TUOHIKORTTI ??????

HUIJATTU

Ostin gigantista mikron,olisin maksanut käteisellä mutta myyjä sanoi että ota tuohikortti saat 2k.maksuaikaa ei tule mitään kuluja ja jos hinta tippuu saat erotuksen rahana.
kun luin sopimusta siinä lukee selvästi että tilinhoitomaksu on 4 euroa/kk.jos on luotollisia maksuja.
JOTEN ÄLKÄÄ MENKÖ LANKAAN,MYYJÄT SAAVAT TÄSTÄ LUOTTOKORTTIEN TEKEMISESTÄ PALKKION.
TUOHIKORTTI ON NORDEAN.

12

1658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2kk maksuaikaa ilman tuota tilinhoitomaksua. Lukee Tuohi-sopimuksen "lisätietoa" kentässä, joko selkeästi tai yhellä sanalla "kuluton".

      Tutkitaan ensin, jooko?

    • tarkka123

      Niin se on siis tuon 2k maksuton, sitten tulee kuukausittainen tilinhoitomaksu. Mutta minun kokemuksen mukaan siitä ei myöskään tule tuohon 2kk laskua.
      Jos otatte tuon ajatuksena, maksan nyt 100, kuukauden päästä loput, ei maksuja, ei kuluja, niin joudut soittamaan sinne tuohikortin pankkiin (en nyt muista mikä pankki on), pyytämään laskun/laskutustiedot. Muuten tupsahtaa sieltä 3kk jälkeen lasku missä on tuo tilihoito 4€ korot yhdeltä kuultä koko summasta.

      Minulle meinasi käydä näin joskus ajat sitten, kun otin jonkun vastaavan mastercardin. Mutta onneksi olen supertarkka laskujen kanssa, ja kuukauden jälkeen olin sitä maksamassa ja huomasin, ettei mitään laskua ollut tullut ja soitin pankkiin. He antoivat tili viitenumerotiedot ja sain maksettua laskun osissa ennen mitään kuluja (taisi olla silloin minulla 4kk kulutonta korotonta maksuaikaa) ja kertoivat, etteivät he tältä koroton kuluton ajalta mitään laskuja lähetä. Mutta sitten kun oli maksanut osan, niin sai kyllä saldotiedoteen tms.

      Jos olette varsin huolettomia laskujen kanssa (maksetaan sitten, kun tulee, kun muistetaan), ettäkä pidä kirjaa tulevista laskuista (eli tilatuista, osamkasulla tai tällä tavalla ostetuista tuotteista) niin tuosta voi tulla sitten yllättäviä kuluja.

      • Huoh...

        Luojan kiitos, että sain varoituksen ajoissa! Olin ostamassa stereoita luotolla hyvässä uskossa, ettei lisäkuluja koidu. Tuollainen tilinhoitomaksu olisi katkaissut kamelin selän.


      • ...

        "Niin se on siis tuon 2k maksuton, sitten tulee kuukausittainen tilinhoitomaksu. Mutta minun kokemuksen mukaan siitä ei myöskään tule tuohon 2kk laskua. "

        Mikä tässä on siis ongelma?

        Koroton maksuaika tarkoittaa nimenomaan sitä että tuona aikana ei tule laskuja, ja ensimmäisessä korottoman ajan jälkeisessä laskussa on ainoastaan alkuperäinen koroton hinta. Jos tätä ei sitten syystä tai toisesta maksa kerralla pois, alkaa kuukausittaiset tilinhoitomaksut juoksemaan.


      • Huolellinen

        Kun pelaa sillä valuutalla mitä taskusta löytyy, ei tarvitse olla huolissaan korteista. Sen kun pitää mielessä, ettei ilmaista olekkaan, niin on jo aika hyvin sisäistänyt talousopit. Ei kai noita tuohikortteja ihmisille tyrkytettäisi jos takana ei olisi ajatus niiden viljelijöilleen satoa tuottaa? Luotto on aina luottoa ja sille on hintansa, ilmaista se raha ei luotonantajallekaan ole. Tai jos olisi niin olisimme kaikki pankkiireja.


    • koljatti007

      Vittuun tuo tuohikortti!

      Minä ostin 300e tavaran kikantista ja sanoin suotaan myyjälle, että kirjoittaa käteiskuitin enkä tarvi mitää maksullisia lisätakuista, jos laite kestää 2v, niin tulen ostamaan uuden sitten 5 vuoden päästä käteisellä....

      Mut siis toi luottokorttien tarjoaminen on aivan käsittämätöntä paskaa...... kukaa ei tajua, että koroilla saa säästöön uuden laitteen hinnan jos vanha särkyy alle 2v iässä.

      • Siis_hä

        Paljasta nyt liukkaasti toveri koljatti007 missä rahojasi jemmaat. Mistä rahalaitoksesta sä saat parissa vuodessa esim. uuden television verran korkoja kun euriborit painaa kaikki miinuksella ja asuntoluottojenkin korot on pankeilla pelkkää marginaalia. Taviksella ainakin on pankkitileille maksettu korko ollut nollissa vuosia ja määräaikaistileilläkin pitää maata fyffee vähää vaille runsaasti, jotta verokarhun kouraisun jälkeen käteen jotain korkosäästöä jää. Taidat olla ns. parempiosainen.


    • VääpeliRyhmy

      Noi liikkeiden tarjoamat ota tämä kortti ja ota sitten tämäkin kortti,
      vielä tämäkin kortti kannattaa ottaa.

      Saat maksuaikaa kuukausitolkulla,eikä mitää kuluja mene.
      KULUT ja KOROT 0% joopa joo..

      Täyttä paskaa,varmaankin myyjät saavat jokaisesta kusetuksesta provikat.

      Maksat korot,laskettuna vuosikoron mukaan pankin viitekorko euribori tilinhoitomaksut luottopalkkiot tilinavausmaksut.

      Vuosikorot vaan 30% Että se näistä korottomista korttiluotoista.

    • 18_6

      Niin tai sitten vaan kieltäydytte, että ei kiitos

    • Prokuristi

      Missä ongelma?

      Ostimme jokunen vuosi sitten kasan kodinkoneita. Tinkasimme käteishinnan, mutta myyjä sanoi että Tuohella saa vielä halvemmalla. 2kk korotonta maksuaikaa jne jne. Otimme kortin, maksoimme laskun pois kun se tuli 2 kk päästä. Kun kortilla ei ole velkaa, niin ei tule korkoja eikä kuukausimaksuja. Kortti on pysynyt käytössä edelleenkin eikä maksa mitään, kunhan maksaa jokaisen laskun jämptisti ajallaan. En ole kyllä käyttänyt pariin vuoteen, mutta on laatikon pohjalla varakorttina vaikkapa ulkomaanmatkoja varten.

      Ei siinä mitään kusetusta ole, ette vain osaa käyttää maksukortteja. Ei niillä tarvitse velkaa ottaa. Minulla on ollut erilaisia luottokortteja (Visa, MC, Diners, AmEx, Tuohi, S-pankki) käytössä yli 30 vuotta enkä ikinä ole maksanut pennin latia korkoja, kun en ole käyttänyt luottopuolta ikinä ollenkaan. Vuosimaksuja niistä kyllä joutuu joistakin maksamaan, mutta sille ei ole juuri vaihtoehtoja jos ylimalkaan haluaa kortteja käyttää. Nykyaikana vaikea välttääkään; matkustelu, nettiostot jne.

      • yxsinkertasempaa

        " Vuosimaksuja niistä kyllä joutuu joistakin maksamaan, mutta sille ei ole juuri vaihtoehtoja jos ylimalkaan haluaa kortteja käyttää. "

        Öö, ei ole pakko keräillä useita kortteja.

        "Kun kortilla ei ole velkaa, niin ei tule korkoja eikä kuukausimaksuja. Kortti on pysynyt käytössä edelleenkin eikä maksa mitään, kunhan maksaa jokaisen laskun jämptisti ajallaan. "

        Visa/Master (Diners/Amex whatever) riittää. Ei ole mitään järkeä maksella monista korteista vuosimaksuja. Jos ostat elektroniikkaa ja kuitenkin maksat sen kerralla pois voit hyvin maksaa Visa/Masterilla. S-pankin ikävä puoli, että kiva kun sinne kertyy bonuksia mutta S-pankki maksaa bonuksille korkoa ja siitä menee sitten veroa. Siksi vaihdoin S-pankkikortin pelkäksi käteiskortiksi. Ei tiliä enää.


      • Prokuristi

        Kuten sanoin, minulla on kuluneitten 30 vuoden aikana ollut mainitsemani kortit, ei tietenkään samaan aikaan kaikkia, vähänpä siinä järkeä olisi. Diners oli aikoinaan työnantajan kortti, Amex oli 30 vuotta sitten pari vuotta siksi, että Visa ei antanut korttia silloiselle yksityisyrittäjälle ja pitkälle 7 kk ulkomaanmatkalle piti ottaa joku läystäke mukaan. Master Card on edelleen työnantajan kortti jota en ole käyttänyt pariin vuoteen mutta minulle se ei maksa mitään. Visa on pankin kautta ja S-visa vaimon sivukortti perheen menoihin ja pensaan. Tuohi on olemassa mutta käyttämättömänä, ei kuluja. Kuten selostin, se otettiin siksi, että kodinkoneet tulivat sillä todellakin 50€ halvemmaksi ilman mitään kuluja (kun maksoi kerralla pois 2 kk päästä) kuin millää muulla konstilla olisi tullut, käteinen mukaanlukien. Kauppa sai siis kickbackiä Nordealta siitä hyvästä että saivat uuden Tuohi-asiakkaan. Josta Nordea ei ole sen koommin mitään kostunut, kun poimimme vain rusinat pullasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe