Israelin ystävät

Siunaaja Na

Antisemitisti Antti Pentikäinen parjaa kaikkia Israelin ystäviä. Juttu on tämän päivän Turun Sanomissa.
Antti Pentikäinen on luterilaisen kirkon ulkomaanavun johtaja. Hänen mielestään USA ja Israelin ystävät ovat syynä "palestiinalaisten" vaikeuksiin tukiessaan Israelia. - Tosiasiassa ns. palestiinalaisilla ei olisi mitään vaikeuksia, jos olisivat kuuliaiset Israelin lailliselle esivallalle, tai muuttaisivat pois Israelin alueilta! -
Antti Pietikäinen vetää päällensä Jumala kirouksen. Jumalan sana sanoo Israelista näin:
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." 1 Moos. 12:3.
ME siunaamme Israelia!

124

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • messiaaninen

      kaikilta osin yhdykkään Pentikäisen arvosteluun, niin kyllä se sisältää myös paljon totuutta.
      Näiden Israel-fanien sokea ihannointi kaikkea juutalaisuutta ja Israelin tekoja kohtaan antaa juuta-
      laisille väärän kuvan siitä, mikä on Raamatun mukaan kristittyjen osuus Israel-asiassa.
      Marssit Isralin puolesta , lippujen heiluttaminen ja Israelin yksipuolinen ihannoiminen ja sen
      poliittiikan tukeminen, EI KUULU kristittyjen tehtävään. Se ei ole sitä "siunaamista", josta Raamattu puhuu.
      Kristittyjen täytyy rakastaa yhtä paljon palestiinalaisia kuin juutalaisia.

      Nämä Israel-fanit ovat unohtaneet kristittyjen tärkeimmän tehtävän, eli evankeliumin julistamisen
      myös juutalaisille! Valitettavasti useimmat Israel-järjestöt, kuten ICEJ, Karmel-yhdistys, Israel-
      Suomiseura jne, rakentavat vain maallista Israelia ja kuvittelevat, että se on kristittyjen tehtävä.
      Heiltä puuttuu rohkeus olla kristittyjä raamatullisessa merkityksessä.

      Kristittyhän on Kristuksen todistaja. Kaikenlainen auttaminen on yhtä tyhjän kanssa, jos TÄRKEIN unohdetaan! Autaamisessa etsitään vain ihmis-kunniaa ja suosiota, mutta todellista Israel-
      rakkautta on se, että heille kerrotaan totuus siitä, että Jeesus on tullut pelastamaan myös
      juutalaisia ja on VT:n ilmoittama Messias. Se on oikeata Israelin siunaamista!

      Tämä leimataan aina antisemitismiksi,kun ei uskalleta seistä UT:n sanoman takana.

      • Balttis

        Ja täsmennys. Ei kenenkää elämää synnin ja laittomuuden (jumalttomuuden) vallassa tule siunata, vaan heitä tulee siunta Hänen nimessään, joka otti pois maailan synnin, ja joka tulee Siionsta, siunattuna Herran nimessä: poistaen jumalattoman menon Jaakobista, jotta siitä voi tulla Jumalan Israel.


      • Balttisn varoittaa..

        Lippujen liehuttelijat antavat erittäin ristiriitaisen viestin, siistä rakaudesta ja oikeudenmuikaisuudesta jota "kristittyjen" tulisi osoittaa kaikkia ihmisiä kohtaan. Osoittasaan yksipuolisuutta- ja tukiessaan Israelia kritiikittömästi, he ovat kuin: "ymmärrykseltään lapsia", - vaikka Jeesus kehoitti välttämään juuri sellaista lapsellisuutta; puhumattaaan siitä, miten juutalaiset asian mahdollisesti näkevät: tämänkaltaisen lapsenmielisyyden yhteydessä. (Pitävät mahdollisesti, vaikka eivät sitä sanoiskaan ääneen: näitä vain korkeintaan: "hyödyllisinä idiootteina", - ja sellaiseen "ystävyyteen" ei Jumalan sanakaan ketää opasta, vaan juuri päinvastoin.


      • Diana-ad-rem

        nimessä seisota UT:n sanoman takana, siellähän kasketään tappamaa kaikki, jotka eivät huoli Jeesusta kuninkaakseen.


      • messiaaninen
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        nimessä seisota UT:n sanoman takana, siellähän kasketään tappamaa kaikki, jotka eivät huoli Jeesusta kuninkaakseen.

        Missä kohtaa on sanottu noin?


      • häpeä
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        nimessä seisota UT:n sanoman takana, siellähän kasketään tappamaa kaikki, jotka eivät huoli Jeesusta kuninkaakseen.

        valhe jota kyllä sinulta voi odottaa


      • Diana-ad-rem
        häpeä kirjoitti:

        valhe jota kyllä sinulta voi odottaa

        Luuk. 19
        Jeesus:

        " Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni. "


      • Diana-ad-rem
        messiaaninen kirjoitti:

        Missä kohtaa on sanottu noin?

        --------------------------


      • Rupreht Diller
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        --------------------------

        Pätkän valheenpaljastuskoneen tulostusta, vai oman aivosähkökäyräsi?


      • Balttis
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Luuk. 19
        Jeesus:

        " Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni. "

        Vain ainoastaan sitä uskonnollita eliitiä, jotka olivat omaksuneet itse Babyloniassa kehittämänsä uskonnon ja ryhtyneet opettamaan sitä kansalle: Tooran ja profeettojen ilmaiseman Uuden liiton ja vanhurskauden sijaan: Jer.31:31-34. Lakikin vaataatii eksyttäjän teloittamista kirjottuna:

        >> Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan (niinkuin talmudistit kansan) tieltä (vrt. Psalmi 95; sanomaan). Ja kaikki kansa sanokoon: "Amen". >>

        Sinunkin tulee Diana ad-rem sanoa aamen: talmudistien kiroamiselle, jos pyrit noudattamaan lain opetuksia.


      • Diana-ad-rem
        Balttis kirjoitti:

        Vain ainoastaan sitä uskonnollita eliitiä, jotka olivat omaksuneet itse Babyloniassa kehittämänsä uskonnon ja ryhtyneet opettamaan sitä kansalle: Tooran ja profeettojen ilmaiseman Uuden liiton ja vanhurskauden sijaan: Jer.31:31-34. Lakikin vaataatii eksyttäjän teloittamista kirjottuna:

        >> Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan (niinkuin talmudistit kansan) tieltä (vrt. Psalmi 95; sanomaan). Ja kaikki kansa sanokoon: "Amen". >>

        Sinunkin tulee Diana ad-rem sanoa aamen: talmudistien kiroamiselle, jos pyrit noudattamaan lain opetuksia.

        löytyy kyllä evankeliumista, ja jostain syystä teidän juutalaisteloituskaan ei onnistunut, niin että niele vain tappiosi tyynenä.
        Evankeliumihan kiroaa itse itsensäkin, "kirottu se joka on puuhun ripustettu. "


      • Balttis kiittää...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        löytyy kyllä evankeliumista, ja jostain syystä teidän juutalaisteloituskaan ei onnistunut, niin että niele vain tappiosi tyynenä.
        Evankeliumihan kiroaa itse itsensäkin, "kirottu se joka on puuhun ripustettu. "

        Kirottu meidän edestämme: aivan kuten Jesajan kirjan 53 luku ja vaikkapa Psalmi 22; asian selväti ilmaiseen - mutta jestas, sinähän julistat jo evankeljumia Jeesuksesta uhrina meidän edestämme!


      • kun et anna Herran
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        löytyy kyllä evankeliumista, ja jostain syystä teidän juutalaisteloituskaan ei onnistunut, niin että niele vain tappiosi tyynenä.
        Evankeliumihan kiroaa itse itsensäkin, "kirottu se joka on puuhun ripustettu. "

        sinua siitä pelastaa, sillä syntiesi palkka on kuolema ja ero Jumalasta, jos et ota vastaan Jumalan rakkaudessaan antamaa sijaisuhria, pyhää ja viatonta Pojan veren sovintoa ja lunastusta omista rikkomuksistasi. Jos tahdot Jumalan siunauksen syntiesi kirouksen sijaan, niin pyydä Jeesusta antamaan anteeksi syntisi, sillä on niiden kirouksen hän on rakkaudessaan päällensä ottanut, jos vain tahdon syntyä uudeksi Jumalan armosta lapsekseen ja pyhäksi elävästä vedestä ja Pyhän Hengen armolahjasta. Toki saat ylpeydessäsi jatkaa omaa elämääsi, mutta se ei ole Jumalan antamaa viisautta eikä ymmärrystä, mitä ei ihmisessä itsessään olekaan ilman Jumalan armoa ja totuutta. Kummalla tiellä tahdot vaeltaa, sillä nykyisellä lavealla oman turmelluksen tiellä vai tahdotko päästä kaidalle tielle eli Herran Jeesuksen Kristuksen ristintielle, hyljäten sen oman turmeltuneen ja vastaanottaen Jumalan pesun eli puhtauden ja parantumisen ja pyhyyden.


      • Diana-ad-rem
        kun et anna Herran kirjoitti:

        sinua siitä pelastaa, sillä syntiesi palkka on kuolema ja ero Jumalasta, jos et ota vastaan Jumalan rakkaudessaan antamaa sijaisuhria, pyhää ja viatonta Pojan veren sovintoa ja lunastusta omista rikkomuksistasi. Jos tahdot Jumalan siunauksen syntiesi kirouksen sijaan, niin pyydä Jeesusta antamaan anteeksi syntisi, sillä on niiden kirouksen hän on rakkaudessaan päällensä ottanut, jos vain tahdon syntyä uudeksi Jumalan armosta lapsekseen ja pyhäksi elävästä vedestä ja Pyhän Hengen armolahjasta. Toki saat ylpeydessäsi jatkaa omaa elämääsi, mutta se ei ole Jumalan antamaa viisautta eikä ymmärrystä, mitä ei ihmisessä itsessään olekaan ilman Jumalan armoa ja totuutta. Kummalla tiellä tahdot vaeltaa, sillä nykyisellä lavealla oman turmelluksen tiellä vai tahdotko päästä kaidalle tielle eli Herran Jeesuksen Kristuksen ristintielle, hyljäten sen oman turmeltuneen ja vastaanottaen Jumalan pesun eli puhtauden ja parantumisen ja pyhyyden.

        sotkea vaatteitani kenenkään verellä, siitä tulee syntisen veriruskea.


      • Jöns Höns
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        sotkea vaatteitani kenenkään verellä, siitä tulee syntisen veriruskea.

        Että Uudessa liitossa, joka astui voimaan Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä (3 Moos.17:11), - mutta sinähän oletkin kaikkien Raamatun Jumalan tekemien liittojen ulkopuolella, vai kuinka?


      • Diana-ad-rem
        Jöns Höns kirjoitti:

        Että Uudessa liitossa, joka astui voimaan Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä (3 Moos.17:11), - mutta sinähän oletkin kaikkien Raamatun Jumalan tekemien liittojen ulkopuolella, vai kuinka?

        sinä vain veristä vaippaa, niinkuin Joosefin veljet.

        Aika näyttää tuleeko sinulle nälänhätä.


      • Balttis kuittaa...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        sinä vain veristä vaippaa, niinkuin Joosefin veljet.

        Aika näyttää tuleeko sinulle nälänhätä.

        Vähälahjaisuuteen verrrattuna, joka on jo vitsaus.


      • Israelille
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        sinä vain veristä vaippaa, niinkuin Joosefin veljet.

        Aika näyttää tuleeko sinulle nälänhätä.

        sillä vaikka eivät vielä tunne Kuningasta, niin tulevat tuntemaan kuten Joosefinkin veljensä tulivat tuntemaan asetettuna Valtiaaksi.

        Mikä on sinun osasi Jeesuksen suhteen? Oletko ollut elävässä sydämen uskossa vai pelkästään nimikristittynä? Oletko ollut sisällä Jeesuksen valtakunnassa aiemmin vai pelkästään ihmisenä ilman uudestisyntymistä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä? Kuinka itse asian näet näin jälkikäteen? Onko sillä sitten merkitystä, koska vain tämän hetkinen määrää osasi Jumalassa ihmisenä?


      • Schippend
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Luuk. 19
        Jeesus:

        " Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni. "

        Näe vai etkö tajua että Jeesus puhui tuossa vertauksen ja kertoi miten maalliset kuninkaat toimivat. Eihän Jeesus halunnutkaan silloin missään että kansa huutaa hänet kuninkaaksi.


    • 13+16

      valtio on maallinen valtio, elintärkeä tietysti juutalaisille kaikkialla mutta kristittyjen EI tarvitse suhtautua siihen mitenkään erityisellä tavalla. Rauhanprosessin tukeminen niin että Israel säilyy, mutta myös palestiinalaisten oikeuksia kunnioitetaan on se mitä ulkopuoliset voivat tehdä. Kahden valtion synty on sopimuksin sovittu ja sen pitää olla lopputulos.
      Kaikkien valtioiden politiikan pitää olla avointa kritiikille, vain jos Israelia kritisoidaan pelkästään koska se on juutalainen valtio, ei siis sen politiikasta tai jos ulkopuoliset liittävät siihen omia uskonnollisia vaatimuksiaan, kyse on antisemitismista/antijuutalaisuudesta. Kristittyjen jumalanpojan "paluu" ei millään tavoin liity juutalaiseen kansallisliikkeeseen, sen tavoitteisiin, saavutuksiin tai epäonistumisiin.

      • Baltasar ei kirj.

        Voi mitenkään edistiää, sen juutalaisen kansan asiaa, jonka ytimen ovat läpi vuosituhansien viitoittaneen, sekä Jumalan sanan ilmoitus, että profeettojen kauaskantoiset ennustukset, - eikä se että: joku yksilö- tai vaikkapa, jokin exilissä elävä juutalainen yhteisö, ei tunne- tai tunnista profetaalisten kirjoitusten sisältöä ja merkitystä, - mitätöi niitä: "Herran sanana".

        Mitä taas Jumalan Pojan (Ps.2:7) paluuseen tulee:

        >> Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanakansja vastaan, niinkuin sotimispäivänä, taistelun päivänä. HÄNEN JALKANSA SEISOVAT SINÄ PÄIVÄNÄ ÖLJYMÄELLÄ... Ja HERRA, minun Jumalani (henkiläkohtaisessa uskossa sanottu) TULEE; KAIKKI PYHÄT SINUN KANSSASI. >> Sak.14:3-5.

        Sinä et ole objetiivinen taho myöskään maarittelemään sitä mikä on "antisemitismiä" koska olet tunnustaunut "talmudistiksi", jolla on selkeästi rasistinen asenne "ei juutalaisiin", sekä osuutta antisemitismin ja fasismin syntyyn, vastareaktiona talmudismille. Raakaa sanoa, mutta valitettavan totta.


      • 16+6
        Baltasar ei kirj. kirjoitti:

        Voi mitenkään edistiää, sen juutalaisen kansan asiaa, jonka ytimen ovat läpi vuosituhansien viitoittaneen, sekä Jumalan sanan ilmoitus, että profeettojen kauaskantoiset ennustukset, - eikä se että: joku yksilö- tai vaikkapa, jokin exilissä elävä juutalainen yhteisö, ei tunne- tai tunnista profetaalisten kirjoitusten sisältöä ja merkitystä, - mitätöi niitä: "Herran sanana".

        Mitä taas Jumalan Pojan (Ps.2:7) paluuseen tulee:

        >> Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanakansja vastaan, niinkuin sotimispäivänä, taistelun päivänä. HÄNEN JALKANSA SEISOVAT SINÄ PÄIVÄNÄ ÖLJYMÄELLÄ... Ja HERRA, minun Jumalani (henkiläkohtaisessa uskossa sanottu) TULEE; KAIKKI PYHÄT SINUN KANSSASI. >> Sak.14:3-5.

        Sinä et ole objetiivinen taho myöskään maarittelemään sitä mikä on "antisemitismiä" koska olet tunnustaunut "talmudistiksi", jolla on selkeästi rasistinen asenne "ei juutalaisiin", sekä osuutta antisemitismin ja fasismin syntyyn, vastareaktiona talmudismille. Raakaa sanoa, mutta valitettavan totta.

        nykyisen Israelin perustivat ja rakensivat, ja sitä edelleen ylläpitävät ja puolustavat, maallistuneet ovat olleet täysin ratkaisevia tekijöitä sionismissa ja nyky- Israelin synnyssä, sionismin perusajatuskin on maallinen. Ensimmäinen Israel puolestaan syntyi ennen kuin oli varsinaista Israelin uskontoa olikaan, vain hyvin hajanainen uhrikultti ja kansa palveli samoja jumalia kuin naapurikansat.

        Turhaan täällä mesoat ja provoat, se mikä sinua risoo ei ole täältä lähtöisin eikä täällä parannu. Juutalaisuus muuten on monoteistinen siinä ei ole perheellistä jumalaa.


      • Nomadin opastusta:
        16+6 kirjoitti:

        nykyisen Israelin perustivat ja rakensivat, ja sitä edelleen ylläpitävät ja puolustavat, maallistuneet ovat olleet täysin ratkaisevia tekijöitä sionismissa ja nyky- Israelin synnyssä, sionismin perusajatuskin on maallinen. Ensimmäinen Israel puolestaan syntyi ennen kuin oli varsinaista Israelin uskontoa olikaan, vain hyvin hajanainen uhrikultti ja kansa palveli samoja jumalia kuin naapurikansat.

        Turhaan täällä mesoat ja provoat, se mikä sinua risoo ei ole täältä lähtöisin eikä täällä parannu. Juutalaisuus muuten on monoteistinen siinä ei ole perheellistä jumalaa.

        Sekä Poika että Isä, mutta Henki on yksi ja sama: Jumalan yksi ja Pyhä Henki (Jes.63:8-17.) joka vaikkuttaa kaikki kaikikssa, myös sinun maallistumisesi, samoin kuin tulevan armoihinoton Israelin siirtymisen Uuteen liittoon, kun "he katsovat Häneen, jonka ovat lävistäneen" (Sak.12:10).

        Paukuttele näkemyksiäsi ja oman järkesi päätelmiä, jotka perustuvat asiohin, joita sinulle ei ole antettu armoa ymmärtää (2 Ms.33:19), vaikkapa Mormoonien kanssa, sillä vain heillä on epäraamatullinen jumalperhe.


      • Diana-ad-rem

        niiiin......minä en vain ymmärrä, että mitä muuta se voisi olla, kuin maallinen valtio?

        Mutta se, että Jerusalem pitäisi olla jaettuna, tuntuu käsittämätömältä, vaikka asia ei minulle kuulukkaan.


      • 18+15
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        niiiin......minä en vain ymmärrä, että mitä muuta se voisi olla, kuin maallinen valtio?

        Mutta se, että Jerusalem pitäisi olla jaettuna, tuntuu käsittämätömältä, vaikka asia ei minulle kuulukkaan.

        lanseeraama valtio jota joku lammas taivaasta johtaisi. Ei siis parlamentaarinen demokratia jossa väestö on normaaleja ihmisiä.


      • Hah, valheenpuhujat
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        niiiin......minä en vain ymmärrä, että mitä muuta se voisi olla, kuin maallinen valtio?

        Mutta se, että Jerusalem pitäisi olla jaettuna, tuntuu käsittämätömältä, vaikka asia ei minulle kuulukkaan.

        Kiellätte rv:n kanssa kokonaan sen uskoon perustuvan erityisaseman joka juutalaisilla on Aabarahamin jälkelaisinä ja Jumalan valittuna kansana. Näin menetellen te osoitatte olevanne keskustelemassa väärällä sivustolla sillä maalliselle ja poliikalle on omat sivustonsa, sekä todistatte itse sen ettei teillä ole mitään osuutta Israelin kansaaan, sellaisena kuin se määritellään Jumalan sanassa mm:

        >> Jos te nyt kuulette Minun ääntäni ja pidätte liittoni (jota ette osoita pitävänne), niin te olette Minun OMAISUUTENI ennen kaikkia muita kansoja; sillä KOKO MAA ON MINUN. >> 2 Ms.19:5; >> Sillä sinä ole Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on. >> 5 Ms.7:6; ELIKÄ TÄMÄ EI TEITENKÄÄ KOSKE KUMPAAKAAN TEISTÄ: Diana ja rv. sillä tehän että tätä Jumalaa lainkaan tunne.

        Ei siis ihme että Jeesus sanoi valehteleville, ja nurille farisealaisille talmudisteille:

        >> Minkätäden te että ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja ja sen isä. >> Joh.8:43,44.


      • Diana-ad-rem
        Hah, valheenpuhujat kirjoitti:

        Kiellätte rv:n kanssa kokonaan sen uskoon perustuvan erityisaseman joka juutalaisilla on Aabarahamin jälkelaisinä ja Jumalan valittuna kansana. Näin menetellen te osoitatte olevanne keskustelemassa väärällä sivustolla sillä maalliselle ja poliikalle on omat sivustonsa, sekä todistatte itse sen ettei teillä ole mitään osuutta Israelin kansaaan, sellaisena kuin se määritellään Jumalan sanassa mm:

        >> Jos te nyt kuulette Minun ääntäni ja pidätte liittoni (jota ette osoita pitävänne), niin te olette Minun OMAISUUTENI ennen kaikkia muita kansoja; sillä KOKO MAA ON MINUN. >> 2 Ms.19:5; >> Sillä sinä ole Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on. >> 5 Ms.7:6; ELIKÄ TÄMÄ EI TEITENKÄÄ KOSKE KUMPAAKAAN TEISTÄ: Diana ja rv. sillä tehän että tätä Jumalaa lainkaan tunne.

        Ei siis ihme että Jeesus sanoi valehteleville, ja nurille farisealaisille talmudisteille:

        >> Minkätäden te että ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja ja sen isä. >> Joh.8:43,44.

        Jerusalem laskeutuu joskus taivaasta alas.

        Mitä muuten tempausrintamalle kuuluu, joko se on jäänyt historiaan ?

        Kukaan ei puhu enää ylöstempauksesta, vai puhuuko?


      • Lätinää, lätinää...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Jerusalem laskeutuu joskus taivaasta alas.

        Mitä muuten tempausrintamalle kuuluu, joko se on jäänyt historiaan ?

        Kukaan ei puhu enää ylöstempauksesta, vai puhuuko?

        Saivat aikaan juutalaisiin kohdistuvia vainoja ja uskonnollista vihaa, läpi historian; uskonnollisten ihmisten piirissä.


      • 12+2
        Lätinää, lätinää... kirjoitti:

        Saivat aikaan juutalaisiin kohdistuvia vainoja ja uskonnollista vihaa, läpi historian; uskonnollisten ihmisten piirissä.

        eivät vainoa muita . Mikä sinä muuten olet, puhdas henkiolento? Aina haukkumassa muita, mahtaakohan lammaskaan pärjätä sinulle villan valkoisuudessa?


      • Ariel Kotileisi
        12+2 kirjoitti:

        eivät vainoa muita . Mikä sinä muuten olet, puhdas henkiolento? Aina haukkumassa muita, mahtaakohan lammaskaan pärjätä sinulle villan valkoisuudessa?

        "Villa isopissa vihmottuna, sytisen päälle", muuttaa veriruskeatkin synnit lumivalkoisiksi, joka onkin varmaan abolyyttisin valkoinen luonnossa: luehan itse Jes.1:18.


      • Diana-ad-rem
        Lätinää, lätinää... kirjoitti:

        Saivat aikaan juutalaisiin kohdistuvia vainoja ja uskonnollista vihaa, läpi historian; uskonnollisten ihmisten piirissä.

        uskonnolliset ovat omavanhurskaita ja ulkokultaisia merkityksettömien lauseiden hokijoita.


      • Diana-ad-rem
        Ariel Kotileisi kirjoitti:

        "Villa isopissa vihmottuna, sytisen päälle", muuttaa veriruskeatkin synnit lumivalkoisiksi, joka onkin varmaan abolyyttisin valkoinen luonnossa: luehan itse Jes.1:18.

        Vereen kastettu vaippa muuttuu juurikin veriruskeaksi.

        Mielenkiintoista muuten kuinka syntiä kutsutaan juuri veriruskeaksi......hmmm.....kaikki kristityt kantavat siis veriruskeaa, eli syntistä vaippaa.


      • Baltits
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Vereen kastettu vaippa muuttuu juurikin veriruskeaksi.

        Mielenkiintoista muuten kuinka syntiä kutsutaan juuri veriruskeaksi......hmmm.....kaikki kristityt kantavat siis veriruskeaa, eli syntistä vaippaa.

        ... he myivät Joosefin kadestakymmenestä hopeaseklistä ismaelilaisille... Kun sitten Ruuben (ei Stiller) palasi kaivolle, niin Joosefia ei enää ollut kaivossa (hänet oli ylönostettu). Silloin hän repäisi vaatteensa, palasi veljiensä luo ja sanoi: "POIKA ON KADONNUT, Voi minua, MINNE MINÄ JOUDUN!" Niin he ottivat Joosefin ihokkaan, teurastivat vuohipukin ja kastoivat ihokkaan VEREEN.

        Sillten he lähettivät TUON PITKÄLEIPEISEN, HIALLISEN IHOKKAAN ( jonka: Jaakob oli muista poikkeavan "ylipapillisiena asuna" hänelle nimenomaisesti teettänyt) kotiin isälleen ja sanoivat: "Tämän me löysimme: tarkista, onko se poikasi ihokas vai eikö" (Isä joutuin tarkistamaan että: Pojan ihokas, pitkäliepeinen viitta (tulevan: ylipapin asuste) oli varmasti Pojan oma ja Hän joutui katsomaan sitä: nimenomaan vereen kastettuna viittana, joka oli todisti: Pojan kuolemaa.) Ja tarkistettuaan sen hän sanoi: "Tämä on minun (tapetun) poikani ihokas. Villipeto on hänet syönyt; totisesti, Jooset on (Golgatalla) raadeltu kuoliaaksi".


      • Diana-ad-rem
        Baltits kirjoitti:

        ... he myivät Joosefin kadestakymmenestä hopeaseklistä ismaelilaisille... Kun sitten Ruuben (ei Stiller) palasi kaivolle, niin Joosefia ei enää ollut kaivossa (hänet oli ylönostettu). Silloin hän repäisi vaatteensa, palasi veljiensä luo ja sanoi: "POIKA ON KADONNUT, Voi minua, MINNE MINÄ JOUDUN!" Niin he ottivat Joosefin ihokkaan, teurastivat vuohipukin ja kastoivat ihokkaan VEREEN.

        Sillten he lähettivät TUON PITKÄLEIPEISEN, HIALLISEN IHOKKAAN ( jonka: Jaakob oli muista poikkeavan "ylipapillisiena asuna" hänelle nimenomaisesti teettänyt) kotiin isälleen ja sanoivat: "Tämän me löysimme: tarkista, onko se poikasi ihokas vai eikö" (Isä joutuin tarkistamaan että: Pojan ihokas, pitkäliepeinen viitta (tulevan: ylipapin asuste) oli varmasti Pojan oma ja Hän joutui katsomaan sitä: nimenomaan vereen kastettuna viittana, joka oli todisti: Pojan kuolemaa.) Ja tarkistettuaan sen hän sanoi: "Tämä on minun (tapetun) poikani ihokas. Villipeto on hänet syönyt; totisesti, Jooset on (Golgatalla) raadeltu kuoliaaksi".

        kristityt laittoivat juutalaiset kateuksissaan Euroopassa kuoppaan, luulivat saavansa isän rakkauden esikoisuuden, kun raivaavat Joosefin pois tieltä.

        Nyt luulevat selviävänsä juutalaisella verellä kastettujen vaippojensa kanssa Jumalan edessä. Mutta vääryys paljastuu aina, ennemmin tai myöhemmin.


      • Balttis
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        kristityt laittoivat juutalaiset kateuksissaan Euroopassa kuoppaan, luulivat saavansa isän rakkauden esikoisuuden, kun raivaavat Joosefin pois tieltä.

        Nyt luulevat selviävänsä juutalaisella verellä kastettujen vaippojensa kanssa Jumalan edessä. Mutta vääryys paljastuu aina, ennemmin tai myöhemmin.

        Vaan ne verivelat jotka painoivat maata, saivat JHWN sirottomaan juutalaiset kaikkien kansojen sekaan, tuomiona talmudistijohtoisesta järjestelmästä, joka oli saastuttanut Jumalan nimen asuinsijan, niin että koko ritaalijärjestelmä lakkautettiin, ja kansa tuomittiin exiliin, - kunnes he tulevat jälleen sanomaan: "Kiitetty olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen"-


      • Diana-ad-rem
        Balttis kirjoitti:

        Vaan ne verivelat jotka painoivat maata, saivat JHWN sirottomaan juutalaiset kaikkien kansojen sekaan, tuomiona talmudistijohtoisesta järjestelmästä, joka oli saastuttanut Jumalan nimen asuinsijan, niin että koko ritaalijärjestelmä lakkautettiin, ja kansa tuomittiin exiliin, - kunnes he tulevat jälleen sanomaan: "Kiitetty olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen"-

        Oliko Joosef sittenkin syyllinen ja Jumala upotti hänet kuoppaan.


      • Ruupenilainen
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Oliko Joosef sittenkin syyllinen ja Jumala upotti hänet kuoppaan.

        Jeesusken veljet jotka laskivat hänet kuoleman kaivoon, josta Jumalan toki nosti Hänet ylös, ja asetti sen jälkeen maan kuningasten Kuninkaaks ja herrain Herraksi; korottaen oikealle puolellensa taivaassa: Psalmi 110; Sak.6:12,13.Jes.66:1.


      • plmb

        Timantti, amorfinen hiili ja energia .
        Tasapainossa näiden eri energiamuotojen kesken Jumala pystyi Luomaan yhden planeetan eedenin kaltaiseen hidastukseen, missä hiili hiileen liittyi kovalentisti ja muodosti maallisen elämän puitteet. Näihin tulesta temmatun kekäleen olotiloihin Hän veden kautta karaisi nykyisen maailmamme ja antoi tähän konkreettisen Mooseksen lain, jonka kristus armolla ja totuudella sovelsi heikkoja ihmisia varten globaaliin pätevyyteen.
        Tässä mainiossa materiassa on mahdollista jokaisen heimon omata maallinen valtio.
        Jopa suomalaisen, kurdien ja monien muiden jotka vuorostaan heräävät kokemaan valtiotarpeen ilmenemistä. Jumala antaa valtioita syntyä israelilaisten lukumäärän mukaan.
        Muta sitten kun tämä aineen muoto tulee joskus mahdottomaksi ylläpitää, on hyvä että jo tässä materian ja maallisten valtioiten aikakautena on tunnustautunut Jumalan valtakuntaan ja noudattaa sen hengen mukaisia lakeja ja säädöksiä, jotta siten on olemassa siinä uudessa taivaassa ja uudessa maassa, kuten ne jotka ovat vanhurskaita ja lunastettuja. näitten materiaan kytkettyjen aikakausien ajoilta.
        On erinomaista, että tässä materian maailmassa on Juudan valtiokin , jonka tähtilippua voi korottaa kunnialla merkkinä siitä, että aikamme Kansainliiton valtioissa on toiminut myös Israelin kansan lapsia puolustava Henki, Praklit, valtiollinen puolustaja, State Attorney, valtion puolustaja ja yhtesivoimin saatiin kerrankin kukistettua perkeleen juonet ja tuhoaikomukset, joissa koetettiin hävittää Israelin lapset, vesaa ja versoa, jopa siementä ja geeniä myöten, etteivät he koskaan voisi organisoitua valtioksi meidän muitten pikkukansojen valtioiten vierelle kansainperheessä, tässä maallisessa ajassa.

        Kun saatana tuhosi Jobia, herätti Jumala Elihun hyvän hengen. Niitä näykkijöitä ja rusikoita oli inkarnoitunut kylliksi Jobia vaivaamaan.

        Kun perkele alkoi tuhota juudan kansaa kuin ahma, herätti Jumala Praklit-valtiohengen, Puolustajan , Israelin lasten suojelijan.

        Kun kadotuksen ja syvyyden kuilusta nousee jälleen kadottaja ja kansaintuhooja raivoisine myrskyineen, kuin neljine sarvineen kautta maapallon riehumaan, Jumala herättää myös avun neljällä maan äärellä. Aivan tässä maallisessa maapallossa.


      • Diana-ad-rem
        Ruupenilainen kirjoitti:

        Jeesusken veljet jotka laskivat hänet kuoleman kaivoon, josta Jumalan toki nosti Hänet ylös, ja asetti sen jälkeen maan kuningasten Kuninkaaks ja herrain Herraksi; korottaen oikealle puolellensa taivaassa: Psalmi 110; Sak.6:12,13.Jes.66:1.

        Roomalaisella julistuksella kuninkaaksi.

        Ps.110 puhuu vallan valtikasta ja se on lain valtikka.

        Laki ja oikeus ovat Jumalan työkaluja, siellä oikealla puolella.


      • Ulla Kaunokki
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Roomalaisella julistuksella kuninkaaksi.

        Ps.110 puhuu vallan valtikasta ja se on lain valtikka.

        Laki ja oikeus ovat Jumalan työkaluja, siellä oikealla puolella.

        Päästelet taas ihan päättömiä ajatuksia lentoon.


      • 7+11
        Balttis kirjoitti:

        Vaan ne verivelat jotka painoivat maata, saivat JHWN sirottomaan juutalaiset kaikkien kansojen sekaan, tuomiona talmudistijohtoisesta järjestelmästä, joka oli saastuttanut Jumalan nimen asuinsijan, niin että koko ritaalijärjestelmä lakkautettiin, ja kansa tuomittiin exiliin, - kunnes he tulevat jälleen sanomaan: "Kiitetty olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen"-

        on olemassa juutalaisvaltio ja sitä edeltävät 19 vuosisataa olivat yhtä poikkeusta lukuunottamatta vapaan muuton aikaa. Israelilaiset ovat hyvin maallistuneita joten koko valtioita ei pitäisi sinun oman logiikkasi mukaan ollakaan. Miksi suollat pelkkiä älyttömyyksiä koko ajan, oletko pipana-automaatti? Aikuisella luulisi olevan parempaakin tekemistä.


      • Balttis
        7+11 kirjoitti:

        on olemassa juutalaisvaltio ja sitä edeltävät 19 vuosisataa olivat yhtä poikkeusta lukuunottamatta vapaan muuton aikaa. Israelilaiset ovat hyvin maallistuneita joten koko valtioita ei pitäisi sinun oman logiikkasi mukaan ollakaan. Miksi suollat pelkkiä älyttömyyksiä koko ajan, oletko pipana-automaatti? Aikuisella luulisi olevan parempaakin tekemistä.

        Ja jos sinua vaivaa se profetaalisuus ja erityisasema joka Israelin kansalle, valittuna kansana, ennen kaikkia muita kansoja kuuluut Jahven ja Hänen messiaansa hallinnassa, sinut lienee parasta itsesi siirtyä ei "uskoa tai uskontoja" käsitteleville sivustoille, vai kuinka?


    • 5+11

      provoilua, vastasin kuitenkin että sitä ei vahingossakaan luulla juutalaiseksi kannanotoksi. 1.Moos 12.3 ei tarkoita mitään valtiota, ei muinaista tai nykyistä.

      • Israelilainen

        Oikeat Israelin ystävät tahtovat kaikissa tilanteissa seistä Israelin valtion sekä kansan rinnalla.
        Aabrahamin jälkeläiset ovat tulleet nyt Hesekiel 37 aikaan. Pian on sen viimeinen päätös tapahtuva: Pyhä Henki tulee koko kansan ylle ja he sanovat Messiaalleen: "Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen!" Juutalaisten Messias on juutalainen Jeshua nasaretilainen!
        Israelista tulee maailmanhistorian ensimmäinen kristitty valtio, oikea Öljypuu!


      • näin on
        Israelilainen kirjoitti:

        Oikeat Israelin ystävät tahtovat kaikissa tilanteissa seistä Israelin valtion sekä kansan rinnalla.
        Aabrahamin jälkeläiset ovat tulleet nyt Hesekiel 37 aikaan. Pian on sen viimeinen päätös tapahtuva: Pyhä Henki tulee koko kansan ylle ja he sanovat Messiaalleen: "Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen!" Juutalaisten Messias on juutalainen Jeshua nasaretilainen!
        Israelista tulee maailmanhistorian ensimmäinen kristitty valtio, oikea Öljypuu!

        oikea kristitty ei hyväksy Israelin sotapolitiikkaa eikä seiso Jeesusta halveksivan kansan rinnalla. Siihen
        ei Raamattukaan velvoita!


      • Kehityksen puolesta
        Israelilainen kirjoitti:

        Oikeat Israelin ystävät tahtovat kaikissa tilanteissa seistä Israelin valtion sekä kansan rinnalla.
        Aabrahamin jälkeläiset ovat tulleet nyt Hesekiel 37 aikaan. Pian on sen viimeinen päätös tapahtuva: Pyhä Henki tulee koko kansan ylle ja he sanovat Messiaalleen: "Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen!" Juutalaisten Messias on juutalainen Jeshua nasaretilainen!
        Israelista tulee maailmanhistorian ensimmäinen kristitty valtio, oikea Öljypuu!

        viinipuusta viikunapuuksi, viikunapuusta öljypuuksi.
        Ehkä suomalaisetkin ovat muuttuneet pajunköydestä pajuksi, pajusta katajaksi.
        Kristityt pyrkivat olemaan kaloja, sitten vähitellen lampaita ja sitten lammasten paimenia.


      • ------
        Israelilainen kirjoitti:

        Oikeat Israelin ystävät tahtovat kaikissa tilanteissa seistä Israelin valtion sekä kansan rinnalla.
        Aabrahamin jälkeläiset ovat tulleet nyt Hesekiel 37 aikaan. Pian on sen viimeinen päätös tapahtuva: Pyhä Henki tulee koko kansan ylle ja he sanovat Messiaalleen: "Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen!" Juutalaisten Messias on juutalainen Jeshua nasaretilainen!
        Israelista tulee maailmanhistorian ensimmäinen kristitty valtio, oikea Öljypuu!

        Kerran jokaisen pitää jokatapauksessa polvistua Jeesuksen eteen. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä ja elämme niitä aikoja, jolloin yhä enemmän tulemme näkemään vaikeita aikoja. Nyt on todella ihana asia tietää, että jokainen voi kääntyä Jeesuksen puoleen. Silloin olemme turvassa. Jeesus on itsekin juutalainen, joten Hän voi myös juutalaisia ymmärtää ja auttaa. Kunnia Hänelle!

        http://www.youtube.com/watch?v=yh9VVdfyNLk&feature=fvw


      • Diana-ad-rem
        ------ kirjoitti:

        Kerran jokaisen pitää jokatapauksessa polvistua Jeesuksen eteen. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä ja elämme niitä aikoja, jolloin yhä enemmän tulemme näkemään vaikeita aikoja. Nyt on todella ihana asia tietää, että jokainen voi kääntyä Jeesuksen puoleen. Silloin olemme turvassa. Jeesus on itsekin juutalainen, joten Hän voi myös juutalaisia ymmärtää ja auttaa. Kunnia Hänelle!

        http://www.youtube.com/watch?v=yh9VVdfyNLk&feature=fvw

        Lopun aikoina kaikki kääntyvät Jumalan puoleen.


      • Jori Safka
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Lopun aikoina kaikki kääntyvät Jumalan puoleen.

        TÄSMENNÄ. Jerusalmissa uhrattavista rituaaliuhreitta, New Yorkkiin, - kaikki joukolla kanojauhraamaanko?


      • ......
        Jori Safka kirjoitti:

        TÄSMENNÄ. Jerusalmissa uhrattavista rituaaliuhreitta, New Yorkkiin, - kaikki joukolla kanojauhraamaanko?

        Jeesuksen puoleen tulee olemaan ihana asia kaikille, jotka ottavat Jeesuksen sydämenensä. Se on turvallisinta, mitä ihminen voi kokea. Herra olkoon kanssamme!

        http://www.youtube.com/watch?v=flTyD-hAuvU&feature=related


      • Shalom to you

    • Daavidin psalmi 14

      Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani eivätkä avuksensa huuda Herraa? Siinä heidät valtaa kauhu, sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa. Te saatatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa. Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.

      • Daavidin psalmi 4

        Vastaa minulle, kun minä huudan, sinä minun vanhurskauteni Jumala, joka ahdingossa avarrat minun tilani. Armahda minua, kuule minun rukoukseni. Te miehet, kuinka kauan minun kunniaani pidetään pilkkana, kuinka kauan te rakastatte turhuutta, etsitte valhetta?
        Sela.
        Tietäkää: ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan. Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa.
        Sela.
        Uhratkaa vanhurskauden uhreja ja luottakaa Herraan. Moni sanoo: "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus. Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä. Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.


      • Daavidin psalmi 6

        Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi minua kurita. Herra, armahda minua, sillä minä olen näännyksissä; paranna minut, Herra, sillä minun luuni ovat peljästyneet, ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan? Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden. Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa? Minä olen uupunut huokaamisesta; joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyyneleilläni. Minun silmäni ovat huienneet surusta, vanhenneet kaikkien vastustajaini tähden. Väistykää minusta, kaikki väärintekijät, sillä Herra kuulee minun itkuni äänen. Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan. Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.


      • messiaaninen
        Daavidin psalmi 6 kirjoitti:

        Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi minua kurita. Herra, armahda minua, sillä minä olen näännyksissä; paranna minut, Herra, sillä minun luuni ovat peljästyneet, ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan? Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden. Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa? Minä olen uupunut huokaamisesta; joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyyneleilläni. Minun silmäni ovat huienneet surusta, vanhenneet kaikkien vastustajaini tähden. Väistykää minusta, kaikki väärintekijät, sillä Herra kuulee minun itkuni äänen. Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan. Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.

        "Voi, Herra, kuinka kauan? "

        Sakaria antaa tähän vastauksen:
        Sak 12:10
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja
        rukouksen hengen;
        He katsovat minuun, jonka ovat lävistäneet;
        He valittavat Häntä, niinkuin valitetaan ainokaista."


      • kansan historiaa"
        messiaaninen kirjoitti:

        "Voi, Herra, kuinka kauan? "

        Sakaria antaa tähän vastauksen:
        Sak 12:10
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja
        rukouksen hengen;
        He katsovat minuun, jonka ovat lävistäneet;
        He valittavat Häntä, niinkuin valitetaan ainokaista."

        Ainutlaatuinen erikoisnäyttely Holocaustista
        "Exodus -juutalaisen kansan historiaa"

        Jyväskylässä sunnuntai 14.3 - perjantai 19.3.2010
        Jyväskylän Keskusseurakuntatalolla Yliopistonkatu 12!
        Näyttely avoinna sunnuntaina 14.3 12-18,
        maanantaista 15.3 torstaihin 18.3 klo 8-20 ja perjantaina 19.3 klo 8-17.
        Maanantai-perjantai klo 8-15 on erityisesti ryhmille varattua aikaa,
        mutta myös silloin voi näyttelyä käydä katsomassa.

        Suuntaamme kutsun myös Jyväskylän yläkouluihin ja lukioihin
        ensisijaisesti historian opetuksen osana ja toissijaisesti uskonnon opetuksen tms. osana.
        Opetushallituksesta saa kirjaa
        http://db3.oph.fi/verkkokauppa/tiedot.asp?tuotenumero=1421002
        Stéphane Bruchfeld, Paul A. Levine; Suomea koskeva luku: Jukka Hartikainen
        Kertokaa siitä lapsillenne
        Kirja juutalaisten joukkotuhosta Euroopassa 1933-1945 128 s.
        Tuotanto: Opetushallitus 2001 3.s painos 2008
        Tuotenumero: 1421002, ISBN 978-952-13-1056-0 17,50
        Kirjaa käytetään kouluissa joko opetuksen taustamateriaalina tai suoraan oppikirjana.

        Näyttelyn järjestäjätahot

        Jyväskylän Suomi-Israel -yhdistys ry http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry
        - yhteyshenkilö Juhani Starczewski, 040 757 3537, [email protected]

        Muuramen seurakunta http://www.muuramensrk.fi/
        - yhteyshenkilö Simo Lampela, 050 594 3216 , [email protected]

        Jyväskylän kristillisten seurakuntien yhteistyötoimikunta:

        Jyväskylän seurakunta
        http://www.jyvaskylanseurakunta.fi/
        - yhteyshenkilö Arto Viitala, 0400 540 490, [email protected]

        Jyväskylän Helluntaiseurakunta
        http://www.jklhelluntaisrk.fi/
        - yhteyshenkilö Vesa Pylvänäinen, 050 409 9172, [email protected]

        Jyväskylän Ortodoksinen seurakunta
        www.ort.fi/fi/kirkko_palvelee/srk/jyvaskyla/index.php
        - yhteyshenkilö Timo Mäkirinta, 0206100382, [email protected]

        Jyväskylän Vapaaseurakunta
        http://www.vapaaseurakunta.fi/
        - yhteyshenkilö Jukka Vettenniemi, [email protected] , 040 701 0054

        Jyväskylän adventtiseurakunta
        http://jyvaskyla.adventtikirkko.fi/
        -yhteyshenkilö Ansku Jaakkola, 044 023 1967, [email protected]

        Vaajakosken baptistiseurakunta
        http://www.baptisti.fi/vaajakoski/
        - yhteyshenkilö Aarno Malin, 050 493 5300, [email protected]


      • Israelin tueksi!
        kansan historiaa" kirjoitti:

        Ainutlaatuinen erikoisnäyttely Holocaustista
        "Exodus -juutalaisen kansan historiaa"

        Jyväskylässä sunnuntai 14.3 - perjantai 19.3.2010
        Jyväskylän Keskusseurakuntatalolla Yliopistonkatu 12!
        Näyttely avoinna sunnuntaina 14.3 12-18,
        maanantaista 15.3 torstaihin 18.3 klo 8-20 ja perjantaina 19.3 klo 8-17.
        Maanantai-perjantai klo 8-15 on erityisesti ryhmille varattua aikaa,
        mutta myös silloin voi näyttelyä käydä katsomassa.

        Suuntaamme kutsun myös Jyväskylän yläkouluihin ja lukioihin
        ensisijaisesti historian opetuksen osana ja toissijaisesti uskonnon opetuksen tms. osana.
        Opetushallituksesta saa kirjaa
        http://db3.oph.fi/verkkokauppa/tiedot.asp?tuotenumero=1421002
        Stéphane Bruchfeld, Paul A. Levine; Suomea koskeva luku: Jukka Hartikainen
        Kertokaa siitä lapsillenne
        Kirja juutalaisten joukkotuhosta Euroopassa 1933-1945 128 s.
        Tuotanto: Opetushallitus 2001 3.s painos 2008
        Tuotenumero: 1421002, ISBN 978-952-13-1056-0 17,50
        Kirjaa käytetään kouluissa joko opetuksen taustamateriaalina tai suoraan oppikirjana.

        Näyttelyn järjestäjätahot

        Jyväskylän Suomi-Israel -yhdistys ry http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry
        - yhteyshenkilö Juhani Starczewski, 040 757 3537, [email protected]

        Muuramen seurakunta http://www.muuramensrk.fi/
        - yhteyshenkilö Simo Lampela, 050 594 3216 , [email protected]

        Jyväskylän kristillisten seurakuntien yhteistyötoimikunta:

        Jyväskylän seurakunta
        http://www.jyvaskylanseurakunta.fi/
        - yhteyshenkilö Arto Viitala, 0400 540 490, [email protected]

        Jyväskylän Helluntaiseurakunta
        http://www.jklhelluntaisrk.fi/
        - yhteyshenkilö Vesa Pylvänäinen, 050 409 9172, [email protected]

        Jyväskylän Ortodoksinen seurakunta
        www.ort.fi/fi/kirkko_palvelee/srk/jyvaskyla/index.php
        - yhteyshenkilö Timo Mäkirinta, 0206100382, [email protected]

        Jyväskylän Vapaaseurakunta
        http://www.vapaaseurakunta.fi/
        - yhteyshenkilö Jukka Vettenniemi, [email protected] , 040 701 0054

        Jyväskylän adventtiseurakunta
        http://jyvaskyla.adventtikirkko.fi/
        -yhteyshenkilö Ansku Jaakkola, 044 023 1967, [email protected]

        Vaajakosken baptistiseurakunta
        http://www.baptisti.fi/vaajakoski/
        - yhteyshenkilö Aarno Malin, 050 493 5300, [email protected]

        http://www.adressit.com/israelin_tueksi

        Tämä adressi on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluavat tukea Israelia ja seistä sen rinnalla ja levittää oikeaa tietoa Israelista!

        Päivitys keskiviikkona 17.3.2010:

        Nimien keruu jatkuu edelleen ja tulevaisuudessa tullaan luovuttamaan jatkoadresseja sen mukaan kuin nimiä adressiin kertyy.

        Ke 17.3.2010 mennessä on tullut lisää 40 nimeä eli yhteensä 3.679 -> 3.719 nimeä!!!

        Allekirjoittaneita on 263:sta Suomen kunnasta (76,9%), vielä on 79 (23,1%)kuntaa, joista ei ole allekirjoitusta.
        Suomessa on 1.1.2010 alkaen 342 kuntaa.

        Lauantaina 24.1.2009 luovutettiin Israelin tueksi-nettiadressin ensimmäinen osa Israelin Suomen suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Ojentamishetkellä adressissa oli 1.605 nimeä. Adressin luovutti adressin alullelaittaja Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n puheenjohtaja Juhani Starczewski yhdessä Juha Ketolan kanssa ICEJ:n 25-vuotisjuhlan juhlakahvien aikana Johanneksen kirkon seurakuntasalissa.

        Jatkoadressin - 1.606 - 2.347 = 742 nimeä - allekirjoittanut luovutti Israelin suurlähettiläälle sunnuntaina 3.5.2009 Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän juhlan yhteydessä Helsingissä Savoy-teatterissa.

        Sunnuntaina 25.10.2009 allekirjoittanut luovutti nimet numerosta 2.348 numeroon 2678 eli 330 uutta nimeä Israelin suurlähettiläs Avi Granotille Israel-ystävyystoimikunnan 12 jäsenjärjestön järjestämässä Israel-ystävyysjuhlassa Helsingin Vanhassa kirkossa Lönnrotinkadulla.

        Maanantaina 15.3.2010 allekirjoittanut luovutti jatkoadressin 1.000 nimeä numerosta 2.679 numeroon 3.679 Israelin suurlähetystön lähetystösihteeri Yuval Donio-Gideonille Jyväskylässä Keskusseurakuntatalolla Holocaust-näyttelyn avajaisissa.

        -------------------------------------------------------------------------------------------


        Seuraava lainaus on Jeditut-lehdestä - http://www.suomi-israel.fi/Jedidut/SelattavaNakoislehti.html

        RONI SMOLAR: Lehtimiehenä Israelissa

        Israel suurennuslasin alla

        Saamastani palautteesta huomasin, että Israelin tekemisiä seurataan tarkoin. Näin jälkikäteen ja täältä käsin tuntuu siltä, että Israelin toimet ovat joutuneet suurennuslasin alle. Uskon, että maata kohdellaan mediassa hyvin kriittisesti siksi, että länsimainen arvomaailma edellyttää siltä vihollisistaan
        poikkeavaa käyttäytymistä. Israelilta odotetaan myös parempaa käyttäytymistä kuin muilta samanlaisessa tilanteessa olevilta valtioilta, esim. amerikkalaisjoukoilta Afganistanissa tai Irakissa.
        Sopii kysyä, johtuuko tämä ehkä Raamatusta, mistä meihin on iskostunut Israelin kansasta käsitys ”valittuna kansana” tai ”Jumalan silmäteränä”. Ehkä tästä on koitunut Israelille tietty painolasti ja odotettu käyttäytymisnormi,
        mistä poikkeaminen tuo välillä kohtuutonta arvostelua, jopa vihamielisyyttä.
        Kirjassaan ”The case for Israel” Harvardin yliopiston oikeustieteen professori Alan Dershowitz ei kiellä Israelin arvostelun oikeutusta, mutta moittii sen kohtuullisuutta suhteessa muiden maiden ja hallitusten arvosteluun. Dershowitz
        toteaa, että Israelilta on vaadittu paljon korkeampaa moraalia kuin muilta, ja näin se jatkuvasti on maailman tuomittavana muita ankarammilla kriteereillä. Kaikki Israeliin kohdistuva kritiikki ei ole antisemitististä, mutta juutalaisiin kohdistuva viha ja ennakkoluulot ovat vakava ongelma sekä Euroopassa että muualla maailmassa. Usein nämä löytävät hyväksyttävimmät väylänsä juuri Israelin vastaiseen arvosteluun naamioituneina.

        Lyhennelmä Helsingin Suomi-Israel yhdistyksen sarjassa 17.2.2009 pidetystä esitelmästä.

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------


      • jatkuu....
        Israelin tueksi! kirjoitti:

        http://www.adressit.com/israelin_tueksi

        Tämä adressi on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluavat tukea Israelia ja seistä sen rinnalla ja levittää oikeaa tietoa Israelista!

        Päivitys keskiviikkona 17.3.2010:

        Nimien keruu jatkuu edelleen ja tulevaisuudessa tullaan luovuttamaan jatkoadresseja sen mukaan kuin nimiä adressiin kertyy.

        Ke 17.3.2010 mennessä on tullut lisää 40 nimeä eli yhteensä 3.679 -> 3.719 nimeä!!!

        Allekirjoittaneita on 263:sta Suomen kunnasta (76,9%), vielä on 79 (23,1%)kuntaa, joista ei ole allekirjoitusta.
        Suomessa on 1.1.2010 alkaen 342 kuntaa.

        Lauantaina 24.1.2009 luovutettiin Israelin tueksi-nettiadressin ensimmäinen osa Israelin Suomen suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Ojentamishetkellä adressissa oli 1.605 nimeä. Adressin luovutti adressin alullelaittaja Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n puheenjohtaja Juhani Starczewski yhdessä Juha Ketolan kanssa ICEJ:n 25-vuotisjuhlan juhlakahvien aikana Johanneksen kirkon seurakuntasalissa.

        Jatkoadressin - 1.606 - 2.347 = 742 nimeä - allekirjoittanut luovutti Israelin suurlähettiläälle sunnuntaina 3.5.2009 Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän juhlan yhteydessä Helsingissä Savoy-teatterissa.

        Sunnuntaina 25.10.2009 allekirjoittanut luovutti nimet numerosta 2.348 numeroon 2678 eli 330 uutta nimeä Israelin suurlähettiläs Avi Granotille Israel-ystävyystoimikunnan 12 jäsenjärjestön järjestämässä Israel-ystävyysjuhlassa Helsingin Vanhassa kirkossa Lönnrotinkadulla.

        Maanantaina 15.3.2010 allekirjoittanut luovutti jatkoadressin 1.000 nimeä numerosta 2.679 numeroon 3.679 Israelin suurlähetystön lähetystösihteeri Yuval Donio-Gideonille Jyväskylässä Keskusseurakuntatalolla Holocaust-näyttelyn avajaisissa.

        -------------------------------------------------------------------------------------------


        Seuraava lainaus on Jeditut-lehdestä - http://www.suomi-israel.fi/Jedidut/SelattavaNakoislehti.html

        RONI SMOLAR: Lehtimiehenä Israelissa

        Israel suurennuslasin alla

        Saamastani palautteesta huomasin, että Israelin tekemisiä seurataan tarkoin. Näin jälkikäteen ja täältä käsin tuntuu siltä, että Israelin toimet ovat joutuneet suurennuslasin alle. Uskon, että maata kohdellaan mediassa hyvin kriittisesti siksi, että länsimainen arvomaailma edellyttää siltä vihollisistaan
        poikkeavaa käyttäytymistä. Israelilta odotetaan myös parempaa käyttäytymistä kuin muilta samanlaisessa tilanteessa olevilta valtioilta, esim. amerikkalaisjoukoilta Afganistanissa tai Irakissa.
        Sopii kysyä, johtuuko tämä ehkä Raamatusta, mistä meihin on iskostunut Israelin kansasta käsitys ”valittuna kansana” tai ”Jumalan silmäteränä”. Ehkä tästä on koitunut Israelille tietty painolasti ja odotettu käyttäytymisnormi,
        mistä poikkeaminen tuo välillä kohtuutonta arvostelua, jopa vihamielisyyttä.
        Kirjassaan ”The case for Israel” Harvardin yliopiston oikeustieteen professori Alan Dershowitz ei kiellä Israelin arvostelun oikeutusta, mutta moittii sen kohtuullisuutta suhteessa muiden maiden ja hallitusten arvosteluun. Dershowitz
        toteaa, että Israelilta on vaadittu paljon korkeampaa moraalia kuin muilta, ja näin se jatkuvasti on maailman tuomittavana muita ankarammilla kriteereillä. Kaikki Israeliin kohdistuva kritiikki ei ole antisemitististä, mutta juutalaisiin kohdistuva viha ja ennakkoluulot ovat vakava ongelma sekä Euroopassa että muualla maailmassa. Usein nämä löytävät hyväksyttävimmät väylänsä juuri Israelin vastaiseen arvosteluun naamioituneina.

        Lyhennelmä Helsingin Suomi-Israel yhdistyksen sarjassa 17.2.2009 pidetystä esitelmästä.

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------

        Seuraava lainaus on jyväskyläläisen Juha Ketolan mielipidekirjoituksesta 10.1.2009 Keskisuomalaisessa:

        Israelin tavoite on yksinkertainen: terroritoiminnan ja -iskujen lakkauttaminen Gazasta Israelin puolelle, sekä terroristien aseiden salakuljetuksen hillitseminen Siinailta Gazaan.

        - Vuodesta 2003 lähtien Israeliin on ammuttu Gazasta 9 400 rakettia ja kranaattia.

        - Pelkästään vuonna 2008 ammuttiin Gazasta Israelin alueelle 3 200 rakettia ja kranaattia.

        - Israelin vetäytymisen jälkeen (2005 kesällä) Gazasta on ammuttu 6 500 rakettia ja kranaattia Israelin puolelle.

        - Tulitauon aikana (kesäkuu 19 - joulukuu 19, 200 ammuttiin Gazasta Israelin alueelle 543 rakettia ja kranaattia.

        - Israelin puolustusvoimien kohteena ovat 20 000 Hamaksen terroristia, mutta Hamas hakee umpimähkäisiä kohteitaan 750 000 israelilaisen siviilin joukosta.

        - Gaza operaation alkamisen jälkeen (27.12.0 on Israelin puolelta avattu rajat 450 avustuskuorma-autolle sekä 10 ambulanssille.

        - Israel soitti operaation alkupäivinä 90 000 puhelua palestiinalaisia siviilejä varoittaakseen, on lähettänyt tekstiviestejä, ilmoittanut varoituksia etukäteen radiossa sekä jakanut varoittavia lentolehtisiä välttääkseen siviilivahinkoja Gazan alueella.

        - Israelin sotilaat ovat asepuvuissa, Hamas terroristit ovat siviiliasuissa siviilien keskellä.

        Niin että kuka hyökkää ja on kenenkä kimpussa?

        Kuka tähtää siviileihin ja kuka ei?

        Ja kuka haluaa normaalia elämää rauhallisissa oloissa ja kuka ei?

        ---------------------------------------------------------------------------------------------

        "Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
        Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
        Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
        Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi."
        Psalmi 122:6-9

        ”Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat,
        ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat,
        ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.”
        1 Mooseksen kirja 12:3

        Tukiterveisin adressin ensimmäinen allekirjoittaja

        Juhani Starczewski
        hallituksen puheenjohtaja
        Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry
        http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry.htm
        liittohallituksen jäsen 1.1.2010 alkaen
        Suomi-Israel Yhdistysten Liitto ry
        http://www.suomi-israel.fi/
        http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/
        [email protected]
        358407573537


      • ihmisoikeus asia
        jatkuu.... kirjoitti:

        Seuraava lainaus on jyväskyläläisen Juha Ketolan mielipidekirjoituksesta 10.1.2009 Keskisuomalaisessa:

        Israelin tavoite on yksinkertainen: terroritoiminnan ja -iskujen lakkauttaminen Gazasta Israelin puolelle, sekä terroristien aseiden salakuljetuksen hillitseminen Siinailta Gazaan.

        - Vuodesta 2003 lähtien Israeliin on ammuttu Gazasta 9 400 rakettia ja kranaattia.

        - Pelkästään vuonna 2008 ammuttiin Gazasta Israelin alueelle 3 200 rakettia ja kranaattia.

        - Israelin vetäytymisen jälkeen (2005 kesällä) Gazasta on ammuttu 6 500 rakettia ja kranaattia Israelin puolelle.

        - Tulitauon aikana (kesäkuu 19 - joulukuu 19, 200 ammuttiin Gazasta Israelin alueelle 543 rakettia ja kranaattia.

        - Israelin puolustusvoimien kohteena ovat 20 000 Hamaksen terroristia, mutta Hamas hakee umpimähkäisiä kohteitaan 750 000 israelilaisen siviilin joukosta.

        - Gaza operaation alkamisen jälkeen (27.12.0 on Israelin puolelta avattu rajat 450 avustuskuorma-autolle sekä 10 ambulanssille.

        - Israel soitti operaation alkupäivinä 90 000 puhelua palestiinalaisia siviilejä varoittaakseen, on lähettänyt tekstiviestejä, ilmoittanut varoituksia etukäteen radiossa sekä jakanut varoittavia lentolehtisiä välttääkseen siviilivahinkoja Gazan alueella.

        - Israelin sotilaat ovat asepuvuissa, Hamas terroristit ovat siviiliasuissa siviilien keskellä.

        Niin että kuka hyökkää ja on kenenkä kimpussa?

        Kuka tähtää siviileihin ja kuka ei?

        Ja kuka haluaa normaalia elämää rauhallisissa oloissa ja kuka ei?

        ---------------------------------------------------------------------------------------------

        "Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
        Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
        Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
        Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi."
        Psalmi 122:6-9

        ”Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat,
        ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat,
        ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.”
        1 Mooseksen kirja 12:3

        Tukiterveisin adressin ensimmäinen allekirjoittaja

        Juhani Starczewski
        hallituksen puheenjohtaja
        Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry
        http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry.htm
        liittohallituksen jäsen 1.1.2010 alkaen
        Suomi-Israel Yhdistysten Liitto ry
        http://www.suomi-israel.fi/
        http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/
        [email protected]
        358407573537

        adressin esitettäväksi suurlähettiläälle sen epäkohdan ja ihmisarvoa loukkaavan seikan johdosta, että
        Israel ei myönnä viisumeita lähetystyötä varten???
        Mikään toinen sivistysmaa ei ole näin ahdasmielinen!

        Israelissa ei ole uskonnon vapautta!

        Tai eikö teitä hävetä lainkaan se tilanne, joka vallitsee Etiopian "falasha"-juutalaisten kohdalla, kun heille ei myönnetä maahantulolupaa Israeliin sen johdosta, että heidät on pakkokäännytetty kristinuskoon!

        Onkohan joillakin peite silmillään?


      • 1+16
        ihmisoikeus asia kirjoitti:

        adressin esitettäväksi suurlähettiläälle sen epäkohdan ja ihmisarvoa loukkaavan seikan johdosta, että
        Israel ei myönnä viisumeita lähetystyötä varten???
        Mikään toinen sivistysmaa ei ole näin ahdasmielinen!

        Israelissa ei ole uskonnon vapautta!

        Tai eikö teitä hävetä lainkaan se tilanne, joka vallitsee Etiopian "falasha"-juutalaisten kohdalla, kun heille ei myönnetä maahantulolupaa Israeliin sen johdosta, että heidät on pakkokäännytetty kristinuskoon!

        Onkohan joillakin peite silmillään?

        kristittyjä miksi kenenkään joka on kristitty pitää saada juutalainen paluuoikeus Israeliin?Ei Israel voi ratkaista koko maailman köyhys- ja kurjuusongelmia. keiden seuravaksi pitää saada paluuoikeus?


    • ...Tämä Antti! :o)

    • Pedon ja pedon lapset tunnistaa yleensä näistä:

      -Röyhkeys Pyhää Raamattua vastaan.
      -Viha Israeliin.
      -Homoseksualismi.

      • Diana-ad-rem

        syntyminen ei ole väärä teko, niinkuin ei ole väärä teko syntyä naiseksikaan.

        Ihminen on syytön syntymäänsä.... yleensäkin.

        Olet hölmö.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        syntyminen ei ole väärä teko, niinkuin ei ole väärä teko syntyä naiseksikaan.

        Ihminen on syytön syntymäänsä.... yleensäkin.

        Olet hölmö.

        homoksy syntyminen voi johtua siitä että sielu on vaihtamassa sukupuolta.
        Ja saattaa olla että me kaikki ollaan hölmöjä, kenelläkään ei ole oikeutta asettaa itseään toisen yläpuolelle.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        homoksy syntyminen voi johtua siitä että sielu on vaihtamassa sukupuolta.
        Ja saattaa olla että me kaikki ollaan hölmöjä, kenelläkään ei ole oikeutta asettaa itseään toisen yläpuolelle.

        " Sielu on vaihtamassa sukupuolta", Tekisi mieleni sanoa, että olet hölmö sinäkin. Sielut vaeltelee ja välillä vaihtavat sukupuolta, sekä käyvät pienen välitilanvaihdoksen homona....no jaa..... Seuraavaksi ehkä sanot, että maksavat edellisen elämän syntejä joutuen eräänlaiseen "vikauhrirooliin" homona ollessaan.


        Eräs kirkon edustaja ( pastori) kertoi, että homous on yksi meidän monista synneistämme.
        Siinä se hölmöys jota tarkoitin, ilmeisesti viitattiin perisyntiin. Riittäähän näitä, hämähäkin seittejä.


      • Rubreht Dillinger
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        " Sielu on vaihtamassa sukupuolta", Tekisi mieleni sanoa, että olet hölmö sinäkin. Sielut vaeltelee ja välillä vaihtavat sukupuolta, sekä käyvät pienen välitilanvaihdoksen homona....no jaa..... Seuraavaksi ehkä sanot, että maksavat edellisen elämän syntejä joutuen eräänlaiseen "vikauhrirooliin" homona ollessaan.


        Eräs kirkon edustaja ( pastori) kertoi, että homous on yksi meidän monista synneistämme.
        Siinä se hölmöys jota tarkoitin, ilmeisesti viitattiin perisyntiin. Riittäähän näitä, hämähäkin seittejä.

        Vanha testamentti näyttää sitten vihreää valoa homoseksualimin harjoittamisella?


      • Diana-ad-rem
        Rubreht Dillinger kirjoitti:

        Vanha testamentti näyttää sitten vihreää valoa homoseksualimin harjoittamisella?

        harjoittaminen on eri asia, kuin syntyä joksikin.

        Kenen tahansa seksuaalisuus väärinkäytettynä, haureeellisena, toisten hyväksikäyttönä etc. on väärin, se ei ole epäselvää.
        Mutta ei ole asianomaisen väärä teko/synti, syntyä joksikin, jolle itse ei voi mitään.

        Se mitä hän on ihmisenä, kuinka toteuttaa itseään, ratkaisee. Se taas on yksilön ja Jumalan välinen asia.
        -------------

        Temppeliprostituutio esim. Korintissa (poikaprostituoidut ) ja seksin harjoittaminen pakanallisissa palvontamenoissa oli ihmeisesti aika yleistä muinaisina aikoina ja siksi se tuomitaan jyrkästi.
        Näin uskoisin.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        " Sielu on vaihtamassa sukupuolta", Tekisi mieleni sanoa, että olet hölmö sinäkin. Sielut vaeltelee ja välillä vaihtavat sukupuolta, sekä käyvät pienen välitilanvaihdoksen homona....no jaa..... Seuraavaksi ehkä sanot, että maksavat edellisen elämän syntejä joutuen eräänlaiseen "vikauhrirooliin" homona ollessaan.


        Eräs kirkon edustaja ( pastori) kertoi, että homous on yksi meidän monista synneistämme.
        Siinä se hölmöys jota tarkoitin, ilmeisesti viitattiin perisyntiin. Riittäähän näitä, hämähäkin seittejä.

        Homoseksualisti mies on tosiaan aikaisemmassa elämässään ollut nainen. Homothan käyttäytyvät joskus naismaisesti mutta tuntevat vastustamatonta vetoa samaan sukupuoleen.
        Ollaan kaikki hölmöjä tasapuolisesti, taisit taas tykätä huonoa.


      • Balttis kuittaa...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        harjoittaminen on eri asia, kuin syntyä joksikin.

        Kenen tahansa seksuaalisuus väärinkäytettynä, haureeellisena, toisten hyväksikäyttönä etc. on väärin, se ei ole epäselvää.
        Mutta ei ole asianomaisen väärä teko/synti, syntyä joksikin, jolle itse ei voi mitään.

        Se mitä hän on ihmisenä, kuinka toteuttaa itseään, ratkaisee. Se taas on yksilön ja Jumalan välinen asia.
        -------------

        Temppeliprostituutio esim. Korintissa (poikaprostituoidut ) ja seksin harjoittaminen pakanallisissa palvontamenoissa oli ihmeisesti aika yleistä muinaisina aikoina ja siksi se tuomitaan jyrkästi.
        Näin uskoisin.

        Temppeliprostituutiota, jota esiintyi "pakanauskontojen parissa", vaan sellaista hyväksikäyttöä, ja luonnonvastaista seksuaalisuutta, joka pyrki esiin mahdollisesti Luvatussa maassa, sitä asutettaessa, mukaanlukien nimenomaan talmudismin sallimat perversiot, Baabelin tuliaisina ja jne.

        Sinun selityksesi ovat tietysti täysin epäraamatullisia, kuten koko sille vieras uskontosikin, jota itse ilmeisesti alati luot, omiin päättömiin ajatuksiisi luottaen.


      • Diana-ad-rem
        Balttis kuittaa... kirjoitti:

        Temppeliprostituutiota, jota esiintyi "pakanauskontojen parissa", vaan sellaista hyväksikäyttöä, ja luonnonvastaista seksuaalisuutta, joka pyrki esiin mahdollisesti Luvatussa maassa, sitä asutettaessa, mukaanlukien nimenomaan talmudismin sallimat perversiot, Baabelin tuliaisina ja jne.

        Sinun selityksesi ovat tietysti täysin epäraamatullisia, kuten koko sille vieras uskontosikin, jota itse ilmeisesti alati luot, omiin päättömiin ajatuksiisi luottaen.

        en kuitenkaan pese vaippaani ihmisen verellä veriruskeaksi, koska synti on veriruskea.


      • Balttis ymmärtää...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        en kuitenkaan pese vaippaani ihmisen verellä veriruskeaksi, koska synti on veriruskea.

        Olikin "välivaihe" ja selvää on että tämän petos ei onnistu "pikässä juoksussa", kuten profetaaliset kirjoituksenkin asiasta todistavat. Sellaista ihmistä jolta puuttuu käsitteellisen ajattelun kyky, ei voida ihan täydeksi lukea, joten hänen toimiaankaa et tule arvioda siis johtopäätösineen; - vastuullisiksi.


      • Diana-ad-rem
        Balttis ymmärtää... kirjoitti:

        Olikin "välivaihe" ja selvää on että tämän petos ei onnistu "pikässä juoksussa", kuten profetaaliset kirjoituksenkin asiasta todistavat. Sellaista ihmistä jolta puuttuu käsitteellisen ajattelun kyky, ei voida ihan täydeksi lukea, joten hänen toimiaankaa et tule arvioda siis johtopäätösineen; - vastuullisiksi.

        taas puuttu vertauskuvallisten tarinoiden tulkintakyky.


      • Ulla Kaunokki
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        taas puuttu vertauskuvallisten tarinoiden tulkintakyky.

        Vertuskuvat aukee, kiitos Herralle.


      • Criminal Jews Networ

        kuulostaa ihan järki jätkältä tämä Pentikäinen, toisin kuin nämä sartolat jotka on mossadin ja intelcenterin äänitorvia Euroopassa, tarkoituksena kylvää vihaa kristittyjen ja muslimien välille.

        http://bambuser.com/channel/Fucusa/broadcast/648242


      • ....
        Criminal Jews Networ kirjoitti:

        kuulostaa ihan järki jätkältä tämä Pentikäinen, toisin kuin nämä sartolat jotka on mossadin ja intelcenterin äänitorvia Euroopassa, tarkoituksena kylvää vihaa kristittyjen ja muslimien välille.

        http://bambuser.com/channel/Fucusa/broadcast/648242

        parempi linkki mm. natseille. Voi sitä ihmistä, joka ei ole Jumalaa odottanut turvakseen. Kun Jeesus tulee takaisin, ei siinä auta enää mikään nimikristitty, kuten esim. tämä antti kumppaneineen on! Jokaisen TULEE OLLA VALMIS. Jeesuksen takaisintulo on erittäin lähellä. Kukaan ei tiedä tarkkaa ajankohtaa, mutta tästä on mm. tänään viimeksi saanut näyn eräs kristitty. Myös pilkkaajat tulevat kokemaan kurjan kohtalon, joten OLE VALMIS Jeesuksen tuloon ja pyydä Häntä antamaan syntisi anteeksi!

        http://www.youtube.com/watch?v=DD6yLsGhQsE&feature=related


    • vanhapappa

      Palestiinassa? Miksei jumala suojellut heitä Roomalaisilta ?
      Silloinhan Palestiina olisi ollut Israelia aina eikä olisi näitä kiistoja ja maahantunkeutumisia.

      • Deronda

        käydä uskonnollista keskustelua vai poliittis-historiallista keskustelua? Toisaalla puhut jonkun jumalan suojelusta ja toisaalla maallisista asioita.


      • 16+13

        aina Palestiinassa mutta ei enemmistöä juutalaisista nk Babelin vankeuden jälkeen eikä maan asukkaissa myöskään ole ollut juutalaista enemmistöä juuri koskaan, ei edes Raamatun aikoina, silloinkin Palestiinan väestön enemmistö kuului muihin kansoihin.
        Rooman miehitys johtui juutalaisten silloisen itsenäisen valtion johdon omasta erehdyksestä ja jatkuva kapinointi suurvaltaa vastaan johti lopulliseen häviöön n 150 vuotta myöhemmin.Eli juutalaiset ovat aina olleet pikkukansa joka on lähtöisin suurvalloille tärkeältä Afrikan ja lähi-idän yhdistävältä kannakselta jossa olisi pitänyt osata suomettua, taito joka Israelin/Juudan hallitsijoilta paljolti uskonnollisista syistä tyystin puuttui (ja näyttäisi puuttuvan yhä).
        Pikkukansoja ei yleensäkään ole suojeltu suuremmilta valtioilta, Roomakin tuhosi ja liitti itseensä kaiken mikä tielle sattui , samoin olivat tehneet sitä edeltävät suurvallat ja tekivät jälkeen tulleet. Itse asiassa juutalaiset olivat onnekkain ryhmä koko aikansa lähi-idässä- muut pikkukansathan eivät jääneet henkiin. Juutalaisia auttoi juuri diaspora joka oli syntynyt jo Babelin vankeuden aikoihin; jos emämaa tuhoutuikin useimmiten omiin mokiinsa, oli olemassa juutalaisia yhteisöjä ympäri maailmaa joilla oli valmiudet auttaa karkotettuja ja elää muuttuvissa ja muuttuneissa oloissa.


      • Ariel Tofel
        16+13 kirjoitti:

        aina Palestiinassa mutta ei enemmistöä juutalaisista nk Babelin vankeuden jälkeen eikä maan asukkaissa myöskään ole ollut juutalaista enemmistöä juuri koskaan, ei edes Raamatun aikoina, silloinkin Palestiinan väestön enemmistö kuului muihin kansoihin.
        Rooman miehitys johtui juutalaisten silloisen itsenäisen valtion johdon omasta erehdyksestä ja jatkuva kapinointi suurvaltaa vastaan johti lopulliseen häviöön n 150 vuotta myöhemmin.Eli juutalaiset ovat aina olleet pikkukansa joka on lähtöisin suurvalloille tärkeältä Afrikan ja lähi-idän yhdistävältä kannakselta jossa olisi pitänyt osata suomettua, taito joka Israelin/Juudan hallitsijoilta paljolti uskonnollisista syistä tyystin puuttui (ja näyttäisi puuttuvan yhä).
        Pikkukansoja ei yleensäkään ole suojeltu suuremmilta valtioilta, Roomakin tuhosi ja liitti itseensä kaiken mikä tielle sattui , samoin olivat tehneet sitä edeltävät suurvallat ja tekivät jälkeen tulleet. Itse asiassa juutalaiset olivat onnekkain ryhmä koko aikansa lähi-idässä- muut pikkukansathan eivät jääneet henkiin. Juutalaisia auttoi juuri diaspora joka oli syntynyt jo Babelin vankeuden aikoihin; jos emämaa tuhoutuikin useimmiten omiin mokiinsa, oli olemassa juutalaisia yhteisöjä ympäri maailmaa joilla oli valmiudet auttaa karkotettuja ja elää muuttuvissa ja muuttuneissa oloissa.

        Joka korvasi hävitetyn temppeli keskeisen juutalaisuuden, sen jälkeen kuin talmudismi oli syntynyt "palastamaan juutalaiset" - ja kun JHWH ei enää hyväksynyt temppeliä nimensä asuinsijaksi, vai kuinka, hävittäen sen rituaaliuhreineen maan tasalle?


      • vanhapappa
        Deronda kirjoitti:

        käydä uskonnollista keskustelua vai poliittis-historiallista keskustelua? Toisaalla puhut jonkun jumalan suojelusta ja toisaalla maallisista asioita.

        on kaikki mahdollista niin kait se suojelisi omaisuuskansaansa.
        Ja nämä eivät tarvitsisi tussarin tussaria.


      • Ariel Tofel
        Ariel Tofel kirjoitti:

        Joka korvasi hävitetyn temppeli keskeisen juutalaisuuden, sen jälkeen kuin talmudismi oli syntynyt "palastamaan juutalaiset" - ja kun JHWH ei enää hyväksynyt temppeliä nimensä asuinsijaksi, vai kuinka, hävittäen sen rituaaliuhreineen maan tasalle?

        Yhdyssana, vai kuinka?


      • 17+4
        Ariel Tofel kirjoitti:

        Joka korvasi hävitetyn temppeli keskeisen juutalaisuuden, sen jälkeen kuin talmudismi oli syntynyt "palastamaan juutalaiset" - ja kun JHWH ei enää hyväksynyt temppeliä nimensä asuinsijaksi, vai kuinka, hävittäen sen rituaaliuhreineen maan tasalle?

        ollut sitä, enää ei olisi juutalaisia tai juutalaisuutta ilman diasporaa. Ne pikkukansat jotka asua tököttivät maapläntillään ovat kaikki tuhoutuneet. Se mikä kohtelu on juutalaisten osaksi tullut diasporassa kristittyjen keskuudessa ei poista sitä faktaa että ilman haajannusta mitä todennäköisimmin ei enää olisi juutalaisia.


      • Ariel Kotiliesi
        17+4 kirjoitti:

        ollut sitä, enää ei olisi juutalaisia tai juutalaisuutta ilman diasporaa. Ne pikkukansat jotka asua tököttivät maapläntillään ovat kaikki tuhoutuneet. Se mikä kohtelu on juutalaisten osaksi tullut diasporassa kristittyjen keskuudessa ei poista sitä faktaa että ilman haajannusta mitä todennäköisimmin ei enää olisi juutalaisia.

        Paitsi itse Talmudistit, jotka eksyttivät kansan?

        >> Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan tieltä. Ja kaikki kansa sanokoon: Amen'. >>


      • 11+11
        Ariel Kotiliesi kirjoitti:

        Paitsi itse Talmudistit, jotka eksyttivät kansan?

        >> Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan tieltä. Ja kaikki kansa sanokoon: Amen'. >>

        vastaamaan."Kyllä se on
        ollut sitä, enää ei olisi juutalaisia tai juutalaisuutta ilman diasporaa. Ne pikkukansat jotka asua tököttivät maapläntillään ovat kaikki tuhoutuneet. Se mikä kohtelu on juutalaisten osaksi tullut diasporassa kristittyjen keskuudessa ei poista sitä faktaa että ilman haajannusta mitä todennäköisimmin ei enää olisi juutalaisia. "


      • Ariel Kotipesä
        11+11 kirjoitti:

        vastaamaan."Kyllä se on
        ollut sitä, enää ei olisi juutalaisia tai juutalaisuutta ilman diasporaa. Ne pikkukansat jotka asua tököttivät maapläntillään ovat kaikki tuhoutuneet. Se mikä kohtelu on juutalaisten osaksi tullut diasporassa kristittyjen keskuudessa ei poista sitä faktaa että ilman haajannusta mitä todennäköisimmin ei enää olisi juutalaisia. "

        Ja tamudismi ei olisi sen lisäski paaduttavana oppina turmellet juutalaisuutta, heidän ei olsi tarvinnut lähteä koskaan pois omasta maastaan, - siis jos, jossittelemaan ruvetaan.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        on kaikki mahdollista niin kait se suojelisi omaisuuskansaansa.
        Ja nämä eivät tarvitsisi tussarin tussaria.

        se yleensä osuu omaan nilkkaan. Loppupeleissä.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        se yleensä osuu omaan nilkkaan. Loppupeleissä.

        pilkkaan kaikkea mikä pilkkaa luonnonlakeja.
        Ilman aseita olisi juutalaiset aikoja sitten pyyhkäisty Palestiinasta.
        Amerikkalaiset aseet ja raha ovat se Israelia suojeleva jumala.
        Ei ole mitään ulkopuolista jumalaa.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        pilkkaan kaikkea mikä pilkkaa luonnonlakeja.
        Ilman aseita olisi juutalaiset aikoja sitten pyyhkäisty Palestiinasta.
        Amerikkalaiset aseet ja raha ovat se Israelia suojeleva jumala.
        Ei ole mitään ulkopuolista jumalaa.

        Sebaot on sotajoukkojen päällikkö.

        Suomalaisetkin rukoilivat sodassa selviytymistä aikoinaan. Jos vihollinen hyökkää, siitä ei muuten selviä kuin aseilla. Sanan "miekka" ei silloin enää auta. Viisautta ( sitä sanan miekkaa ) voi kokeilla etukäteen ja aina parempi jos se johtaa hyvään lopputulokseen.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Sebaot on sotajoukkojen päällikkö.

        Suomalaisetkin rukoilivat sodassa selviytymistä aikoinaan. Jos vihollinen hyökkää, siitä ei muuten selviä kuin aseilla. Sanan "miekka" ei silloin enää auta. Viisautta ( sitä sanan miekkaa ) voi kokeilla etukäteen ja aina parempi jos se johtaa hyvään lopputulokseen.

        Kyllä suomalaiset yrittivät neuvotella venäläisten kanssa ennen talvisotaa.
        Ei siinä rukoilu auttanut, vihulainen tuli ja seuraukset tiedämme.
        Sama se on juutalaisillakin vaikka kuinka huudat sebaotia ei auta.
        Vain amerikkalaiset aseet ja raha auttavat.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        Kyllä suomalaiset yrittivät neuvotella venäläisten kanssa ennen talvisotaa.
        Ei siinä rukoilu auttanut, vihulainen tuli ja seuraukset tiedämme.
        Sama se on juutalaisillakin vaikka kuinka huudat sebaotia ei auta.
        Vain amerikkalaiset aseet ja raha auttavat.

        on kavala seuralainen.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        on kavala seuralainen.

        rakastaa rauhaa?
        Siitälähtien kun juutalaiset tunkeutuivat Palestiinaan sitä ei ole ollut.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        rakastaa rauhaa?
        Siitälähtien kun juutalaiset tunkeutuivat Palestiinaan sitä ei ole ollut.

        jotenkin rauhaton olo ?

        Mitä mieltä olet maahanmuuttopolitiikasta noin yleensä? Vaikkapa Suomessa.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        jotenkin rauhaton olo ?

        Mitä mieltä olet maahanmuuttopolitiikasta noin yleensä? Vaikkapa Suomessa.

        ammattitaitoista ja maan oloihin ja tapoihin soveltuvia ihmisiä pitää ottaa maahan.
        Esimerkiksi Intialaiset ovat hyvin älykkäitä IT-osaajia. Venäläiset, kurdit ja vietnamilaiset ovat kovia tekemään työtä. Muslimien kanssa pitää olla varovainen, ne ovat uskonnon kanssa liian kiihkoja.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        ammattitaitoista ja maan oloihin ja tapoihin soveltuvia ihmisiä pitää ottaa maahan.
        Esimerkiksi Intialaiset ovat hyvin älykkäitä IT-osaajia. Venäläiset, kurdit ja vietnamilaiset ovat kovia tekemään työtä. Muslimien kanssa pitää olla varovainen, ne ovat uskonnon kanssa liian kiihkoja.

        Olen huomannut sen, että ne, jotka kiihkeimmin vastustavat muslimien maahanmuuttoa Suomeen, kääntävät täysin kelkkansa, kun tulee puhe Israelista, silloin kiihkoillaan juutalaisia vastaan ja puolustetaan muslimeja.

        Siksi kysyinkin asiaa sinulta, koska tämä kiihkoilu on epäjohdonmukaista, Vaikuttaa siltä, että ei niin väliä mihin suuntaan kiihkoillaan, pääasia että saa olla jotakin vastaan, eli varsinainen kiihkoilu on se pääasia.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Olen huomannut sen, että ne, jotka kiihkeimmin vastustavat muslimien maahanmuuttoa Suomeen, kääntävät täysin kelkkansa, kun tulee puhe Israelista, silloin kiihkoillaan juutalaisia vastaan ja puolustetaan muslimeja.

        Siksi kysyinkin asiaa sinulta, koska tämä kiihkoilu on epäjohdonmukaista, Vaikuttaa siltä, että ei niin väliä mihin suuntaan kiihkoillaan, pääasia että saa olla jotakin vastaan, eli varsinainen kiihkoilu on se pääasia.

        on turmioksi ihmiskunnalle.
        Jos emme ota vastaan pakolaisia voi karman lain mukaan käydä niin että itse joudumme joskus pakolaisiksi ja sitten meitä ei halutakkaan ottaa vastaan.
        Mutta täytyy tunnustaa että islam on pelottava ja julma uskonto.


      • oli kysymys

        Kaksi asiaa väärin.
        Ensinnäkin roomalaiset (eli eurooppalaiset valloittajat ja saalistajat) veivät v.70 juutalaiset pakkosiirtolaisuuteen ja samalla hajoittivat heidät ympäri eurooppaa.

        On se vaan kumma ettei juutalaisia jätetä rauhaan.
        Heidät on viety pakkosiirtoisuuteen aikaisemminkin kuten esim babylonialaisten toimesta ja vainottu monella tavalla, mutta he ovat palanneet isiensä maalle.

        Varsinkin viime vuosisatoina eurooppalaiset ovat kunnostautuneet juutalaisten vainoamisessa, tappamisessa ja hankaloittamalla kaikin tavoin heidän elämäänsä.
        Kaiken kukkuraksi sitten nämä eurooppalaiset, niin kiinalaiset, venäläiset kuin arabimaat sekä YK, ovat pyrkineet toteuttamaan vain omia mieltymyksiään ja pyrkimyksiään kuulematta juutalaisten oikeuksia.
        Jos heille omalle kohdalle olisi tällainen paine osunut niin kyllä olisi kova parku ja mekkala käynnissä.
        On tosi alhaista toimintaa kaikkien eo. taholta.
        Jos todella halutaan etsiä syyllisiä, niin kyllä eurooppalaisten pitää katso peiliin (toivottavasti peili ei räjähdä palasiksi).
        Kehtaavat vielä surkimukset mekastaa tuon alueen kanssa.
        Eivätkä edes tunnusta historiasta sitä, että kaiken tuon sodan ja sen jatkumot ovat saaneet aikaan arabiliiton yltiöpäinen sodanaloitus 1947. Onnettomat hävisivät sen vaikka ennen sotaa julistettiin suuriäänisesti heidän työntävän juutaiset mereen. Nyt sitten valitetaan edelleen ja sitä samaa hännystelevät niin eurooppalaiset kuin koko muslimimaailma ja hännän huippuna YK.
        Kyllä ihmiset on helposti jallitettavissa, varsinkin silloin kun historia ei kiinnosta tai ollaan laiskoja ottamaan ensin asioista selvää.
        Ajatellaan niin, että jos toisen maailmansodan keskitysleireillä olisi ollut joku muu kansa kuin juutalaiset, niin kyllä silloin olisi henkeen ja vereen puolustettu heidän saaman alueen itsenäisyyttä vedoten sodan aikaisiin tapahtumiin.
        Mutta kun on kyse juutalaisista, niin sama laulu jatkuu kuin 1900- luvu alkupuolella euroopassa eli juutalaiset eivät ole ihmisiä ja heille varten piti säätää syrjivä lainsäädäntö jne.
        Miten muuten miksi unohdetaan ne 600.000 kuutaista pakolaista, jotka pakenivat arabimaista ennen ja jälkeen sodan Israeliin ja heidät asutettiin siellä. Mutta mitenkäs arabit käyttäytyivät, he tekivät omista pakolaistaan ns. kolmannen kolonnat, joka jää tappelemaan heidän puolestaan ja heidän hävityn sodan ja egonsa puolesta. On vaan halpamaista toimintaa.

        Tätä sitten tämä suomalainen media on langennut kuuluttamaan ja suomalaiset lukijat sen paremmin ajattelematta tai kykenemättömyyttään ajattelemaan ovat alkaneet rummuttamaan joka puolella mukamas kun ollaan niin intellektuelleja jne.
        Historia toistaa itseään.


      • vanhapappa
        oli kysymys kirjoitti:

        Kaksi asiaa väärin.
        Ensinnäkin roomalaiset (eli eurooppalaiset valloittajat ja saalistajat) veivät v.70 juutalaiset pakkosiirtolaisuuteen ja samalla hajoittivat heidät ympäri eurooppaa.

        On se vaan kumma ettei juutalaisia jätetä rauhaan.
        Heidät on viety pakkosiirtoisuuteen aikaisemminkin kuten esim babylonialaisten toimesta ja vainottu monella tavalla, mutta he ovat palanneet isiensä maalle.

        Varsinkin viime vuosisatoina eurooppalaiset ovat kunnostautuneet juutalaisten vainoamisessa, tappamisessa ja hankaloittamalla kaikin tavoin heidän elämäänsä.
        Kaiken kukkuraksi sitten nämä eurooppalaiset, niin kiinalaiset, venäläiset kuin arabimaat sekä YK, ovat pyrkineet toteuttamaan vain omia mieltymyksiään ja pyrkimyksiään kuulematta juutalaisten oikeuksia.
        Jos heille omalle kohdalle olisi tällainen paine osunut niin kyllä olisi kova parku ja mekkala käynnissä.
        On tosi alhaista toimintaa kaikkien eo. taholta.
        Jos todella halutaan etsiä syyllisiä, niin kyllä eurooppalaisten pitää katso peiliin (toivottavasti peili ei räjähdä palasiksi).
        Kehtaavat vielä surkimukset mekastaa tuon alueen kanssa.
        Eivätkä edes tunnusta historiasta sitä, että kaiken tuon sodan ja sen jatkumot ovat saaneet aikaan arabiliiton yltiöpäinen sodanaloitus 1947. Onnettomat hävisivät sen vaikka ennen sotaa julistettiin suuriäänisesti heidän työntävän juutaiset mereen. Nyt sitten valitetaan edelleen ja sitä samaa hännystelevät niin eurooppalaiset kuin koko muslimimaailma ja hännän huippuna YK.
        Kyllä ihmiset on helposti jallitettavissa, varsinkin silloin kun historia ei kiinnosta tai ollaan laiskoja ottamaan ensin asioista selvää.
        Ajatellaan niin, että jos toisen maailmansodan keskitysleireillä olisi ollut joku muu kansa kuin juutalaiset, niin kyllä silloin olisi henkeen ja vereen puolustettu heidän saaman alueen itsenäisyyttä vedoten sodan aikaisiin tapahtumiin.
        Mutta kun on kyse juutalaisista, niin sama laulu jatkuu kuin 1900- luvu alkupuolella euroopassa eli juutalaiset eivät ole ihmisiä ja heille varten piti säätää syrjivä lainsäädäntö jne.
        Miten muuten miksi unohdetaan ne 600.000 kuutaista pakolaista, jotka pakenivat arabimaista ennen ja jälkeen sodan Israeliin ja heidät asutettiin siellä. Mutta mitenkäs arabit käyttäytyivät, he tekivät omista pakolaistaan ns. kolmannen kolonnat, joka jää tappelemaan heidän puolestaan ja heidän hävityn sodan ja egonsa puolesta. On vaan halpamaista toimintaa.

        Tätä sitten tämä suomalainen media on langennut kuuluttamaan ja suomalaiset lukijat sen paremmin ajattelematta tai kykenemättömyyttään ajattelemaan ovat alkaneet rummuttamaan joka puolella mukamas kun ollaan niin intellektuelleja jne.
        Historia toistaa itseään.

        ei kertakaikkiaan voi ajaa pois eikä heitä voi pitää leireissäkään loputtomasti.
        Se on nyt juutalaisten kohtalo että he joutuvat elämään heidän kanssaan maailman tappiin.
        En toivo Israelin katoamista vaan toivon että myös paljon kärsineet Palestiinalaiset saavat oman valtion ja pääkaupungin ja että nämä valtiot vosivat elää sovussa keskenään.


      • se pelkästään
        vanhapappa kirjoitti:

        ei kertakaikkiaan voi ajaa pois eikä heitä voi pitää leireissäkään loputtomasti.
        Se on nyt juutalaisten kohtalo että he joutuvat elämään heidän kanssaan maailman tappiin.
        En toivo Israelin katoamista vaan toivon että myös paljon kärsineet Palestiinalaiset saavat oman valtion ja pääkaupungin ja että nämä valtiot vosivat elää sovussa keskenään.

        Israelin tehtävä?
        Eikös tuon ratkaiseminen kuulu paremminkin niille, jotka ovat aloittaneet sodan eli arabiliitto ja myös jatkaneet sitä aiheuttamalla tahallista kärsimystä omilleen.
        Hehän saattoivat nuo ns. palestiinalaiset ahdinkoon ja nimenomaan tarkoituksella.


      • tajuntaasi
        vanhapappa kirjoitti:

        ei kertakaikkiaan voi ajaa pois eikä heitä voi pitää leireissäkään loputtomasti.
        Se on nyt juutalaisten kohtalo että he joutuvat elämään heidän kanssaan maailman tappiin.
        En toivo Israelin katoamista vaan toivon että myös paljon kärsineet Palestiinalaiset saavat oman valtion ja pääkaupungin ja että nämä valtiot vosivat elää sovussa keskenään.

        ole vielä mennyt että heille on jo kansainvälisen päätöksen mukaan muodostettu oma valtio eli Jordania.
        Kts. historian sivuilta.


    • kirous ja kosto

      ihmiset ja seurat jotka ytittävät käännyttää juutalaisia pois omasta uskostaan palvomaan jotakin ihmisJeesusta Jumalana

      • Ariel Kotiliesi

        Tarkemmin niihin Raamatun kohtiin; jotka määrittelevät sen kuka tai ketkä ovat kirottuja, ja näitä kohtia löytyy runusaasti, kuten mm:

        >> Kirottu olkoon, joka ei lain sanoja täytä, että hän niiden mukaan tekisi, ja kaikki kansa sanokoon: aamen. >> 5 Ms.27:26. >> Cursed be he that cofirment not the words of this law to do them. And all the people shall say: Amen'. >>

        Ei kaiketi ihmisten kiroukset ole mitään verrattuna, siihen kiroukseen joka on kirjoitettu laissa?


      • Jori Afka

        Niitä jotka eivät ole myötämielisiä synagagatalmudismillenne?


      • Diana-ad-rem
        Jori Afka kirjoitti:

        Niitä jotka eivät ole myötämielisiä synagagatalmudismillenne?

        on veriruskea / vereen kastettu ) vaippa ennestään, eipä siihen ole mitään lisäämistä.

        Ei se puhdistu edes myötämielisyydellä. On sinun asiasi miettiä sitä, millä se puhdistuu.


      • Jori Safka
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        on veriruskea / vereen kastettu ) vaippa ennestään, eipä siihen ole mitään lisäämistä.

        Ei se puhdistu edes myötämielisyydellä. On sinun asiasi miettiä sitä, millä se puhdistuu.

        Asiat siten että niitä haudotaan ensin oman "mietintämyssyn alla", ja sitten vaikka lopulta, joku taivaanranna rappi, tai pappi, kiekaisee asiat ilmoillei? Ja sitten vaan kaikki joukolla kanoja uhraamaan ja niiden päitä katkomaan, - että armonpäivä koittaisi?


      • Diana-ad-rem
        Jori Safka kirjoitti:

        Asiat siten että niitä haudotaan ensin oman "mietintämyssyn alla", ja sitten vaikka lopulta, joku taivaanranna rappi, tai pappi, kiekaisee asiat ilmoillei? Ja sitten vaan kaikki joukolla kanoja uhraamaan ja niiden päitä katkomaan, - että armonpäivä koittaisi?

        että ei kuvitella vaippojen puhdistuvan ihmisen verellä.


      • Jori Safka
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        että ei kuvitella vaippojen puhdistuvan ihmisen verellä.

        Elää aivan eri maailmassa, kuin muut.


      • Diana-ad-rem
        Jori Safka kirjoitti:

        Elää aivan eri maailmassa, kuin muut.

        käsitteistä, kunhan oikeudenmukaisuus toteutuu.


      • Balttis opastaa...
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        käsitteistä, kunhan oikeudenmukaisuus toteutuu.

        Voi hämärtää myös realiteettien ymmärtämistä, ja "oikeudenmukaisuus" on abstraktio, jota sen tekijä ei koskaan tavoita, - toimiessaan säännöstöjen ja pakkotoimintojensa vankina: "älä tartu, älä koske, älä maista" jne...


    • valinnan edessä

      Hylkäsikö Jumala Israelin muinoin, kun se alkoi palvelemaan epäjumalia. Jumala ei ole hylännyt Israelia koskaan. Jos tämän päivän israelilaiset, missä he nyt sitten ovatkaan (Jumala yksin tietää) elävät jumalattomasti, niin Jumalan rakkaus heitä kohtaan ei ole mihinkään kadonnut. Ainut mikä on muuttunut, on liitto, joka on muuttunut vanhasta uudeksi. Uutta liittoa ei ihmisvoimin pidetä yllä, se on ainoastaan Jumalan Pojan käsissä. Juutalainen on samassa asemassa pakanan kanssa, ellei Hän ota Jumalan tarjoamaa uuden liiton pelastusta vastaan eli lihaksi tullutta Jumalan Sanaa. Jumala ei siunaa maallistunutta israelin kansaa sen enempää kuin pakanakansoja, mutta jos he ottavat Jumalan Pojan vastaan pelastajanaan, heistä Jumala iloitsee ja heidän kohdallaan toteutuvat Raamatun profetiat. Osa israelilaisista tulee uskomaan Yeshuaan ennemmin tai myöhemmin ja he ovat se jäännös, josta Raamattu puhuu.

    • vanhapappa

      jumalasta kuulunut mitään.
      Vain kynällä ja mielikuvituksella höystettyjä legendoja.

      • Diana-ad-rem

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.


      • Jori Safka
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.

        Vai kuinka?


      • Diana-ad-rem
        Jori Safka kirjoitti:

        Vai kuinka?

        uskoisi Jumalaan, vaikka kuolleet nousisivat haudoistaan, sanoisit että se pelkkää talmudismia.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.

        olen siitä jo kertonut.


      • Diana-ad-rem
        vanhapappa kirjoitti:

        olen siitä jo kertonut.

        ei ollut apuja, ei aseita, eikä vastarintaakaan, kun hävitys riehui. Kuitenkin kansa on säilynyt.


      • vanhapappa
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        ei ollut apuja, ei aseita, eikä vastarintaakaan, kun hävitys riehui. Kuitenkin kansa on säilynyt.

        että kaikkia juutalaisia ei natsit kerenneet kaasuttaa. Hyvä niin.


      • aivan samoin kuin
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.

        Joosefin veljet hänet, vaikka veristä vaippaa heiluttelivatkin ja toiset huusivat: "tulkoon hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle".


      • synnytystuskista
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.

        vaikka pettymystä oletkin synnyttänyt, mutta kaikilla Jumalan omilla ja juutalaisilla on vielä synnytystuskat edessä, vaikka onhan Jumala uskollisuudessaan asioita jo mallilleen laittanutkin ja kehittyvät edelleen, kunnes avuksi todella Isää ja Poikaa huudetaan ja vieläpä Yeshuan nimessä ja siunauksia koetaan, kohdusta ja maasta ja taivaasta, amen.


      • synnytystuskia
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Israel noussut kolmantena päivänä, kolmannella vuosituhannella ylös. Syntynyt uudelleen.

        Vieläkö suurempia ihmeitä kaipaat.

        samoin vaimoni, itselleni tuli rukousvastauksena taikka opetuksena, ja täytyy sanoa, että kädet lanteelle menee ja rukous taivaaseen nousee ja hiki otsalle tulee, kiitos kaikesta armosta ja totuudesta Herran Jeesuksen nimessä.


      • se inhimillisyys
        vanhapappa kirjoitti:

        että kaikkia juutalaisia ei natsit kerenneet kaasuttaa. Hyvä niin.

        ja rehellisyys sitten loppuikin?


    • Anonyymi

      Siunausta parhaille ystävilleni israeliin

    • jumalanterve! Antti Pentikäinen. Vain Me! jumalanrauhaa.

    • Anonyymi

      Valejuutalaisten suorittama palecausti on jatkunut Palestiinassa jo 80 vuotta.

      Nyt on menossa Gazan keskitysleirissä armoton lasten ja naisten teurastus .

      Kaiken kaikkiaan jo 6 miljoonaa palestiinalaista murhattu sionistien toimesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe