytetään. onko tää muuten tuttu pelaaja? http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/mediaUS/20080403/beckham_quakes_200.jpg no onkos tämä tuttu maajoukkue? http://www.finhockey.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=270629

        Noobelin palkinnot ei minua lohduta, sano tuo kun oma äitisi kuolee. Minä katsoin vierestä miten äitini kuihtui pois jumalattomissa tuskissa. Siinä ei pillerit ja purnukat auttaneet. Ja on sitä ennenkin huippu tiedemiehet keksineet jotain, muka todella hienoa ja jälkeen päin todettu että, ups olikin tappavaa myrkkyä. Herbalifen pirtelössä mm todettu 700 kertaa liikaa lyijyä jenkki markkinoilla. Ihmettelen miksi ravintoon ylipäätään laitetaan lyijyä? Ja olen aina huvittuneena seurannut kuinka nämä Herbalifen puolustajat kiihkeästi puolustavat pillereitään tietämättä mitä niihin tungetaan. Ihan sama kuin söisi ruokaa ja ei tietäisi mitä se on, ja silti toitottaisi ympäriinsä miten terveellistä se on. Olisi hauska tietää mitä sahanpurua näille hyvä uskoisille myydään. Minun puolesta muut saa syödä mitä pillereitä haluavat, mutta minulle on turha tulla Herbaa tuputtamaan. Se tappoi äitini 15 vuoden jatkuvan käytön jälkeen, jos Nobelistit olisivat oikeassa hänen pitäisi olla terveyden perikuva, niinhän Herba lupaa, pysyt nuorekkaana ja elinvoimaisena tällä huippuravinnolla. Suolinukka pysyy hyvänä jne jne... näin kuvia äitini paksusuolensyövästä ja VOIN VANNOA ettei suolinukka ollut kunnossa vaan veristä mössöä. Toivotaan että äitini tapaus oli vain sattumaa, eikä koske kaikkia jotka ovat tähän humpuukiin uskoneet ja rahansa laittaneet kiinni.


      • kyllästynyt huijareihin
        hiukan oikeaa tietoa kirjoitti:

        hauskaa että taas täällä syytetään herbalifea jostain:D firma ollut olemassa 30v. herbalifen tutkijoista monet saanut noobelin palkintoja yms. ottakaas itse selvää asioista ennenkun syytetään. onko tää muuten tuttu pelaaja? http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/mediaUS/20080403/beckham_quakes_200.jpg no onkos tämä tuttu maajoukkue? http://www.finhockey.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=270629

        Taidat olla joku aivopesty hölmö. Rahalla se Beckham menee vaikka arsenikin mallipojaksi. Oletpa typerä yksilö. Hohhoijaa, ihan sama kun povipommi Jordan mainostaisi jotain ja se tekee tuotteesta hyvän. Taisit raukka laittaa rahasi humpuukiin ja nyt kaduttaa? Eikö niin? Mene hoitoon...


      • suomen lätkämaajoukkue
        kyllästynyt huijareihin kirjoitti:

        Taidat olla joku aivopesty hölmö. Rahalla se Beckham menee vaikka arsenikin mallipojaksi. Oletpa typerä yksilö. Hohhoijaa, ihan sama kun povipommi Jordan mainostaisi jotain ja se tekee tuotteesta hyvän. Taisit raukka laittaa rahasi humpuukiin ja nyt kaduttaa? Eikö niin? Mene hoitoon...

        Väitätkö siis että esim. suomen lätkän A maajoukkue nuoret, naiset ja miehet syö herban lisäravinteita rahan takia? kai se tosiasia pitää taas kertoa: herbalifen tuotteet ei sisällä mitään mitä et saisi tavallisesta ruokakaupasta. ja jos joku pystyy kumoomaan sen seikan että MINÄ poltan 1-2 askia tupakkaa päivässä en harrasta ylimäärästä liikuntaa ja mä pystyn juoksemaan koska tahansa 10km alle 1,5tuntiin. testattiin voitin rahaa:D käytän pelkästään herban perus tuotteita. ja rahaakin tienaan kivasti myymällä tuotteita.


      • gfsdaf

      • kasselik
        Nipander kirjoitti:

        Noobelin palkinnot ei minua lohduta, sano tuo kun oma äitisi kuolee. Minä katsoin vierestä miten äitini kuihtui pois jumalattomissa tuskissa. Siinä ei pillerit ja purnukat auttaneet. Ja on sitä ennenkin huippu tiedemiehet keksineet jotain, muka todella hienoa ja jälkeen päin todettu että, ups olikin tappavaa myrkkyä. Herbalifen pirtelössä mm todettu 700 kertaa liikaa lyijyä jenkki markkinoilla. Ihmettelen miksi ravintoon ylipäätään laitetaan lyijyä? Ja olen aina huvittuneena seurannut kuinka nämä Herbalifen puolustajat kiihkeästi puolustavat pillereitään tietämättä mitä niihin tungetaan. Ihan sama kuin söisi ruokaa ja ei tietäisi mitä se on, ja silti toitottaisi ympäriinsä miten terveellistä se on. Olisi hauska tietää mitä sahanpurua näille hyvä uskoisille myydään. Minun puolesta muut saa syödä mitä pillereitä haluavat, mutta minulle on turha tulla Herbaa tuputtamaan. Se tappoi äitini 15 vuoden jatkuvan käytön jälkeen, jos Nobelistit olisivat oikeassa hänen pitäisi olla terveyden perikuva, niinhän Herba lupaa, pysyt nuorekkaana ja elinvoimaisena tällä huippuravinnolla. Suolinukka pysyy hyvänä jne jne... näin kuvia äitini paksusuolensyövästä ja VOIN VANNOA ettei suolinukka ollut kunnossa vaan veristä mössöä. Toivotaan että äitini tapaus oli vain sattumaa, eikä koske kaikkia jotka ovat tähän humpuukiin uskoneet ja rahansa laittaneet kiinni.

        Oliko Herbalife ainoa asia mitä äitisi opli syönyt 15-vuoden aikana? Entä tavallisen ruuan sisältämät kemikaalit yms. Olen todella pahoillani, että äitisi sairastui ja kuoli, mutta älä syytä siitä muita.
        Herbalife tuotteita on tutkittu ja käytetty 30-vuotta. Älä viitsi mustamaalta yritystä joka jakaa hyvinvointia ja painonhallintaa ihmisille.

        Maksan tuhoaa, alkoholi, tupakka, huono ravitsemus, ruuan sisältämät kemikaalit yms. huono perimä...geenit jne...

        - ei terveellinen ravinto.


      • fifo
        kyllästynyt huijareihin kirjoitti:

        Taidat olla joku aivopesty hölmö. Rahalla se Beckham menee vaikka arsenikin mallipojaksi. Oletpa typerä yksilö. Hohhoijaa, ihan sama kun povipommi Jordan mainostaisi jotain ja se tekee tuotteesta hyvän. Taisit raukka laittaa rahasi humpuukiin ja nyt kaduttaa? Eikö niin? Mene hoitoon...

        kannattaa tutusta herbalifeen hieman tarkemmin. Miten sinulla voi olla mielipide asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Mitä ihan oikeesti tiedät asiasta. Sinua on ilmeisesti joskus huijattu aika pahasti...otan osaa


      • fifo
        Nipander kirjoitti:

        Noobelin palkinnot ei minua lohduta, sano tuo kun oma äitisi kuolee. Minä katsoin vierestä miten äitini kuihtui pois jumalattomissa tuskissa. Siinä ei pillerit ja purnukat auttaneet. Ja on sitä ennenkin huippu tiedemiehet keksineet jotain, muka todella hienoa ja jälkeen päin todettu että, ups olikin tappavaa myrkkyä. Herbalifen pirtelössä mm todettu 700 kertaa liikaa lyijyä jenkki markkinoilla. Ihmettelen miksi ravintoon ylipäätään laitetaan lyijyä? Ja olen aina huvittuneena seurannut kuinka nämä Herbalifen puolustajat kiihkeästi puolustavat pillereitään tietämättä mitä niihin tungetaan. Ihan sama kuin söisi ruokaa ja ei tietäisi mitä se on, ja silti toitottaisi ympäriinsä miten terveellistä se on. Olisi hauska tietää mitä sahanpurua näille hyvä uskoisille myydään. Minun puolesta muut saa syödä mitä pillereitä haluavat, mutta minulle on turha tulla Herbaa tuputtamaan. Se tappoi äitini 15 vuoden jatkuvan käytön jälkeen, jos Nobelistit olisivat oikeassa hänen pitäisi olla terveyden perikuva, niinhän Herba lupaa, pysyt nuorekkaana ja elinvoimaisena tällä huippuravinnolla. Suolinukka pysyy hyvänä jne jne... näin kuvia äitini paksusuolensyövästä ja VOIN VANNOA ettei suolinukka ollut kunnossa vaan veristä mössöä. Toivotaan että äitini tapaus oli vain sattumaa, eikä koske kaikkia jotka ovat tähän humpuukiin uskoneet ja rahansa laittaneet kiinni.

        "Herbalifen pirtelössä mm todettu 700 kertaa liikaa lyijyä jenkki markkinoilla. Ihmettelen miksi ravintoon ylipäätään laitetaan lyijyä?"

        Tutki asiaa hieman tarkemmin. Tuo sinun väittämäsi on täysin roskaa. Älä usko ihan kaikkea mitä netissä levitetään.

        Mutta usko pois, että vaikka syö Herbalifea niin ihminen voi silti kuolla ja kuolee mitä todennäköisemmin, mutta ehkä hieman vanhempana kuin muuten....


      • Sivusta seurannut
        fifo kirjoitti:

        kannattaa tutusta herbalifeen hieman tarkemmin. Miten sinulla voi olla mielipide asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Mitä ihan oikeesti tiedät asiasta. Sinua on ilmeisesti joskus huijattu aika pahasti...otan osaa

        Oikein hirvittää, että miten ihmiset kehtaa alkaa äitinsä menettäneelle ihmiselle selittämään, kuinka hyvä tuote on kysymyksessä. Eikö teillä ole yhtään sydäntä?! Hyi kauhea, kun osaatte olla julmia, hävetkää. Sama, kun joku asia tappaisi oman äitinne ja sitten joku "käsittämättömän viisas" ihminen tulisi siihen puolustamaan tätä asiaa, joka on äidin poismenon aiheuttanut; ainakin asianosaisen mielestä. Mikä siihen on kukaan sanomaan yhtään mitään? Äidin menenttäneen totuus on se, että herbalife on aiheuttanut kuoleman (ja minä en epäile itse kyllä asiaa yhtään) ja Herbalifen puolustajien totuus on toinen. Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa, kun tarvii alkaa AIVAN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA puolustelemaan jotain halvatun jauheita. Kun ihminen kaipaa tukea ja olkapäätä. Menkää itseenne. Oikeasti.


      • Varovaisuutta
        fifo kirjoitti:

        kannattaa tutusta herbalifeen hieman tarkemmin. Miten sinulla voi olla mielipide asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Mitä ihan oikeesti tiedät asiasta. Sinua on ilmeisesti joskus huijattu aika pahasti...otan osaa

        Vanha ketju, mutta:

        Ravintolisät lisäävät kuolleisuutta - käytöstä ei hyötyä

        katalous.fi/innovaatiot/tiede/ravintolisat lisaavat kuolleisuutta kaytosta ei hyotya/a700684?s=u&wtm=tt-10102011


      • Varovaisuutta

      • Lyijymies
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Oikein hirvittää, että miten ihmiset kehtaa alkaa äitinsä menettäneelle ihmiselle selittämään, kuinka hyvä tuote on kysymyksessä. Eikö teillä ole yhtään sydäntä?! Hyi kauhea, kun osaatte olla julmia, hävetkää. Sama, kun joku asia tappaisi oman äitinne ja sitten joku "käsittämättömän viisas" ihminen tulisi siihen puolustamaan tätä asiaa, joka on äidin poismenon aiheuttanut; ainakin asianosaisen mielestä. Mikä siihen on kukaan sanomaan yhtään mitään? Äidin menenttäneen totuus on se, että herbalife on aiheuttanut kuoleman (ja minä en epäile itse kyllä asiaa yhtään) ja Herbalifen puolustajien totuus on toinen. Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa, kun tarvii alkaa AIVAN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA puolustelemaan jotain halvatun jauheita. Kun ihminen kaipaa tukea ja olkapäätä. Menkää itseenne. Oikeasti.

        Herbalife kasvaa aivan hirvittävää vauhtia, nyt erityisesti urheilupuolella, loistava tuote ja hieno yritys. Harmi vaan, että ihmiset etsivät syyllistä omiin sairauksiinsa aina muista, eikä itsestään ja omista elintavoistaan.


      • Kkkooop
        Varovaisuutta kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta:

        Ravintolisät lisäävät kuolleisuutta - käytöstä ei hyötyä

        katalous.fi/innovaatiot/tiede/ravintolisat lisaavat kuolleisuutta kaytosta ei hyotya/a700684?s=u&wtm=tt-10102011

        Ravintolisät parantavat elämänlaatua, tutkimus oli aivan täyttä propagandaa lääkeyhtiöiden rahoittamassa nollatutkimuksessa, tutkikaa aina tausta, ennen kuin uskotte joka helkkarin tutkimuksia... Populaarimediassa on toitotettu uudesta kohututkimuksesta, jonka mukaan ravintolisät ovat turhia ja saattavat olla jopa haitallisia. Kyseessä on Archives of Internal Medicine -tiedelehdessä julkaistu epidemiologinen tutkimus. Jo tässä vaiheessa kaikki valveutuneet tajuavat, että ko. tutkimus ei voi osoittaa syy-seuraussuhdetta minkään asian osalta. Tästä ei ole kahta puhetta.

        Anyway, tutkimuksessa oli mukana valtaisa joukko naisia, joiden ravintolisien käyttöä oli seurattu 80-luvun puolivälistä asti. Tutkimuksen alkaessa he olivat 62-vuotiaita. Tutkimuksessa mukana olo tarkoitti sitä, että henkilöt vastasivat KOLME kertaa 22 vuoden aikana (v. 1986, 1997 ja 2004) tutkijoiden esittämiin kysymyksiin koskien ravintolisien käyttöä. Itse ravinteiden käyttöä ei kontrolloitu mitenkään, eikä käytettyjen tuotteiden sisällöstä ole luonnollisestaan mitään tietoa. Varsin huvittavaa oli se, että tutkijat pitivät tutkimuksensa vahvuutena sitä, että vitamiinien käyttöä tiedusteltiin kokonaista kolme kertaa. Tämä jo kertoo jotain näiden epidemiologisten tutkimusten tasosta.

        Kolmesta kyselystä saatujen "tietojen" perusteella tutkijat analysoivat tilastollisia menetelmiä käyttämällä assosiaatioita mm. monivitamiini-valmisteen käytön ja kuolleisuuden välillä. En jaksa yksityiskohtiin mennä, sillä mielestäni on ihan yksi lysti, mitä assosiaatioita löydettiin. Tällaisten epidemiologisten seurantatutkimusten tieteellinen painoarvo lähentelee nollaa. Epidemiologisten tutkimusten tärkein funktio on proffien julkaisuluetteloiden pidentäminen.

        Oli mielenkiintoista havaita, että THL:n tutkimusprofessori Suvi Virtanen (itsekin epidemiologi) ei halua vastata suoraan MTV3:n toimittajan esittämään kysymymykseen siitä, että osoittaako ko. tutkimus syy-seuraussuhteen. Virtanen kiertää epidemiologien kannalta kiusallisen kysymyksen toteamalla, että satunnaistetut kontrolloidut tutkimukset antavat parempaa näyttää syy-seuraussuhteesta. On kuitenkin harhaanjohtavaa puhua "paremmasta näytöstä", sillä ko. epidemiologinen seurantatutkimus ei tarjoa minkään asteista näyttöä syy-seuraussuhteesta. Se voi tarjota parhaillaan näyttöä assosiaatioista. Tässä tapauksessa nekin ovat heikolla pohjalla, sillä ravintolisien käyttö oli täysin kontrolloimatonta. Ja saatavilla on luonnollisesti kymmeniä tuhansia erilaisia ravintolisävalmisteita, joiden vaikutuksetkin lienevät hyvin erilaisia.


      • .....
        Tarina... kirjoitti:

        Syyskuussa aloitin kesälomani olemalla sairaalassa kun miesystäväni sinne joutui (46v)ja muutaman päivänpäästä todettiin maksasyöpä ja ei hoitoa,
        3kertaa piti ottaa näytepala ja aina kaikki peruuntui.Sairaala ja päivystys kilpaili että kumman potilas on.
        Lopuksi hän tuli kotiin vailla minkäänlaista hoitoohjeita.
        Kesällä ukko jo laihtui tosipaljon ja silloin jo ajattelin että kaikki ei ole ok,meni lääkäriin sit vasta kun oli kuin 9 kuukaudella raskaana muuten tosi laiha, sairaalassa otettiin neljän päivän aikana 10 litraa nestettä ulos,
        kotiin tullessa ei pystynyt kunnolla kävelemään koska jalat oli täynnä nestettä,on tosi keltainen,olkapäätänsä valittaa,välillä kylkeä ja jalkaa.
        Lähin etsimään tietöa ja löysin tämän sivun,oli surullista luettavaa ja ajattelin kirjoittaa ukostani,ja minun pelosta ja surusta.
        Hän vielä elää ja juostaa lääkärissä hakemassa kipulääkitystä ym.
        Töissä on käytävä en pysty taloidellisesti olla kotona .
        Tänään tullessani kotiin posti oli ovenvälissä joka oli outoa ja säikädys oli kauhea ,mutta hän istui sohvalla ,ei ollut jaksanut hakea postia,
        pelottaa se päivä kun hän ei enää istukkaan odottamassa.En tiedä paljon on enää aikaa olla yhdessä.(Muuten ollaa oltu 18.5 v)
        Alkuaikoinaan oli tosi raskasta kun hän kiukutteli minulle joka asiasta, vaikeaa on ollut, nyt vähän helpompaa kun ei enää kiukuttele.
        En tarkkaa dianoosia tiedä kun hän ei kerrö minulle mitään ,ei saa mistään rahaa,yksin maksan asuntolainan ja muun elämän ,talois on mitä on (maailman)ja se pelottaa jos tulee lomalappu.
        Kovasti hän tekee kotona kotitöitä aina kun jaksaa
        nyt kovassa flunsassa ,yskii kokoajan ,ei syö kunnolla ja on laihtunut niin paljon että on vaan
        luuta ja nahkaa .Tyttäremme on 15v ja olen hänelle kertonut asiasta (isänsä ei ole kertonut)
        hän on ollut vahva ja pelkään että koska hän romahtaa.Itselleni hoen kokoajan että sun on kestettävä oltava vahva ja niin olen ollutkin ,näitä teidän asioita lukiessani rupesivat kyyneleet simistä valuta ja tätä kirjoittaessani ja tiedän että ne on piilotettava,tukahdutteva jotta kestän loppuun asti.

        Meillä oli samanlaista, aikuinen lapseni kuihtui pois.
        Voimaa tarvitsette, se on sellaista jota ei soisi kenellekään.


      • bisnes on bisnes
        fifo kirjoitti:

        kannattaa tutusta herbalifeen hieman tarkemmin. Miten sinulla voi olla mielipide asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Mitä ihan oikeesti tiedät asiasta. Sinua on ilmeisesti joskus huijattu aika pahasti...otan osaa

        Lisäravinteet ovat hyvä bisnes. Tehdään ihmisille tarpeita joita ei ole olemassakaan.
        Kalliita, ilman mitään vaikutusta. Tyhmyyttäni söin niitä hirveän pitkään, olen ollut pari vuotta ilman, vointi on erinomainen.


      • Terveysintoilija
        hiukan oikeaa tietoa kirjoitti:

        hauskaa että taas täällä syytetään herbalifea jostain:D firma ollut olemassa 30v. herbalifen tutkijoista monet saanut noobelin palkintoja yms. ottakaas itse selvää asioista ennenkun syytetään. onko tää muuten tuttu pelaaja? http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/mediaUS/20080403/beckham_quakes_200.jpg no onkos tämä tuttu maajoukkue? http://www.finhockey.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=270629

        Onhan se selvää, että erilaisten tuotteiden käyttäjien sairauksista syytetään heti sitä tuotetta. Kun työkaveri, joka oli kanssa elänyt terveellisesti, kuoli syöpään, niin ihmiset sanoi, että eihän se ihme, kun kaiken maailman koivunlehdet söi.


      • joopajoopajoo
        Varovaisuutta kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta:

        Ravintolisät lisäävät kuolleisuutta - käytöstä ei hyötyä

        katalous.fi/innovaatiot/tiede/ravintolisat lisaavat kuolleisuutta kaytosta ei hyotya/a700684?s=u&wtm=tt-10102011

        Ravintolisät muka lisäävät kuolleisuutta... eikos se ole jo ennestään 100% niin mitenkä se siitä lisii?


    • Tietääkö joku?

      Hei. Minulla todettiin haimasyöpä, kun tulin keltaiseksi; terveyskeskuksessa verikokeet, HUS:ssa mm. ultraäänitutkimus pari muuta tutkimusta. Kaikki vajaan viikon sisällö. Magneettikuvia otettu useita täydennettynä ultralla. Haimaleikkaus tehtiin kaksi kuukautta myöhemmin. Nyt syöpä on levinnyt maksaan. Näkyy magneettikuvissa ja määrättyjen veriarvojen kohoamisena. Elinaikani lasketaan enää korkeintaan kuukausissa (2-4). Elän joka päivä miettimättä kuolemaa, koska vielä nyt olen elossa, huomisesta ei tiedä kukaan.

      • on toivoa

        Tässä ajassa kärsimme monenlaisia vaivoja ja sairauksia. Kuoleman lähestyessä haluan rohkaista jokaista, että toivoa on, sillä tämä Jumalan poika Jeesus Kristus voi auttaa jos vain annat sen tapahtua.Ensinnäkin hän on ainoa, joka voi ottaa kuoleman pelon kokonaan pois.Vaimollani todettiin pahanlaatuinen kasvain munasarjassa.Silloin minulle tuli hirveä hätä jos menetänkin rakkaan ihmisen viereltäni.Menin hengelliseen tilaisuuteen ja kerroin tuskani saarnaajalle. Hän sattui olemaan ihminen, joka otti asian vakavasti. Rukoilimme yhdessä ja Taivas vastasi. Syöpä saatiin kaikki pois. Sen jälkeen hän on ollut seurannassa pari vuotta ja edelleen tunnemme syvää kiitollisuutta Jumalaa kohtaan ja tätä saarnaajaa kohtaan, että saan pitää vaimoni. Toivon sydämeni pohjasta jokaiselle kärsivälle ihmiselle voimia taisteluissa näitä hirvittäviä voimia kohtaan ja Jumalan runsasta siunausta.


      • Ystävä tähdeltä

        Olemme usein läheisteni kanssa miettineet, että on varmaan kauheaa tietää kohta kuolevansa. Kun sinä katsot tätä minun kirjoitusta sieltä henkien puolelta, tiedät varmaan itsekin, että näinhän sinä olit tämän jo ennen maailmaan tuloa suunnitellut. Nykyään tuntuu siltä, että kaikki, varsinkin vanhemmat ihmiset pelkävät sairastuvansa syöpään. Koko ajan jollain tutulla on vähintään patti rinnassa.


    • Insulinooma

      Lyhyesti kannustava kommentti, mikäli jollakulla diagnoosi on insulinooma, tai haiman kasvain joka ei ole levinnyt. Insulinooman tunnistaa verikokeissa erittäin matalista sokereista luokkaa 2-3.4 ja samaan aikaan insuliinin luvut 22 paikkeilla. Itseltäni leikattiin haimasta insulinooma kirurgisella ja ei voi mistään valittaa. Tähystyksellä kasvain pois ja nopea toipuminen. Erinomaista hoitoa, mutta itse pitää olla aktiivinen ja vaatia lähetettä endokrinologille. Terkkarin lääkäreiltä nuo tuskin etenevät itsekseen, kun tämänkin diagnoosi oli itse tehtävä. Sen jälkeen kun uskoivat, tuli vauhtia koneistoon. Alle kolme viikkoa erikoislääkäristä ja leikkaus oli tehty. Seuraavana päivänä sokeriarvot kohdallaan. Jos matalat sokerit vaivaavat, kannattaa tutkituttaa paastosokeri ja insuliini. Insulinooma on harvinainen, mutta asiasta tietämättömällä kantajalla tappava. Insulinooma myös lihottaa reilusti.

      Oma asenteeni leikkaukseen mennessä oli, että jään sille reissulle, koska faijani kuoli haimasyöpään. Eikä hänellä lääkärin mukaan ollut "ainakaan syöpää"... Kokemus nyt osoitti, että osaaminen ja laitteet maassamme on erinomaista tasoa. Vajaa viikko leikkauksesta ja mietin himassa ensi viikon puuhailuja. Tänne halusin kirjoittaa, koska juuri netistä googlaamalla selvitin itse sairauteni. Siihen auttoi huomattavasti vastaavat foorumit, joiden palasista kasasin yhtälön. On paljon harvinaisia sairauksia, joista ei löydy mitään järkevää kokemuspohjaista tietoa. Haimasyövästäkin yleisin on, että ei ole paljoa aikaa. Kannustaisin ihmisiä kirjoittamaan kokemuksistaan minne tahansa nettiin, koska hakukoneet ne löytävät niitä etsiville. Tämän myötä kiitos insulinoomasta keskustelleille henkilöille ympäri internautin.

    • ,.-,.-

      Maksasyvän näkee kuka hyvänsä., keltaisuudesta.
      Minäkin näin, en vain halunnut uskoa.

    • Graviola parantaa

      Graviola on tutkitusti kaikkien aikojen tehokkain syöpälääkitys

      KATSO VALIKOSTA US PATENTIT 59 KPL, SEKÄ VIRALLISET TODISTEET TÄMÄN SIVUN ALAOSASTA - Evidence-based Content Examples
      _
      http://graviola-eu.123kotisivu.fi/327743059

      ----

      BIOLOGICAL ACTIVITIES AND CLINICAL RESEARCH

      In a 1976 plant screening program by the National Cancer Institute, Graviola leaves and stem
      showed active toxicity against cancer cells, and researchers have been following up on these findings since.

      Thus far, specific acetogenins in graviola and/or extracts of Graviola have been
      reported to be selectively toxic in vitro to these types of tumor cells:

      lung carcinoma cell lines;
      human breast solid tumor lines;
      prostate adenocarcinoma;
      pancreatic carcinoma cell lines;
      colon adenocarcinoma cell lines;
      liver cancer cell lines;
      human lymphoma cell lines;
      and multi-drug-resistant human breast adenocarcinoma.

      Researchers in Taiwan reported in 2003 that the main Graviola acetogenin, annonacin, was highly toxic to ovarian, cervical, breast, bladder and skin cancer cell lines at very low dosages, saying “annonacin is a promising anti-cancer agent and worthy of further animal studies and, we would hope, clinical trials.”

      Current Practical Uses

      Cancer research is ongoing on these important Annona plants and plant chemicals, as several pharmaceutical companies and universities continue to research, test, patent, and attempt to synthesize these chemicals into new chemotherapeutic drugs.
      _
      http://graviola-eu.123kotisivu.fi/327743060/category/177864/graviola-clinical

    • Syöpä voitettu

      On helppo todeta, että tällä sivustolla esitellään Graviolasta vain tieteelliset faktat, USDA -Mission for EU ja EU Direktiivin mukaisesti: Nutrition & Health Claims

      "On 14/12/2012, a new European law has been introduced concerning health claims.
      This law prohibits manufacturers of food and nutritional supplements to mention health claims which aren't scientifically proven on the packaging of their products.
      All the products that don't meet the new claim-legislation must be taken off the market. Websites and information sheets for consumers must also meet the new legislation."

      Yt: Graviola.fi
      _
      http://graviola-eu.123kotisivu.fi/327743059

    • nak1

      Onhan noita juttuja.Olisikohan teihän ajka elää edes hetki elämässänne?

    • jamie78

      Tuossa isoäidillä todettin eilen sitten seuraavaa : haimasyöpä joka levinnyt maksaan ja keuhkoihin. EIKÄ mitään oireilua ollut, ainoa että verensokeri oli ollut kohollaan. Sairaalaan hän joutui keuhkoveritulpan takia, ja nämä sitten paljastui kuvauksissa..

    • hippityttö

      Mättäkää vaan herbalifea ja gojimarjoja ym. Itse luotan mustikoihin ja pihlajanmarjoihin ja nokkoseen.. Pelkkää bisnestä nuo. Ite kun kerää ja tekee, on puhtaampia "superruokia..

    • graviola

      The Graviola tree is low and has the uninspiring name “soursop” in English. The fruit is very large and the sweet white pulp is eaten out of hand or more commonly, used to make fruit drinks, sherbets and such.
      The principal interest in this plant is because of its strong anti-cancer agent effects.
      Health benefits:
      ✒ Attack cancer cells safely with an all-natural therapy that does not cause extreme nausea, weight loss and hair loss
      ✒ Broad spectrum antimicrobial agent for both bacterial and fungal infections
      ✒ Effective against internal parasites and worms
      ✒ Lowers high blood pressure
      ✒ Helps with depression, stress and nervous disorders
      ✒ Boosts the immune system
      ✒ Boosts your energy
      ✒ Effectively targets and kill malignant cells in 12 types of cancer, including colon, breast, prostate, lung and pancreatic cancer
      Studies and history:

      http://graviolateam.blogspot.fi/

      • miklutus

        Oma isäni sairastui 5/13 haimasyöpään. Pari vuotta oli oireina närästys,rintakipu ja sormien turpoilu. Valitettavasti rampattuaan erilaisissa kokeissa sai hän närästyslääkettä vaivoihinsa.kunnes heinäkuussa 2014 muuttui keltaiseksi ja siitä se ralli ja diagnoosi lähti. Sädehoitoo ja sytostaatteja jne..helmikuussa kuoli enää luut jäljellä...kurjaa,jokainen sais lähtee jalat edeellä eikä kärvistellä täällä viimeseen nahkanpalaseen asti.


    • Rubertinus

      Näkyy verikokeessa. Yleensä lääkärit erehtyvät, pitävät vatsan kovuutena, määräävät vain ulostusta pehmentävää lääkettä, paljon kävelyä. Kuvauksessa on jo niin pitkällä, ettei mitään ole tehtävissä. Pitäisi jo vajaan viikon vatsakipujen jälkeen lähettää tietokonetomografiaan. Haimassa alkanut näkyy ultrassa maksasyöpänä, pääpaikka on haima. Löydöksen toteamisesta on yleensä aikaa pari kuukautta lähtöön. Lopussa vuodeaikaa viikko- tai kaksi. Kärsivä potilas on usein harhainen, asiaa tuntemattomat ottavat todesta, unet ja näyt potilas esittää tosina. Mielipide vaihtuu jopa saman päivänä useita kertoja. Nämä seikat aiheuttavat kiusallisia tilanteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe