RUK-risti pukuun kiinnitettynä

Asiasta.huvittunut

No, mitäs mieltä olette siitä, jos mies kantaa tumman puvun kanssa RUK-ristiä? Siis sellaisessa juhlassa, jonka kutsussa on merkintä kunniamerkeistä. Etiketin mukaan se on aivan ok...

...mutta eikö se ole aika noloa?

Nimittäin jos puvussa on vain RUK-risti, niin se osoittaa, ettei mitään oikeita ansiomerkkejä ole. Sitten ihmiset saattavat siellä juhlassa osoitella sormella ja naureskella tyyliin "Hähää! Ton jätkän elämän suurin saavutus on Kirkkojärven kiertäminen." Ei oo kivaa.

Jos taas menee ilman mitään rautaa, voi paukutella siellä juhlissa henkseleitä (jos on muistanut henkselit laittaa päälle) tyyliin "No olishan mulla himassa Suomen Leijonen Komentaja-merkki ja Valkoisen Ruusun ansioristi, mutta enpä ny viittiny tällaisia pikkupippaloita varten alkaa kiinnittelemään."

Että kyllä kannattaa olla laittamatta tollasia. Itse en kyllä mitään suurristiä vähäisempää laittaisi.

42

3740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan vapaasti

      Voithan sä miettiä totakin.

    • ...tuollaiseen koskaan törmännyt. Kyllä se olisi jokseenkin surkuhupaisa, ehkä hiukan säälittävääkin.

      • Asiasta.huvittunut

        Tietysti on ihan eri asia, jos RUK-ristiä käyttää sotaveteraanit, mutta silloin niillä on vähintään muistomitalit myös rinnuksilla, niin ei se risti näytä niin yksinäiseltä.


    • Vapaaehtoistahan se on, mutta ymmärtääkseni vanhan etiketin mukaan ne verkonpainot oli vähän niinkus laitettava rinnuksille, oli niitä tai ei. Ne joilla ei ollut magneetinruokaa rinnuksilla oli niitä joille naurettiin, koska ne ei jostain syystä esitelleet peltejään, kuka mistäkin syystä. Että onko se noloa? Musta se on ihan oma valinta, laittaako siihen killuttimia ja miksi niin tekee. Ihan samanlainen oma valinta kuin se että laittaako nenälävistykseensä korun vaikka hääpäivänään vai ei, esimerkiksi.

      • Asiasta.huvittunut

        > Ne joilla ei ollut magneetinruokaa rinnuksilla oli niitä joille naurettiin, koska ne ei jostain syystä
        > esitelleet peltejään, kuka mistäkin syystä.

        No näille naurettiin sen takia, että ne oli kommareita, eivätkä mukamas voineet kantaa Valkoisen Suomen myöntämiä ansiomerkkejä. Just samoja jäppisiä, jotka kanteli Hertta Kuusiselle asekätkennästä. Perkeleen punikit!


      • Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > Ne joilla ei ollut magneetinruokaa rinnuksilla oli niitä joille naurettiin, koska ne ei jostain syystä
        > esitelleet peltejään, kuka mistäkin syystä.

        No näille naurettiin sen takia, että ne oli kommareita, eivätkä mukamas voineet kantaa Valkoisen Suomen myöntämiä ansiomerkkejä. Just samoja jäppisiä, jotka kanteli Hertta Kuusiselle asekätkennästä. Perkeleen punikit!

        Mä koen tän asian edelleen niin, että kukin tekee etiketin ja/tai annetun ohjeistuksen puitteissa ulkonäölleen mitä huvittaa. Se, laittaako riepuunsa jotain mitä olis laitettavana, on yhtälailla statement kuin se ettei ole laitettavaa tai ei laita vaikka oliskin. Oma valinta siitä mitä itse on tai on haluaa edustaa. Musta meikäläisten nykyupseerien killutinrivistöt on metkan näköisiä, mutta en mä jaksa niille virnuilla. Jos ne haluaa ammattillisten saavutustensa merkkejä näytellä, niin kaikin mokomin, esimerkiksi.


    • Hopeasusikin olisi kelvollinen.
      Ei kuitenkaan ole tapana laittaa noita, eikä niitä missään näykään.

    • ,,...

      Kuule sori asiastasipaskailija tällainen epärelevantti kysymykseni, mutta osaisitko sä kertoa ( kävin lukemassa sen etiketti- ja käytöstavat-palstalle - vai mikä se nyt oli, se palsta nimeltään, en enää muista, no anyway) sen tältä palstalta pois siirretyn, ns. viinitietoutta koskeneen aloituksesi, jonka minkä aloituksesi siirtämistä äsken yhdessä toisessa keskustelussa _tällä_ keskustelupalstalla mainostit (mikä sekin, jälkimmäinen mainitsemani keskustelu on, btw ja jännittävää kylläkin, nopeasti kadonnut tältä palstalta), että miksi siihen em. sinun aloitukseesi osaa ottamistani viesteistä on poistatettu kiusaajanimimerkki-keskustelupalstamielivallan harjoittaja -Ratikkakuskille osoittamani nasevimmat palat, mutta ei esimerkiksi nimimerkki Ratikkakuskin asiattomuuksia mulle häntä tuntemattomalle keskustelijalle missään määrin? Ja miksi heilut seinähulluna sinäkin puhuttelemassa minua joksikin "Eewariksi" tällä keskustelupalstalla?

      Huolimatta ilmeisestä sotahulluudestasi(?) tms. muusta ilmeisestä isänmaallisfanatismistasi(?) ( mikä minusta näkyy ainakin tästä ketjustasi), niin tän ketjun aloitukseesi sitten taas en minä voi sanoa yhtään mitään muuta, kuin että kaikki puolustusvoimilta ansiomerkkejä ansainneet saavat ja voivat saamiaan ansiomerkkejä käyttää, eikä sinulla luulisi olevan ongelmaa ainakaan siitä asiasta - paitsi, mikäli olet jotenkin pimeä. Hanki ELÄMÄ!

      Varmaan sinä pelle paukutteletkin henkseleitäsi huomion ja arvostuksen tarpeessasi ja sellaisen vääristyneessä kaipuussasi. Susta tulee jotenkin nilkkimäinen kuva, mulle. Anteeksi se, anteeksi että mä olen rehellinen.:) Ainoastaan jotkut ystäväsi voisivat arvostaa tollasta pätemistä älykkäänä. Mulle tuntemattomalle nimimerkkisi keskustelupalstajutut ei aukea. V*tun sotasankaripelle...

      • alright

        just ku mä olin jollekulle sanomassa, että täällä on aika hörhöö väkee, nii heti tulee pilkkupiste-mies laittamaan tän ketjun alottajalle luun kurkkuun :s

        näin sitä pitää!


      • Asiasta.huvittunut

        Mikä on sivistyksesi taso, kun kuvittelet jonkun RUK-ristin olevan ansiomerkki?


      • MSK-
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Mikä on sivistyksesi taso, kun kuvittelet jonkun RUK-ristin olevan ansiomerkki?

        .


      • ,,...
        alright kirjoitti:

        just ku mä olin jollekulle sanomassa, että täällä on aika hörhöö väkee, nii heti tulee pilkkupiste-mies laittamaan tän ketjun alottajalle luun kurkkuun :s

        näin sitä pitää!

        Minä olen sukupuoleltani nainen.:s

        Ikävää, etten osaa päteä hymiöillä, kosken ole mikään nettisekopää tai saatika nettihörhö. Ajattelin, että tossa olisi kuitenkin ollut sulle kaikken paras veto vastineena kirjoittamaasi, jos olisi voinut vetää biologiasta tutun merkin "naaras" vastineeksi, eikä mitään muuta. Ikävä kyllä en kuitenkaan joudu käyttämään teksteissäni sitä termiä, enkä tunne näppäimistöni ominaisuuksia pakollista käyttämistä lukuunottamatta tarkkaan, joten m. asioilla en minä voi briljeerata.:( Verbaliikalla ja sivistyksen määrällä lyön kyllä jauhot suuhun ainakin tällä keskustelupalstalla asiakekusteluissa keneltä tahansa... Siis kukaan ei tietopohjaltaan pärjää mulle asiakeskusteluissa tällä keskustelupalstalla. Surkeita keskustelijoita paljonkin palstalla...


      • .
        ,,... kirjoitti:

        Minä olen sukupuoleltani nainen.:s

        Ikävää, etten osaa päteä hymiöillä, kosken ole mikään nettisekopää tai saatika nettihörhö. Ajattelin, että tossa olisi kuitenkin ollut sulle kaikken paras veto vastineena kirjoittamaasi, jos olisi voinut vetää biologiasta tutun merkin "naaras" vastineeksi, eikä mitään muuta. Ikävä kyllä en kuitenkaan joudu käyttämään teksteissäni sitä termiä, enkä tunne näppäimistöni ominaisuuksia pakollista käyttämistä lukuunottamatta tarkkaan, joten m. asioilla en minä voi briljeerata.:( Verbaliikalla ja sivistyksen määrällä lyön kyllä jauhot suuhun ainakin tällä keskustelupalstalla asiakekusteluissa keneltä tahansa... Siis kukaan ei tietopohjaltaan pärjää mulle asiakeskusteluissa tällä keskustelupalstalla. Surkeita keskustelijoita paljonkin palstalla...

        Minä en usko sinua naiseksi. Kirjoitustyylisi perusteella pidän sinua miehenä.


      • ,,..
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Mikä on sivistyksesi taso, kun kuvittelet jonkun RUK-ristin olevan ansiomerkki?

        Sä et vastannut kysymykseeni, koskien viinitietouteen liittynyttä aloitustasi, jonka alunperin laitoit tälle palstalle. Se on muuten jännää(!) se, että siitäkin aloituksestasi on (nyt kun se ilmeisimminkin on siirretty sentään oikeaan paikkaansa, eli etikettitietous- palstalle) poistatettu ne kommentit, joissa minä _osoitin_ sivistystäni aloituksesi aiheesta, antaen aloituksesi luonteesta mm. erittäinkin asiallistakin kritiikkiä eräissä paikoissa. Ja kuitenkin esimerkiksi nimimerkki "Ratikkakuskin" mielivaltamielikuvitustörkyväitteitä ja systemaattista kiusaamista minua kohtaan on siitä samaisesta ketjusta jätetty paikoilleen - joskin tietysti sekin ketju osapoistatteluineen näyttää nyt aika erilaiselta ( outoa kyllä!), kuin alkuperäisessä sisällössään...

        Ihme myöskin se, että jos tän foorumin ylläpidon mielestä on ilmeisestikin ok.(?) antaa teidän häiriköiden puhutella minua keskusteluissa joksikin "Eewariksi", kun olen sanonut, etten siitä puhuttelusta pidä, että se sotkee lukijoiden mielikuvia ja etten ole mikään "Eewari", en koskaan käyttänyt sellaista nimimerkkiä tai saatika tunne ketään sellaista!

        Tässäkin ketjussa ja aiheessasi sä "Asiasta.huvittunut" osoitat muuten täydellisen sivistymättömyytesi. Eiks sulle mikään siinäkään mitään sano, että jos keskustelufoorumilta valitsemasi keskustelualueen yläkategoriana on "Suhteet ja tunteet" ja siitä kategoriasta valitsemanasi _alakategoriana_ palsta " Miehen Logiikka", että juttusi RUK- risteistä saattaisi olla VÄÄRÄLLÄ palstalla?!! Miks te ette osaa valita oikeita palstoja jutuillenne? Eiks tällä foorumilla kenties muka ole maanpuolustusasioihin tai kunniamerkkeihin keskittyvää omaa palstaa, vai mitenkö häh?

        Ja: kyllä ainakin minun mielestäni todellakin on ihan etiketin mukaista, eikä yhtään noloa(!), kunnioittaa Suomen puolustusvoimien yleisissä lippujuhlissa puolustusvoimien työtä yhteiskunnan hyväksi RUK- ristillä. Minä olen kylläkin nainen, enkä millään muotoa erityisesti puolustusvoimien kunniamerkki- hierarkioihin tms. armeijaetikettiin perehtynyt, mutta ainoa missä erityisillä kunniamerkkien valinnalla pukuun lienisi jotakin erityistä merkitystä, lienevät Suomen puolustusvoimien omat sisäiset kekkerit ja ehkä jotkut yksittäiset suuret valtiolliset juhlat... Tavalliset kansalaiset sitten taas saavat mielestäni oikein hyvin sivistyneinä ja fiksuina pitäytyen, olla ylpeitä myös RUK- risteistään ja kunnioittaa siten Suomen maanpuolustuslaitosta. Toisin ajattelevat lienisivät kenties jotenkin fanaattisia, kuten esim. sinä vaikuttaisit juttusi perusteella silmiini vähän (sori, anteeksi) olevan... Tavalliset ihmiset eivät yleensä ylipäätään muutenkaan ole hysteerisesti kiinnostuneita siitä, että millaisia armeijan kunniamerkkejä muilla on - erikseen ehkä sitten maanpuolustuskorkeakoululaiset tai muut puolustusvoimien palveluksessa olevat, joilla on omat hierarkiansa....


      • Asiasta.huvittunut
        ,,.. kirjoitti:

        Sä et vastannut kysymykseeni, koskien viinitietouteen liittynyttä aloitustasi, jonka alunperin laitoit tälle palstalle. Se on muuten jännää(!) se, että siitäkin aloituksestasi on (nyt kun se ilmeisimminkin on siirretty sentään oikeaan paikkaansa, eli etikettitietous- palstalle) poistatettu ne kommentit, joissa minä _osoitin_ sivistystäni aloituksesi aiheesta, antaen aloituksesi luonteesta mm. erittäinkin asiallistakin kritiikkiä eräissä paikoissa. Ja kuitenkin esimerkiksi nimimerkki "Ratikkakuskin" mielivaltamielikuvitustörkyväitteitä ja systemaattista kiusaamista minua kohtaan on siitä samaisesta ketjusta jätetty paikoilleen - joskin tietysti sekin ketju osapoistatteluineen näyttää nyt aika erilaiselta ( outoa kyllä!), kuin alkuperäisessä sisällössään...

        Ihme myöskin se, että jos tän foorumin ylläpidon mielestä on ilmeisestikin ok.(?) antaa teidän häiriköiden puhutella minua keskusteluissa joksikin "Eewariksi", kun olen sanonut, etten siitä puhuttelusta pidä, että se sotkee lukijoiden mielikuvia ja etten ole mikään "Eewari", en koskaan käyttänyt sellaista nimimerkkiä tai saatika tunne ketään sellaista!

        Tässäkin ketjussa ja aiheessasi sä "Asiasta.huvittunut" osoitat muuten täydellisen sivistymättömyytesi. Eiks sulle mikään siinäkään mitään sano, että jos keskustelufoorumilta valitsemasi keskustelualueen yläkategoriana on "Suhteet ja tunteet" ja siitä kategoriasta valitsemanasi _alakategoriana_ palsta " Miehen Logiikka", että juttusi RUK- risteistä saattaisi olla VÄÄRÄLLÄ palstalla?!! Miks te ette osaa valita oikeita palstoja jutuillenne? Eiks tällä foorumilla kenties muka ole maanpuolustusasioihin tai kunniamerkkeihin keskittyvää omaa palstaa, vai mitenkö häh?

        Ja: kyllä ainakin minun mielestäni todellakin on ihan etiketin mukaista, eikä yhtään noloa(!), kunnioittaa Suomen puolustusvoimien yleisissä lippujuhlissa puolustusvoimien työtä yhteiskunnan hyväksi RUK- ristillä. Minä olen kylläkin nainen, enkä millään muotoa erityisesti puolustusvoimien kunniamerkki- hierarkioihin tms. armeijaetikettiin perehtynyt, mutta ainoa missä erityisillä kunniamerkkien valinnalla pukuun lienisi jotakin erityistä merkitystä, lienevät Suomen puolustusvoimien omat sisäiset kekkerit ja ehkä jotkut yksittäiset suuret valtiolliset juhlat... Tavalliset kansalaiset sitten taas saavat mielestäni oikein hyvin sivistyneinä ja fiksuina pitäytyen, olla ylpeitä myös RUK- risteistään ja kunnioittaa siten Suomen maanpuolustuslaitosta. Toisin ajattelevat lienisivät kenties jotenkin fanaattisia, kuten esim. sinä vaikuttaisit juttusi perusteella silmiini vähän (sori, anteeksi) olevan... Tavalliset ihmiset eivät yleensä ylipäätään muutenkaan ole hysteerisesti kiinnostuneita siitä, että millaisia armeijan kunniamerkkejä muilla on - erikseen ehkä sitten maanpuolustuskorkeakoululaiset tai muut puolustusvoimien palveluksessa olevat, joilla on omat hierarkiansa....

        No moikka, kakkapylly. En vastannut kysymykseesi, nöpönenä, koska nimittelit minua viestissäsi vitun sotasankariksi ja asiastapaskailijaksi. Kai ymmärrät, räkäpää, että jos pyydät toiselta jotain, on syytä puhutella häntä kunnioittavasti? Oletkos kenties tosikko, taliaivo? Ainakin osoitit täydellisen sivistymättömyytesi, sinä vinkuva visvasyylä, vastaamalla kuten vastasit. Olit ilmeisesti ainoa aloitukseen vastanneista, joka kuvitteli minun tehneen aloituksen tosissani. Katsopa vaikka nimimerkki Dazun vastaus, niin kuuluu vastata samassa hengessä! Kävikö kertaakaan mielessä, syyhypesä, että henkilö saattaa laskea leikkiä, kun sanoo ettei kiinnittäisi rinnuksiinsa mitään suurristiä vähäisempää?

        Koeta nyt käsittää, känkkäränkkä, että viestisi eivät kiinnosta minua. En jäisi niitä kaipaamaan, vaikka ne kaikki katoaisivat, oi sinä ajatusten kurapuro. En tiedä oletko tyhmä vai väännätkö ihmisten kanssa huviksesi, mutta joka tapauksessa se näyttää tuottavan sinulle suurta nautintoa, sinä iljettävä ankerias. Tuon nautinnon nyt kiellän sinulta, muhkea mätisäkki, kun ilmoitan, etten enää vastaa viesteihisi. Tee palvelus minulle, pöljä punatulkku, äläkä sinäkään enää vastaa minulle, sillä en voi sietää tyhmiä ihmisiä silmissäni.


      • alright
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        No moikka, kakkapylly. En vastannut kysymykseesi, nöpönenä, koska nimittelit minua viestissäsi vitun sotasankariksi ja asiastapaskailijaksi. Kai ymmärrät, räkäpää, että jos pyydät toiselta jotain, on syytä puhutella häntä kunnioittavasti? Oletkos kenties tosikko, taliaivo? Ainakin osoitit täydellisen sivistymättömyytesi, sinä vinkuva visvasyylä, vastaamalla kuten vastasit. Olit ilmeisesti ainoa aloitukseen vastanneista, joka kuvitteli minun tehneen aloituksen tosissani. Katsopa vaikka nimimerkki Dazun vastaus, niin kuuluu vastata samassa hengessä! Kävikö kertaakaan mielessä, syyhypesä, että henkilö saattaa laskea leikkiä, kun sanoo ettei kiinnittäisi rinnuksiinsa mitään suurristiä vähäisempää?

        Koeta nyt käsittää, känkkäränkkä, että viestisi eivät kiinnosta minua. En jäisi niitä kaipaamaan, vaikka ne kaikki katoaisivat, oi sinä ajatusten kurapuro. En tiedä oletko tyhmä vai väännätkö ihmisten kanssa huviksesi, mutta joka tapauksessa se näyttää tuottavan sinulle suurta nautintoa, sinä iljettävä ankerias. Tuon nautinnon nyt kiellän sinulta, muhkea mätisäkki, kun ilmoitan, etten enää vastaa viesteihisi. Tee palvelus minulle, pöljä punatulkku, äläkä sinäkään enää vastaa minulle, sillä en voi sietää tyhmiä ihmisiä silmissäni.

        täysin mulkku jätkä


      • Asiasta.huvittunut
        alright kirjoitti:

        täysin mulkku jätkä

        185 cm, on siinä mulkulla mittaa.


      • alright
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        185 cm, on siinä mulkulla mittaa.

        olis ratikka mielissään, jos sä työntyisit sen perseeseen


      • eewari----
        ,,.. kirjoitti:

        Sä et vastannut kysymykseeni, koskien viinitietouteen liittynyttä aloitustasi, jonka alunperin laitoit tälle palstalle. Se on muuten jännää(!) se, että siitäkin aloituksestasi on (nyt kun se ilmeisimminkin on siirretty sentään oikeaan paikkaansa, eli etikettitietous- palstalle) poistatettu ne kommentit, joissa minä _osoitin_ sivistystäni aloituksesi aiheesta, antaen aloituksesi luonteesta mm. erittäinkin asiallistakin kritiikkiä eräissä paikoissa. Ja kuitenkin esimerkiksi nimimerkki "Ratikkakuskin" mielivaltamielikuvitustörkyväitteitä ja systemaattista kiusaamista minua kohtaan on siitä samaisesta ketjusta jätetty paikoilleen - joskin tietysti sekin ketju osapoistatteluineen näyttää nyt aika erilaiselta ( outoa kyllä!), kuin alkuperäisessä sisällössään...

        Ihme myöskin se, että jos tän foorumin ylläpidon mielestä on ilmeisestikin ok.(?) antaa teidän häiriköiden puhutella minua keskusteluissa joksikin "Eewariksi", kun olen sanonut, etten siitä puhuttelusta pidä, että se sotkee lukijoiden mielikuvia ja etten ole mikään "Eewari", en koskaan käyttänyt sellaista nimimerkkiä tai saatika tunne ketään sellaista!

        Tässäkin ketjussa ja aiheessasi sä "Asiasta.huvittunut" osoitat muuten täydellisen sivistymättömyytesi. Eiks sulle mikään siinäkään mitään sano, että jos keskustelufoorumilta valitsemasi keskustelualueen yläkategoriana on "Suhteet ja tunteet" ja siitä kategoriasta valitsemanasi _alakategoriana_ palsta " Miehen Logiikka", että juttusi RUK- risteistä saattaisi olla VÄÄRÄLLÄ palstalla?!! Miks te ette osaa valita oikeita palstoja jutuillenne? Eiks tällä foorumilla kenties muka ole maanpuolustusasioihin tai kunniamerkkeihin keskittyvää omaa palstaa, vai mitenkö häh?

        Ja: kyllä ainakin minun mielestäni todellakin on ihan etiketin mukaista, eikä yhtään noloa(!), kunnioittaa Suomen puolustusvoimien yleisissä lippujuhlissa puolustusvoimien työtä yhteiskunnan hyväksi RUK- ristillä. Minä olen kylläkin nainen, enkä millään muotoa erityisesti puolustusvoimien kunniamerkki- hierarkioihin tms. armeijaetikettiin perehtynyt, mutta ainoa missä erityisillä kunniamerkkien valinnalla pukuun lienisi jotakin erityistä merkitystä, lienevät Suomen puolustusvoimien omat sisäiset kekkerit ja ehkä jotkut yksittäiset suuret valtiolliset juhlat... Tavalliset kansalaiset sitten taas saavat mielestäni oikein hyvin sivistyneinä ja fiksuina pitäytyen, olla ylpeitä myös RUK- risteistään ja kunnioittaa siten Suomen maanpuolustuslaitosta. Toisin ajattelevat lienisivät kenties jotenkin fanaattisia, kuten esim. sinä vaikuttaisit juttusi perusteella silmiini vähän (sori, anteeksi) olevan... Tavalliset ihmiset eivät yleensä ylipäätään muutenkaan ole hysteerisesti kiinnostuneita siitä, että millaisia armeijan kunniamerkkejä muilla on - erikseen ehkä sitten maanpuolustuskorkeakoululaiset tai muut puolustusvoimien palveluksessa olevat, joilla on omat hierarkiansa....

        .

        "# EEWARI!11!111!!111!1! #"

        har!1 raus schnell

        .


    • kultaisin tammenlehvin, miekoin ja briljantein on kulkenut mukanani useammatkin juhlat. Kukaan ei vaan tahdo millään uskoa, että olen sen itse vastaanottanut führeriltä.

      • DAZU 2.

        HAHAA


      • Asiasta.huvittunut

        kirjoittaa Führerin pienellä kirjaimella? RAUS!


      • Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        kirjoittaa Führerin pienellä kirjaimella? RAUS!

        mein lehrer! Sieg heil!


    • Killutin

      Tietenkin pannaan se roikkumaan rinnuksiin. Ja jos nyt ei ole rukkia käyty, niin se kahdennellatoista kerralla irronnut ampumamerkki ja kuntomerkki myös. Jos sattuu vielä olemaan todistuskappale siitä, että on mitä luultavimmin osannut omin neuvoin metsästä pois, kun ensin on peesaillut muita rastilta rastille tai vaihtoehtoisesti ollut voittaneessa suunnistusporukassa mukana askelen laskijana, niin se mukaan tietenkin. Kelpaa siinä sitten paseerata.
      Unohtua meinasi, että se verenluovutusmerkki on ihan must.

    • jiksi

      On aika naivia,paras oli kun kaverillani oli aukin risti yksissä juhlissa,ei vittu.Ja vielä parempaa on että se säilyttää sitä seinällä,kurssi puukon ja niitten ampumamerkkien kanssa.Tyyppi on muuten yli kolmenkymmenen.Sitse vielä kehuu olevansa vanhaa saksalaista sotilas sukua,heheh voi tietty ollakki,mistäs sitä tietää hehheh.

      • Asiasta.huvittunut

        Entäs jos pitää intin barettia esillä? Häpeän myöntää, mutta itselläni se makaa tuolla kirjahyllyn päällä jou-lakin, tupsulakin ja venäläisen karvalakin seurana.


    • kasva aikuiseksi

      En tiedä, mutta tarvisiko sinun kasvaa aikuiseksi. Kaikki sotilasmerkit tulee muutenkin tekemättä oikeastaan mitään...hei annetaan tuolle kaverille tommonen merkki ja tommonen kans kun onhan se jo ollut täällä toimistolla jo 15 v...niin ja kävihän se siellä ulkomaillakin. Lisäksi noin 99% ihmisistä ei tiedä mikä merkki sulla on rinnassa, joten voit sellaisen ostaa vaikka kirppikseltä jos mielesi tekee.

      • ,,..

        Mä olen melko lailla samaa mieltä sun kanssasi tosta nimimerkki "Asiasta.huvittuneesta" - voisi kasvaa aikuiseksi. Paitsi että toikaan torvelonimimerkki ei muiden stalkkerin oloisten palstakyylä/sanotun vääristelijä-kavereidensa kanssa ole tehnyt tällä palstalla melkein mitään muuta, kuin vääristellyt mun palstavierailijan sanomisiani aikojen saatossa, ei hän ilmeisestikään sanomisesta huolimatta ymmärrä edes olla kutsumatta minua termillä "Eewari", millä hän saattaa kenties tahtomattaankin loukata jotakin ihmistä... Minä ainakaan en ole mikään "Eewari", ja olen sen varmastikin ainakin kaksisataa kertaa jo kertonut, etten sillä nimikkeellä halua minua kutsuttavan, saatika itseäni leimattavan valheilla trolliksi tai häiriköksi tai joksikin palstapelleksi. Mikäli toi "Asiasta.huvittunut" tosiaankin on vain yksinkertaisesti niin TYHMÄ(!), ettei kavereineen tajua käytöksensä olevan kiusaamista ja että on aivan takuulla myös tän foorumin keskustelusääntöjenkin vastaista puhua pelkkää silkkaa paskaa vastineissaan anonyymeille tai muuten harjoittaa systemaattista kiusaamista esim. syylllistelemällä mua häntä tuntematonta palstakävijää valheellisesti tai luuloperustaisesti kaikesta mahdollisesta, mitä mahdollisesti jotkut muut anonyymit -sellaiset, jotka ehkä häiriköivät- näillä palstoilla tekevät, niin voi kyllä ottaa osaa hänen päänsisältöönsä... Keskusteluhistorista löytyy kyllä näiden ketjun aloittajan kaltaisten mielikuvituspuhutteluja aika törkyisessä määrin. Ja lisäksi en tiedä, että vääristelevätkö he hänen kaltaisensa kenties jotenkin muutenkin keskusteluhistoriaa. Ainakin aivan mielivaltaisia ovat kohtelussaan mua tuntematonta kohtaan tällä palstalla käydessäni aina, aivan täysin!!!

        Toivoisin, että kyseiset lopettaisivat sairaan palstakiusaamisensa!

        Koomista, että jos tuontyyppinen tyyppi vielä kuvittelee olevansa jotenkin sivistynytkin, kuin tuo "Asiasta.huvittunut"... Hemmo ei minusta ole sivistystä nähnytkään.

        Joskaan: siitä mä en sitten mitään tiedä, että onks toikaan edes rehellinen rekattu, toikaan "Asiasta.huvittunut". Tällä "Miehen Logiikka"- keskustelupalstalla ei musta kovin montaa lukijalle luotettavan vaikutelman antavaa kirjoittajaa näy käyvän. Lisäksi kaiken maailman pervot mellastaa palstoilla ja ahdistelee törkyisillä, sekä vastenmielisillä seksuaalisilla puhutteluilla. Sanoisinko, että vähän turhan villi meno minun makuuni tällä foorumillla.


      • (M)
        ,,.. kirjoitti:

        Mä olen melko lailla samaa mieltä sun kanssasi tosta nimimerkki "Asiasta.huvittuneesta" - voisi kasvaa aikuiseksi. Paitsi että toikaan torvelonimimerkki ei muiden stalkkerin oloisten palstakyylä/sanotun vääristelijä-kavereidensa kanssa ole tehnyt tällä palstalla melkein mitään muuta, kuin vääristellyt mun palstavierailijan sanomisiani aikojen saatossa, ei hän ilmeisestikään sanomisesta huolimatta ymmärrä edes olla kutsumatta minua termillä "Eewari", millä hän saattaa kenties tahtomattaankin loukata jotakin ihmistä... Minä ainakaan en ole mikään "Eewari", ja olen sen varmastikin ainakin kaksisataa kertaa jo kertonut, etten sillä nimikkeellä halua minua kutsuttavan, saatika itseäni leimattavan valheilla trolliksi tai häiriköksi tai joksikin palstapelleksi. Mikäli toi "Asiasta.huvittunut" tosiaankin on vain yksinkertaisesti niin TYHMÄ(!), ettei kavereineen tajua käytöksensä olevan kiusaamista ja että on aivan takuulla myös tän foorumin keskustelusääntöjenkin vastaista puhua pelkkää silkkaa paskaa vastineissaan anonyymeille tai muuten harjoittaa systemaattista kiusaamista esim. syylllistelemällä mua häntä tuntematonta palstakävijää valheellisesti tai luuloperustaisesti kaikesta mahdollisesta, mitä mahdollisesti jotkut muut anonyymit -sellaiset, jotka ehkä häiriköivät- näillä palstoilla tekevät, niin voi kyllä ottaa osaa hänen päänsisältöönsä... Keskusteluhistorista löytyy kyllä näiden ketjun aloittajan kaltaisten mielikuvituspuhutteluja aika törkyisessä määrin. Ja lisäksi en tiedä, että vääristelevätkö he hänen kaltaisensa kenties jotenkin muutenkin keskusteluhistoriaa. Ainakin aivan mielivaltaisia ovat kohtelussaan mua tuntematonta kohtaan tällä palstalla käydessäni aina, aivan täysin!!!

        Toivoisin, että kyseiset lopettaisivat sairaan palstakiusaamisensa!

        Koomista, että jos tuontyyppinen tyyppi vielä kuvittelee olevansa jotenkin sivistynytkin, kuin tuo "Asiasta.huvittunut"... Hemmo ei minusta ole sivistystä nähnytkään.

        Joskaan: siitä mä en sitten mitään tiedä, että onks toikaan edes rehellinen rekattu, toikaan "Asiasta.huvittunut". Tällä "Miehen Logiikka"- keskustelupalstalla ei musta kovin montaa lukijalle luotettavan vaikutelman antavaa kirjoittajaa näy käyvän. Lisäksi kaiken maailman pervot mellastaa palstoilla ja ahdistelee törkyisillä, sekä vastenmielisillä seksuaalisilla puhutteluilla. Sanoisinko, että vähän turhan villi meno minun makuuni tällä foorumillla.

        jos sua ei enää kutsuttais eewariksi? Mikä on parempi kutsumanimi? Sekopää? Ainoastaanko toi eewari sua loukkaa? Meinaatko ettei esim. Asiasta.huvittunut loukkaannu kun sä nimittelet sitä asiastasipaskailijaksi?

        Joka tapauksessa kaikki sut tunnistaa. Käytit sitten ihan mitä tahansa nimimerkkiä.


      • ,,...
        (M) kirjoitti:

        jos sua ei enää kutsuttais eewariksi? Mikä on parempi kutsumanimi? Sekopää? Ainoastaanko toi eewari sua loukkaa? Meinaatko ettei esim. Asiasta.huvittunut loukkaannu kun sä nimittelet sitä asiastasipaskailijaksi?

        Joka tapauksessa kaikki sut tunnistaa. Käytit sitten ihan mitä tahansa nimimerkkiä.

        Se että jos te palstahörhöt käytte joukolla keskustelupalstalla esimerkiksi mun kimppuuni ja törkeästi vääristelette kaikkia sanomisiani tai tekemisiäni, ei tee minusta esimerkiksi "sekopäätä". Sehän nimittäin kertoo ainoastaan siitä, että tällä kyseisellä "Miehen Logiikka"- keskustelupalstalla käy niin S24- keskustelujen sääntöjä vastaan toimivaa sakkia, että yhdessä leimailevat ja hyökkäilevät valitsemansa anonyymin kimpussa. Mun ainoa mokani sitten taas on kenties se, etten minä tavanomaisen sosiaalisena ihmisenä sitä ihan tajunnut, ettei tällaisella (ilmeisimminkin jonkun saman pienen vakkarisakin kansoittamalla?) keskustelupalstalla voi, eikä ilmeisimminkään pitäisi(?) kirjoittaa ainakaan pitkään palvelun jäseneksi liittymättä, koska siinä tapauksessa nettihörhöttäjät ja luulottelijat ja tietoisesti toimivat häiriköt ilmeisestikin käyvät oikein sakilla kimppuun, eikä enää edes voi käydä keskusteluja sellaisten sekoilemisten vuoksi... Mutta sekin asia on loppupeleissä teidän >> sinun ja sinunkaltaistesi häpeä, eikä missään määrin minun. Lisäksi en voi mitään sillekään, että olen verbaalisesti sen verran lahjakas, että minä erotun joukosta. Täten: minun vikani ei olisi myöskään se, jos joku yksittäinen palstalukija alkaa ahdistella minua.

        Olen aika selkeästi ja mielestäni oikeinkin ymmärrettävällä suomen kielellä kaikkialla tällä palstalla minulle esitetyihin vastakkaisiin luulotteluihin vastineissani kertonut, etten omaa nimimerkkiä foorumille ja etten ole kenenkään palstakävijän tuttu. Internet-kulttuurissa ja kirjoittajien ymmärryksessä on vielä paljon parantamisen varaa, jos ei osata toimia anonyymien kirjoittajien kanssa. Minun mielestäni.

        Ja sen nyt vielä jotenkin ja jollakin tasolla saattaisin kestää, koskei mulla mitään erityistä pätemisen tarvetta keskustelupalstoilla olekaan, vaikken koskaan ole käyttänyt nimimerkkiä "eewari" yhdessäkään omassa postauksessani ja vaikkakin ko. seuraavankaltainen käytös on sekin ahdistelua ja aiheetonta nöyryyttämistä minua kohtaan, että mikäli teillä on pakkomielle puhutella minua "eewariksi" ja jos siis olette sellaisia sekopäitä, että vasten tahtoani haluatte puhutella minua sillä nimikkeellä (ilmeisessä kaverien kaipuussanne?), niin sitten teette niin. En tietystikään pidä siitä, että lukijoiden mielikuvia sotketaan tahallaan sekoittamalla vääristelevillä puhutteluilla minua keskusteluhistoriaan jäävällä tavalla teidän palstanne palstapiereskelijä- häiriköihinne ( sinun ystäviäsikö kenties ne? eivät ainakaan minun...) ja mieluusti muutenkin tulisin puhutelluksi _kirjoittamani_, enkä teidän tampioiden luulojen perusteella, mutta se "eewarinne" sentään >>PIENELLÄ KIRJAIMELLA KIRJOITETTUNA, ei ole kenenkään nimi, toisin kuin taas voi olla "Eewari".

        Sitä minä en siedä, että jos minua puhutellaan "Eewariksi", koska se voisi oikeastikin olla jonkun ihmisen nimi, ja minä en halua tulla sotketuksi muihin kirjoittajiin. Enkä halua, että jotkut tollaset "Asiasta.huvittuneet" kiusaa ketään "Eewaria".

        Ja kerrotko, että mitä sairasta oli tässä kirjoittamassani viestissä, mukamas? Musta tää on ihan järkevä suomen kielellä kirjoitettu vastine sekopäiseen minulle osoittamaasi puhutteluun. Sinä sen sijaan vaikutat mielestäni umpihullulta, kuten kaveris nimimerkki "Asiasta.huvittunut":kin( ainakin melkein)...

        Ja älä puhu PASKAA: mua ei tunnista kukaan, mutta sen sen sijaan tunnistaa, että te >> sinä ja kaltaisesi, harjoitatte nettikiusaamista puhutteluissanne minulle. Luulis, että mun kirjoittamisen lahjoistani olisi palstalle enemmän iloa, jos lopettaisitte tuon ja antaisitte mulle sen arvonannon, mikä mulle OIKEASTI käytökseni ja kirjoittamiseni perusteella kuuluisi.


      • Asiasta.huvittunut

        Mikä kunniamerkki ei tulisi tekemättä mitään?

        "Hei anotaan tällä kaverille tällainen Suomen Valkoisen Ruusun mitali, kun se on pyörinyt täällä puoluetoimistolla/ministeriössä/Etelärannassa/Hakaniemessä/Keilaniemessä jo 20 vuotta."


      • (M)
        ,,... kirjoitti:

        Se että jos te palstahörhöt käytte joukolla keskustelupalstalla esimerkiksi mun kimppuuni ja törkeästi vääristelette kaikkia sanomisiani tai tekemisiäni, ei tee minusta esimerkiksi "sekopäätä". Sehän nimittäin kertoo ainoastaan siitä, että tällä kyseisellä "Miehen Logiikka"- keskustelupalstalla käy niin S24- keskustelujen sääntöjä vastaan toimivaa sakkia, että yhdessä leimailevat ja hyökkäilevät valitsemansa anonyymin kimpussa. Mun ainoa mokani sitten taas on kenties se, etten minä tavanomaisen sosiaalisena ihmisenä sitä ihan tajunnut, ettei tällaisella (ilmeisimminkin jonkun saman pienen vakkarisakin kansoittamalla?) keskustelupalstalla voi, eikä ilmeisimminkään pitäisi(?) kirjoittaa ainakaan pitkään palvelun jäseneksi liittymättä, koska siinä tapauksessa nettihörhöttäjät ja luulottelijat ja tietoisesti toimivat häiriköt ilmeisestikin käyvät oikein sakilla kimppuun, eikä enää edes voi käydä keskusteluja sellaisten sekoilemisten vuoksi... Mutta sekin asia on loppupeleissä teidän >> sinun ja sinunkaltaistesi häpeä, eikä missään määrin minun. Lisäksi en voi mitään sillekään, että olen verbaalisesti sen verran lahjakas, että minä erotun joukosta. Täten: minun vikani ei olisi myöskään se, jos joku yksittäinen palstalukija alkaa ahdistella minua.

        Olen aika selkeästi ja mielestäni oikeinkin ymmärrettävällä suomen kielellä kaikkialla tällä palstalla minulle esitetyihin vastakkaisiin luulotteluihin vastineissani kertonut, etten omaa nimimerkkiä foorumille ja etten ole kenenkään palstakävijän tuttu. Internet-kulttuurissa ja kirjoittajien ymmärryksessä on vielä paljon parantamisen varaa, jos ei osata toimia anonyymien kirjoittajien kanssa. Minun mielestäni.

        Ja sen nyt vielä jotenkin ja jollakin tasolla saattaisin kestää, koskei mulla mitään erityistä pätemisen tarvetta keskustelupalstoilla olekaan, vaikken koskaan ole käyttänyt nimimerkkiä "eewari" yhdessäkään omassa postauksessani ja vaikkakin ko. seuraavankaltainen käytös on sekin ahdistelua ja aiheetonta nöyryyttämistä minua kohtaan, että mikäli teillä on pakkomielle puhutella minua "eewariksi" ja jos siis olette sellaisia sekopäitä, että vasten tahtoani haluatte puhutella minua sillä nimikkeellä (ilmeisessä kaverien kaipuussanne?), niin sitten teette niin. En tietystikään pidä siitä, että lukijoiden mielikuvia sotketaan tahallaan sekoittamalla vääristelevillä puhutteluilla minua keskusteluhistoriaan jäävällä tavalla teidän palstanne palstapiereskelijä- häiriköihinne ( sinun ystäviäsikö kenties ne? eivät ainakaan minun...) ja mieluusti muutenkin tulisin puhutelluksi _kirjoittamani_, enkä teidän tampioiden luulojen perusteella, mutta se "eewarinne" sentään >>PIENELLÄ KIRJAIMELLA KIRJOITETTUNA, ei ole kenenkään nimi, toisin kuin taas voi olla "Eewari".

        Sitä minä en siedä, että jos minua puhutellaan "Eewariksi", koska se voisi oikeastikin olla jonkun ihmisen nimi, ja minä en halua tulla sotketuksi muihin kirjoittajiin. Enkä halua, että jotkut tollaset "Asiasta.huvittuneet" kiusaa ketään "Eewaria".

        Ja kerrotko, että mitä sairasta oli tässä kirjoittamassani viestissä, mukamas? Musta tää on ihan järkevä suomen kielellä kirjoitettu vastine sekopäiseen minulle osoittamaasi puhutteluun. Sinä sen sijaan vaikutat mielestäni umpihullulta, kuten kaveris nimimerkki "Asiasta.huvittunut":kin( ainakin melkein)...

        Ja älä puhu PASKAA: mua ei tunnista kukaan, mutta sen sen sijaan tunnistaa, että te >> sinä ja kaltaisesi, harjoitatte nettikiusaamista puhutteluissanne minulle. Luulis, että mun kirjoittamisen lahjoistani olisi palstalle enemmän iloa, jos lopettaisitte tuon ja antaisitte mulle sen arvonannon, mikä mulle OIKEASTI käytökseni ja kirjoittamiseni perusteella kuuluisi.

        ei tunnista kukaan kirjotusten perusteella niin miten kaikki tietää nimitellä sua eewariksi?

        Sun käytöksestä ja kirjottelusta sais kyllä loistavan gradun.


      • ,,..
        (M) kirjoitti:

        ei tunnista kukaan kirjotusten perusteella niin miten kaikki tietää nimitellä sua eewariksi?

        Sun käytöksestä ja kirjottelusta sais kyllä loistavan gradun.

        No tietävät nimitellä minua ( vaikken nimimerkkiä koskaan foorumille ole omannutkaan, tai saatika ole mikään häiriköiden minua vastineissa kirjoiituksiini puhuttelema "Eewari", tms muutakaan tollojen väärinymmärtämää...) todennäköisimminkin siksi, että ovat joo niin pimeitä, kuin ovat. Joku sama sakki, joka paitsi kiusaa ihmisiä palstoilla, myös vahvasti tuntee toisiaan, eikä arvosta kaltaisteni tuntemattomia keskustelupalstalla mulkun luonteensa vuoksi pätkääkään - Ja siitä korkeintaan voisi saada gradun, ei minun käytöksestäni.

        Toivoisin, että tämän "Miehen Logiikka"-palstan kirjoittajien pakkomielle koulutustaustaani hellittäisi. Totuus on, että olen akateemisessa tutkimustoiminnassa joskus ollut mukana - kuten moni muukin, ja erityisesti siksi en pidä saamistani pervopuhutteluista- tai muista sekopääsolvauksista, tms. puhutteluista, mitkä eivät liity minun tekemisiini. Enkä pidä myöskään siitä, että minua puhutellaan joksikin "Eewariksi" ja olen sen ilmaissut. Enkä koskaan ole ollut kiinnosunut avautumaan itsestäni mitenkään erityisesti tällä foorumilla, joten oudoksun sairaalloista henkilökiinnostustanne minuun. Se ei ole normaalia - kuten ei puhuttelunnekaan minulle. Ainoastaan sadismia ja sairautta.

        Jättäkää minut foorumivierailija rauhaan. Kiitän jo etukäteen.


      • ,,..
        (M) kirjoitti:

        ei tunnista kukaan kirjotusten perusteella niin miten kaikki tietää nimitellä sua eewariksi?

        Sun käytöksestä ja kirjottelusta sais kyllä loistavan gradun.

        Mikäli olet joku sekopää, joka haluaa vain mustamaalata joko minua(?) tai vaihtoehtoisesti jotakin "Eewaria", joksi minua pakkomielteenomaisen hörhömäisesti ja toiveideni vastaisesti puhuttelette ahdistelupuheissanne minulle, niin voi voi... Ihan kaikille ihmisille tämä ei kuitenkaan ole mikään muu, kuin keskustelupalsta. Ja minä en tunne ketään "Eewaria", kyseisellä ei ole minun keskustelupalstakannanottojeni kanssa mitään tekemistä ja kaiken mitä minä kirjoitan, kirjoitan mielipiteideni ja omien kirjoittajan lahjojeni mukaan. Näitä kirjoittajan lahjojani minun on vain tällä vierailemallani Miehen logiikka- keskustelupalstalla vaan vähän vaikeaa käyttää, kun kaikki sanomani näemmä ymmärretään tahallaan väärin.


      • ,,..
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Mikä kunniamerkki ei tulisi tekemättä mitään?

        "Hei anotaan tällä kaverille tällainen Suomen Valkoisen Ruusun mitali, kun se on pyörinyt täällä puoluetoimistolla/ministeriössä/Etelärannassa/Hakaniemessä/Keilaniemessä jo 20 vuotta."

        Hei! Sulle melkein voisi anoa Vuoden Sivistymättömän tunnuksen? Joku runkkukorppikin Oi!-musikointiensa kanssa jäisi sulle varmaan kakkoseksi mun valintakiriteeristölläni!

        Siis kuka läsöperse sua on opettanut kirjoittelemaan? Se olisi kivaa tietää... Ja samaten olis kiva tietää, että millaset kanat sinun kanssasi ovat samaa mieltä häiriköinneistäsi: mahtanut varmaan monta reginaa, meikkipurtiloa ja tyhmien miesten torsojen ihailuun kulunutta minuuttia(!) mennyt siinä, että jos sun juttujas ihailee... Sä mikään "Asiasta.huvittunut" ole, vaan asiaumpio. Kamala tapaus.


    • Enrique_Lister

      Mites sitte tommonen niin sanottu AUK-risti, tai kultainen ampujamerkki?

      • Asiasta.huvittunut

        kelpaa mainiosti takan koristeeksi. AUK-ristiä ei kuulu kantaa kuin sotilasasussa (ei kuitenkaan palvelusasussa, vaan pelkästään loma- tai juhla-asussa), joten reserviläiselle tuskin tarjoutuu tilaisuutta sitä rintaansa laittaa. Poikkeuksen muodostavat tietysti sotaveteraanit, jotka hyvällä syyllä voivat AUK-ristiään kantaa vuosittaisissa tapaamisissaan muiden merkkien ohella.

        RUK-ristin sen sijaan on Marski itse vahvistanut kannettavaksi kunniamerkkien ohella myös siviiliasuissa, eli periaatteessa sen voisi pistää Linnan juhliin, vaikkei sitä juuri kukaan kannakaan.


    • Selvittelin..

      Kuuluu kannettaviin merkkeihin:

      http://www.pkreservi.fi/kunniamerkit.html

      Mutta kokemuksen pohjalta harkinnan mukaan riippuen tilaisuudesta. (Eli ei nyt joka hippaan, mutta jos esim. lippulinnassa tmv. niin soveltuupi hyvin)

    • :)

      Merisotakoulun ja Ilmasotakoulun prenikat ovat jo kanatmisen arvoisia

      RUK on ryynärien kotkotuksia

    • No ei!

      Tai enpä tiedä onko noita RUK ristejä jaettu aikana 39-45. Ne todelliset mitalit näkyy sitten saunan lauteilla. Onhan sitä tietty ansiomitaleita jaettu siviilillekin mutta ne vois olla vaikkapa elintasokummun kohdalla.

    • MERKKIENKANTAJA

      PELLEN SAA ITSESTÄÄN NOIN HELPOSTI, JA ON VAIN HYVÄ KUN MITÄÄN ANSAITSEMATTOMAT NÖYRYYTTÄVÄT ITSENSÄ TÄYSIN, SITÄ ITSE TIETENKÄÄN TAJUAMATTA.

    • RUK-risti ole ei kunniamerkki. Kandee myöskään e herjaa omaavansa valkoisen ristin, kii jää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe