Kyrilliset aakkoset

Tiedostojärjestys

Olen kokeillut ainakin paria kolmea eri tiedostonlistausohjelmaa mukaan lukien Windowsin omaa dir-komentoa komentoriviltä. Kaikki kokeilemani ohjelmat pukkaavat kyrillisten aakkosten kohdalle kysymysmerkkiä kysymysmerkin perään. Näin ollen ei edes korvaa-toiminto auta.

Pitääkö koneeseen muuttaa joitain asetuksia? Kansioiden ja tiedostojen nimissä aakkoset näkyvät oikein. Löytyisikö jostain ilmainen ohjelma, joka tunnistaisi myös venäläiset aakkoset.

18

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cyrillic
    • Tiedostojärjestys

      Valitettavasti ei ollut apua. Pelkkä .txt-tekstitiedostokin selviää kyllä kyrillisistä aakkosista, kun sen vain tallentaa oikeassa muodossa. Samoin .rtf-tiedosto.

      Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun listausohjelmat luovat automaattisesti tiedoston. Ei voi valita tallenna muodossa se ja se.

      • Avaa ohjauspaneeli -> Aluekohtaiset ja kieliasetukset -> välilehti Tiedot - Lisää Venäjä .

        Oikealla alhaalta kieliasetuksista voit vaihtaa kirjoitusmerkit .


    • Tiedostojärjestys

      Ei onnistu tälläkään. Ohje oli sama kuin aiemman vastaajan englanninkielinen ohjeistus. Olen etsinyt apua googlellakin - toistaiseksi en ole löytänyt.

      Tekstitiedoston .txt-tiedostokin onnistuu moitteetta, jos valitsee koodauksen UTF-8. Mutta kun sitä ei voi valita siinä vaiheessa, kun tätä listausta tekee.

      • cyrillic

        mitä oikein listaat ja millä ohjelmalla?
        Miksi niitä tiedostoja pitää listata?
        Tulostatko niitä vai mikä on lopputuote?


      • Minkälaista listausta tulee?
        Muistioissa ja WordPadissa teksiti vaihtuu jos vaihdat oikealta alhaalta FI kieleksi Ru , ja sitten muistion tai wordPadissa fontiksi kyrillinen.


    • Tiedostojärjestys

      Loppusijoituspaikkana toimii koneen kiintolevy, ettei tarvitse aina vääntää paikalle seitsemää eri sorttia ulkoisia tallennusvälineitä. Tarvitsen siis muistilappua, mitä löytyy mistäkin. Muuten ei muista millään.

      Olen käyttänyt esimerkiksi sellaista ohjelmaa kuin FolderStyle, Windowsin omaa dir-komentoa, Karenin jotain ja vielä yhtä, jonka nimeä en enää muista. Kaikki lykkäävät aakkosiksi tällaista mössöä.

      |-- ??? ?? ???????!.png
      |-- ??? ?? ???????!.mp4
      |-- ???? ???????? - ? ?????? ?? ?????? (???????? ?????? - ??????????).png
      |-- ???? ???????? - ? ?????? ?? ?????? - ??????I.flv
      |-- ???? ???????? - ? ?????? ?? ?????? - ??????.mpg

      Jne. Jne.

      Minulla ei näy oikeassa alakulmassa FI-tunnusta. Mistäs sen taas saikaan päälle?

      • klikkaa oikella hiiren näppäimellä alapalkin kohdalla Työkalurivit -> Kielipalkka


    • Mitä?

      Olen vähän ihmeissäni, mitä ketjussa oikein puuhastellaan, kun Windowsissa voi venäjän, ts. kyrilliikan asettaa oletuskieleksi, kuten suomenkin.
      Esim. XP

      Ohjauspaneeli > Aluekohtaiset- ja kieliasetukset > Kielet > Tiedot ..jne.

      • Mitä?

        В любом браусере можно установить кодировку например Unicode (UTF-8)


    • Tiedostojärjestys

      Kyllä selaimessa onkin UTF-8, mutta se ei auta tässä tilanteessa nyt yhtään. En löytänyt alakulmasta kielipalkkia, joten sen asetukset täytyy hakea muualta.

      Kuvankaappaukset toimittaisivat samaa asiaa. Niistä ei vain voi copy pasteta. Kerran vielä kokeilen vaihtaa asetuksia ja ellei sittenkään onnistu, ehkä annan olla. Ehkä.

      • Käy windows updatate sivulla ja tarkastele niitä valinnaisia ohjelmia.
        Ongelma voi olla siinä ettei kysyjä ole asentanut koneelle kielipaketteja.

        Ja Mitä? vastaajan kyrilliset kirjaimet näkyy ainakin minun koneella.


    • Tiedostojärjestys

      Olipa intiimiä... Onneksi ei mitään kovin henkilökohtaista. Kai nämä minullakin sitten alkavat joskus näkyä, jos ja kun saan asetukset kuntoon.

    • Tiedostojärjestys

      Eipäs ollutkaan minun kysymysmerkkijononi. Kyllä minullakin tuo venäjänkielinen rivi näkyy aivan normaalisti. Sori sekoilu.

    • Tiedostojärjestys

      Se oli ctfmon.exe, jonka olin ikuisuus sitten poistanut käytöstä. Ctfmonin käyttöönotto toi myös kyrilliset aakkoset uudestaan käyttöön. Kiitos vastaajille. :)

      • --

        suositusta palveluiden prosessien ja sorkkimisesta.

        http://searchtasks.answersthatwork.com/tasklist.php?File=ctfmon.exe


      • ctfmon.exe
        -- kirjoitti:

        suositusta palveluiden prosessien ja sorkkimisesta.

        http://searchtasks.answersthatwork.com/tasklist.php?File=ctfmon.exe

        tarpeettomat - palvelut poistetaan käytöstä, ellei niille ole käyttöä.
        Tuohan lähtee laittamalla ruksi ruutuun, Poista laajennetut tekstipalvelut käytöstä.
        Mulla se ruksi on siellä, silti voin käydä kyrillisillä sivuilla ja fontit näkyy OK.[eikä ole ctfmon.exeä prosesseissa]
        Toisinaan tulee vilkaistua, mitä naapurit oikein kirjoittelee, siihen apuja tarjoo translate.ru-sivusto.
        Kyrilliset aakkoset muutetaan käännöksen yhteydessä meikäläisiksi "puukstaaveiksi".

        Tais nuo aloittajan käyttämät apuohjelmat olla sopimattomia, ilman tuon ctfmon.exen avustusta.


    • Tiedostojärjestys

      Vai että oikein varoittava esimerkki. :D

      Turhat palvelut kannattaa sammuttaa. Eivät vie resursseja. Osa turhista palveluista on jopa tietosuojariski. Ctfmon ei kylläkään kuulu niihin.

      Tällä hetkellä "ongelma" on se, että joissakin omissa tiedostoissani ja englanninkielen sanakirjassa ääkkönen ja öökkönen on muuttunut venäläiseksi deeksi ja mikä se toinen nyt olikaan. Taisi olla bee.

      Eiköhän nuo tule kuntoon uudelleen käynnistyksellä ta jollain sellaisella.

      Sadat tiedostot ovat nyt siististi listattuina ja helposti löydettävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe