itsekuri alkoi nyt!

loserrrrr

Olen nyt 4 päivää ahminut yli 4000 kcal päivässä ja paino noussut 50 --> 55 kiloon ! Pituus 168 cm. Joka aamu olen päättänyt, että tänään syön vain sen 300-500 kcal jonka normaalisti syön mutta sitten kuitenkin olen päätynyt ahmimaan jossain vaiheessa päivää. Huomennakin olisi ollut lääkärissä käynti ja ajattelin, etten kehtaa mennä sinne jos se mittaa mun painon ku se on noin paljon jo ! Ajattelin tulla tänne joka päivä kirjoittamaan mitä olen syönyt ja miten mennyt niin kauan kunnes painan taas 50 kg.. ( Tarkoitus olisi kyllä laihtua 47 kiloon) Ehkä se motivoisi lopettamaan ton ahmimisen. Huomenna aion syödä puolikkaan ananaksen (200 kcal) ja juoda ainakin 3 litraa vettä. Tiistaina sama. Sitten ajattelin loppu viikon olla n. 300 kcal/pv.

23

1721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihananälkkkä

      olen kahden viime viikon aikana syönyt jotain herkkua joka päivä enkä mitään pientä määrää ja tunnen kuinka olen paisunut mutta vaa'alle en uskalla :'( en kestä tätä oloa enää. NYT alkoi tiukka linja josta en lipsu!!!
      huomenna teen uuden jumppaohjelman ja alan suunnittelemaan syömisiäni :) ihan täpinöissäni jo, haluan sen ihanan nälän tunteen takaisin!

    • loserrrrr

      sama.. oikein ikävöin sitä nälän tunnetta ja kun tiesi, että aamulla vaa'alle mennessä se näyttäisi vähemmän kuin edellisenä päivänä.. Nyt se on vain noussut ja noussut! ja tunnen oloni niin säällitävksi läskiksi.. Olin koulustakin perjantaina pois koska ahmiminen alkoi torstaina ja olin siis jo silloin ihan turvoksissa. Miksi kaikkia herkut on edes keksitty vittu :( pitää suunnitella tää ens viikko kyl ku on hiihtolomaki ni kunnon kituutukseks.. en haluu olla tälläne läski ku meen viikon pääst kouluu..

    • FysioX

      Sinun perusaineenvaihduntasi on luokkaa 1500 kcal ja siihen vähän normaalia liikuntaa päälle ... sanotaan 2000 kcal/vrk. Olet siis tankannut varastoon 4*(4000-2000) = 8000 kcal - eli suuruusluokaltaa 1 kg rasvaa tai 2 kg lihaa. Painonnousisi suurin selittäjä on nesteen keräytyminen. Syöt enemmän, kehosi tarvitsee enemmän vettä pitääkseen konsentraatiot kurissa.

      Syö se 2000 kcal päivässä vähintään, mutta ohenna suolansaantiasi ja painosi tippuu nopeasti takaisin 50 kg:aan. En kyllä ymmärrä, miksi, koska 55 kg on lähellä optimipainoasi! 47 kg sinun mitallesi on jo ihan liian vähän. BMI:si olisi silloin 16,7.

      Voi sinua tyttörukka!

      47 kg ... 16,7 - selvä alipaino
      48 kg ... 17,0 - selvä alipaino
      49 kg ... 17,4 - alipaino
      50 kg ... 17,7 - alipaino
      51 kg ... 18,1 - normaalipainon alarajalla
      52 kg ... 18,4 - normaalipainon alarajaa
      53 kg ... 18,8 - ok
      54 kg ... 19,1 - ok
      55 kg ... 19,5 - lähestyy optimia
      56 kg ... 19,8 - optimialueella
      57 kg ... 20,2 - optimialueella

      • pelokas syöjä

        Voitko vannoa, että jos syön tuon 2000 kilokaloria , niin laihdun ?
        En ole aloittaja, mutta mitat täsmäävät ja ongelmani on, etten uskalla listätä kaloreita. Hullua mutta totta !


      • FysioX
        pelokas syöjä kirjoitti:

        Voitko vannoa, että jos syön tuon 2000 kilokaloria , niin laihdun ?
        En ole aloittaja, mutta mitat täsmäävät ja ongelmani on, etten uskalla listätä kaloreita. Hullua mutta totta !

        Jos olet ollut aliravitsemustilassa pitkään. Sanotaan vaikka, että olet syönyt 1200 kcal päivittäin, niin elimistösihän on sopeutunut eli kaikki prosessit ovat hidastuneet: hormonituotanto, lihasenergiatuotanto, aivoaktiviteetti,....

        Tuo 1500 kcal/vrk on noin 50 kg ihmisen perusaineenvaihdunta, silloin kun hän syö ja toimii norminomaisesti.

        Pidemmän päälle yhtälö on yksinkertainen: Jos kulutat enemmän kuin syöt, laihdut. Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihot.

        2000 kcal/vrk on aika kohdallaan hieman liikkuvan 50 kg ihmisen vuorokausikulutuksena.

        Jos syöt nyt vaikka 1200 kcal ja aiot siirtyä 2000 kcal ravitsemukseen, niin sinun täytyy antaa kehollesi aikaa sopeutua. Painosi saattaa nousta alkuun, mutta sen pitäisi tasaantua aika nopeasti. Syö siis huoletta ainakin pari viikkoa tällä tasolla ja sitten alat painoseurannan. Ja tee mielummin niin päin, että jos paino jatkaa nousemista, niin liikut vähän enemmän. Toinen kikka nopeuttaa aineenvaihduntaa on syödä yhtenä päivänä viikossa enemmän, vaikka liki 3000 kcal ja sitten muina päivinä vaikka 1850 kcal.

        Keho vaatii aina vähän aikaa löytääkseen aineenvaihdunnan tasapainon. Älä tee päätelmiä liian nopeasti.


      • Injection

        Toi optimi kuulostaa pelottavalta, ajattelin heti että apua-onko-se-ylipainon-alaraja
        ...kunnes hoksasin että se meinaa parasta mahdollista painoa, tietenkin noin yleistettynä.
        Eikö?


    • loserrrrr

      No vaikka se oisikin joku ihannepaino niin se ei ole sama kuin laiha. Tunnen oloni nyt niin läskiksi, etten kehtaa ulos astua, en kehtaa edes kavereitani nähdä, koska 5 kiloa on sen verran suuri ero, että sen näkeekin jopa. Varsinkin ihmiset jotka ovat tottuneet näkemään minut 50 kiloisena, jota oli aiemmin. Ja alimmillani olen ollut 48 kiloinen ja en silloinkaan kyllä mikään laiha, joten en usko, että tuo 47 mitään siitä eroaisi. Mutta kilo rasvaa! Sen pois saamiseenhan menee iät ja ajat! Tiedän, että nesteet on helppo saada muutamassa päivässä pois, mutta tuo rasvakilohan vaatii oikeasti pidemmän ajan elämistä vähäkalorisella ruokavaliolla ja paljolla liikunnalla. Ehdinköhän mitenkään olla taas 50 kiloa 7 päivän päästä?

      • -bychloe

        Mä oon syönyt aivan sairaita määriä ruokaa keskiviikosta lähtien, noin 1800-2800 kcal/pv (normaalisti siis syön 1200-1400 kcal päivässä). Yleensä mulla ei oo ees nälkä vaik olisin pidempiikin aikoja syömättä, mut yhtäkkii on vaan tehnyt mieli syödä tyyliin koko jääkaappi tyhjäks..

        Inhoon itteeni just nyt. Pelkään lihoneeni ihan mielettömästi, yöks.. Vihaan tätä oloo, koko ajan tekis vaan mieli syödä. Ääää, tää on kamala tunne, ei yhtään tuttu mulle.

        Oon siis 176/53,5-54 kg (?).. Nyt varmaan paljon läskimpi! :SSS Mut tavoitteena olis se 50 kg.


      • FysioX

        Kyllä sinäkin sen tiedät, että anorektikolle kehittyy vääristynyt kuva omasta vartalostaan. Viime aikoina on puhuttu siitä, että peilistä katsominen on haitallista anorektikolle, että on parempi ottaa valokuva tai videoida ja katsoa sitä ei-reaaliaikaisesti.

        Rasvanpoltto on siitä keljua, että elimistö käyttää energiaa sieltä, mistä se helpoiten saa. Ensin kulutetaan suorat sokerivarastot verestä, sitten glukoosit maksasta. Sen jälkeen, jos energiahuoltoa ei tehdä, alkaa katabolinen tila ja lihas alkaa syödä itseään. Sen estämiseksi tulisi nauttia runsaasti proteiineja. Jos elimistö saa protskuja silloin, kun se kuluttaa, niin energia aletaan hakea rasvoista, jos sokerivarastot ovat jo käytetty.

        Jos todella haluat läskiä pois, niin sitten teet pitkiä aerobisia harjoituksia, mielummin yli tunnin harjoituksia. Mutta energiamäärä on pidettävä silti kohdalla ja proteiineja saatava mielummin vaikka vähän runsaasti. Sillä tavoin saat rasvaprosenttiasi alaspäin, ... mutta mahtaako se olla tarpeen edes. Naiselle hyvä rasvaprosentti on noin 20 %.

        50 Kg ihmisen tulisi syödä vähintään 50 g proteiineja päivässä ja jos ollaan rasvanpolttokuurilla, niin jopa enemmän. Kalorimääriä rajoitetaan erityisesti hiilareista silloin. Paljon kuitua, että imeytyminen hidastuu. Proteiinit pyritään mieluiten syömään kuudessa suhta tasaerässä tasaisesti päivään jaettuna. Välipaloina sitten hedelmiä.

        Hei, tää on aika yksinkertaista lopulta. Syöt hyvin ja monipuolisesti. Liikut hyvin ja monipuolisesti, niin homma futaa.


      • uskaltaisi
        FysioX kirjoitti:

        Kyllä sinäkin sen tiedät, että anorektikolle kehittyy vääristynyt kuva omasta vartalostaan. Viime aikoina on puhuttu siitä, että peilistä katsominen on haitallista anorektikolle, että on parempi ottaa valokuva tai videoida ja katsoa sitä ei-reaaliaikaisesti.

        Rasvanpoltto on siitä keljua, että elimistö käyttää energiaa sieltä, mistä se helpoiten saa. Ensin kulutetaan suorat sokerivarastot verestä, sitten glukoosit maksasta. Sen jälkeen, jos energiahuoltoa ei tehdä, alkaa katabolinen tila ja lihas alkaa syödä itseään. Sen estämiseksi tulisi nauttia runsaasti proteiineja. Jos elimistö saa protskuja silloin, kun se kuluttaa, niin energia aletaan hakea rasvoista, jos sokerivarastot ovat jo käytetty.

        Jos todella haluat läskiä pois, niin sitten teet pitkiä aerobisia harjoituksia, mielummin yli tunnin harjoituksia. Mutta energiamäärä on pidettävä silti kohdalla ja proteiineja saatava mielummin vaikka vähän runsaasti. Sillä tavoin saat rasvaprosenttiasi alaspäin, ... mutta mahtaako se olla tarpeen edes. Naiselle hyvä rasvaprosentti on noin 20 %.

        50 Kg ihmisen tulisi syödä vähintään 50 g proteiineja päivässä ja jos ollaan rasvanpolttokuurilla, niin jopa enemmän. Kalorimääriä rajoitetaan erityisesti hiilareista silloin. Paljon kuitua, että imeytyminen hidastuu. Proteiinit pyritään mieluiten syömään kuudessa suhta tasaerässä tasaisesti päivään jaettuna. Välipaloina sitten hedelmiä.

        Hei, tää on aika yksinkertaista lopulta. Syöt hyvin ja monipuolisesti. Liikut hyvin ja monipuolisesti, niin homma futaa.

        niinpä , mut kun oma mieli on vain niin kieroutunut. Jos olisi valmis ruokalista (johon voisi varmasti luottaa) ,,, niin syöminen olisi turvallista kieroutuneelle mielellekin.


      • Milady88

        Otat itteäs niskasta kiinni ja päätät että ehdit..syöt alle 800kcal päivässä, kuitenkin vähintään 700kcal, näläntunne häviää muutaman päivän kuluttua, mutta kuitenkin täytyy muistaa syödä tuo määrä. Tavallaan sillä ei ole väliä millä nuo kalorit saat ( =mitä syöt), laihdut joka tapauksessa.. mutta jaksamisen ja terveyden kannalta vähärasvaista lihaa kasviksia, hedelmiä jogurttia, näkkileipää..
        Olen lihonut 46Kg 55kg:n.. Jatkuvasti tullut repsahduksia, mutta nyt olen päättänyt taas laihtua.. paino tällä hetkellä 52kg.. Haluan painon 48kg.


      • FysioX
        Milady88 kirjoitti:

        Otat itteäs niskasta kiinni ja päätät että ehdit..syöt alle 800kcal päivässä, kuitenkin vähintään 700kcal, näläntunne häviää muutaman päivän kuluttua, mutta kuitenkin täytyy muistaa syödä tuo määrä. Tavallaan sillä ei ole väliä millä nuo kalorit saat ( =mitä syöt), laihdut joka tapauksessa.. mutta jaksamisen ja terveyden kannalta vähärasvaista lihaa kasviksia, hedelmiä jogurttia, näkkileipää..
        Olen lihonut 46Kg 55kg:n.. Jatkuvasti tullut repsahduksia, mutta nyt olen päättänyt taas laihtua.. paino tällä hetkellä 52kg.. Haluan painon 48kg.

        Ketään ei pidä yllyttää syömään alle 800 kcal päivässä! Tuo on rikollista! Miten jumalauta ihminen voi olla noin edesvastuuton!


      • 2+10
        FysioX kirjoitti:

        Kyllä sinäkin sen tiedät, että anorektikolle kehittyy vääristynyt kuva omasta vartalostaan. Viime aikoina on puhuttu siitä, että peilistä katsominen on haitallista anorektikolle, että on parempi ottaa valokuva tai videoida ja katsoa sitä ei-reaaliaikaisesti.

        Rasvanpoltto on siitä keljua, että elimistö käyttää energiaa sieltä, mistä se helpoiten saa. Ensin kulutetaan suorat sokerivarastot verestä, sitten glukoosit maksasta. Sen jälkeen, jos energiahuoltoa ei tehdä, alkaa katabolinen tila ja lihas alkaa syödä itseään. Sen estämiseksi tulisi nauttia runsaasti proteiineja. Jos elimistö saa protskuja silloin, kun se kuluttaa, niin energia aletaan hakea rasvoista, jos sokerivarastot ovat jo käytetty.

        Jos todella haluat läskiä pois, niin sitten teet pitkiä aerobisia harjoituksia, mielummin yli tunnin harjoituksia. Mutta energiamäärä on pidettävä silti kohdalla ja proteiineja saatava mielummin vaikka vähän runsaasti. Sillä tavoin saat rasvaprosenttiasi alaspäin, ... mutta mahtaako se olla tarpeen edes. Naiselle hyvä rasvaprosentti on noin 20 %.

        50 Kg ihmisen tulisi syödä vähintään 50 g proteiineja päivässä ja jos ollaan rasvanpolttokuurilla, niin jopa enemmän. Kalorimääriä rajoitetaan erityisesti hiilareista silloin. Paljon kuitua, että imeytyminen hidastuu. Proteiinit pyritään mieluiten syömään kuudessa suhta tasaerässä tasaisesti päivään jaettuna. Välipaloina sitten hedelmiä.

        Hei, tää on aika yksinkertaista lopulta. Syöt hyvin ja monipuolisesti. Liikut hyvin ja monipuolisesti, niin homma futaa.

        Itelle myös kuvat näyttää pelkkää ihraa. Oon 168 cm pitkä ja paino heiluu 48-49 kg:n välillä, kaikenmaailman taulukoiden mukaan olen alipainoinen, mutta se ei näy missään. Kuvistakin näen mahaläskit ja pomppuperseen. Voisin jopa sanoa, että peilistä näen hoikan, tai joskus jopa laihan ihmisen, mutta kuitenkin myös löydän aina uusia kohtia josta vois laihtuu...
        Oon syöny kohta vuoden 0-1500 kalorilla päivässä, useinmiten 400-800 kalorilla. Tänään olen syönyt joku 300 kcal. Paino jumitti tuossa 50-kilossa erittäin pitkään, useita kuukausia, mutta viime aikoina paino on taas alkanu putoamaan. Tavoitteena olisi 45 kiloa.
        Olen sairastanut ennenkin syömishäiriöitä, lähinnä anoreksiaa tai bulimareksiaa. Sitten oli muutaman vuoden ns. hyvä kausi, jolloin lihoin 39 kilosta 65 kiloon = karsee läski. Nyt olen vuodessa saanut pois reilu 15 kiloa. Ja olen tyytyväisempi itseeni kuin koskaan ennen! Ennen inhosin itseäni, enkä kehdannut olla pienissä vaatteissa, kuten topeissa, bikineistä puhumattakaan. Laihuus tuo mulle onnen, aina lihotessani vajoan itseinhoon ja masennun, laihana olen onnellisempi. En voisi olla koskaan tyytyväinen itseeni esim. 60 kilossa, joka tämän pituiselle olisi hyvä paino..mulle se vaan olisi liikaa. Ja olen parikymppinen, en mikää teini. Sh:tä takana useita vuosia.

        Eli kaikille ei välttämättä kuvien katselu toimi. Näytän kuvissa aina ihan normaalilta,korkeintaan hiukan hoikalta. Ehkä kamera tuo lisää kiloja..? Who knows?


    • loserrrrr

      Mutta onko siitä hirveästi haittaa jos puolet noista päivän proteiineista tulee proteiinijauheesta?
      Eilinen oli tosiaan vielä 4000 kcal ahmintapäivä :s tää päivä mennyt hyvin: 5 dl valio sokeriton marjakeitto 40 kcal, 100g kurkkua 10 kcal, ananasta 75 kcal, ja aion syödä vielä ananasta parin tunnin päästä 75 kcal = 200 kcal.

      • FysioX

        Proteiinijauhe, erityisesti heraproteiini on erinomainen proteiinilähde, mutta sitä ei ole missään tapauksessa tarkoitus käyttää päälähteenä vaan nimenomaan proteiinin kokonaismäärän lisäämiseksi.

        Ja hei, ihan ilman hiilareita ei pidä olla, muuten munuaiset eivät tykkää hyvää. Kun ketoaineita alkaa syntyä, niin siitä ei seuraa pelkästään hyvää vaan myös huonoa.

        Suomen ravintosuositukset perustuvat Suomen parhaiden asiantuntijoiden näkemyksiin, jotka puolestaan perustuvat lukuisiin tutkimuksiin. Nämä näkemykset on kirjattu Valtion ravitsemusneuvottelukunnan (VRN) pamflettiin. Päivittäisestä energiansaannista tulisi olla:
        - 25–35 % rasvoista (alle 25% menemisestä ei mitään hyötyä!)
        - 50–60 % hiilareista
        - 10–20% proteiineista

        Suositukset ovat kuitenkin siirtymässä hiilareista proteiineihin atkinsmäisesti, mutta isoja prosenttisiirtymiä ei tule. Esimerkiksi 50 kg nainen tarvitsee sen 50 g proteiinia päivittäin anaboliaan. Energiana se on 200 kcal. Vaikka 50 kg nainen olisi kehonrakentaja ja söisi 100 g proteiinia päivittäin, olisi sitä kautta saatu energia vain 400 kcal, kun todennäköisesti hän söisi kuitenkin lähemmäs 3000 kcal.

        Hyviä hiilarilähteitä ovat sellaiset,joiden myötä tulee kuitua tai muuta ravintoa: ruisleipä, täysjyvä pasta, täysjyväriisi, hedelmät.

        Hyviä proteiinilähteitä ovat kanamuna, liha, pähkinät, soijavalmisteet ja osa maitotuotteista (maitorahka). Lisäproteiinivalmisteista heraproteiini on helpointa nauttia. Soijaproteiinijauhe on aika pahanmakuista. Viljan proteeini on profiililtaan ihmisen kannalta aika arvotonta. Lihoissa pääperiaate on se, että vaalea liha on hyvää (kana, kalkkuna, kalat).

        Hyviä rasvalähteitä ovat tietty ne, joista saa tyydyttämättömiä rasvoja – siis ei ns. kovia rasvoja. Öljyt, rasvaiset kalat, pähkinät. Mutta huomaa, että VRN:n suosituksen mukaan noin puolet rasvoista tulisi olla monityydyttämättömiä – elli puolet saa olla kovia rasvoja. Voitakin saa siis syödä!

        1 g hiilareita on noin 4 kcal
        1 g proteiinia on noin 4 kcal
        1 g rasvaa on noin 7–9 kcal
        1 g alkoholia on noin 7 kcal.

        Eli nyt jos lähdetään että syödään 2000 kcal päivässä, niin sen tulisi jakautua VRN suositusten mukaan niin, että :
        - hiilareita 55% = 1100 kcal = 275 g puhdasta hiilaria (yleensä tätä on lähteissä noin 50%, vilja ... 550g)
        - proteiinia 15% = 300 kcal = 75 g (yleensä tätä on lähteissä 20 % painosta eli 375 g lihaa, kanamunaa tms.)
        - rasvoja 30% = 600 kcal = 75 g

        ... eli jos syö normaalia ruokaa yhteensä noin (550 375 75) g = 1000 g ... eli jos syöt monipuolisesti noin kilogramman päivässä, niin ok – siis jos painos noin 50 kg ja kulutuksesi 2000 kcal. (Toivottavasti laskin oikein. Jos laskin väärin, niin joku korjannee)


    • loserrrrr

      En oo käynyt tosiaan päivittämässä tilannetta (hävetti liikaa tulla kertoo, koska repsahdin vielä uudestaan sen yhden 200 kcal ananas päivänkin jälkeen), mutta nyt paino 53,8, koska tsemppasin taas.. En mitenkään ehdi saada melkein 4 kiloa vielä pois, että oisin taas sen 50 kg maanantaina.

      Osaako kukaan kertoa laihtuisinko ja paljonko viikossa, jos söisin 800-900 kcal päivässä? (jos tällä jatkaisin sen jälkeen, kun ensin olen sinne 50 kg takaisin päässyt)

      Ja mistä johtuu, että kun yhtenä päivänä ahmin sen joku 4000 kcal niin en ikinä pysty lopettaa sitä siihen vaan se jatkuu n. 3-6 päivää..? ja sitten oon taas ihan paniikissa miten saada ne kaikki pois :o
      Haluaisin päästä eroon tosta, koska se mun paino jojoilee ton takii ihan kokoajan, kun ahmin, lihon ja sitten laihdutan ne pois jne again again..

      • FysioX

        No jos syöt 800 kcal päivässä niin se on noin 1200 kcal vajetta päivässä eli viikossa 8400 kcal. Teoriassa tuo on yli kaksi lihaa tai noin yksi läskiä. Todellisuus on sitten näiden väliltä, mutta yksi asia sekoittaa pakkaa: neste.

        Elimistölle yksi viikko on lyhyt aika. Kuukausi on jo sellainen väli, että voi seurata todellista painonkehitystä eikä nestetason vaihtelua.

        Mutta miksi ihmeessa haluat sen 50 kg? Onko sinulla joku oikea syy siihen vai viiraako vain anoreksia päätäsi?


    • Krisss

      Voi, ensinnäkin vaihtaisit nimimerkiksi mielummin fighter:)
      Taistele sen eteen että pystyisit noudattamaan terveellistä ruokavaliota, ei 200 kcal päiviä eikä toisaalta niitä 4000 kcal. Oon itse läpikäynyt juuri tuota samaa, valtavia mäsäytyksiä, joiden välissä luulin ryhdistäytyväni pelkkien omenoiden voimin, kunnes repsahdin taas. Ahdistus oli välillä ihan suunnatonta, joten luulen edes pikkiriikkisen ymmärtäväni mistä puhut. Mua auttoi ruokalistan tekeminen, kirjoitin itselleni kolmen ruokailun päivittäisen listan, ihan perusruokaa ja hieman välttäen niitä ruokia jotka laukaisee helposti ahmimisen. Alku todellakin oli taistelua, mutta nyt olen noudattanut listaa reilut pari viikkoa, eikä ahmiminen enää ole lainkaan niin pinnassa. Tiedän sen olevan ihan kulman takana, mutta jos pidän listan mukaisista ruokailuista kiinni, uskon että riski on pienempi. Jossain kohtaa yritän jakaa nuo kolme ateriaa vielä viideksi pieneksi ateriaksi.
      Liikkuakin jaksaa paremmin, kun ruokaa tulee sopivassa määrin tasaisin väliajoin. Mässypäivien lopuksi olin aina niin väsynyt, että ikäänkuin sammuin sen kaiken syödyn voimasta.
      Ja täällä ei kirjoittele mikään kateellinen pullukka, vaan siellä kanssasi samassa suossa painiva ihan tavallinen opiskelija :)
      Tsemppiä!

    • loserrrrr

      Siis kyllä mä aiemminkin söin n. 5-6 kertaa päivässä sillein 100 kcal verran aina kerralla ja ruokavalio monipuolinen; puuroa, salaattia, hedelmiä, kasvissosekeittoa, jogurttia/rahkaa, mutta silti tuli noi repsahdukset silloinkin. Ne alkoi jo olisiko ollut tämän vuoden alussa.. Ja tulee n. kerran viikossa. Ja syön vain niinä päivinä 150-300 kcal, kun yritän saada ne lihomani pois. Muuten juurikin yrittänyt 400-500 kcal. Mutta joka viikko päätän, että en koske siihen suklaaseen tai muuhun, mutta silti se tapahtuu ja sen jälkeen ei loppua näy.

      Onkohan olemassa mitään mikä oikeasti auttaa makeanhimoon ja siihen ruoan himoon? Kromitabui oon kokeillu ja 2 tunnin väleinkin vaikka syö niin silti tulee noi ahmimiskohtaukset, usein juuri vkloppuisin. Kun en saa sitä ruokaa ja kaikkea hyvää mielestäni vaikka kuinka yritän ennen noita kohtauksia.. Liikuntakaan ei oikein tehoa.. Sen tiedän, että juoksu tehoaisi, mutta mene nyt tonne metrin syvään hankeen juoksemaan ja salikorttiin ei ole varaa.. :/ Voisiko se proteiinijauhe auttaa, tai jos saisin sen 50 g (mitä pitäisikin) proteiinia päivässä, koska tällä hetkellä saan ehkä n. 10-20 g päivässä jos sitäkään.. ?

      Tänään muuten paino 53,0.. Ja syönyt n. 50 g ananasta (30 kcal) Myöhemmin tänään aion syödä herkkusieniä 200 g ja illalla vielä ananasta n. 100 g (70 kcal), mutta ihmettelen muuten miten tuoreissa herkkusienissä kalorilaskuri.fi :n mukaan on 20 kcal/100 g ja säilyke 13 kcal/100g.. luulisi menevän toisinpäin?

    • 89

      Entisen syömishäiriöisen kokemuksella voin kertoa, että kun syöt 1200 kcal päivässä terveellistä ruokaa, niin laihdut huomattavasti nopeammin kuin nälkiinnyttämällä itsesi ja kaiken lisäksi kropastasi tulee upean näköinen ilman löysää nahkaa. Vielä vähän lihaskuntotreeniä päälle, niin saat unelmiesi kropan tosi nopeasti! Olen kokeillut syödä 400 kcal päivässä ja 1200 kcal päivässä säännöllisesti ja jälkimmäinen vaihtoehto laihdutti paljon nopeammin, eikä tarvinnut kärsiä nälkää ollenkaan!

      • FysioX

        Tämä on just näin. Jos menee liian alhaiselle kalorimäärälle, niin elimistö siirtyy säästöliekille. Keho reagoi ja suojelee itseään. Noi alle 1000 kcal päiväannokset ovat suoraan sanoen idioottimaisia!


      • TietämätönN

        Mites ois 800? Itse en tunne juurikaan edes nälkää, kun syön noin 800 tai jotain päälle.


      • FysioX
        TietämätönN kirjoitti:

        Mites ois 800? Itse en tunne juurikaan edes nälkää, kun syön noin 800 tai jotain päälle.

        Ei, ei, ei ja EI !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe