Jeep Grand Cherokee

lust

Minkälaisia kokemuksia teillä on Jeep GC:stä?

Kyselyjen mukaan Jeepin omistajat ovat merkki epäuskollisinta sakkia. Eivät osta enää uutta Jeeppiä.

Kokemuksia?

39

18994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeep3.0

      vuosmallista on kyse ? GC:tä kun on tehty toista kymmentävuotta

    • O|||||||O

      Yksi keskustelu alaspäin on aika paljon asiaa Jeep GC:sta. Vuosimalli on 2005 ja uudempi. Moottori on 3,0 crd molemmissa.
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8826852/42431880

      Kyselystä en tiedä, mutta uutena ostettu Jeeppini vaihtui uuteen Jeeppiin. Auto-ostoiltani en ole ollut kovinkaan merkkiuskollinen, joten Jeep puhuttelee autona. Kokeilin myös Jeep Wrangler Unlimited mallia kakkosautoksi, mutta korkea hinta yhdistettynä todennäköisiin käytön hankaluuksiin, pudotti sen listalta.
      Mielestäni Jeep GC, kuten VW Touareg ja monet muut, olivat selkeästi ylihintaisia. Jeep ja VW pudotttivat hintojaan. VW:n hinnat nousivat jälleen, mutta Jeepin pysyi alhaalla.
      Nyt VW, Land Rover ja Mercedes hinnat alkavat n.75-80.000€:sta. Sillä rahalla saa ko. merkeiltä hylsyn, jota pitää varustella. Loppuhinnat ovat >100.000€.
      Jeepin lähtöhinta on 55.000€. Varusteltu Limited malli maksaa 67.000. Parempia malleja ei valitettavasti tuoda Suomeen.

      • lust

        Sellanen 2000-luvun puolivälin auto mahtuisi budjettiin. Todennäköisesti malli olisi bensa neliveto alle 100tkm ajettuna.

        Vaikkapa tämmöinen:
        http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/2934576

        Onko näissä jotain kummallista miksi melko iso osa suomen jeeppikannasta on nettiautossa myynnissä?


      • O|||||||O
        lust kirjoitti:

        Sellanen 2000-luvun puolivälin auto mahtuisi budjettiin. Todennäköisesti malli olisi bensa neliveto alle 100tkm ajettuna.

        Vaikkapa tämmöinen:
        http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/2934576

        Onko näissä jotain kummallista miksi melko iso osa suomen jeeppikannasta on nettiautossa myynnissä?

        suosittelen 2005 ja sitä uudempia laitteita crd 3,0 koneella. Silloin Jeepissä on melkoisen rautainen yhdistelmä, eli Jeepin nelivetotekniikka Eatonin ensimmäinen 100% lukkiutuva portaaton mekaaninen lukko etu ja taka-akselilla. Kone tulee mersulta, kuten automaattivaihteistokin.
        Vanhempia GC:ita vaivaa pienemmät sisätilat, ei aivan yhtä hyvä neliveto, vanhahtavat bensakoneet ja hillitön autovero Suomessa. Linkittämässäsi autossa on puututtu vanhempien GC:n ongelmiin jotka ilmenevät maantiellä ajettaessa.


      • -Mess-
        O|||||||O kirjoitti:

        suosittelen 2005 ja sitä uudempia laitteita crd 3,0 koneella. Silloin Jeepissä on melkoisen rautainen yhdistelmä, eli Jeepin nelivetotekniikka Eatonin ensimmäinen 100% lukkiutuva portaaton mekaaninen lukko etu ja taka-akselilla. Kone tulee mersulta, kuten automaattivaihteistokin.
        Vanhempia GC:ita vaivaa pienemmät sisätilat, ei aivan yhtä hyvä neliveto, vanhahtavat bensakoneet ja hillitön autovero Suomessa. Linkittämässäsi autossa on puututtu vanhempien GC:n ongelmiin jotka ilmenevät maantiellä ajettaessa.

        99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta.

        2.7 on tykki peli ja 3.0 täysilaidallinen. Kestävät padat ja pelit, jos huoltaa ja ajaa oikein. Ajaa oikein tarkoittaa, sitä että käyttää koko kierrosaluetta reilusti työkoneen omaisesti ja käyttää alennusvaihdetta (säilyttää jokolaatikon kunnon).
        Orkkiskyssäriin vastattuna olen itse ainakin pitänyt GC:stä eikä ole hankinta kaduttanut ei ole hanget mökkitiellä olleet esteenä ja parit naapurit olen nyppässyt ylös ojasta. Jerkkua on maantiellä ja tukkeena ei tarvi olla.

        Negatiivistä on:
        -autokeskuksen veho hinnoittelu ja konela laatu
        -minulle löysähkö alusta
        -orkkis poppivehkeet
        -kirkolla ajossa 13 l keskikulutus
        -äänekäs ilmankohinasta 180 km/h vauhdissa... saksassa
        ja muu on vain positiivistä


      • O|||||||O
        -Mess- kirjoitti:

        99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta.

        2.7 on tykki peli ja 3.0 täysilaidallinen. Kestävät padat ja pelit, jos huoltaa ja ajaa oikein. Ajaa oikein tarkoittaa, sitä että käyttää koko kierrosaluetta reilusti työkoneen omaisesti ja käyttää alennusvaihdetta (säilyttää jokolaatikon kunnon).
        Orkkiskyssäriin vastattuna olen itse ainakin pitänyt GC:stä eikä ole hankinta kaduttanut ei ole hanget mökkitiellä olleet esteenä ja parit naapurit olen nyppässyt ylös ojasta. Jerkkua on maantiellä ja tukkeena ei tarvi olla.

        Negatiivistä on:
        -autokeskuksen veho hinnoittelu ja konela laatu
        -minulle löysähkö alusta
        -orkkis poppivehkeet
        -kirkolla ajossa 13 l keskikulutus
        -äänekäs ilmankohinasta 180 km/h vauhdissa... saksassa
        ja muu on vain positiivistä

        "99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta."

        Vanhempia lukkoja en tunne, mutta Jeep ja Eaton mainostavat vuoden 2005 ELSD olevan "industy first"
        Tuossa teksti:

        Electronic Limited Slip
        Eaton’s EGerodisc™ electronic slip differentials made their commercial debut on the 2005 Jeep® Grand Cherokee, which was named 4x4 of the Year by 4-Wheel & Off-Road magazine.

        EGerodisc™ is a hydraulically-operated electronically controlled limited slip differential that is capable of providing variable torque up to full axle lock, helping to maximize traction when needed. The EGerodisc™ can be used as a stand-alone product that provides ultimate traction control, or it can be integrated with ABS or stability control packages to also provide enhanced vehicle dynamics.

        http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/Automotive/ProductsandSolutions/Differentials/index.htm

        Vuoden 2005 Jeep GC:n huoltokirja ei mainitse mitään toimenpiteitä tasauspyörästön lukkojen osalta. Quadra drive 2 on systeemin nimi. Varmista että se on ostamassasi autossa. Vuoden 2005-2007 malleissa nämä saattoivat olla vakiona - en muista. Vuosi 2008-> lukot ovat jostain käsittämättömästä syystä olleet lisävarusteita, joita on ollut hankalaa tilata. Lukottomat varastosta ja lukolliset vajaan vuoden odotusajalla...


      • Qbama
        O|||||||O kirjoitti:

        "99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta."

        Vanhempia lukkoja en tunne, mutta Jeep ja Eaton mainostavat vuoden 2005 ELSD olevan "industy first"
        Tuossa teksti:

        Electronic Limited Slip
        Eaton’s EGerodisc™ electronic slip differentials made their commercial debut on the 2005 Jeep® Grand Cherokee, which was named 4x4 of the Year by 4-Wheel & Off-Road magazine.

        EGerodisc™ is a hydraulically-operated electronically controlled limited slip differential that is capable of providing variable torque up to full axle lock, helping to maximize traction when needed. The EGerodisc™ can be used as a stand-alone product that provides ultimate traction control, or it can be integrated with ABS or stability control packages to also provide enhanced vehicle dynamics.

        http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/Automotive/ProductsandSolutions/Differentials/index.htm

        Vuoden 2005 Jeep GC:n huoltokirja ei mainitse mitään toimenpiteitä tasauspyörästön lukkojen osalta. Quadra drive 2 on systeemin nimi. Varmista että se on ostamassasi autossa. Vuoden 2005-2007 malleissa nämä saattoivat olla vakiona - en muista. Vuosi 2008-> lukot ovat jostain käsittämättömästä syystä olleet lisävarusteita, joita on ollut hankalaa tilata. Lukottomat varastosta ja lukolliset vajaan vuoden odotusajalla...

        99-04 Grandien Limited ja Overland varusteluihin kuuluu Quadra Drive 1 neliveto, jonka perissä käytetään Vari-lok pyörästöjä. Vari-lokin toiminta perustuu kytkinpakkaan, jota ohjataan mekaanisen pumpun tuottamalla öljynpaineella. Paine on verrannollinen akseleiden pyörimisnopeuksien eroon, jolloin Vari-lokin toiminta on progressiivista ja kykenee ainakin mainospuheiden mukaan siirtämään 100% väännöstä yhdelle renkaalle. En ole itse ehtinyt testata, mutta mitä olen lukenut kokemuksia, niin ei käytäntökään ole kaukana tuosta 100%. Joka tapauksessa, Vari-lok on erittäin pätevä tasauspyörästö ja täysin eri luokkaa kuin perinteiset LSD:t.

        QD II:n ELSD:t taitavat olla mekaanisesti aika pitkälti samanlaiset kuin Vari-lokit. Se mikä tekee ELSD:stä sähköisen on ilmeisesti venttiilli, jolla öljynpainetta voidaan hallita ...mutuiluksi menee, mutta liittynee ainakin luistonestoon. Joku viisaampi voisi kertoa tästä ELSD:stä.

        Ehkä merkittävin ero QD I:n ja QD II:n välillä on se, että jälkimmäisessä on (muistaakseni) etu- ja taka-aselin välinen voimanjako normaalisti 48% - 52%. QD I:ssä tuo voimanjako on normaalisti 0% - 100%, mutta tarvittaessa 100% - 0% (niiden samojen mainospuheiden mukaan). QD I:n jakolaatikko on samankaltainen kuin vari-lokit, eli kun takakardaani alkaa sutiessa pyörimään etukardaania nopeammin, siirtyy pyörimisnopeuksien eroon verrannolinen määrä vetoa etuakselille (pumpun, öljynpaineen ja kytkinpakan välityksellä). Jakovaihteiston 4Lo asennossa etu- ja takakardaani ovat samaa puuta ja alennusvaihde on käytössä.

        Vaikka QD II on luonnollisesti edeltäjäänsä kehittyneempi, niin QD I:llä on hyvä maine toimivana nelivetona. Itse olen tykännyt omasta Grandistani (4,7 V8 -00 Limited).


      • -Mess-
        O|||||||O kirjoitti:

        "99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta."

        Vanhempia lukkoja en tunne, mutta Jeep ja Eaton mainostavat vuoden 2005 ELSD olevan "industy first"
        Tuossa teksti:

        Electronic Limited Slip
        Eaton’s EGerodisc™ electronic slip differentials made their commercial debut on the 2005 Jeep® Grand Cherokee, which was named 4x4 of the Year by 4-Wheel & Off-Road magazine.

        EGerodisc™ is a hydraulically-operated electronically controlled limited slip differential that is capable of providing variable torque up to full axle lock, helping to maximize traction when needed. The EGerodisc™ can be used as a stand-alone product that provides ultimate traction control, or it can be integrated with ABS or stability control packages to also provide enhanced vehicle dynamics.

        http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/Automotive/ProductsandSolutions/Differentials/index.htm

        Vuoden 2005 Jeep GC:n huoltokirja ei mainitse mitään toimenpiteitä tasauspyörästön lukkojen osalta. Quadra drive 2 on systeemin nimi. Varmista että se on ostamassasi autossa. Vuoden 2005-2007 malleissa nämä saattoivat olla vakiona - en muista. Vuosi 2008-> lukot ovat jostain käsittämättömästä syystä olleet lisävarusteita, joita on ollut hankalaa tilata. Lukottomat varastosta ja lukolliset vajaan vuoden odotusajalla...

        GC 2.7 02-04 on NV247 jakolaatikko progresiivisella kytkimellä, joka on samassa öljykierrossa muun laatikon kanssa. Kytkin jakaa voimaa normaaliajossa etuakselille, jos esiintyy eroa taka- ja etupään pyörimisnopeudessa. kytkimen toiminta perustuu lautasten liikkeeseen akselilla. Alennusvaihteella koko kytkinpaketti lukitsee mekaanisesti akselit yhteen niin, että koko jakolaatikko on yhtä puuta.

        Perässä ja edessä toimii järjestelmä vastaavan tyyppisillä kytkinpaketeilla, jossa pyörien liike-ero siirtää öljyä kytkin pakettiin ja siirtää levyjä niin. että akseli lukittuu. Lukituksessa on viivettä sen verran. että kääntäessä pyörimisnopeus on ns normaalitoiminen, mutta irrotessaan pikku viiveellä pyörä lukittuu.
        Omakohtaisesti esiintyi lukkojen toiminta syksyllä, kun ajoin vanhoilla kitkoillani lumeen, missä oli jäätä alla. Ensiksi auto toimi, kuin normi takavetoisena sitten etupyörät mukaan ja alun kulmapyörien suttaamisen jälkeen oli kaikki pyörät veto päällä ja siitä hiljalleen pirssi meni tukevammalle alustalle. tämä oli normaalialueella vaihteistossa.
        Ongelma tai työlääksi asian tekee etuperien öljy, eli kaikkea peräöljyjä siinä ei voi käyttää, vaan se tulee olla 75w-140 API GL 5 luokitusta olevaa raskaankaluston öljyä joka lisäaineistetaan silikoni lisäaineella , jotta kytkinlevyihin saadaan aikaiseksi kitka levyjen välillä. Normi peräöljyllä levyt sintrautuvat yhteen ja lukkokytkinpakka menettää ominaisuutensa.
        Huoltoväli on perien öljynvaihdossa 30 000 tkm.


      • Qbama
        -Mess- kirjoitti:

        GC 2.7 02-04 on NV247 jakolaatikko progresiivisella kytkimellä, joka on samassa öljykierrossa muun laatikon kanssa. Kytkin jakaa voimaa normaaliajossa etuakselille, jos esiintyy eroa taka- ja etupään pyörimisnopeudessa. kytkimen toiminta perustuu lautasten liikkeeseen akselilla. Alennusvaihteella koko kytkinpaketti lukitsee mekaanisesti akselit yhteen niin, että koko jakolaatikko on yhtä puuta.

        Perässä ja edessä toimii järjestelmä vastaavan tyyppisillä kytkinpaketeilla, jossa pyörien liike-ero siirtää öljyä kytkin pakettiin ja siirtää levyjä niin. että akseli lukittuu. Lukituksessa on viivettä sen verran. että kääntäessä pyörimisnopeus on ns normaalitoiminen, mutta irrotessaan pikku viiveellä pyörä lukittuu.
        Omakohtaisesti esiintyi lukkojen toiminta syksyllä, kun ajoin vanhoilla kitkoillani lumeen, missä oli jäätä alla. Ensiksi auto toimi, kuin normi takavetoisena sitten etupyörät mukaan ja alun kulmapyörien suttaamisen jälkeen oli kaikki pyörät veto päällä ja siitä hiljalleen pirssi meni tukevammalle alustalle. tämä oli normaalialueella vaihteistossa.
        Ongelma tai työlääksi asian tekee etuperien öljy, eli kaikkea peräöljyjä siinä ei voi käyttää, vaan se tulee olla 75w-140 API GL 5 luokitusta olevaa raskaankaluston öljyä joka lisäaineistetaan silikoni lisäaineella , jotta kytkinlevyihin saadaan aikaiseksi kitka levyjen välillä. Normi peräöljyllä levyt sintrautuvat yhteen ja lukkokytkinpakka menettää ominaisuutensa.
        Huoltoväli on perien öljynvaihdossa 30 000 tkm.

        "GC 2.7 02-04 on NV247"

        NV247 on jokaisessa QD I Grandissa. Täytyy omiakin kirjotuksia sen verran korjata, että wjjeeps.comin mukaan QD I löytyy standardina jokaisesta 01-04 Limited ja Overland mallista. Muissa vuosimalleissa ja varustelutasoissa se oli optiona.


      • -Mess-
        Qbama kirjoitti:

        "GC 2.7 02-04 on NV247"

        NV247 on jokaisessa QD I Grandissa. Täytyy omiakin kirjotuksia sen verran korjata, että wjjeeps.comin mukaan QD I löytyy standardina jokaisesta 01-04 Limited ja Overland mallista. Muissa vuosimalleissa ja varustelutasoissa se oli optiona.

        Tietoa oli laajemalti ja tarkemmin.
        Itse olen ollut vain WG:n maailmoissa...


      • Qbama
        -Mess- kirjoitti:

        Tietoa oli laajemalti ja tarkemmin.
        Itse olen ollut vain WG:n maailmoissa...

        Amerikassa niputtavat WJ:n ja WG:n vielä samaksi WJ:ksi, joten en jenkkifoorumeilta tietojani ammentaneena aiemmin tajunnutkaan, että muualla on jossain vaiheessa alettu käyttämään WG-merkintää :)

        Kun kerran pilkun viilaajaksi ryhdyin, niin tuli mieleen, että NV247 taitaapi alunperin olla lähtöisin sellaisesta tapauksesta, kuin Quadra Trac II. Ainakin WJ:ssä oli tuota QT II:sta ...QT I:n, QD I:n ja Select Tracin lisäksi. Joo, menee taas saivarteluksi.


      • -Mess-
        Qbama kirjoitti:

        Amerikassa niputtavat WJ:n ja WG:n vielä samaksi WJ:ksi, joten en jenkkifoorumeilta tietojani ammentaneena aiemmin tajunnutkaan, että muualla on jossain vaiheessa alettu käyttämään WG-merkintää :)

        Kun kerran pilkun viilaajaksi ryhdyin, niin tuli mieleen, että NV247 taitaapi alunperin olla lähtöisin sellaisesta tapauksesta, kuin Quadra Trac II. Ainakin WJ:ssä oli tuota QT II:sta ...QT I:n, QD I:n ja Select Tracin lisäksi. Joo, menee taas saivarteluksi.

        Kirjainyhdistelmä on euroopassa kokoonpannulle mersun koneella varustetulle käytössä ja jenkkifoorumeita lukiessa on eri track, vari ja muuta lukkoa esiintynyt paljon laitettuna eri patojen, jakolaatikkojen ja varustelun kanssa. WG:ssä on ymmärtääkseni vain NV247 jakolaatikkoa käytössä ja etuperänä DANA30 ja takana DANA44.
        Muihin versioihin en ole törmännyt... mutta voinen olla väärässä


      • Qbama
        -Mess- kirjoitti:

        Kirjainyhdistelmä on euroopassa kokoonpannulle mersun koneella varustetulle käytössä ja jenkkifoorumeita lukiessa on eri track, vari ja muuta lukkoa esiintynyt paljon laitettuna eri patojen, jakolaatikkojen ja varustelun kanssa. WG:ssä on ymmärtääkseni vain NV247 jakolaatikkoa käytössä ja etuperänä DANA30 ja takana DANA44.
        Muihin versioihin en ole törmännyt... mutta voinen olla väärässä

        Tuota en tiennytkään. Varmasti hyvä peli tuo WG. Polttoaineen kulutuskin on inhimillinen verratuna V8:sin 16l/100km lukemiin.


      • 3.0 CRD
        O|||||||O kirjoitti:

        "99-04 CRD 2.7 mallissa oli lukot vakiona ja uudemmassa 05- lisävarusteena, eli tarkkana tulee olla. ;) Lukot on hydraulisesti kytkeytyvät ja ovat tarkkoja huoltovälistä, öljystä ja lisäaineistuksesta."

        Vanhempia lukkoja en tunne, mutta Jeep ja Eaton mainostavat vuoden 2005 ELSD olevan "industy first"
        Tuossa teksti:

        Electronic Limited Slip
        Eaton’s EGerodisc™ electronic slip differentials made their commercial debut on the 2005 Jeep® Grand Cherokee, which was named 4x4 of the Year by 4-Wheel & Off-Road magazine.

        EGerodisc™ is a hydraulically-operated electronically controlled limited slip differential that is capable of providing variable torque up to full axle lock, helping to maximize traction when needed. The EGerodisc™ can be used as a stand-alone product that provides ultimate traction control, or it can be integrated with ABS or stability control packages to also provide enhanced vehicle dynamics.

        http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/Automotive/ProductsandSolutions/Differentials/index.htm

        Vuoden 2005 Jeep GC:n huoltokirja ei mainitse mitään toimenpiteitä tasauspyörästön lukkojen osalta. Quadra drive 2 on systeemin nimi. Varmista että se on ostamassasi autossa. Vuoden 2005-2007 malleissa nämä saattoivat olla vakiona - en muista. Vuosi 2008-> lukot ovat jostain käsittämättömästä syystä olleet lisävarusteita, joita on ollut hankalaa tilata. Lukottomat varastosta ja lukolliset vajaan vuoden odotusajalla...

        QD2 oli tosiaan alunperin vakiona sekä Limited- että Laredo-varustetasoissa. Tämä vaihtui QT:hen 2008, kun päästöperusteinen autoverouudistus uhkasi nostaa tuotteen hintaa. Autoveron korotus kompensoitiin halventamalla perusautoa.

        Mielenkiintoista kyllä, 2011 tuleva WK2 näyttäisi olevan identtinen WK/WH:n kanssa diesel-koneen ja nelivedon suhteen, joten tällä saralla ei sitten ole kuudessa vuodessa saatu edistystä aikaan.


      • Anonyymi

        Hieno peli


    • maherd

      Tosi hyvä ajaa kaikilla alustoilla ja hyvät varusteet, ajelin varmasti kymmenillä yksilöillä kun asuin usassa.
      Mutta en tuonut sellaista muuttoautona koska jenkkien jälleenmyyntiarvo täällä on olematon.

      • Toyota Land Cruiser

        Voi voi. Olin ajatellut Jeep Grand Cherokeeta, mutta kuullessani, että auto kuuluu Autokeskuksen maahantuomiin/huoltamiin autoihin niin unohdan heti tämän autovaihtoehdon.
        Syyt:
        Autokeskuksen huono ja kallis palvelu.
        Huollossa aina jonoa, valituksista huolimatta.
        (Valituksiini vastattiin, että harkitsevat jonotusautomaattien hankkimista, ikään kuin se parantaisi palvelua :) :) ).
        Samaa vikaa korjattiin useaan kertaan ja kun takuu loppui niin ilmoitettiin, että takuu ei enää ole voimassa vaikka oli kysymys saman vian korjaamisesta eikä he olleet saaneet vikaa korjattua.
        Toisella kertaa yksinkertaista vikaa haettiin ja korjattiin kolme viikkoa. Ilmeni, että vika oli laturissa, joka vaihdettiin uuteen.
        Seurauksena kalliit sijaisautovuokraamokulut.

        En koskaan enää osta/ käytä Autokeskuksen palveluja vaikka siellä olisi myynnissä mikä tahansa auto :(
        Olen täysin samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa siitä, että autokeskuksella on Vehon hinnat ja Konela laatu.


      • 17+6
        Toyota Land Cruiser kirjoitti:

        Voi voi. Olin ajatellut Jeep Grand Cherokeeta, mutta kuullessani, että auto kuuluu Autokeskuksen maahantuomiin/huoltamiin autoihin niin unohdan heti tämän autovaihtoehdon.
        Syyt:
        Autokeskuksen huono ja kallis palvelu.
        Huollossa aina jonoa, valituksista huolimatta.
        (Valituksiini vastattiin, että harkitsevat jonotusautomaattien hankkimista, ikään kuin se parantaisi palvelua :) :) ).
        Samaa vikaa korjattiin useaan kertaan ja kun takuu loppui niin ilmoitettiin, että takuu ei enää ole voimassa vaikka oli kysymys saman vian korjaamisesta eikä he olleet saaneet vikaa korjattua.
        Toisella kertaa yksinkertaista vikaa haettiin ja korjattiin kolme viikkoa. Ilmeni, että vika oli laturissa, joka vaihdettiin uuteen.
        Seurauksena kalliit sijaisautovuokraamokulut.

        En koskaan enää osta/ käytä Autokeskuksen palveluja vaikka siellä olisi myynnissä mikä tahansa auto :(
        Olen täysin samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa siitä, että autokeskuksella on Vehon hinnat ja Konela laatu.

        Autokeskus kieltämättä Jeepin heikkous. Huoltojen ja varaosien hinnat täysin päättömiä. Jos ostaa Jeepin niin kannattaa katella vaikka joku jenkkikorjaamo. Niillä on yleensä hyvät kohtuuhintaiset varaosakanavat ja merkkikohtaista osaamistakin, koska siellä ne muutkin Jeepit käy. Ja jos pystyy itse tekemään jotakin, niin Suomessa on ainakin muutama hyvä paikka, josta saa tilattua halpoja osia ja ne osat mitä ei löydy saa aina jenkeistä missä laadukkaat tarvikeosat ei maksa mitään (mutta toimitus, alvit ja tulli tekee hintaa).


      • Jyrkiii

        Onko tietoa mistä sais tilattua uuden abs-moottorin, 10.0511-9186.A ja mitä tuollainen maksais?


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!

      Huonoja!!!. Lähti kilvet ekassa katsastuksessa!! Kolme vuotias auto ja kaikki etupään nivelet väljät!!! Näin kuulemma kaikissa jenkeissä!!! Piti sitten ostaa Japsimaasturi ja huolet oli ohi!!!

      • HeepyJeepy

        Japsikippomiehet tunnistaa AINA huonoista provokirjoituksista! Kokeilkaapa joskus uskottavampaa lähestymis tapaa. Ei taida onnistua kun ÄO taso ei riitä samoin kuin toisille ei taasen riitä japanilaisten autojen laatutaso :-)


      • SuukySuzu
        HeepyJeepy kirjoitti:

        Japsikippomiehet tunnistaa AINA huonoista provokirjoituksista! Kokeilkaapa joskus uskottavampaa lähestymis tapaa. Ei taida onnistua kun ÄO taso ei riitä samoin kuin toisille ei taasen riitä japanilaisten autojen laatutaso :-)

        Mutta japsikipot katsastetaan aina, HUOM AINA laakista. Toisin, kuin jenkki kinnerit.


      • Anonyymi
        SuukySuzu kirjoitti:

        Mutta japsikipot katsastetaan aina, HUOM AINA laakista. Toisin, kuin jenkki kinnerit.

        Tojokkikuskien piipitystä ja valehtelua milloin mistäkin ja aina samat laulut... jos Tojokki olisi oikeasti auto, niin se riittäisi itselleen ja itsetunnolleen, mutta voi voi ja viuviu, kun ei japsit ovat niin sitä ja tätä.

        Jk. Seitsemän ensimmäistä oli minullakin Tojokkeja, kunnes ostin länsiauton, eli Opelin, siinä se nälkä kasvoi ja siirryin Mopareihin ja GM.n, mutta Jeep Cherokee on ihmeen hyvä auto kaikkeen ajoon. Suosittelen!


      • Anonyymi
        HeepyJeepy kirjoitti:

        Japsikippomiehet tunnistaa AINA huonoista provokirjoituksista! Kokeilkaapa joskus uskottavampaa lähestymis tapaa. Ei taida onnistua kun ÄO taso ei riitä samoin kuin toisille ei taasen riitä japanilaisten autojen laatutaso :-)

        Kiinanmopojen ostajat on niin tyhmiä että tekee kauppavajetta sukupolvesta toiseen ja kroonista japsivitutusta tullaan avautumaan autoja koskeville sivustoille.

        Tojokit bänniin.


    • ZJ-bensa V8 tai suora-6, ovat ainoat kunnon Grand Cherokeet.
      Ei alamittaisia koneita, eikä diiseleitä.

      • van Os

        Eilen katsastin omani ZJ:n huomautuksitta.


      • Anonyymi

        Cherokee TDi on ollut 410 th km ja toimii nätisti vääntäen alhaalta edelleen. Kulutus on naftaa 7,1-10,5 vakiorenkailla, joten pystyy jopa ajamaankin, toisin kun isolla bensakoneilla. Takapenkkejä en ole tossa kaipaillutkaan, joten pakulla mennään.

        Jk Hj60 käytti sen 20L/100km jo kaupungin asfaltilla saati sitten lumisilla metsäteillä!


    • AmCar

      Onko kenelläkään kokemusta GC 2,7crd:stä joka ei lähe käyntiin heti kun mennään pakkasen puolelle? Hehkut ok ja naftasuodatin vaihdettu. Jos pari astetta lämmintä ja kylmä moottori niin lähtee kauan sahaamalla mutta pakkasella ei riitä enää akku.

      • 7+17=?

        Moro
        Se on mersun common rail moottorin tyyppivika, joka voi esiintyä jo satkun ajetussa moottorissa
        Syynä on polttoainepuolen vika.
        Vaihtoehtoja on:
        -railputken solenoid anturin tiivisteen vuotoa -> polttoaine palaa takaisin tankkiin
        -ilmaa imupuolen polttoaineputkissa. koska tiiviste o-renkaat hapertuneet
        -suuttimen paluuvuoto, jolloin on suuttimen sisällä tiivisterengas ottanut itseensä ja päästää löpön takaisin tankkiin.
        Kaikki on korjattavissa ja tarvittaessa itsekkin tehtävissä.


      • de roca
        7+17=? kirjoitti:

        Moro
        Se on mersun common rail moottorin tyyppivika, joka voi esiintyä jo satkun ajetussa moottorissa
        Syynä on polttoainepuolen vika.
        Vaihtoehtoja on:
        -railputken solenoid anturin tiivisteen vuotoa -> polttoaine palaa takaisin tankkiin
        -ilmaa imupuolen polttoaineputkissa. koska tiiviste o-renkaat hapertuneet
        -suuttimen paluuvuoto, jolloin on suuttimen sisällä tiivisterengas ottanut itseensä ja päästää löpön takaisin tankkiin.
        Kaikki on korjattavissa ja tarvittaessa itsekkin tehtävissä.

        Palatakseni japsimaasturien laatuun..sellaisen vielä toistaiseksi omistavana voin todeta, että ehkäpä tekniikka jotakuinkin toimii (ainakin enimmäkseen), mutta kori ja runko happanee ennätysvauhdilla. Ostin omani alle vuosi sitten hiljakkoin katsastettuna ja kuvittelin tietysti että leimamies on koputellut auton pohjan ja todennut rautaa löytyvän. Itse koputtelin sieltä täältä, mutta lumen ja kuran peitossa ollutta koria ei kunnolla päässyt tarkastamaan. No...nyt 10kk myöhemmin käytin leimalla ja katsastusmies kiersi yli tunnin autoa ja koko ajan löytyi lisää korjattavaa. Loppujen lopuksi hitsattavia paikkoja kertyi niin paljon, että helpompaa olisi ollut vain vaihtaa uusi runko ja korin alaosa, kuin hitsata vaurioita. En tiedä onko mahdollista että vuodessa tulee noin paljon ruostevaurioita, mutta se kertoo jokatapauksessa jotakin japsimaasturien laadusta. Nyt olen harkinnut juuri Grand Cherokeen (WJ) ostamista. Kuulisin mielelläni kokemuksia 2.7 crd:stä ja myös 3.1 litraisesta dieselistä, kumpi mahtaa olla parempi vaihtoehto?


      • 20?5 =?
        de roca kirjoitti:

        Palatakseni japsimaasturien laatuun..sellaisen vielä toistaiseksi omistavana voin todeta, että ehkäpä tekniikka jotakuinkin toimii (ainakin enimmäkseen), mutta kori ja runko happanee ennätysvauhdilla. Ostin omani alle vuosi sitten hiljakkoin katsastettuna ja kuvittelin tietysti että leimamies on koputellut auton pohjan ja todennut rautaa löytyvän. Itse koputtelin sieltä täältä, mutta lumen ja kuran peitossa ollutta koria ei kunnolla päässyt tarkastamaan. No...nyt 10kk myöhemmin käytin leimalla ja katsastusmies kiersi yli tunnin autoa ja koko ajan löytyi lisää korjattavaa. Loppujen lopuksi hitsattavia paikkoja kertyi niin paljon, että helpompaa olisi ollut vain vaihtaa uusi runko ja korin alaosa, kuin hitsata vaurioita. En tiedä onko mahdollista että vuodessa tulee noin paljon ruostevaurioita, mutta se kertoo jokatapauksessa jotakin japsimaasturien laadusta. Nyt olen harkinnut juuri Grand Cherokeen (WJ) ostamista. Kuulisin mielelläni kokemuksia 2.7 crd:stä ja myös 3.1 litraisesta dieselistä, kumpi mahtaa olla parempi vaihtoehto?

        3.1 litrasta ÄLÄ osta ja tässä en jaksa ruveta syitä kertomaan, mutta harmia on tiedossa.
        2.7 crd :llä olen paahtanut nyt 130 tkm eli yhteensä 210 tkm mittarissa.
        Konepuolella on ollut polttoainepuolen vuotoja, joka tarkoittaa lapsellisia muoviputkia lelutiivisteineen. Korkeapainepumpun tiivistämistä, kahden suuttimen ohivuodon korjaus ja solenoidin tiivisteen vaihto.
        Termarin vaihto
        etupäästä vetoakselien vaihto.
        Muuten on ollut kuluvan osan vaihtoa
        -jarrulevyt ja palat
        -tukivarret taakse
        -raidetanko

        Osat on ollu edukkaamasta päästä, kun olen ne tilannut saksasta, jossa ovat kansanauton osien hinnoissa.


    • just just.

      on kysymyksessä JRC vm.2007 3.0 ja öljyvuoto onko monta mahdollista paikkaa kusee kuskin puolelle moottorin takapäähän ja haiskahtaa tyhjä käynnillä heiman. on vaihdettu turpon kaikki mahdolliset tiivisteet. ei apua mitä muuta pitäis vielä sekata.

    • Neverjeep

      Noi Jeepit on todellisia vikapesiä. Ne ovat hännillä useissa luotettavuus ja katsastusvertailuissa. Ei kannata ostaa.

    • Jeeeepiäojaan

      Ainoa oikea maasturi on volvo XC90 vm2015 alkaen. Siinä on tutkimusten mukaan paras neliveto ja systeemit joilla esim range rover ja iso lantikka kukistuiva maastossa. Toki maksaa mutta siihen saa 407heppasen hybridin joka pesee kukutuksellaan ja tehollaan vanhanaikaiset jeepit ja muut roskamaasturit mennen tullen. Jeeppi on ihan hyvä auto korjaamomiehille, mulla ei ole aikaa kun ajaa.

      • Kdösömf

        Hyvä vitsi, että XC90 ainoa oikea. :D ihan sama mikä vuosimalli niin homopulkat on citymaastureita aina. Ei pärjää oikeasti huonossa maastossa


    • hkysti

      Joko 2002 on mersun tekniikka

    • Jeepster

      Jeep on maastoauto parhaasta päästä, suosittelen.

      Jotain korjausta toki vaativat, varsinkin käytettyinä, kun edellisen omistajan huolloista ei ole mitään varmuutta. Voimansiirron tiheät (30 thkm, kuten Land Rover) huoltovälit ovat varmastikin joiltain unohtuneet? Luotettavia autoja ja edullisilla osilla länsimailmasta hankittuina.

      Itävehkeitä on tullut joskus ajettuja, mutta eipä sittemmin, kun pääsin niistä kerran eroon. Mädän aasialaisrotiskon hitsailujen hinnalla, kun huoltaa ja huollattaakin Jeepin moneen otteeseen ja katsastukseenkin! Mitä Yhdysvaltalaisten autojen raidetankojen päiden välyksiin tuli ensikatsastuksissa, niin ne on kuitattu jo ajat sitten katsastajien uudelleenkoulutuksilla suurempiin toleransseihin ko. Tuotteisiin tarkoituksella jätettyjen mittojen hyväksymiseksi vuosikatsastusten osalta. Jos sattuu kohdalle osaamaton ja mielenlaadultaan katkera katsastustoimittaja, voi katsastuksen vaatia keskeytettäväksi ja mennä ammattimaiselle katsastusasemalle. Ainoastaan kerran kävi näin hankalasti länsiautoni kohdalla, että katsastus keskeytettiin, mutta osaaminen oli viereisessä konttorissa kohdallaan ja homma hoitui! Tosin syy oli runkonumeron löytymisessä, vaikka asenne olikin todellinen ongelma.

      Mukavaa ajoa ja tervettä itsetuntoa valitsemallasi Jeepillä!

    • Jeeppimiesuusi

      Voiko noi2,7 CDR:n polttoaineletkut vain suoraan vaihtaa uusiin? Eli tarviiko jotain poppakonsteja ilmaukseen? En oikein ymmärrä kuinka se shut off valve toimii? Pitääkö se avata jollain tavalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe