Koneen vaihto

Tirppana_V

Ollaan lähdössä Nizzaan piakkoin ja pitäisi vaihtaa konetta Frankfurtissa. Aikaa vaihtoon on vain 55 min. Ehtiikö siinä ajassa hyvin vaihtaa jos vaikka kentällä menee aikaa oikean lähtöselvityspaikan etsimiseen... Jossain luki, että viimeinen lähtöselvitys olisi 40 min ennen lentoa, onko se yleinen käytäntö vai käsitinkö väärin? Silloinhan meillä olisi vain vartti aikaa suoriutua jatkolennolle. Matkalaukkujakin joutuu ruumasta odottamaan. Vähän stressaa näin etukäteen. Entäs jos eka lento on myöhässä niin mitenkäs sitten toimitaan?

39

20353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en

      Onko teilla siis lennot yhdella lipulla, vai oletteko varanneet ne erikseen? Kenties viela eri lentoyhtioilta? Tuo 55min ei todellakaan riita, jos lennot ovat erikseen ja joudutte hakemaan laukut valilla. Check-in tosiaan sulkeutuu tasan 40min ennen lennon lahtoaikaa, siita ei jousteta. Jos ette ehdi, joudutte ostamaan uuden jatkolennon.

      • sama Nizzailija

        Varattiin liput eBookersilta ja se ehdotti tällaista yhteyttä eli on samalla lipulla? Hui kun jo säikähdin... Eli ilmeisesti jatkolento tietää, että on tulossa toiselta lennolta porukkaa kyytiin? Aateltiin, että otetaan ne pikkumatkalaukut, jotka saadaan koneeseen sisään niin ei tartte niitä odotella. Huh, nyt iski stressi...


      • tiedoksi.
        sama Nizzailija kirjoitti:

        Varattiin liput eBookersilta ja se ehdotti tällaista yhteyttä eli on samalla lipulla? Hui kun jo säikähdin... Eli ilmeisesti jatkolento tietää, että on tulossa toiselta lennolta porukkaa kyytiin? Aateltiin, että otetaan ne pikkumatkalaukut, jotka saadaan koneeseen sisään niin ei tartte niitä odotella. Huh, nyt iski stressi...

        "... Eli ilmeisesti jatkolento tietää, että on tulossa toiselta lennolta porukkaa kyytiin?"

        Jatkolento ei odota myöhästyjiä, vaikka miten tiedettäisiin teidän olevan tulossa.


      • sariiiii
        tiedoksi. kirjoitti:

        "... Eli ilmeisesti jatkolento tietää, että on tulossa toiselta lennolta porukkaa kyytiin?"

        Jatkolento ei odota myöhästyjiä, vaikka miten tiedettäisiin teidän olevan tulossa.

        odottavat, jopa yhtä matkustajaa


      • ajatus vain
        tiedoksi. kirjoitti:

        "... Eli ilmeisesti jatkolento tietää, että on tulossa toiselta lennolta porukkaa kyytiin?"

        Jatkolento ei odota myöhästyjiä, vaikka miten tiedettäisiin teidän olevan tulossa.

        kyllä myöhästyjiä odotetaan vähän aikaa, koska mikäli matkustajalla on laukku jo jatkolennon ruumassa niin on kova homma ruveta purkamaan laukkua pois lennolta mikäli matkustaja ei saavu lennolle. Pelkkää laukkua kun ne eivät vie pommiuhan vuoksi ;)


    • Jos matkustat LH:lla ja kuulostaa siltä, että sinulla on yhdellä lipulla koko matkasi, niin saat Helsingissä jo myös jatkolentosi boarding passin. Eli menet Frankfurtissa suoraan jatkolennon portille, välissä ei ole turva- eikä passitarkastuksia. Toi 55min riittää hyvin, jos liikkuu ripeästi sinne portille etkä lähde hortoilemaan loungeen ym.

      • Onkin kysymys!

        Riittääkö vaihtoeika matkalaukulle, on toinen kysymys.


      • sinullekkin........
        Onkin kysymys! kirjoitti:

        Riittääkö vaihtoeika matkalaukulle, on toinen kysymys.

        osioon matkailu-lentäminen-lentokentät-siellä lisä infoa


      • Tirppana_v
        Onkin kysymys! kirjoitti:

        Riittääkö vaihtoeika matkalaukulle, on toinen kysymys.

        suoraan koneesta toiseen jos lennot on samalla lipulla vai pitääkö ne itse odottaa ja raahata toiselle tiskille?


      • -----------
        Tirppana_v kirjoitti:

        suoraan koneesta toiseen jos lennot on samalla lipulla vai pitääkö ne itse odottaa ja raahata toiselle tiskille?

        Frankfurtin lentiksen sivuilta saat enemmän tietoa, siellä hyvin infoa vaihdosta. Meillä ainakin laukut menee suoraan, ei tarvitse itse huolehtia. Lisäksi siellä on metro, joka liikennöi terminaaleja 2 min. välein.


      • useasti vaihtanut

        Harvoin saa boarding passin jo Helsingissä. Ja Turvatarkastuksista pitää mennä uudelleen ja myös passin tarkastuksesta. Turvatarkastukset aika tiukkoja Saksan kentillä, kokemusta on :D


      • matkailija2395879348
        Onkin kysymys! kirjoitti:

        Riittääkö vaihtoeika matkalaukulle, on toinen kysymys.

        Monilla Euroopan jättikentillä (Heathrow, Frankfurt jne.) matkalaukku liikkuu paljon ripeämmin kuin matkustaja, riippuen tosin vähän matkasuunnasta. Mannertenvälisille lennoille vaihdettaessa ei tarvitse pelätä, lyhyillä Euroopan pompuilla laukkuja ei priorisoida yhtä korkealle, koska tavarat kerkiävät seuraavallakin.
        Tosin, lähes aina syyllinen kadonneisiin laukkuihin on Helsingissä, ollut jo kymmenen vuotta.


      • elämysmatkailija
        Tirppana_v kirjoitti:

        suoraan koneesta toiseen jos lennot on samalla lipulla vai pitääkö ne itse odottaa ja raahata toiselle tiskille?

        Tulimmme viime viikolla Madeiralta vaihto Lissabonissa ja frankfurtissa. Fnkfurtissa sekkauksessa mies katseli lippujamme ja sanoi teidän laukut jää Franfurtiin Madeiran tytöt on merkinneet väärin pääte aseman. Mies sanoi , jos olette nopeita kerkeätte noutaa laukut ja tsekata uudelleen. Terminaali lienee yli kilometrin mittainen joten kiirettä piti onneksi oli antanut hyvät ohjeet. Lupasi kyllä toimittaakkin mutta ei olis kuulemma ehtinyt meidän lennolle. Mutkien jälkeen juuri ajoissa uusi tarkastus ja koneeseen. Meni hyvin kun oltiin vielä hyväkuntoisia ja kielitaitoisia.


      • ex-kotimaa
        matkailija2395879348 kirjoitti:

        Monilla Euroopan jättikentillä (Heathrow, Frankfurt jne.) matkalaukku liikkuu paljon ripeämmin kuin matkustaja, riippuen tosin vähän matkasuunnasta. Mannertenvälisille lennoille vaihdettaessa ei tarvitse pelätä, lyhyillä Euroopan pompuilla laukkuja ei priorisoida yhtä korkealle, koska tavarat kerkiävät seuraavallakin.
        Tosin, lähes aina syyllinen kadonneisiin laukkuihin on Helsingissä, ollut jo kymmenen vuotta.

        F:llä alkava yhtiö, lento Turku - Helsinki ja sieltä jatkoyhteys Eurooppaan myös F:llä reilun tunnin päästä. Laukku buukattu perille asti. Arvaa ehtikö laukku jatkolennolle?


      • reino33
        ----------- kirjoitti:

        Frankfurtin lentiksen sivuilta saat enemmän tietoa, siellä hyvin infoa vaihdosta. Meillä ainakin laukut menee suoraan, ei tarvitse itse huolehtia. Lisäksi siellä on metro, joka liikennöi terminaaleja 2 min. välein.

        Terminaalien väliä liikennöi air-shuttle eli ilmakiskoille viritetty juna, joka liikennöi 5 min välein. Jos eka kone on myöhässä, ei ole mitään saumaa ehtiä toiseen terminaaliin.


      • amex1
        useasti vaihtanut kirjoitti:

        Harvoin saa boarding passin jo Helsingissä. Ja Turvatarkastuksista pitää mennä uudelleen ja myös passin tarkastuksesta. Turvatarkastukset aika tiukkoja Saksan kentillä, kokemusta on :D

        lento:hel-fra-mia hesassa boardin passit ,frankfurtisssa vain passin tarkistus koska poistutiin eu alueelta.
        matkalaukut siirty omiaaikoja.lentoyhtiö lh.
        liput suoraan lh:n sivuilta.


      • taas..
        ----------- kirjoitti:

        Frankfurtin lentiksen sivuilta saat enemmän tietoa, siellä hyvin infoa vaihdosta. Meillä ainakin laukut menee suoraan, ei tarvitse itse huolehtia. Lisäksi siellä on metro, joka liikennöi terminaaleja 2 min. välein.

        ei mikään matkatoimisto myy lippuja tunnin vaihdolla jos pitää vielä terminaalia vaihtaa! Kyllä ne ihan sitä varten myydään että asikas pääsee perille asti, eikä jää lyhyen vaihto ajan takia väärälle kentälle! Aina se lähtö on samassa terminaalissa lyhyessä vaihdossa, ei tarvitse huolehtia metroista tai ilmajunista :D Neuvoa kysymällä selviää aina


      • perille
        useasti vaihtanut kirjoitti:

        Harvoin saa boarding passin jo Helsingissä. Ja Turvatarkastuksista pitää mennä uudelleen ja myös passin tarkastuksesta. Turvatarkastukset aika tiukkoja Saksan kentillä, kokemusta on :D

        Lufthansa buukkaa aina perille euroopan lennoit. 25 vuotta lentelyä, aika paljon LH:n lennoilla. Tavarat aina perille. 30 minuuttia riittää Frankfurtissa. Kun tullaan portilta aulaan, tarkista uusi lähtöportti ja suoraan sinne. LH käyttää aina samaa terminaalia.
        Ainoa kerta, jolloin matakatavarat ovat jääneet matkasta oli Finnairin Hel-Milano- lento. Jäivät Helsinkiin.
        Koskaa ei Saksassa vaihdossa ole ollut ongelmia.


      • kaapo
        ex-kotimaa kirjoitti:

        F:llä alkava yhtiö, lento Turku - Helsinki ja sieltä jatkoyhteys Eurooppaan myös F:llä reilun tunnin päästä. Laukku buukattu perille asti. Arvaa ehtikö laukku jatkolennolle?

        F:llä alkava firma ei käsittele laukkuja Vantaalla. Turha aina syyttää sitä F:llä alkavaa firmaa.


    • Frankfurt

      Olen monta kertaa vaihtanut konetta Munchenissä alle tunnissa ja siinä ehtii vielä shoppailemaankin kentällä. Eihän sinun tarvitse ulos mennä kentällä vaan kun tulette koneesta ulos seuraat connecting flight kylttejä etkä ulos meno kylttejä. Siellä sitte tulee vastaan tiskejä joissa voit tehdä check in.in jos et helsingissä vielä saanut paikkalippua Frankfurtin lennolle. Laukkuja ei tarvitse ottaa pois Saksassa vaan ne menee suoraan kohteeseen jonne olette menossa. Jos eka lähtö on myöhässä pahasti niin ilmoitatte henkilökunnalle koneessa niin päästävät teidät ensin ulos. Saksan kentät on ollu tosi selkeitä ja löydätte portin tosi helposti. Hyvää matkaa!

    • nella50

      pahan heitit, selviää parhaiten lentojen infossa, tuskin keskustelupalstalla . . saattaa tulla jokunen vääräkin info täältä. Että sinne sitten vaan, kipin kapin.

    • p-karjalainen

      Olen hämmästynyt , samalla ihastunut siitä , miten ihmiset ovat ystävällisiä ja vastaavat ohjeita antaen sinulle ! Itse olen sivullinen näissä asioissa , mutta ko. keskustelut osoittavat matkustavien halun auttaa toisiaan . Tämä on todella reilua !

    • x

      Lähteekö jatkolento mistä terminaalista ja mihin terminaaliin tulette siellä Frankfurtissa. Toinen asia, mikä täytyy selvittää, onko kyseessä oikeasti sama lippu vai ns. "point to point" -lippu. Usein matkatoimistot myyvät "point to point" -lippuja, joka tarkoittaa sitä, ettei lentoyhtiöllä tai matkatoimistolla ole velvollisuutta korvata matkaa, jos jatkolennolta myöhästyy esim. edellisen lennon myöhästyessä.

      Jos lennot ovat samassa terminaalissa, ei turvatarkastusta enää ole, koska EU -maiden välillä ei tarvitse mennä sellaisesta läpi, kuin kerran ja tämähän käy jo Helsingissä.

      Matkustelen työkseni ja todella paljon. Olen onnistunut vaihtamaan konetta Frankfurtissa 40 minuutissa, mutta olin hyvin valmistautunut ja ottanut selvää asioista. Eiköhän nämä kaikki asiat selviä, kun tarkistat ja luet tarkkaan lippusi ehdot ja tiedot terminaaleista.

      Hyvää matkaa!

      • vilpertti0

        jos matkustat yhdellä lipulla niin ei hätiä mitiä,odottavat ja jos eivät pääset seuraavalla jossa tilaa..
        itse menny kerran tukholman kautta ja vaihtoon oli 55 min ja jäi viel aikaa 10 minuutia..tosin
        mainitsemasi kenttä on toki isompi mut samalla tavalla sitä luukkua joutuu etsimään..amsterdamin kautta menin ja vaihtoon oli 1h ja 15 min ja luukulla odotettii n.puol tuntia..


    • m

      Hei,
      Käsittääkseni matkalaukkuja ei tarvitse jatkolennolle viedä koneenvaihdon yhteydessä lentokentällä, jos kumpikin matka on saman lentoyhtiön koneella. Muussa tapauksessa tarvitsee. Tämä kannattaa kyllä varmistaa vielä.

      • Matkustaja47

        Matkalaukut menee itsestään perille viimeiseen kohteeseen, joten teidän täytyy vain siirtyä portille. 55min riittää mainiosti, mutta ei kannata jäädä shoppailemaan ennenkuin on käynyt etsimässä ko. portin.

        Sitten vielä pieni pelottelu. Yhden kerran meinasi käydä kylmät, kun olin tiukalla vaihtoajalla liikkeessä. Portille oli pitkä matka, ja siellä selvisi että portin numero oli vaihtunut (tämä kannattaakin tarkistaa heti kun saapuu Frankfurtiin). Uusi portti oli lähes kahden kilometrin päässä, niin hullulta kuin se sisätilassa kuulostaakin. En olisi ehtinyt, muttta luojan kiitos lento oli myöhässä. Noh, ainahan ne ovat, että ei kai tuo niin iso onni edes ollut...

        Silti, relax, ja nauti matkasta. asioilla on tapana järjestyä!


      • kktap
        Matkustaja47 kirjoitti:

        Matkalaukut menee itsestään perille viimeiseen kohteeseen, joten teidän täytyy vain siirtyä portille. 55min riittää mainiosti, mutta ei kannata jäädä shoppailemaan ennenkuin on käynyt etsimässä ko. portin.

        Sitten vielä pieni pelottelu. Yhden kerran meinasi käydä kylmät, kun olin tiukalla vaihtoajalla liikkeessä. Portille oli pitkä matka, ja siellä selvisi että portin numero oli vaihtunut (tämä kannattaakin tarkistaa heti kun saapuu Frankfurtiin). Uusi portti oli lähes kahden kilometrin päässä, niin hullulta kuin se sisätilassa kuulostaakin. En olisi ehtinyt, muttta luojan kiitos lento oli myöhässä. Noh, ainahan ne ovat, että ei kai tuo niin iso onni edes ollut...

        Silti, relax, ja nauti matkasta. asioilla on tapana järjestyä!

        Lissabonissa laukut pyöri jo hihnalla ennen kun kerettiin terminaaliin. Suomessa saman lentoyhtiön saavuttua sai odotella 40 minuuttia helsinki-vantaalla. Näin meillä. PoroKittilän laukut kylläkin tuli heti.


    • 200 matkapäivää/v

      55min riittää hyvin. Minä olen lentänyt ko. kentän kautta ainakin 30 kertaa. Jos eka kone on myöhässä niin lentoyhtiö hoitaa teidät seuraavalla koneella Nizzaan, No worries. Itselläni on ensiviikolla 40min vaihto Amsterdamissa ja sekin on vielä ok. Alle puolen tunnin vaihtoja ei kukaan myy. Hauskaa matkaa itse kävin Nizzassa vuona 2001. Erittäin mukava paikka. Käykää samalla myös Monacossa matkaa kestää junalla muistaakseni n.30min

    • mietintätäliiankauan

      ..jos ei tarvitse venailla matkatavaroita eli menette käsimatkatavaroilla niin tuo 55 min riittää varsin mainiosti kunhan teette suomessa molempien lentojen lähtöselvitykset (tämä tapahtuu yleensä siis automaattisesti jos olette samalta yhtiöltä varannut molemmat lennot). yleensä matkatavarat siirtyy ruumastakin automaattisesti jatkolennolle jos lennot on varattu saman yhtiön kautta, sillä yhtiöillä on velvollisuus järjestää jatkolennot matkustajille, mikäli he myöhästyvät (mikä toisi yhtiölle vain lisäkustannuksia niin yrittävät tottakai välttää sitä..)

      itse olen selvinnyt puolen tunnin vaihtoajallakin ja vielä kun kone oli sen kymmenen minuuttia myöhässä niin sai vähän juosta mutta loistavasti ehdin:) eli ei mitään paniikkia!!

    • maalaistollukka

      Asia kuin asia niin ihmettelen miksi ei kysyisi sieltä jolla oikeasti voisi olla paras mahdollinen tieto. Matkatoimisto/lentoyhtyö/lentokenttä. Kyllähän näitä keskustelujen arvauksia on varmaan kiva lukea, mutta tämän vaihtoehdon miettiminen on myöhäistä sitten kun olet jo jäänyt koneesta laukkuinesi...

    • QueenIce88
      • ultralight

        tuntuvat olevan aikaisempaa useammin myöhässä. Jos eka kone myöhässä ja seurava ei, voi tulla ahistus. Vaikka sama lentoyhtioö, et siltikään välttämätte pääse seuravaan koneeseen, vaikkaa perille päset kyllä. Itse olen saannut tarpeekseni noista kujanjuoksuista ja pyrin varamaan mahdollisuuksien mukaan reilusti aikaa. Ruumassa en koskaan pidä tavaraa, nykyään joutuu joissakin tilanteissa vaihdon yhteydessä chekkaa laukut ulos ja taas sisään, tuokin vie aikaa. Kesikmäärin tuo aika kyllä kuitenkin riittää.....


    • riska_74

      meidän ei tarvinnut huolehtia matkalaukuista frankfurtissa. kunhan osasi omin neuvoin mennä jatkolennon portille.
      malagasta frankfurtin kautta hesaan lufthansalla halvimmalla lipulla, mikä löytyi. oemme hankkineet lippuja netistä, vaan espanjasta jostain paikallisesta matka- tms.toimistosta.

    • Jännitystä matkaan"

      Suosittelen Müncheniä keski-Europpan vaihtokentäksi. Se on keskikokoinen ja toimiva kenttä.

      Pariisista voi antaa epäonnistumistakuun.

    • Melindalinda

      Jos ovat samalla lipulla, niin ehtii. Jos lähtö eri terminaalista, niin voi joutuu juoksemaan, mutta ehtii silti. Laukut menee suoraan toiseen koneeseen, menette vaan suoraan toiselle portille.

      Meillä tuli kiire Pariisin kentällä, kun vaihdettiin finnairista air franceen. Jouduttiin juoksemaan terminaalista toiseen. Mutta kone odotti meitä. Vaihtoaikaa oli tunti. Toinen kone oli hieman myöhässä ja kyllähän se kestää hetken, kun 400 ihmistä lähtee ulos koneesta.

      Pääsiäisenä meillä on vaihtoaikaa vaan 35 minsaa helsinki-vantaalla. Mutta siellä on niin lyhyet välimatkat, ettei luultavasti ole hätää. Ruumaan en kyllä laita mitään, koska ainoa paikka mihin mun laukut on jäänyt, on juurikin helsinki-vantaa. Pariisin vaihdostakin tuli nätisti laukut perille.

    • alödfkjlöafkdjlöafdj

      Luulisi ehtivän. Jos jatkolento on eri yhtiön koneella kuin aiempi lento, ei ehdi. Sanoit matkustavasi samalla lipulla, joten uskoisin ehtivän.

    • Irkkuli

      Nykyään Lufhansalla on pakollinen automaatticheck-in joten tulee aina boardingpassit perille asti.
      Olen suunnitellut NIzzan reissua ja vaihto Munchenissa vain puoli tuntia joten mietityttää ehtiiköhän vaihtaa. Pakaasien ei niin väliä kun ollaan kotiin päin tulossa mutta että itse ehtisi.

    • matkatoimiston muija

      Kylläpä ihmiset on tietämättömiä tai sitten ne valehtelee!!!

      Esim. Frankin ja Heatrow´n kentät on pikkasen eri asia kuin München tai edes Amsterdam! Näille kentille myydään helposti tunnin vaihdoilla, mutta Heatrow`n vaihtoja ei myydä alle 2 tunnin.

      • Perdone

        Niinhän ne ihmiset ovat! Minä olen vaihtanut kaksi kertaa konetta Heatrow´lla noiin tunnin vaihtoajalla. Vaikka bussilla siirtyminen, hyvin ehti. (No tuli vähän hiki). Ja Honkongissa odotti kone noin puoli tuntia kun oli parikymmentä jatkolennolle lähtijää. Matkalaukut menee yhdellä selvityksellä perille, jos on niin sanottu, tai sitten ei mene...! Onneksi olen aina hiukan epäilevä, ja olen saanut laukkuni itse siirrettynä aina mukaani. Nuo kaikki toimenpiteet ovat vähän kenttä-, ja virkailijakohtaisia. Toinen toimii älykkäästi ja kannattavasti, toinen ei tingi mistään sekuntiakaan ja asiakkaat kaikkoaa! Olettehan joskus katsoneet noita lentokenttäohjelmia tv:stä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe