Luontaisesti gluteenittomat karkit

Kipsutin

Eli onkohan noita luontaisesti gluteemittomia karkkeja saatavilla mistään.Ei saa sisältää yhtään gluteenia.

14

7830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliaaakikko

      millä mitalla,esim salmiakit joissa lakritsiuutetta sehän on täysin gluteenitonta,itse lakuun taas lisätään vehnäjauhoja..kippareilla joissa irtokarkkejakin myydään niistä löytyy kymmeniä tosi hyviä täysin gluteenittomia,täytyy vaan pyytää myyjältä se alkuperäinen karkkilaatikko missä on tuoteselosteet,niitä vaan rohkeasti kysymään,itekin aina varmistan niistä.Esimerkiksi R-Kioskin ÄRRÄ-boxit isot muoviset karkkilaatikot ovat täysin gluteenitomia jos ei muuta keksi niin osta se, ovat kaikenlisäks tosi hyviä on myös mustia salmiakin makuisia karkkeja plus paljon hedelmä karkkeja,niihin tulee kyllä himo äkkiä ihan pakko ostaa sillon tällön.Suklaista Tupla on keliaakikoiden suosima herkku.

      • kannattaa tarkistaa

        Tupla ei ole enää gluteeniton :(


      • keiliaakiko
        kannattaa tarkistaa kirjoitti:

        Tupla ei ole enää gluteeniton :(

        muka ole tupla gluteeniton


      • Keliakiankourissa

      • keiliaakiko
        Keliakiankourissa kirjoitti:

        Otsikko kertonee eli Tupla ei ole enää gluteeniton. Täällä keskustelua asiasta:

        http://www.glu.fi/keskustelu/aihe/Tupla/139/

        eiköhän noi vehnäallergiset ole se syy minkä takia leaf varoittelee tuplasta ihan varotoimena vaan,uskon että kun minä syön yhden tuplan viikossa parissa luulisin sen kestävän eikä ole allergiaa eikä dermatitis herpetiformista vaan keliakia.Kokonaan en tuplaa jätä.Mutta tietysti hyvä tietää tuokin juttu.


      • ..................kk
        keiliaakiko kirjoitti:

        eiköhän noi vehnäallergiset ole se syy minkä takia leaf varoittelee tuplasta ihan varotoimena vaan,uskon että kun minä syön yhden tuplan viikossa parissa luulisin sen kestävän eikä ole allergiaa eikä dermatitis herpetiformista vaan keliakia.Kokonaan en tuplaa jätä.Mutta tietysti hyvä tietää tuokin juttu.

        korjaus edelliseen siis mulla on dermatitis herpetoformis,ei ihokeliakiaa eikä vehnäallergiaa


      • Mara...
        ..................kk kirjoitti:

        korjaus edelliseen siis mulla on dermatitis herpetoformis,ei ihokeliakiaa eikä vehnäallergiaa

        dermatitis herpetiformis = ihokeliakia suomeksi


    • ---------

      Gluteeniton lakritsi on turvallista ja Dammenbergin tummat suklaat, joissa on gluteenittoman tuotteen merkki. Plamil-luomusuklaat samaten. Tähän aikaan vuodesta voi vielä olla saatavissa Maraboun tumma Noblesse-suklaa, jossa on maissikrokanttia ja jota on saatavissa vain jouluna. Nämä käyvät siis kaikista herkimmillekin tapauksille, koska eivät sisällä mitään viljoista peräisin olevia lisäaineita. Lisäksi kannattaa tutustua netissä Allermiinan valikoimaan.

    • pööpööö
      • kaeliaakikko

        Surffi..Sirkus..Hedelmä..Salmiakki AAKKOSET..nämä aakkoset tosi herkkua keliaakikolle..lakritsiuute on gluteeniton..minun suosikki Sirkus aakkkoset..nam!


      • kkkkkkj
        kaeliaakikko kirjoitti:

        Surffi..Sirkus..Hedelmä..Salmiakki AAKKOSET..nämä aakkoset tosi herkkua keliaakikolle..lakritsiuute on gluteeniton..minun suosikki Sirkus aakkkoset..nam!

        Onko aakkosissa glukoosifruktoosisiirappia (vehnästä)??
        Olin joskus lukevinani, että on, joten en ole enää edes vaivautunut tarkastelemaan pakkausta viime aikoina.


      • jyryks
        kkkkkkj kirjoitti:

        Onko aakkosissa glukoosifruktoosisiirappia (vehnästä)??
        Olin joskus lukevinani, että on, joten en ole enää edes vaivautunut tarkastelemaan pakkausta viime aikoina.

        Leafin sivuilta; (http://www.leaf.fi/tuotteet/tuoteryhma/tuote/gid=03.01/id=11677028/t=Aakkoset Salmiakki 120g)
        tuotteissammme joko vehnä-, peruna-, ohra- tai maissipohjaisia glukoosisiirappeja. Emme erittele tuotteiden ainesosaluetteloissa tärkkelyssiirapin viljoja, koska tämänhetkisen tieteellisen tiedon mukaan vehnäpohjaiset glukoosisiirapit eivät aiheuta allergia- tai yliherkkyysreaktioita. Pakkausmerkintämme ovat Euroopan elintarviketurvallisuusviraston EFSA:n (European Food Safety Authority) ohjeiden mukaiset.

        Voit hakea gluteenittomat tuotteemme ainesosahaun avulla. Kannatta huomata, että ainesosahaussa gluteeniton tuote ei ole sama asia kuin luontaisesti gluteeniton tuote.

        Ja aakkosten ainesosa;
        sokeria, glukoosisiirappia, muunnettua perunatärkkelystä, stabilointiainetta (sorbitolia), ammoniumkloridia (= salmiakkia), liivatetta, lakritsiuutetta, suolaa, pintakäsittelyainetta (karnaubavahaa), emulgointiainetta (E 471), väriä (E 153), aromia.

        Eli tämän mukaan ei luontaisesti gluteeniton!


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta herättelen kysymällä samaa asiaa jälleen eli onko nykyisin karamellejä joissa ei ole missään muodossa mg,kaan kotimaista viljaa.
      Ei siis glukoosisiirappeja maltodekstriinejä yms.
      Minäkään en voi syödä merkinnällä gluteeniton koska nykyinen laki pitää gluteenittomana vaikka tuotteessa on viljaa 0.20mg/1 kg tuotetta.

    • Anonyymi

      Nykyisin syön vain läkerol pastilleja ja pandan liköörikonvehteja...ne onkin ainoat tällä hetkellä joten kiitos paljon jos jollakin on antaa vinkkiä karkeista jotka ovat puhtaasti luonnollisesti gluteenittomia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe