Rasvainen iho

Rasvapallo

Tietääkö kukaan miten ihon rasvaisuuden saisi pois!?Tämä on todella kiusallista!Naama on koko ajan rasvainen ja kiiltää rumasti.Mikään meikki ei säily kauniina koko päivää.Mikä neuvoksi?Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

22

30200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Older

      mikään meikki ei kestä hyvävä koko päivää. Oli iho millainen hyvänsä.

      Ihon rasvaisuus on fysiologinen ominaisuus. Toisilla on rasvaisempi iho kuin toisilla :-(

      Apua voi toki hakea rasvaiselle iholle tarkoitetuista hoitotuotteista jotka jättävät ihon edes jotenkuten mattapintaiseksi. Mutta ei sekään montaa tuntia kestä. Iho kun tuottaa tietyn määrän talia per päivä. Ja liika peseminen kiihdyttää sitä talintuotantoa.

      Humektan kosteusvoidee apteekista on hyvä meikinalusvoide. Se lisää kosteutta, eikä rasvaa.

      • avulias rasvanaama

        käytä rasvattomia rasvoja esim, itse käytän pirkan rasvaa.halpa ja ihan ok. turhaa maksaa nimestä mitään. toisinaan kun naama on jo itsestään rasvainen ,niin välillä en käytä mitään rasvaa.ainoastaa pesun jälkeen jos naama "kiristää".
        apteekista saa puuteria mikä vähän auttaa tohon kiiltoon.
        syö terveellisesti ja vältä rasvaisia ruokia.


    • jep

      Jos iho kiiltää, niin mun mielestä on ainakin paljon kivampi käyttää esim. kiillonpoisto papereita (saa esim. Body Shopista), kuin puuteria. Papereilla saa helposti poistettua kiiltoa kasvoista, kun taas ainakin mun mielestä puuterin jatkuva lisääminen näyttää jotenkin epäsiistimmältä tai tunkkaisemmalta, eikä varmasti ole ihollekaan niin kovin suositeltavaa. Tavallinen pehmeä paperikin (esim. kosmetiikkaliinat) on kiillon poistamiseen musta ihan jees..

      • halapaa

        Itse käytän tuohon ihan tavallista vessapaperia, se on pehmeydessään paras, mutta myös käsipyyhe käy. Halvaksi tulee.


    • Freshboy

      Pese kasvosi aamulla ja iltapäivällä saippuan, esim. LV:n kanssa. Se pitää rasvaisen ihon kuivakkana. Saippualla lähtee rasva, pelkällä vedellä ei.

      Itse olen huomannut, että porkkanoiden syönti muuttaa mun ihon koostumusta kuivemmaksi. 2-3 porkkanaa päivässä, ja viikossa on jo tuloksia. En sitten oikein tiedä, tuleeko se kiva kuivakkuuden tunne siitä, kun kraappaan porkkanoiden kuoren veitsellä, ja siitä roiskuu aina pientä pisarasumua kasvoille. Sama tunne tulee sipulia pilkkoessa. Jälkeenpäin kuulin Ruotsin TV:stä, että "sipuli kuivattaa aknea", en kyllä selvittänyt, oliko se sisäisesti vai ulkoisesti nautittuna. Itselläni siis toimi ulkoisesti.

      Puuteriin en haksahtaisi, se tekee naisten ihosta pitemmän päälle sienennäköisen.

      Kyllähän monilla aknevoiteilla tulee mattapinta iholle, mutta ne on sitten aknen hoitoon.

      • saaaaadsad

        "pisarasumua"... :D miten se pisarasumu nyt voi kuivattaa ihoa, tuskin sitä niin paljon roiskuu että koko naama on jossain porkkanasumussa!


    • Mirtzu

      Mulla on kans luonnostaan helposti kiiltelevä iho, joten ongelmasi on tuttuakin tutumpi...tässä muutama vinkki tuotteista, jotka oon havainnut hyviksi ja tehokkaiksi rasvaisuuden nitistäjiksi.

      Sebamedin Clear Face-tuotteet sekä Vichyn rasvaiselle iholle tarkoitettu Normaderm-sarja ovat tosihyviä, kumpaakin saa apteekista. Meikin kestoa voi pidentää käyttämällä mattapinnan antavaa meikinalusvoidetta. Cliniquen T-zone shine control pore minimizer-voide on mun suosikki, pitää kiillon kurissa pitkään. Body Shopin paperipuuterilla voi taputella ylimääräiset rasvat pois päivän mittaan.

      Näillä konsteilla oon saanut vähennettyä ihon rasvaisuutta ja kiiltelyä huomattavasti, toivottavasti niistä on apua sullekin?!

    • laura

      älä missään nimessä ala kasvojasi saippualla pesemään!! mikään ei kuivata ihoa pahemmin.
      minullakin on rasvainen iho ja käytän yves rocherin puhdistusgeeliä, puhditusmaidot eivät puhdista yhtä tehokkaasti.
      mene ihan suoraan kysymään myyjältä millainen puhdistusaine olisi hyvä sinun ihollesi.
      aamulla pyyhin kasvot garnierin kasvovedellä ja joka ilta pesen puhdistusgeelillä. rasvaa kasvot aina pesun jälkeen, minä käytän apteekin Humektania, koska sen on sopivan kevyttä mutta todella kosteuttavaa. Ennen käytin Aqualania, mutta se jätti ihon pinnan ikävän rasvaiseksi.

      Ennen ei minullakaan meikki säilynyt koko päivää hyvänä ja meikkivoide alkoi näyttää kasvoilla todella rumalta, kunnes vaihdoin meikkivoiteeni Lumenen Double Stay-merkkiin. se kestää todella hyvin!

    • Nimetön

      mullaki oli ihan hirveesti finnejä ja rasvanen iho!! mutta sitten ostin sellasta puhdistus maitoa ja kasvovettä ja aloin käyttää niitä. ennen käytin pelkkää vettä... oon ihan tyytyväinen tulokseen kun oon käyttäny niitä... nyt mulla on enää finni sillon tällön ja vähän mustapäitä :D!!

      • entinen rasvanaama

        Varsinkin jos on aknea muodostunut rasvaisen ihon vuoksi (mikä on erittäin todennäköistä, koska liika rasva tukkii ihohuokoset ja bakteerit viihtyy hyvin ylirasvoittuneella iholla), niin kannattaa ehdottomasti syödä isotretinoin-kuuri (esim. Roaccutan). Ja muistakaahan, että pysyvien tulosten saavuttamiseksi kuurin oikea kokonaisannos on vähintään 120mg/painokilo. Eli kuurin pituus riippuu, katsooko ihotautilääkäri parhaimmaksi määrätä 20, 40 vai 60 mg/päivä. Jos kuuri jää vajaaksi, niin ihon rasvoittuminen ja akne suurella todennäköisyydellä palaavat jossain vaiheessa.

        Rasvoittumisen syyt ovat usein paljon syvemmällä kuin ihossa. Esim. krakatut kasvirasvat eivät sovi useiden ihmisten elimistölle ja aiheuttavat erilaisia ongelmia mm. talirauhasten yliaktiivisuutta, kun rasva on liian hienojakoista ja menee kaikesta läpi. Eli suosittelen vahvasti käyttämään mieluummin eläinperäisiä rasvoja, sekä kasviperäisistä öljyistä lähinnä neitsytoliiviöljyä. Neitsytoliiviöljyn valmistuksessa saa käyttää vain mekaanisia menetelmiä. Puristamista, pesemistä ja siivilöimistä lukuun ottamatta öljyä ei ole käsitelty millään tavalla, eikä siihen ole sekoitettu muita aineita.

        Tuo eläinperäisten rasvojen käyttö ei ole, vastoin nykylääketieteen suosituksia, mitään suoniatukkivaa, mikäli ruokavalio on oikeasti terveellinen. Siis edelleen, nykysuositukset eivät ole lopullinen totuus. Vähähiilihydraattinen ruokavalio pistää rasvan palamaan elimistössä, eli rasvasta ruoasta ei ole mitään haittaa ja tämä ruokavalio on kireänä myös erittäin tehokas laihdutuskeino. Itse suosin miedompaa VHH:ta, eli ruokavaliostani on karsittu lähinnä lyhytketjuiset hiilihydraatit, mm. sokeri, vaaleat viljat, vaalea riisi, peruna (tärkkelys=sokeria). Olen vajaan vuoden noudattanut VHH ruokavaliota. Kävin äskettäin verikokeissa ja vuoden takaisiin arvoihin nähden kokonaiskolesteroli on pysynyt samassa, eli 3. Sillä erotuksella, että HDL-kolesterolin suhde on nyt entistäkin parempi LDL-kolesteroliin nähden. Eli eläinrasvojen käyttö kasvirasvojen sijaan on ainakin itselläni pienentänyt haitallista kolesterolia ja lisännyt hyvälaatuista! Ja ihokin on pysynyt erittäin hyvässä kunnossa. Suosittelen!


      • helpotuksen huokaus
        entinen rasvanaama kirjoitti:

        Varsinkin jos on aknea muodostunut rasvaisen ihon vuoksi (mikä on erittäin todennäköistä, koska liika rasva tukkii ihohuokoset ja bakteerit viihtyy hyvin ylirasvoittuneella iholla), niin kannattaa ehdottomasti syödä isotretinoin-kuuri (esim. Roaccutan). Ja muistakaahan, että pysyvien tulosten saavuttamiseksi kuurin oikea kokonaisannos on vähintään 120mg/painokilo. Eli kuurin pituus riippuu, katsooko ihotautilääkäri parhaimmaksi määrätä 20, 40 vai 60 mg/päivä. Jos kuuri jää vajaaksi, niin ihon rasvoittuminen ja akne suurella todennäköisyydellä palaavat jossain vaiheessa.

        Rasvoittumisen syyt ovat usein paljon syvemmällä kuin ihossa. Esim. krakatut kasvirasvat eivät sovi useiden ihmisten elimistölle ja aiheuttavat erilaisia ongelmia mm. talirauhasten yliaktiivisuutta, kun rasva on liian hienojakoista ja menee kaikesta läpi. Eli suosittelen vahvasti käyttämään mieluummin eläinperäisiä rasvoja, sekä kasviperäisistä öljyistä lähinnä neitsytoliiviöljyä. Neitsytoliiviöljyn valmistuksessa saa käyttää vain mekaanisia menetelmiä. Puristamista, pesemistä ja siivilöimistä lukuun ottamatta öljyä ei ole käsitelty millään tavalla, eikä siihen ole sekoitettu muita aineita.

        Tuo eläinperäisten rasvojen käyttö ei ole, vastoin nykylääketieteen suosituksia, mitään suoniatukkivaa, mikäli ruokavalio on oikeasti terveellinen. Siis edelleen, nykysuositukset eivät ole lopullinen totuus. Vähähiilihydraattinen ruokavalio pistää rasvan palamaan elimistössä, eli rasvasta ruoasta ei ole mitään haittaa ja tämä ruokavalio on kireänä myös erittäin tehokas laihdutuskeino. Itse suosin miedompaa VHH:ta, eli ruokavaliostani on karsittu lähinnä lyhytketjuiset hiilihydraatit, mm. sokeri, vaaleat viljat, vaalea riisi, peruna (tärkkelys=sokeria). Olen vajaan vuoden noudattanut VHH ruokavaliota. Kävin äskettäin verikokeissa ja vuoden takaisiin arvoihin nähden kokonaiskolesteroli on pysynyt samassa, eli 3. Sillä erotuksella, että HDL-kolesterolin suhde on nyt entistäkin parempi LDL-kolesteroliin nähden. Eli eläinrasvojen käyttö kasvirasvojen sijaan on ainakin itselläni pienentänyt haitallista kolesterolia ja lisännyt hyvälaatuista! Ja ihokin on pysynyt erittäin hyvässä kunnossa. Suosittelen!

        Hei! Olen nyt 19.v ja ihoni alkoi rasvoittumaan noin vuosi sitten. Teinivuosina minulla ei ollut mitään ongelmia ihoni kanssa, mutta täysi-ikäisyyden koittaessa ihoni alkoi muuttumaan pahempaan suuntaan. Olen siis jo noin vuoden kamppaillut rasvaisen ja epäpuhtaan ihoni kanssa. Olen testannut vaikka mitä ihonhoitotuotteita apteekkituotteista markettituotteisiin, mutta millään ei ollut mitään vaikutusta. Olen koko tämän ajan ihmetellyt, mistä kyseinen yhtäkkinen rasvoittuminen voisi johtaa juurensa...

        Noin pari viikkoa sitten tajusin, että ongelmani johtuu meikkivoiteen käytöstä. Se tukkii ihohuokoset ja iho ei saa hengittää päivän aikana. Lisäksi kun meikkivoidetta lisäilee päivän aikana niin se vaan pahentaa tilannetta. Nyt kun jälkeenpäin mietin, niin ihoni räjähti täysin käsiin erään kesän jälkeen, jolloin aloin käyttämään suuremmissa määrin meikkivoidetta. Iholleni ei varmasti tehnyt hyvää sen pinnalla lilluva, hikinen meikkivoidekertymä, mitä en nyt jälkeenpäin ihmettele yhtään. Lisäksi mustapäät ihollani ovat lisääntyneet jatkuvan meikkauksen seurauksena. Joidenkin iho kestää jatkuvaa meikkaamista, mutta minun ihoni ilmeisesti ei. Minulla onkin alunperin herkkä ja kuiva iho.

        Meikkivoiteen poisjättö vaikutti aluksi niin, että ihoni kukki pari viikkoa aika runsaasti. Onneksi kestin sen, sillä nyt ihoni näyttää menevän parempaan suuntaan, kiilto ja rasvaisuus on hävinnyt ja pahimmat finnit ovat puhjenneet pois. Lisäksi aloin käyttää kosteuttavaa Humektania, jota saa apteekista. Se on hyvä päivävoide! Yöksi ajattelin ostaa jo aiemmin hyväksitodettua BM-voidetta, kunhan saan aikaiseksi. Suosittelen kaikille! Tasoittaa ihon väriä kummasti :) Mustapäihini on auttanut Nivean lappuset, joihin osa mustapäistä tarttuu. Suosittelen käyttämään heti saunan jälkeen. Ostin myös sellaisen sienen, mitä kosmetologit ihon puhdistuksessa käyttävät. Sen käyttö on tuonut myös hyviä vaikutuksia.

        Nykyisin sipaisen iholleni hieman puuteria ja se on siinä. Ihana olo, kun vihdoin ihon rasvaisuus ja epäpuhtaudet alkavat hellittää. Tarinallani yritän kertoa, että aivan sama, mitä ihonpuhdistusainetta käytätte, se ei poista päivän aikana kertynyttä meikkikerrosta täydellisesti. Parempi jättää ihon meikkaus vähemmälle. Tätä kokeilua taidan kyllä jatkaa pitemmänkin aikaa ;) On kannattavampaa kestää ihon hetkellinen kukkiminen kuin koko loppuelämän kestävä taistelu ihon epäpuhtauksia vastaan!


    • pumpuli____

      Moi! Mulla on kans tosi rasvanen iho ja oon kokeillu vaikka mitä tököttiä naamaan. Seba med clear face- sarja on ihan hyvä, myös aco face young- sarjasta on ollut apua.
      Mutta nyt olen löytänyt mitä parhaimman tuotesarjan: the body shopin tea tree- sarjan. Aloitin käytön sarjaan kuuluvilla puhdistusliinoilla aina aamuisin (olivat loistavia) sitten päätin ostaa sarjan puhdistusvaahdon ja tea tree öljyn (öljyä voi käyttää myös moniin muihin tarkoituksiin, esim. hyönteistenpistoon jne.) Nämä tuotteet olivat ihania, tuoksu vain aika voimakas.
      Lisäksi kuorin ihoa säännöllisesti ja käytän lumenen turvenaamiota (naamio auttaa oikeasti) Toivottvasti näistä olisi apua :)

    • juuel

      jos on akne niin Isotretinoin -kuri :)

    • .........

      Minullakin on todella rasvainen iho :( En viitsi iholla edes meikkiä käyttää (puuteria/meikkivoidetta) kun ei pysy hyvänä vaan menee aika pian huonoksi. Finnejä minulle tulee tosella harvoin eli kyse on vain siitä rasvaisuudesta. Ja olen kohta jo 29v. nainen niin masentaa tämä ihon rasvaisuus. Ajattelin sen iän myötä helpottavan mutta melkeenpä pahemmaksi vaan menee. Olen kokeillut rasvaisen ihon tuotteita, sekaihon tuotteita, normaali-ihon tuotteita ja herkän ihon tuotteita mutta ei auta mikään. Ja nyt kun kesäilmat taas tulee niin hikoilun myötä vain pahenee.

    • Jussi83rasvanaama

      Oriflamen teepuuöljyä (tea tree) sisältävä puhdistusgeeli pitää minulla rasvaisen naaman siistinä ja mattana. Olen 28-v. mies ja ilman päivittäistä hoitoa naamani kiiltää varsinkin kesäisin ihan kamalasti. Toki Nivean ja Yves Rocherin rasvaiselle iholle tehdyt voiteet auttoivat myös, mutta niiden kesto on aika huono.

    • Kirsi

      Suosittelisin tilaamaan ajan ihotautilääkärille jos kerran häiritsee noin paljon ja mainitsemaan rasvaisista kasvoista tälle lääkärille sillä katsovat ihosi kokonaisuudessaan ja välttämättä rasvaista ihoa ei juuri sillä hetkellä huomata.
      Itse kävin jonkin aikaa sitten samasta syystä ja sain reseptillä hankittavat lääkkeet ja ne auttoi jo ensimmäisellä viikolla. Apteekista saa myös puhdistus vaahtoja jotka ovat normikaupasta ostettuja parempia ja niillä voi saada jo aikaan paljon. Mutta missään nimessä ei saa pestä pelkällä vedellä iho kuivuu ja alkaa itsestään rasvottamaan kasvoja vielä pahemmin !!

      • Kaoru^^

        Pakko hieman oikoa sanomaasi. Ensinnäkin, apteekista ostetut ihonhoitotuoteet eivät ole automaattisesti parempia. Ihan samaa tavaraa ne on kuin marketissakin ja molemmista löytyy toisiaan parempia ja huonompia vaihtoehtoja. Ostopaikka ei todellakaan aina takaa tuotteen laatua.

        Toiseksi, jotkut putsarit tekevät pahempaa jälkeä kuin vesi yksinään. Pahimpia ovat useimmat akneihon tai jotkut rasvaisenkin ihon puhdistusaineet, jotka tuovat useimmiten saharan suoraan kasvoillesi. Tietenkin tämä riippuu täysin ihosta, mutta usein edellinen väitteeni pätee. Toki vesi kuivattaa, mutta se ei ole mitään verrattuna joihinkin puhdistusaineisiin ja pelkällä vedellä pesu ei ole pahaksi, jos iho kestää sen kuivumatta (taas ihan yksilöllistä).


    • vähän harvinainen

      Että vesi kuivattaa teillä ihoa? Mun on hinkattava naamaa joka päivä saippualla, jotta rasvakerros poistuisi. Ettei olis sama rasvakerros yhtä päivää pidempää. Mun ostamat saippuat maksaa 75 senttiä. Harva ostaa niitä koska ne kuivattaa. Mulle ne on arjen pelastus, minkä saan viel ekstra halvalla. Epäpuhdasta ihoa hoidan kärsivällisesti silleen, että aina suihkuun mennessäni kastelen sen ja anna "pehmittyä" eli annan ihohuokosten aueta. Kun ihohuokoset on auki niin hieron naamaa saippualla ja lopuksi varovasti pesusienelläkin saadakseen kuolleen ihon pinnalta pois. Lopuksi kastelen naaman jääkylmällä vedellä. Siten bakteerit ei kuhise (alle 6 asteessa) ja ihohuokoset sulkeutuu. Puhdistaminen on sitä oikeaa hoitoa ulkoapäin. Kunhan ei liian rajusti hankaa.

    • .........

      Nyt te kaikki rasvanaamat vain kokeilemaan puhdasta kookosöljyä kosteusvoiteena! Mikä tahansa merkki käy. Kärsin itsekin rasvoittuvasta ihosta ja eräänä päivänä löysin sitten tuolta wc-hyllystäni kookosöljyä, hieroin sitä sitten huvikseni kasvoihini meikinpuhdistuksen jälkeen ja annoin vaikuttaa yön yli. Aamulla meikkasin normaalisti (meikin alle ihan se perus kosteusvoide jota olen käyttänyt 5 vuotta) ja ihmettelin kun ei ollut iltaan mennessä kasvot rasvoittuneet yhtään! Nyt käytän joka yö kookosöljyä kosteusvoiteena ja kyllä pysyy rasvoittuminen kurissa! Vissiin tasapainottaa ja kosteuttaa ihoa niin hyvin ettei ihon tarvitse rasvoittaa itse itseään :)

    • 12+3

      mä sain muutama vuosi sitten hyväksi havaitun keinon pitää rasvainen ja finninen naama paremmassa kunnossa vihreän teen avulla, eli aina aamuin illoin kasvojen pesun jälkeen pyyhin vielä haalealla teellä kasvoni. mulla auttoi jonkin verran, kierukan laittaminen vei loputkin finnit

    • Katri25
    • Anonyymi

      - Tutkimus osoittaa, että vaikka geeneillä ja ympäristöllä on merkitystä, yli 75% iho-ongelmista johtuvat stressistä ja hormoniepätasapainosta.

      Mutta miten stressi siis vaikuttaa akneen ja muihin ihotauteihin? Ahdistuksen ja stressin tunteet lisäävät kortisolihormonin tuotantoa.

      - Pieninä annoksina kortisoli on mahtava juttu, koska se tukee meidän biologisia suojamekanismejamme. Mutta jos kropassa jatkuvasti korkea kortisolitaso, se voi aiheuttaa kaaoksen iholla. Ajan myötä liika kortisoli voi sekoittaa elimistömme testosteronitason ja johtaa akneen, näppylöihin ja muihin iho-ongelmiin, Ferguson jatkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe