Sairauspäiväraha hylätty

onko tulevaisuutta..

Voiko kela oikeasti hylätä sairausrahan, vaikka on kahden erikoislääkärin lausunnot sairaslomasta toistaiseksi, sekä uudet röntgenkuvat ja radiologin lausunto, joissa selvät löydökset, kaularanka leikattu 2005, enkä ole työkykyiseksi toipunut, sairaslomaa täydet, kuntoutustukea 3 vuotta, ansiosidonnaista 2 vuotta, joka nyt loppui, eläkkeet hylätty, lisäksi tarvitaan vielä lisätutkimuksia mahdollista uutta leikkausta varten, kelan omilla sivuilla sanotaan ettei voi saada työmarkkinatukeakaan, jos on työkyvytön, oikeasti siis työkykyinen/työtön, sairas tai kuollut eli palkka/työmarkkinatuki, sairauspäiväraha tai kuolleelle ei mitään, mielestäni en kuitenkaan vielä ole kuollutkaan ja olen kyllä oikeasti työkyvytön ja minulla on jopa työpaikkakin, mutta en ole sitä työtä leikkauksen jälkeenkään kyennyt tekemään enkä mitään muutakaan, on sitten mistä työstä tahansa kysymys ihmisien pitäisi pystyä istumaan kuitenkin useita tunteja vuorokaudessa ilman mielettömiä kipuja joihin ei lääkkeetkään auta. Jos työkkäri tarjoaisi työtä en sitä kykenisi vastaan ottamaan. Varmaan muillakin ollut vastaavia tilanteita, eli miten olette toimineet/ selvinneet eteenpäin, mitä pitäisi tehdäT

52

10995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä puolesi

      Sun kannattaa ottaa päätös mukaan ja mennä sen kanssa työkkäriin. Voisit myös ottaa vaikka yhteyttä terveyskeskuksesi sosiaalihoitajaan ja kysyä häneltä neuvoa. Käsittääkseni voit ilmottautua tuon päätöksen kanssa vajaakuntoiseksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon. Mikä tarkoittanee sitä että he eivät voi tarjota työtä jota et kuntosi takia pysty tekemään. Työvoimatoimiston kautta voit käsittääkseni päästä kuntotustutkimukseen missä työkykysi arvioidaan. Noi Kelan päätökset ovat välillä ihan älyttömiä. Käsittämätöntä että ihmiset jotka eivät ole hoitaneet voivat kumota hoitavan lääkärin mielipiteen. Toivottavasti asiat selviävät. Tsemppiä.

      • onko tulevaisuutta

        Eli olen ollut työkkärissä kaksi vuotta vajaakuntoisena työnhakijana, työkkäri maksoi uudet kuvat ja lääkärikäynnin, saadakseen selvyyden työkyvystäni. Niinpä, röntgenlausunnoissa selvät löydäkset, mutta kelan lääkäri jossain päin suomea oli kirjoittanut, ettei ole mitään löydöksiä, vaikka kolme lääkäriä, jotka ovat kuvat nähneet ovat ne todenneet. Sairaspäiväraha päätös lopullisesti tehdään kuitenkin paikallisella tasolla, joku toimistovirkailija vain päättää, että olet terve, vaikka olet yhtä huonossa kunnossa kuin ennen leikkausta ja silloin olin heidän mielestään työkyvytön eli sairas. Kelan mielestä olen täysin työkykyinen, vaikken ole edes ajokuntoinen lääkitykseni vuoksi joita kovien kipujeni takia joudun syömään vaikka niitä olen kaikki vuodet vastustanut eli huumelääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, lihasrelaksantteja... Taas on sellainen olo, ettei minulla ole mitään ihmisarvoa eikä tulevaisuuttakaan, kela pitää minua valehtelijana, tekosairaana vaikka lääkärikin juuri minulle vakuutti, etten ole luulosairas vaan minulla on kuvien mukaan selvät löydökset, jotka selittävät kipuni, en millään enää jaksaisi yhtään mitään.


      • eläkeläinen vm-55
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Eli olen ollut työkkärissä kaksi vuotta vajaakuntoisena työnhakijana, työkkäri maksoi uudet kuvat ja lääkärikäynnin, saadakseen selvyyden työkyvystäni. Niinpä, röntgenlausunnoissa selvät löydäkset, mutta kelan lääkäri jossain päin suomea oli kirjoittanut, ettei ole mitään löydöksiä, vaikka kolme lääkäriä, jotka ovat kuvat nähneet ovat ne todenneet. Sairaspäiväraha päätös lopullisesti tehdään kuitenkin paikallisella tasolla, joku toimistovirkailija vain päättää, että olet terve, vaikka olet yhtä huonossa kunnossa kuin ennen leikkausta ja silloin olin heidän mielestään työkyvytön eli sairas. Kelan mielestä olen täysin työkykyinen, vaikken ole edes ajokuntoinen lääkitykseni vuoksi joita kovien kipujeni takia joudun syömään vaikka niitä olen kaikki vuodet vastustanut eli huumelääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, lihasrelaksantteja... Taas on sellainen olo, ettei minulla ole mitään ihmisarvoa eikä tulevaisuuttakaan, kela pitää minua valehtelijana, tekosairaana vaikka lääkärikin juuri minulle vakuutti, etten ole luulosairas vaan minulla on kuvien mukaan selvät löydökset, jotka selittävät kipuni, en millään enää jaksaisi yhtään mitään.

        tavisvirkailija sitä päätöstä tee vaan asiantuntijalääkäri/lääkärit!!! Turha niitä virkailijoita on moittia, työtään tekevät.

        Ja kyllä KELA voi hyvätä hakemuksen vaikka olisi sen kymmenen eri lääkärin lausunnot, KELA:lla on omat asiantuntijalääkärinsä.
        Eli vajaakuntoiseksi työnhakijaksi sinne työkkäriin, niin se menee


      • kaltoinkohdeltu
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Eli olen ollut työkkärissä kaksi vuotta vajaakuntoisena työnhakijana, työkkäri maksoi uudet kuvat ja lääkärikäynnin, saadakseen selvyyden työkyvystäni. Niinpä, röntgenlausunnoissa selvät löydäkset, mutta kelan lääkäri jossain päin suomea oli kirjoittanut, ettei ole mitään löydöksiä, vaikka kolme lääkäriä, jotka ovat kuvat nähneet ovat ne todenneet. Sairaspäiväraha päätös lopullisesti tehdään kuitenkin paikallisella tasolla, joku toimistovirkailija vain päättää, että olet terve, vaikka olet yhtä huonossa kunnossa kuin ennen leikkausta ja silloin olin heidän mielestään työkyvytön eli sairas. Kelan mielestä olen täysin työkykyinen, vaikken ole edes ajokuntoinen lääkitykseni vuoksi joita kovien kipujeni takia joudun syömään vaikka niitä olen kaikki vuodet vastustanut eli huumelääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, lihasrelaksantteja... Taas on sellainen olo, ettei minulla ole mitään ihmisarvoa eikä tulevaisuuttakaan, kela pitää minua valehtelijana, tekosairaana vaikka lääkärikin juuri minulle vakuutti, etten ole luulosairas vaan minulla on kuvien mukaan selvät löydökset, jotka selittävät kipuni, en millään enää jaksaisi yhtään mitään.

        Kyllä Kelan lääkärit ja vakuutuspääliköt voivat tehdä mitä vain. Heille ei tule mitää sanktioita laen rikkomisesta.
        Sosiaaliohjaaja voi ehkä sinua auttaa ja työkkäri, joka sinut kuviin laittoi.
        Olen kyllä kääntynyt itse oikeusavustajankin puoleen.
        Minulla oli aikoinaan työnantajan lausuntokin, ettei sillä ole minulle koulutustasoni ja terveydentilani huomioon ottaen antaa työtä. Sekä esimiehenlausunto jolla hän työkokeiluni lopetettiin.
        Työsuhde säilyi. Kuntoutustutkimuksesta B-lausunto jossa suositeltiin eläkettä ja lisäksi neljä muuta B-lausuntoa
        Työkkäriin Kela ilmoitti minulla olevan työtä. Siis 17kk olin ilman työtä ja tuloja.
        Keva hylkäsi eläkehakemuksen samoin vakuutusoikeus.
        Kela rikkoo kevyesti perustuslain 19§.
        Voimia sinulle taisteluun kauhistuttavaa Kelaa vastaan.
        Suomi ei ole oikeusvaltio. Se on korruptioitunut.
        Sinä et varmaan ole rahoittanut vaalitaisteluissa ketään, etkä välillisestikään osallistunut moottorikelkka kauppoihin.


      • onko tulevaisuutta
        kaltoinkohdeltu kirjoitti:

        Kyllä Kelan lääkärit ja vakuutuspääliköt voivat tehdä mitä vain. Heille ei tule mitää sanktioita laen rikkomisesta.
        Sosiaaliohjaaja voi ehkä sinua auttaa ja työkkäri, joka sinut kuviin laittoi.
        Olen kyllä kääntynyt itse oikeusavustajankin puoleen.
        Minulla oli aikoinaan työnantajan lausuntokin, ettei sillä ole minulle koulutustasoni ja terveydentilani huomioon ottaen antaa työtä. Sekä esimiehenlausunto jolla hän työkokeiluni lopetettiin.
        Työsuhde säilyi. Kuntoutustutkimuksesta B-lausunto jossa suositeltiin eläkettä ja lisäksi neljä muuta B-lausuntoa
        Työkkäriin Kela ilmoitti minulla olevan työtä. Siis 17kk olin ilman työtä ja tuloja.
        Keva hylkäsi eläkehakemuksen samoin vakuutusoikeus.
        Kela rikkoo kevyesti perustuslain 19§.
        Voimia sinulle taisteluun kauhistuttavaa Kelaa vastaan.
        Suomi ei ole oikeusvaltio. Se on korruptioitunut.
        Sinä et varmaan ole rahoittanut vaalitaisteluissa ketään, etkä välillisestikään osallistunut moottorikelkka kauppoihin.

        Kyllä minä oikeasti moitin niitä virkailijoita todella paljon, mitään oikeaa tietoa ei tunnu tulevan kirveelläkään, eivät edes itse tiedä mitä minun kuuluisi tehdä ja pallottelevat minua paikasta toiseen, ekaksi sanottiin että hae työmarkkinatukea, sitten toinen virkailija sanoi, eikä vaan haet sairaspäivärahaa, ja sen jälkeen katsotaan kun siitä on päätös tullut, minä sitten kelan sivuilta huomasin, että pitääkin hakea työmarkkinatukea jo sairaspäivärahan omavastuupäiviä varten, että olisi edes jostain toimeentuloa, sitäkään virkailija ei itse minulle sanallakaan sanonut.Nyt pohtivat siellä sitä työmarkkinatukea, mutta kaiken huippu oli tänään kun yksi virkailija sanoi johtajan ollessa vieressä, kun sain tietää heidän evänneen sairaspäivärahani, niin tämä virkailija sanoi, että ota mytös eläkehakupaperi, miten voi hakea eläkettä, kun on terve ihminen heidän mielestään, uskomatonta ammattitaitoa/palvelualttiutta. Minunkaan kohdalla ei suuren suuresta sairaspäivärahasta olisi ollut kyse, mutta nyt maksavat sitten kaiken moninverroin sairaskuluissani, asumistuessa, matkakuluissa lääkäreille. lääkkeissä entistä enemmän, aion tehdä kaikkeni saadakseni itseni terveemmäksi , vaikken koskaan työkykyiseksi tulisikaan, mutta haluaisian edes jonkinmoisen elämän takaisin ilman sietämättömiä kipuja ja lääketokkuraa, toivottavasti sosiaalitoimisto auttaa, kunpa jaksaisin taistella, minä en missään vaiheessa ole tosissani eläkkeelle halunnut vaan saada itseni työkuntoiseksi, mutta siihen on jo usko mennyt, paljon tarttis tehdä saadakseni itsetuntoni jollekin tasolle.


      • onko tuylevaisuutta
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Kyllä minä oikeasti moitin niitä virkailijoita todella paljon, mitään oikeaa tietoa ei tunnu tulevan kirveelläkään, eivät edes itse tiedä mitä minun kuuluisi tehdä ja pallottelevat minua paikasta toiseen, ekaksi sanottiin että hae työmarkkinatukea, sitten toinen virkailija sanoi, eikä vaan haet sairaspäivärahaa, ja sen jälkeen katsotaan kun siitä on päätös tullut, minä sitten kelan sivuilta huomasin, että pitääkin hakea työmarkkinatukea jo sairaspäivärahan omavastuupäiviä varten, että olisi edes jostain toimeentuloa, sitäkään virkailija ei itse minulle sanallakaan sanonut.Nyt pohtivat siellä sitä työmarkkinatukea, mutta kaiken huippu oli tänään kun yksi virkailija sanoi johtajan ollessa vieressä, kun sain tietää heidän evänneen sairaspäivärahani, niin tämä virkailija sanoi, että ota mytös eläkehakupaperi, miten voi hakea eläkettä, kun on terve ihminen heidän mielestään, uskomatonta ammattitaitoa/palvelualttiutta. Minunkaan kohdalla ei suuren suuresta sairaspäivärahasta olisi ollut kyse, mutta nyt maksavat sitten kaiken moninverroin sairaskuluissani, asumistuessa, matkakuluissa lääkäreille. lääkkeissä entistä enemmän, aion tehdä kaikkeni saadakseni itseni terveemmäksi , vaikken koskaan työkykyiseksi tulisikaan, mutta haluaisian edes jonkinmoisen elämän takaisin ilman sietämättömiä kipuja ja lääketokkuraa, toivottavasti sosiaalitoimisto auttaa, kunpa jaksaisin taistella, minä en missään vaiheessa ole tosissani eläkkeelle halunnut vaan saada itseni työkuntoiseksi, mutta siihen on jo usko mennyt, paljon tarttis tehdä saadakseni itsetuntoni jollekin tasolle.

        Hermot menee, en taaskaan saanut nukuttua kuin kaksi tuntia, ei auta tramal sirdalud voltaren retard paratabskaan, ei mitään asentoa missä kykenisi olemaan hetken nukkumisen jälkeen, kaularanka ja selkä tulessa...Miten voi terve ihminen olla näin tajuttoman kipeä? Miksi terve ihminen syö lääkkeitä, jotka taas syövät ihmistä sisuksista, vatsasta, suolistosta...Mutta oikeasti, mistä olette saaneet loppuelämän toimeentulon/ sairaanhoidon sen jälkeen, kun kela on kaiken hylännyt, joudunko nyt myymään kaksioni ja muuttamaan taivasalle, kun en kykene koskaan asuntovelkaaanikaan maksamaan pois, pankki ei varmaankaan enää odottele, kun ilmoitan, että kela on kaikki hylännyt? Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että 2000-luvun yhteiskunnassa kela ajaa sairaat ihmiset taivasalle.Vihaan tätä vääryyttä mitä ihmisiä kohtaan tehdään. Täällä kelassa kyllä toimistovirkailija sanoi heidän tekevän sairaspäivärahapäätökset paikallisesti, itse puhuinkin henkilön kanssa, joka päätökseni teki ja hän oli pelkkä toimistovirkailija ei lääkäri. Mitä sitten teen jos ne hylkää työmarkkinatuenkin, mistä sitten elanto, eihän sosiaalitoimisto maksa kaikkea ihmisen elämää?


      • kaltoinkohdeltu
        onko tuylevaisuutta kirjoitti:

        Hermot menee, en taaskaan saanut nukuttua kuin kaksi tuntia, ei auta tramal sirdalud voltaren retard paratabskaan, ei mitään asentoa missä kykenisi olemaan hetken nukkumisen jälkeen, kaularanka ja selkä tulessa...Miten voi terve ihminen olla näin tajuttoman kipeä? Miksi terve ihminen syö lääkkeitä, jotka taas syövät ihmistä sisuksista, vatsasta, suolistosta...Mutta oikeasti, mistä olette saaneet loppuelämän toimeentulon/ sairaanhoidon sen jälkeen, kun kela on kaiken hylännyt, joudunko nyt myymään kaksioni ja muuttamaan taivasalle, kun en kykene koskaan asuntovelkaaanikaan maksamaan pois, pankki ei varmaankaan enää odottele, kun ilmoitan, että kela on kaikki hylännyt? Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että 2000-luvun yhteiskunnassa kela ajaa sairaat ihmiset taivasalle.Vihaan tätä vääryyttä mitä ihmisiä kohtaan tehdään. Täällä kelassa kyllä toimistovirkailija sanoi heidän tekevän sairaspäivärahapäätökset paikallisesti, itse puhuinkin henkilön kanssa, joka päätökseni teki ja hän oli pelkkä toimistovirkailija ei lääkäri. Mitä sitten teen jos ne hylkää työmarkkinatuenkin, mistä sitten elanto, eihän sosiaalitoimisto maksa kaikkea ihmisen elämää?

        Kannattaa antaa Kelan sivuilla palautetta kelan palveluista.
        Sinä saat myös selville, kun kysyt Kelasta, kuka tämä lääkäri on, joka on asiantuntijana sinun sairausraha päätöstä tehdessä. Kelan on pakko antaa lääkärin nimi kysyttäessä.
        Soita tälle lääkärille jos on kaukana. Mutta jos on lähellä, tilaa lääkäriaika ja ota lausunnot mukaasi.
        Minua ei silloinen kelan lääkäri suostunut lähestymään edes sähköpostilla, mutta aijon mennä hänen vastaanotolleen. Vaikka jälkeenpäinkin haluan puhuttaa häntä.
        Yleensä päätöksen tekee asiantuntia lääkäri, vakuutusjohtaja ja kelanjohtaja.
        Eivät tee yksin päätöstä.


      • mummo vaan
        kaltoinkohdeltu kirjoitti:

        Kannattaa antaa Kelan sivuilla palautetta kelan palveluista.
        Sinä saat myös selville, kun kysyt Kelasta, kuka tämä lääkäri on, joka on asiantuntijana sinun sairausraha päätöstä tehdessä. Kelan on pakko antaa lääkärin nimi kysyttäessä.
        Soita tälle lääkärille jos on kaukana. Mutta jos on lähellä, tilaa lääkäriaika ja ota lausunnot mukaasi.
        Minua ei silloinen kelan lääkäri suostunut lähestymään edes sähköpostilla, mutta aijon mennä hänen vastaanotolleen. Vaikka jälkeenpäinkin haluan puhuttaa häntä.
        Yleensä päätöksen tekee asiantuntia lääkäri, vakuutusjohtaja ja kelanjohtaja.
        Eivät tee yksin päätöstä.

        Hei! Pyydä ne keskustelut mitä ne "asiantuntijat" on käyneet, ne onkin aika mielenkiintoista luettavaa. Minä pyysin omani ihan soittamalla Kelaan, tulivat muutaman päivän sisällä....niistä näkee kuka mitäkin suosittelee...eli kyllä ne virkailijatkin siellä sitä "soppaa keittää " onneksi nimetkin näkyy... esim. virkailija kirjoittaa minun paperissa tämä on rajatapaus, en suosittele sairauspäivärahaa jne... ja lääkärit pohtii sitten omiaan.... mulla tuli hylky sairauspäivärahasta , vielä valituksen jälkeenkin...mutta 18 kuukautta oli muutoksenhakulautakunnassa, josta tuli myönteinen päätös...sain ne puolenvuoden päivärahat takautuvasti, olin sen jälkeen kuntoustuella 1,5 vuotta ja nyt vuoden alusta työkyvyttömyyseläkkeellä.


      • idänpikajuna
        mummo vaan kirjoitti:

        Hei! Pyydä ne keskustelut mitä ne "asiantuntijat" on käyneet, ne onkin aika mielenkiintoista luettavaa. Minä pyysin omani ihan soittamalla Kelaan, tulivat muutaman päivän sisällä....niistä näkee kuka mitäkin suosittelee...eli kyllä ne virkailijatkin siellä sitä "soppaa keittää " onneksi nimetkin näkyy... esim. virkailija kirjoittaa minun paperissa tämä on rajatapaus, en suosittele sairauspäivärahaa jne... ja lääkärit pohtii sitten omiaan.... mulla tuli hylky sairauspäivärahasta , vielä valituksen jälkeenkin...mutta 18 kuukautta oli muutoksenhakulautakunnassa, josta tuli myönteinen päätös...sain ne puolenvuoden päivärahat takautuvasti, olin sen jälkeen kuntoustuella 1,5 vuotta ja nyt vuoden alusta työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Ne tosiaan kannattaa pyytää, minäkin olin saanut ihan uuden hienon ammatin siellä papereissa, esim. olematon käsien puristusvoima muuttunut hyväksi jne.... ja muutaman kilon ylipaino oli vaan syy kaikkiin vaivoihin, joten melko "rasistisia" väitteitä ym. näytä ne hoitavalle lääkärille niin minäkin tein ja niiden perusteella hoitava lääkärini teki uuden lausunnon.....Hyvää uutta vuotta ja voimia taistella omien etuuksien puolesta!


      • onko tulevaisuutta
        idänpikajuna kirjoitti:

        Ne tosiaan kannattaa pyytää, minäkin olin saanut ihan uuden hienon ammatin siellä papereissa, esim. olematon käsien puristusvoima muuttunut hyväksi jne.... ja muutaman kilon ylipaino oli vaan syy kaikkiin vaivoihin, joten melko "rasistisia" väitteitä ym. näytä ne hoitavalle lääkärille niin minäkin tein ja niiden perusteella hoitava lääkärini teki uuden lausunnon.....Hyvää uutta vuotta ja voimia taistella omien etuuksien puolesta!

        Niin ja nyt on tosiaankin kysymys sairauspäivärahasta ei eläkkeestä, vakuutusyhtiökin on myöntänyt, että olen sairas, mutta en yli kaksiviidesosaa, jotta saisin eläkettä. Miten kela maksaa flunssapotilaalle sairaspäivärahaa, kun ei sairaalahoitoa tarvitsevalle? Joudun hakeutumaan sairaalaan kivunhoitoon, koska meillä ei ole erikseen kipupoliklinikkaa täällä.
        Lisäksi alkuviikosta kelassa ollessani, sanoin, etten voi ottaa silloin kaikkea tarvitsemaani määrää kipulääkkeitä, kun pitää hoitaa näitä paperiasioita, koska en muuten tajua niistä mitään, pääkoppa ei kerta kaikkiaan toimi, olen sumussa, puhe sammaltaa, ym.ja kun ihmisen kivut meneväöt sietokyvyn ylitse, kärsivällisyys on nolla, on tosi ärtynty ja itkuinen, jotta ei itkisi julkisilla paikoilla, puolustautuakseen korottaa äänensä saadaklseen asiansa hoidetuksi, eikä sitä vaan kykene itse säätelemään millään tavalla ennekuin saa riittävästi kipulääkkeitä, kivut hieman edes hellittää....Minä olen sairas, he terveitä, heillä kuuluisi olla kärsivällisyyttä/asikaspalveluhenkisyyttä auttaa asiakkaita asioiden hoidossa, vaikka rautalangasta vääntämällä, mutta ei, kun yrität jotain sanoa, ne puhuu päälle, korotat ääntä, ne korottaa ääntä, eivät kuuntele, eivät vastaa, et saa mitään neuvoja tilanteen eteenpäinviemiseksi. Kaiken lisäksi toimistovirkailija jonka nimi päätöksessä on ei välttämättä ollut edes esteetän tekemään päätöstä, koska hän sekä muutama muukin korotti ääntään, huusi, että, kun minä korotan ääntäni se vaikuttaa, miten he asioitani hoitavat ja mitä he päättävät asioistani. Kelan omilla sivuilla ohjeita nimenomaan esteellisyydestä, tässä hieman kopiota:
        Jatkuu seuravassa viestissä....


      • onko tulevaisuutta
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Niin ja nyt on tosiaankin kysymys sairauspäivärahasta ei eläkkeestä, vakuutusyhtiökin on myöntänyt, että olen sairas, mutta en yli kaksiviidesosaa, jotta saisin eläkettä. Miten kela maksaa flunssapotilaalle sairaspäivärahaa, kun ei sairaalahoitoa tarvitsevalle? Joudun hakeutumaan sairaalaan kivunhoitoon, koska meillä ei ole erikseen kipupoliklinikkaa täällä.
        Lisäksi alkuviikosta kelassa ollessani, sanoin, etten voi ottaa silloin kaikkea tarvitsemaani määrää kipulääkkeitä, kun pitää hoitaa näitä paperiasioita, koska en muuten tajua niistä mitään, pääkoppa ei kerta kaikkiaan toimi, olen sumussa, puhe sammaltaa, ym.ja kun ihmisen kivut meneväöt sietokyvyn ylitse, kärsivällisyys on nolla, on tosi ärtynty ja itkuinen, jotta ei itkisi julkisilla paikoilla, puolustautuakseen korottaa äänensä saadaklseen asiansa hoidetuksi, eikä sitä vaan kykene itse säätelemään millään tavalla ennekuin saa riittävästi kipulääkkeitä, kivut hieman edes hellittää....Minä olen sairas, he terveitä, heillä kuuluisi olla kärsivällisyyttä/asikaspalveluhenkisyyttä auttaa asiakkaita asioiden hoidossa, vaikka rautalangasta vääntämällä, mutta ei, kun yrität jotain sanoa, ne puhuu päälle, korotat ääntä, ne korottaa ääntä, eivät kuuntele, eivät vastaa, et saa mitään neuvoja tilanteen eteenpäinviemiseksi. Kaiken lisäksi toimistovirkailija jonka nimi päätöksessä on ei välttämättä ollut edes esteetän tekemään päätöstä, koska hän sekä muutama muukin korotti ääntään, huusi, että, kun minä korotan ääntäni se vaikuttaa, miten he asioitani hoitavat ja mitä he päättävät asioistani. Kelan omilla sivuilla ohjeita nimenomaan esteellisyydestä, tässä hieman kopiota:
        Jatkuu seuravassa viestissä....

        Esteellisyyden toteaminen
        Sinun on ensisijaisesti itse havaittava ja todettava oma esteellisyytesi, ilman että siihen
        vedotaan. Jos katsot itsesi esteelliseksi käsittelemään tai ratkaisemaan asiaa, siirrä asia
        toisen toimihenkilön käsiteltäväksi. Keskustele siirrosta tarvittaessa esimiehesi kanssa.
        Jos asiakas esittää väitteen asiaa käsittelevän toimihenkilön esteellisyydestä,
        väitteeseen on viipymättä otettava kanta ja esteellisyysasia ratkaistava. Esteelliseksi
        väitettyä on kuultava (yleensä suullisesti). Esteellisyysväitteen esittämiselle ei ole
        säädetty määräaikaa ja se voidaan esittää missä tahansa käsittelyvaiheessa. Esteellisyysepäily voi kuitenkin syntyä myös ilman asiakkaan väitettäkin.
        • Jos esteellisyys todetaan, on nopeasti ryhdyttävä tarpeellisiin toimiin eli hankittava
        sijainen tai varamies. Kun asia siirretään toisen toimihenkilön käsiteltäväksi, ei
        tarvitse tehdä nimenomaista kirjallista päätöstä esteellisyysväitteen vuoksi, ellei
        asiakas sellaista pyydä, vaan tällainen siirto voidaan katsoa kannan ottamiseksi ja
        esteellisyysasian ratkaisuksi.
        Mikäli todetaan, ettei asiassa ole esteellisyyttä ja että esteelliseksi väitetty toimihenkilö voi
        jatkaa asian käsittelyä, tulee asiassa tehdä kirjallinen päätös. Tällainen päätös on
        perusteltava, eikä siihen ole oikeutta hakea erikseen oikaisua tai muutosta valittamalla,
        vaan ainoastaan kyseisen etuusasiassa annettavan päätöksen yhteydessä.

        Katsoin kelan sivuilta päätöstäni, en ole saanut vielä postitse, siellä ei ollut mukana sitä heidän lääkärin lausuntoa lainkaan, jonka yksi virkailja minulle ilmeisesti vahingossa näytti jo ennen lopullisen päätöksen tekoa.

        Mutta voivatko ne oikeasti hylätä myös työmarkkinatuen, mitä sitten, miten saan ruokaa, lääkkeitä, asunnonmaksut, voivatko hylätä myös asumistuen, entä lääke- ja matkakorvaukset, kun en kerran ole heidän mielestään lainkaan sairas?
        Onko kukaan saanut yli kymmentä vuotta työmarkkinatukea ennen eläkettä, jos on ollut työkyvytön/vajaakuntoinen?


      • Pipari66
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Esteellisyyden toteaminen
        Sinun on ensisijaisesti itse havaittava ja todettava oma esteellisyytesi, ilman että siihen
        vedotaan. Jos katsot itsesi esteelliseksi käsittelemään tai ratkaisemaan asiaa, siirrä asia
        toisen toimihenkilön käsiteltäväksi. Keskustele siirrosta tarvittaessa esimiehesi kanssa.
        Jos asiakas esittää väitteen asiaa käsittelevän toimihenkilön esteellisyydestä,
        väitteeseen on viipymättä otettava kanta ja esteellisyysasia ratkaistava. Esteelliseksi
        väitettyä on kuultava (yleensä suullisesti). Esteellisyysväitteen esittämiselle ei ole
        säädetty määräaikaa ja se voidaan esittää missä tahansa käsittelyvaiheessa. Esteellisyysepäily voi kuitenkin syntyä myös ilman asiakkaan väitettäkin.
        • Jos esteellisyys todetaan, on nopeasti ryhdyttävä tarpeellisiin toimiin eli hankittava
        sijainen tai varamies. Kun asia siirretään toisen toimihenkilön käsiteltäväksi, ei
        tarvitse tehdä nimenomaista kirjallista päätöstä esteellisyysväitteen vuoksi, ellei
        asiakas sellaista pyydä, vaan tällainen siirto voidaan katsoa kannan ottamiseksi ja
        esteellisyysasian ratkaisuksi.
        Mikäli todetaan, ettei asiassa ole esteellisyyttä ja että esteelliseksi väitetty toimihenkilö voi
        jatkaa asian käsittelyä, tulee asiassa tehdä kirjallinen päätös. Tällainen päätös on
        perusteltava, eikä siihen ole oikeutta hakea erikseen oikaisua tai muutosta valittamalla,
        vaan ainoastaan kyseisen etuusasiassa annettavan päätöksen yhteydessä.

        Katsoin kelan sivuilta päätöstäni, en ole saanut vielä postitse, siellä ei ollut mukana sitä heidän lääkärin lausuntoa lainkaan, jonka yksi virkailja minulle ilmeisesti vahingossa näytti jo ennen lopullisen päätöksen tekoa.

        Mutta voivatko ne oikeasti hylätä myös työmarkkinatuen, mitä sitten, miten saan ruokaa, lääkkeitä, asunnonmaksut, voivatko hylätä myös asumistuen, entä lääke- ja matkakorvaukset, kun en kerran ole heidän mielestään lainkaan sairas?
        Onko kukaan saanut yli kymmentä vuotta työmarkkinatukea ennen eläkettä, jos on ollut työkyvytön/vajaakuntoinen?

        Näin sanotaan Kelan omilla sivuilla http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/030609131017HN?OpenDocument

        "Kelan lääkäri ei myönnä tai hylkää etuutta, vaan päätöksen tekee Kelan ratkaisuoikeudet saanut muu toimihenkilö. Ratkaisu sisältää kannanotot kaikkiin etuuden myöntämisedellytyksiin."

        Ja vielä
        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/030609143305HN?OpenDocument

        "Kelaan tulevat hakemukset ja niiden liitteet skannataan ja toimitetaan sähköisesti eteenpäin, jolloin ne voidaan käsitellä missä tahansa Suomessa. Vain sairaanhoitokorvaukset käsitellään edelleen paperihakemuksina.

        Kotipaikkakuntasi Kelaan jättämääsi hakemusta ei siis välttämättä käsitellä siellä, vaan sen saattaa ratkaista etuuskäsittelijä toisella puolella Suomea."

        Toivotan voimia ja itsepäisyyttä.


      • Peukut pystyyn
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Niin ja nyt on tosiaankin kysymys sairauspäivärahasta ei eläkkeestä, vakuutusyhtiökin on myöntänyt, että olen sairas, mutta en yli kaksiviidesosaa, jotta saisin eläkettä. Miten kela maksaa flunssapotilaalle sairaspäivärahaa, kun ei sairaalahoitoa tarvitsevalle? Joudun hakeutumaan sairaalaan kivunhoitoon, koska meillä ei ole erikseen kipupoliklinikkaa täällä.
        Lisäksi alkuviikosta kelassa ollessani, sanoin, etten voi ottaa silloin kaikkea tarvitsemaani määrää kipulääkkeitä, kun pitää hoitaa näitä paperiasioita, koska en muuten tajua niistä mitään, pääkoppa ei kerta kaikkiaan toimi, olen sumussa, puhe sammaltaa, ym.ja kun ihmisen kivut meneväöt sietokyvyn ylitse, kärsivällisyys on nolla, on tosi ärtynty ja itkuinen, jotta ei itkisi julkisilla paikoilla, puolustautuakseen korottaa äänensä saadaklseen asiansa hoidetuksi, eikä sitä vaan kykene itse säätelemään millään tavalla ennekuin saa riittävästi kipulääkkeitä, kivut hieman edes hellittää....Minä olen sairas, he terveitä, heillä kuuluisi olla kärsivällisyyttä/asikaspalveluhenkisyyttä auttaa asiakkaita asioiden hoidossa, vaikka rautalangasta vääntämällä, mutta ei, kun yrität jotain sanoa, ne puhuu päälle, korotat ääntä, ne korottaa ääntä, eivät kuuntele, eivät vastaa, et saa mitään neuvoja tilanteen eteenpäinviemiseksi. Kaiken lisäksi toimistovirkailija jonka nimi päätöksessä on ei välttämättä ollut edes esteetän tekemään päätöstä, koska hän sekä muutama muukin korotti ääntään, huusi, että, kun minä korotan ääntäni se vaikuttaa, miten he asioitani hoitavat ja mitä he päättävät asioistani. Kelan omilla sivuilla ohjeita nimenomaan esteellisyydestä, tässä hieman kopiota:
        Jatkuu seuravassa viestissä....

        Alkuperäiselle kirjoittajalle: Et sinä mitään häviäkään, kun laitat kelalle uuden sairauspäivärahahakemuksen ja tuuppaat vielä samaan syssyyn eläkehakemuksen. Selität siinä sairauttasi niin, että miten se vaikeuttaa sinun arkipäivääsi. Valitat ihan kaikki kolotuksesi.
        Mieheni teki juuri näin oltuaan samassa jamassa kuin sinäkin. Hän ehti saada tasan kuukauden työmarkkinatukea, kun jo tuli ensin vakuutusyhtiöstä (kahdessa viikossa) päätös, että eläke on myönnetty ja sen jälkeen kela ilmoitti, että he maksavat kansaneläkettä lisäksi. Kuitenkin, hänkin oli saanut juuri aiemmin kieltävän päätöksen sairauspäivärahan suhteen.
        Yrität nyt vaan jaksaa hoitaa niitä asioita tai ottaa jonkun muun hoitamaan. Masentavaahan se on, mutta pidämme sinulle peukkuja pystyssä!


      • jaksamisia tarvitaan

        Valituksia vak.oikeuteen ja sos.turvalautakuntaan. Minulla on kestänyt 3v tämä rumba. Luulin asioiden selviävän kun sain osa-aikaeläkkeen, mutta eihän kela päästä niin vähällä, lopettivat sairaspäivärahan kokonaan ,vaativat uusia todistuksia sairaudestani... jaksamisia.
        JOS sairastutte,ensimmäisenä pitää ottaa avioero jos naimisissa on, antaa muijan ottaa omaisuus, sitten vaan sossun luukulle. Muuten olet rahallisesti kusessa, vaimon tulot alkaa vaikuttamaan ja kun on omaisuutta/rahaa ei saa kohta mitään.


      • partisaani55
        eläkeläinen vm-55 kirjoitti:

        tavisvirkailija sitä päätöstä tee vaan asiantuntijalääkäri/lääkärit!!! Turha niitä virkailijoita on moittia, työtään tekevät.

        Ja kyllä KELA voi hyvätä hakemuksen vaikka olisi sen kymmenen eri lääkärin lausunnot, KELA:lla on omat asiantuntijalääkärinsä.
        Eli vajaakuntoiseksi työnhakijaksi sinne työkkäriin, niin se menee

        Olet sinäkii idiootti. Etkö osaa lukea. Juurihan hän sanoi että on ollut jo vajaakuntoisena työnhakijana. Ja niistä KELAN asiantuntijalääkäreistä sen verran, että he ovat lahjottuja lääkäreitä. Heillä ei ole sen enempää asiantuntemusta kuin muillakaan vastaavan koulutuksen saaneilla lääkäreillä. Paitsi siinä asiassa heidän tietoutensa on kyllä kasvanut että kuinka vakaviin sairauksiin voidaan tehdä hylkäävä päätös ja silti ihmiset ei uskalla käydä käräjille asiaa selvittämään. Koska pelkäävät mahdollisen tappion ja lahjotun tuomarin mätkäisemiä oikeudenkäyntikuluja. Tollaset asiantuntijalääkärit vaan saunan taakse. Milloinkahan kansa ottaa taas aseet käsiin ja nousee kapinaan näitä kusipäitä vastaan.


      • Anonyymi
        eläkeläinen vm-55 kirjoitti:

        tavisvirkailija sitä päätöstä tee vaan asiantuntijalääkäri/lääkärit!!! Turha niitä virkailijoita on moittia, työtään tekevät.

        Ja kyllä KELA voi hyvätä hakemuksen vaikka olisi sen kymmenen eri lääkärin lausunnot, KELA:lla on omat asiantuntijalääkärinsä.
        Eli vajaakuntoiseksi työnhakijaksi sinne työkkäriin, niin se menee

        Eläkkeet hylätty? Kävitkö ensin Kelan, sitten muutoksenhakulautakunnan ja viimeiseksi Vakuutusoikeuden kanssa painiin? Vain tämä viimeinen on puolueeton. Kahdesta ensimmäisestä saa automaattiseksi hylkypäätöksen.


      • Anonyymi
        eläkeläinen vm-55 kirjoitti:

        tavisvirkailija sitä päätöstä tee vaan asiantuntijalääkäri/lääkärit!!! Turha niitä virkailijoita on moittia, työtään tekevät.

        Ja kyllä KELA voi hyvätä hakemuksen vaikka olisi sen kymmenen eri lääkärin lausunnot, KELA:lla on omat asiantuntijalääkärinsä.
        Eli vajaakuntoiseksi työnhakijaksi sinne työkkäriin, niin se menee

        Sairaspäivärahan hylkypäätöksen jälkeen soittelin kelaan. Silloin selvisi, että päätöksen oli tehnyt ja vammani parantuneeksi katsonut oli etuuskäsittelijä. "Lääkäriltä asioita kysytään vain epäselvissä tapauksissa" kertoi kela. Tämä oli vuonna 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaspäivärahan hylkypäätöksen jälkeen soittelin kelaan. Silloin selvisi, että päätöksen oli tehnyt ja vammani parantuneeksi katsonut oli etuuskäsittelijä. "Lääkäriltä asioita kysytään vain epäselvissä tapauksissa" kertoi kela. Tämä oli vuonna 2023.

        Minulle määräsivät lisää kuntouttavaa työtoimintaa.
        Ylilääkärin lausunnossa lukee kuitenkin, etten ole kuntoutettavissa.


    • ja paljon

      Täällä vastaavanlainen tapaus. Olen niin suivaantunut Kelaan, kevaan ja muuhun vastaavaan byrokratiaan, että olen kohtalaisen vakavasti miettinyt, mitä tavallisen terveytensä menettäneen ja sairastuneen ihmisen pitää oikein tehdä, että oikeus tässä korruptiovaltiossa toteutuu. Kuinka korkealle tasolle on valitettava, että liikahdusta tapahtuu vai valitsenko keltaisen lehdistön? Jälkimmäinen on tosin myöskin jo niin maksettu, että tuskin näitä juttuja julkaisee. Oikeasti hävettää, kun joku poliitikko selittää silmät loistaen, kuinka hyvin kaikki täällä on ja jokaisen toimeentulo on turvattu. Häpeän puna nousee ensin poskiini tuosta virallisesta tietämättömyydestä ja sen jälkeen pistää niin vihaksi.
      Itsekin olen vajaakuntoisena työnhakijana ollut jo vuosia, mutta koska minulla on myös virkani, josta siis kahden lääkärin mukaan työkyvytön, niin sekin on jotenkin turhaa. Sairauspäivärahaa ei ole myönnetty, eikä työkyvyttömyyseläkettäkään. Täysin siis yhteiskunnan hylkiö, olen se kummajainen, jota ei juhlapuheissa ole olemassakaan - jos olen kuulemani ymmärtänyt.
      Minäkin olisin halunnut osallistua kaikkiin törttöilyihin lautakasoista vaalirahoitukseen, jos se toisi leivän pöytään. Nykyajan eu-suomi on enemmän kuin mädäntynyt.

      • onko tulevaisuutta

        Minä kyllä olen saanut tietää, että minun tapauksessasni lääkäri, joka lausunnoi kelan päätöksessä oli jostain päin suomea, mutta lopullisen päätöksen teki paikallinen toimistovirkailija, nimihän sen kertoo.

        Olen tässä sitäkin miettinyt, että kela itse itselleen hallaa tekee myös hylky päätöksillään, koska meilla ei enää ole mitään mahdollisuuksia tämän jälkeen palata työelämään, loputkin terveyden rippeet ja täyspäisyyden rippeet häviää ja tulemme entistä sairaimmiksi, hulluiksi....yrittäessämme taistella toimeentulomme puolesta, kyhäillessä valitusta valituksen perään, kuka jaksaa....itselläni ainakin pelkkää itkua ja huutoa peräjälkeen, kun en ymmärrä tätä touhua, enkä millään jaksaisi taistella, mutta pakko vaan on uudestaan ja uudestaan.

        Viime vuonna olin kelan petreassa ja siellä lääkäri sanoi, että hän kyllä tietää hän on sentään sisätautilääkäri, diagnosoi minulle fibromyalgian viidessä minuutissa ensitapaamisessamme, ko. daignoosiin ei ole kukaan muu lääkäri yhtynyt, mutta järjetöntä, että sisätautilääkäri on tutkimassa minua tuki- ja liikuntaelinsairasta, joka tarvitsee oropediä, kirurgia ja neurokirurgia, heidän ammattitaitoaan, ei ihme että siinä talossa kaikki on päin p....


      • frustratióne
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Minä kyllä olen saanut tietää, että minun tapauksessasni lääkäri, joka lausunnoi kelan päätöksessä oli jostain päin suomea, mutta lopullisen päätöksen teki paikallinen toimistovirkailija, nimihän sen kertoo.

        Olen tässä sitäkin miettinyt, että kela itse itselleen hallaa tekee myös hylky päätöksillään, koska meilla ei enää ole mitään mahdollisuuksia tämän jälkeen palata työelämään, loputkin terveyden rippeet ja täyspäisyyden rippeet häviää ja tulemme entistä sairaimmiksi, hulluiksi....yrittäessämme taistella toimeentulomme puolesta, kyhäillessä valitusta valituksen perään, kuka jaksaa....itselläni ainakin pelkkää itkua ja huutoa peräjälkeen, kun en ymmärrä tätä touhua, enkä millään jaksaisi taistella, mutta pakko vaan on uudestaan ja uudestaan.

        Viime vuonna olin kelan petreassa ja siellä lääkäri sanoi, että hän kyllä tietää hän on sentään sisätautilääkäri, diagnosoi minulle fibromyalgian viidessä minuutissa ensitapaamisessamme, ko. daignoosiin ei ole kukaan muu lääkäri yhtynyt, mutta järjetöntä, että sisätautilääkäri on tutkimassa minua tuki- ja liikuntaelinsairasta, joka tarvitsee oropediä, kirurgia ja neurokirurgia, heidän ammattitaitoaan, ei ihme että siinä talossa kaikki on päin p....

        ja sitten ihmetellään ku jengi ampuu kansaa jossain kouluissa ja selloissa ja oon ihan TÄYSIN varma että tilanne ei mene parempaan suuntaan vaikka aselakeja kiristetään tai kosovolaisia tai muslimeita syytetään kun se ongelma on niissä saatanan päättäjissä ja lainsäätäjissä ja virastojen pomoilla jotka niitä lakeja sujuvasti "tulkitsee". Kohta joku menee työkkäriin tai kelaan tms muuhun virastoon/laitokseen ampuileen ja lyön vetoa ettei siltikään tajuta että ei ihmistä voi miten tahansa vainota ja holhota niinku nykyään tapahtuu liian usein. Kiristää toimeentulolla prkl. Se on joillekin elämän ja kuoleman paikka ja jos käy nii että tuo jälkimmäinen nii saattaa olla että joku ottaa vainoojia mukaan nii paljonku ehtii. Enkä ihmettele. Herätkää saatana! Ku ahdistaa ihmisen nurkkaan niin joku saattaa hypätä naamalle vaikka monet luhistuvatkin vain itse (jota näillä tilanteilla ilmeisesti haetaan)


      • Köyhä ja kipee
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Minä kyllä olen saanut tietää, että minun tapauksessasni lääkäri, joka lausunnoi kelan päätöksessä oli jostain päin suomea, mutta lopullisen päätöksen teki paikallinen toimistovirkailija, nimihän sen kertoo.

        Olen tässä sitäkin miettinyt, että kela itse itselleen hallaa tekee myös hylky päätöksillään, koska meilla ei enää ole mitään mahdollisuuksia tämän jälkeen palata työelämään, loputkin terveyden rippeet ja täyspäisyyden rippeet häviää ja tulemme entistä sairaimmiksi, hulluiksi....yrittäessämme taistella toimeentulomme puolesta, kyhäillessä valitusta valituksen perään, kuka jaksaa....itselläni ainakin pelkkää itkua ja huutoa peräjälkeen, kun en ymmärrä tätä touhua, enkä millään jaksaisi taistella, mutta pakko vaan on uudestaan ja uudestaan.

        Viime vuonna olin kelan petreassa ja siellä lääkäri sanoi, että hän kyllä tietää hän on sentään sisätautilääkäri, diagnosoi minulle fibromyalgian viidessä minuutissa ensitapaamisessamme, ko. daignoosiin ei ole kukaan muu lääkäri yhtynyt, mutta järjetöntä, että sisätautilääkäri on tutkimassa minua tuki- ja liikuntaelinsairasta, joka tarvitsee oropediä, kirurgia ja neurokirurgia, heidän ammattitaitoaan, ei ihme että siinä talossa kaikki on päin p....

        aloittaja käyt täällä, miten sinulla on sujunut?

        Mielenkiintoinen ketju, itse olen myös sekä omien asioideni kanssa että läheisen asioissa saanut taistella Kelan kanssa vuosia, ja taistelut jatkuu vielä. Osa asioista on jo ratkennut parhain päin, onneksi.

        Kelan paikallistoimistossa on suoraan sanottu että pitkän tien takana tulee mulla olemaan se että saan etuuden jota olen hakenut, mutta uskon että lopulta näin tulee käymään. Se on surullista että hoitavan lääkärin näkemys ei paljon paina näissä asioissa. Olisi hyvä jos hoitava lääkäri ja Kelan asiantuntijalääkäri pääsisivät kommunikoimaan potilaan asiassa, nythän näin ei tapahdu juuri koskaan.


      • 500e on sopiva raha

        JUU ,yhtään en ihmettele jos joku lähtee kelaan kirveen kanssa. Kun nyky Suomessa sairastuu, niin silloin alkaa helvetti - jatkuvaa lipun,lapun ja lausunnon lähettämistä. Olen n.4v yrittänyt kestää, rahatilanne aivan kuralla.
        Vaimo on töissä niin ei saa sossustakaan mitään. Eli,elän vaimon hyväntahtoisuuden varassa - ei 500e/kk riitä mihinkään


      • Riistetty veronmaksa
        onko tulevaisuutta kirjoitti:

        Minä kyllä olen saanut tietää, että minun tapauksessasni lääkäri, joka lausunnoi kelan päätöksessä oli jostain päin suomea, mutta lopullisen päätöksen teki paikallinen toimistovirkailija, nimihän sen kertoo.

        Olen tässä sitäkin miettinyt, että kela itse itselleen hallaa tekee myös hylky päätöksillään, koska meilla ei enää ole mitään mahdollisuuksia tämän jälkeen palata työelämään, loputkin terveyden rippeet ja täyspäisyyden rippeet häviää ja tulemme entistä sairaimmiksi, hulluiksi....yrittäessämme taistella toimeentulomme puolesta, kyhäillessä valitusta valituksen perään, kuka jaksaa....itselläni ainakin pelkkää itkua ja huutoa peräjälkeen, kun en ymmärrä tätä touhua, enkä millään jaksaisi taistella, mutta pakko vaan on uudestaan ja uudestaan.

        Viime vuonna olin kelan petreassa ja siellä lääkäri sanoi, että hän kyllä tietää hän on sentään sisätautilääkäri, diagnosoi minulle fibromyalgian viidessä minuutissa ensitapaamisessamme, ko. daignoosiin ei ole kukaan muu lääkäri yhtynyt, mutta järjetöntä, että sisätautilääkäri on tutkimassa minua tuki- ja liikuntaelinsairasta, joka tarvitsee oropediä, kirurgia ja neurokirurgia, heidän ammattitaitoaan, ei ihme että siinä talossa kaikki on päin p....

        Fibromyalgiasta ei varmasti pääse koskaan eläkkeelle!!

        Jos ei Suomen palvelut kelpaa niin muuttaakaa vaikka Ruotsiin jossa kaikki on paremmin.


      • Anonyymi

        Itseltäni kaikki sosiaaliturva katkaistu, tulee kohta 5kk ilman tukea.


    • "Sairas terve"

      Hurjaa luettavaa tämä ketju!!! Lähdin etsimään infoa tästä aiheesta, joka koskettaa miestäni ja huomaankin, että tämähän on hirvittävä epidemia suomessa tämä Kelan lääkäreiden hylkäämät sairaspvrahat!!!

      Mieheni, 38v, jäi selkäsairauden vuoksi pitkittyneelle sairaslomalle lähes vuosi sitten hyvin fyysisestä työstänsä. Kelan lääkäri jo kertaalleen hylkäsi häneltä yhden kuukauden sairaspvrahat noin puolen vuoden sairastelun jälkeen, mutta tuolloin valitus meni läpi ja hän sai rahat taanehtivasti. Kun hän oli ollut 10kk sairaslomalla, Kelan lääkäri hylkäsi jälleen sairaspvrahat, todeten ettei mieheni ole yksiselitteisesti työkyvytön työhönsä. Teimme valituksen, mutta sekin hylättiin ja nyt asia on muutoslautakunnassa. 3 eri lääkäriä on todennut, että mieheni on työkyvytön työhönsä ja kieltäneet häneltä ehdottomasti työhön paluun, eikä myöskään enään koskaan voi edes palata vanhaan työhönsä, vaan Eteran on uudelleen koulutettava hänet kevyempiin hommiin. Nyt saa muutaman kuntoutusjakson Siuntiossa, jossa lääkärit ovat todenneet, ettei mieheni selkä kestä lainkaan rasitusta. Myös kipuklinikalle on jonossa. Ja tästä kaikesta huolimatta, Kelan lääkärin mielestä mieheni pitäisi palata fyysisesti vaativaan työhönsä, jossa selkä on todella kovilla.

      Tarkoitus oli alunperin, että kun 300 sairaspvää tulee täyteen, hän hakee väliaikaisen kuntoutuseläkkeen, jonka aikana Etera uudelleen kouluttaa hänet. Koska Kela nyt hylkäsi sairaspvt, ei myöskään täyty tuo 300pv, joten ei myöskään voi hakea eläkettä. Työttömyyskassasta hän ei myöskään saa mitään, sillä hänellä on voimassa oleva työsuhde (työkkäriin hän kuitenkin ilmoittautui, sillä näin neuvottiin tekemään). Irti ei kannata itseään sanoa, koska siinä tapauksessa päättyy Eteran vastuu. Mieheni tulot ovat olleet jo lähes 2kk 0€.
      Myöskään toimeentulotukea tai asumistukea tämä 5henkinen perhe ei saa yrityksistä huolimatta.

      Olemme yrittäneet saada apua potilasasiamieheltä sekä oikeusaputoimistosta, mutta turhaan, eivät kuulemma voi auttaa. Mistä siis apu hätään? Mitä mieheni voi vielä tehdä?

      Tästä ketjusta luin, että Kelalta voi pyytää päätöstä edeltävät "keskustelut" itselle, tämä täytyy tehdä.

      • kyykytetty nälällä

        Minä aikoinaan käännyin ammattiliiton lakimiehen puoleen. Sain ainakin vähän tukea sieltä. Neuvoivat myös mitä kannattaa kokeilla.
        Minä en saanut 300pv sairauspäivärahaa, kun olin työsuhteessa.
        En sanonut itseäni irti ja sain sitten puolentoista vuoden perästä taannehtivasti loput sairauspäivärahat.
        KELA vain väitti minulla olevan työn, vaikka työnantaja kirjoitti, ettei sillä ole minulle työtä terveydentilani ja koulutukseni huomioon ottaen.
        Älä vain sano irti työsuhdetta.
        TV:ssä FST 5 oli ohjelma kelan lääkäreistä 26.2. klo16.30
        Siinä tuli selväksi millaisessa pyörityksessä sairaat ovat Suomessa.
        Juha Rehula kommentoi, että heidän(vakuutuslääkäreiden) pitää laittaa perustelut. Eipä ollut sellaisia minullakaan.


    • tajutkaajo

      Äänestä nyt viisaasti seuraavissa vaaleissa, unohdat ne suuret puolueet ja kokeile KD

    • mikä avuksi?

      Samassa pyörityksessä olen ollut ja nyt Työkkärissä vajaakuntoisena työnhakijana työmarkkinatuella, ovat myös harkinneet laittaa ns.ilmaistöihin ko.rahalla "harjoittelijaksi" josko pystyisi tätä tai tätä tekemään, voihan perkele! Onko samoja kokemuksia?

    • Hopparska

      Lääkkeitä kyllä löytyy, se on turhaa puhetta muuhun en pysty kantaa ottamaan.

    • Voi vee

      Hopparska, älä ole typerä. Kaikki eivät auta ja osasta voi tulla hankalia sivuoireita.

      -----
      Mulla on kolme sairaspäivärahahakemusta hylätty. Olin ensin pari vuotta vajaakuntoisena työttömänä, pystyin olemaan 9kk työtoiminnassa, pienimmällä mahdollisella määrällä. Sitten en enää. Nyt Kela ei enää suostu myöntämään sairaspäivärahaa, enkä tiedä mitä teen. Voin tietysti yrittää roikkua jossain työtoiminnassa ollen jatkuvasti pois töistä huonovointisuuden vuoksi. Mikä vitun järki? Samasta paikasta ne rahat tulee, sitä paitsi työmarkkinatuella ja työllistämistoimessa saa vielä 9e per päivä. Se ei millään lailla kuntoututa, mutta Kela ei vaan halua maksaa sairaspäivärahaa. Samasta kassasta ne työkkärit ja sairaspäivärahat tulee??

    • kusetustakaikki

      jos lääkkeitä löytyy niin voin mennä työelämään jos lääkäri kirjoittaa reseptillä kannabista. terkkuja yläpuolen Hopraskalle

    • 10v. taistellut

      Kyllä meitä sairaita juoksutetaan jatkuvasti. Kuluuhan siihenkin valtavasti rahaa, kun on erilaisia testejä, kuntoutuskursseja jne....Mutta sairaudet eivät katoa mihinkään. Taitavat vain pahentua. Verorahojen tuhlausta. Ihan oikeesti.

    • sanokaaettänytriittä

      Milloin tuo kela lopetetaan. Minulla ei ole kuin huonoja ja vielä huonompia kokemuksia siitä byrokratiasta.

    • herkkä

      Mitä v.... touhuu kela saisi haistaa pitkä v.
      itsellä samalaist kun kaikilla muilla selkä on kipeenä oikea käsi toimii pienellä kivulla , sit on vielä fibromyoalgia sun muut oreet mitään sairas eläke rahoja ei maksetta sairas päivä rahaa ei tuu en jaksa tättä

    • Kelan sortamat

      Kela toimii miten tahtoo, mielivaltaa harjoittaen.

      Kelassa on sellainen suurudenhulluus, että se voi tehdä HYLÄTTY päätöksen senkin perästä, kun Vakuutusoikeus on lainvoimaisella ratkaisulla todennut että edunsaaja on SVL:n mukaisesti työkyvytön, ja --.... että vakuutetulle kuuluu sairauspäiväraha! LÄhde: Vakuutusoikeus 28.11.2014 Dnro 3900/21012/3942.

      No, sitten mennään ankarimman mukaan: Neljä Kelan työntekijää (yksi lakimieskin) on vaadittu syytteeseen ja rangaistukseen virkarikoksesta. Asiat vireillä.

      Kyllä sitä saa sokeasti rötöstellä ja ylimielisesti, mutta aina se ei mene hilajisesti putkeen...

      • dapapa

        Kannattaa haastaa laittoman päätöksentekijä oikeuteen. Noissa työkyvyttömyysjutuissa kela/vaakuusoikeus häviää keskimäärin 85% ja voittaa vain 15%.

        Nuo oikeuteen haastamiset pitää järjestää huolellisesti siten, että vaatii korvauksia aiheutuneista vahingoista ja korvauksia aiheutuneista menetyksistä. Lisäksi pitää vaatia vastapuoli maksamaan sinun oikeudenkäyntikulut kaikki korvaukset viivästyskorkoineen. Noilla oikeudenkäynneilla pitää rahastaa niin paljon kuin pystyy ja maksajina kela/vakuusoikeus yms virastot

        Kela joutui maksamaan 134 000€ korvauksia miehelle jota kela piti työkykyisenä vaikka hän on lääkärien mukaan työkyvytön.


      • Virkarikokset...
        dapapa kirjoitti:

        Kannattaa haastaa laittoman päätöksentekijä oikeuteen. Noissa työkyvyttömyysjutuissa kela/vaakuusoikeus häviää keskimäärin 85% ja voittaa vain 15%.

        Nuo oikeuteen haastamiset pitää järjestää huolellisesti siten, että vaatii korvauksia aiheutuneista vahingoista ja korvauksia aiheutuneista menetyksistä. Lisäksi pitää vaatia vastapuoli maksamaan sinun oikeudenkäyntikulut kaikki korvaukset viivästyskorkoineen. Noilla oikeudenkäynneilla pitää rahastaa niin paljon kuin pystyy ja maksajina kela/vakuusoikeus yms virastot

        Kela joutui maksamaan 134 000€ korvauksia miehelle jota kela piti työkykyisenä vaikka hän on lääkärien mukaan työkyvytön.

        dapapa...

        Voisitko kertoa em. 134 000 korvausten casen? Missä tuomio annettiin, jne?
        Oliko tuo siis ennakkotapaus, johon vedota?

        Kiitos tiedoista...

        Muuten, olen samaa mieltä (ja olen toiminut samaan tapaan) että
        pitää edetä vaikka hitaasti mutta varmasti. Näytöilä, realiteeteilla, varmalla pohjalla.

        Ja usein käy niin, että kun ei periksi anna, vastapuoli (KELA esim.) tuottaa itse näytöt, ja joutuu vastuuseen...

        Nythän on neljää Kelan työntekijää koskevat virkarikosepäilyt selvitysasiana vireillä... Kun ei laillinen menettely maistu muuten, on edettävä tiukasti!


    • Oikaisua.....

      edellisessä pieni numerovirhe, Vakuutusoikeuden päätös on
      3900/2012/3942. ( Siis yksi numero liikaa edell.viestissä!)

    • laikadf

      Kannattaa haastaa oikeuteen noita virastoja ja rahastaa sillä kaikki väärinkohdellut ovat oikeutetut vahingonkorvauksiin sekä aiheutuneiden vahinkojen korvauksiin viivästyskorkoineen. Kela/vakuusoikeus häviää lähes varmasti oikeudessa. Tuolla oli linkki jossa oli tutkittu, että kun kela/vakuusoikeus on haastettu oikeuteen häviää ne 86,4% keskimääräisellä arvolla. Jostain syystä suomalaiset eivät osaa, halua, uskalla haastaa oikeuteen virastoja vääristä ja laittomista päätöksistä. Sinällään kela/vakuusoikeus on helppo haastaa oikeuteen kun tietää, että ne häviävät lähes varmasti ja joutuvat maksamaan korvauksia valtavasti. Moni varaton on saanut jopa yli 100 000 euron korvauksia kun kela/vakuusoikeus on hävinnyt oikeudessa.

      Virastot ovat ylimielisiä ja eivät myönnä virheitään joten kannattaa rahastaa sillä surutta kuten muualla maailmassa tehdään. Muualla maailmasa virastot noudattavat lakia paljon tarkemmin kuin Suomessa, koska tietävät, että vääristä ja laittomista päätöksistä ne joutuvat maksamaan paljon ja pitkään oikeudessa. Niin kauan kuin kela/vaakuusoikeus toimivat ylimielisesti joka ei tule muuttumaan pitkään aikaan. Sillä kannattaa rahastaa niin paljon kuin pystyy. Sama koske monia muita virastoja, sossu, te-toimisto, verottaja jne.

      Suomessa tehdään noiden virastojen kohdalta eniten maailmassa lainvastaisia =laittomia päätöksiä. Tämä ei tule muuttumaan ennen kuin ihmiset heräävät ja rupeavat kunnolla rahastamaan noilla laittomilla päätöksillä. Kun voitat kela/vakuusoikeuden oikeudessa saat ison tukun rahaa ja hyvän mielen kun saat oikeutta.

      Mutta toistaiseksi tarkat ja huolelliset ja rohkeat ihmiset haastavat oikeuteen erittäin pätevillä perusteilla. Moni juttu joka menee oikeuteen kela/vakuusoikeus ovat niin selviä ettei noilla laitoksilla ole yhtään mitään mahdollisuutta voittaa. Tietenkin pitää varmistaa, että noilla laitoksilla on minimaalinen mahdollisuus voittaa.

      Oikeuteen haastaja voittaa lähes aina. Ison tukun rahaa ja saa oikeuden.

      • laikadf

        Kun tiedetään faktat, että kela/vakuusoikeus häviää 86,4% keskimääräisellä todennäköisyydella juttuja oikeudessa. On selvää, että nuo virastot tekevät aivan valtavan määrän lainvastaisia =laittomia päätöksiä. Miksi ihmiset eivät uskalla hakea oikeutta kuten muualla maailmassa tehdään?

        Sama koskee muitakin virastoja sossu, te-toimisto, verottaja jne.

        Ehkäpä se johtuu siitä, että suomalainen on luonteeltaan lammas ja tyytyy laittomaan kohteluun ilman, että se tekee asialle mitään. Ne jotka eivät hae oikeutta eivät sitä tule saamaankaan!


      • laikadf
        laikadf kirjoitti:

        Kun tiedetään faktat, että kela/vakuusoikeus häviää 86,4% keskimääräisellä todennäköisyydella juttuja oikeudessa. On selvää, että nuo virastot tekevät aivan valtavan määrän lainvastaisia =laittomia päätöksiä. Miksi ihmiset eivät uskalla hakea oikeutta kuten muualla maailmassa tehdään?

        Sama koskee muitakin virastoja sossu, te-toimisto, verottaja jne.

        Ehkäpä se johtuu siitä, että suomalainen on luonteeltaan lammas ja tyytyy laittomaan kohteluun ilman, että se tekee asialle mitään. Ne jotka eivät hae oikeutta eivät sitä tule saamaankaan!

        Kukaan virasto, kaupunki, kunta edes valtio ei ole turvassa oikeudessa. Kun haastatte oikeuteen noita virastoja yms. Niin menkää sillä mielellä, että murskaatte ne ja vaikka ne virastot yms valittaisivat korkeimpaan oikeuteen asti. Pitää muistaa, että sitä enemmän ne joutuvat maksamaan korvauksia sinulle viivästyskorkoineen vaikka juttu kestäisi vuosia. Alla esimerkkejä, jotka todistavat, että ei edes kaupunki eikä valtio ole turvassa oikeudessa vaan ne joutuvat maksamaan.

        Tampere tuomittiin maksamaan kovat korvaukset – liukastumisturma sattui yli 20 vuotta sitten
        http://yle.fi/uutiset/tampere_tuomittiin_maksamaan_kovat_korvaukset__liukastumisturma_sattui_yli_20_vuotta_sitten/7526161


        Valtio tuomittiin maksamaan jättisumma korvauksia kiusaamisjutussa
        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valtio-tuomittiin-maksamaan-22000-euroa-korvauksia-kiusaamisjutussa/3488964

        Olkaa järkeviä ja rohkeita ja kun tulee hyvä selvä mahdollisuus haastakaa oikeuteen ja rahastakaa niin paljon kuin pystyy.


    • kiitos!!!

      Virkarikokset...
      27.11.2014 11:49
      0
      Sulje
      dapapa...

      Voisitko kertoa em. 134 000 korvausten casen? Missä tuomio annettiin, jne?
      Oliko tuo siis ennakkotapaus, johon vedota?

      Kiitos tiedoista...

      ____________________

      Vastausta odotetaan!!

    • laikadf
    • Olehyvävastaa

      dapapa
      26.11.2014 19:38
      1
      Sulje
      Kannattaa haastaa laittoman päätöksentekijä oikeuteen. Noissa työkyvyttömyysjutuissa kela/vaakuusoikeus häviää keskimäärin 85% ja voittaa vain 15%.

      Nuo oikeuteen haastamiset pitää järjestää huolellisesti siten, että vaatii korvauksia aiheutuneista vahingoista ja korvauksia aiheutuneista menetyksistä. Lisäksi pitää vaatia vastapuoli maksamaan sinun oikeudenkäyntikulut kaikki korvaukset viivästyskorkoineen. Noilla oikeudenkäynneilla pitää rahastaa niin paljon kuin pystyy ja maksajina kela/vakuusoikeus yms virastot

      Kela joutui maksamaan 134 000€ korvauksia miehelle jota kela piti työkykyisenä vaikka hän on lääkärien mukaan työkyvytön.
      _____________________________

      Ole hyvä ja vastaa, missä ja miten Kela joutui maksamaan 134 000 ...

      Kiitos!

    • dapapa

      Ei ollut ennakkotapaus käräjäoikeuden tuomio kela vastaan syytetty. Kela hävisi eikä valittanut ja maksoi 134 000€ korvauksia. Korvaukset muodostuvat kaikista vahingoista joita kelan päätös on aiheuttanut 5 vuotena viivästyskorkoineen muista. Kela joutui maksamaan myös syytetyn oikeudenkäyntikulut viivästyskorkoineen.

      • Älä panttaa

        dapapa

        Ole hyvä ja kerro täällä diaarinumerot, jne. EI kukaan usko tuollaisia kertomuksia ilman dokumentteja!

        - Missä käräjäoikeudessa? Milloin?

        Kela harjoittaa ns. julkista valtaa, joten anna tietoa, missä tämä julkinen käräjäoiekuden päätös tehtiin!


    • Anonyymi

      Net virkailijat siellä kelassa, heitä ei voi kutsua ihmisiksi. Itse taistellut 10 vuotta sairauksineni, pahin niistä sormien paleltumavamma. Tästä syystä 10:ssä lämpöasteessa sormet siniset ja toimintakyvyttömät. Toistakymmentä B-lausuntoa, hylkynä ei sairauspäivärahaa. Kelan lääkärien mielestä olen täysin työkykyinen. Parasta kai rasvata parabellumi ja kävellä saunantaa, jopa sisätiloissa joudun lämmittämään sormiani puolen tunnin välein notta kaffikuppi pysyisi kädessä. Erikoislääkärin lausunto oli, että ennen pitkää toimintakyky sormistani loppuu. No, sitten kun ne amputoidaan. Tulen kyllä yhteiskunnalle aika kalliiksi, mutta varmaan senkin jälkeen kelan lääkäreiden mielestä olen täysin työkykyinen ilman sormia. Jippiai jee. Onea matkaan päätöksissänne kelan jefteettarit.

      • Anonyymi

        Itselle kirjoitettu nyt 54kk sairauslomaa yhteensä (4,5v). Kelan tuorein päätös, arvioimme työkykyiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle kirjoitettu nyt 54kk sairauslomaa yhteensä (4,5v). Kelan tuorein päätös, arvioimme työkykyiseksi.

        Nyt 60kk ja kaikki tuet lopetettu itseltäni.


    • Anonyymi

      Itse olisin voinut ja saanut hakea sairaspäivä rahaa mutta en hae sitä periaatteesta, kuolen mielummin kuin hekemaan mitään tukia kun kuolen tähän Sairauteeni kuitenkin viimeistään 5 vuoden päästä, minulta ei tule jäämään kuin kasa laskuja ja varaton pesä siinä on pariskunnalla homma menne kelaan ruinaan rahaa, siinähän saa tämä valtio pienen koston.

    • Anonyymi

      meet honkanummen hautuumaalle ja paat pitkäkses kyllä siitä kuolo korjaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe