Vanhoja merimieskuvia netissä!

koneoppilas

Hei kaikille!

Olen saanut esityskuntoon sivuston jossa on vanhoja, laivoissa otettuja kuvia. Lyhyitä kuvatekstejä saatteina.

Sivusto on tehty harrastelijavoimin ja arvosteluja voi esittää, rakentavasti pliis. Kiitosta en janoa, mutta vinkkejä ja toiveita.

Sivut ovat osoitteessa www.merimieskuvia.net

Kuvia saa lähettää edelleenkin minulle sivuille laitettavaksi.

51

7594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meri Merkki

      Sivu on töijätty Firefoxin kirjanmerkkipalkkiin heti ensimmäiseksi.

      Kiitos.

    • Eläke ukkonen...

      Näitä katselee mielellään......

      • Seilori70

        Hieno homma, että olet nähnyt vaivaa asian eteen. Täytyy opetella skannerin käyttö, ja laittaa myös kuvia.
        Kiitos myös teille, jotka olette jo laittaneet näitä kuvia meidän muiden katseltaviksi. Tuttujakin naamoja vilahteli. Mukava palata ajassa taaksepäin. Ei muuta, ku katselemisiin.


      • paimenex
        Seilori70 kirjoitti:

        Hieno homma, että olet nähnyt vaivaa asian eteen. Täytyy opetella skannerin käyttö, ja laittaa myös kuvia.
        Kiitos myös teille, jotka olette jo laittaneet näitä kuvia meidän muiden katseltaviksi. Tuttujakin naamoja vilahteli. Mukava palata ajassa taaksepäin. Ei muuta, ku katselemisiin.

        Laittakaa nyt ihmeessä niitä kuvianne, sillä alkaa olla se viimeinen hetki tallentaa ne jälkipolville ja tämä on hyvä tapa tehdä se. Kyllä näkyi tuttua jengiä, kyllä. Kiitos kaikille, jotka ovat nähneet vaivaa asian eteen.


      • via dolorosa
        paimenex kirjoitti:

        Laittakaa nyt ihmeessä niitä kuvianne, sillä alkaa olla se viimeinen hetki tallentaa ne jälkipolville ja tämä on hyvä tapa tehdä se. Kyllä näkyi tuttua jengiä, kyllä. Kiitos kaikille, jotka ovat nähneet vaivaa asian eteen.

        missä paimenex siu kuvat viipyy. mä laitan heti ku opin tän helskuti scanneri touhut ku ei oo tota nuorisoo kelt pyytelis apuja..


      • paimenex
        via dolorosa kirjoitti:

        missä paimenex siu kuvat viipyy. mä laitan heti ku opin tän helskuti scanneri touhut ku ei oo tota nuorisoo kelt pyytelis apuja..

        kamerooita eekä hiluloita mulla, muuten olisin laittanna.


      • via dolorosa
        paimenex kirjoitti:

        kamerooita eekä hiluloita mulla, muuten olisin laittanna.

        Ymmärrän su asias paimenex mut mieki sain tää scanneri eilettäin...oon iha pihalla täst touhust ko lumiukko...eiköhä se täst lähe...jonain päivänä..hyvää kevään odotusta...kaikillle samalla kertaa


      • jenkki-junkki
        via dolorosa kirjoitti:

        Ymmärrän su asias paimenex mut mieki sain tää scanneri eilettäin...oon iha pihalla täst touhust ko lumiukko...eiköhä se täst lähe...jonain päivänä..hyvää kevään odotusta...kaikillle samalla kertaa

        kone opis osaa laittaa ne kuvat lähettäkää ne sille ja se pistää ne koneelle ja lähettää ne takas teille


      • paimenex
        via dolorosa kirjoitti:

        Ymmärrän su asias paimenex mut mieki sain tää scanneri eilettäin...oon iha pihalla täst touhust ko lumiukko...eiköhä se täst lähe...jonain päivänä..hyvää kevään odotusta...kaikillle samalla kertaa

        tämän palstan pitäjältä eli osoite ompi:

        [email protected]

        Se kaveri on ammattilainen skannerihommissa ja osaa opastaa. Tärkeintä olis saada kaikki, epämääräisetkin talteen. Harmi, etten omistanut edes Coca-cola kameraa silloin, tosi harmi


      • 16 + 14
        paimenex kirjoitti:

        tämän palstan pitäjältä eli osoite ompi:

        [email protected]

        Se kaveri on ammattilainen skannerihommissa ja osaa opastaa. Tärkeintä olis saada kaikki, epämääräisetkin talteen. Harmi, etten omistanut edes Coca-cola kameraa silloin, tosi harmi

        ........


      • simmottis,tämmöttis
        16 + 14 kirjoitti:

        ........

        tässäkö aivojesi koko tallennuskapasiteetti???? Ilmeisesti niin on.


      • rolling
        simmottis,tämmöttis kirjoitti:

        tässäkö aivojesi koko tallennuskapasiteetti???? Ilmeisesti niin on.

        olla, että just kriittisellä hetkellä tapahtui black out? Kyllä kai meidän pitää ymmärtää ja ottaa osaa?
        Kaikkea hyvää kaikenmaailman sailoreille tasapuolisesti. Yrittäkää pärjätä ja tulla toimeen. Itse olen työurani laivoilla ollut, siis töissä. Nyt luojani armosta eläkkeellä ja siinä mielessä kaikki ok. Kaikki meret on vuosien aikana tullut seilatuksi enkä kaipaa enää laivoihin. Ikävä on useitakin työkavereita, joista en vuosiin ole kuullut mitään. Oli se hienoa aikaa: nuori kun oli ja satama-ajat olivat jopa viikkoja ja enemmänkin. Kaikilta mantereilta löytyy muistelon aiheita. Pyrkikää nuoret samaan.


      • nilkkukustaa
        rolling kirjoitti:

        olla, että just kriittisellä hetkellä tapahtui black out? Kyllä kai meidän pitää ymmärtää ja ottaa osaa?
        Kaikkea hyvää kaikenmaailman sailoreille tasapuolisesti. Yrittäkää pärjätä ja tulla toimeen. Itse olen työurani laivoilla ollut, siis töissä. Nyt luojani armosta eläkkeellä ja siinä mielessä kaikki ok. Kaikki meret on vuosien aikana tullut seilatuksi enkä kaipaa enää laivoihin. Ikävä on useitakin työkavereita, joista en vuosiin ole kuullut mitään. Oli se hienoa aikaa: nuori kun oli ja satama-ajat olivat jopa viikkoja ja enemmänkin. Kaikilta mantereilta löytyy muistelon aiheita. Pyrkikää nuoret samaan.

        Hienot sivut ja toimivat... mukavia kuvia menneiltä ajoilta...


      • jenkki-junkki
        rolling kirjoitti:

        olla, että just kriittisellä hetkellä tapahtui black out? Kyllä kai meidän pitää ymmärtää ja ottaa osaa?
        Kaikkea hyvää kaikenmaailman sailoreille tasapuolisesti. Yrittäkää pärjätä ja tulla toimeen. Itse olen työurani laivoilla ollut, siis töissä. Nyt luojani armosta eläkkeellä ja siinä mielessä kaikki ok. Kaikki meret on vuosien aikana tullut seilatuksi enkä kaipaa enää laivoihin. Ikävä on useitakin työkavereita, joista en vuosiin ole kuullut mitään. Oli se hienoa aikaa: nuori kun oli ja satama-ajat olivat jopa viikkoja ja enemmänkin. Kaikilta mantereilta löytyy muistelon aiheita. Pyrkikää nuoret samaan.

        toi sen esiin mihin jokainen tulee siis jokainen! kaikkein parhaimmat eläke/päivät sulle
        rolling olkoon voima kanssasi olen varma että moni nuori ymmärtää sanomasi


    • 14+10

      ...................

      • aiaiaiaiainou

        ??????????????????????????????
        viisas?????????????????????????
        Paulin?????????????????
        Bore,lemput?????????????


    • Jussi K

      Nosto

      • paimenex

        Mistä näitä "permanent idiots" oikein sikiää. Koneoppilas on kasannut upeat sivut, mutta näitä välimerkin käyttäjiä näyttää jokin siinäkin rassaavan. Eikö oma ura sujunutkaan tähtien merkeissä, ja kotonakin potkittiin päähän, vai mistä oikein on kyse, välimerkkikommentoijat?


      • Jussi K
        paimenex kirjoitti:

        Mistä näitä "permanent idiots" oikein sikiää. Koneoppilas on kasannut upeat sivut, mutta näitä välimerkin käyttäjiä näyttää jokin siinäkin rassaavan. Eikö oma ura sujunutkaan tähtien merkeissä, ja kotonakin potkittiin päähän, vai mistä oikein on kyse, välimerkkikommentoijat?

        Ei ole mitään narsismia, eikä idiootteja, on kysymys keskustelun nostamisesta ylös, eli tuon linkin tuominen jälleen tämän sivun näköpiiriin.
        Jos esim. on viime kesältä jokin mielenkkintoinen linkkiviesti tai -keskustelu, ja joku haluaa nostaa sen esiin etusivulle, se käy kätevästi pelkillä merkeillä, jos ei halua runoilla mitään tämän tapaista.
        Itse nostin tuon linkin esiin sanalla "up", ei ollut kiusantekoa, vaan päinvastoin. Uudet sivujen selailijat kun eivät välttämättä katsele kovin tarkkaan noita vanhoja sivuja, uudet viestit sen sijaan yleensä tarkemmin, kuten nyt sinäkin. Se on sitten aivan eri asia pidätkö sinä tästä tyylistä.

        Sori, että meni vähän aiheesta ohi.


      • paimenex

        Jos käyttää tällaisia nimimerkkejä: ,,,,,,,,,
        ja asia on tämä: ,,,,,,,,,,,,, , niin kyllä minulla tosiaan menee hilseen yli ja varmasti monella muullakin. Up-sanan kyllä ymmärrän jotenkin auttavalla englanninkielen taidollani samoin lienee saksaksi "herauf".
        Toivoisin, että täällä käytäisiin järkevää dialogia, eikä mitään "kalevalan arvuutuksia" viljeltäisi.


      • permanent idiot
        paimenex kirjoitti:

        Mistä näitä "permanent idiots" oikein sikiää. Koneoppilas on kasannut upeat sivut, mutta näitä välimerkin käyttäjiä näyttää jokin siinäkin rassaavan. Eikö oma ura sujunutkaan tähtien merkeissä, ja kotonakin potkittiin päähän, vai mistä oikein on kyse, välimerkkikommentoijat?

        Ei rassaa mikään, mutta kun kaivoin sivut esille, niin ajattelin siirtää ne myös toisten näkyville.
        Mitä omaan uraan tulee, niin se sujui melkeinpä tähtien merkeiissä. 40 vuotta merihommissa, ja nyt jo kuudes vuosi menossa tyytyväisenä eläkeläisenä.


      • on käytäntöä
        paimenex kirjoitti:

        Jos käyttää tällaisia nimimerkkejä: ,,,,,,,,,
        ja asia on tämä: ,,,,,,,,,,,,, , niin kyllä minulla tosiaan menee hilseen yli ja varmasti monella muullakin. Up-sanan kyllä ymmärrän jotenkin auttavalla englanninkielen taidollani samoin lienee saksaksi "herauf".
        Toivoisin, että täällä käytäisiin järkevää dialogia, eikä mitään "kalevalan arvuutuksia" viljeltäisi.

        Ei pidä kompastella 'nimimerkkeihin', jotka eivät tarkoita mitään, eikä niitä kirjoita 'kukaan' varsin jos leipätekstikin lähentelee klingonia.

        Miten asiaan liittyy - hänkin oli merillä - niin, ja älkää liikoja häntäkään kumarrelko - ei netti ole hänen luomuksensa, vaikka monet antavat niin ymmärtää:
        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/newfi.html


    • Kun Neptunus tuli En

      Minulla Enskeristä v . 1980 kuvia ( miten voin lähettää ja saanko takaisin ? )


      • Ë

        ????????????????????????????

        Mistä saatanasta näitä vittupäitä riittää ???????


      • juuso-eenokki
        Ë kirjoitti:

        ????????????????????????????

        Mistä saatanasta näitä vittupäitä riittää ???????

        Eihän sellaisia koskaan merillä tapaa? Eihän?


      • ei vittupää
        juuso-eenokki kirjoitti:

        Eihän sellaisia koskaan merillä tapaa? Eihän?

        No saitpahan sinäkin vittupää jotain kirjoittamisen aihetta.


      • ...
        Ë kirjoitti:

        ????????????????????????????

        Mistä saatanasta näitä vittupäitä riittää ???????

        Up


    • POOSU-60 LUVULTA

      UPEETA MAHTAVAA JA KIITOS KAIKKIEN PUOLESTA KUN OLET TUOLLAISEN VAIVAN NÄHNYT

    • puolikasenskerissä

      Oli hauska nähdä kuvat. - Ajoin förstin (Timo K. Jensenin) vahtia puolikkaana.
      Försti kirjoitti ja ohjasi rekvisiitan.
      - Kaikki piti suorittaa ohjelman mukaisesti. - Pani alkuun fiksun seremonian.
      Ommeltiin ja leikattiin merivahdissa asut ja tillbehöörit.
      - Tunsin kuvista hyvinkin kamman ja kahvelin ja säkkivaatteet. - Oliko
      merenneidon asu vielä tallella?
      - Minulla on kansioissa kuvia siitä M/T Enskerin ensimmäisestä' kasteesta.

    • kiintoisa II

      juttu taas alkuun, ei tartte plarata.

    • åö09ölö

      Kivat sivut, kiitokset tekijöille!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe