502

valmet 502 on ylihintainen/yliarvostettu tekele.Varaosien saantikin alkaa olla epävarmaa.Aina pyydetään vähintään 5 tonnia oli ehjä tai romu.Kummallista touhua,ei kannata maksaa tuollasia ylihintoja!!!!!!!!!!!!! Ei se 502:nen kuitenkaan mikään kultakimpale ole.
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta


502 on kaikkein paras valinta mökkitraktoriksi. löytyy lämmin hytti ja hyvät käyttö ominaisuudet pikku hommiin. mitä varaosiin tulee niin löytyy niin helvetin hyvin jokapaikasta.kyllä hinnat on kohdallaan jos kone ei ole joku paskaruumaan unohtunut ja maalisuutilla pesty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Legendaarinen 502:n oli "tasavallan ensimmäinen traktori jossa kuljettaja on kuningas". Näin mainostettiin Vallua ja pitää se vieläkin paikkansa samanikäisiin muihin verrattuna. Ja varaosia saa melkein vaikka "ärrältä", joten puheet on höppispöppis puheita varaosien loppumisen suhteen. Ittekki ajelin sellaisella 15 vuotta ja ei mitään isoja murheita. Mökkitraktoriksi sopii, kuin "suutarin sormi sian perseeseen", ja ajelee sillä mettästä polttopuut kyllä kotiin. Ketjut kun nakkaa takapyörille, niin "avot sanoo ryssä". Ja maavaraahan on Vallussa aina ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Konsta Kuttaperka kirjoitti:
Legendaarinen 502:n oli "tasavallan ensimmäinen traktori jossa kuljettaja on kuningas". Näin mainostettiin Vallua ja pitää se vieläkin paikkansa samanikäisiin muihin verrattuna. Ja varaosia saa melkein vaikka "ärrältä", joten puheet on höppispöppis puheita varaosien loppumisen suhteen. Ittekki ajelin sellaisella 15 vuotta ja ei mitään isoja murheita. Mökkitraktoriksi sopii, kuin "suutarin sormi sian perseeseen", ja ajelee sillä mettästä polttopuut kyllä kotiin. Ketjut kun nakkaa takapyörille, niin "avot sanoo ryssä". Ja maavaraahan on Vallussa aina ollut.
kötystyksiä nuo 165verkun ja 4000foortin hytit, ihan niinkun ois jussi ite ne tehny karjalados
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Konsta Kuttaperka kirjoitti:
Legendaarinen 502:n oli "tasavallan ensimmäinen traktori jossa kuljettaja on kuningas". Näin mainostettiin Vallua ja pitää se vieläkin paikkansa samanikäisiin muihin verrattuna. Ja varaosia saa melkein vaikka "ärrältä", joten puheet on höppispöppis puheita varaosien loppumisen suhteen. Ittekki ajelin sellaisella 15 vuotta ja ei mitään isoja murheita. Mökkitraktoriksi sopii, kuin "suutarin sormi sian perseeseen", ja ajelee sillä mettästä polttopuut kyllä kotiin. Ketjut kun nakkaa takapyörille, niin "avot sanoo ryssä". Ja maavaraahan on Vallussa aina ollut.
Eipä löydy valmetilta enää kytkinakselin booriholkkia eikä kytkinakselia yksöiskytkimelliseen. Piti soveltaa.
Samoin siirtäjäpakettia ei enää saa uutena. Vaihteiston osalta valmetin osat ovat kivenalla, moottori ja peruskulutusosat kyllä löytyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fiftiinotuu kirjoitti:
Eipä löydy valmetilta enää kytkinakselin booriholkkia eikä kytkinakselia yksöiskytkimelliseen. Piti soveltaa.
Samoin siirtäjäpakettia ei enää saa uutena. Vaihteiston osalta valmetin osat ovat kivenalla, moottori ja peruskulutusosat kyllä löytyy.
Valmet:in vaihteistothan oli susia ennen fuusiota Volvo BM:n kanssa! Moottorinhan pystyy rakentamaan huomattavasti helpommin, kuin HYVIN toimivan ja HILJAISEN vaihteiston, vanhempien Vallujen voimansiirron "ujellus" kuuluu paljon ennen kuin koko traktori on edes näköpiirissä... Enkä tarkoita tässä yhteydessä 1203:n Comprex:in aiheuttamaa vihellystä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rahti4193 kirjoitti:
Valmet:in vaihteistothan oli susia ennen fuusiota Volvo BM:n kanssa! Moottorinhan pystyy rakentamaan huomattavasti helpommin, kuin HYVIN toimivan ja HILJAISEN vaihteiston, vanhempien Vallujen voimansiirron "ujellus" kuuluu paljon ennen kuin koko traktori on edes näköpiirissä... Enkä tarkoita tässä yhteydessä 1203:n Comprex:in aiheuttamaa vihellystä!
vaihelaatikot, vaihteet eri linjoissa, valmetissa perinteinen H-kaavio, paljon parempi käyttää kun vaihdekeppi ergonomisesti sijoitettu. 502 valmetin hytti oli aikanaan traktorimaailman hiljaisin että repikää siitä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nuo englantilaisten kirjoitti:
vaihelaatikot, vaihteet eri linjoissa, valmetissa perinteinen H-kaavio, paljon parempi käyttää kun vaihdekeppi ergonomisesti sijoitettu. 502 valmetin hytti oli aikanaan traktorimaailman hiljaisin että repikää siitä
Oli, siis oli. Silloin 70 luvulla, silti se ei tuo ymmärrystä, miksi 502 ujeltaja maksaa sen 5000 raatokin, aletaan hieman paremmasta 8:lla alkavia jo pyytämään, kun samaan hintaan saa valita-asti neliveto natikoita, db:tä, volvoja, fordeja jne, myös pieniä ja taloudellisia 80 -LUVUN koneita!

No eipä ole oma murhe, mutta ihmetyttää mikä siinä pikkukakkosessa viehättää niin paljon, että hirveitä maksetaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2+14 kirjoitti:
Oli, siis oli. Silloin 70 luvulla, silti se ei tuo ymmärrystä, miksi 502 ujeltaja maksaa sen 5000 raatokin, aletaan hieman paremmasta 8:lla alkavia jo pyytämään, kun samaan hintaan saa valita-asti neliveto natikoita, db:tä, volvoja, fordeja jne, myös pieniä ja taloudellisia 80 -LUVUN koneita!

No eipä ole oma murhe, mutta ihmetyttää mikä siinä pikkukakkosessa viehättää niin paljon, että hirveitä maksetaan?
jos 502nen porsii saa sen pikkurahalla kuntoon, osia löytyy purkaamoltakin hyvin ja esim vaihteiston osat voit käydä teettämässä vaikka koneistamolla tai ammattikoulun metellialan opiskelijatyönä, eikä tuu kalliiks, aikaa voi toki mennä mutta harrastekoneitashan nämä. moottoriremonttikin onnistuu kotitarveasentajalta oikeen hyvin autotallissa jne jne. tuommonen pikkuvalmetti kulkee nurmikkoakin pitkin jälkiä jättämättä jos vaikka kopin katolta tai kärrystä räystäitä maalailet...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ratkasee kirjoitti:
jos 502nen porsii saa sen pikkurahalla kuntoon, osia löytyy purkaamoltakin hyvin ja esim vaihteiston osat voit käydä teettämässä vaikka koneistamolla tai ammattikoulun metellialan opiskelijatyönä, eikä tuu kalliiks, aikaa voi toki mennä mutta harrastekoneitashan nämä. moottoriremonttikin onnistuu kotitarveasentajalta oikeen hyvin autotallissa jne jne. tuommonen pikkuvalmetti kulkee nurmikkoakin pitkin jälkiä jättämättä jos vaikka kopin katolta tai kärrystä räystäitä maalailet...
". tuommonen pikkuvalmetti kulkee nurmikkoakin pitkin jälkiä jättämättä jos vaikka kopin katolta tai kärrystä räystäitä maalailet..."

Kannattaa muuten laittaa vallun mahan alle tynnyrin puolikkaasta tehty vuotoallas, vaikka liinalla roikkumaan. Muuten menee emannuuven kanssa välit kireiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vallun reviri merkki kirjoitti:
". tuommonen pikkuvalmetti kulkee nurmikkoakin pitkin jälkiä jättämättä jos vaikka kopin katolta tai kärrystä räystäitä maalailet..."

Kannattaa muuten laittaa vallun mahan alle tynnyrin puolikkaasta tehty vuotoallas, vaikka liinalla roikkumaan. Muuten menee emannuuven kanssa välit kireiksi.
siellä sillä tynnyrin puolikkaalla tekee? meillä on öljyt koneen sisällä.vallu on ollu meillä 20 vuotta ja siihen olen sinä aikana vaihtanut kytkimen,vautipyöränhammaskehän,startin ja renkaat eteen ja taakse.niin ja tuo traktoreiden kuningas ei lähe tuosta mihinkään jollain naurettavalla 5 tontulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
v,,tua kirjoitti:
siellä sillä tynnyrin puolikkaalla tekee? meillä on öljyt koneen sisällä.vallu on ollu meillä 20 vuotta ja siihen olen sinä aikana vaihtanut kytkimen,vautipyöränhammaskehän,startin ja renkaat eteen ja taakse.niin ja tuo traktoreiden kuningas ei lähe tuosta mihinkään jollain naurettavalla 5 tontulla.
tynnyrin puolikasta hiilien takia siellä moottorin alla. sinne on näppärä heittää säkillinen grillihiiliä ja sytytysnestettä perään notta saa parkkinsonin taudin virkoomaan varjosta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pitää sitä kirjoitti:
tynnyrin puolikasta hiilien takia siellä moottorin alla. sinne on näppärä heittää säkillinen grillihiiliä ja sytytysnestettä perään notta saa parkkinsonin taudin virkoomaan varjosta
Ei tee mitään tuollasella valametilla.Sulatukseen vaan.Perä huutaa apua!apua!apua! Suomessa hyvin tehty niinkun talbot horisontti.Perän varaosien saanti vaikeaa jos jotain löytyy rosvopurkaamoista niin hinnat on tähtitieteellisiä.PIKKU POIKIEN LELU 502:nen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

502

valmet 502 on ylihintainen/yliarvostettu tekele.Varaosien saantikin alkaa olla epävarmaa.Aina pyydetään vähintään 5 tonnia oli ehjä tai romu.Kummallista touhua,ei kannata maksaa tuollasia ylihintoja!!!!!!!!!!!!! Ei se 502:nen kuitenkaan mikään kultakimpale ole.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta