2.2D kylmäkäynnistys?

Kolisee...

CRV diesel on näillä kylmillä keleillä alkanut pitämään aikamoista metakkaa käynnistettäessä. Lämmitettynä kolisee/kilisee hetken lyhyempään, kuin ilman... Hyvin kyllä starttaa käyntiin mutta tuntuu, että vain alkuun vajailla pytyillä tms. Ei siinä 10s kauempaa mene kun alkaa pitämään mölyt mahassa mutta kuulostaa tod. pahalta.

Onko muilla vastaavia ongelmia/kokemuksia? Sama kone on acossa ja civicissäkin.

34

10299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

      2.2d käynnisty niinkuin muissakin dieseleissä kylmänä on aika kolinaa hetken.kannattaisko aloittaa ensin vaihtamalla hieman notkeemmat öljyt eli 15w50 tai vaihtoehtoisesti katsoa oman auton käyttöohjekirjasta mikä ois suunnilleen oikea öljy.vanhemmissa autoissa ei ole sillä oikein mitään merkitystä mitä öljyä käyttää.täys synteettinen öljy kun on hiukan notkeempaa niin öljypumppu nostaa nopeemmin sen kanteen ja silloin loppuu nopeemmin myös tuo nakutus/kolina aamuisin.

      • JepJep...

        -08 n. 34tkm ajettu ja on aiemminkin ollut kovia pakkasia mutta nyt vasta moinen kolina alkoi.
        Huollettu normaalisti merkkiliikkeessä eli luulisi olevan oikeat öljyt mutta täytyy kurkata mitä sinne on laitettu. Diesel on aina hiukan rajumman kuuloinen mutta tuo on jo liikaa... Ei taida Hondan eka diesel olla aivan kilpailijoiden tasolla vaan lähempänä traktoria :)


      • kolinaa

        minulla cr-v:ssä hiukkassuodatin ja laittavat sen vuoksi huollossa mobil esp 5w-30.
        Käykö muut öljyt ??.


      • Hiukaksista
        kolinaa kirjoitti:

        minulla cr-v:ssä hiukkassuodatin ja laittavat sen vuoksi huollossa mobil esp 5w-30.
        Käykö muut öljyt ??.

        Viime talvena tuo hiukkassuodatin meni tukkoon ja se huollossa putsattiiin. Päivittivät jonkun softan ja pitäisi poltella eli regeneroida useammin mutta ei! Kerran vuoteen on tehnyt ja vasta reilun 100km motariajon jälkeen. Moottoritieajoa kyllä tulee ja pidempää reissua mökille useasti....

        Kai se alkaa taas olemaan tukossa ja konekin siinä sivussa ottaa siipeensä? Täytyy käydä huollossa vaikka eivät siellä mitään tee, kun tuskin vikamuistissa vielä mitään. Varmaan parempi laittaa kiertoon ennen takuun loppumista. Muuten ollut hyvä auto...


      • elegance plus
        Hiukaksista kirjoitti:

        Viime talvena tuo hiukkassuodatin meni tukkoon ja se huollossa putsattiiin. Päivittivät jonkun softan ja pitäisi poltella eli regeneroida useammin mutta ei! Kerran vuoteen on tehnyt ja vasta reilun 100km motariajon jälkeen. Moottoritieajoa kyllä tulee ja pidempää reissua mökille useasti....

        Kai se alkaa taas olemaan tukossa ja konekin siinä sivussa ottaa siipeensä? Täytyy käydä huollossa vaikka eivät siellä mitään tee, kun tuskin vikamuistissa vielä mitään. Varmaan parempi laittaa kiertoon ennen takuun loppumista. Muuten ollut hyvä auto...

        vaihda bensaversioon niin on huoletonta ajoa,eikä ne polttoaine kulutkaan niin kauhean paljon suuremmat ole. itellä 07 vm bensa automaatti ja 50 000 olen ajellut ilman ongelmia.


      • Omia Valintoja
        elegance plus kirjoitti:

        vaihda bensaversioon niin on huoletonta ajoa,eikä ne polttoaine kulutkaan niin kauhean paljon suuremmat ole. itellä 07 vm bensa automaatti ja 50 000 olen ajellut ilman ongelmia.

        Kävin aikoinaan koeajamassa molemmat ja täytyy myöntää, että kyllä tuo diisel on vääntönsä takia huomattavasti mukavampi. Kulutuksessa on eroa todella merkittävästi, kun huitaiset vaunun perään eli kiitos vain mutta olen tehnyt omien tarpeideni mukaan "paremman" valinnan.

        Mutta sille en voi mitään, jos Honda ei osaa tehdä toimivaa/sivistynyttä diesel konetta. Vaihto on keväällä/kesällä tulossa muutenkin ja uusi diesel Outback on vahvoilla monestakin syystä, vaikka ei se subarun dieselkään autuaaksi tekevä ole.


      • --------------------
        JepJep... kirjoitti:

        -08 n. 34tkm ajettu ja on aiemminkin ollut kovia pakkasia mutta nyt vasta moinen kolina alkoi.
        Huollettu normaalisti merkkiliikkeessä eli luulisi olevan oikeat öljyt mutta täytyy kurkata mitä sinne on laitettu. Diesel on aina hiukan rajumman kuuloinen mutta tuo on jo liikaa... Ei taida Hondan eka diesel olla aivan kilpailijoiden tasolla vaan lähempänä traktoria :)

        240000 km takana , ei kolise eikä kilise.Olet oikeassa siinä ettei ole kilpailijoiden tasolla vaan paljon edellä.Oletko tarkistanut että öljyä ylipäätänsä on.Mulla vei ensimmäisellä vaihtovälillä 1,5l / 20000 km , nykyään öljy pysyy lähes maksimissa 20000 km:n vaihtovälin.Paranee vaan vanhetessaan.


      • jup jup

        0W-30 taitaa olla aika lailla notkeinta mitä löytyy? Siis viskositeetti 0 kylmänä (winter) ja 30 kun lämpöä on 100 C.


      • ssf1
        -------------------- kirjoitti:

        240000 km takana , ei kolise eikä kilise.Olet oikeassa siinä ettei ole kilpailijoiden tasolla vaan paljon edellä.Oletko tarkistanut että öljyä ylipäätänsä on.Mulla vei ensimmäisellä vaihtovälillä 1,5l / 20000 km , nykyään öljy pysyy lähes maksimissa 20000 km:n vaihtovälin.Paranee vaan vanhetessaan.

        Samaa mieltä. Ei ole kolinoita kilinöitä ja vähän vajaa 200 000 mittarissa. Liekkö vika käyttäjissä vai autossa????


    • ismac

      Tuleeko käytettyä moottorilämmitintä ennen käynnistystä. Tosin kyseessä on säteilylämmitin joka saa olla päällä todella pitkään. n. 30 pakkasella pidin päällä n.5 h, eikä vieläkään ollut tunne, että olisi lähtenyt niinkuin "palmun alta". Huollossa kysyin, että onko muunlaisia lämmittimiä tarjolla, niin ei kuulemma. Ilmeisesti ollaan "marginaaliporukkaa" täällä pohjoisessa. Huoltopäälliikö piti 4-5 h lämmitysaikaa miniminä kovilla pakkasilla. Syttyipä keltainen varoitusvalokin, moottorinkuva: hiukkassuodattimen putsausta oli vailla. Hiukkassuodatin vaatii kuulemma 800 asteen lämpötilan, jotta puhdistustoiminto aktivoituu. Elikkä vaikka ajoin n.300km pätkän tauotta, pakkasta 25-30 astetta, kierrokset talvirajoitusnopeuksista johtuen alla 2000, ei puhdistustoiminto lähde päälle. Kierrokset pitää kuulemma olla 2500 vähintään 15-20 min ajan, jotta puhdistus lähtee liikkeelle. No pitää ottaa tavaksi lauhemmilla keleillä ajaa pienemmällä pykälällä, jotta puhdistus aktivoituu. Lämpöä autossa riittää ihan kiitettävästi...

      • Lämppäristä

        Juu käytän moottorinlämmitintä aina kuin mahdollista. Olen huomannut saman eli ei parista h ole juurikaan apua kovilla pakkasilla. Sisällä kyllä tarkenee.

        Tuttavilla on kilpailijoiden tuotteita ja niissä hiukkaset tuntuvat palavan todella useasti ja jo lyhyemmänkin pyrähdyksen aikana. Tiedä sitten mutta jos tuo systeemi täysin tukkeutuu ja rikkoo katin/koneen niin kalliiksi tulee.


      • pate58501

        oli alussa letkulämmitin lämmitti hyvin mutta ei tahtonut lähteä käyntiin,
        tunnistaa lämpötilan väärin kun lämmittää sitä hehkutustunnistinta.
        olivat ylävesiletkuun rovaniemellä laittaneet sen.
        varmaan ollut helpompi laittaa kuin sinne minne letkulämmitin kuuluu,
        eli aina alavesiletkuun.
        auto accord diesel
        ja hehkutusvalo vilkkuu pakkasilla


      • pakkasilla
        pate58501 kirjoitti:

        oli alussa letkulämmitin lämmitti hyvin mutta ei tahtonut lähteä käyntiin,
        tunnistaa lämpötilan väärin kun lämmittää sitä hehkutustunnistinta.
        olivat ylävesiletkuun rovaniemellä laittaneet sen.
        varmaan ollut helpompi laittaa kuin sinne minne letkulämmitin kuuluu,
        eli aina alavesiletkuun.
        auto accord diesel
        ja hehkutusvalo vilkkuu pakkasilla

        Käy vaihattamassa merkkiliikkeessä uudentyyppinen rele, niin ongelma korjautuu. Muistaakseni vaihtavat Denson valmistaman releen, koska se orkkisrele jähmettyy liki 20 asteen pakkasilla ja auto luulee, että hehkutus jää päälle. Kun oon meidän dieseli accordista katsonu noita ylä ja alavesiletkuja, niin ne menee jännästi koneen puolella ristiin, joten saattaapi olla, että jos on vähän kokemattomampi asentaja ollu asialla, niin erehtyny letkusta kun asentanu sen letkulämmittimen.


      • jdgh
        pakkasilla kirjoitti:

        Käy vaihattamassa merkkiliikkeessä uudentyyppinen rele, niin ongelma korjautuu. Muistaakseni vaihtavat Denson valmistaman releen, koska se orkkisrele jähmettyy liki 20 asteen pakkasilla ja auto luulee, että hehkutus jää päälle. Kun oon meidän dieseli accordista katsonu noita ylä ja alavesiletkuja, niin ne menee jännästi koneen puolella ristiin, joten saattaapi olla, että jos on vähän kokemattomampi asentaja ollu asialla, niin erehtyny letkusta kun asentanu sen letkulämmittimen.

        Täälläkö tiedetään mutta ei Rovaniemen Wetterillä? Minä arvasin. Accord 07 i-ctdi ja koko ajan talvella vilkuttanut hehkuvaloa. Menoon ei ole vaikuttanut mutta pikkuisen hämmensi kun ohjekirjan mukaan auto pitää järkätä valtuutetulle korjaamolle heti eikä ajoa voi jatkaa. Vikakoodi "häiriö hehkutusjärjestelmässä". Ylimielinen huoltoneuvojageelitukkablondihomppeli vain sanoi, että tehdas selvittää asiaa ja maahantuojan toimesta johonkin kainuun vastaavaan accordiin asennettu tallennin joka kerää tietoa, mutta eipähän ole sittemmin asiasta mitään kuulunut. Asiasta sanottu jokaisessa määräaikaishuollossa.

        Sen lisäksi pikkupakkasilla autoa ei saa roikasta käyntiin ilman 2-3 hehkutusta. Ilman roikkaa lähtee huomattavasti helpommin käyntiin. Luit oikein, juuri noin päin. Tämä siis jossain miinus 10 asteeseen asti.


      • tiedetä
        jdgh kirjoitti:

        Täälläkö tiedetään mutta ei Rovaniemen Wetterillä? Minä arvasin. Accord 07 i-ctdi ja koko ajan talvella vilkuttanut hehkuvaloa. Menoon ei ole vaikuttanut mutta pikkuisen hämmensi kun ohjekirjan mukaan auto pitää järkätä valtuutetulle korjaamolle heti eikä ajoa voi jatkaa. Vikakoodi "häiriö hehkutusjärjestelmässä". Ylimielinen huoltoneuvojageelitukkablondihomppeli vain sanoi, että tehdas selvittää asiaa ja maahantuojan toimesta johonkin kainuun vastaavaan accordiin asennettu tallennin joka kerää tietoa, mutta eipähän ole sittemmin asiasta mitään kuulunut. Asiasta sanottu jokaisessa määräaikaishuollossa.

        Sen lisäksi pikkupakkasilla autoa ei saa roikasta käyntiin ilman 2-3 hehkutusta. Ilman roikkaa lähtee huomattavasti helpommin käyntiin. Luit oikein, juuri noin päin. Tämä siis jossain miinus 10 asteeseen asti.

        Jos ei ne Rollon Wetterillä saa hommaa hoidettua, niin ota yhteys Oulun Vehoon asian tiimoilta, niin ne osaavat tuon rele ongelman korjata. Nimimerkillä kuukausi sitte korjattu 08 i-CTDI Accordista sama ongelma


      • ongelmaan
        jdgh kirjoitti:

        Täälläkö tiedetään mutta ei Rovaniemen Wetterillä? Minä arvasin. Accord 07 i-ctdi ja koko ajan talvella vilkuttanut hehkuvaloa. Menoon ei ole vaikuttanut mutta pikkuisen hämmensi kun ohjekirjan mukaan auto pitää järkätä valtuutetulle korjaamolle heti eikä ajoa voi jatkaa. Vikakoodi "häiriö hehkutusjärjestelmässä". Ylimielinen huoltoneuvojageelitukkablondihomppeli vain sanoi, että tehdas selvittää asiaa ja maahantuojan toimesta johonkin kainuun vastaavaan accordiin asennettu tallennin joka kerää tietoa, mutta eipähän ole sittemmin asiasta mitään kuulunut. Asiasta sanottu jokaisessa määräaikaishuollossa.

        Sen lisäksi pikkupakkasilla autoa ei saa roikasta käyntiin ilman 2-3 hehkutusta. Ilman roikkaa lähtee huomattavasti helpommin käyntiin. Luit oikein, juuri noin päin. Tämä siis jossain miinus 10 asteeseen asti.

        Sulla on ilmeisestikkin lohkari tms. lämmitin asennettu siten, että pääsee lämmittämään moottorin lämpöanturia ja näin ollen moottorin ohjausyksikkö luulee, että on lämpimämpää kuin onkaan.


      • petsoy
        ongelmaan kirjoitti:

        Sulla on ilmeisestikkin lohkari tms. lämmitin asennettu siten, että pääsee lämmittämään moottorin lämpöanturia ja näin ollen moottorin ohjausyksikkö luulee, että on lämpimämpää kuin onkaan.

        letkulämmitin äkkiä säteilylämmittimeen
        muuten syyläri sulaa letkulämmittimen lämmöstä.
        lähtee auto paremmin käyntiin myös.


      • tehokkaampi
        petsoy kirjoitti:

        letkulämmitin äkkiä säteilylämmittimeen
        muuten syyläri sulaa letkulämmittimen lämmöstä.
        lähtee auto paremmin käyntiin myös.

        Eikös tuohon i-CTDI diesel koneeseen saa oikean lohkolämmittimen. Sehän olis huomattavasti tehokkaampi kuin säteilylämmitin, josta puolet tehosta karkaa harakoille ja jos auto on viimassa, niin säteilylämmittimestä ole mitään iloa.


      • accorddi1
        jdgh kirjoitti:

        Täälläkö tiedetään mutta ei Rovaniemen Wetterillä? Minä arvasin. Accord 07 i-ctdi ja koko ajan talvella vilkuttanut hehkuvaloa. Menoon ei ole vaikuttanut mutta pikkuisen hämmensi kun ohjekirjan mukaan auto pitää järkätä valtuutetulle korjaamolle heti eikä ajoa voi jatkaa. Vikakoodi "häiriö hehkutusjärjestelmässä". Ylimielinen huoltoneuvojageelitukkablondihomppeli vain sanoi, että tehdas selvittää asiaa ja maahantuojan toimesta johonkin kainuun vastaavaan accordiin asennettu tallennin joka kerää tietoa, mutta eipähän ole sittemmin asiasta mitään kuulunut. Asiasta sanottu jokaisessa määräaikaishuollossa.

        Sen lisäksi pikkupakkasilla autoa ei saa roikasta käyntiin ilman 2-3 hehkutusta. Ilman roikkaa lähtee huomattavasti helpommin käyntiin. Luit oikein, juuri noin päin. Tämä siis jossain miinus 10 asteeseen asti.

        ei sillä hehkun vilkkumisella ole mitään vaarallista ajaa.
        silloin ei polttoaineen lämmitys pelaa,muuten auto pelaa.
        ja jos haluatte valon sammuttaa niin lämmittää sisätilan lämmittimellä
        sen releen niin valo sammuu,
        eikä oulun vehollakaan tiedetä miten se sammuu,
        meinas että kuittaa kolmella starttauksella mut höpö höpö
        ainoa keino on viedä auto lämpimään ja odottaa tai sisätilan lämmittimellä
        puhaltaa lämmintä ilmaa siihen releeseen.
        se on lokasuojan sisällä riittää kun puhaltaa siihen sisälokarille lämmintä ilmaa.
        ps.jouduin aattona tämän tekemään ja valo sammui.


      • ....................
        accorddi1 kirjoitti:

        ei sillä hehkun vilkkumisella ole mitään vaarallista ajaa.
        silloin ei polttoaineen lämmitys pelaa,muuten auto pelaa.
        ja jos haluatte valon sammuttaa niin lämmittää sisätilan lämmittimellä
        sen releen niin valo sammuu,
        eikä oulun vehollakaan tiedetä miten se sammuu,
        meinas että kuittaa kolmella starttauksella mut höpö höpö
        ainoa keino on viedä auto lämpimään ja odottaa tai sisätilan lämmittimellä
        puhaltaa lämmintä ilmaa siihen releeseen.
        se on lokasuojan sisällä riittää kun puhaltaa siihen sisälokarille lämmintä ilmaa.
        ps.jouduin aattona tämän tekemään ja valo sammui.

        Itselleni vaihdettiin accordiin tampereella erimerkkinen rele ja sen jälkeen hehkun valo on pysynyt sammuksissa. Outoa jos merkkilikkeessä ei tiedetä.


      • takkuujäl
        .................... kirjoitti:

        Itselleni vaihdettiin accordiin tampereella erimerkkinen rele ja sen jälkeen hehkun valo on pysynyt sammuksissa. Outoa jos merkkilikkeessä ei tiedetä.

        paljonko rele maksoi?
        vai onko takuuauto vielä?


      • ...................
        takkuujäl kirjoitti:

        paljonko rele maksoi?
        vai onko takuuauto vielä?

        tehtiin takuuaikana mutta tuskinpa se rele kallis on.


    • cr-v kolisee

      Minullakin pitää pari sekuntia todella kovaa kolinaa, jopa pauketta kun käynnistää n. -20 C lämpötiloissa. Auto on 2009 malli, 8000 km ajettu. Muutenhan moottori on tosi hiljainen dieseliksi. Eipä tämä kolina taida mitään huolia tuottaa ja tosiaan loppuu lähes heti. Vaikea sanoa mistä tuo ääni tulee.

      • peku6

        Kaksi kertaa on CRV_-08 diesel joutunut käymään korjaamolla kuukauden sisällä häiriövalojen syttymisen vuoksi, toisen kerran niistä hinausautolla. Eka kerralla pakkaaamuna (-17) lämmityksessä kaksituntia, käynnistyksen jälkeen moottorihäiriövalo syttyi, eikö ajo korjaamolle ja kuittaus selitys epämääräinen olisko akkujännite käynyt alhaalla. Toisella kerralla ajoin töistä kotiin 11km ja auto seisoi reilu puolituntia , pakkasta -32, olin lähdössä kauppaan ja starttauksen jälkeen auto lähti normaalisti käyntiin, mutta tauluun syttyi neljä häiriövaloa joista yksi punainen vilkkuva. Hinurilla korjaamolle , eivät osaanneet sanoa mikä vikana, valot kuitattu eivätkä syttyneet uudelleen. Epäilivät akkujännitteen käyneen liian alhaalla ja sotkeneen tietokoneen. Elkkä CRV-diesel tarvitsee toimiakseen moitteitta paukkupakkasilla säteilylämmittimen lisäksi, isomman akun, akun ylläpitolaturin, webaston


    • Kolisee....

      Vielä aiheeseen palatakseni niin....

      Lohkolämmittimestä oli vastus kärähtänyt eli nyt kun jälleen toimii niin esilämmityksen jälkeen käynnistyy ok. Mutta eihän sitä aina saa piuhan päähän, joten aikamoista ryskettä pitää kylmänä käynnistettäessä edelleen.

      • kolisee ne dieselit

        Justiinsa kävin pistämässä firman 2v vanhan VW Caddyn käyntiin -17 ilman roikkaa ja kävi jonkun aikaa kuin 2 tahtikelkka (rän tän tän) ja kolisi.


    • ripaus2

      Joo olen ajanut autollani 72000km ei mitään vikaa, aina kerran vuodessa huollossa, lapissa käyty joka vuosi
      kovilla pakkasillakin ajeltu toiminut moitteettomasti.
      Olen juuri ostamassa uutta diesel hondaa mietin otanko automaatin vai manuaalin.
      ihmettelin kun teillä toisilla on ollut murheita autoissanne?

      Minun autoni toiminut moitteettomasti ja juonut todella vähän dieseliä, perheemme paras auto ja vielä diesel sellainen!

      Terveisin Honda mies

      • elegance plus

        ota ehdottomasti automaatti,siihen jää koukkuun :)


      • Hondanzta

        "ihmettelin kun teillä toisilla on ollut murheita autoissanne?"

        Toisilla on tuuria ja toisilla ei... minkäs teet.. Ei se Hondakaan ole viaton, usko tai älä.


      • kentsu1
        Hondanzta kirjoitti:

        "ihmettelin kun teillä toisilla on ollut murheita autoissanne?"

        Toisilla on tuuria ja toisilla ei... minkäs teet.. Ei se Hondakaan ole viaton, usko tai älä.

        itsellä -07 diesel crv,ja moottorista kuuluu outo kilinä noin 2000 kierroksen kohdalla kun isommilla vaihteilla hitaasti kiihdyttää. ääni loppuu kuin seinään kun lisää kaasua ja kierroksia. semmoinen metallinen ääni eikä mikään resonassi ääni. käytin veholla ja huoltomies sanoi että kuulee kyseisen äänen mutta kun tietokone ei anna vikakoodia niin ei voi tehdä mitään!? onko kellään ollut mitään vastaavaa?


      • ai helvetti
        kentsu1 kirjoitti:

        itsellä -07 diesel crv,ja moottorista kuuluu outo kilinä noin 2000 kierroksen kohdalla kun isommilla vaihteilla hitaasti kiihdyttää. ääni loppuu kuin seinään kun lisää kaasua ja kierroksia. semmoinen metallinen ääni eikä mikään resonassi ääni. käytin veholla ja huoltomies sanoi että kuulee kyseisen äänen mutta kun tietokone ei anna vikakoodia niin ei voi tehdä mitään!? onko kellään ollut mitään vastaavaa?

        ei kilise eikä kolise ,suodatin tukossa neljättä kertaa tän kesän aikana...onks vastaavaa sattunu??????


      • H.ondamies
        kentsu1 kirjoitti:

        itsellä -07 diesel crv,ja moottorista kuuluu outo kilinä noin 2000 kierroksen kohdalla kun isommilla vaihteilla hitaasti kiihdyttää. ääni loppuu kuin seinään kun lisää kaasua ja kierroksia. semmoinen metallinen ääni eikä mikään resonassi ääni. käytin veholla ja huoltomies sanoi että kuulee kyseisen äänen mutta kun tietokone ei anna vikakoodia niin ei voi tehdä mitään!? onko kellään ollut mitään vastaavaa?

        Vanha ketju mutta jospa jotain muutakin auttaisi: ulkomaisilla Honda- foorumeilla paljonkin keskusteltu aihe, on kyseisen moottorin ominaisuus ja ilmeisen vaaraton. Omassa CR-V:ssä myös sama ääni ollut sen 60 tkm kun olen autoa ajanut.


    • hondatcdi

      kolina johtuu siittä että joku hehkutulppa on pois pelistä valon vilkkumisen saa pois käynnistämällä auto kolme kertaa peräkkäin väli alle 30 sekunttia .voi myös olla lämpötila anturi tai ilmaa polttoainejärjestelmässä no nää on ohjekirjassa jos viittii lukee

      • Urpopr

        6 vuotta meni lukiessa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe