Honda Civic 1.8 Sport 2007

Uusi honda-mies

Tuollaisesta pelistä tein kaupat muutama päivä takaperin. Täytyy kyllä sanoa että OMASTA MIELESTÄNI todella mukava peli! Entinen autoni oli Opel Astra 2.0 turbo 200hv ja täytyy kyllä sanoa että päivääkään en opelixia ole kaivannut.
Jos vääntämällä miinusta hakee niin tuo alusta on melko kova..

olisinkin niiltä omistajilta halunnut kokemuksia jolla on civic ollut kauemmin käytössä kuin minulla? Vikoja?yms...

36

15682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einari_81

      Itse en ks. autoa omista, mut olen miettinyt että vaihtaisin vanhempikoppaisen Civicini tähän uudempaan "muna"-malliseen :) Viestistäsi ei käynyt ilmi, että onko kyseessä juurikin tämä "muna"-malli vai ulkoapäin vähemmän futuristinen sedan-malli? Onko tosi, ettet kaipaa 200 heppaa Civicin vaihdon jälkeen?

      • Uusi honda-mies

        Kyllä, kyseessä on tuo "muna-malli"

        Kyllä se ihan tosi juttu on että tuota 200 heppaa en ole missään vaiheessa jäänyt kaipaamaan,saatikka opel merkkisiä autoja!
        140 hevosvoimainen pata on oikein onnistunut jälleen kerran hondalta(suvussani ollut monta hondaa)liikkuu todella pirteästi vaikka ei tietenkään niin hyvin kuin opel. kierroksia kun hakee mukavasti liikkuu ;) bensan kulutus tippunut 3,5 litralla vaikka nyt aluksi ollut kaasujalka raskas. saa nähdä tippuuko vielä lisää..


    • 1. omistaja

      1.8 sport hankittu kesäkuussa 2007, kilometrejä 42000. Tähän asti ei ole ollut vikoja lukuunottamatta käsijarrun takaisinkutsua. Osasivat nimittäin jossain päin maailmaa käyttää sitä väärin. Öljynvaihtovälillä on kuitenkin joutunut kerran lisäämään öljyä, mutta sekin on vähenemään päin.

      • D4D

        140 hevosvoimaa pyh Avensis diesel 177 hevosvoimaa voittaa Hondan aina .


      • Einari_81
        D4D kirjoitti:

        140 hevosvoimaa pyh Avensis diesel 177 hevosvoimaa voittaa Hondan aina .

        Hohhoijaa. Vaivaudun sen verran, että sanon: tästä teho/nopeuskilpailusta tässä varmaan olikin taas kyse..

        Ja samaan hengenvetoon voisin mainita, että itsellä jää nyt tuo "muna"-Civic ostamatta. Ja merkkikin vaihtuu, mutta ei siitä syystä etten olisi Hondaan tyytyväinen. Nyt meinaan tarviikin saada isompi auto käytännöllisillä tiloilla, jota toisella Japsilla on tarjota. Ehkä (eli hyvin todennäköisesti) Honda vielä joku päivä taas pihassa kuitenkin seisoo ;)


      • jauhat
        D4D kirjoitti:

        140 hevosvoimaa pyh Avensis diesel 177 hevosvoimaa voittaa Hondan aina .

        Avensin romun hinnalla saa typR. Ja kymmenen vuoden pensat. Olet vastaan tulija luuseri.


      • Tojiota
        jauhat kirjoitti:

        Avensin romun hinnalla saa typR. Ja kymmenen vuoden pensat. Olet vastaan tulija luuseri.

        Ave D4D:ssä on kahden TypeR:n voima kuka se luuseri on.


      • laskea osaa
        Tojiota kirjoitti:

        Ave D4D:ssä on kahden TypeR:n voima kuka se luuseri on.

        Sinähän lahopäinen nuija olet. Et osa edes laskea. mene rasvaa apupyöriä, että pääset peräkammarista äiten rahalla ostaa myymäläautosta keppanaa..


    • Kokemukset...

      Itse ostin uuden 2009 mallin Civicin, tosin 1.4 koneella, ja nyt on muutama kuukausi ajeltu, ja olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni. Yllättävän pirteä tuollakin koneella. Ikää on jo sen verran, ettei tarvitse itsetuntoa hevosvoimilla kasvattaa.
      Ei ole ollut mitään ongelmia. Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan ollut n. 10.000 kilsan ajan 5,7 litraa/100 km sekalaista ajoa.

      Alussa hieman häiritsi "mikroautomainen" ohjaus. Entisessä autossani, Nissan Almera, oli ohjaustehostin öljyvälitteinen, ja Hondassa sähköllä, joten luulen, että tuntuma on siksi erilainen. Mutta tuohonkin on tottunut. Samoin alussa häiritsi hieman takanäkyvyys sen spoilerin takia, mutta kummasti on siihenkin tottunut.

      Kaikenkaikkiaan tosi mukava auto ja varustelutasoltaankin varmaan yksi parhaita, ellei paras, tuossa hintaluokassa.

      • Säky

        Itse vaihdoin Corollan 1.6 muutama viikko sitten Civic 1.8 Sport Executive. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kulutusta hieman tullut ihmeteltyä kun huitelee siinä 5.5l tiennoilla. On ollut samaa luokkaa tai jopa vähemmän kuin toyotalla. Nyt pitää vielä opetella englannin kielen lausunta paremmin, että autokin ymmärtäisi minua ;)


      • ToppMan
        Säky kirjoitti:

        Itse vaihdoin Corollan 1.6 muutama viikko sitten Civic 1.8 Sport Executive. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kulutusta hieman tullut ihmeteltyä kun huitelee siinä 5.5l tiennoilla. On ollut samaa luokkaa tai jopa vähemmän kuin toyotalla. Nyt pitää vielä opetella englannin kielen lausunta paremmin, että autokin ymmärtäisi minua ;)

        On Huippu honda paska !!!!


      • jollet muuta saa...
        ToppMan kirjoitti:

        On Huippu honda paska !!!!

        kaasupoljin?


    • Holderi

      Itsellä omakohtaista kokemusta Honda Civic 1.8 Sportista. Ostin auton uutena, ajoin hieman päälle 100 000km. Alussa auto tuntui tietenkin hienolta valinnalta, ja varusteita Sportissa oli ihan sopivasti. Pidemmän päälle ajettua, alkoi muutama asia ärsyttämään todenteolla.

      - Alustan jäykkyys. Vaikka kyseessä Sport, niin ei mukavuudesta olisi tarvinnut noin paljon tinkiä.
      - Moottorin vääntö olematon..tehopiikki vasta REVillä..ja heti ohi..
      - Etupään ja takapään natina. Huollossa käytetty monta kertaa, natina on ominaisuus joka ei poistu iskariremontilla tai muulla vastaavalla vaseliinihoidolla
      - Etuikkunan kuminen ylälista irtoaa aika ajoin pois, lentää yleensä sitten moottoritiellä vaarallisesti takana tulevan auton lasiin. Kannattaa tarkistaa, että lista on kiinni kun autoa ostatte.
      - Sisätilojen muovien auttamaton nitinä ja natina. UFO-tyylinen sisusta on ihan ok, mutta muoviosat hinkkaavat siihen malliin toisiinsa, että en kestänyt enää..
      - Kuskin, sekä apparin katon turvatyynyjen alla menevät klipsit hakkaavat peltiin. Tämä on ominaisuus, vaikka briteissä olivat suostuneet autoja tuosta ikeestä päästämään. Ei Suomessa valinnanvaraa.
      - Takalasi on auttamatta huono. Muodoltaa paskavesi jää lasille, sekä sen alapuoliselle muovi-ikkunalle- Näkymä syksyllä ja erityisesti talvella olematon. Muovia ei tietenkään kyetä lämmittämään, joten sitten likaisesti lasista tihrustellaan mitä takana tapahtuu.
      - Uraherkkyys..juu tiedän..renkaat suurin syy..mutta kyllä sitä Civicciä saa pienellä puhurilla moottoritiellä kammeta, että pysyy tielä. Been there done that.
      - Takakontti tiputtaa vettä sateisella säällä kontin avaajan päälle. Nimim. selkä märkänä
      - Takavalojen kopat löystyvät ja falskaavat, kondensioveden lisäksi koppaan saadaan ihan kunnon vettä lusikkakaupalla.
      - Etuovien ovien avausmekanismi (kahvat) on sen tyylinen, että normaalilla avaamisella kahva löystyy ja kuori irtoaa ovesta. Tiedän, kahvaa pitää ensin puristaa, sitten vetää..mutta kun en oppinut niin en oppinut..
      - CD/MP3-soitin on teholtaan surkea. Ei aux-liitäntää, ellei sitten tilaa briteistä/saksasta sopivaa osaa. Tämän osan kiinnittääkseen pitää koko kojelauta irroittaa kuskinpuolelta apparin puolelle. Muovit perinteisillä klipseillä kiinni, joten rikki menee jos ei tosissaan yritä.
      - Kuskin ja apukuskin oven juomapullo-telineet on tarkoitettu johonkin muuhun maahan kuin Suomeen, ja Suomen pulloille.
      - Ilmastoinnit haisee riippumatta miten ilmastointia on oikeaoppisesti käytetty. Nesteet homeessa tai mitä lie..onkohan tämä nyt sitten joku suunnittelumoka..tai jotain.. en tiedä..
      - Vaihteistossa 3 pykälä reistaili alusta alkaen. Vikaa ei löytynyt..ehkä sitten kuskissa vika..mutta kun samaa tapahtui muillakin perheenjäsenillä..
      - Bensankulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 litraa, todellionen 6,4l. Uskomaton ero.. Ei tuo kokoisekseen mikään säästöauto ole.

      No se mitä jäin ehkä kaipaamaan Civicistä:
      - Magic Seats, aivan loistava tilantuplaaja-mekanismi
      - Selkeä vakkarinopeuden säädin
      - UFO

      • facelift

        Paljon on sitten facelift-mallissa muuttunut.

        - Alustan jäykkyys. Vaikka kyseessä Sport, niin ei mukavuudesta olisi tarvinnut noin paljon tinkiä.
        Jos alusta tuntui liian kovalta niin miksi päädyit Civic:iin?. Olen ajanut myös vanhempaa mallia ja alusta on mielestäni sopivan kova. Facelist mallissa alusta on pehmeämpi uusien iskareiden vuoksi.

        - Moottorin vääntö olematon..tehopiikki vasta REVillä..ja heti ohi..
        kaikissa tubottomissa on sama vika/ominaisuus

        - Etupään ja takapään natina. Huollossa käytetty monta kertaa, natina on ominaisuus joka ei poistu iskariremontilla tai muulla vastaavalla vaseliinihoidolla
        mikähän ihmeen natina? Facelift mallissa natinoita ei ainakaan löydy.

        - Etuikkunan kuminen ylälista irtoaa aika ajoin pois, lentää yleensä sitten moottoritiellä vaarallisesti takana tulevan auton lasiin. Kannattaa tarkistaa, että lista on kiinni kun autoa ostatte.
        Vai että listat irtoaa. No omassa nyt ei ainakaan ole listat irronnut eikä mitään muutakaan ilmennyt.

        -Sisätilojen muovien auttamaton nitinä ja natina. UFO-tyylinen sisusta on ihan ok, mutta muoviosat hinkkaavat siihen malliin toisiinsa, että en kestänyt enää..
        Ainut autoni jossa ei pienintäkäään natinaa edes talven kovilla pakkasilla. Ihme vehje verratuna esim. edelliseen autooni Golfiin jossa natina ja nitinä oli joka päiväinen tuttavuus.

        - Kuskin, sekä apparin katon turvatyynyjen alla menevät klipsit hakkaavat peltiin. Tämä on ominaisuus, vaikka briteissä olivat suostuneet autoja tuosta ikeestä päästämään. Ei Suomessa valinnanvaraa.
        Ei pienintäkään ongelmaa.

        - Takalasi on auttamatta huono. Muodoltaa paskavesi jää lasille, sekä sen alapuoliselle muovi-ikkunalle- Näkymä syksyllä ja erityisesti talvella olematon. Muovia ei tietenkään kyetä lämmittämään, joten sitten likaisesti lasista tihrustellaan mitä takana tapahtuu.

        Kyllähän ilmavirta pitää takalasin kohtuullisen hyvin puhtaana. Muuten näkyvyys on melko huono taaakse joskin loistavat sivupeilit parantavat hieman asiaa. Facelift mallissa on myös erittäin hyvin toimiva peruustustutka vakiona, joten parkkihalleissa voi aika huoletta peruutella.

        - Uraherkkyys..juu tiedän..renkaat suurin syy..mutta kyllä sitä Civicciä saa pienellä puhurilla moottoritiellä kammeta, että pysyy tielä. Been there done that.
        Civiciä ai tarvitse kammeta mihinkään. Riittää kun pitää kahdella sormella kiinni ratista. Nopea ohjaus vaatii jonkin verran totuttelua.

        - Takakontti tiputtaa vettä sateisella säällä kontin avaajan päälle. Nimim. selkä märkänä
        Sateella kastuu muutenkin. Onneksi on kuitenkin mukavan kokoinen takakontti.

        - Takavalojen kopat löystyvät ja falskaavat, kondensioveden lisäksi koppaan saadaan ihan kunnon vettä lusikkakaupalla.
        Ei kokemusta. Vuoden ajon jälkeen näyttää ihan uusilta ja kuivilta.

        - Etuovien ovien avausmekanismi (kahvat) on sen tyylinen, että normaalilla avaamisella kahva löystyy ja kuori irtoaa ovesta. Tiedän, kahvaa pitää ensin puristaa, sitten vetää..mutta kun en oppinut niin en oppinut..
        Vaikea sanoa mitään. Kahvat tuntuu yhtä jämäköiltä kuin uutena.

        - CD/MP3-soitin on teholtaan surkea. Ei aux-liitäntää, ellei sitten tilaa briteistä/saksasta sopivaa osaa. Tämän osan kiinnittääkseen pitää koko kojelauta irroittaa kuskinpuolelta apparin puolelle. Muovit perinteisillä klipseillä kiinni, joten rikki menee jos ei tosissaan yritä.
        Tuskin siinä mitään tehon puutetta ole. Subbarilla saisi kyllä ihmeitä aikaan niinkuin muissakin autoissa. Facelift mallissa on sekä AUX että USB-liitäntä vakiona. On hienoa pistää muistitikku kiinni ja ohjata toistoa ratin painikkeilla.

        - Kuskin ja apukuskin oven juomapullo-telineet on tarkoitettu johonkin muuhun maahan kuin Suomeen, ja Suomen pulloille.
        Minulla on tapana syödä ja juoda muualla kuin autossa.

        - Ilmastoinnit haisee riippumatta miten ilmastointia on oikeaoppisesti käytetty. Nesteet homeessa tai mitä lie..onkohan tämä nyt sitten joku suunnittelumoka..tai jotain.. en tiedä..
        Olisi kannattanut viedä huoltoon tarkastukseen tuollaisen vian takia. Luonnollisesti ilmastointi toimii niinkuin pitääkin ja vielä erittäin sivistyneesti.

        - Vaihteistossa 3 pykälä reistaili alusta alkaen. Vikaa ei löytynyt..ehkä sitten kuskissa vika..mutta kun samaa tapahtui muillakin perheenjäsenillä..
        Kun se kerran oli jo uudesta alkaen, mikset huollossa ilmoittanut, että vika täytyy korjata. Vaihteisto toimii upeasti ja täsmällisesti kaikilla vaihteilla jopa paukkupakkasilla.

        - Bensankulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 litraa, todellionen 6,4l. Uskomaton ero.. Ei tuo kokoisekseen mikään säästöauto ole.
        Uudessa Facelift mallissa on lisätty vaihtamisvalo. 11 000 km kulutus ajotietokoneen mukaan 6.5 litraa/100km ja todellinen kulutus 6.4 litraa7100km,


      • Holderi
        facelift kirjoitti:

        Paljon on sitten facelift-mallissa muuttunut.

        - Alustan jäykkyys. Vaikka kyseessä Sport, niin ei mukavuudesta olisi tarvinnut noin paljon tinkiä.
        Jos alusta tuntui liian kovalta niin miksi päädyit Civic:iin?. Olen ajanut myös vanhempaa mallia ja alusta on mielestäni sopivan kova. Facelist mallissa alusta on pehmeämpi uusien iskareiden vuoksi.

        - Moottorin vääntö olematon..tehopiikki vasta REVillä..ja heti ohi..
        kaikissa tubottomissa on sama vika/ominaisuus

        - Etupään ja takapään natina. Huollossa käytetty monta kertaa, natina on ominaisuus joka ei poistu iskariremontilla tai muulla vastaavalla vaseliinihoidolla
        mikähän ihmeen natina? Facelift mallissa natinoita ei ainakaan löydy.

        - Etuikkunan kuminen ylälista irtoaa aika ajoin pois, lentää yleensä sitten moottoritiellä vaarallisesti takana tulevan auton lasiin. Kannattaa tarkistaa, että lista on kiinni kun autoa ostatte.
        Vai että listat irtoaa. No omassa nyt ei ainakaan ole listat irronnut eikä mitään muutakaan ilmennyt.

        -Sisätilojen muovien auttamaton nitinä ja natina. UFO-tyylinen sisusta on ihan ok, mutta muoviosat hinkkaavat siihen malliin toisiinsa, että en kestänyt enää..
        Ainut autoni jossa ei pienintäkäään natinaa edes talven kovilla pakkasilla. Ihme vehje verratuna esim. edelliseen autooni Golfiin jossa natina ja nitinä oli joka päiväinen tuttavuus.

        - Kuskin, sekä apparin katon turvatyynyjen alla menevät klipsit hakkaavat peltiin. Tämä on ominaisuus, vaikka briteissä olivat suostuneet autoja tuosta ikeestä päästämään. Ei Suomessa valinnanvaraa.
        Ei pienintäkään ongelmaa.

        - Takalasi on auttamatta huono. Muodoltaa paskavesi jää lasille, sekä sen alapuoliselle muovi-ikkunalle- Näkymä syksyllä ja erityisesti talvella olematon. Muovia ei tietenkään kyetä lämmittämään, joten sitten likaisesti lasista tihrustellaan mitä takana tapahtuu.

        Kyllähän ilmavirta pitää takalasin kohtuullisen hyvin puhtaana. Muuten näkyvyys on melko huono taaakse joskin loistavat sivupeilit parantavat hieman asiaa. Facelift mallissa on myös erittäin hyvin toimiva peruustustutka vakiona, joten parkkihalleissa voi aika huoletta peruutella.

        - Uraherkkyys..juu tiedän..renkaat suurin syy..mutta kyllä sitä Civicciä saa pienellä puhurilla moottoritiellä kammeta, että pysyy tielä. Been there done that.
        Civiciä ai tarvitse kammeta mihinkään. Riittää kun pitää kahdella sormella kiinni ratista. Nopea ohjaus vaatii jonkin verran totuttelua.

        - Takakontti tiputtaa vettä sateisella säällä kontin avaajan päälle. Nimim. selkä märkänä
        Sateella kastuu muutenkin. Onneksi on kuitenkin mukavan kokoinen takakontti.

        - Takavalojen kopat löystyvät ja falskaavat, kondensioveden lisäksi koppaan saadaan ihan kunnon vettä lusikkakaupalla.
        Ei kokemusta. Vuoden ajon jälkeen näyttää ihan uusilta ja kuivilta.

        - Etuovien ovien avausmekanismi (kahvat) on sen tyylinen, että normaalilla avaamisella kahva löystyy ja kuori irtoaa ovesta. Tiedän, kahvaa pitää ensin puristaa, sitten vetää..mutta kun en oppinut niin en oppinut..
        Vaikea sanoa mitään. Kahvat tuntuu yhtä jämäköiltä kuin uutena.

        - CD/MP3-soitin on teholtaan surkea. Ei aux-liitäntää, ellei sitten tilaa briteistä/saksasta sopivaa osaa. Tämän osan kiinnittääkseen pitää koko kojelauta irroittaa kuskinpuolelta apparin puolelle. Muovit perinteisillä klipseillä kiinni, joten rikki menee jos ei tosissaan yritä.
        Tuskin siinä mitään tehon puutetta ole. Subbarilla saisi kyllä ihmeitä aikaan niinkuin muissakin autoissa. Facelift mallissa on sekä AUX että USB-liitäntä vakiona. On hienoa pistää muistitikku kiinni ja ohjata toistoa ratin painikkeilla.

        - Kuskin ja apukuskin oven juomapullo-telineet on tarkoitettu johonkin muuhun maahan kuin Suomeen, ja Suomen pulloille.
        Minulla on tapana syödä ja juoda muualla kuin autossa.

        - Ilmastoinnit haisee riippumatta miten ilmastointia on oikeaoppisesti käytetty. Nesteet homeessa tai mitä lie..onkohan tämä nyt sitten joku suunnittelumoka..tai jotain.. en tiedä..
        Olisi kannattanut viedä huoltoon tarkastukseen tuollaisen vian takia. Luonnollisesti ilmastointi toimii niinkuin pitääkin ja vielä erittäin sivistyneesti.

        - Vaihteistossa 3 pykälä reistaili alusta alkaen. Vikaa ei löytynyt..ehkä sitten kuskissa vika..mutta kun samaa tapahtui muillakin perheenjäsenillä..
        Kun se kerran oli jo uudesta alkaen, mikset huollossa ilmoittanut, että vika täytyy korjata. Vaihteisto toimii upeasti ja täsmällisesti kaikilla vaihteilla jopa paukkupakkasilla.

        - Bensankulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 litraa, todellionen 6,4l. Uskomaton ero.. Ei tuo kokoisekseen mikään säästöauto ole.
        Uudessa Facelift mallissa on lisätty vaihtamisvalo. 11 000 km kulutus ajotietokoneen mukaan 6.5 litraa/100km ja todellinen kulutus 6.4 litraa7100km,

        Hehee!! :) Jos on Honda-mies, niin Honda on luonnollisesti se paras ja ainut oikea valinta.
        Minä olin Honda-mies, nyt ei enää tarvitse suitsuttaa suotta. Olen onnellinen, jos facelift on tuonut näin paljon upeita muutoksia autoon. En jaksa sen tarkemmin eritellä tuota vastaus/kysymyskimaraasi. Mukavia kilometrejä! :)


      • Muuten hyvä
        Holderi kirjoitti:

        Hehee!! :) Jos on Honda-mies, niin Honda on luonnollisesti se paras ja ainut oikea valinta.
        Minä olin Honda-mies, nyt ei enää tarvitse suitsuttaa suotta. Olen onnellinen, jos facelift on tuonut näin paljon upeita muutoksia autoon. En jaksa sen tarkemmin eritellä tuota vastaus/kysymyskimaraasi. Mukavia kilometrejä! :)

        "Ainut autoni jossa ei pienintäkään natinaa edes talven kovilla pakkasilla. Ihme vehje verratuna esim. edelliseen autooni Golfiin jossa natina ja nitinä oli joka päiväinen tuttavuus."

        Sulla on käynyt sitten hyvä tuuri tai mulla tosi huono. Kyllä mulla ainakin on joka paikassa ihan hermoja raastava natina, liian kovat ja hepposet muovit. Talvipakkasethan on ihan kaikkein kamalimpia; natina lakkaa kyllä kun auto lämpenee mutta kylmänä ei auta kuin panna poppikone huutamaan. Saahan noita korjattua silikoneilla sun muilla mutta ei kenenkään tarvitsisi tollaista sietää. Ajelin aiemmin myös Golfilla joka alkoi ihan hivenen siristä vasta joskus viisivuotiaana. Civicci natisee jo lähes uutena.


      • hmmmmmmmmm69
        Muuten hyvä kirjoitti:

        "Ainut autoni jossa ei pienintäkään natinaa edes talven kovilla pakkasilla. Ihme vehje verratuna esim. edelliseen autooni Golfiin jossa natina ja nitinä oli joka päiväinen tuttavuus."

        Sulla on käynyt sitten hyvä tuuri tai mulla tosi huono. Kyllä mulla ainakin on joka paikassa ihan hermoja raastava natina, liian kovat ja hepposet muovit. Talvipakkasethan on ihan kaikkein kamalimpia; natina lakkaa kyllä kun auto lämpenee mutta kylmänä ei auta kuin panna poppikone huutamaan. Saahan noita korjattua silikoneilla sun muilla mutta ei kenenkään tarvitsisi tollaista sietää. Ajelin aiemmin myös Golfilla joka alkoi ihan hivenen siristä vasta joskus viisivuotiaana. Civicci natisee jo lähes uutena.

        kyllä ottaa kantaa myös tähän keskusteluun. Itselläni myös kyseinen peli, eikä yhtää nitise eikä natise.


      • Civic07
        hmmmmmmmmm69 kirjoitti:

        kyllä ottaa kantaa myös tähän keskusteluun. Itselläni myös kyseinen peli, eikä yhtää nitise eikä natise.

        Minulla 2007 ostettu Civic ja nyt 67 tkm mittarissa, eikä ole määräaikaishuoltojen lisäksi tarvinnut muuten huoltoa häiritä.
        Auto on edelleen kuin uudenkarhea peli, ei nitise eikä natise sisältä eikä ulkoa, myöskään ei ole mitään osia irronnut eikä käytössä hajonnut. Ilmastointilaite syöttää hajutonta ilmaa automaattisäätöisesti aivan kuin uutenakin, vaihteet pelaavat kuin unelma niin nopeassa rata-ajossa, kuin kaupunkiliikenteessäkin. Polttoaineen kulutus on hämmästyttävän pieni, kunhan malttaa ajaa muun liikenteen rytmissä (tosin ei sitä polkemallakaan saa hirveästi kuluttamaan).
        Tyytyväinen olen siis ollut ja väittäisin että valtaosa (oikeasti) ko auton omistajista, niin suomessa kuin muuallakin.
        Alla esimerkin vuoksi pieni tutkimus.
        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/11/15/suurtutkimus-listasi-luotettavimmat-autot/200923814/139


      • coachh
        Civic07 kirjoitti:

        Minulla 2007 ostettu Civic ja nyt 67 tkm mittarissa, eikä ole määräaikaishuoltojen lisäksi tarvinnut muuten huoltoa häiritä.
        Auto on edelleen kuin uudenkarhea peli, ei nitise eikä natise sisältä eikä ulkoa, myöskään ei ole mitään osia irronnut eikä käytössä hajonnut. Ilmastointilaite syöttää hajutonta ilmaa automaattisäätöisesti aivan kuin uutenakin, vaihteet pelaavat kuin unelma niin nopeassa rata-ajossa, kuin kaupunkiliikenteessäkin. Polttoaineen kulutus on hämmästyttävän pieni, kunhan malttaa ajaa muun liikenteen rytmissä (tosin ei sitä polkemallakaan saa hirveästi kuluttamaan).
        Tyytyväinen olen siis ollut ja väittäisin että valtaosa (oikeasti) ko auton omistajista, niin suomessa kuin muuallakin.
        Alla esimerkin vuoksi pieni tutkimus.
        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/11/15/suurtutkimus-listasi-luotettavimmat-autot/200923814/139

        Täällä joutuu kallistumaan sinne huonommalle puolelle Tsivicin arvioinnissa. On se muovinen ja nitisevä, suomeksi siis lelun oloinen. Vioista mulla on ollu takapään purkua kolinan takia. Syy ei selvinnyt mutta kolina katos hetkeksi, kunnes tuli takasin. Tällä on pikkasen päälle 80000km ajettu ja ajatuksena olis vaihtaa johonkin toiseen. Kyllä Hondan yleensä on hyviä pelejä ollut mutta nyt tällä kertaa pieni notkahdus. Seuraava ei ole kyllä Honda.


      • yks mielipide

        Tässä 4 vuotta ja 70 000 km ajetusta kokemusta. Tykkään autosta paljon, mutta osaan olla kriittinenkin enkä tyhmän sokea. Tässä siis oma vertailuni niihin aiemmin esitettyihin seikkoihin joista ajatuksia herää.

        - Alustan jäykkyys. Vaikka kyseessä Sport, niin ei mukavuudesta olisi tarvinnut noin paljon tinkiä.
        *Totta! Välillä tulee ajettua muilla nykyautoilla, ja huomaa kuinka civicissä jokaisen pikkuisenkin railon tärähdys tuntuu vahvasti persuuksiin. Ei niin ikävä ominaisuus että vaihtaisin autoa, eikä haitannut menoa muutamana ekana vuonna..

        - Moottorin vääntö olematon..tehopiikki vasta REVillä..ja heti ohi..
        *Vääntölukemahan ei paperilla kummemalta näytä, ja toki rajuihin kiihdytyksiin pitää vaihdekeppiä vekslata (josta omasta mielestäni tulee mukavaa ajon tunnelmaA) Mutta tosiaan turbottomien bensojen maailmassa ihan kohtuu hyvä vääntö kuitenkin!

        - Etupään ja takapään natina. Huollossa käytetty monta kertaa, natina on ominaisuus joka ei poistu iskariremontilla tai muulla vastaavalla vaseliinihoidolla..........
        *itsellä se on etu- ja takapään kolinaa töyssyissä. Korjaamo ei löytänyt mitään vikaa.
        Ylimääräisistä kolinoista tulee väkisinkin mieleen halpa laatu.

        - Sisätilojen muovien auttamaton nitinä ja natina. UFO-tyylinen sisusta on ihan ok, mutta muoviosat hinkkaavat siihen malliin toisiinsa, että en kestänyt enää..
        *Siirryin autoon nelosgolffista, ja kyllä tässä muovit enempi natisee. Muuten sisusta on kyllä esimerkillinen. Mielestäni todella hieno, kun samaan aikaan monet isot autovalmistajat pukkaa upouusia malleja tylsin harmain sisustuksin. Eri asia on toki kuka arvostaa sisustuksen tärkeyttä. "Wau"-sanoja kuulee vieläkin ihmisiltä , jotka istuvat ekaa kertaa auton kyytiin. Tuskin kukaan autoa kuitenkaan vain tämän takia ostaa.

        - Takalasi on auttamatta huono. Muodoltaa paskavesi jää lasille, sekä sen alapuoliselle muovi-ikkunalle- Näkymä syksyllä ja erityisesti talvella olematon. Muovia ei tietenkään kyetä lämmittämään, joten sitten likaisesti lasista tihrustellaan mitä takana tapahtuu.
        *Takanäkyvyys on huono, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Turvallista autoa etsiville tämä on huomion arvoinen seikka! Itse olen tottunut siihen ja isot sivupeilit on kovassa käytössä. Takalasilla ei ole pyyhkijää, jota kyllä jo ihmettelin autokaupassa. Myyjä rauhotteli että ilmanpyörre pitää takalasin puhtaana. Ja niinpä se tekeekin! Toki siihen muutama pisara ilmestyy, mutta kuitenkin niin puhtaana että ulos näkee.

        - Uraherkkyys..juu tiedän..renkaat suurin syy..mutta kyllä sitä Civicciä saa pienellä puhurilla moottoritiellä kammeta, että pysyy tielä. Been there done that.
        *Kyllä mullakin ajo hoituu motarilla yhden käden kahdella sormella. (turvallista joo).
        Lähinnä alussa kului aikaa opetella hallitsemaan nopeaa ohjausta.. Pieni liike ja auto lähtee kohti vastaantulijoita tai ojaa. Tässä kyllä parantamisen varaa Hondalla, vaikka siihen tottui kun opetteli raihallisemman ohjaustyylin

        - Takakontti tiputtaa vettä sateisella säällä kontin avaajan päälle. Nimim. selkä märkänä
        *Totta! Todella ärsyttävä piirre esimerkiksi auton pesun jälkeen!

        - Takavalojen kopat löystyvät ja falskaavat, kondensioveden lisäksi koppaan saadaan ihan kunnon vettä lusikkakaupalla.
        *Juu, tyyppivika. Kotelot ei oo tiiviitä. Itsellä ei kyllä lusikkakaupalla vettä oo ollu, joskus harvoin vähän höyrystyny kotelon kulma.

        - Etuovien ovien avausmekanismi (kahvat) on sen tyylinen, että normaalilla avaamisella kahva löystyy ja kuori irtoaa ovesta. Tiedän, kahvaa pitää ensin puristaa, sitten vetää..mutta kun en oppinut niin en oppinut..
        *Mulla ei oo ollut mitään ongelmaa , ja oon availlu ovea kyllä ties millä tyylillä.

        - CD/MP3-soitin on teholtaan surkea. Ei aux-liitäntää, ellei sitten tilaa briteistä/saksasta sopivaa osaa. Tämän osan kiinnittääkseen pitää koko kojelauta irroittaa kuskinpuolelta apparin puolelle. Muovit perinteisillä klipseillä kiinni, joten rikki menee jos ei tosissaan yritä.
        *Soittimessa on kyllä valittamista. Tehot eivät ole niinkään häirinneet, MUTTA...
        Itsellä on vahvistin kiinni. Alkuperäistä soitinta ei voi korvata, ellei halua että kello ja ilmastoinnin lämpötilalukema lähtevät erilliseltä näytöltä. Ulkomailla porukka on laittanut alkuperäistä soitinta hansikaslokeroon ,jotta informaatio pysyy näytöllä ja ja hankkineet uuden soittimen musisointiin. Vanhan soittimen säilyttäminen on kyllä naurettavaa. Alkuperäiseen soittimeen siis saa linjaulostulon vaan kaiutinsignaalin muuntimella. (ei laaduikkain vaihtoehto).
        Kaikista surkeinta soittimessa on silti radiovastaanotin. Äänenlaatu siinä on todella sumea.

        - Bensankulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 litraa, todellionen 6,4l. Uskomaton ero.. Ei tuo kokoisekseen mikään säästöauto ole.
        *Itsellä kulutus ollut muutama desi yli ajotietokoneen. Paljoa ei tämä lousku kyllä maantiellä kuluta: Tampere - Levi väli meni esimerkiksi 5,2 l / 100 km.

        Ei täydellinen, mutta hyvä auto kaiken kaikkiaan ollut, ja kohtuu viaton: kaksi osaa on vaihdettu takuussa, muuten vain perushuoltoja..


      • honu1111
        yks mielipide kirjoitti:

        Tässä 4 vuotta ja 70 000 km ajetusta kokemusta. Tykkään autosta paljon, mutta osaan olla kriittinenkin enkä tyhmän sokea. Tässä siis oma vertailuni niihin aiemmin esitettyihin seikkoihin joista ajatuksia herää.

        - Alustan jäykkyys. Vaikka kyseessä Sport, niin ei mukavuudesta olisi tarvinnut noin paljon tinkiä.
        *Totta! Välillä tulee ajettua muilla nykyautoilla, ja huomaa kuinka civicissä jokaisen pikkuisenkin railon tärähdys tuntuu vahvasti persuuksiin. Ei niin ikävä ominaisuus että vaihtaisin autoa, eikä haitannut menoa muutamana ekana vuonna..

        - Moottorin vääntö olematon..tehopiikki vasta REVillä..ja heti ohi..
        *Vääntölukemahan ei paperilla kummemalta näytä, ja toki rajuihin kiihdytyksiin pitää vaihdekeppiä vekslata (josta omasta mielestäni tulee mukavaa ajon tunnelmaA) Mutta tosiaan turbottomien bensojen maailmassa ihan kohtuu hyvä vääntö kuitenkin!

        - Etupään ja takapään natina. Huollossa käytetty monta kertaa, natina on ominaisuus joka ei poistu iskariremontilla tai muulla vastaavalla vaseliinihoidolla..........
        *itsellä se on etu- ja takapään kolinaa töyssyissä. Korjaamo ei löytänyt mitään vikaa.
        Ylimääräisistä kolinoista tulee väkisinkin mieleen halpa laatu.

        - Sisätilojen muovien auttamaton nitinä ja natina. UFO-tyylinen sisusta on ihan ok, mutta muoviosat hinkkaavat siihen malliin toisiinsa, että en kestänyt enää..
        *Siirryin autoon nelosgolffista, ja kyllä tässä muovit enempi natisee. Muuten sisusta on kyllä esimerkillinen. Mielestäni todella hieno, kun samaan aikaan monet isot autovalmistajat pukkaa upouusia malleja tylsin harmain sisustuksin. Eri asia on toki kuka arvostaa sisustuksen tärkeyttä. "Wau"-sanoja kuulee vieläkin ihmisiltä , jotka istuvat ekaa kertaa auton kyytiin. Tuskin kukaan autoa kuitenkaan vain tämän takia ostaa.

        - Takalasi on auttamatta huono. Muodoltaa paskavesi jää lasille, sekä sen alapuoliselle muovi-ikkunalle- Näkymä syksyllä ja erityisesti talvella olematon. Muovia ei tietenkään kyetä lämmittämään, joten sitten likaisesti lasista tihrustellaan mitä takana tapahtuu.
        *Takanäkyvyys on huono, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Turvallista autoa etsiville tämä on huomion arvoinen seikka! Itse olen tottunut siihen ja isot sivupeilit on kovassa käytössä. Takalasilla ei ole pyyhkijää, jota kyllä jo ihmettelin autokaupassa. Myyjä rauhotteli että ilmanpyörre pitää takalasin puhtaana. Ja niinpä se tekeekin! Toki siihen muutama pisara ilmestyy, mutta kuitenkin niin puhtaana että ulos näkee.

        - Uraherkkyys..juu tiedän..renkaat suurin syy..mutta kyllä sitä Civicciä saa pienellä puhurilla moottoritiellä kammeta, että pysyy tielä. Been there done that.
        *Kyllä mullakin ajo hoituu motarilla yhden käden kahdella sormella. (turvallista joo).
        Lähinnä alussa kului aikaa opetella hallitsemaan nopeaa ohjausta.. Pieni liike ja auto lähtee kohti vastaantulijoita tai ojaa. Tässä kyllä parantamisen varaa Hondalla, vaikka siihen tottui kun opetteli raihallisemman ohjaustyylin

        - Takakontti tiputtaa vettä sateisella säällä kontin avaajan päälle. Nimim. selkä märkänä
        *Totta! Todella ärsyttävä piirre esimerkiksi auton pesun jälkeen!

        - Takavalojen kopat löystyvät ja falskaavat, kondensioveden lisäksi koppaan saadaan ihan kunnon vettä lusikkakaupalla.
        *Juu, tyyppivika. Kotelot ei oo tiiviitä. Itsellä ei kyllä lusikkakaupalla vettä oo ollu, joskus harvoin vähän höyrystyny kotelon kulma.

        - Etuovien ovien avausmekanismi (kahvat) on sen tyylinen, että normaalilla avaamisella kahva löystyy ja kuori irtoaa ovesta. Tiedän, kahvaa pitää ensin puristaa, sitten vetää..mutta kun en oppinut niin en oppinut..
        *Mulla ei oo ollut mitään ongelmaa , ja oon availlu ovea kyllä ties millä tyylillä.

        - CD/MP3-soitin on teholtaan surkea. Ei aux-liitäntää, ellei sitten tilaa briteistä/saksasta sopivaa osaa. Tämän osan kiinnittääkseen pitää koko kojelauta irroittaa kuskinpuolelta apparin puolelle. Muovit perinteisillä klipseillä kiinni, joten rikki menee jos ei tosissaan yritä.
        *Soittimessa on kyllä valittamista. Tehot eivät ole niinkään häirinneet, MUTTA...
        Itsellä on vahvistin kiinni. Alkuperäistä soitinta ei voi korvata, ellei halua että kello ja ilmastoinnin lämpötilalukema lähtevät erilliseltä näytöltä. Ulkomailla porukka on laittanut alkuperäistä soitinta hansikaslokeroon ,jotta informaatio pysyy näytöllä ja ja hankkineet uuden soittimen musisointiin. Vanhan soittimen säilyttäminen on kyllä naurettavaa. Alkuperäiseen soittimeen siis saa linjaulostulon vaan kaiutinsignaalin muuntimella. (ei laaduikkain vaihtoehto).
        Kaikista surkeinta soittimessa on silti radiovastaanotin. Äänenlaatu siinä on todella sumea.

        - Bensankulutus ajotietokoneen mukaan 5.8 litraa, todellionen 6,4l. Uskomaton ero.. Ei tuo kokoisekseen mikään säästöauto ole.
        *Itsellä kulutus ollut muutama desi yli ajotietokoneen. Paljoa ei tämä lousku kyllä maantiellä kuluta: Tampere - Levi väli meni esimerkiksi 5,2 l / 100 km.

        Ei täydellinen, mutta hyvä auto kaiken kaikkiaan ollut, ja kohtuu viaton: kaksi osaa on vaihdettu takuussa, muuten vain perushuoltoja..

        kysyen: "Itsellä on vahvistin kiinni. Alkuperäistä soitinta ei voi korvata, ellei halua että kello ja ilmastoinnin lämpötilalukema lähtevät erilliseltä näytöltä.

        saako tuohon soittimeen vahvarin kiinni?


      • yks mielipide
        honu1111 kirjoitti:

        kysyen: "Itsellä on vahvistin kiinni. Alkuperäistä soitinta ei voi korvata, ellei halua että kello ja ilmastoinnin lämpötilalukema lähtevät erilliseltä näytöltä.

        saako tuohon soittimeen vahvarin kiinni?

        Joo. Kirjotin vähän epämääräisesti. Eli subbari on kiinni linjamuuntimen avulla takakaiutinkanavissa.
        Äänenlaatu kärsii, mutta parempi ratkaisu kun ei mitään..

        http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=6&valmistaja=38&tuote=258


      • yks mielipide
        yks mielipide kirjoitti:

        Joo. Kirjotin vähän epämääräisesti. Eli subbari on kiinni linjamuuntimen avulla takakaiutinkanavissa.
        Äänenlaatu kärsii, mutta parempi ratkaisu kun ei mitään..

        http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=6&valmistaja=38&tuote=258

        ... ja vielä jatkona, että kyseessä ei siis oo mainos. Mulla ei oo käytössä tuo nimenomainen linjamuunnin, enkä tiedä onko tuo ees malli mistään kotosin...


      • kivik 2007
        yks mielipide kirjoitti:

        ... ja vielä jatkona, että kyseessä ei siis oo mainos. Mulla ei oo käytössä tuo nimenomainen linjamuunnin, enkä tiedä onko tuo ees malli mistään kotosin...

        Ohjeista! Taidanpa laittaa tilaukseen :)4


    • Adolfonso

      Itsellä 2007-mallinen Civic FK2 eli siis "munamalli". Autolla on ajettu hieman yli 60tkm ja hyvin kulkee - paitsi:

      - alustan ylijäykkyys alkaa harmittamaan
      - jousitus/iskarit paukkuvat erittäin ärsyttävästi
      - nappistartti typerä juttu
      - surkea mankka

      Edellinen autonikin oli Civic (sedan -03) ja se tuntui paljon "laadukkaammalta". Lieneekö syynä, että nämä nyky-kivikit tehdään Englannissa.

      Aiemmin ajoin mm. Fordilla ja Volkkarilla ja nyt tuntuu siltä, että palaan takaisin saksalaisten pariin seuraavan auton myötä.

      Tosin - Accord voisi olla hyvä vaihtoehto, sillä sehän on aito japanialainen ja Hondan yleinen toimivuus ja jälleenmyyntiarvo kuitenkin viehättää.

      • mikset pysynyt?

        Sedanissa?


    • automies...

      Vaikea uskoa, ettei tehoa jäisi kaipaamaan. Ihan oikeasti. Ja ahdetun vääntöä.

      En ole eläissäni ajanut Astra turbolla, mutta Mersun CLS 63 AMG:tä (nykyinen biturbo -malli) jäin hivenen kaipaamaan. 700 Nm vääntöä lähes tyhjäkäynniltä punarajalle oli aika pysäyttävä kokemus. Jäin "hivenen" kaipaamaan. Harmittaa tietää, mitä ilman joutuu ehkä koko loppuelämän elämään.

      Silti ihmettelen, eikä Opelissa ollut sellaista voimaa joka oikeasti painaa selkänojaan? Vai onko tosiaan niin, että tarvitaan yli 500 hevosvoimainen auto, jossa vääntöä 700 Nm, että selkä oikeasti painuu selkänojaa vasten, kun kaasun painaa pohjaan 70 km/h nopeudessa?

      Mistä saisin Opel turbon koeajoon? Mielenkiintoni heräsi, voiko se olla 1.8 Civiciä huonompi...

      • kyl vaan

        On ja isoruokanen!


      • hondamahtari

        pakko sen verran mersumahtarille kommentoija että jos laitan typerällä kolmosen silmään 90kmh nopeudessa niin edes sun hanhenmaksamersu ei siitä nopsenpaan etene ihan hetkeen;).


    • WalfridKujala

      Civic 1.8 sedan 2007. Nyt kilometrejä 155 000.
      - Alusta on tympeän pintakova.
      - Takapäässä alkavia ruostevauriota. Ei kiveniskemiä, ruoste tulee maalin alta.
      - Ohjausvaihde/ Hammastangossa väljää. Kolisee montuissa. Korjaamolla todettu ja yksi tyyppivioista.
      - 2 vaihteen synkro kulunut. Välillä ei tahdo mennä vaihde päälle. Tyyppivika.
      - Takatukivarsien puslissa välystä. Kolisee montuissa.

      Kiihtyy ihan pirteästi.
      Kulutus. Viime vuoden keskiarvo oli 6.7 litraa.
      Moottori toiminut täysin ilman vikoja, eli tehty vain määräaikaishuoltoja.
      - Kelvollinen ajettavuus.

      Vaihtoon menee pikapuolin kunhan enimmät viat saan korjattua.
      Tekniikaltaan laadukas ja ajettavuudeltaan aika tyypillinen japsiauto.
      Pahin puute on ehkä kovahko ja hieman rimpula alusta.

      • jensonsutton

        vähän käy sääliksi kirjoittajaa siinä mielessä ettei nuita ongelmia ole ärrässä.pintakovaa toki on mutta se kuuluu asiaan ja tekee ajamisesta hauskaa.vähän epäilen noita "ruostevaurioita".toki oma yksilö on ollut helläkätisessä ajossa ja suolaamattomilla teillä mutta miten ihmeessä joku on saanut hondansa ruostumaan,ja ps,ainakin type ärrässä on 12v puhkiruostumattomuustakuu!!!.


    • ruuvasinMinäkin

      Hondan todellinen luonne selviää vasta talvella kun 16-tuumaisille vanteille sovittelee useammat kerrat eri talvirenkaita jotta alkaisi edes lähelle eurooppalaista tasoa olla ajettavuus. Vanhat Toyotatkin pesee tämän korimallin Civikin talvi ajettavuudessa. Okei, onhan siinä erinomainen ikäisekseen turboton bensamoottori, harmi kun muu auto vastaisi sitä. Ruostuu vauhdilla jos alustaa ei ole ruostesuojattu hyvissä ajoin!

      Ironista että SAKSALAISIA matalia, kivireki-autoja ei haukuta talvellakaan kovasta jousituksesta, ehkä nahkapenkit ja puuratti tasoittaa ne vaatimukset, tai laatuun kuuluu vaan tottua?

      Amg Mersu? Joo, näitä parin tonnin painoisia saksan-losseja ylistää jokainen, kai niillä suoralla on makeaa leikkiä elvistä, radalla ei niillä aja kukaan. Tuokin lossi häviää halvalle 600cc japsikyykylle kiihtyvyydessä ja rata-ajossa, nopeushan on suhteellista.

      • jensonNutton

        osta civic r niin loppuu valitus,viime talven ajoin kitkoilla joissa oli alle 2 mm pintaa.ei kertaakaan mitään välikohtausta,ei sedes ollu lähellä.siinei eurooppalaisia tasoja tartte ajatella ku ajaa.


    • bustedddd

      avensismies ei nyt oo ihan ajan tasalla.itellä on type r ja tilasta oli kyse niin takapaksi on valtava jo perusasennossa.jos penkit kaataa niin tilaa on jo jotain 1500 litraa,oon kuskannu mm keskikokosen arkkupakastimen sillä.eli avensismies haukkuu tiloja peittääkseen käteisen puutteen ostaakseen paremman japsin;)

      • Anonyymi

        Pikkasen kyse tuoreista vehkeistä kun paremmuudesta mitellään, nyt on crv -07 ja ajettu n.250000km eka auto johon ei tarvii lisätä öljyä 20000km vaihtovälillä. Automaatti tietysti ottaa bensiiniä vähän enemmän ja ehkä parempia matka autoja mutta hyvä kompromissi. En ole just nyt vaihtamassa , ainakaan saksalaiseen enkä osta ranskalaisia kuin grilliltä.


    • Anonyymi

      4 civikkiä ollu jokaisella n 200000km ajanut 1.8 2006-2017 mallia
      en ole ikinä tehnyt yhteenkään määräaikaishuoltoa ite hoidellu..
      aina katsastukseta ekalla läpi..
      ei korjaamo käyntejä yhtään..
      yhtä mielenrauhaa ja edullista autonkäyttöa mitä olen hakenutkin
      on parempiakin mukavempiakin autoja tämä on ok

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe