Paras omistamasi auto?

tns-gallup

Huonoimman omistamasi auto -gallupin vastapainoksi avaan tällaisen aiheen.
Kerro siis parhaat omistamasi autot kokonaisuutena ja parhaat ominaisuudet niistä!

Ei provoja, kiitos! :)

54

1961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti

      Toyota...

      Matkanteko taittuu niin mukavasti, kun vaimon arvaillaan kumpi hirttää seuraavaksi kiinni ; jarru -vai kaasupoljin...

      • 9000 paras

        Istuimet seka edessa etta takana, suuntavakavuus, valot, ergonomia, selvat nappaimet vivut ja saatimet kojetaulussa, selva mittaristo, takaistuintilat myos keskella, tavaratila, hiljaisuus, jarrut (abs-malli), kohtuukulutus sen ajan isoksi autoksi, lammityslaite, nakyvyys kun isot ikkunat

        (ulkomainen pc, siksi puuttuu skandikirjaimet)


      • soonjämpti

        Paras auto oli 940 farkkuvolvo. Se oli viimeisiä VOLVOJA ja palveli kuin ihmisen mieli. vieläkin piruuttaa, kun tulin myyneeksi dieseliin vaihtamisen vuoksi. Sen jälkeinen mukavolvo oli jo näitä voortivolvoja ja semmukanen paska, vaikka olikin dieseli. Törkeen kallis. Mutta se ysinelikymppinen oli auto sanan täydessä merkityksessä. Tilava, varma, laadukas eikä tarvinnu tarkan huollon lisäksi mitään korjaamoreissuja. Siinä ei tullut ylläreitä. Toki se ei ollut mikää ralliauto - eikä tarvinnukkaan, en meinaan semmosta halunnu enkä tarvinnu- mutta työnsä se hoiti paremmin kun yksikään nykyrimpula. Se söi pensaa miehekkäät kympin satasella muttei vittuillu tekniikallaan eikä millään korroosiolla. Semmosia sais tehdä vieläkin, niin ostasin heti.


    • Aapelus

      Tilava, turvallinen, hyvät ajo-ominaisuudet, matkustusmukavuus, vakiovarusteet.

    • CC 2.0 TSI

      Passat CC 2.0 TSI autom. joka minulla on tällä hetkellä. Parhaat ominaisuudet ovat hyvät ajo-ominaisuudet, tyylikäs ulkonäkö, hyvä suorituskyky ja mukavuus.

      • 527 000km

        ajoin vuosina 99-2006 yli puoli miljoonaa kilometriä tällä autolla,joka päivä liikenteessä noin.223km päivä tahdilla todella rankkaa ajoa,ikinä en jäänyt tienposkeen.
        auton pienin kulutus 923km/42 litran tankki,kulutus talvi tai kesä alle 6 ja 5 litraa
        pystyy ajamaan lähes missä vaan (kapeus ja ketteryys)
        auto makso 3000 markkaa v.1999
        ei tarvinnu buunata pesin kait 3x , 7 vuodessa
        sika helppo ja nopea korjata (kytkin remppa max 1,5 tuntia,moottorin vaihto 1-2 tuntia)

        -cee-??? punainen,---kuka tunnistaa.

        ja tämä on taivaan tosi,eikä suoli 24 kuvitteellinen auto vale.


    • Scätmän

      se oli lada 1200L -76: aina käyntiin joka kelillä ja lämpöä riitti enempi kun tarpeeksi jopa30ast pakkasissa, sen jälkeen toyota oli: siinä sai valita paleltuuko pää vai jalat ( carina -93 ) pösöäkin kokeilin mutta...eihän siitä mihkään ollut kuin remonttimielessä: no tulipahan tutustuttua autoon jonka "pelle hermanni" on suunnitellu ja laulava gusela rakentanut ja ne ranskiksen sähköt on tehnyt ja suunnitellu: borneon syvän viidakon ammattimiehet: sanovat että kyllä maapallolla tyhmiä riittää: kyllä näitäkin ostetaan...

    • Retkuilija

      Käytettyjä maanantaikappaleita.

      • toimivat

        1.MB 124 1989 käytettynä ostettu, vahva ja turvallinen! Ei ollut vikoja, jos ei akkua ja jarrupaloja huomioida.
        2. MM 190E 1988 uutena ostettu, pieni takatiloiltaan, muuten kiva. Takajarrulevyt joutui vaihtamaan, tuli vissiin jarruteltua liian kevyesti. Samalla meni palat eteen ja taakse.
        3. Ford Granada 1972 käytettynä ostettu, iso, tilava auto. Etupyörän laakeri vaihdettiin, Fordille taitaa olla ominaisuus nää laakereiden huono kesto.

        Autoja mulla on ollut 29kpl vuosien varrella, viimeiset viisitoista vuotta kaksi tai kolme kerrallaan (vaimo ajaa yhtä). Tarvitaan nykyisin pakua, niin on ollut semmoisiakin jokunen. Osa kärryistä ostettu uutena, toiset käytettyinä. Autojen hyvyydestä on huono puhua, jos ostelee loppuun ajettuja romuja, niinkuin jotkut tekevät ja sitten selitetään kuinka huono se oli. Käytetyn ostossa tarvitaan myös tuuria.


    • --((0))--

      Edellisiä ollut VW ja Honda. Nyt alla Avensis -07, 2 litran koneella. Paras auto mitä on ollut.

    • Tercellimän

      Toyota Tercelli vuosmalli 198jottain, en ennee muista. Muutaman kerran kokkoon hitsattu ja pikkusen tuunailtu. Alakuperäsellä digitaalikelloavainperällä varusteltuna.
      Herättää vieläkkii kateutta nuapurautoilijoissa, esimerkkinä kaikki mese, volovo, audi sekä beeämwee kuskit suorastaan liimautuvat takapuskuriin kiinni maantiellä. Yrittäävät ihan selevästi haistella vähän aidon Premiumin tuoksuja hahahahaaaa.

      Parasta kuitenkii kun kaapunnissa ajeloo niin kaikki naiset vilikuttelloo ja heikkoluontosimmat juoksoo perässä. Pittää ihan rumimpia työnnellä pois parkkipaikalla jotta piäsis Anttilaan ostoksille. Kauniimmat jiäp makkoomaan konepellin piälle ja vaipuuvat nirvanaan.
      Enkä muuten liiottele pätkeekään.

    • 96, 900, BX

      Carina, 626, Primera, Astra, Golf, Accord, Passat, Avensis, V50. Ei siis mitään merkkiuskollisuutta ja Mazdasta alkaen uutena ostettuja. Autoilla ajan n. 120000 km. Volvon kokonaislaatu (ajettu nyt satatuhatta) on selkeästi paras. Viattomia on olleet myös Accord ja Passat. Seuraava on uusi V70 tai vähän ajettu BMW xdrive.

    • oli ehdottomasti

      luotettavin ja viattomin noin 30 auton joukosta, mitä taloudessa on kaikkiaan ollut. Kylkeenajon seurauksena siitä täytyi valitettavasti luopua, siinä vaiheessa takana oli 740000km.

    • muuan miekkonen

      Jos pelkästään viattomudesta ja kestävyydestä puhutaan, niin silloin kyllä tähän mennessä paras omistamani auto on ollut 80-luvun alussa käytettynä ostamani Mercedes 300D vm. 1978. (Auto ei ollut entinen taksi ja sillä oli ajettu n. 180000km kun ostin sen. Edellisen omistajan kertoman mukaan auto oli pelannut aina kuin "ihmisen ajatus")
      Miinuksena autosta voi mainita, että jos se seisoi yön yli 20 asteen pakkasessa, niin se ei varmasti lähtenyt käyntiin ilman lämmitystä. Lisäksi takavetoisena sillä tahtoi liukkaalla kelillä helposti jäädä sutimaan liikennevaloissa paikoilleen jos valot sattuivat sijaitsemaan ylämäessä. Kerran auto sammui Käpylässä 30 asteen pakkasessa keskelle risteystä, (jäätyi) kun en ollut lisännyt tankkiin jäänestoa. Auto käynnistyi kyllä parin minuutin kuluttua uudelleen ja pääsin jatkamaan matkaa, mutta arvatkaa harmittiko :D

    • datsuni tuokaa hoi

      nissan sunny 1.3slx -89: alkuperäiseltä omistajalta ostin neljä vuotta sitten 600eur, oli uutena ruosteenestokäsitelty, em omistuksen aikana 40tkm ajettu ja ainut vika: lämppärin puhallin piti vaihtaa, muuten toiminut virheettä, kokonaisuudessaan 340tkm nyt mittarissa ja eipä öljykään pahemmin kelpaa pikkuisen kuluttaa mutta ei pahasti

    • honukka 07

      Minulla on ollut honda civic 1.8 Sport 2007. Auto edelleen minulla ajossa.
      Loistava moottori, vie vähän bensaa, hyvät sisätilat ja halvat huoltokustannukset.

      Ulkokuori miellyttää silmääni myös

      • jaska.K

        samanlainen: onko sun pannu öljyä vienyt?, jotain moottorihäikkää noissa ollut: öljyä söi riskisti ja toisestakin kokemuksia ja silleki öljy kelpasi, kaveri vaihtoi civicin siihen typer malliin yms, ja eipä ole vikoja ollut muuta kuin ei silläkään pääse kuulemma 10tkm ilman että pari litraa öljyä pitää koneeseen lisätä ja uusi kampe -09


      • honukka 2007
        jaska.K kirjoitti:

        samanlainen: onko sun pannu öljyä vienyt?, jotain moottorihäikkää noissa ollut: öljyä söi riskisti ja toisestakin kokemuksia ja silleki öljy kelpasi, kaveri vaihtoi civicin siihen typer malliin yms, ja eipä ole vikoja ollut muuta kuin ei silläkään pääse kuulemma 10tkm ilman että pari litraa öljyä pitää koneeseen lisätä ja uusi kampe -09

        ole vienyt laisinkaan minulla öljyä. Isällä samanlainen kanssa eikä sekään vienyt ollenkaan öljyä. 2007 tekniikanmaailmassa tuosta kyllä mainittiin, että jotkut yksilöt saattavat viedä aluksi öljyä. 60 000 kilometrin kohdalla TM kertoi että öljyn syönti oli lopullisesti ohi. Joutuivat 60 000 kilometrin aikana lisäämään 2,2, 1 ja muistaakseni 0,5 litraa lisää öljyä.
        TM purki testin lopuksi koko auton ja mitään vikaa he eivät löytäneet. En muista mistä palikoista oli kyse, mutta kertoivat että tietyt osat "hakivat paikkaansa" ja siitä johtuen öljy maistui enemmän.

        Ei kyllä tyypillistä honua.


    • _Laadukas

      Honda Civic.

      Surkein omistamani on ollut VW Golf.

      • Rappari-raju

        sehän on octavia. Vertailun vuoksi sitä ennen nissaneita 3 kpl, peugeot, volvo, vw, toyota ja focus. Octavia selvästi luotettavin ja lähes kaikessa paras.


    • ehdottomasti

      Auton paras puoli tulee esiin, kun pääsee maatielle. Matka maistuu, eikä väsy iske. Eli matkustusmukavuus on huippua. Penkit ovat minun ruholleni sopivat, kori ei tärise, eikä melu haittaa. Auto on vakaa ajettava olematta silti pintakova kuoppatutka, mihin omistamani saksalaiset ovat sortuneet.
      Omia autoja on ollut 70-luvulta lähtien melkein jokaista merkkiä. Kaikissa on ollut hyvät ja huonot puolensa, mutta tästä autosta on vaikea keksiä huonoja puolia.

      • joku raja...

        kun tuommosta kerrot ja vielä C5 sitikasta?, vai huumorimiehiä viimesen päälle?, toimiva ranskalainen auto on harvinainen: tehtaalle takas kiinnostuu ne sielläkin pitemmän päälle toimivasta sitikasta


      • Ehdottomasti
        joku raja... kirjoitti:

        kun tuommosta kerrot ja vielä C5 sitikasta?, vai huumorimiehiä viimesen päälle?, toimiva ranskalainen auto on harvinainen: tehtaalle takas kiinnostuu ne sielläkin pitemmän päälle toimivasta sitikasta

        Makunsa kullakin. Jos nyt kuitenkin noiden vanhojen fraasien jälkeen kertoisit omasta parhaasta autostasi. Vai onko ensimmäinenkin vasta harkinnassa?


      • såpåli

        tai sitten Citroen CX. Perustelut aika lailla samat kuin nimimerkillä "ehdottomasti"


    • caarivelli

      Isolle miehelle oiva peli pakettiautoksi . Hiljainen ja hyvä ajettava, eri maata kuin entinen ahdas kivirekihiase jossa ikkuna-aukkojen reunatr nruostui kahdessa vuodessa hirveksi ja laturi hajosi melko uudessa autossa.

    • en osta uutta

      Toimii kuin ajatus, 350tkm meni laturin hiilet. Nyt 380tkm ja ajo jatkuu viattomasti.

      • yksi ruostuvimmista

        ei ikinä enää Hondaa.


    • merkki nimi

      90-luvun puolivälin toyota corolla 1,6-16v, suorituskykyinen ja nöyrä moottori, vaivaton ajaa, sopivan tilava sisältä ja takakontista(sedan), äärimmäisen luotettava ja toimiva, hyvät varusteet (GLi), lämmin talvella, käynnistyy kovallakin pakkasella eikä ovet ja lukot temppuile, maalipinta kestävä, ruostetta ei ollut (suojattu), ei ränsisty paljon ajettunakaan, erittäin kestävä huollettuna ja hoidettuna varsinkin, huolettomuuden tuoma rauha autoiluun. ps.huonoin 80-luvun opel oikea pärekori ja murheen aiheuttaja.

      • Fargo

        Niin se on että monasti se auto joka on sillä hetkellä on olevinaan se siihen asti paras näin neljällä vuosi-
        kymmenenä jo autoilluna voin sanoa että 70 luvun pirsseistä paras oli Ford Granada 2,0 V6 ja 80-90 luvun
        autoistani pari Volkkarin Passattia ja nyt 2000 luvulla Audi A4 ja nykyinen Audi A6 että silleen.


      • ex vitun omistaja
        Fargo kirjoitti:

        Niin se on että monasti se auto joka on sillä hetkellä on olevinaan se siihen asti paras näin neljällä vuosi-
        kymmenenä jo autoilluna voin sanoa että 70 luvun pirsseistä paras oli Ford Granada 2,0 V6 ja 80-90 luvun
        autoistani pari Volkkarin Passattia ja nyt 2000 luvulla Audi A4 ja nykyinen Audi A6 että silleen.

        ehkäpä tuo nykyinen toyota yaris 1.5 t-sport.ei ole muuta korjattu minun aikana kuin, jarrulevyt ja jarrupalat eteen/taakse,sekin johtui siitä kun ostin tuon auton,niin en huomannut liikkeessä että levyt olivat ihan raidoille kuluneet ja palat loppu. tämä siis on ollut luotettavin autoni. huonoa yariksessa on: penkit ovat aika korkealla , jäisellä tiellä vähän arvaamaton ajaa, alusta pintakova, mittari keskellä kojelautaa, tosin tottunut jo siihen. sitten huonoin auto joka on minulla ollut on mercedes benz vito, tosin on parempi ajaa kun tuo yaris ,mutta tässä miinuksia vitosta: alusta oli kauttaaltaan pintaruosteessa myös helmapellit , ovien alareunat ja konepelti. kaksi kertaa vaihdoin taakse iskarit , jarruissa joku vika välillä meni jarrupolin pohjaan,ja jarrut ottivat vain aavistuksen, kolmesti kävi huollossa ton jarruongelman takia,eikä siltikään tullut kuntoon taisivat vaan ilmata nuo jarrut, auttoi se pari päivää mut heti kun painoi voimakkaammin jarrua niin taas jarrut puuroutuivat. sitten oli reilummalla kädellä suutinongelmia, esim kaksi kertaa jouduttiin vaihtaa suuttimen uusiin, ja suuttimen tiivisteitä eli kupariprikkoja meni niin monesti etten edes muista, kone oli 108cdi. auto oli minulla kolme vuotta monia tuhansia euroja meni korjauksiin noin 5000-7000 euroa ,ylimääräisiin korjauksiin. tein siinä tosi kämmin kun erehyin ostamaan ton viton, ollut joskus 123/124 mersuja ne on ollut aineskin hyviä.kun ajatteleekin mikä määrä rahaa kankkulan kaivoon on mennyt niin ihan ketuttaa


    • harmillista

      Se on saksan fordi. Merkkiä en osaa sanoa kun niin monta olen omistanut ja missään ei ole vikaa ollut.

      Hyväkuntoisia on vain nykyään vaiketa löytää...

      • wooooorti

        Oma paras on kanssa saksan esko vm.92. Ekoja zetecejä siis.

        Uudet fordit ovat omalla kohdalla olleet pettymys.


    • vm2010

      Siinäpä se.

    • Nämä ainakin

      Se on varmaankin tämä nykyinen Ford Focus 1.8 Trend vm. 1999. Olen ajanut sillä tähän mennessä 5 vuotta ja 200 000 km alkaa ilmestyä kohta mittariin. Olen ajanut sillä vaihtelevaa ajoa, välillä pitkääkin matkaa. Kuluvia osia on tietysti pitänyt korjata välillä, mutta matka ei ole keskeytynyt koskaan. Ohjauksesta pidän eniten ja sisätilatkin ovat käytössä hyvät lyhytperäiseksi autoksi. Hyvä käyttöauto kaikkiaan.
      Toinen auto, mikä muistuu aikaisemmista mieleen, oli Peugeot 309 1.6-litraisella koneella. Oli maantieautona samantyyppinen ja yhtä ketteränoloinen. Ajoin sillä monia hyviä pitkän matkan reissuja.
      Ainahan se paras auto taitaa olla sen hetkinen, mutta nämä nyt kuitenkin minulla.

    • ex c-rollari

      No tuli kyl kirijotettua se jo sinne toiseen topicciin

      Parhaat:

      Toyota corolla xli 1.6 sedan vm. -95
      100% luotettava
      lähes ruosteeton

      Peugeot 306 xt 1.8 HB vm. -93
      mukava ja hyvä ajaa
      ripeä, ja pieniruokainen
      ei kuluta mitään nesteitä liikaa
      lämmin talvella
      99% ruosteeton

    • AE_111

      TOYOTA!!!











      MY TOYOTA IS FANTASTIC

      • Ocu II

        Skoda Octavia Tdi. Ollut sekä dsg-etuveto, että manuaali-scout. Molemmissa hinta/laatusuhde ollut parempi kuin hyvä.

        Nykyinen "premium" (audi) ei todellakaan ole antanut vastinetta rahalle.


      • Corolla LB

        LB sedan ylivoimaisesti tähänastisista kahdesta autostani. Huoleton hoitaa, helppokäyttöinen, halvat ylläpidot, korkea laatu, ...

        All Japanese Toyotas are very good!


    • Lexus ja

      Lexus. Ei sitä tarvitse selittää. Joka ei ymmärrä, hänen ei tarvitsekaan.

      • 62

        RAV4 vm-95
        Nykyinen ocu 2.0 tdi kombi DSG.
        RAV4 nelivetoisena talvikelissä etuvetoista huomattavasti "etevämpi".
        Ikäätyvänä selkävikaisena arvostan (katumaasturin) tavallista henkilöautoa korkeampaa istuma asentoa.
        Vaihdan uuteen RAV:iin jahka "rikastun ja lakkaan köyhtymästä".


      • fård
        62 kirjoitti:

        RAV4 vm-95
        Nykyinen ocu 2.0 tdi kombi DSG.
        RAV4 nelivetoisena talvikelissä etuvetoista huomattavasti "etevämpi".
        Ikäätyvänä selkävikaisena arvostan (katumaasturin) tavallista henkilöautoa korkeampaa istuma asentoa.
        Vaihdan uuteen RAV:iin jahka "rikastun ja lakkaan köyhtymästä".

        Selkävikaiselle vinkiksi, että tilaa seuraavan Octaviansa nelivetoisena, korotetulla maavaralla ja dynamic-istuimilla. Itse parin leikkauksen jälkeen pistin citikan kiertoon ja tilasin uuden (G-mallin) Astran sport-istuimilla. Selkäviat loppuivat siihen. Niin, se paras auto: vaikka Octavia II: kin on ollut niin BMW 324D vuosimallia 1986 on silti ykkönen. Syyt: kauniisti käyvä, voimakas (myös tyhjäkäynnillä) moottori. Muutama suorasuihku sen jälkeen ei ole bemua lyönyt edes kulutuksessa. Takavedosta johtuva ketteryys ja tasapainoisuus. Siihen aikaan autohifiä harrastaneena tykkäsin tukevasta korista ja tilavista kynnyskoteloista. Vielä kun akkukin oli tavaratilassa, oli se piuhanvedon ja kytkentöjen kannalta ihanteellinen. Eihän siitä tietenkään perheautoa tee...


      • ld
        fård kirjoitti:

        Selkävikaiselle vinkiksi, että tilaa seuraavan Octaviansa nelivetoisena, korotetulla maavaralla ja dynamic-istuimilla. Itse parin leikkauksen jälkeen pistin citikan kiertoon ja tilasin uuden (G-mallin) Astran sport-istuimilla. Selkäviat loppuivat siihen. Niin, se paras auto: vaikka Octavia II: kin on ollut niin BMW 324D vuosimallia 1986 on silti ykkönen. Syyt: kauniisti käyvä, voimakas (myös tyhjäkäynnillä) moottori. Muutama suorasuihku sen jälkeen ei ole bemua lyönyt edes kulutuksessa. Takavedosta johtuva ketteryys ja tasapainoisuus. Siihen aikaan autohifiä harrastaneena tykkäsin tukevasta korista ja tilavista kynnyskoteloista. Vielä kun akkukin oli tavaratilassa, oli se piuhanvedon ja kytkentöjen kannalta ihanteellinen. Eihän siitä tietenkään perheautoa tee...

        paljonkin vikaa?


    • sennaattori

      Opel Senator -89 3.0i automaatti. Siihen aikaa ei turvavarusteet autoa kuristaneet ja jotan vajaa 200heppaa kuljetti tuollaista lotjaa mainiosti. Tyylikäs, hyvä ajaa, aikaisekseen hiljainen(hiljaisempi kuin vuosituhannenvaihteen korolla) tilaa riitti ja bensaa paloi(mutta sitähän saa rahalla). Ruostehan tuon tappoi niinkuin ooppeleilla on tapana, eikä se ihan viaton ollut, mutta yllättävän vähän vikoja 450tkm mittarilukemalle.

    • Toy- loota

      Paras oli ykivoimaisesti vuoden -90 Celica. Toimi kuin unelma, ja ei ruostunut pahastikkaan.

    • !

      Opiskelija budjetilla tähän asti olleista paras on ehdottomasti bmw e39, hiljaisempaa ja mukavampaa autoa saa hakea. Audi a4 tulee kyllä hyvässä peesissä.

    • En merkkiuskollinen

      PIstän tähän kolme parasta:

      1. Subaru Impreza GT 1999 (tämän hetkinen ja paras auto millä olen koskaan ajanut)

      2. Mitsubishi Evolution IV ( Edellinen rassi)

      3. Saab 900 Aero ( oli mun eka kosketus turboihin. ah niin ihana saab)

      Muita autoja on ollut pari Toyotaa, nissania, daihatsua, yksi Porche 944. Opel Vivarokin kävi taloudessa mutta ei ollut rakennusurakan jälkeen enää pakulle käyttöä.

      Ikävä kyllä olen hurahtanut näihin japanin importteihin... Jos ei ole neliveto ja tehoa niin ei kelpaa... Koukussa!

    • VolvoVille

      Moi, paras omistamani auto on nykyinen vm.94 volvo 940 Tdic.
      Auto on hyvä ja vakaa ajaa, tilava, lämmin ja ikäisekseen turvallinen.
      Auto kulkee melko hyvin vaikka on diesel, kuluttaa yllättävän vähän ainetta ja on helppo huoltaa ja korjata, eikä tunnu ruostuvan, eikä moottori hajoa vaikka kilimetrejä on jo 426500.
      Kaiken kaikkiaaan erinomainen auto!

    • wbzdf

      Lada Niva! kakka tuli pöksyyn jo...

    • Lentäjän Poika

      Mitsubishi Carisma 1.8 GDI -98. Vaikka minulla on tuon Mitsun jälkeen ollut lukuisia, sitä jopa 5 krt kalliimpia autoja, niin tuo Mitsu on kaikista autoistani ehdottomasti paras. Miksikö? Se oli ensimmäinen (ja toistaiseksi viimeinen) työsuhdeautoni, josta firma maksoi kaikki kulut ja koska asun maassa, jossa työsuhdeautoilijaa ei veroteta, niin Mitsulla ajamani 176tkm olivat minulle täysin ilmaisia.

    • automiespiesruto

      Kaksi on ylitse muiden omassa autohistoriassa M-B 300 DTA vm 1979 ja M-B ML 320 -98. Muutamat Volvot ovat päässeet aika lähelle, mutta muut ovat aivan romuja. Japanilaiset ovat erityisen huonoja mm. Mazda 1500 ja 626 sekä Toyota Corolla.

    • Mondeomieskö

      Fiat 127 vm 74 on kaikista suuntavakain auto mikä minulla on ollut. Jopa huippunopeudessa(mittarin mukaan vajaa 160) auto meni kuin juna, eikä tarvinnut kuin keyesti peukulla pidellä rati alareunasta.

      2000 luvun autoistani kokonaishyvyydeltään paras on ollut vm 2006 farkku Mondeo. Siinä oli monta hyvää puolta samassa autossa; ajettavuus, tilat, melutaso kohtalainen, kantavuus erinomainen(tasaava takajousisto piti auton vaaterissa vaikka olisi ollut perä täynnä lyijyä), varustetaso, suorituskyky(2,0) , kohtuu kulutus, edullinen ostohinta käytettynä. Huonoa oli oikeastaan vain takaluukusta irtoava maali jonka korjaus ei lukuisista keskusteluista Fordin kanssa huolimatta mennyt takuisiin. Siitä pitkä miinus maahantuojalle!

    • Uno Mirafiori

      :D :D Fiat 127 . Mondoemieskö tais sanoa sen jo. Huoleton peli kunhan oli muuten hyvässä peruskunnossa. Niitä on ollut 3 kpl kaiken kaikkiaan. Ford escort SX vm: ´85. Hinta-laatusuhde ehdottomasti paras mitä mulla on ollut, käytettävyys ja ajettavuus loistava. Halpa ostaa.pitää ja huoltaa.

    • V8rules

      Toyota Lite-Ace bensa vm 1990. Uutena ostettu ja kerrassaan kätevä ja sopiva siihen tarkoitukseen,,mihin se oli suunniteltukin. Edullinen peruspaku, ei mitään turhaa vioittuvaa lisävarustetta jne. Sillä kulki hyvin iso koira, akka, puuntaimet, multapussit, perunat, laudankappaleet, polkupyörä, työkalut jne. Huolto pelasi ja eikä ollut kallis pitää, huoltaa, ajaa, ylläpitää jne. 1,5-litrainen Carinan moottori ei kertaakaan aiheuttanut ongelmia. Suurin sallittu ajonopeus sata km/h, joten sopivan kerkiäväinenkin se oli. Ketteräkin, kääntyi kymmenpennisen ympäri. Työkalumainen, joten sen pellit ei nyt ihan tinapaperia ollut. En kadu kauppojani.

    • Hyviäajaa

      Kyllä on vakaa 127 kuten myös 128 ja uudemmat Unot, Tipot jne. Unon ensikoeajo v.1983 oli TM:ssa ja muistan kuinka kehuttiin vakaaksi. Koeajaja sai Saksan autobahnien pitkissä alamäissä mittarin näyttämään 180 km/h. Ajon vakautta kuvasi hyvin se kun koeajaja ohjasi toisella kädellä ja toisella otti kuvan nopeusmittarissa tuossa vauhdissa. Tuon ajan Fiatit oli kuuluisia hyvästä ajettavuudesta. Tässä 128 -75, mersumieskin etupenkillä kehuu kyytiä. Huom takaikkunan mainos videolla kohdassa 1:37
      https://youtu.be/zGp72HOtKVc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe