Iso verenpurkauma silmässä

Thaleia82

Toiseen silmääni oli ilmestynyt pari yötä sitten suuri, "haavamainen" verenpurkauma yläluomen alle. Ensimmäisenä päivänä se peittyi vielä jotenkuten luomen alle, mutta seuraavana päivänä alkoi "valua" ja näkyä. Silmään ei sattunut, mutta purkauma oli koholla, joten se tuntui. Kävin näyttämässä työterveydessä, mutta lääkäri vain vähän vilkaisi ja sanoi että eiköhän se ihan tavallinen katkennut verisuoni ole. Tänään se on laajentunut entisestään ja peittää nyt noin PUOLET silmästäni. Toisin sanoen koko nenänpuoleinen puoli silmästäni on aivan kirkkaan punainen. Luomen alla oleva kohta on edelleen koholla, ikään kuin siinä olisi haava, josta veri vaan valuu alaspäin... Mihinkään en ole mielestäni satuttanut silmää, vaiva oli tullut yön aikana. Lähinnä minua kiinnostaa, että jos kyse on ihan vaan katkenneesta verisuonesta, onko normaalia, että se vaan laajenee koko ajan ja muuttuu entistä hurjemman näköiseksi? Tapaan työssäni paljon ihmisiä, joten senkin takia tämä on äärimmäisen ärsyttävää. :(

10

20769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antilasik

      Mene heti lekuriin. Täältä tuskin apua löytää.

    • eräs urheilija

      Oletko tehnyt raskasta treeniä tässä lähiaikoina? Raskas jalkatreeni salilla pamautta monilla suonen rikki silmästä ja tulos on kaamea, koko silmä veressä. Jos surffailee bodareitten sivuilla saattaa nopeasti löytää aiheesta tietoa. Joku lääkäri sanonut silmästä tyyliin "kätevä tapa pelotella lapsia, mutta vaaratatonta silmälle". Kaikki on siis ok, jos olet treenannut tässä lähipäivinä.

      • silmässä

        Hakusanalla sugillaatio löytyy netistä lisätietoa. Kyseessä on "silmän mustelma".
        Itselläkin ollut pari kertaa ja lähinnä tuo on esteettinen haitta. Punainen väri vaalenee ja häviää parissa viikossa pois.
        Ei siis vaadi lääkärinhoitoa, jos silmää ei särje tms.
        Kuullostaa kauheen hienolta, kun kaverit kyselee, mikä on silmässä ja voi vastata "sugillaatiohan se"...


      • Thaleia82
        silmässä kirjoitti:

        Hakusanalla sugillaatio löytyy netistä lisätietoa. Kyseessä on "silmän mustelma".
        Itselläkin ollut pari kertaa ja lähinnä tuo on esteettinen haitta. Punainen väri vaalenee ja häviää parissa viikossa pois.
        Ei siis vaadi lääkärinhoitoa, jos silmää ei särje tms.
        Kuullostaa kauheen hienolta, kun kaverit kyselee, mikä on silmässä ja voi vastata "sugillaatiohan se"...

        Kiitos vastauksesta! Hyvä tietää ettei tarvitse olla huolissaan. Eipä tätä tosiaan särje, mutta tuskallisen hitaasti tuo punainen väri kyllä haalenee. Ei se auta kuin kärsivällisesti odotella ja rajoittaa minimiin kaikki sosiaalinen elämä.. Sen verran hurjan näköinen tämä on että lasten pelottelu kyllä mainiosti onnistuisi. :) Mitään normaalista poikkeavaa kuten hyvin kovaa treeniä en ole tehnyt, joten mysteeriksi jää, miksi tämmöinenkin vitsaus piti tielle sattua. Eniten kai tässä "nolottaa" töissä olla, mutta kun olo on muuten mainio niin ei voi tietenkään poissakaan olla. Äh!


      • silmässä
        Thaleia82 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Hyvä tietää ettei tarvitse olla huolissaan. Eipä tätä tosiaan särje, mutta tuskallisen hitaasti tuo punainen väri kyllä haalenee. Ei se auta kuin kärsivällisesti odotella ja rajoittaa minimiin kaikki sosiaalinen elämä.. Sen verran hurjan näköinen tämä on että lasten pelottelu kyllä mainiosti onnistuisi. :) Mitään normaalista poikkeavaa kuten hyvin kovaa treeniä en ole tehnyt, joten mysteeriksi jää, miksi tämmöinenkin vitsaus piti tielle sattua. Eniten kai tässä "nolottaa" töissä olla, mutta kun olo on muuten mainio niin ei voi tietenkään poissakaan olla. Äh!

        Hei !

        Joko verenpurkaumasi alkaa vaaleta ?

        Itse en onneksi ole asiakaspalvelussa, mutta kummasti tuli käänneltyä silmiä niin, että punaisuus jäisi mahdollisimman paljon luomen alle ja muutenkin näkymättömiin. Työkavereista se oli pahemman näköinen kuin omasta mielestäni.


      • Thaleia82
        silmässä kirjoitti:

        Hei !

        Joko verenpurkaumasi alkaa vaaleta ?

        Itse en onneksi ole asiakaspalvelussa, mutta kummasti tuli käänneltyä silmiä niin, että punaisuus jäisi mahdollisimman paljon luomen alle ja muutenkin näkymättömiin. Työkavereista se oli pahemman näköinen kuin omasta mielestäni.

        Vaalenee ja pienenee, mutta hyvin hitaasti. Verenpurkauma on parantunut kokonaan luomen alta, mutta hehkuu iloisen punaisena edelleen siltä osalta, mikä näkyy ulospäin. Joka päivä pientä paranemista on havaittavissa, mutta uskottava se on mitä jostain luin, että tämmöisen paraneminen voi kestää monta viikkoa. Olen jopa pohtinut, että olisiko paraneminen nopeampaa, jos ei tarvitsisi istua tietokoneella niin montaa tuntia päivässä..

        Onneksi en ole ehtinyt tehdä tulevallekaan viikonlopulle mitään suunnitelmia. :-/


    • Ksjsbwbs

      Mun isil on tällä hetkellä toi sama juttu :/ Johtu vaa ku sen silmä rähmi kauheesti koska silmätulehdus ja se raapi sitä voimalla nii joo, nenänpuolella kans toinen puoli silmästä iha järkyttävän näköne ja ku äitin kaa huomattii nii kyl sitä vähä säikähti, toivottavasti paranee pian :/

      • SamaKuinÄskeinen

        Tulin vaa näi 7vuotta myöhässä keskusteluun :dd


    • Anonyymi

      Minulla on ollut nyt yksi ja puoli viikkoa verenpurkauma molemmissa silmissä ja olen paniikissa, koska silmissä oleva verinen kohta on ollut nyt neljä päivää samassa tilassa muuttumatta mihinkään suuntaan... voisiko se vielä parantua tai alkaa vaalenemaan? Olen kuitenkin vielä nuori ja ei ole muita sairauksia. Olisiko kenelläkään mitään tietoa tähän?

    • Anonyymi

      Mun koiral sama, toivottavasti ei joudu piikille :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe