Junalla Venetsiasta-Ljubljanaan

minä...

Elikkäs. Alunperinen suunnitelma Klagenfurtista-ljubljanaan on nyt unohdettu, ja uusi suunnitelma olisi kulkea Venetsiasta junalla Ljubljanaan. Onko kenelläkään tästä kokemuksia ja paljon mahtaa tulla kustantamaan? Googlen kautta kehotetaan katselemaan näitä "smart-hintoja" eli mitähän ne nyt sitten ovat ja mistä bongata? Tarvitseeko matkan aikana vaihtaa junaa, ja jos, niin riittääkö aika hyvin ja onko jatko yhteys helposti löydettävissä. Mitä itse ymmärsin niin junia menee ainoastaan yksi ja tämä lähtee Venetsiasta klo 22 ja on perillä Ljubljanassa n. 02...Törmäsin myöskin eräässä blogissa http://sloventures.blogspot.com/2009/02/kuinka-siirtya-katevasti-venetsiasta.html tälläiseen juna-bussi-juna- vaihtoehtoon Triesteen kautta. Olisiko jollakin tästä lisää kokemuksia.. Tuleeko sitten turhan kiire vaihtojen kanssa. Tuo pelkkä juna vaihtoehto kuulostaa kuitenkin hieman paremmalta vaihtoehdolta.. Ja matkaan on vuosi aikaa, eli kunhan tässä vasta tutkailen mahdollisuuksia..

8

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satunnainen matkailj

      Kyllä ne tiedot on vaan parempi poimia netistä, ei muiden ihmisten blogien ja mielipiteiden vatraan voi rakennella aikatauluja.

    • satunnainen matkaili
    • eu01

      Niin. Taidat olla yksi ja sama, joka Tukholmasta aikoo lentää Klagenfurtiin ja päästä Ljubljanaan, nyt mietit Venetsiaa ja Ljubljanaan sieltä.

      Veikkaan, että aiot matkustaa Ryanairilla. Mikäli niin on, ota huomioon, että Ryanairin Venetsian kenttä ihan oikeasti sijaitsee Trevisossa. Kannaltasi hyvä, koska sieltä, eli Trevisosta, pääsee Ljubljanaan vieläkin kätevämmin. Ei siis lähdetä kentältä Venetsiaan lainkaan, vaan paikallisbussilla (10 min.) TREVISON rautatieasemalle. Trevisosta löytyy useita suoria junia Goriziaan ja melkein ollaan jo Sloveniassa. Gorizia on nimittäin rajakaupunki. Sen toinen osa sijaitsee Italiassa (Gorizia), toinen Sloveniassa (Nova Gorica). Voit lähteä junasta pois Gorizian rautatieasemalla ja kävellen helposti pääset Nova Goricaan ja sen omalle rautatie- tai linja-autoasemalle. Ja eteenpäin Ljubljanaan.

      Siis Tukholmasta, mutta ihan oikeasti aiot todennäköisesti matkustaa Suomesta. Niin. Harkitse sitten lentoa valitsemallasi Ryanairilla Tampereelta Bremeniin ja omatoimista jatkolentoa Venetsiaan sieltä. Klo 11:00 maissa olet Bremenissä, tunnin päästä jatkolento, Venetsia- Trevisoon saapuminen klo 13:35.

      Okei, katsotaan sitten aikataulut Trevisosta Goriziaan. Niitä kulkee tunnin välein, eli 14:35, 15:38, 16:35 jne. Lippu Goriziaan maksaa 10 euroa. Matka-aika 1 tunti 44 min.

      Jos lähdet Trevisosta klo 14:35, olet Goriziassa klo 16:19. Mitä sitten? Junalla Nova Goricasta pääset Ljubljanaa kohti klo 18:47, se on kuitenkin melko monimutkainen vaihtoyhteys. Katsotaanpas linja-autot.
      Klo 16:45... tiukka aikataulu. Jos et ehdi, niin seuraava bussi Ljubljanaan lähtee klo 19:45. Reilussa kahdessa tunnissa olet Ljubljanassa.

      Toivottovasti se vähän auttaa.

      • minä...

        Hei eu01. Kiitos vastauksestasi, ja hyvistä reitti ehdotuksista. Juu sama henkilö olen, ja tosiaan matkaan on vuosi aikaa, eli kunhan vasta tutkailen mahdollisia reittejä määränpäähän. Olen kyllä huomioinut kentän sijainnin, ja todennut että kentältä pääsee ATVO:n Eurobusseilla kätevästi aivan santa Lucian rautatieaseman läheisyyteen Venetsiaan, 4,5 e. Juna Venetsiasta Ljubljanaan lähtisi muutaman tunnin päästä lennon saavuttua Trevisoon, joten pitäisi ehtiä siihenkin ihan mukavasti. Eli tämä vaihtoehto on mielestäni jo ihan simppelin oloinen ja uskon siinä pitäytyväni. Aikataulut saattavat kyllä muuttua viellä paljoltikin kun matkan pvm. lähestyy.. mutta kuitenkin... Gorizian kautta kulkee ilmeisesti hieman useammin nuo junat kuin Venetsian, eli sekin on hyvä pitää kyllä vaihtoehtona jos Venetsian junaan menee aika tiukille tms.. Tarkoitus olisi löytää mahd. halpa reitti Ljubljanaan. Ja asun itse Turussa, joten samaan/halvempaan hintaan kun matkaisin Tampereen kentälle, pääsen laivalla Tukholmaan, ja Tukholman keskustasta 8 e suuntaansa skvastan kentälle.. Ja sitä kautta selviän sitten yhdellä lennolla määränpäähän.. Ljubljanasta olisi tarkoitus suunnata eteenpäin Bohinj-järvelle ja siellä viipyä vaelluksen merkeissä muutama päivä ja samaa reittiä takaisin Suomeen...


      • eu01
        minä... kirjoitti:

        Hei eu01. Kiitos vastauksestasi, ja hyvistä reitti ehdotuksista. Juu sama henkilö olen, ja tosiaan matkaan on vuosi aikaa, eli kunhan vasta tutkailen mahdollisia reittejä määränpäähän. Olen kyllä huomioinut kentän sijainnin, ja todennut että kentältä pääsee ATVO:n Eurobusseilla kätevästi aivan santa Lucian rautatieaseman läheisyyteen Venetsiaan, 4,5 e. Juna Venetsiasta Ljubljanaan lähtisi muutaman tunnin päästä lennon saavuttua Trevisoon, joten pitäisi ehtiä siihenkin ihan mukavasti. Eli tämä vaihtoehto on mielestäni jo ihan simppelin oloinen ja uskon siinä pitäytyväni. Aikataulut saattavat kyllä muuttua viellä paljoltikin kun matkan pvm. lähestyy.. mutta kuitenkin... Gorizian kautta kulkee ilmeisesti hieman useammin nuo junat kuin Venetsian, eli sekin on hyvä pitää kyllä vaihtoehtona jos Venetsian junaan menee aika tiukille tms.. Tarkoitus olisi löytää mahd. halpa reitti Ljubljanaan. Ja asun itse Turussa, joten samaan/halvempaan hintaan kun matkaisin Tampereen kentälle, pääsen laivalla Tukholmaan, ja Tukholman keskustasta 8 e suuntaansa skvastan kentälle.. Ja sitä kautta selviän sitten yhdellä lennolla määränpäähän.. Ljubljanasta olisi tarkoitus suunnata eteenpäin Bohinj-järvelle ja siellä viipyä vaelluksen merkeissä muutama päivä ja samaa reittiä takaisin Suomeen...

        > Bohinj-järvelle

        No niin, sitten kylläkin Goriziasta (Nova Goricasta) pääsee Bohinj-järvelle aivan suoraan junalla, jonka reitti on aivan huippukaunis, korkean vuoriston kautta. Esim. seuraavanlaisen aikataulun mukaan:

        Nova Gorica 19:33
        ...
        Most na Soci 20:12 (Soci-joen silta)
        ...
        Podbrdo 20:49 (ennen tunnellia)
        Bohinjska Bistrica 20:57 (täältä Bohinj - järveen lyhyin tie kävellen)
        ...
        Bohinjska Bela 21:13
        Bled jezero 21:19 (Bled- järvi)

        Kauniit alppimaisemat todellakin.

        PS. Eräs vaihtoehto Turusta matkustavalle: Wizzairilla Gdanskin ja sitten Gdanskista Bergamoon (toinen Wizzairin lento).


      • minä...
        eu01 kirjoitti:

        > Bohinj-järvelle

        No niin, sitten kylläkin Goriziasta (Nova Goricasta) pääsee Bohinj-järvelle aivan suoraan junalla, jonka reitti on aivan huippukaunis, korkean vuoriston kautta. Esim. seuraavanlaisen aikataulun mukaan:

        Nova Gorica 19:33
        ...
        Most na Soci 20:12 (Soci-joen silta)
        ...
        Podbrdo 20:49 (ennen tunnellia)
        Bohinjska Bistrica 20:57 (täältä Bohinj - järveen lyhyin tie kävellen)
        ...
        Bohinjska Bela 21:13
        Bled jezero 21:19 (Bled- järvi)

        Kauniit alppimaisemat todellakin.

        PS. Eräs vaihtoehto Turusta matkustavalle: Wizzairilla Gdanskin ja sitten Gdanskista Bergamoon (toinen Wizzairin lento).

        Ahaaa... Tuo kuulostaakin oikein hyvältä. Ljubljanan kautta meneminen muutenki hidastaa matkaa jo päivällä, kun nuo saapumis ajat olisivat niin myöhäiset ja muutenkin. Pitääkin tutkailla hieman enemmän. Kiitoksia kovasti tiedosta.


      • minä...
        minä... kirjoitti:

        Ahaaa... Tuo kuulostaakin oikein hyvältä. Ljubljanan kautta meneminen muutenki hidastaa matkaa jo päivällä, kun nuo saapumis ajat olisivat niin myöhäiset ja muutenkin. Pitääkin tutkailla hieman enemmän. Kiitoksia kovasti tiedosta.

        ja laitatko viellä linkin mitä kautta katsoit nuo aikataulut... http://reiseauskunft.bahn.de/ tuota kautta en tahdo saada mitään hintoja esiin..hmm..


      • eu01
        minä... kirjoitti:

        ja laitatko viellä linkin mitä kautta katsoit nuo aikataulut... http://reiseauskunft.bahn.de/ tuota kautta en tahdo saada mitään hintoja esiin..hmm..

        Siis varmaan tämä kiinnostaa: > Lippu Goriziaan maksaa 10 euroa.
        Bahn.de ei näytä hintoja Italian sisällä, siihen käytetään http://www.trenitalia.com/homepage_en.html - sillä ehdolla vain, että jos kyse on paikallis (regionale) junista (kuten Treviso - Gorizia), täytyy tarkistaa lähdöt esim. tämän viikon sunnuntaina. Netin kautta myydään liput paikallisjuniin vain viikon verran eteenpäin, sen jälkeen näytetään vain pelkät aikataulut, hintoja ei. Pika/intercity/ES jne. juniin hinnat näytetään (ja liput myydään) n. 3kk. ennen lähtöä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe