Siteen vaihtoväli?

VastaMenkatAlkanu..

Eli otsikossakin tuli jo se kysymys, eli kuinka kauan sidettä aina pidetään?

31

16730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirre75

      Olen kärsinyt menkoista n 20 vuotta ja kaksi ekaa päivää vuodan kovasti. Silloin vaihdan siteen 4h välein että tunnen oloni puhtaaksi,yöllä pidän kuitenkin n 6-7 h koska en halua sen takia herätä. Eli paljon riippuu siitä kuinka paljon vuodat että kuinka usein joudut vaihtamaan.

    • oyhtresc

      Riippuu aivan täysin siteen imukyvystä ja vuodon runsaudesta. Normaali, ohut side ja erittäin runsas vuoto tuottaa yhdistelmän, jossa sidettä on vaihdettava vähintään tunnin välein. Yöside ja erittäin niukka vuoto taas saattaisi tarkoittaa, että sidettä tarvitsee vaihtaa kolmen vuorokauden välein, jos silloinkaan, mutta tietysti hygieniasyistä sidettä on vaihdettava useammin.

      Se yleinen suositus on kuitenkin vaihtaa sidettä 3-4 tunnin välein, eikä sidettä pitäisi kerralla pitää 8 tuntia enempää.

    • kkkkkkkllooooiiuuuy

      vaihtovali ois 3-4 tuntia. Jos vuoto ei ole niin runsasta,voi vaihtoväli olla harvempi.

      • rr8

        mulle on ihan sama onko vuoto runsasta vai ei, kuitenkin vaihdan siteen joka päivä vain kerran aamuilla tai edellisenä iltana uusi side, mut jos siteeseen ei tuu mellkein yhtään verta niin pidän sitä sitten kauvemmin


    • epähygieeninen rr8?

      EI saa pitää yli 10 tuntia pidempään. rr8: sinuna miettisin haluatko pahoja tulehduksia tuolla menolla? side pitää vaihtaa väh. 10 tunnin välein! ja varmasti myös haisee jos et vaihda sidettä. hyi olkoon! ei todellakaan kannata pitää yhtä vuorokautta samaa sidettä. mieti nyt vähän hyvä nainen!

      • järjen mukaan

        Ei sitä puhdasta sidettä todellakaan tarvitse vaihtaa.

        Kuukautisten alussa voi olla se tilanne, että on illalla varmuuden vuoksi laittanut siteen, jos vuoto alkaa yöllä. no, se ei alkanut yöllä, vaan vasta aamupäivällä. Silloin voi side hyvin olla iltapäivään asti.

        Normaalien yöunien verran voi pitää samaa sidettä, jos vuodon määrä ei muuta aiheuta. Omaa järkeä saa käyttää.

        Hyvä on myös muistaa, että veri on hyvä elatusalusta erilaisille pöpöille. Siksi veristä sidettä ei pidetä ikuisuuksia. Onneksi kuukautisten aikaan se huuhtelu pelaa sisältä ulos eli veri valuu pois.


      • rr8
        järjen mukaan kirjoitti:

        Ei sitä puhdasta sidettä todellakaan tarvitse vaihtaa.

        Kuukautisten alussa voi olla se tilanne, että on illalla varmuuden vuoksi laittanut siteen, jos vuoto alkaa yöllä. no, se ei alkanut yöllä, vaan vasta aamupäivällä. Silloin voi side hyvin olla iltapäivään asti.

        Normaalien yöunien verran voi pitää samaa sidettä, jos vuodon määrä ei muuta aiheuta. Omaa järkeä saa käyttää.

        Hyvä on myös muistaa, että veri on hyvä elatusalusta erilaisille pöpöille. Siksi veristä sidettä ei pidetä ikuisuuksia. Onneksi kuukautisten aikaan se huuhtelu pelaa sisältä ulos eli veri valuu pois.

        no siis en jaksa edes vaihtaa sitä todella usein. laitan siteen yöksi ja jos ei tule verta muuta kun vaikka päivällä niin vaihan sen sitten vasta illalla ja jos seuraavana yönä tulee verta niin vaihdan seuraavana aamuna ja jos vuotaa koko päivän niin vaihdan sen sitten taas illalla. jos side on puhdas niin miksi sitä vaihtamaan?


      • epähyg.r8?
        rr8 kirjoitti:

        no siis en jaksa edes vaihtaa sitä todella usein. laitan siteen yöksi ja jos ei tule verta muuta kun vaikka päivällä niin vaihan sen sitten vasta illalla ja jos seuraavana yönä tulee verta niin vaihdan seuraavana aamuna ja jos vuotaa koko päivän niin vaihdan sen sitten taas illalla. jos side on puhdas niin miksi sitä vaihtamaan?

        ensimmäisestä viestistäsi sain sellaisen kuvan että sinulla olisi välillä runsas vuoto ja myös silloin vaihdat vain iltaisin tai aamuisin. eihän sitä todellakaan tarvitse vaihtaa jos vuotoa ei ole, vaan side on varmuuden vuoksi. mutta vaikka sitä olisi vuotanut vähänkin niin ei kannattais minusta kovin kauan sitä samaa sidettä pitää. se oikeasti aiheuttaa ärtyisenyyttä ja tulehdus riskejä.


      • rr8
        epähyg.r8? kirjoitti:

        ensimmäisestä viestistäsi sain sellaisen kuvan että sinulla olisi välillä runsas vuoto ja myös silloin vaihdat vain iltaisin tai aamuisin. eihän sitä todellakaan tarvitse vaihtaa jos vuotoa ei ole, vaan side on varmuuden vuoksi. mutta vaikka sitä olisi vuotanut vähänkin niin ei kannattais minusta kovin kauan sitä samaa sidettä pitää. se oikeasti aiheuttaa ärtyisenyyttä ja tulehdus riskejä.

        mutta Jos tulee runsaasti nii se ei vaikuta mitenkään vaihtoväliin. vaihan kuitenkin aamulla/illalla.


      • usein vaihdettava
        rr8 kirjoitti:

        mutta Jos tulee runsaasti nii se ei vaikuta mitenkään vaihtoväliin. vaihan kuitenkin aamulla/illalla.

        "mutta Jos tulee runsaasti nii se ei vaikuta mitenkään vaihtoväliin. vaihan kuitenkin aamulla/illalla. "

        Ehkä sulla ei vaikuta, mutta älä yleistä liikaa. Sulla on joko harvinaisen niukka vuoto tai kuljet verisissä vaatteissa. Olettaisin että useimmilla normaali side on vaihdettava muutamana ensimmäisenä päivänä viimeistään 4-5 tunnin välein tai vuotaa yli, mulla runsaammat menkat ja on kyllä pakko vaihtaa viimeistään 2 tunnin päästä ettei tule housuille (tai itseasiassa se 2 tuntiakin saattaa olla liikaa). Sitten joskus 5 tai 6 vuotopäivänä saattas jo riittää että vaihtaa vaan aamulla tai illalla (tosin vaihdan kyllä useammin sen vähänkin veren aiheuttaman lian ja hajunmuodostuksen takia). Yö, 7-12 tuntia, sitten yhdellä imukykyisemmällä siteellä (en herää keskellä yötä että vois vaihtaa), usein vuotaa yli tai ohi, tai ainakin aamulla on kiire vessaan ettei tule sotkua.

        Tosin sattuneesta syystä siteet ei olekaan mulla olleet enää vuosiin se pääasiallinen suoja, ainoastaan lisävarmistuksena, jos toinen pettää.


      • 13v..
        usein vaihdettava kirjoitti:

        "mutta Jos tulee runsaasti nii se ei vaikuta mitenkään vaihtoväliin. vaihan kuitenkin aamulla/illalla. "

        Ehkä sulla ei vaikuta, mutta älä yleistä liikaa. Sulla on joko harvinaisen niukka vuoto tai kuljet verisissä vaatteissa. Olettaisin että useimmilla normaali side on vaihdettava muutamana ensimmäisenä päivänä viimeistään 4-5 tunnin välein tai vuotaa yli, mulla runsaammat menkat ja on kyllä pakko vaihtaa viimeistään 2 tunnin päästä ettei tule housuille (tai itseasiassa se 2 tuntiakin saattaa olla liikaa). Sitten joskus 5 tai 6 vuotopäivänä saattas jo riittää että vaihtaa vaan aamulla tai illalla (tosin vaihdan kyllä useammin sen vähänkin veren aiheuttaman lian ja hajunmuodostuksen takia). Yö, 7-12 tuntia, sitten yhdellä imukykyisemmällä siteellä (en herää keskellä yötä että vois vaihtaa), usein vuotaa yli tai ohi, tai ainakin aamulla on kiire vessaan ettei tule sotkua.

        Tosin sattuneesta syystä siteet ei olekaan mulla olleet enää vuosiin se pääasiallinen suoja, ainoastaan lisävarmistuksena, jos toinen pettää.

        mun menkat kestää n.viikon ja 3 ekaa päivää on runsaat.Koulussa on olo inhottava ihan ku housut olis märät.vaihan n.3h välein ja harvemmin silloin kun on niukemmat.yöt varsinkin on epämiellyttäviä.aina tulee muutama pisara ohi vaikka on jättiside.oonkin tehny kaikennäkösiä ihmeviritelmiä =)


      • Että näi...
        13v.. kirjoitti:

        mun menkat kestää n.viikon ja 3 ekaa päivää on runsaat.Koulussa on olo inhottava ihan ku housut olis märät.vaihan n.3h välein ja harvemmin silloin kun on niukemmat.yöt varsinkin on epämiellyttäviä.aina tulee muutama pisara ohi vaikka on jättiside.oonkin tehny kaikennäkösiä ihmeviritelmiä =)

        Nii mullakin. Ollaa samiksii...


    • tyt

      mä vaihan aamu,koulun jälkeen ja illal ku meen nukkuu mul ei siis oo runsaat.

    • Menkatolluvastekaakertaa

      Mä vaihan yleensä 4-6 tunnin välein. Ja oon kärsiny menkoista vasta viikon elämäni aikana!

    • 12v

      Mä vaihdan aamulla noin klo 7-8, 12, 17, 21-22. Ei oo tietenkää mitää aikoja mut tollaset yleensä😂

    • siisjdbl

      mulla ei oo ikinä kauheen runsaat menkat. aamulla laitan siteen, lähden kouluun ja kun pääsen kotiin niin yleensä vaihdan siteen sitten. eli vaihtoväli vaihtelee 4 tunnista 7 tuntiin, joskus kyllä vaihdan koulussa. kotona yleensä keksin omanlaisia viritelmiä ettei sidettä tarttis pitää ihan kokoaika ja on toiminut hyvin. menkat ei siis ole runsaat.

    • 13w

      Parina ekana päivänä joudun yleensä koulussa sidettä vaihtamaan ainakin 2 tunnin välein, ellen useemmin. Kotona jotenki vuoto tyrehtyy vähän ja tarvii enää vaihtaa 3 tai 4 tunnin välein. Taitaa mulla ilmeisesti olla suhtellisen runsaat menkat, ainakin vuodon alussa. Vuodon lopussa sitte tuleekin vaa tosi vähän, mutta alku on kyllä aina tuskaa.

    • Ullisss

      N neljän tunnin välein. 2 päivää kestävät ja sen jälkeen ei juuri vuoda enää tai pikkuhousunsuoja riittää

    • kdkoo

      mulla alko menkat taas tänää ja mul ei oo kauheen runsasta vuotoo. vaihan siteen n6-8 tunnin välein. onko liian pitkä vaihtoväli?

      • Moimoimoimoimoimoimo

        Mun mielest ei, koska vuotosi ei ilmeisesti ole kovin runsasta :)


    • ApuaAUTASMINUa

      Please joku auttakaa... mullaei vaan yksin kertasesti riitä rohkeutta sanoo mutsille menkoistani... alko eilen illalla sain kuiteski koulu päivöksi kaveriltani ja koitan saaha sanottua mutsille menkoista huomiseksi... kyllä mä voisin sanookki muttakun pienessä keskustan kämpässämme vähän pakostakin sitten pikkuveli kuulee ja se olis vaa jotenki outoa.. noh toivottanaa onnea!

      • 7685432

        Lähetä tekstari/WhatsApp-viesti?


      • Anonyymi

        Vanhemmat eronnu joten sanoin iskän tyttöystävlle ja jos sanot niistä niin sun vanhempas molemmat varmasti ymmärtää sillä jokaikinen nainen käy saman läpi ja kaikki muutkin tytöt on saanut kerrottua. Itellä alkoi keskellä yötä ja melkein pyörryin ja aloin tietty itkemään järkyttävässä paniikissa.


      • Anonyymi

        Mä olin koulussa ku alko ja laitoin vaa äitille viestii että "mulla alko menkat" sit äiti vaa oli sillee "vessan kaapissa on siteitä". Että kyllä se ymmärtää.


    • Anonyymi

      ooof oon siis 13... Kuukautiset tuntuu tosi runsailta ja koulussa vaihdan sidettä vähintään 2 tunnin välein. Ekoina päivinä vuoto on runsasta ja pahimmillaan side on täynnä jo vajaassa 2 tunnissa....

    • Anonyymi

      Itse vaihdan siteen päivällä 2-3tunnin välein ja yöllä yleensä 2 kertaa käytän aina yösidettä siis päivälläkin

    • Anonyymi

      Äääk auttakaa oon vaihanu siteen viimeksi 8 aikoihin illalla ja kello o nyt jo niin paljon että kaikki nukkuu.En tiiä voinko pitää tätä sidettä vielä yön yli ku nukun siihe 9-11

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, mutta mun mielestä sitä sidettä ei tarvii vaihtaa jos on vaan pari tippaa verta siteessä. Itse vaihdan illalla ennen kun käyn nukkumaan, aamulla ennen kouluun menoa ja riippuu koulupäivän pituudesta ja kuinka runsasta vuoto on silloin. Saatan koulussa vaihtaa 1-2kertaa jos on pakko, jos en vaihda, koulun jälkeen kotona vaihdan. Sitten taas illalla jos ei ole tarvetta, tai näin ainakin ajattelen nyt, nimittäin menkkani alkoivat eilen illalla ekaa kertaa.

    • Anonyymi

      Mulla itellä on tosi runsaat menkat. Ekoilla menkoilla ei ollu ollenkaan runsaat vaan niukat mut tokilla todella runsaat. Päivisin vaihdan 1-2h välein mutta koulussa pystyn vain 3-4h välein. Yöt nukun mutta jos herään, menen
      vaihtamaan

    • Anonyymi

      Auttakaaaaaa... Mulla pitää istuu autossa vielä n.3h ja vaihdoin siteen 3h sitten... Mitä teen

      • Anonyymi

        No sano että sun pitää päästä vessaan niin pysähdytte johonkin taukopaikkaan ja käyt vessassa vaihtaa siteen. Autossa tuskin alat vaihtaa sidettä. Ei ole muuta neuvoa. Sulla taitaa olla aika runsaat menkat jos ei kolmea tuntia pysty olee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe