wildstar 1600

wille 01

joku sanoi että näissä wildstaariloissa olis ventiilin nostimissa häikkää, kysyn että pitääkö se mitä ääntä jos näin on koska itsellä aj 18tkm ja pitää tyhjäkäynnillä sellaista naputusta, vai onko se normaalia tässä koneessa, muuten vetää ja kulkee moitteettomasti, ja lisäksi onko normaalia lähdettäessä liikkeelle niin 1 vaihteen päälle laittaessa kolahtaa aika äänekkäästi askissa.Kiitos järki vastauksista!

12

5421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuus..,

      Sama "vika"oli omassa willessä,eli voipi olla ominaisuus,vaihdoin kylläkin toisen merkkiseen samankokoiseen
      eikä samanlaisia naputuksia esiinny, muutenkin oli wille pieni pettymys ominaisuuksiltaan,tuota 1100cc kehuttu paremmaksi ja huolettomammaksi.Itseäkin ääni häiritsi eikä poistunut erilaisilla öljyillä eli tulpat korviin ja menoks ....

      • put....

        on kyllä muuten MIESTEN pyörä! SE NAPUTUS ON NORMAALI ÄÄNI EI PANIIKKIA! ja eikun hanaa!


      • nyt 1900
        put.... kirjoitti:

        on kyllä muuten MIESTEN pyörä! SE NAPUTUS ON NORMAALI ÄÄNI EI PANIIKKIA! ja eikun hanaa!

        Mulla naputteli venttiilinnostajat 70-tuhatta km...se on ominaisuus. Jos häiritsee, niin korvatulpilla ei kuulu.
        Ei tämä pyörä ajamalla rikki mee. Ei äänistä kannata välittää ja vaihteiden kolahdus häiritsee,niin helpottaa kun pitää kytkintä pohjassa hiemanaikaa,ennekuin loksauttaa vaihteen päälle.
        Itse käytin 20-50W öljyjä,kylmänä ei kolahda.


      • jeps,,,
        nyt 1900 kirjoitti:

        Mulla naputteli venttiilinnostajat 70-tuhatta km...se on ominaisuus. Jos häiritsee, niin korvatulpilla ei kuulu.
        Ei tämä pyörä ajamalla rikki mee. Ei äänistä kannata välittää ja vaihteiden kolahdus häiritsee,niin helpottaa kun pitää kytkintä pohjassa hiemanaikaa,ennekuin loksauttaa vaihteen päälle.
        Itse käytin 20-50W öljyjä,kylmänä ei kolahda.

        Vinkistä, hyvä kun asiallisia vastauksikin on olemassa! ja varmaankin auttaa tässä hommassa meinaa tuo kytkimen pohjassa pito hetken ennen kuin polokasoo vaihteen päälle!


      • Peli !

        Kyllä ne naputukset pois saa,mutta täytyy olla asiantuntija asialla.( harvoin löytyy huoltofirmoista)
        Näissä on jonkunverran käytetty USA-autojen hytraulinostajia joista on hyviä kokemuksia ja hintakin murto-osa alkuperäisistä. Eihän nuo naputukset moottorin toimintaan käytännössä vaikuta, mutta periaateessa jos automaattinen venttiilinvälyksen säätö jättää liikaa välystä, se vaikuttaa heikentävästi tehoon.

        Voipi olla ,että Yamaha miettinyt asian niin,että parempi jos kuumetessa syntyy välystä ,kuin että venttiilit kantaa, joka voisi polttaa venttiilin.
        Vaikka tässä 4-venttiili moottorissa on hytraulinostajat, on siinä silti eräänlainen venttiilinsäätö jolla tasapainoitetaan venttiilit aukeamaan yhtäpaljon.
        Suomessa on kuulemma joitakin asiantuntijoita jotka ovat virittäneet ja muuttaneet kuutiotilavuutta suuremmaksi.Olen kuullut tälläisen 1800cc käyvän todella kauniin pehmeästi.


      • Willen poeka
        Peli ! kirjoitti:

        Kyllä ne naputukset pois saa,mutta täytyy olla asiantuntija asialla.( harvoin löytyy huoltofirmoista)
        Näissä on jonkunverran käytetty USA-autojen hytraulinostajia joista on hyviä kokemuksia ja hintakin murto-osa alkuperäisistä. Eihän nuo naputukset moottorin toimintaan käytännössä vaikuta, mutta periaateessa jos automaattinen venttiilinvälyksen säätö jättää liikaa välystä, se vaikuttaa heikentävästi tehoon.

        Voipi olla ,että Yamaha miettinyt asian niin,että parempi jos kuumetessa syntyy välystä ,kuin että venttiilit kantaa, joka voisi polttaa venttiilin.
        Vaikka tässä 4-venttiili moottorissa on hytraulinostajat, on siinä silti eräänlainen venttiilinsäätö jolla tasapainoitetaan venttiilit aukeamaan yhtäpaljon.
        Suomessa on kuulemma joitakin asiantuntijoita jotka ovat virittäneet ja muuttaneet kuutiotilavuutta suuremmaksi.Olen kuullut tälläisen 1800cc käyvän todella kauniin pehmeästi.

        Minulla on 130thkm ajettu Wille, ja käynti on melko siisti jopa lämpimänä. Käytän 15w50 öljyä koneessa. Ei niitä venttiilejä auta mennä säätelemään (tasaamaan) olen pari kertaa säätöjä tarkastanut, eikä niissä ole säätämistä ollut. Ei kun menoksi vaan, luotettavampaa peliä ei heti tule vastaan.


      • eihyvä.,
        Willen poeka kirjoitti:

        Minulla on 130thkm ajettu Wille, ja käynti on melko siisti jopa lämpimänä. Käytän 15w50 öljyä koneessa. Ei niitä venttiilejä auta mennä säätelemään (tasaamaan) olen pari kertaa säätöjä tarkastanut, eikä niissä ole säätämistä ollut. Ei kun menoksi vaan, luotettavampaa peliä ei heti tule vastaan.

        Ihan mopohan tuo wille on 1600cc customiksi, pettymys oli mullekin ajo-ominaisuuksiltaan !


      • Willen poeka
        eihyvä., kirjoitti:

        Ihan mopohan tuo wille on 1600cc customiksi, pettymys oli mullekin ajo-ominaisuuksiltaan !

        Eipä todellakaan ole mopo! Ajo-ominaisuudet erinomaiset ja paranee lisää kunhan asentaa jäykkis jousen taakse ja rogressiiviset eteen ja 10w öljyt tuubeihin. Parempaa kustomia on vaikea löytää. Olen todella tyytyväinen willeeni.


      • Jytä peli
        Willen poeka kirjoitti:

        Eipä todellakaan ole mopo! Ajo-ominaisuudet erinomaiset ja paranee lisää kunhan asentaa jäykkis jousen taakse ja rogressiiviset eteen ja 10w öljyt tuubeihin. Parempaa kustomia on vaikea löytää. Olen todella tyytyväinen willeeni.

        Willen venttiilikoneistossa on hydrauliikan lisäksi myös eräänlainen säätö, sillä säädetään välykset balansiin, on sanottu, että äänettömin koneisto saadaan, kun välys ei juurikaan tunnu kädellä, eli lähellä nollaa.

        Wille on luja ja vakaa pyörä, vaikkain jo vanhakantainen ominaisuuksiltaan.


        http://216.37.204.203/Yamaha_OEM/YamahaMC.asp?Type=18&A=388&B=5&Action=O


      • Ikävä paikka
        Jytä peli kirjoitti:

        Willen venttiilikoneistossa on hydrauliikan lisäksi myös eräänlainen säätö, sillä säädetään välykset balansiin, on sanottu, että äänettömin koneisto saadaan, kun välys ei juurikaan tunnu kädellä, eli lähellä nollaa.

        Wille on luja ja vakaa pyörä, vaikkain jo vanhakantainen ominaisuuksiltaan.


        http://216.37.204.203/Yamaha_OEM/YamahaMC.asp?Type=18&A=388&B=5&Action=O

        Linkki näyttää kuvan, jossa koneisto on purettu, oliskin asia noin mutkaton..todellisuudessa säätö on yhden sormen mentävässä lävessä , kunhan on esin sen purkanut näkyviin ,,heh


      • gubbjävel
        Ikävä paikka kirjoitti:

        Linkki näyttää kuvan, jossa koneisto on purettu, oliskin asia noin mutkaton..todellisuudessa säätö on yhden sormen mentävässä lävessä , kunhan on esin sen purkanut näkyviin ,,heh

        Hm, yhden sormen mentävässä lävessä? Ei mun Willessä ainakaan niin ahdasta ole, tankki pois ja venttiilikopat niin siinähän ruuvailee vaikka kuinka, jos tarvitsee ruuvailla siis. Tähän asti ei ole tarvinnut. 140 000km. Mitä tulee tuohon "vanhakantaiseen", niin luulen että nämä tehtiin moottoreiltaan jo tehtaan toimesta sellaisiksi. ;-) Itse ajanut penskasta asti kakspyöräsillä, kaikki merkit kokeiltu myös ameriikan ihme ja sakemannit sekä italialaiset. Willen kanssa ei ole tullut suru puseroon kertaakaan. Pikkuisen varustusta, ei kiirettä ja Willestä tuli paras matkapyörä minkä ikinä olen omistanut.


    • Wille on hieno pyörä

      Vanha viestiketju, mutta kerronpa omat kokemukseni.

      Olen myynyt oman willeni jo kauan sitten, mutta muistan hyvin että nostimet olivat lähes äänettömät kunnes menin ja vaihdoin moottoriöljyt. En muista mitä öljyä laitoin, saattoi olla Castrolia. Täyssynteettistä merkkiöljyä kuitenkin ja laatu ohjekirjan mukainen. Heti tämän jälkeen alkoi kuulua nostimista pirunmoinen naputus, Ääni oli kuultavissa koko ajan varsinkin kun ajoi avopotta päässä. Käytin laitetta KX-Centerissä (nykyinen Yamaha Center Tampereella) missä meteliä pitkään kovasti ihmeteltiin. Vähitellen alettiin kallistua jo nostinremontin kannalle. Lopulta yksi asentajista käski lorauttaa öljyt pihalle ja laittaa kokeeksi sisään puolisynteettinen jammun oma Yamalube. Näin tein, ja nostimet hiljenivät taas täysin.

      Hydrauliikka on vissiin aika tarkka öljyn laadulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe