Vapaaehtoistyö Tampereella

Kynttilän-valo

Onko kenelläkään tietoa mahdollisuuksista tehdä vapaaehtoistyötä Tampereella?
Kun ei ole itsellä varaa lahjoituksiakaan tehdä, lahjoittaisin mielelläni omaa aikaani
lasten, vanhusten tai muiden vähäosaisten hyväksi.

Olen 48 v. luotettava saksalainen nainen
ja olen ollut 13 v. suomessa

30

4199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä ois
      • kljkljkljlkjkl

        Olisin valmis tekemään vapaaehtoistöitä, mutten missään nimessä millekään uskonlahkolle...Mummonkammari ja suurella sydämmellä ovat kirkon juttuja. Ärsyttävää kun yritän löytää uskonnollisesti sitoutumattomia järjestöjä.


      • uskontoon katsomatta
        kljkljkljlkjkl kirjoitti:

        Olisin valmis tekemään vapaaehtoistöitä, mutten missään nimessä millekään uskonlahkolle...Mummonkammari ja suurella sydämmellä ovat kirkon juttuja. Ärsyttävää kun yritän löytää uskonnollisesti sitoutumattomia järjestöjä.

        Lahko on vallitsevasta kirkosta eronnut uskonnollinen ryhmä. Usein se tarkoittaa ei-kristillistä uskonnollista liikettä. Voit siis turvallisin mielin osallistua 'kirkon juttuihin', evankelisluterilainen kirkko ei ole lahko.

        Jos taas evankelisluterilaista kirkkoa kohtaan tunnet vastenmielisyyttä, niin miksi? Kirkkohan tukee vähäosaisia ja auttaa muutenkin vaikeuksien keskellä, velvoittamatta autettavia mitenkään harjoittamaan uskontoa.

        Suurella Sydämellä -vapaaehtoistyön sivuilla mainitaan, että vapaaehtoisen ei tarvitse kuulua kirkkoon.


    • yksi ristin vap.eht.
      • HH

        Vapaaehtoistyön sivusto www.suurellasydamella.fi


    • korsi kekoon

      Hei! Olen myös halukas auttamaan niin työllä kuin pienellä rahallakin heikommassa asemassa olevia. Olen samaikäinen naishenkilö Tampereella kesät, talvet pohjoisempana. Kerro, mitä kohteita itse löysit. Jos tarvitset työrukkasta kaveriksi taiajatusapua - niin tai muuten vain kaveria kirjoitahan. Katsotaan voisimmeko yhdessä auttaa työllämme. eelis2005 (at) hotmail.com ... siis nimestä huolimatta olen naishenkilö :- ))

    • emm3
    • Auttaja tärkeässä

      www.puolustaja.fi eli Tampereen Kaupunkilähetys ry tarjoaa vapaaehtoistoimintaa ikäihmisten, kehitysvammaisten ja lapsiperheiden parissa... olen ollut mukana muutaman vuoden ja todella tyytyväinen heidän tapaansa kohdata ja järjestää mukavia tapahtumia myös itse vapaaehtoityön toteuttajalle... on ollut naurujoogaa, virkistyspäivää upeassa kesäpaikassa luonnon äärellä ja nyt toukokuussa upea puolustajapäivä Tony Dunderfeltin luennon kera...

      Ja mikä parasta vaikka järjestöllä on kristillinen tausta niin siellä ei kohtaa juslistusta ei muutakaan uskonnollista hapatusta!!!

      Rohkeasti mukaan vaan!

    • vapaaehtoinen

      Olen itse ollut Mummon Kamarin vapaaehtoinen, ei sielläkään mitään uskonnollista sinulta vaaditaan. Sanot vain, että haluat viedä vanhuksia ulos pyörätuolilla tms. Se on ihan itsestäsi kiinni, mitä haluat tehdä.

      • vapaaehtoinen taas

        Niin ja huomasin vasta nyt, että sinäkin olet saksalainen! Itse nuorempi saksalainen, asunut täällä 3 vuotta.


    • voi pimeyttä

      Jos ja kun minä joskus tarvitsen vapaaehtoista avustajaa niin joudunko alistumaan tälläisten ei kristityitten armoille? Toivottavasti en koskaan.

      • tämän kokenut

        Toivon,että Jumala armahtaa sinuakin jos Häntä avuksesi pyydät.
        Hän ottaa sydämesi kylmyyden pois ja täyttää sen rakkaudellaan joka saa
        ihmisen auttamaan lähimmäisiä.


    • onhan noita

      Onhan noita vaikka Älä rääkkää yhdistys jos haluu turkistarha eläinten oloja yrittää parantaa. Ne kamppanioi kaupungilla aina sillontällön, ja mukaan pääsee kyllä. Eikä oo uskonnollisesti hihhuloitunut järjestö.

    • suurella sydämellä

      Tiedän Tampereella erään paikan jossa on vapaaehtoisia paljon.Tekevät erittäin hyvää työtä sairaiden auttamisessa.En voi kuin olla ihmeissäni niin ahkerista ja tunnollisista ihmisistä.En ole koskaan kuullut että he olisivat kenellekkään tyrkyttäneet uskon asioita tai politiikkaa.Suuri kiitos heille.

    • ...:)

      Moikka olisin tämmönen 12.v olisin halunnu ruveta tekee vapaa ehtoisia töitä olisko?? ku ei oo rahaa lajottaa mut aikaa on :)

    • dominokeksi

      Itse olin Mummon kammarilla puolitoista vuotta ennen vaihto-oppilasvuotta erään samalta seudulta kotoisin olevan vanhuksen omaystävänä. Soitin hänelle tietokoneella musiikkia, katselimme valokuvia, kävimme kerran kirkossa hänen pyynnöstään vaikken kuulukaan kirkkoon ja vain juttelimme. Noiden puolentoista vuoden aikana opin hyvin tuntemaan tämän rouvan ja valitettavasti palattuani kuulin, että hän oli mennyt hyvin huonoon kuntoon nopeasti ja on nyt kotiseudullaan vanhustentalossa ja ei tule enää palaamaan Tampereelle.

      Olin myös Suurella Sydämellä -vapaaehtoisena, paistoin parissa tapahtumassa makkaraa ja tein voileipiä.

      Olen siis 20-vuotias ja mielestäni vapaaehtoistyö antaa paljon.

      Meillä oli ohjeena kummassakin paikassa, että uskonasioista, politiikasta tai muista ns. herkistä aiheista ei pitäisi puhua. Jos vanhus ottaa ne puheeksi, kannattaa ohittaa ne lyhyesti tai sanoa suoraan, että ohjeena on, ettei niistä puhuttaisi.

    • Ulpe434

      Vapaaehtoiseksi on vaikea päästä.

      Tampereella olen ollut niin tavaralahjoituksen, kuin vapaaehtoisen työn merkeissä yhteydessä muutamaan isompaan, näkyvään ogranisaatioon ja suureksi yllätyksekseni olen saanut todeta, että intoa vapaaehtoisten ottamiseen ei käytännössä juuri ole.

      Yleensä kuvio menee joko niin, että ei viitsitä vastata asialliseen mailiin, tai sitten keskustelu vain katkeaa mitään ilmoittamatta.

      En edes yritä enää ymmärtää mistä tämä johtuu. Olen mielestäni fiksu tyyppi ja osaan ilmaista itseäni asiallisesti, eikä mailini allekirjoituksessakaan lue mitään mummonpotkijoiden puheenjohtajuudesta, tmv.

      Minä en anna näin helposti periksi, onneksi lähipiirissäni on ihmisiä joita olen saanut auttaa.. saada siitä hyvän mielen kaikille. Mielestäni me ei täällä olla ihan vain itseämme varten.

      Vaikka välillä on meinannut mielipahaa tullakin, niin tiedän että saan kokea vielä päinvastaistakin, koska tiedän että tarvetta avulle tästä(kin) maasta löytyy ja paljon.

      Ja jos ei ennemmin natsaa, niin joulupuu-keräykseen ketään ei voi minua estää osallistumasta :). Jos en saa itse nähdä, niin voin ainakin kuvitella miten olen saanut tehdä jonkun onnelliseksi :)

      Niin ja vielä jos nyt joku "virkaatekevä" tätä sattuisi lukemaan, niin kehottaisin kiinnittämään huomiota, miten organisaationne ulospäin viestii, tai jättää viestimättä... varmasti viimeinen organisaatio keltä kukaan odottaa huonoja käytöstapoja, on se joka jollain lailla osoittaa kristillisiä arvoja..
      Ihminen kenen auttamisinto vaietaan kuoliaaksi ei varmasti missään muussakaan yhteydessä enää ota yhteyttä ko. organisaatioon, saattaa heittää hanskat naulaan ja suunnata energiansa ihan jonnekin muualle.

    • narsisti?

      Ehkä olet törmännyt vain toiseen tärkeilevään vapaaehtoiseen.

      Vapaaehtoisissa pyöriin henkilöitä, joille heidän ihmisyytensä mitta on se, kuinka tarpeellisia he ovat joka päivälle on menoa.

      Edes palkkatyössä ei ole aina työpaikka kiusaamista musta maalaamista ja muiden kiilaamista ilman mitään häpyä, kun minä tipahtaa taivaasta keskelle hyvän tekeväisyyttä.

    • Vierasss

      Mielenkiintoisia näkemyksiä vapaaehtoistyöstä ja sen tekijöistä.

      Itse teen vapaaehtoistyötä SPR:llä ja teen samalla myös töitä, opiskelen iltaisin, harrastan ja matkustan. Joskus vapaaehtoistyön ujuttaminen viikottain kalenteriin voi tuntua raskaaltakin, mutta siitä luopuminen olisi mielestäni itsekästä. Kenenkään aika ei saa olla niin kallista, etteikö siitä voisi antaa siivun tarvitsevalle. En arvosta millään lailla kiirettä tai täyttä kalenteria, vaan lähinnä yritän välttää sitä.

      Teen vapaaehtoistyötä, jotta voin jakaa hyvää mieltä ja mukavia hetkiä muille. Luovutan verta, jotta sitä löytyisi tarvitsevalle, vaikka olen piikkikammoinen. Taistelen itsekkyyttä - myös omaani - vastaan ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen. Naiivia? Ehkä niin, mutta antamalla hyvää muille uskallan odottaa sitä elämässä myös itselleni.

    • bestbuddies.fi

    • Luantoa suojelemaan

      Suomi on yhdistysten luvattu maa. Ne pyörivät vapaaehtoisin voimin. Vaikka luonnonsuojeluun mukaan.

    • hope11

      Tampereella toimii myös Hope-yhdistys. Se auttaa suomalaisia lapsiperheitä, ja vapaaehtoistyön tekijöistä on pulaa. Netistä löytyy sähköpostiosite?

    • 6+15

      Voishan sitä mennä vaikka sivan tai mäkkärin kassaan puolella palkalla ja lahjoittaa palkka hyväntekeväisyyteen, esim. pelastuskopteritoimintaan tai vaikka lastensairaalaan.

      • palkattutyöonrautaa

        Mitä helvetin järkeä on tehdä vapaaehtoistyötä?


      • vapaaehtoistyöonrautaa
        palkattutyöonrautaa kirjoitti:

        Mitä helvetin järkeä on tehdä vapaaehtoistyötä?

        Edellisen kommentin kirjoittajaksi veikkaisin nuorta miestä, joka edustaa valitettavasti nuorten enemmistöä ja heidän näkemystään maailmasta/elämästä. Raha,raha,rahaa, ammatti, josta saa paljon rahaa. Muita elämän arvoja ei ole. Työskentelen nuorten kanssa joka päivä, joten ehkä jotain tiedän enemmistön ajattelutavsts. Surulista,kovaa ja itsekästä. Onneksi on kuitenkin pieni, pienenevä joukko nuoria, jotka eivät kysy Mitä järkeä on vapaaehtoistyössä! He tekevät hienoa työtä luonnon, köyhien, heikompien auttamiseksi - ja maailma pelastuu...ehkä.


    • Mukana

      Parasta lapsille ry.
      Iltakylätoimintaa tai leiritoimintaa. Vapaaehtoisia toivotaan ja kurssitetaan.

      • miksivapaaehtoistyöt

        hei! nimimerkki vapaaehtoistyöonrautaa, kerro minulle millä rahalla meidän tulisi elää jos en kävisi palkatussa työssä? jos tekisin vapaaehtoistyötä me joutuisimme taivasalle eikä olisi rahaa mihinkään esim uusiin vaatteisiin tai ihan vaikka joululahjoihin.


      • vapaaehtoistyöonrautaa
        miksivapaaehtoistyöt kirjoitti:

        hei! nimimerkki vapaaehtoistyöonrautaa, kerro minulle millä rahalla meidän tulisi elää jos en kävisi palkatussa työssä? jos tekisin vapaaehtoistyötä me joutuisimme taivasalle eikä olisi rahaa mihinkään esim uusiin vaatteisiin tai ihan vaikka joululahjoihin.

        Tottakai palkkatyö on tärkeää ja siitä saatava raha. Ilman niitä ja verovaroja heikot olisivat vielä heikommassa asemassa.
        Vapaaehtoistyötä tehdäänkin OMALLA AJALLA harrastuspohjalta, annetaan omaa aikaa esim. nuorten urheiluharrastusen tukemiselle, yksinäiselle vanhukselle, luonnonsuojelulle jne.Tarkoitin, että nuorten arvomaailma on aika kova nykyään (ote oon yli 40)...


    • läheltälöytyy

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe