Electrolux keskuspölynimuri?

talo suunnitteilla

Onko kellään kokemuksia Electroluxin keskuspölynimurista, kannattaako hankkia.

9

2818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä se on.

      ei ole halvimmasta päästä mutta aik tehokas ja kunnon suodattimet ja helposti vaihdettavissa.

      • talo suunnitteilla

        hintanen se suunnilleen on, että voi kilpaijihoihin verrata?


    • markus791

      Hei! Lue uusi TM rakennusmaailma, siinä oli testi keskusimureista. Uusi tulokas Sistem Air voitti. Puzerissa oli hyvät siivousvälineet. Harmi kun testissä ei ollut Puzer Eeva-imuria. Electrolux oli keskitasoa ja pölypussin vaihto siinä oli hankalaa. Electrolux ja Beam ovat pääosin samat kun kuuluvat molemmat Electrolux-konserniin ja ainakin Beamista minulla on huonot kokemukset (huono imuteho ja suodatin vaikea pitää puhtaana)

      Jos ottaa Allawayn niin siinä kannattaa välttää Premium-siivoussarjaa, koska sillä tehohäviö on niin suuri, että imuri ei ole enää tehokas. Siksi Allaway ylsi vasta kolmanneksi. Perinteisellä siivoussarjalla imuteho oli huomattavasti parempi.

      • jkl69

        Beam, Electrolux ja Allaway hyvin samalla viivalla. Puzerin kun avaat, löydät sisältä naurettavan tavallisen pölynimurin moottorin. Kolmesta ensinmainutusta kannattaa valita se jonka ominaisuudet parhaiten vastaa vaatimuksiasi. Heikko imuteho johtuu VAIN kun on valittu liian pieni keskusyksikkö kun menee se kuuluisa tikku kynnen alle. Ite ostin juuri Beam 325 tilalle Beam 385:n, koska taloni rakentaja oli tehnyt juuri edellä mainitun tempun. Nyt imee niin pirusti !


      • talo suunnitteilla
        jkl69 kirjoitti:

        Beam, Electrolux ja Allaway hyvin samalla viivalla. Puzerin kun avaat, löydät sisältä naurettavan tavallisen pölynimurin moottorin. Kolmesta ensinmainutusta kannattaa valita se jonka ominaisuudet parhaiten vastaa vaatimuksiasi. Heikko imuteho johtuu VAIN kun on valittu liian pieni keskusyksikkö kun menee se kuuluisa tikku kynnen alle. Ite ostin juuri Beam 325 tilalle Beam 385:n, koska taloni rakentaja oli tehnyt juuri edellä mainitun tempun. Nyt imee niin pirusti !

        näistä tiedoista, nyt ei kun vertailemaan!


      • markus791
        jkl69 kirjoitti:

        Beam, Electrolux ja Allaway hyvin samalla viivalla. Puzerin kun avaat, löydät sisältä naurettavan tavallisen pölynimurin moottorin. Kolmesta ensinmainutusta kannattaa valita se jonka ominaisuudet parhaiten vastaa vaatimuksiasi. Heikko imuteho johtuu VAIN kun on valittu liian pieni keskusyksikkö kun menee se kuuluisa tikku kynnen alle. Ite ostin juuri Beam 325 tilalle Beam 385:n, koska taloni rakentaja oli tehnyt juuri edellä mainitun tempun. Nyt imee niin pirusti !

        Minulla nyt sattuu olemaan Puzer Eeva e-malli, joka puhaltaa ilman hepa-suodattimen läpi ja se sattuu olemaan tehokkain keskusimuri mitä minä olen käyttänyt. Puzerissa on 8l. mikrokuitupussi, johon mahtuu vuoden pölyt ja tosi helppo ja siisti vaihtaa (imuri 50cm siivouskomerossa). Beam on paloturvallisuusriski vaikeasti puhdistettavan suodattimensa kanssa joka vastaava kuin tässä:

        http://www.youtube.com/watch?v=qf1gVmOjdiU

        Puzerissa on samat siivousvälineet kun Electroluxin tavallisissa imureissa, ja ne ovat olleet kyllä hyvät.


      • jlk59
        markus791 kirjoitti:

        Minulla nyt sattuu olemaan Puzer Eeva e-malli, joka puhaltaa ilman hepa-suodattimen läpi ja se sattuu olemaan tehokkain keskusimuri mitä minä olen käyttänyt. Puzerissa on 8l. mikrokuitupussi, johon mahtuu vuoden pölyt ja tosi helppo ja siisti vaihtaa (imuri 50cm siivouskomerossa). Beam on paloturvallisuusriski vaikeasti puhdistettavan suodattimensa kanssa joka vastaava kuin tässä:

        http://www.youtube.com/watch?v=qf1gVmOjdiU

        Puzerissa on samat siivousvälineet kun Electroluxin tavallisissa imureissa, ja ne ovat olleet kyllä hyvät.

        Hyvä jos olet tyytyväinen Puzeriisi, mutta ainakin meillä puhallusilma menee äänenvaimentimen läpi suoraan ulos. Tämä ratkaisu on olettaakseni yleisin ja tietysti sisäilmanlaadun kannalta ehdottomasti paras. Osaatko kertoa jonkun kodinkoneen mikä ei olisi paloturvallisuusriski ? Eikön se sisäilmaan pölyt puhaltava Puzerisi syty ihan yhtä helposti kuin Beamkin jos puhdistuksen laiminlyö.


      • markus791
        jlk59 kirjoitti:

        Hyvä jos olet tyytyväinen Puzeriisi, mutta ainakin meillä puhallusilma menee äänenvaimentimen läpi suoraan ulos. Tämä ratkaisu on olettaakseni yleisin ja tietysti sisäilmanlaadun kannalta ehdottomasti paras. Osaatko kertoa jonkun kodinkoneen mikä ei olisi paloturvallisuusriski ? Eikön se sisäilmaan pölyt puhaltava Puzerisi syty ihan yhtä helposti kuin Beamkin jos puhdistuksen laiminlyö.

        Imuri on tuossa siivouskomerossa näkösällä ja koska asun kerrostalossa on tuollainen HEPA-suodattimella varustettu malli ainoa minkä voi laittaa. Lähinnä muovikuoriset keskusimurit ovat paloturvallisuusriski, jos ovat asennettuna paikkaan, joka ei ole näkösällä esim. ullakko, kellari tai autotalli. Ainakin Allaway on kokonaan teräksinen, joten ei syty/sula kuumentuessaan. Isovanhemmilla on 25v. vanha allaway, joka on toiminut hyvin, mutta mummi onpelijana teki siihen uuden suodattimen bauhausin märkä-/kuivaimurin suodattimesta ja imuteho tuplaantui=)

        Beam nyt sattuu olemaan huonoin, millä minä olen imuroinut. Mieluummin suosin suomalaista eli allawayta ja puzeria. Enkä koskaan ostaisi mallia, jossa ei voi käyttää pölypussia sillä tyhjennys ja suodattimen puhdistus on niin sotkuista. Ei oikein vastaa tarkoitustaan, jos joutuu hakemaan autotallista tavallisen imurin, että saa imuroitua keskusimurin puhtaaksi.


      • 111ninita111
        markus791 kirjoitti:

        Imuri on tuossa siivouskomerossa näkösällä ja koska asun kerrostalossa on tuollainen HEPA-suodattimella varustettu malli ainoa minkä voi laittaa. Lähinnä muovikuoriset keskusimurit ovat paloturvallisuusriski, jos ovat asennettuna paikkaan, joka ei ole näkösällä esim. ullakko, kellari tai autotalli. Ainakin Allaway on kokonaan teräksinen, joten ei syty/sula kuumentuessaan. Isovanhemmilla on 25v. vanha allaway, joka on toiminut hyvin, mutta mummi onpelijana teki siihen uuden suodattimen bauhausin märkä-/kuivaimurin suodattimesta ja imuteho tuplaantui=)

        Beam nyt sattuu olemaan huonoin, millä minä olen imuroinut. Mieluummin suosin suomalaista eli allawayta ja puzeria. Enkä koskaan ostaisi mallia, jossa ei voi käyttää pölypussia sillä tyhjennys ja suodattimen puhdistus on niin sotkuista. Ei oikein vastaa tarkoitustaan, jos joutuu hakemaan autotallista tavallisen imurin, että saa imuroitua keskusimurin puhtaaksi.

        Me asennettiin syksyllä Sistem Air ja ollaan tosi tyytyväisiä, vaimokin tykkää. Ihan sen takia päädyttiin siihen, kun pärjäsi TM:n testissä. Imuletku on todella kevyt. Otettiin myös metallinväriset imurasiat. Hyvin lähtevät roskat ja pölyt lattialta! Suositteluni!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe