Kaikki hoitajat pois hoitotyöstä ja lääkärit

hoitsut .weg .

tekemään niin omat kuin hoitajienkin työt, jotta saamme laadukasta ja asiantuntevaa kokonaisvaltaista lääketieteellistä hoitoa ja luottamuksemme lääkäreihin lisääntyy. Hoitajilla ei ole vaitiolovelvollisuutta, joten he eivät kuulu hoitotyöhön. Lääkäreillä sen sijaan on valat vannottu ja täydellinen vaitiolovelvollisuus ja muu kunnioitus potilasta kohtaan paikallaan.

27

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivistyskunniaan

      potilaita. Sinuttelu kertoo siitä, ettei toista ihmistä kunnioita. Sairaalassa kukaan ei voi olla niin tuttu toiselle, että varsinkin iäkkäitä potilaita kutsutaan "se","toi","sää". Kohtelias tapa iästä riippumatta on kutsua jokaista potilasta teitittelemällä, mutta lapset on otettava omana potilasjoukkonaan, koska he tarvitsevat aivan omansalaista turvallista ja hyvinkin luotettavaa hoitosuhdetta pelkästään poliklinikkakäynneillä.

      • sinuttelu on hyvä

        Kyllä tämän päivän sairaaloissa monikin hoitaja sinuttelee, eikä minusta se ole yhtään huonoa käytöstä. Sinuttelu on muutekin meidän kulttuurin pääsääntöisin pronomiinia toisesta ihmisestä.
        Sinutteleehan mun hoitava lääkärikin minua, ja minä häntä sinuttelen. Ja yritäppäs väittää, että se on huonoa käytöstä, niin kaikkea kanssa, sillä ei ole huonon käytöksen kanssa mitään tekemistä. Pikemminkin moni tuntee sinutteluksi tulemisessa läheisyyttä ja lämpöä ja hyväksyntää paljon enemmän, kuin teitittelyssä.


      • Juorukello.____51
        sinuttelu on hyvä kirjoitti:

        Kyllä tämän päivän sairaaloissa monikin hoitaja sinuttelee, eikä minusta se ole yhtään huonoa käytöstä. Sinuttelu on muutekin meidän kulttuurin pääsääntöisin pronomiinia toisesta ihmisestä.
        Sinutteleehan mun hoitava lääkärikin minua, ja minä häntä sinuttelen. Ja yritäppäs väittää, että se on huonoa käytöstä, niin kaikkea kanssa, sillä ei ole huonon käytöksen kanssa mitään tekemistä. Pikemminkin moni tuntee sinutteluksi tulemisessa läheisyyttä ja lämpöä ja hyväksyntää paljon enemmän, kuin teitittelyssä.

        sovi ei. Tulee kunnioittavasti sanoa Te Tohtori, Te Hoitajatar valkotakkinen tai Te Sisar hento valkoinen, Te Potilas, Te Asiakas, jne. Sinuttelu ei kuulu kunnioittavaan eikä lämpimään vuoropuheluun sairaala- alalla. terveydenhoitoala on sivistynyt ja sivistys kukoistakoon yhä, jos emme puhu vaitiolovelvollisuudesta.


      • PalautettaKunnolla
        Juorukello.____51 kirjoitti:

        sovi ei. Tulee kunnioittavasti sanoa Te Tohtori, Te Hoitajatar valkotakkinen tai Te Sisar hento valkoinen, Te Potilas, Te Asiakas, jne. Sinuttelu ei kuulu kunnioittavaan eikä lämpimään vuoropuheluun sairaala- alalla. terveydenhoitoala on sivistynyt ja sivistys kukoistakoon yhä, jos emme puhu vaitiolovelvollisuudesta.

        Teitittely on kohteliasta, mutta järjestelmät kasvattavat kaikessa SE/NE-ajatteluun, jotta lääkärit voivat loitontaa potilaat ja määrätä niitä pskoja valmisteita koehenkilöilleen.
        Totta kai vaivitolovelvollisuutta hämärtävät juuri sillä 'kaikkien syyllisyyden' periaatteella eli kun kaikki mölyävät asioita, jättävät paperit jokaisen nähtäville, silloin ei voi kakkia laittaa ilmeisesti syytteeseen (vrt. sakko - 2vuotta vankeutta virkarikoksesta, vaitiolovelvollisuuden rikkominen).
        Vaitiolo sitoo koko henkilökuntaa, mutta järjestelmät yrittävät olla kaikessa vastuuttomia.
        Siispä mölyävää, eläimellistä henkilökuntaa, joka kohtelee potilasta eläimenä tai muuten asiattomasti, on hoidettavan itse koulutettava kunnolla.
        Tuolloin palaute alkaa mennä perille, järjestelmillekin.


      • bebeeee
        Juorukello.____51 kirjoitti:

        sovi ei. Tulee kunnioittavasti sanoa Te Tohtori, Te Hoitajatar valkotakkinen tai Te Sisar hento valkoinen, Te Potilas, Te Asiakas, jne. Sinuttelu ei kuulu kunnioittavaan eikä lämpimään vuoropuheluun sairaala- alalla. terveydenhoitoala on sivistynyt ja sivistys kukoistakoon yhä, jos emme puhu vaitiolovelvollisuudesta.

        Vanhustyössä me ainakin sinuttelemme asiakkaita toki alkuun kun ei tunneta niin on kohteliasta teititellä, mutta monet asiakkaat ovat ihan sanoneet, että sano Maija vaan. Eli monet heistä eivät halua että teititellään. Se on myös asiakasläheisempi tapa puhutella. Itse en ole ainakaan vaitiolovelvollisuuttani rikkonut vaikka joskus onkin kysytty esim. onko joku henkilö hoidossa siellä tai mitä sille kuuluu, aina olen sanonut etten voi kertoa. On kyllä näitäkin jotka eivät ymmärrä noudattaa tätä ja valvira kyllä puuttuu niihin asioihin.


      • Arbeit macht heil

        Sinuttelu on todellakin törkeää.

        Potilaita kuuluisi teititellä, puhutella karjuen, ja komentaa asentoon puhuteltaessa.

        Potilaita tulisi myös puhutella vain heidän sosiaaliturvatunnuksellaan joka tulee tatuoida heidän vasemman käsivartensa sisäpinnalle.

        Sairaalaan tulevien uusien potilaiden tukka olisi ajettava pois täiden pitämiseksi kurissa.

        Ruoaksi potilaille tulisi antaa vain vetistä velliä jossa joskus saattaa lilliä joku perunankuori tai haiseva kaalinpala.

        Potilaitten tulisi myös itse kustannettava hoitonsa tekemällä työtä sairaalan sepelilouhimossa klo 6.00-18.00 välisenä aikana. Työpäivän aikana ei tulisi olla ruokatuntia.

        Potilaat tulisi myös majoittaa tiloihin joissa on hyvä ilmanvaihto. Laudoista rakennetut parakit ilman lämpöeristystä sopisivat hyvin. Tämä karaisisi potilaita ja edistäisi paranemisprosessia.


      • mamuthymyilee
        Juorukello.____51 kirjoitti:

        sovi ei. Tulee kunnioittavasti sanoa Te Tohtori, Te Hoitajatar valkotakkinen tai Te Sisar hento valkoinen, Te Potilas, Te Asiakas, jne. Sinuttelu ei kuulu kunnioittavaan eikä lämpimään vuoropuheluun sairaala- alalla. terveydenhoitoala on sivistynyt ja sivistys kukoistakoon yhä, jos emme puhu vaitiolovelvollisuudesta.

        Kun kiire osastolla ei joudeta hienostelemaan. MAMUT kun tulee, niin ystävällisyys pelaa, he ovat halpatyövoimaan 1 hoitsun palkalla palkataan 2-3 sairaanhoitajaa, jotka ovat mamuja.


    • ei paranisi

      Ei ole käytännössä merkitystä, tekeekö lääkäri hoitajan työt vai hoitaja lääkärin töitä, kun kyseessä on ainoastaan vaitiolovelvollisuus. Kokemusteni mukaan sekä yksityiset että julkisen sektorin lääkärit ja hoitajat ovat rikkoneet potilaan/asiakkaan oikeuksia sekä alansa vaitiolovelvollisuutta. Potilasasiamies ei ole vielä reagoinut tekemiini huomautuksiin, mikä tarkoittaa, että käytännössä potilasasiamies on tarpeeton virkanimike julkisella sektorilla.

    • akki

      Omaiset hyvät.
      Käykäähän usein vaikka joka päivä isäänne tai äitiänne katsomassa sairaalassa,niin kyllä hoito sujuu melko nuhteettomasti.

    • amandabee

      dorka on hoitsuilla ja kaikilla jotka työskentelevät hoitotyössä vaitiolovelvollisuus. Hoitajat joutuvat antamaan tietonsa valviran terhikki rekisteriin. Sairaanhoitajat valan ja lähihoitajat antavat lupauksen. En tiedä missä olet käynyt lääkärissä en ite sieltä kovi hyvää palvelua ole saanut, lukevat suoraan koneelta ja itse lähihoitajan olen nämä asiat tiennyt ilman netistä kattomista eli en tiiä onko se niin laadukasta ja asiantuntevaa hoitoa.

    • Lääkäri!

      Ihmiset ovat kateellisia sekä mielellään mustamaalaavat ja mitätöivät toinen toisiaan. Tässä mitätöidään hoitajia ja ilmeisen valheellisesti. Hoitajat hoitavat, elvyttävät, lohduttavat, lääkitsevät, pesevät, kantavat vastuun...toteuttavat lääkäreiden määräykset...pesevät kuolleen...Kaikista ei ole sairaanhoitajaksi. Lääkärit osaavat arvostaa hoitajia, koska ilman heitä ei ketään hoidettaisi. Arvostetaan vastuullisia hoitajia ja koetetaan ymmärtää niitä ihmisiä, jotka ovat kateellisia sekä vähemmän eettisiä toimimisessaan kuin ammattitaitoiset sairaanhoitajat.

      • sadismi

    • mamutvirkoihin

      Älkää suotta hättäilkö, kyllä MAMUT tulee hoitajiksi, heidän kultturissaan jopa vanhat ihmiset palvellaan ystävällisesti. Ja nää palkataa Suomen yhden hoitajan palkalla ainakin 2 jos ei 3 hoitajaa. Suomalaisilla on kovat palkat näihin verrattuna. Näistä maahanmuuttajista saa Suomen hoitohenkilöstö kovat kilpailijat, kun palkkaukseen on vähän rahaa. Samaten koskee muita aloja, palkat tullaa polkemaan alas, ammattiliitoilta menee valta. Myös poliisikouluun valitaan MAMUJA.

    • xwexwe

      Hoitajat tekee omat työt ja ovat tärkeitä siinä työssä ja lääkäri tekee oman työnsä, ellei näin olisi niin ruumiita tulisi päivittäin kasoittain.

    • ammattitaito

      Vaipan vaihtoon ei tarvita lääkärin koulutusta. Täytyy olla tosi kummallinen vaippa jos sen vaihtoon tarvitaan 5-6 vuoden koulutus yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa.

      Itse olen kyllä sitä mieltä, että kokeneet ja työnsä osaavat hoitajat ovat arvokas apu lääkäreille.

    • mitään_järkeä

      Työkkärin mielestä kenestä tahansa työttömästä - ainakin jos satut olemaan nainen - on hoito- ja hoivahommiin. Kenestä tahansa voi työkkärin mielestä tehdä hoitsun.
      Mitähän tuostakin tulee?
      Kaikista ei yksin kertaisesti ole noihin hommiin.

    • exhoitaja

      Olen just eläkkeelle päässyt sairaanhoitaja. Onneksi. Valmistuttuani 1977, olin ylpeä ammatistani ja muutkin yhteiskunnassa arvostivat sitä. olen tehnyt pitkän uran teho-osastolla ja päivystyspoliklinikalla ja uskallan väittää, että tekemälläni työpanoksella on ollut merkitystä.

      Nykyään on yleisesti sopivaa haukkua kaikki hoitajat epäpäteviksi, tarpeettomiksi, vilpillisiksi yhteiskunnan riesaksi, joita ilman selvittäisiin ihan hyvin. Vältän kysyttäessä kertomasta ammattiani, sillä halveksunta on usein näkyvää. Silti ihmettelen, kenen nämä hoitohenkilöiden maahan lyttääjät kuvittelevat, että heitä hoitaa, kun he tarvitsevat sairaalahoitoa tai ensiapua? Eikö kukaan ole koskaan saanut hyvää hoitoa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe