tilinylitys s-kortilla

s-pankkilainen

Pystyykö S-pankin visa debit (=pankkikortti...?!) -kortilla maksamaan kaupassa, vaikka tilillä ei olisi riittävästi katetta? Rahaa tulee tilille vasta ylihuomenna ja kauppaan pitäisi päästä..eli miten on? käsittääkseni tuo s-pankin visa debit olisi tavallinen pankkikortti, jolloin siis mahdollista tilinylitys??
Kertokaa joku joka tietää..olisi noloa jäädä kaupan kassalle.

26

7035

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Robert Anka

      Käsittääkseni kaupan kassalla järjestelmä tarkastaa onko tililläsi rahaa maksua varten, ja jos ei ole joudut nolostumaan kassalla, kun rahaa ei maksuun ole.

      Hanki luottokortti.

      • oxygenon

        Ja suksi sinä vittu kuuseen niitten kortties kanssa , et oo elämää nähnyt saatana yhtään kusipää


    • jgjkjfffh

      Sattumanvaraista, en ole ylittänyt, mutta joskus parin euron ostoa on varmennettu, ja joskus isompi ostos (n. 100 euroa) on jätetty varmentamatta. Sirupäätteesä varmensivat ainakin n. 30e ostokset, vaikka yleensä isoissa ruokakaupoissa varmennusraja on 150 euroa.

      • tiedätpähän vasten

        mulla on sellainen tuntuma että s-ryhmässä ei varmenneta ku electronit. ainakaan omilla muiden pankkien ja ääspankin debiteillä veloitus on mennyt seuraavana tai myöhempänä päivänä eikä mitään varauksia ole tullut, electronillahan varmentaa aina. jollain huoltiksella debitti otti euron varauksen viidenkympin ostosta. jne.

        eli ääskauppaan vaan hyvillä mielin.


      • Rober Anka
        tiedätpähän vasten kirjoitti:

        mulla on sellainen tuntuma että s-ryhmässä ei varmenneta ku electronit. ainakaan omilla muiden pankkien ja ääspankin debiteillä veloitus on mennyt seuraavana tai myöhempänä päivänä eikä mitään varauksia ole tullut, electronillahan varmentaa aina. jollain huoltiksella debitti otti euron varauksen viidenkympin ostosta. jne.

        eli ääskauppaan vaan hyvillä mielin.

        ...ostokset näkyvät samantien tiliotteella, mutta ABC´stä ostetut bensat ilmestyvät 1-2 päivän kuluttua tiliotteelle. Kaupassa joudut todistamaan henkilöllisyytesi sen takia, että pankkikortti on omasi, etkä siis ole varastanut tai löytänyt pankkikorttia, jolla maksat. Ymmärtäisin, että kate tarkastetaan reaaliajassa aina, kun makselet pankkikortillasi jotakin.


      • tosi iloinen yllätys
        Rober Anka kirjoitti:

        ...ostokset näkyvät samantien tiliotteella, mutta ABC´stä ostetut bensat ilmestyvät 1-2 päivän kuluttua tiliotteelle. Kaupassa joudut todistamaan henkilöllisyytesi sen takia, että pankkikortti on omasi, etkä siis ole varastanut tai löytänyt pankkikorttia, jolla maksat. Ymmärtäisin, että kate tarkastetaan reaaliajassa aina, kun makselet pankkikortillasi jotakin.

        Itse olen ainakin onnistunut saamaan tilinylityshuomautuksen (ja siitä 5e ylimääräisen laskun) kun s-kaupan kassalta ovat myyneet alle 15e ostoksia sirudebitille vaikka tili on jo ollut miinuksella.


      • niinpä niin
        tosi iloinen yllätys kirjoitti:

        Itse olen ainakin onnistunut saamaan tilinylityshuomautuksen (ja siitä 5e ylimääräisen laskun) kun s-kaupan kassalta ovat myyneet alle 15e ostoksia sirudebitille vaikka tili on jo ollut miinuksella.

        Ja sinä sitten kiukuttelet heille vaikka oli oma vikasi :)


    • ääspankki

      jos korttisin on offline ni silloin on mahollista että saat tilisi miinukselle, onlinekortilla tämä ei ole mahdollista, jos et tiedä kumpi korttisi on niin kysy pankista

    • online-electrooni

      Sirukorteille käsittääkseni pystyy koodaamaan ominaisuuksia ja 'päivittämään' sirun päätteen kautta.

      Kokemuksesta S-pankin sirukortti välillä varmentelee samassa kaupassa ja välillä ei. Oletan että kyseessä on pistoluonteiset varmentelut, jolla juuri kuvatunlaiset tilinylitykset saadaan pois. Vrt yritysten porttien satunnaistarkastukset.

      Eli sirulla saattaa olla jokin toiminto, joka käskee päätettä varmentamaan debit-online-ostoksena electron tyyliin.

      • kantapään kautta

        Ei tuolla s-pankin sirukortilla kannata missän nimessä maksaa, jos ei tiedä katetta 100%. Se ei näytä tarkistavan katetta, vaikka maksaa sirulla ja tunnusluvulla. Kateongelmahan on silloin, jos "pääpankki" on joku muu kuin S-pankki ja S-kortti on käytännössä vain bonusten keräilyä varten ja niillä bonuksilla maksamista varten.


      • sdfkösdlkf
        kantapään kautta kirjoitti:

        Ei tuolla s-pankin sirukortilla kannata missän nimessä maksaa, jos ei tiedä katetta 100%. Se ei näytä tarkistavan katetta, vaikka maksaa sirulla ja tunnusluvulla. Kateongelmahan on silloin, jos "pääpankki" on joku muu kuin S-pankki ja S-kortti on käytännössä vain bonusten keräilyä varten ja niillä bonuksilla maksamista varten.

        S-kortti Visa debit: vioi valita, tarkistaako se saldon aina vai ei. Mulla tarkistaa. Maksu näkyy tilillä heti (siis katevaraus, joka purkautuu myös aika pian).


      • 193
        sdfkösdlkf kirjoitti:

        S-kortti Visa debit: vioi valita, tarkistaako se saldon aina vai ei. Mulla tarkistaa. Maksu näkyy tilillä heti (siis katevaraus, joka purkautuu myös aika pian).

        Muistan itsekin, että hakemuslomakkeessa oli kohta, jossa sai valita tarkistetaanko saldo aina vai ei. En vain muista, mitä siihen merkitsin. Verkkopankista yritin joskus asiaa selvittää, mutta ei löytynyt tietoa. Toisaalta itselleni asia ei ole tärkeä, koska tilillä ei muuta kuin bonuksista kertynyttä ja käytän aina kreditiä.

        Jossakin vaiheessa on ollut esillä, että joillekin S-pankki on pannut san saldon tarkistuksen pakolliseksi aina. Onko sitten luottokelpoisuudesta kysymys vai mistä, en tiedä.


      • Electronic use only
        193 kirjoitti:

        Muistan itsekin, että hakemuslomakkeessa oli kohta, jossa sai valita tarkistetaanko saldo aina vai ei. En vain muista, mitä siihen merkitsin. Verkkopankista yritin joskus asiaa selvittää, mutta ei löytynyt tietoa. Toisaalta itselleni asia ei ole tärkeä, koska tilillä ei muuta kuin bonuksista kertynyttä ja käytän aina kreditiä.

        Jossakin vaiheessa on ollut esillä, että joillekin S-pankki on pannut san saldon tarkistuksen pakolliseksi aina. Onko sitten luottokelpoisuudesta kysymys vai mistä, en tiedä.

        Sen näkee kortin takapuolelta. Jos siinä lukee "Electronic use only" on kortti ainavarmentava Visa Debit, eli käytännössä sama kuin Visa Electron. Jos tekstiä ei löydy, on kortti tavallinen Visa Debit, jolla varmennus tehdään satunnaisesti (ja harvoin).


      • 12+11
        Electronic use only kirjoitti:

        Sen näkee kortin takapuolelta. Jos siinä lukee "Electronic use only" on kortti ainavarmentava Visa Debit, eli käytännössä sama kuin Visa Electron. Jos tekstiä ei löydy, on kortti tavallinen Visa Debit, jolla varmennus tehdään satunnaisesti (ja harvoin).

        Tuskinpa. "Electronic use only" viittaa siihen että kyseisessä kortissa ei ole kohokirjoitusta eikä sitä menneisyyden tapaan voi mankeloida.

        Aina varmentava ominaisuus ei näy kortissa, ainoa paikka mistä sen voi tarkistaa taitaa olla asiakasomistajan sivut (www.s-kanava.fi). VIsa Debitin yhteydessä on merkintä offline tai online (aina varmennettava)


    • Jäsen X

      tää vois käsitellä kaikkea pankkitoimintaa ja asiakssuhteita.

      Ei tälläsii ylityskysymyksiä tee kuin ihmiset jotka käyttää tiliä rajalla, jossa se päinpunaisia ajo on mielessä ja rahat syystä tai toisesta aina finaalissa. En ala käymään sitä pohdintaa....

      SEn tiedän, että ns. vanhoissa pankeissa kuten OP ja Nordea, niin se LIMIT alert on aika helpossa... Nuo kaks paskaa, nii ne soittaa kyllä tai laittaa verkkopankkiviestiö, että punaselle mennään.... ja korteista tulee kirjeet, että ne o sit hyllyllä kunes limitit on kunnossa.

      Moni varmaa kuvittelee, että kun pankin toiminta ei ole sillee näkyvää, että brandit olis katukuvassa, niin se ALERT olis sit sen kummempaa, kyllä sieltäkin tulee kirje, että nyt on tilit punaisella.

      Itse olen hoitanut asiani kunnolla tarpeeksi pitkään, että voin sanoa tämän ettei pankkien kanssa pelaaminen kannata. Se o vähä sama ku muurahainen paittelittelis norsun kanssa ja sieltä tulis miss universum sit neljä viikon päästä.

      Mä oikee ymmärä, että täällä jutellaan aika monella palstalla sellaisella voicella, että haluttas tehdä petos ja aika suoraa rivien välistä lukee että se on ainoa keino, kun elämässä on rahat tapissa syystä tai toisesta ainakin seuraavaksi 10 vuodeksi.

    • Kypä meni

      Elektroneihin ja katteen varmentaviin Debit kortteihin ei kannata luottaa pätkän vertaa. On ihan kauppiaasta kiinni onko tämä asettanut katevarmennuksen päälle vai ei. S-Pankki ei tästä kanna mitään vastuuta, vaan velottaa asiakasta säälimättä heti 4,50 euron maksulla jos tili menee hiukankin yli, ja jos et huomaa ylitystä saat lisäksi viiden euron muikkarin. Muut pankit, kuten Nordea ja Tapiola sentään selvästi ilmoittavat, että tili voi pakollisesta katevarauksesta huolimatta ylittyä. S-Pankin ohjeista ja ehdoista tällaista on turha etsiä. Kysymällä S-Pankista vastaa toinen sitä toinen tätä. Ainoa täysin turvallinen tapa käyttää S-Pankin Debit korttia on nostaa rahat kortilla Otto-automaatista tai ilman korttia suoraan tililtä Prisman Info-pisteestä.

    • ymmärtämätön.

      Mitenkähän mulle kävi? Ostin s-kortilla 20-n euron ostot, kun pankkiautomaatti oli rikki. Laskua ei ole tullt kolmeen kuukauteen, vaan tiedoissa on aina 0 euroa. Olisiko bonustiliiläni tietämättämäni ehkä ollut tuo summa? Eihän joku korotettu maksu vaan piile jossain korkoa korolle ja ties luottotiedotkin ole vaarassa tuon takia.

    • katetta

      Eihän tiliä sais ylittää,siis kortin ehtojen mukaan. Itselle on pankinjohtaja joskus limiittiä sopiessa sanonut:

      Hän ei anna lupaa,mut jos tarve vaatii ja kte on kohdallaan viikon sisällä,ni senkun kirjoitat vaikka viiskytätonnia yli...

      Et silleeen

      • op omistajajäsen

        Saldoa ei saa ylittää.... itse tiedän tapauksen, joka teki saldon ylittämistä monella sadalla eurolla aiukana jolloin DEBITiä ei varmennettu, ja seuraus oli se, että kortinmyöntäjä antoi pankille tehtäväksi ottaa kortti pois.

        Sama se on S-pankinkin kanssa, että jos debittiä käyttää ja ei ole varmuusrahaa muuallakaan, nii se kortti otetaan pois.... ja tuossa tapauksessa et varmaa edes saa bonuskortiia, koska silläkin voisi maksaa S-ketjussa.


    • op-omistajajäsen

      Kassa tarkistaa tai on tarkistamatta. SE on Debitin kanssa 50/59.

      ap. on persaukinen ja haluaa vaan käydä kaupassa vaikkei ookaan rahaa.... toivottavasti on kolmessa vuodessa saanut oikean vastauksen ja oppinus.

      Kuluneella viikolla olen 4 kertaa käyttänyt debit pankkikorttia, ja kerran on saldo varmennettu. Juuri S-marketissa.

    • 5 euroa per unohdus

      S-etukortilla (debit) pystyy silloin tällöin ylittämään tilinsä. Joskus kassat tai automaattihuoltamot ei tarkista tilin saldoa reaaliaikaisesti (esim bensa-asemat viikonloppuisin). Mutta jos kortti on ollut miinuksella jokusen paivän ei sillä voi enää lisää ostella.
      Tuo miinukselle menevä kortti tuli minullekin ilman että sellaista pyysin. Siitähän enimmäkseen on vain hyötyä pankille, he saavat lähettää 5 euron arvoisia karhukirjeitä joista nettoaa ihan mukavasti, kun näitä kortinhaltijoita on satoja tuhansia. Esimerkiksi minäkin olen vahingossa ylitellyt silloin tällöin tilini ja jos laskee kaikki karhukirjeet yhteen mitä olen sieltä saanut on summa jo varmasti ainakin sata euroa ekstrakuluja koko kortin käytön ajalta (v. 2009-2014)
      - Ihmisten unohteleminen on hyvä bisnes niin pankeille kuin kirjastoillekin :)

      • hohhoijaata

        "Esimerkiksi minäkin olen vahingossa ylitellyt silloin tällöin tilini ja jos laskee kaikki karhukirjeet yhteen mitä olen sieltä saanut on summa jo varmasti ainakin sata euroa ekstrakuluja koko kortin käytön ajalta (v. 2009-2014)"

        Tyhmä, ja vielä ilmeisen ylpeä siitä?

        (mutta saitpa sillä nostettua wanhan ketjun ylös)


      • 7+13
        hohhoijaata kirjoitti:

        "Esimerkiksi minäkin olen vahingossa ylitellyt silloin tällöin tilini ja jos laskee kaikki karhukirjeet yhteen mitä olen sieltä saanut on summa jo varmasti ainakin sata euroa ekstrakuluja koko kortin käytön ajalta (v. 2009-2014)"

        Tyhmä, ja vielä ilmeisen ylpeä siitä?

        (mutta saitpa sillä nostettua wanhan ketjun ylös)

        Joillakin on elämässä niin paljon toimintaa, että ei tule katsoneeksi alinomaa huolestuneena tilinsä saldoa tai verranneeksi jokaista kuittia tiliotteeseen.


    • 123Robin

      Olin ilmeisen virheellisesti kuvitellut, että debit-kortilla maksettaessa tarkistetaan aina saldo. Koska S-Pankin tililleni ei tule muuta rahaa kuin bonukset, eikä S-Pankki minulle saldotietoja kotiin lähettele, makselin luottavaisena kertyneillä bonuksilla uskoen, että maksupääte sitten kertoo, kun rahaa ei ole. Näin tapahtuikin, mutta silti kotiin tuli huomautus tilinylityksestä. Enpä uskonut, että tämä olisi ollut edes mahdollista. Nyt he karhuavat minulta ylityssummaa, sekä noin kymppiä sakkona ylityksestä ja huomautuksesta. Käytännössä tämä itselleni tarkoittaa, että S-Pankki ei ole kuin leikisti pankki eikä S-kortti ole kuin leikisti käyttökelpoinen maksuväline. Otan opikseni ja lopetan tuon kortin käytön. Siirrän tietysti loputkin päivittäisotokseni Lidliin, joka antaa aina sen minkä lupaa eikä rakentele toimivan näköisiä systeemejä, jotka kuitenkin pettävät. Kiitos.

      • opiskelij24

        Useat debit kortit voi ylittää. Kortti ei aina tarkista saldoa jolloin maksaminen onnistuu nopeammin.

        Kysymällä S-Pankista saa myös aina varmentavan Online Debit kortin jolla ylityksien ei pitäisi onnistua. Jos ko. kortti oli online vaadi tilinylitystä takaisin.


      • TervetuloaNykyaikaan

        "Käytännössä tämä itselleni tarkoittaa, että S-Pankki ei ole kuin leikisti pankki eikä S-kortti ole kuin leikisti käyttökelpoinen maksuväline."

        Muiden pankkien Debit-korteilla voi myös ylittää tilin, mikäli kyseessä ei ole Debit Online -kortti. Eli Suomessa on määritelmäsi mukaan pelkästään leikkipankkeja.

        Hiljattain eräällä keskustelufoorumilla joku kommentoi S-Pankin Visa-luottokortista, että se on pelkkä leluvisa, kun se on S-Pankin itse myöntämä eikä Luottokunnan. Niin, Luottokuntahan on kylläkin pistetty lihoiksi ja kaikki muutkin pankit ovat ryhtyneet edelläkävijä-Ässän perässä myöntämään luottokorttinsa itse...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe