Silmälasit Tallinnasta.

Matkavaari

Tervehdys!

Ostin Tallinnasta silmälasit noin 7 vuotta sitten. Onko enää kannattavaa hankkia lasit sieltä? Silloin ostin lasit Reval Optica liikkeestä, aika läheltä Viru-hotellia. Kaksiteholasit tulivat postissa kotiin. Sama putiikki näyttää olevan pystyssä siinä edelleen, kun olen siitä ohi kulkenut. Olisiko vinkkejä tai tuoreita kokemuksia silmälasien hausta?

26

8029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saldo-Ellu

      Kohtalaisen kovaa näyttää optikkojen kilpailu Suomessakin olevan, tuskinpa Tallinnassa enää juurikaan säästää. Kun Specsavers myy yksitehoja halvimmillaan yhdeksällä eurolla ja usealla ketjulla on näitä yksitehoja viidenkympin ja kaksitehoja sadanviidenkympin pinnassa näöntarkastuksineen ja se asiointi on kotinurkilla sanoisiko nyt hieman helpompaa niin epäileväinen olen Tallinnan tarjousten suhteen. Mutta, risteilyt ovat halpoja ja merellä on mukavaa, kysyvä ei tieltä eksy.

    • Kierot silmät

      Onko kellään tähän uudempia kokemuksia, eli onko hintataso noussut euron myötä kohtuullisesti vai onko Tallinnan optikkoliikkeistä tullut ylikalliita kuten Suomalaisista optikkoliikkeistä. Olisko muita kokemuksia esim. mihin nykyään kannattaisi mennä Tallinnassa silmälasiostoksille? Ja tarkoitan siis kokemuksia tosiaan 2010 eteen päin. En millään löytänyt järkevää ketjua jossa olisi ollut tuoretta tietoa.

      Ei kannata ehdotella Suomesta ostamista, haluaisin nyt sitä tietoa Tallinnasta. Suomesta saa halvalla joo, jos ei omista sen verran kieroja silmiä että kaikkien perus perus perus ominaisuuksillakin linssit tulevat maksamaan vähintään 90€ kappale. Eli ei hiontaa eikä mitään pinnoitteita, vain hajataiton korjaus ja miinusta kohtuullisen paljon.

      Olen tutkinut Suomen halpaketjut eikä ne linssit sieltäkään irtoa ilmaiseksi vaikka kehykset eivät mitään maksa. Netistä en uskalla tilata sillä mikäli hajataiton korjaus hiotaan ketuilleen on linssi käyttökelvoton, mutta tämän huomaa vasta muutaman viikon käytön jälkeen. esim. Favopticsin laseja ei käsittääkseni voi enää palauttaa mikäli ne on ottanut käyttöön. Linssejäni on jouduttu joskus hiomaan uusiksi tavallisessa optikkoliikkeessä.

      Joten uudempia kokemuksia, anyone?

      • harmaakaihi

        sama vika sano rahikainen.suomesta saan lasit alle 200 €,on sylinterikorjauksen lisäsi huomattavasti muutakin korjattavaa.tallinnassa vastaavat lasit olisivat maksaneet 411 € tartumnt,endlan liikkeessä 655 € jne ,silmälasien ostoaika on tallinnassa ohi.mustamäen haiglasta saa vähän edullisemmin,mutta kehysmallisto on ihan olematon.


      • Kik-herne

        Netin perusteella esim. Silmajaam Optika keskustassa laskuttaa moniteholinssistä vain 39 e/ kpl. O len menossa torstaina sinne linssi ostoksille, ja muutenkin . Kysyin firmasta vielä, saako tehdä omiin kehyksiin, kun niitä minulla on paljon vintagea,


      • Linssilude67

        Kerro sitten miten reissu meni. Itse olen harkinnut samaa, vaikka minulla on vaikeat monitehot. Mietin vaan sitä optiikkatyön laatua siellä, että miten onnistuu monitehot ja entä jos joutuu vaihtamaan tai palauttamaan lasit, millainen takuu niissä on. Ja mikä on toimitusaika.


    • Emmatäti

      Tähän sanoisin että itselläni on www favoptic com :sta ostetut
      kaksitehot vielä viiden vuoden jälkeen hyvässä kunnossa.
      Maksoin silloin postituksineen 100 euron paikkeilla.
      Optikon resepti vain mukaan ja sieltä voi tilata, mallisto on ihan kattava.
      Onko enää helpompaa ja halvempaa ostaa silmälaseja?
      En itse ole mistään löytänyt!

      Tallinnan hintoja katsellessani olen todennut : En ole löytänyt halpaa kauppaa täältä.

    • pientä voittoa

      Hankin lasit tallinnasta samalla kun olimme siellä lomamatkalla Juhannuksena 2011. Laskeskelin ettei noita laseja olisi erikseen sieltä kannattanut lähteä hakemaan mutta koska satuimme olemaan Tallinnassa useamman päivän ehdin myös tämän asian hoitaa. Optikkoliike oli Rocca El Maren ostoskeskuksessa Pro Optikasta, Juhannuksena ei ollut Reval Optik tai muut pienet optikkoliikkeet ollenkaan auki. Tässä kyseisessä Pro Optikassa oli hyvin valikoimaa ja työntekijät joita kiinnosti yrittää kommunikoida suomalaisen kanssa. Viereisessä liikkeessä eivät osanneet englantia, enkä tajunnut kysyä olisiko suomenkieli taipunut.

      Laseissani on suuri ohennus miinuksen takia sekä hajataitonkorjaus. Linssit maksoivat yhteensä 110€ ohennuksella ja kaikilla pinnoituksilla. Poat olivat hintaluokassa 70-140€, toki sielläkin merkkipoat esim. joku gussi maksoi yli 200€ mutta minä en semmoisista välitä. Onnistuin valkaamaan 127€ poat. Näontarkastus maksoi 3,5€ kun tilasi lasit ja suomeen lähettäminen 7€. Valmistusaika parisen viikkoa. Yhteensä alennuksien kera maksoin lopulta 234€.

      Suomessa yleensä linssit ovat minulle maksaneet eniten ja olen ajoittanut ostokset alennusmyyntiin jotta saisin poat kohtuu hinnalla. Yleensä olen maksanut 280-350€ tavallisista laseistani joten tämä ostos oli minulle kannattava.

      • espoolainwn

        Eikö kannata mennä Suomessa laserleikkaukseen silmäkirurgille. Isäni kävi ja öögat tuli kuntoon vuosikymmeneksi. Joskus käyttää lukulaseja, joita saa SpecSaverilta kympillä.


      • juoppo2

        Ette te köyhät mitään silmälaseja tarvitse. Käsikopelolla vain eteenpäin.


    • Aisankannattelija

      Reva optika?

      Kuullostaa siltä että ostit perS silmälasit.

      Niissä ai varmaankaan ollut aisoja, joten joudut kanatelemaan itse aisaa.

      • juoppo2

        Ehkä hän tarkoitti Reval Optika, mutta huonon näkönsä, tai silmälasiensa, vuoksi se l-kirjain tipahti pois :)


      • juoppo2
        juoppo2 kirjoitti:

        Ehkä hän tarkoitti Reval Optika, mutta huonon näkönsä, tai silmälasiensa, vuoksi se l-kirjain tipahti pois :)

        Pitäisi oikeastaan marssia patentti- ja rekisterihallitukseen ja rekisteröidä itselleen Suomessa tavaramerkki 'RevaOptika' :)


      • Anonyymi

        Tarkoititko Kuulostaa?


    • vanha_neiti

      Joskus parisenkymmentä vuotta sitten oli Kauniaisissa kehysliike prilli-pappa lopetusmyynnissä ja riensimme hankimaan 50-luvun kehyksiä. Vanhimmat olivat nk pyöreät kippura-sankaiset. Kaikki on työstetty Tallinnassa nikottelematta.

      • eitakuutatallinassa

        Helsingin silmälasiliikkeissä on takuu, muttei varmaan tallinnassa.


      • Linssit

        Linssien hionta tehdään Tallinnassa. Näin toimii esim. Instru.


    • Olen ostanut Tallinnasta n. 10 silmälasit viimeisen 25 vuoden aikana. Nykyään monitehot kaikilla mausteilla, sylintereillä ja akseleilla. Vertasimme yhden silmälasikaupan kanssa samoja pokia ja laseja, ja täytyy sanoa, että Suomessa ei kyetä samaan hintaan ei sitten lähellekään. Saan käytännössä 2 -3 lasit sillä hintaa kun Tallinnasta.

      • Anonyymi

        "Saan käytännössä 2-3 lasit sillä hintaa kun Tallinnasta". Siis mistä saat?


    • espoolainwn

      Mitenkä ihmeessä ihmisiä kiinnostaa ,halpa, Tallinna? Ei se nyt juuri sen halvempi ole kuin Helsinki, ellei ajaudu keskusta turistirysien ulkopuolelle. Sinnekin maksaa aikaa, vaivaa ja tupakkia päästä. Jos viinaa haluatte, niin pitkäripaisia löytyy turistirysästä. Kaiken huippu älyttömyydessä on lähteä Viron kautta Riikaan ostamaan viinaa, Kyllä siinä ihminen jo ajautuu apinan tasolle. Tallinnasta ja miksei _Riikasta löytyy kultturia, hyviä ruokapaikkoja ja nähtävyyksiä. Kummastakin kohtuuhinnalla. Ainoa ongelma on etsiä paikat, ja se maksaa aikaa = rahaa.

      • ozki

        Outo kommentti. Ja lopuksi vielä todetaan se miksi sinne mennään. Maukasta ruokaa juomaa nähtävyyksiä ym.
        Helppohan tuonne on mennä. Talvella käytiin Pärnussa ja samalla Latvian puolella alkokaupassa.
        Miksiköhän ei saisi edullisia ostoksia samalla tehdä kun sinnepäin menee.
        Näin maalaisena on pakko todeta että kyllä Suomessa on suurinpiirtein kaikki huomattavasti edullisempaa, Helsingistä ei kyllä silmälasejakaan millään sen edullisemmin löydä kuin Tallinnasta.
        Itse olen asioinut liikkeessä Pärnun maantien varrella. Alle kaksisataa kahdet lasit ja kahdessa päivässä viimeksi.
        Outoa tosiaan arvostella muiden matkailemista, varmaan tuo espoon maalainen ei itse uskalla keskustaa pidemmälle. Jokainen matkustaa omista syistään eikä se kenellekään kuulu mitä muut ostaa, vaikka kuvittelee olevansa miten yli- ihminen.


      • ozki
        ozki kirjoitti:

        Outo kommentti. Ja lopuksi vielä todetaan se miksi sinne mennään. Maukasta ruokaa juomaa nähtävyyksiä ym.
        Helppohan tuonne on mennä. Talvella käytiin Pärnussa ja samalla Latvian puolella alkokaupassa.
        Miksiköhän ei saisi edullisia ostoksia samalla tehdä kun sinnepäin menee.
        Näin maalaisena on pakko todeta että kyllä Suomessa on suurinpiirtein kaikki huomattavasti edullisempaa, Helsingistä ei kyllä silmälasejakaan millään sen edullisemmin löydä kuin Tallinnasta.
        Itse olen asioinut liikkeessä Pärnun maantien varrella. Alle kaksisataa kahdet lasit ja kahdessa päivässä viimeksi.
        Outoa tosiaan arvostella muiden matkailemista, varmaan tuo espoon maalainen ei itse uskalla keskustaa pidemmälle. Jokainen matkustaa omista syistään eikä se kenellekään kuulu mitä muut ostaa, vaikka kuvittelee olevansa miten yli- ihminen.

        Ajatus- ja lyöntivirhe. Eli Virossa on suurinpiirtein kaikki edullisempaa kuin Suomessa. Eläminen täällä maksaa noin puolet siitä mitä Suomessa. Ja pääkaupungin keskustaan muutama kilometri.


      • Anonyymi

        Ostan aina huippulaatua ja merkkikamaa Tallinnasta. Suomessa ei ole edes myynnissä.
        Nykyään 3 krt kuukaudessa Tallinnassa ostoksilla.


    • Anonyymi

      Silmjaam maksattaakallisti ja tekee silti halvimmat linssit, kusettaa siis härrskisti. Eikä vastaa mihinkään säköposteihin. Kiertäkää kaukaa.

      • Anonyymi

        Silmjaam on Silmäasema, eli siis suomalainen firma. Tekee kai sitten samaa kusetusta Suomessakin?


      • Anonyymi

        Silmajaam on luotettava liike. Silmjaam on piraattilasien myyjä. On kopsannut nimenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmajaam on luotettava liike. Silmjaam on piraattilasien myyjä. On kopsannut nimenkin.

        No nyt tuli sitten oikein googlattua. Ilmeisesti Silmajaam:illa ei olekaan mitään tekemistä Silmäaseman kanssa. Ja Silmjaamia ei löytynyt ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      109
      1890
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1485
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1457
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1449
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1378
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      98
      1299
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1297
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1107
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe