Studio elite?

dfhdh

pyysivät studio eliteen haastatteluun ja kuvattavaksi, tähän asti olen lukenu pelkkiä haukkuja :o onko oikeasti näin huono mesta?

177

30311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öajgöa

      eliteen pääsee kuka vaan kuvattavaksi jos vain rahaa löytyy.

      • äitee76

        Jouduttiin muutama kerta lähettämään hakemus sinne http://www.elitemodel.fi sivuille, jotta saatiin tyttö läpi sinne ilmaiseen koekuvaukseen. Tottakai ymmärrän että hakijoita elitelle on varmasti paljon, joten siksi turvauduttiin tällaiseen strategiaan (:). Koekuvaus meni tytöllä hyvin ja onnistuneita kuvia katsottiin yhdessä kuvaajan kanssa. Etenkin kuvaajan tapa antaa ohjeita asentojen ja ilmeiden kanssa oli kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoinen :) :) :) :).

        Päätettiin tehdä mallikansio tytölle.

        Hyvä ja luotettava paikka tämä Studio Elite, voin siis aidosti suositella.

        Ps. Hyvä vinkki äiti&tytär päivälle


      • Jamikarenssi

        Mutta eihän sitä mallikansiota voi ostaa suoraan, pitäis onnistuu niissä koekuvissa ja ite kun en onnistunut niin mulle sanottiin että hanki kokemusta ja kokeile vuoden päästä uudelleen. t. Jami


      • olisinhalunnu

        Mä en päässy elitelle kuvattavaks vaik äiti olis halunnu mulle mallikansion ostaa. Mun koekuvista onnistu vaa alle 10 prossaa :(


      • Candie31

        Tsemppiä sulle, ehkä joskus myöhemmin on sun aika ❤️


      • muahahahaha
        Jamikarenssi kirjoitti:

        Mutta eihän sitä mallikansiota voi ostaa suoraan, pitäis onnistuu niissä koekuvissa ja ite kun en onnistunut niin mulle sanottiin että hanki kokemusta ja kokeile vuoden päästä uudelleen. t. Jami

        Mun on pakko tunnustaa nyt tää mitä olen saannut aikaiseksi:

        ELI SINÄ MAKSAT STUDIO ELITEN KUVAUKSEN PERUUTTAMISESTA, MINÄ NAURAN!

        Olen onnistunut siinä mikä on ollut jo pitkään tavoitteeni, eli aiheuttamaan lisäkuluja ja peruutuslaskuja SINULLE! Kerron hieman miten olen toiminut täälä foorumeilla ihan vain haukkuakseni studio elitä ja painaakseni tämän yrityksen mainetta alaspäin.

        Tiedän että kyseinen yritys kuvaa paljon uusia malleja ja osa heidän uusista malleistaan syöttää googleen "Studio Elite" löytääkseen lisätietoja yrityksestä ja tarkoitushan on löytää tämän keskustelu viidentenä google hakutuloksissa.

        Se mitä olen saannut aikaiseksi näillä studio elite haukuilla, on että osa eliten asiakkaista jotka ovat kuvauksen ostaneet ja sitten nämä lukeneena peruuttaa kuvauksen joutuu maksuvelvolliseksi koska on tehnyt sopimusrikkomuksen! HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH!

        Tarkoitukseni on ollut siis mustamaalata Studio Eliteä jo pitkään jotta heidän liiketoiminta sisältäisi mahdollisimman paljon haittaa eli peruutuneita kuvauksia, ja samalla että he lähettäisivät mahdollisimman paljon peruutuslaskuja asiakkailleen = nettiin tulvii paskaa Elitestä. KYLLÄ, YES MINÄ OLEN ONNISTUNUT TÄSSÄ!! HAHAHAHAH!

        Te saatte taputtaa minulle, sillä minä olen se syypää siihen miksi SINÄ olet PERUUTTANUT kuvauksesi, tuntenut itsesi epävarmaksi ja saannut vielä maksaa peruutuslaskun siitä!

        Nyt nauretaan yhdessä teille jotka ovat kuvauksensa peruuttaneet hätäpäissään kun on lukenut kommenttejani netistä ja tästä joutuneet peruutusmaksun maksamaan:

        "HahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahHahahahahahahahhhaaahhahhah


      • kusetuskuvaamo
        äitee76 kirjoitti:

        Jouduttiin muutama kerta lähettämään hakemus sinne http://www.elitemodel.fi sivuille, jotta saatiin tyttö läpi sinne ilmaiseen koekuvaukseen. Tottakai ymmärrän että hakijoita elitelle on varmasti paljon, joten siksi turvauduttiin tällaiseen strategiaan (:). Koekuvaus meni tytöllä hyvin ja onnistuneita kuvia katsottiin yhdessä kuvaajan kanssa. Etenkin kuvaajan tapa antaa ohjeita asentojen ja ilmeiden kanssa oli kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoinen :) :) :) :).

        Päätettiin tehdä mallikansio tytölle.

        Hyvä ja luotettava paikka tämä Studio Elite, voin siis aidosti suositella.

        Ps. Hyvä vinkki äiti&tytär päivälle

        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf

        (Taisi muuten tuo eka viesti olla jonkun Studio Eliten työntekijän tekaisema...)


      • Anonyymi
        äitee76 kirjoitti:

        Jouduttiin muutama kerta lähettämään hakemus sinne http://www.elitemodel.fi sivuille, jotta saatiin tyttö läpi sinne ilmaiseen koekuvaukseen. Tottakai ymmärrän että hakijoita elitelle on varmasti paljon, joten siksi turvauduttiin tällaiseen strategiaan (:). Koekuvaus meni tytöllä hyvin ja onnistuneita kuvia katsottiin yhdessä kuvaajan kanssa. Etenkin kuvaajan tapa antaa ohjeita asentojen ja ilmeiden kanssa oli kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoinen :) :) :) :).

        Päätettiin tehdä mallikansio tytölle.

        Hyvä ja luotettava paikka tämä Studio Elite, voin siis aidosti suositella.

        Ps. Hyvä vinkki äiti&tytär päivälle

        Ei varmaan mikään mainosteksti😅😅
        Kuka kirjoittaa palautetta noin?


      • Anonyymi
        äitee76 kirjoitti:

        Jouduttiin muutama kerta lähettämään hakemus sinne http://www.elitemodel.fi sivuille, jotta saatiin tyttö läpi sinne ilmaiseen koekuvaukseen. Tottakai ymmärrän että hakijoita elitelle on varmasti paljon, joten siksi turvauduttiin tällaiseen strategiaan (:). Koekuvaus meni tytöllä hyvin ja onnistuneita kuvia katsottiin yhdessä kuvaajan kanssa. Etenkin kuvaajan tapa antaa ohjeita asentojen ja ilmeiden kanssa oli kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoinen :) :) :) :).

        Päätettiin tehdä mallikansio tytölle.

        Hyvä ja luotettava paikka tämä Studio Elite, voin siis aidosti suositella.

        Ps. Hyvä vinkki äiti&tytär päivälle

        Kuinka monta päivää kestää että mallikansio tulee kukvauksista?


      • Anonyymi
        kusetuskuvaamo kirjoitti:

        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf

        (Taisi muuten tuo eka viesti olla jonkun Studio Eliten työntekijän tekaisema...)

        Studio Elite on täyttä huijausta ja eettisyys on kaukana touhusta.Siinä tehdään sikamaisesti rahaa nuorten unelmilla.Kauheita ihmisiä.


    • 636tt

      On todellakin huono mesta, älä tee sitä virhettä!

      • Maritza

        Hei !
        Itse olen 14 vuotias tyttö. Hain itse studio eliten sivuilta malliksi lähetin sinne kuvan jne. Sitten sain sähköpostin että minut on valittu koe-kuvauksii no sitten menin niihin en saanut niitä heti sitten niitten jälkeen oli se haastattelu kyseltiin jnejne. No sitten suostuin siihen mallikansioon se kuvattiin nyt viime lauantaina maksoin sen samalla kokonaan 290€ saatiin siitä 100€ alennusta eli normaali hinta 390€ no sitten sain kuvat heti kun kaikki kolme asu kokonaisuutta oli kuvattu,meikattu ja laitettu hiukset. Oli kyllä mukavaa porukkaa Anette se johtaja vaikutti mukavalta, sitten se koe-kuvauksien kuvaaja vaikutti myös mukavalta, kertoi asentoja jne. Ja jari vai jani joka kuvasi minulle mallikansion oli myös todella mukava kertoi myös asentoja ja oli muutenkin mukava ja meikkaaja se jolla on tatuointi leuan alla se oli todella mukava myös eli minun mielestä kyllä mukavaa ja kohteliasta porukkaa kun lukee näitä saa oikeasti huonon vaikutuksen tuli kyllä vähän huono-omatunto tai että on tullut petetyksi mutta saan tietää tänä perjantaina että saankö töitä mallina olen liian lyhyt kunnolliseksi malliksi mut haluaisin mainos malliksi


      • Yadae83

        On todellakin hyvä mesta! Oon ollu kuvauksis sielä ja tiedän.


      • Modelingsince2013

        Mä oon työskennelly jo hei pitkää mallina ja juuri eliten kautta alotin.

        Hyvä ja luotettava paikka ✌


      • anette2000
        Maritza kirjoitti:

        Hei !
        Itse olen 14 vuotias tyttö. Hain itse studio eliten sivuilta malliksi lähetin sinne kuvan jne. Sitten sain sähköpostin että minut on valittu koe-kuvauksii no sitten menin niihin en saanut niitä heti sitten niitten jälkeen oli se haastattelu kyseltiin jnejne. No sitten suostuin siihen mallikansioon se kuvattiin nyt viime lauantaina maksoin sen samalla kokonaan 290€ saatiin siitä 100€ alennusta eli normaali hinta 390€ no sitten sain kuvat heti kun kaikki kolme asu kokonaisuutta oli kuvattu,meikattu ja laitettu hiukset. Oli kyllä mukavaa porukkaa Anette se johtaja vaikutti mukavalta, sitten se koe-kuvauksien kuvaaja vaikutti myös mukavalta, kertoi asentoja jne. Ja jari vai jani joka kuvasi minulle mallikansion oli myös todella mukava kertoi myös asentoja ja oli muutenkin mukava ja meikkaaja se jolla on tatuointi leuan alla se oli todella mukava myös eli minun mielestä kyllä mukavaa ja kohteliasta porukkaa kun lukee näitä saa oikeasti huonon vaikutuksen tuli kyllä vähän huono-omatunto tai että on tullut petetyksi mutta saan tietää tänä perjantaina että saankö töitä mallina olen liian lyhyt kunnolliseksi malliksi mut haluaisin mainos malliksi

        saitko siis mallin töitä eliten kautta ja jos sait kuinka kauan kesti ?


      • SatuZetä
        anette2000 kirjoitti:

        saitko siis mallin töitä eliten kautta ja jos sait kuinka kauan kesti ?

        Kannattaa lukea ketju läpi ja hakea googlella kokemuksia tästä putiikista.
        Ko. pulju on valokuvaamo, ei mallitoimisto - vaikka muuta yrittävät kovasti esittää.
        Kuluttajariitalautakunnan sivuilta löytyy ratkaisuja ja kertovat karuttomasti ko. valokuvaamon toimintatavoista.
        Unohtamatta Kuluttajaliiton varoitusta https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf


    • kakkosen mirkku

      Näitä kateellismielisiä kommentteja ei kannata kuunnella,jos sulla ei ole mitään menetettävää niin miksi ei kannata kokeilla.Kaikki kokemukset kasvattaa ja on tervetulleita,joskus huonotkin.Erijuttu jos joutuu isot rahat maksamaan.

    • Ex malli
      • Exmalli

        Itse tein aikoinaan oman mallikansion elitellä ja pakko suositella paikkaa sillä ei olis mallihommia tullu ikinä
        Kokeiltua ilman tätä paikkaa!


    • kyllästynyttähän

      Kuka vaan voi tehdä kyseisessä VALOKUVAAMOSSA mallikansion, jos on rahaa millä maksaa. Eikö ihmiset tajua tätä kusetusta? Nuoria tyttöjä vähän kehutaan ja houkutellaan ensin ilmaisiin kuvauksiin, kehutaan lisää ja kehotetaan tekemään mallikansio samalla firmalla --> tytöt ihan innoissaan säntäävät sopimaan mallikansion teosta ja Studio Elite kerää rahat. Helppoa bisnestä.

      • Hyväpaikkaon

        Oikein hyvä paikka aloittaa mallin työt jos alasta ei ole kokemusta!


    • ollut siellä-harmi

      On TOSI huono ja ilkeämielinen paikka. En suosittele kellkään!!

      • Anssitanssi-

        Tosi hyvä paikka, suosittelen!


      • Anonyymi

        Olin järkyttynyt et huomasin että Elite edelleen olemassa. Huijarifirma. Pelkkä valokuvaamo.


    • älkää ei ei ei

      Itse kävin tänään siellä ja kadun sitä suuresti. Aivan törkeen epäkohteliasta käytöstä, kukaan ei neuvonu mitenkään (missä pitää odottaa, pitää laittaa korkkarit valmiiks jalkaan jne..), ja kaiken lisäksi jouduin odottamaan puoltoista tuntii että pääsisin sinne kuvauksiin. noh kuvaukset oli tehty ja minä KYSYIN että voinko käydä äkkiä tupakalla ja vastaus oli että joo mene vain. kun tulin takaisin paikan pomo (joku anette) rupesi raivoamaan minulle että en saa lähtee tuolla tavalla ulos kun kaikki odottaa ... O.O anteeksi nyt vain että minä jouduin odottamaan puoltoista tuntii omaa vuoroa ja kaikki muut kuvauksissa olleet saivat kyllä käydä tupakalla ja kun kysyin vielä että voinko mennä noh ei siinä mitään pahoittelin ja katottii kuvat läpi jne ja heti kun tuli puhe rahoituksesta niin koko homma meni sitten siinä, ei minulla ole tällä hetkellä rahaa. samantien kun olin sanonut ettei ole rahaa mut heitettiii aika nopeesti sieltä pois tyyliin kiitos näkemiin köyhä. Nii joo ja ei niillä testikuvauksilla mihinkää pääse ne sanoo KAIKILLE että on joo tosi hyvä ja et on sussa ainesta jne maksa 290e tämmösestä kansiosta niin pääset alkuun et hip hei ja hurraa . miettikää itse haluatteko oikeasti mennä .. minua ennen oli viisi muuta ihmistä ja kaikissa oli mukamas malli ainesta ... miten sitten he selittävät sen kun he sanovat "hyvistä kasvoista on niin kova pula.." jos kerran kaikissa on malli ainesta. naurettavaa touhua.

      • hahahhahahhahahha

        Mun on pakko tunnustaa nyt tää mitä olen saannut aikaiseksi:

        ELI SINÄ MAKSAT STUDIO ELITEN KUVAUKSEN PERUUTTAMISESTA, MINÄ NAURAN!

        Olen onnistunut siinä mikä on ollut jo pitkään tavoitteeni, eli aiheuttamaan lisäkuluja ja peruutuslaskuja SINULLE! Kerron hieman miten olen toiminut täälä foorumeilla ihan vain haukkuakseni studio elitä ja painaakseni tämän yrityksen mainetta alaspäin.

        Tiedän että kyseinen yritys kuvaa paljon uusia malleja ja osa heidän uusista malleistaan syöttää googleen "Studio Elite" löytääkseen lisätietoja yrityksestä ja tarkoitushan on löytää tämän keskustelu viidentenä google hakutuloksissa.

        Se mitä olen saannut aikaiseksi näillä studio elite haukuilla, on että osa eliten asiakkaista jotka ovat kuvauksen ostaneet ja sitten nämä lukeneena peruuttaa kuvauksen joutuu maksuvelvolliseksi koska on tehnyt sopimusrikkomuksen! HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH!

        Tarkoitukseni on ollut siis mustamaalata Studio Eliteä jo pitkään jotta heidän liiketoiminta sisältäisi mahdollisimman paljon haittaa eli peruutuneita kuvauksia, ja samalla että he lähettäisivät mahdollisimman paljon peruutuslaskuja asiakkailleen = nettiin tulvii paskaa Elitestä. KYLLÄ, YES MINÄ OLEN ONNISTUNUT TÄSSÄ!! HAHAHAHAH!

        Te saatte taputtaa minulle, sillä minä olen se syypää siihen miksi SINÄ olet PERUUTTANUT kuvauksesi, tuntenut itsesi epävarmaksi ja saannut vielä maksaa peruutuslaskun siitä!

        Nyt nauretaan yhdessä teille jotka ovat kuvauksensa peruuttaneet hätäpäissään kun on lukenut kommenttejani netistä ja tästä joutuneet peruutusmaksun maksamaan:

        "Hahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahah"

        Ja miks mä oon tehnyt tän, no ihan vaan sen takii että VIHAAN MALLEJA JA KAUPALLISUUTTA! Amen


      • ewete

        VITTU MIKS TEIT NÄIN IHMISILLE?!?! MÄ PERUSIN JUST NOITTEN SUN NEGATIIVISTEN KIRJOITTELUIDEN TAKI KUVAUKSENI VIIME VUONNA!! VITTU ET OOT PASKA, HANKI ELÄMÄ!


      • lukekaaedesjotain

        Tässä näin jälkikäteen nauran itse tuolle hahahhahahhahahha:lle, joka on kommentoinut 2.12.2015 klo 13:48. Kirjoittajalta kun jäi ilmeisesti huomaamatta, että nimimerkki älkää ei ei ei on kirjoittanut oman varoituksensa 22.12.2011, eli neljä vuotta aikaisemmin.... :D :D :D


      • Anonyymi
        hahahhahahhahahha kirjoitti:

        Mun on pakko tunnustaa nyt tää mitä olen saannut aikaiseksi:

        ELI SINÄ MAKSAT STUDIO ELITEN KUVAUKSEN PERUUTTAMISESTA, MINÄ NAURAN!

        Olen onnistunut siinä mikä on ollut jo pitkään tavoitteeni, eli aiheuttamaan lisäkuluja ja peruutuslaskuja SINULLE! Kerron hieman miten olen toiminut täälä foorumeilla ihan vain haukkuakseni studio elitä ja painaakseni tämän yrityksen mainetta alaspäin.

        Tiedän että kyseinen yritys kuvaa paljon uusia malleja ja osa heidän uusista malleistaan syöttää googleen "Studio Elite" löytääkseen lisätietoja yrityksestä ja tarkoitushan on löytää tämän keskustelu viidentenä google hakutuloksissa.

        Se mitä olen saannut aikaiseksi näillä studio elite haukuilla, on että osa eliten asiakkaista jotka ovat kuvauksen ostaneet ja sitten nämä lukeneena peruuttaa kuvauksen joutuu maksuvelvolliseksi koska on tehnyt sopimusrikkomuksen! HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH!

        Tarkoitukseni on ollut siis mustamaalata Studio Eliteä jo pitkään jotta heidän liiketoiminta sisältäisi mahdollisimman paljon haittaa eli peruutuneita kuvauksia, ja samalla että he lähettäisivät mahdollisimman paljon peruutuslaskuja asiakkailleen = nettiin tulvii paskaa Elitestä. KYLLÄ, YES MINÄ OLEN ONNISTUNUT TÄSSÄ!! HAHAHAHAH!

        Te saatte taputtaa minulle, sillä minä olen se syypää siihen miksi SINÄ olet PERUUTTANUT kuvauksesi, tuntenut itsesi epävarmaksi ja saannut vielä maksaa peruutuslaskun siitä!

        Nyt nauretaan yhdessä teille jotka ovat kuvauksensa peruuttaneet hätäpäissään kun on lukenut kommenttejani netistä ja tästä joutuneet peruutusmaksun maksamaan:

        "Hahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahah"

        Ja miks mä oon tehnyt tän, no ihan vaan sen takii että VIHAAN MALLEJA JA KAUPALLISUUTTA! Amen

        No kiitti vaan tosi paljon........ 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡


      • Anonyymi
        hahahhahahhahahha kirjoitti:

        Mun on pakko tunnustaa nyt tää mitä olen saannut aikaiseksi:

        ELI SINÄ MAKSAT STUDIO ELITEN KUVAUKSEN PERUUTTAMISESTA, MINÄ NAURAN!

        Olen onnistunut siinä mikä on ollut jo pitkään tavoitteeni, eli aiheuttamaan lisäkuluja ja peruutuslaskuja SINULLE! Kerron hieman miten olen toiminut täälä foorumeilla ihan vain haukkuakseni studio elitä ja painaakseni tämän yrityksen mainetta alaspäin.

        Tiedän että kyseinen yritys kuvaa paljon uusia malleja ja osa heidän uusista malleistaan syöttää googleen "Studio Elite" löytääkseen lisätietoja yrityksestä ja tarkoitushan on löytää tämän keskustelu viidentenä google hakutuloksissa.

        Se mitä olen saannut aikaiseksi näillä studio elite haukuilla, on että osa eliten asiakkaista jotka ovat kuvauksen ostaneet ja sitten nämä lukeneena peruuttaa kuvauksen joutuu maksuvelvolliseksi koska on tehnyt sopimusrikkomuksen! HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH!

        Tarkoitukseni on ollut siis mustamaalata Studio Eliteä jo pitkään jotta heidän liiketoiminta sisältäisi mahdollisimman paljon haittaa eli peruutuneita kuvauksia, ja samalla että he lähettäisivät mahdollisimman paljon peruutuslaskuja asiakkailleen = nettiin tulvii paskaa Elitestä. KYLLÄ, YES MINÄ OLEN ONNISTUNUT TÄSSÄ!! HAHAHAHAH!

        Te saatte taputtaa minulle, sillä minä olen se syypää siihen miksi SINÄ olet PERUUTTANUT kuvauksesi, tuntenut itsesi epävarmaksi ja saannut vielä maksaa peruutuslaskun siitä!

        Nyt nauretaan yhdessä teille jotka ovat kuvauksensa peruuttaneet hätäpäissään kun on lukenut kommenttejani netistä ja tästä joutuneet peruutusmaksun maksamaan:

        "Hahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahah"

        Ja miks mä oon tehnyt tän, no ihan vaan sen takii että VIHAAN MALLEJA JA KAUPALLISUUTTA! Amen

        Ok🤣


    • newhouse

      Ite olin siellä ja oli mun melestä tosi kohteliasta porukkaa ! Kertoi millon mitäkin ja ajallaan :) joulunjälkee kansio kuvattavaksi ! =)

      • Lamaantunut

        Itse sain tässäkin hetki sitten puhelun eliteltä takaisin koska Olin lukenut viestin väärin ja puhelu aika olikin vasta Seuraavana päivänä. Puhelun aikana kysyttiin ikääni ja käskettiin oppimaan lukemaan viestejä ja käyttämään aivoja jne rivien välistä dissausta. Pahoittelin kyllä aikaista soittoani heti jo puhelun alussa mutta silti piti heidän/hänen kuka lie johtajan ? haukkua minua. Sellainen ensi kohtaus Eliten kanssa.


    • Tyytymätön

      Mä menin ''koekuvauksiin'' ja sit siel kehuttii mut maasta taivaasee, sit mulle tungettii naaman etee joku ''sopimus'' et menisin tekee 490 euron mallikansion, nyt vaik oon lähettäny tälle Anette Flink:lle sähköpostia etten pääse ja perun sen ni sielt sanottii et peruutus maksu 190e -.- Tää sStudio Elite on pelkkää kusetusta ja rahastusta.

      • niijookwe

        mallikansio on 390e ja peruutus maksu 100! varaus maksu on 30e haista vittu


      • Valotpäälle

        Hyvä paikka toi elite on ku ite oon käynny siel kuvauksissa. Ite luin sopimusehdot tarkasti läpi ja mulle vielä mainitiin että joutuu peruutustapauksessa maksamaan. Mulle se oli ihan fine koska ymmärrän että ihmisiä on varattu duuniin MUA varten. Eli mun mielipide on se et mitäs olit niin darju että menit kuvauksesi peruuttamaan? Ei esim lentolippujakaa voi peruu et sais massei bäkkiin. Onhan se nyt omaa tyhmyyttää tehdä sopimusrikkomus!

        Ps. Valot päälle!


      • frendinfrendi

        taisit vähän tyriä kun teit suomeksi sanottuna: Sopimus rikkomuksen

        Oma frendi käynny elitellä kuvissa ja huikeita otoksia hän sieltä sai, hän ei perunut kuvaustaan :D Haluisin itekkin mennä mutta ei oo rahaa...


      • Jarzuli
        Valotpäälle kirjoitti:

        Hyvä paikka toi elite on ku ite oon käynny siel kuvauksissa. Ite luin sopimusehdot tarkasti läpi ja mulle vielä mainitiin että joutuu peruutustapauksessa maksamaan. Mulle se oli ihan fine koska ymmärrän että ihmisiä on varattu duuniin MUA varten. Eli mun mielipide on se et mitäs olit niin darju että menit kuvauksesi peruuttamaan? Ei esim lentolippujakaa voi peruu et sais massei bäkkiin. Onhan se nyt omaa tyhmyyttää tehdä sopimusrikkomus!

        Ps. Valot päälle!

        Hyvä toi matkalippuvertaus :)
        Tulee ihan aamulehden uutinen mieleen...


      • kusetuskuvaamo

        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf


    • jos haluat malliksi

      Oikea mallikansio maksaa noin 700-900 euroa.

      • äitinen

        Meillä tyttären mallikansio maksoi elitellä 390? Maksaako joku tosiaan 700-900 euroa kansiosta?!


      • hkvffj

        Mallikansion voi tehdä ilmaiseksi esim tutun avulla


      • Anonyymi
        äitinen kirjoitti:

        Meillä tyttären mallikansio maksoi elitellä 390? Maksaako joku tosiaan 700-900 euroa kansiosta?!

        Ehkä lapsilla maksaa vähemmän kuin aikuisilla!


    • moihjshjshs

      Siiis mun mielest elitel on tosi mukavaa kohteluu jne. Mut Suomi on vapaa maa jote hei cmooon ihmiset. ANTAKAAA VITTU MIELIPITEEEN KUULUA SITTE JOS TULLAA HAUKKUMAA.

    • vilje

      Minun mielestä elite on todella hyvä mukavaa porukkaa jne rentoo menoo. Itse olen teetännyt mallikansion sieltä

    • derit

      Maksoitko sen 190€ peruutusmaksun ? Meilä ja vähän samanlainen tilanne :(

    • model;)

      moi. mä oon menos sinne kuvauksii ens viikol ja mun kaverit on tehny kansion ja päässy mainoksiin sitä kautta joten emmä ny tiiä onks se ny nii paska paikka mut tietty ne tekee vaa työtään ja jos on tullu ajatelleeks koulukuvat ki maksaa pirusti joten se on kallista hakea malliksi. kaverini sai juuri iskun mainoksista 500e kun elite hommasi hänet sinne joten:)

      • tsori mut

        Elite ei ketään hommaa minnekään, mene sinä puhumaan paskaasi muualle. Elite on valokuvaamo, ei mallitoimisto. Elitellä valokuvataan - ei välitetä malleja.


      • Elite ja Elite
        tsori mut kirjoitti:

        Elite ei ketään hommaa minnekään, mene sinä puhumaan paskaasi muualle. Elite on valokuvaamo, ei mallitoimisto. Elitellä valokuvataan - ei välitetä malleja.

        Elite Studios on valokuvaus studio ja Elite Modell Agency etsii uusia kasvoja kuvauksiinsa.
        Työkaverini tyttö oli kuusi vuotta mallina Elite Modell Agencylla ja sopimusaikana ei sitten saa tehdä muille mallifirmoille kuvaustöitä. Tytär oli töissä japanissa, italiassa ja Ruotsissa, en tiedä kuka teki kansion hänestä.
        Elite malliksi voi hakea naispuolinen jolla ikää 14-20 vuotta ja pituutta vähintään 173 cm, miesmalliksi ikähaarukalla 17-30 vuotta ja pituus 183-190 cm. jos todetaan mielenkiintoiseksi niin kutsutaan Elite Modell Look ja sinusta tehdään kansio jolla sitten haet töitä mainostamaan eri firmojen tuotteita. Useinmiten vaatteita tai koruja tai silmälaseja.
        Työkaverin tytär lopetti mallintyönsä viime syksynä ja alkoi opiskelemaan korkeakoulussa tulevaisuuden ammattiaan.
        Tällä hetkellä Elitellä on 800 mallia 5 eri maanosasta.


      • Eliten listoilla
        Elite ja Elite kirjoitti:

        Elite Studios on valokuvaus studio ja Elite Modell Agency etsii uusia kasvoja kuvauksiinsa.
        Työkaverini tyttö oli kuusi vuotta mallina Elite Modell Agencylla ja sopimusaikana ei sitten saa tehdä muille mallifirmoille kuvaustöitä. Tytär oli töissä japanissa, italiassa ja Ruotsissa, en tiedä kuka teki kansion hänestä.
        Elite malliksi voi hakea naispuolinen jolla ikää 14-20 vuotta ja pituutta vähintään 173 cm, miesmalliksi ikähaarukalla 17-30 vuotta ja pituus 183-190 cm. jos todetaan mielenkiintoiseksi niin kutsutaan Elite Modell Look ja sinusta tehdään kansio jolla sitten haet töitä mainostamaan eri firmojen tuotteita. Useinmiten vaatteita tai koruja tai silmälaseja.
        Työkaverin tytär lopetti mallintyönsä viime syksynä ja alkoi opiskelemaan korkeakoulussa tulevaisuuden ammattiaan.
        Tällä hetkellä Elitellä on 800 mallia 5 eri maanosasta.

        Nyt olet sekoittanut 2 asiaa keskenään. Elite model agency on yksi maailman huippuluokan mallitoimistoista, mutta heillä ei ole toimipistettä suomessa. Tämä Studio elite on aivan eri juttunsa, ovat vain sattuneet ottamaan saman nimen kuin tämä lengendaarinen mallitoimisto minkä listoilla on suurin osa huippumalleista. Eli tällä suomen studio elitellä ei ole mitään tekemistä oikean Eliten kanssa.


      • Anonyymi

        Mee ihmeessä! :-)


    • Pin-up kuvia!

      Itse olen käynyt Studio Elitellä kuvauksissa vuonna 2010 ja suurin ongelma ei liity kuvaustilanteen huonoon tasoon, vaan siihen, etteivät suurimmat toimistot huoli Eliten kuvia esittelyyn. Eli pääsin Paparazzin listalle kuvauksen jälkeen, mutta jouduin teetättämään uuden kansion omilla rahoillani toisella kuvaajalla, koska Eliten kuvat olivat huonotasoisia eikä niitä huolittu. Eli suosittelen kaikille malleille ottamaan yhteyttä ENSIN tunnettuun mallitoimistoon (Paparazzi, Modelboom, Fondi, Clamos, Brandt, Azzurro...) ja kiertämään rahastavat glamour-kuvaamot kaukaa!

    • huijattu...

      Ekaks ne alko laittelee viestei facebookkiini ja tekstareita et sussa on malliainesta ja pyysi testikuvauksiin. Sitten ku menimme testikuvauksiin kukaan ei neuvonnu mitää ja odotteltiin vaikka kuinka kauan. Sitten tää Anette alko sen jälkee ku oltiin lähetty soittelee perään että pitää tehä mallikansio. Ei oltu mitään sovittu siitä ja ei ollut paljon rahaa. Sitte se soitteli tyylii joka päivä ja sit olin perumassa koko juttua niin se sano ettei sitä saa perua koska se oli antanu siihen jonku tarjouksen et siihe tuli ylimääränen kuva niin olis joutunu maksaa koko 490 euroo jos ei olis tullu. Sitten menimme siskoni kanssa sinne ja istuimme sielä 6 tuntia jonotellessa. Oli tosi nälkä ja väsyny eikä saanut syödä ja tulimme kahen tunnin ajomatkan päästä. Nyt tajusimme että meitä on huijattu kun muut mallitoimistot ovat sanoneet niin ja että on ollut tosi kallis mallikansio. Nyt olemme kauheassa velassa kun ei saanut perua vaikka ei ollut siihen rahaa eikä saanut perua. En suosittele kauhesti kaikille kyseistä paikkaa. Se on vain huijaus firma!! Ja sitäpaitsi kuvat olivat huonolaatuisia. Muissa mallitoimistoissa saa mallikurssin ja mallikansion samalla paljon halvemmalla!

    • mallksiaikova

      En voi myöskään suositella tätä paikkaa. Ylimielinen meno ja kovasti oli rahastuksen makua!!!

    • anskuansku-

      Mä kävin tuol elitel tekee mallikansion huhtikuun alus ja pääsin kuvauksien jälkeen mainosmalliksi Azzurro modelsiin kun ne laitto mut hakee sinne.
      Mun mallikansiokuvat olivat ainaskin hienoja (175 tykkäystä profiilikuvassani facebookissa nyt), kuvattiin ulkona ja studiossa, kuvaaja antoi ohjeet asennoile ja ilmeille.Sit mun meikkaaja, Tiia oli myös todella ihana ja ammattitaitoinen.

      Eli mulle oltiin tosi ystävällisiä ja se mun kuvaaja oli tosi söpö, eli mulle jäi kaikenkaikkiaan tosi hyvä fiilis mun kuvauspäivästä.

    • KEVÄT 2013

      Minulla ja tyttärelläni on ERITTÄIN HUONO KOKEMUS Studio Elitestä.Kehuivat tytärtäni oikein hyväksi malliksi.Niinpä tämä pomo Anette Flink iski paperin nenäni eteen ja sanoi,että kannattaisi tehdä mallikansio.Luin paperin läpi,mutta en niin tarkkaan ja ajatuksella,että en huomannut käsittämättömiä ja kohtuuttomia sopimusehtoja.Menin allekirjoittamaan paperin "huumassa"kun omaa tytärtä ylistettiin.Sain kyllä katua jälkikäteen tätä,kun päätimmekin perua kuvausajan.Vielä kun oli tarkoitus mennä kuvauksiin,tyttäreni sairastui pari päivää ennen kuvauspäivää,niin pomo vaati lääkärintodistuksen tai menee muuten peruutusmaksua,oliko se n.150e.Sopimusehdoissa ei lukenut mitään lääkärintodistuksesta.Hankimme kuitenkin todistuksen,mutta sitten päätimme perua koko homman.Soitin asiakaspalveluun ja sanoi että haluan perua kuvausajan kokonaan.Muija vastasi että haluaa mun yhteystiedot vaikka siellä oli kaikki mun yhteystiedot.Sen lisäksi hän totesi että hän ei voi ottaa peruutusta vastaan vaan POMO hoitaa ne asiat.Elitellä on kahden viikon peruutusaika tai menee 180e peruutusmaksua.EI VOI PERUA TEKSTARILLA EIKÄ MYÖSKÄÄN SÄHKÖPOSTILLA.USKOMATONTA!!!!Todella hankalaksi tehty.Niinpä viikon kuluttua soitostani tuli peruutuslasku 160e ja maksuaikaakin oli annettu jopa ruhtinaalliset 3 päivää.Laitoin sähköpostia parin päivän kuluttua ja sanoin,että en todellakaan aio maksaa sitä.Nyt ei ole kuulunut mitään,mielenkiinnolla odotan,tuleeko vielä perintätoimistosta kirje.Olen soittanut KULUTTAJA-ASIAMIEHELLE ja Studio Elite ei ole todellakaan hyvässä maineessa.RAHAT POIS VAAN MEININKI ILVEELLÄ MILLÄ HYVÄNSÄ!!!!KIERTÄKÄÄ KAUKAA,ETSIKÄÄ VAIKKA JOKU TOINEN VALOKUVAUSFIRMA!!!!!!

      • onsenytvaanniin

        Kävikö mielessä siirtää kuvausta toiselle päivälle, tuntuu hieman radikaalilta tuo sinun peruutus tyylisi, ja en yhtään ihmettele että miksi teille peruutuslasku on tullut :) ps. olisko kannattanut lukea peruutus ehdot :D?


      • kusetuskuvaamo

        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf


    • Looseritvalittaa

      Mua alkaa aina punastuttaa Kevät 2013 toi sun nolo kommentti!!

      Haloo äidit, kannattaako elää niitä omia unelmia omien tyttäreiden kautta, vai kannattaisiko kysyä mitä lapset itse haluaa? :D

      Ps. Itse olen joskus jättänyt menemättä hammaslääkärille, vaikka äiti varasi mulle ajan ja sieltä tuli 200 euron peruutus maksu, joten VÄLTTÄKÄÄ HAMMASLÄÄKÄREITÄ tän logiikan mukaan :D

      • ei vitun urpo

        Nii jos maksat ite sen 490€ sellasista kuvista mitä saat kännykällä otettuu nii antaa mennä


    • HAASTAN OIKEUTEEN

      EI MISSSÄÄN NIMESSÄ STUDIO ELITELLE.
      Homma siellä toimii niin, että minulle tuli aluksi facebookissa super positiivinen viesti siitä kuinka ihanan persoonallisen kaunis olen, ja kuinka minusta oikein loistaa malliainesta ja kehotettiin osallistumaan "KILPAILUUN" joka olisi muka loppunut tiettynä päivänä ja siinä olisi voinut "VOITTAA" ilmaiset testikuvaukset ja haastattelun "ammattimallibuukkerin" kanssa Studio Elitellä... jonka arvo oli muka 100e. No minä sitten menin innoissani sitä lomaketta täyttelemään netissä ja sitten viikon päästä tulikin viesti että minut on "valittu" siihen ilmaiseen testikuvaukseen jossa sitten taas kehuttiin kuinka super mega malli minä olen, ja ehdottomasti ammattimallin kuvauspakettia täytyy ottaa joka maksaa normaalisti 390e mutta KAPPAS VAIN minulle se on nyt erikoishintaan 360e. Sitten sovittiin kuvauspäivästä ja kaikki päivät mitä minulle rouva Flink ehdotti oli kummasti jonkun muun PERUUTUSPÄIVIÄ. Ihmettelin aluksi että miksi ihmeessä rouva painostaa niin paljon tota että kuvauspäivä on peruutuspäivä, eiköhän se ole minulle ihan sama et onks se jonkun peruutuspäivä vai ei. No, sitten kun päästiin kotiin asti ja parin päivän päästä kun tajusin sen koko "kilpailun" olevan täyttä bullshittii, niin tuli vähän eri fiilis koko kuvauksista. Se hakulomake niiden sivulla joka oli olevinaan joku super mega kamppanija tai kilpailu, on siinä aina, ja ne ottaa yhteyttä kaikkiin jotka lähettää sinne hakemuksen ne testikuvaukset on kyllä aina ilmaisii et ei todellakaan mitään 100 euron arvoisia. No minä sit otin sen sopimuksen esiin ku tuli fiilis et nyt peruutan koko paskan, niin kappas... peruutusmaksu 100e jos kuvauspäivä on ERIKOISHINTAAN tai PERUUTUSPÄIVÄNÄ sovittu..... noh, sitten en kyllä enää ihmetellyt et miksi tuo mahtava 30e alennus ja ne saakelin peruutuspäivät...
      Tää kaikki oli vasta alkuu... hauskin osa on menossa vasta nyt, kun kuvauksista on maksettu kaksi kuukautta sitten, ja niitä kuvia en ole vieläkään nähnyt.
      Kun ekan kerran soitin, minulle ei vastattu, ei itseasiassa vastata koskaan puhelimeen kun soitan. Kun ensimmäisen kerran lähetin sähköpostin, vastaus tuli heti, ja sanottiin että kuvat lähtevät postiin heti tänään. No, sitten meni semmoinen yli kaksi viikkoa kun otin toisen kerran yhteyttä ihmettelemällä että eihän siinä postissa voi nyt kahta viikkoa mennä, niin eihän siinä sitten vaivauduttu edes vastaamaan muuta kun, "kyllä ne on teille mennyt."... kunn sitten kolmannen kerran kirjoitin että MILLOIN ne on helkatti lähetetty ja mikä on nyt menos niin ei, ei siihen enää vaivauduta vastata, rahat kun kerran saatu.
      Täs mä nyt istun sit, valitus lomaketta täyttelemässä ja oikeuteen menee todellakin.

    • miksmuaeikutsuta

      Mä oon hakenu nyt tonne elitelle jo 3 kertaa tän vuoden aikana mutta mua ei oo ikinä kutsuttu koekuvaukseen :( :( :( :( :(

      Tuntuu että kaikki muut on paremman näkösii kuin minä...

      • Anonyymi

        Älä välitä kyllä sä jonnekin pääset mutta se paikka ei välttämättä ole vaan studio elite!


    • varotettuolette

      VAROKAA SUTDIO ELITEÄ!

      kyseessä on valokuvausfirma joka rahastaa tollatavalla!! ihmiset luulee et menee mallitoimisto kuvauksii yms. Se on pelkkä valokuvaamo!! YLIMIELISIÄ JA ILKEITÄ henkilöitä töissä. Omistajakaa ei myönnä olevansa omistaja. Väitti että yritän iskee häntä puhelimessa. Heikkoluenne hänellä, joka ei kestä kritiikkä....äläkää todellakaan maksako peruutusmaksuja koska lain mukaa sähköposti yms on varteenotettavia tapoja peruuttaa! KUSETUSFIRMA.

      • Anonyymi

        Kusetusfirma joka on kieltämättä keksinyt oivan keinon rahastaa malliksi hinkuvia nuoria. Kehuvat ja ottavat kuvat ilmaiseksi. Kuvia et tietenkään saa itsellesi ilmaiseksi. Jos perut kuvaukset he lähettävät laskun. Elite voittaa taloudellisesti aina. Itse saat
        Kalliit heikkolaatuiset kuvat. Luottakaa oikeasti näihin keskustelupalstoihin. Harva hukkuu tyhjästä.


    • Ei niiiiiin huono

      Olin itsekkin vähän aikaa sitten noissa koekuvauksissa. Luin päivää ennen näitä kommentteja täältä ja teki mieli perua hirveesti ja olo oli tyhmä ja huijattu ja menin kuvauksiin hälläväliä asenteella vaan kattomaan että millasia kuvia musta saa oikein otettua.
      Yllätyin kuitenkin positiivisesti kun henkilökunta vaikutti mukavalta. Kuvaukset oli ehkä 10 min myöhässä, mutta se ei ole mielestäni paljoa. Kuvien otossa meni ehkä 5min ja kuvaaja antoi hyvin ohjeita mitä pitää tehdä, mutta ei kuitenkaan mitään että "laita kättä alemmas, kallista päätä" yms..
      Odotellessani kuvieni muokkausta valokuvaaja kirjoitteli facebookissa, mikä oli mielestäni hieman epä ammattimaista koska potenttiaalinen asiakas oli odottamassa.
      Kuvistani olin todella yllättynyt. En odottanut itseltäni ollenkaan niin hyvää suoritusta. Kun kuvaaja kertoi mikä oli hyvää (ja mainitsi vain hyvät osat) kuulosti vähän siltä että kaikille sanotaan samat asiat.
      Kun mentiin Aneten kanssa juttusille laittoi hän oikein isoin elein edessäniedellisen tytön mallikansio maksuja pois pöydältä, minkä koin lähinnä naurettavana. Hän ehdotti kansiota mutta EI tyrkyttänyt sitä. Ei ollut mitenkään ahdistunut fiilis ja sovittiin että soittelen jos aion sen ottaa. Kuvittelin että kun sanon että en aio siihen heti ryhtyä niin mut melkein ajetaan pois, mutta ei niin käynyt.

      En sano etteikö studio elite olisi vähän kyseen alaine "huijaus" yritys, tai että tämä anette ja valokuvaajat olisivat ammattilaisia, mutta ei se niin huono paikka ole kun täältä saa kuvan. Jos saa kutsun testikuvauksiin niin menkää ihmeessä! se on kuitenkin hyvä tilaisuus vähän nähdä millasia kuvia itestään saa tollasessa ajassa ilman kummempaa ohjausta otettua!

    • minnis

      heippa.

      En yleensä osallistu keskusteluihin, mutta nyt nään sen velvollisuudekseni. Kyseinen mallitoimisto alitti odotukseni ja vei rahani. Muutama vuosi sitten kun tarvitsin kansiota, päädyin erittäin laadukkaiden kotisivujen omaavan toimiston asiakkaaksi. Sivun mallikansioiden kuvat ovat kaikkea muuta kuin todellisuus. Työryhmä oli hyvin nuorta ja ammattitaidotonta. Raakavedokset näyttivät karmeilta. Saatuani "muokatut" versiot, tajusin että nyt on plikkaa huijattu kunnolla :D Kuville ei ollut tehty mitään. Omat varhaisteini koulukuvanikin näyttävät paremmilta!

      Tässä tosiaan kommenttia Studi Elitestä kaikille jotka harkitsevat kalliin mallikansion tai muiden kuvausten teettämistä :)

    • Joku roti sentään

      Kuuleman mukaan kuluttajaasiamies on kiinnostunut ko. yrityksen toiminnasta, olkaa sinne yhteydessä ja jättäkää ilmoitus.

    • tyttelin äitee

      Meillä meni tyttö kuvauksiin testi kuvausten jälkeen. Aloin sitten vasta lueskella näitä kauhu juttuja Elitestä. Olin valmis perumaan koko homman, päätettiin silti että lähdetään kun kerran hommaan ruvettu. Yllättys yllätys tyttö pääsikin heti samana päivänä erääseen tunnettun mallitoimiston listoille. Joten ei ehkä kaikki kuitenkaan ole huijausta?

      • tyttelin äitee

        siis aloin lukea palstaa täällä päivää ennen kuvauksia, muotoilin sanat hieman väärin.


      • l.hussu

        Pitikö teidän tehdä malli kansio kuitenki ennen kuin pääsitte malli töihin?


    • Ihan pimeetä

      Hirveä paikka! Pikkusiskon kanssa saatiin myös tää surullisen kuuluisa viesti: "sinut on valittu 100€:n arvoisiin koekuvauksiin". Viesti antaa olettaa että jos kuvaukset menevät hyvin, pääset mallitoimiston listoille. Näinhän ei siis ole, koska elite ei ole mallitoimisto... No, luettuamme mm. täällä olevat kommentit kyseisestä paikasta, päätimme että peruutamme koko homman. Soitin heti tänään aamulla kello 10 ja puhelimeen vastasi kuka muukaan kuin Anette Flink. Kerroin olevani sairaana ja en pääse sen takia, pikkusiskoni ei muuten vaan ole enää innostunut asiasta. Sitten tämä "erittäin kohtelias" naishenkilö alkoi paasaamaan että olisi voinut ottaa jonkun muun tilalle jos olisi ilmoittanut aikasemmin. ÖÖ me saatiin kutsu lauantaina ja peruutuksen voi tehdä vain puhelimitse arkisin kello 10. olis voinu peruuttaa aikasemmin jos sen vois tehdä vaikka sähköpostitse???!!! sitten alko tivaus lääkärintodistuksista yms. Sitten sanoin että lääkäriin en ole vain tämän takia menossa ja sisko ei tule ja piste. Sitten se alko kiljumaan 100€:n peruutusmaksuista ja sanoi lähettävänsä paperit perässä... Sen jälkeen linjalta kuului tyyt tyyt tyyt... Ei ihmekkään etttä kaikki kyseisen yrityksen sähköpostit menee suoraan roskapostiin.

      • nixa2

        Miten sulle kävi sen 100€ peruutusmaksun kanssa, pitikö se maksaa??


    • julpsu

      Hei,
      Tänään juuri kävin Elitellä sen jälkeen kun sain sen viestin et mut on hyväksytty koekuvauksiin ja haastatteluun. En ymmärrä yhtään miksi kaikki haukkuu Eliteä niin paljon. Itse luin edeltävänä päivänä juuri näitä kommentteja ja olin ihan kauhuissaan enkä todellakaan halunnut mennä. Menin kuitenkin ja olin positiivisesti yllättynyt. Itse en aio ottaa mallikansiota hinnan takia, mutta oli mahtavaa mennä sinne kokemuksen takia. Se johtaja Anette kertoi juuri kuinka ei tietenkään se meinaa että saa töitä jos tekee mallikansion. Se on varmaa mitä te kaikki kelasitte. Hän ei mitenkään tyrkyttänyt minulle että ottaisin mallikansion, vaan hän sanoi että mietiskele tietenkin ihan rauhassa ja soittele sitten et mikä on päätöksesi. Kannatan mennä Elitellä ainakin kokeilemaan että saa vähän tuntumaa että miltä mallin ura sitten tuntuisi. :)

      • kusetuskuvaamo

        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf


    • Minä

      En suosittele! Törkeää, mallitstolla ei ole käsitystä asiakaspalvelusta. Maksoin noin 500 euroa, enkä saanut mitä luvattiin! Pls tätä infoa kannattaa levittää, että ymmärtävät alkaa opettelemaan miten yritystoimintaa ylläpidetään.

      • Sinä

        Ootko nyt ihan varmasti käynny edes tuolta elitellä meinaan vähän epäilen, selasin noita sivuija ja mikään noista mallikansioista ei maksa 500 euroo tai niin paljoo? :D


    • Pettynyt90

      Heippa, huonoja kokemuksia
      Minua kutsuttiin koekuvauksiin, koekuvaukset menivät suhkot hyvin
      Menin keskustelemaan ja minulle laitettiin paperi eteen kuvausajan varausta varten. Kuvaukset varattiin viikon päähän. Koitin soittaa sinne ja perua varausta jospa se olisi mahdollista samana päivänä parin tuntia oli kulunut, sieltä ei tietenkään vastattu. Paperissa lukee voimme peruuttaa normaalihintaiset varaukset ilman kustannuksia 7 arkipäivää ennen sovittua kuvausaikaa. Mutta siitä päivästä kun olin kuvauksissa seuraaviin kuvauksiin oli 7 arkipäivää. Kun puheluun ei vastattu tiesin että oli myöhäistä ja täysin huijatuksi tunsin oloni. Luettuani tarkemmin siinä luki Kustannuksemme myöhäisemmästä peruutuksesta tai kuvausajan käyttämättä jättämisestä ovat 100,- jotka veloitamme edelleen kuvausajan varanneilta laskulla.
      Ja lopussa
      VELOITAMME 50% mallikansionhinnasta jos varaus peruutetaan.

      Eli minulle maksoi samana päivänä tehdyn varauksen peruutus 260e.
      Silmät tarkkana nuoret naiset, älkää tehkö samaa virhettä, ton summan eteen joutuu tekemään töitä. Kun Elite sai tuon summan 5min työstä :)

      • Minski921

        Kävin kanssa testikuvauksissa ja haastattelussa jotka kesti reilun tunnin. ja sitten käytiin kuvat läpi ja kerrottiin onnistuiko ne sanottiin myös että hymyä kaivattiin enemmän ja annettiin vinkkejä miten parantaa. Tämän jälkeen oli haastattelu ja kysyttiin onko omaa halua ja mitä aion tulevaisuudessa. Sitten annettiin sopimus missä luki noi jutut ja sain miettiä otanko sen eikä kukaan pakottanut. Kerrottiin myös mitä se tarkoittaa jos lähtee tekemään mallikansiota ja maksaa sen 390e. en ottanut kansiota koska rahatilanne ei nyt ole sellainen mutta opin tosi paljon ja oikeesti jo noissa testikuvauksissa itsevarmuus kasvoi tosi paljon ja nyt mietin meenkö tekemään sen kansion.


      • lakiajaja

        Hahahahahahahah sun kirjotuksesta sai "pettynyt90" päivän naurut. Oot kyllä tyrä!

        Oisko kannattanu lukea sopimus kunnolla?

        Ps. Tiesitkö että jos olisit jättänyt menemättä hammaslääkäriin, lentokoneeseen, hotelliin, kampaajalle tai mihin tahansa jo sovittuun palveluun niin niillä olisi oikeus laskuttaa sulta 100%, niin tuo 50% kuulostaa vielä ihan reilulta.

        Tais olla sun ihan oma moka! :D :D :D


      • kyyninen
        lakiajaja kirjoitti:

        Hahahahahahahah sun kirjotuksesta sai "pettynyt90" päivän naurut. Oot kyllä tyrä!

        Oisko kannattanu lukea sopimus kunnolla?

        Ps. Tiesitkö että jos olisit jättänyt menemättä hammaslääkäriin, lentokoneeseen, hotelliin, kampaajalle tai mihin tahansa jo sovittuun palveluun niin niillä olisi oikeus laskuttaa sulta 100%, niin tuo 50% kuulostaa vielä ihan reilulta.

        Tais olla sun ihan oma moka! :D :D :D

        Tämä on selvästi joku eliten työntekijä joka laittaaa samaa vastausta muillekin pettyneille muillakin keskustelupalstoilla! Aika kauheeta että noin raadollisesti tehdään rahaa toisten unelmilla!


      • kusetuskuvaamo
        kyyninen kirjoitti:

        Tämä on selvästi joku eliten työntekijä joka laittaaa samaa vastausta muillekin pettyneille muillakin keskustelupalstoilla! Aika kauheeta että noin raadollisesti tehdään rahaa toisten unelmilla!

        Eiköhän se pilkka lopulta osu Studio Eliten omaan nilkkaan, kun joutuvat oikeuteen vastaamaan petoksesta sekä huijauksesta ja maksamaan takaisin kaiken väärin perustein hankkimansa rahan...
        Studio Elite on kusetusfirma, josta Kuluttajavirasto varoittaa:
        "Kuluttajaliitto varoittaa Studio Eliten maksuttomista mallikansion koekuvauksista
        Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi) on ollut viime syksynä käsittelyssä useita riitoja, joissa on ollut kysymys Studio Eliten tarjoamista maksuttomista mallikansiokuvauksista, jotka ovat johtaneet kalliin kuvauskansion tilaamiseen. Tapauksissa nuoria on houkuteltu maksuttomaan kuvaukseen, jonka yhteydessä on markkinoitu maksullista 390-395 euron arvoista kuvaussopimusta.
        Sopimusehdoissa on ollut maininta siitä, että kuvaussopimuksen peruuttaminen ei ole mahdollista.
        Paineen alaisessa tilanteessa on tehty useita maksullisia sopimuksia, joita nuoret ovat yrittäneet perua joko seuraavana päivänä tai muutaman päivän kuluessa. Studio Elite ei ole suostunut palauttamaan kuvausmaksuja. "

        https://www.kuluttajaliitto.fi/wp-content/uploads/2017/02/2017-Tiedote-Studio-Elite.pdf


    • -Huijarit-

      Jouduimme saman huijauksen kohteeksi. Lapsemme oli kuvauksissa tiistaina ja epähuomiossa allekirjoitimme paperin, että tulemme kuvauksiin saman viikon perjantaina. Peruin heti samana iltana spostilla kuvaukset ja soitin seuraavana päivänä. Peruutuslasku tuli heti seuraavana päivänä 95€. Onko Elite vienyt näitä laskuja ulosottoon? Yrityksestä täytyy tehdä rikosilmoitus, täyttä huijausta.

      • Ihan kamalaaaaa!!!

        Aivan surkea paikka. Kaverilta pöllittiin rahat. Jumankauta....ei naurata. Pitäis kieltää lailla tollanen ihmisten kusettaminen


      • MISULISU
        Ihan kamalaaaaa!!! kirjoitti:

        Aivan surkea paikka. Kaverilta pöllittiin rahat. Jumankauta....ei naurata. Pitäis kieltää lailla tollanen ihmisten kusettaminen

        HYVÄ PAIKKA TÄÄ ON, MÄ TIEDÄN KU OON KÄYNNY KUVAUKSIS SIEL. TAIDAT VAA OLLA KATEELLINEN KU ET ITE OO OLLU :)?


    • LOtta10

      Itellä ainakin positiivisia kokemuksia, olin koekuvauksissa ensin missä otetttiin kuvia ja ohjattiin tosi hyvin että ei haitannut yhtään vaikka en ennen oo ollut missään ja vaikka tulin vaan kokeilu fiiliksellä. Kuvien oton jälkeen puhuttiin johtajan kanssa ja äiti luki lapun missä kerrottiin kaikki mallikansiosta ei kukaan mihinkään pakottanut ja ei ollut pakko heti päättää vaan mietittiin seuraavaan päivään. Äiti soitti seuraavana päivänä ja varasi ajan 14.2 kuvauksiin. mallikansio maksoi jonkun 390e.
      Mallikansion kuvauspäivä oli tosi kiva tykkäsin niistä kuvista mitä saatiin itse en edes uskonut että niin hyviä kuvia saisi mutta sain tosi hyvät ohjeet poseerauksiin. Nyt oon lähettäny hakemuksia mallitoimistoihin ja ootan vastausta vaikka ei onnistuiskaan niin tykkäsin tosi paljon kuvauspäivästä ja menisin kyllä uudestaankin. Kaikkeen saa hyvät ohjeet ja tuntuu että jos saa jotain töitä niin nyt osaa olla rennosti kameran edessä ja pystyy siihen :)

    • miumiu

      Halusin kertoo vaan et oon ite käynny tuol elitel koekuvauksis ja tekee sen mallikansion ja ihan huippu kokemus oli kyllä!! En kyllä kokenut tulevani huijatuksi ja ihan naurattaa kun lukee ihmisten kommentteja täälä, taitaa olla kateellisten panettelua :). Henkilökunta oli ystävällista ja kuvaaja ohjeisti ja kertoi miten pitää poseerata, mihin katsoa jne. ja päästiin kuvaamaan myös ulkokuvia... nii ja pakko sanoa että kuvista tuli kyllä tooooosi hyviä ja vielä erityis kiitokset stylistilleni Ronjalle ihanista kuvauslookeista

      • Anonyymi

        Onpa kiva kuulla että sulla meni hyvin ehkä mäkin yrutän päästä mslliksi eliteen!


    • kentsu3

      hahha joo ei voi muutaku nauraa kun lukee näitä keskusteluita täällä :D mun yks kaveri ainaki pääs niillä elitellä otetuilla kuvilla hakemaan eteenpäin ja nyt se on fondilla. itekki ajattelin hakee tohon koekuvaukseen mut oon kyl aika lyhyt, eikä mainosmallin hommia vois tehä

    • hiirenharmaa

      Firma rahastaa tehokkaasti erilaisia "puuterirahoja" myös tavallisten henkilökuvausten yhteydessä. Normaalilla hinnalla ei saa välttämättä muuta kuin mustavalkoisia kuvia ja luvattu kuvankäsittely on vain kuvakoon pienennystä.

    • FAKIT

      luin näitä viestejä ja vastasin studio elitelle että 'en ole tulossa' ja heti melkein tuli vastaus 'ok hyvä' HUIJAUSTA KOKO PAIKKA!!!

    • jenje

      Hei, pakko ottaa osaa tähän keskusteluun.

      Työskentelen promodel (www.promodel.fi) mallitoimistossa etsien uusia malleja ja tuntuu uskomattomalta lukea tällaisia keskusteluja kyseisestä kuvaamosta. Pakko ottaa ammattilaisena osaa tähän keskusteluun, koska tuntuu käsittämättömältä tämä studio elitestä käyty keskustelu. Ensinnäkin,
      1. ) Studio Elite EI ole huijaus firma, vaan yksi suomen ainoita uusien mallien välitysfirmoja.

      2. ) Tässä lista promodelin malleista, jotka ovat päässeet Studio Eliten kautta meidän toimistoomme:

      http://www.promodel.fi/miehetmodel2.php?cat=|1529970
      http://www.promodel.fi/teinitmodel2.php?cat=85914100
      http://www.promodel.fi/teinitmodel2.php?cat=02536100
      http://www.promodel.fi/mainosmodel2.php?cat=61373000
      http://www.promodel.fi/mainosmodel2.php?cat=92498500
      http://www.promodel.fi/30model2.php?cat=67322600
      http://www.promodel.fi/30model2.php?cat=85429800
      http://www.promodel.fi/30model2.php?cat=62860100
      http://www.promodel.fi/miehetmodel2.php?cat=34264400

      Studio Elite on siis hyvä paikka uusille malleille aloittaa mallintyöt.

      Amen ja hyvää kesää!

      • imodel

        Hyvä Jenje ajattelin kysäistä seuraavaa, voinko hakea sinne teidän toimistolle myös malliksi vaikka olen jo tuolla Clamos studion listoilla?

        Eli voiko malli olla kahden toimiston listoilla samaan aikaan? Kävin tekemässä kansion tuola studio elitellä talvella 2014 ja pääsin ekan hakukierroksen aikana sisään. Mietin että keikkojakin voisi olla enemmän jos olisi kaksi bookkaajaa ;)
        Ps. kuviani voi katsoa täälä jos vaikka teillä tarvetta olisi: http://www.clamos.com/mallit/naiset-ammatti/hln_2415196.htm

        terkuin Heta


    • mallinsisko

      Hyvä ja ammattimainen paikka on kyseessä. Sisko kävi sielä kuvauksissa ja on kyllä saannut paljon tykkäyksiä mallikansioonsa ja muutaman mallikeikankin saanut sittemmin.

      Hyvä paikka jos mallinhommat aidosti kiinnostavat!

    • Ammattimalli

      Onneksi en itse tehnyt studio Elitellä aikanaan mallikansiota, vaan menin suoraan juttelemaan suureen tunnettuun mallitoimistoon. Mallitoimiston omistaja sanoi studio Eliten lupaavan paikan kyseisen mallitoimiston listalta, vaikka toimisto itse ei tiennyt tästä mitään. Jäivät "kiinni" kun mallit alkoivat soittelemaan toimistoon. :) Olen myöhemmin myös kuullut, että osa asiakkaista karttaa Eliten kuvia, ja kaikki toimistot eivät hyväksy niitä väärän tyylin vuoksi mallikansioksi.

    • karoliina1

      Kävin koekuvauksessa kyseisessä paska firmassa ja tein mallikansion. Minussa oli kuulma ainesta malliksi. Tilasin lisäkuvia ohjeen mukaan ja samalla maksoin ne. Toimitusajan pito olla 1-2 viikkoa. Nyt olen odottanut maksamiani kuvia yli kaksi kuukautta. Soitellut kuvaaja Jari Tolvaselle ja Anette Flinkille. Lähettänyt pyydetyt tiedot, soittanut, selitellyt ja taas selitellyt samat asiat. Ja edelleen odottelen maksamiani kuvia ja harkitsen vakavasti tekeväni asiasta rikosilmoituksen.

      • kaihomieli

        Juuri näin. Minulle eivät vastanneet sähköpostiin, ei puheluihini eikä soittopyyntöihin. Tsemppiä sulle, minä hävisin


    • LloO

      kun olin FB ssä niin IL oli julkaissut "Tämä komea rikollinen työskentelee nyt mallina" ja siin oli sen kuva mikä on siinä malliston etusivuilla EN SUOSITTELE!

    • Papmenmod

      Suosittelen mallin duunei vaan jos on pokkaa esiintyä eikä kameraa pelkää. Ite paparazzilla mies mallina ja ainaskin ne studio eliten ottamia kuvia käyttää nytkin sivuillaan mallikansiossani. Niillä niitä koekuvauksia ja keikkoja saa asiakkailta u know.

      Ehdottomasti yks parhaita paikkoja suomessa aloittaa mallin duunit jos ei itsellä ole suhteita toimistoihin suomessa.

      "Modeling since 2012"

    • Mallina itsekin ollu

      Ottakaa ne kuvat Fashion teamilla! Ammattimainen ja hyvät asiantuntijat!

    • vivienne

      Onko tämä Studio Elite:n koekuvaus ja haastattelu kuitenkin TÄYSIN ILMAINEN ?
      Ja nyt puhutaan lapsimallista..?

      Pitääkö lapsenkin (alle 7v) tehdä ihan mallikansio ??

    • Kaihomieli

      Varokaa hyvät ihmiset Studio Eliteä. Aivan kusetusfirma. Perivät peruutusmaksuja joita ei todellisuudessa edes ole, uhkaavat perintätoimistolla y. Älkää antako lastenne mennä mallikuvauksiin tähän firmaan. Aliarvoista toimintaa!!!

      • Kappelinkello

        Kusetusta kusetusta. Hyvä kun tehty julkinen juttu


    • Kajsuliina

      Tottakai maksaa jos jättää tulematta, jos olet sopinut ajan niin menet! Itse olin eilen koekuvauksissa ja valokuvaaja oli tosi kiltti ja kertoi miten pitää olla (olin ekaa kertaa kameran edessä), Anette Flink oli myös ystävällinen :) . Kyllä mua kehuttiin että mulla hienot pitkät jalat ja hyvä sporttinen kroppa ( olen 13v), tykkäsivät myös siitä ku hymyilin kunnolla kameran edessä että hampaatki näkyy, sanoivat että jotkut tulee kuvauksiin ja eivät yhtään hymyile ja tottakai nuoren täytyy hymyillä kuvissa ;) .Sanoivat myös että mulla on hyvä muutautumiskyky. Mutta kyllä sitä negatiivista kommenttia tuli myös että mm. Että Mulla on aika huono iho mutta ei se haittaa, ku meikillä saadaan peitettyä. Itel ku olin lukenut näitä kaikkia kommentteja tästä " paskasta" paikasta nii yllätyin tosi positiivsesti! Kaksoseni halusi myös sinne mutta sitte muutti mieltäänsä, nii peruttiin sen koe kuvaus ja ei maksanu mitään (huom. Soitettiin sinne 2 ARKIPÄIVÄÄ ennen). Mulle tehään nytt kansio kahen viikon päästä, odotan innolla!! Mutta voisko joku kertoa vähän tarkemmin että mitä tehään sitte siinä ku tehään kansiota :)
      Hyvää viikonloppua!

    • Entinen asiakas

      Oli pakko kirjoittaa tänne kun muillakin on samoja kokemuksia kuin itselläni.
      Itse menin myös "kuvattavaksi" Eliteen, eli pikakuvat otettiin ja katsottiin olisinko sopiva hommaan. Itse kuvaus meni ookoo, mutta tämän jälkeen kaikkien vuorollaan piti mennä johtajanaisen puheille.
      Noh, tyyli oli erittäin päällekäyvä ja hyökkäävä hänellä, hän nälvi hiuksiani hyvin ikävään sävyyn miten olin ne laittanut, tyyliin: tuon ikäinen ja tuolla lailla oot hiuksesi laittanut ja sätti laittamaan hiukseni ikäiselleni sopivalla lailla. Sitten hän kertoi että haluaisi ottaa minusta glamour-kuvia ja että joka mallilla pitää olla mallikansio, enkö sitä tiennyt? Hänen tyylinsä puhua oli kokoajan alentuva ja hyökkäävä. Sitten alkoi armoton mallikansio-kuvien-kauppaaminen, ja juuri minä saisin parin päivän sisään erikoishintaan mutta että kannattaa heti kuulemma varata aika. Minua inhotti hänen päällekäyvä tyylinsä ja sanoin harkitsevani asiaa.
      En itse vielä asu Hki:ssä joten matkaakin sinne oli reilusti. Kun kotiin pääsin niin parin päivän sisään alkoi soittorumba, hän yritti pakkomyydä kansio-kuvien tekemistä minulle. Se lakkasi kun laitoin hänen nron ylös enkä vastannut soittoihin.
      Itselleni jäi hyvin negatiivinen kuva kyseisestä paikasta. Nuoria tyttöjä ja nuoria ja aikuisia naisia tuli ja meni kuin liukuhihnalta kuvattavaksi kokoajan, jatkuva virta kävi ulko-ovesta ihmisiä sisään ja ulos.
      En suosittele kokemukseni perusteella kenellekään kyseistä paikkaa. He eivät väitä malleja vaan ovat valokuvaustoimisto, eli yrittävät pakkomyydä mallikansiokuvauksiin ihmisiä tosi hyökkäävällä tyylillä - tyyliin: tyhmäkö olet kun et tällaiseen tule, joka mallilla pitää olla kansio, ja näin hyvä tarjous, kyllä sun kuule kannataa tähän tarttua, laitetaanko nimi alle....

      • Mainosmalliksiko

        Itse olen Clamoksella listoilla ja koskaan ei ole keikkoja sieltä tullut. Kovasti niitä kursseja tarjoavat.

        Tämä Elite ainakin minulle oli tosi kurja kokemus. Kävin koekuvauksissa ja aivan hukkareissu se oli! Erityisesti tämä Anette oli epäkohtelias ja tyly, yrittää pakko myyydä kansioita ja ei halua uskoa ei:tä vastaukseksi. En ottanut kansiota sieltä kun homma haiskahti ja pahasti...


      • HuvittunutJApettynyt

        Juurikin näin... todella epäkohteliasta käytöstä tältä pomolta Anette Flinkiltä, kohteli minuakin kuin jotain älyvammaista. Ensin haukuttiin ja sanoi että minulla ei ole itseluottamusta ja kertaakaan hän ei ole nähnyt minun hymyilevän ja mikä minun ongelma mahtaa tässä nyt olla???? :D Asiasta en sen kummemmin välittänyt (lähinnä huvitti hänen tyylinsä yrittää olla "uhkaava", ja alentava), tiedän itse omaavani hyvän itsetunnon ja/mutta myönnän että kuvissa olin kuin peura ajovaloissa. Mutta tunnelma oli muutenkin "kuristava" ja ei pystynyt rentoutumaan.

        "Haastattelun" loppupuolella iski paperit pöydälle ja kun olin katsonut niitä 3sekuntia ilmoitti hän minulle töykeästi että "nyt sun tarvis ottaa ne paperit siitä käteen!?"

        ja säälittää tosiaan myös nämä ainoat positiiviset kommentit ja "olisit lukenut saatanan idiootti! :D" koska nimenomaan He täällä kommentoivat.


    • kuvauksissa käynyt

      *****Mä sain tällaisen meilin kun kyselin koekuvauksista:


      Hei xxxx,

      Sinulle on varattu testikuvaus- ja haastatteluaika tiistaille xxxx klo 12.00
      studiollemme osoitteeseen;
      Ratakatu 29 A / 1. krs 00120, Helsinki (Punavuori, Viiskulma).

      Kun tulet paikalle, tule käytävän päähän ja aloita lomakkeen täytön jossa kysymme esim. vartalon mitat (tarkistathan painosi ja pituutesi ennen kuin tulet).

      Koska olet alaikäinen niin tulethan huoltajasi kanssa paikalle.

      Testikuvauksissa sinusta otetaan noin 50 kpl mustavalkoista kuvaa.
      Kuvaajamme käy kuvat läpi ja valitsee noin 5-10 parasta kuvaa.
      Hän katsoo muuntautumiskykysi, ilmeet ja kropan hallinnan läpi. Kuvaaja myös katsoo samalla onko sinusta potentiaalia lähteä hakemaan malliksi.
      Meillä menee noin tunti.

      Johtaja Anette Flink haastattelee sinua ja käy läpi vähän näitä perussääntöjä ja tulevaisuuden suunnitelmiasi läpi.

      Vaatetus

      -Pue päälle tiukat farkut tai legginssit, ihonmyötäinen yksivärinen t-paita ja ota mukaan korkokengät (avokkaat tai sandaalit). Ei saappaita, nilkkureita tai kiilakorkokenkiä.

      Ulkonäkö

      - Hiukset puhtaina ja laitettuna.
      - Hillitty ja siisti meikki, mutta ei liikaa.

      Sijainti
      Pääsette parhaiten meille joko
      - Raitiovaunulla 3B Kaivopuiston suuntaan ,joka lähtee
      Rautatientorilta tai
      Stockmannin edestä (Mannerheimintien puolella oleva pysäkki) Pysäkki
      jolla pitää jäädä pois on Iso-Roobertinkadulla.
      - Kampista bussilla numero 14, joka lähtee Fredrikinkadun puolelta ja
      pysäkki millä jäät pois on Viiskulma.
      Tulethan paikalle ajoissa!!!!

      Peruutus

      Jos kyseinen aika ei teille sovi tai tulosi jostain syystä estyy,
      ilmoitathan siitä meille PUHELIMITSE kaksi arkipäivää aikaisemmin,
      arkisin klo 10-16 numeroon: 010 219 6300, ettemme varaa kuvaajaa turhaan.

      Kustannamme kuvauksesi, jonka arvo on 100 euroa, joten
      peruuttamattomasta ajasta perimme kyseisen summan.




      **** eli itse en saanut kuvia mukaan, he vain ottivat niitä ja jos olisin halunnut ne niin olisin niistä joutunut maksamaan. Kansiota tämä johtaja tuputti melkein väkisin kovaan hintaan ja asenne hänellä oli ilkeä.

    • kajsuliina

      Olin siis pari viikkoa sitten eliten mallikansio kuvauksissa ja kivaa oli :) Meikit ja kampaukset sopivat hyvin vaatetukseeni. Sain vain nähdä pari hyvää kuvaa kun kuvia otettiin koska maksamme osamaksulla. Mulla ei siis ole mitään negatiivista kommenttia tästä paikasta! En tiedä miksi kaikki valittavat ja arvostelevat tätä paikkaa?

    • Asiakasmoneen

      Varmaan siksi ihmiset kertovat kokemuksistaan koska heidän kokemuksensa oli huono ja haluavat varoittaa muita. Selvästi pääasiassa harmitellaan johtajan epäystävällistä käytöstä ja mallikansiosopimuksen erikoisia sopimusehtoja (esim. peruutukset). Itse en olisi edes mennyt jos olisin varoituksiin törmännyt koskien kyseistä paikkaa.
      Itselläni ei ole mitään paikkaa vastaan, vaikka en sitä suoraan voi kellekään suositella. Mulla oli asialliset ja mukavat valokuvaajat, mutta tämä keskustelu johtajan kanssa oli varsin mielenkiintoinen. Tavallaan käy sääliksi häntä, kun perusajatus on ihan ookoo (ilman näitä sopimus-juttuja), mutta selvästi homma on lähtenyt käsistä jossain vaiheessa. Työhön ehkä ikäänkuin rutinoidutaan ja ei enää osata nähdä esim. asiakaspalvelua asiakkaan näkökulmasta. Johtajanaisella selvästi on paha olla, vaikka varmaan tienaa tällä bisnesidealla hyvin. Ehkä raha ei ole tuonutkaan onnea vai mikä lie syynä...
      Ehkä itseäni eniten harmitti kun tulin pitkän matkan päästä tuonne ja ei käteen jäänyt mitään. Matkustaminen junalla maksoi kuitenkin paljon ja odotukset kyseistä yritystä kohtaan olivat erilaisemmat kuin mitä todellisuus sitten kertoi.

    • Viimeinenhuijaus

      Studio Elite huijaa lapsia ja vanhempia! Meille ei kerrottu johtajan palautetilaisuudessa, että mallikansiota varten varattua aikaa ei voi perua. Sopimuspaperi ojennettiin minulle allekirjoitettavaksi ikään kuin olisin hyväksynyt mallikansion maksutavan. Vasta lähtiessämme johtaja kertoi, että ajan voi muuttaa esim. jos sairastuu, mutta ei sanonut, että aikaa ei voi perua. Kun tyttäreni sai paremman tarjouksen, peruin ajan. Minulle kerrottiin Studio Elitessä, että aikaa ei voi perua, ja että kuvauksen täysi hinta, 390 euroa, tullaan laskuttamaan minulta. Koin tulleeni huijatuksi! Nyt olen riitautunut Studio Eliten kanssa kohtuuttoman sopimusehdon ja olen valittanut asiasta kuluttajariitalautakuntaan. Olen valmis viemään tämän asian niin pitkälle kuin tarve vaatii. Johtaja yrittää huijata nyt väärän lajin ihmistä! Ja tätä huijaamista on ilmeisesti tapahtunut useiden vuosien ajan.
      Kehottaisin myös muita huijatuksi tulleita tekemään valituksen kuluttajariitalautakuntaan:
      http://www.kuluttajariita.fi/fi/
      Kuluttaja-asiamiehelle voi myös jättää ilmoituksia netissä:
      http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/
      (ilmoita epäasiallisesta markkinoinnista tai kohtuuttomista sopimusehdoista-tee ilmoitus)
      Jos kuluttaja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakuntaan tehdään useita valituksia ja ilmoituksia Studio Elitestä, niin toivottavasti kuluttajaviranomiset pakottavat yrityksen toimimaan kuluttajansuojalain mukaisesti. Nythän näin ei tapahdu! Itse uskon yhteispeliin ja joukkovoimaan. Tarvittaessa otan myös kaikki mahdolliset mediat ja juristin avukseni taistelussa Studio Eliteä vastaan.

      • Huhhuh1122

        Täällä toinen joka tekee kaikkensa että ko yrityksen huijaukset loppuvat. Laittakaa kaikki huijatut yllä olevan linkin kautta ilmoitus. Muuten tämä hirviö jatkaa toimintaansa. Toiminta ei lopu vain netissä kirjoittelemalla vaan täytyy toimia. Kaikki yllä kirjoitettu on täyttä totta, meille kävi samoin. Älkää hyvät ihmiset menkö tarjottuihin ilmaisiin kuvauksiin tai jos menette, EI NIMIÄ MIHINKÄÄN PAPERIIN. Et saa peruttua tekemääsi varausta. Jos sinulla ei ole rahaa, tarjoaa tämä hirviöpomo osamaksumahdollisuutta Lindorffin kautta. Jos laitat nimesi kuvauksen tilauspaperiin, tämä topakka täti laittaa lainahakemuksen samoin tein eteenpäin. Seuraavana aamuna oli jo 390€ laina haettu VAIKKA EMME OLLEET OSTANEET KO YRITYKSELTÄ MITÄÄN VAAN VARANNEET KUVAUSAJAN JA PERUNEET SAMOIN TEIN!. Yritimme myös perua lainaa Lindorffilta, josta sanottiin että emme voi perua sitä. Vain ko yritys voi perua lainan. WHAT?? Emme ole ostaneet mitään, ainoastaan varanneet kuvausajan, jonka peruneet?? Taitaa olla rahoittaja samassa kompuksessa Eliten kanssa. Pyysin tätä Eliten 'johtajaa' perumaan lainahakemuksen ja hän vastasi ettei tule sitä tekemään. Varaus kun on sitova. Tiedoksi muille höynäytetyille, EI OLE OLEMASSA SOPIMUSTA JOTA EI VOI PURKAA. Älkää siis maksako vaan tehkää ilmoitus kuluttajariitalautakuntaan. Tämä yritys käyttää myös ilmaisia harjoittelijoita te-toimiston kautta. On todella kyseenalaista yhteiskunnan ja nuorten ihmisten hyväksikäyttöä sekin.


      • kuluttaja-asiamies

        Ethän sä voi valokuvaajaa peruuttaa ilman kuluja jos oot valokuvaajan / valokuvaamon palveluja menny tilaamaan. ..?

        Esimerkkinä tilaat nykypäivänä minkätahansa valokuvauspalvelun esimerkiksi vaikka häävalokuvaajan ja päätät perua tämän niin kyllä joudut silti maksamaan hääkuvaajan palkkion. Sama varamsti pätee tähän mallikansion tekoon ja varsinkin jos sopimusehdoissa näin kerrotaan.

        Ei ehkä olis alunperin kannattanu sopia kuvausta tai ainaskaan perua kuvausta jos sellaisen olet mennyt sopimaan?

        Kuluttaja-asiamies


    • koviakokenut97

      Itsellä myöskin samat kokemukset. Varmistin asian sähköpostilla ennen sinne menoa, että voin tulla tätini kanssa koska äiti ei päässyt ja silloin olin alaikäinen. Sanoivat että allekirjoitetun lupalapun kanssa kyllä. Paikanpäällä oli kaikennäköistä ja kokoista ''mallia'', meikkaaja mulkoili ikävästi kaikkia. Kuvaaja oli mukava mies, kohtelias yms. Kuvat otettiin, ja sen jälkeen pomon huoneessa kun sanoimme tästä että luvattiin että saa tulla tädin kanssa, niin alkoi huutaminen. Kuulema ikinä eivät ole näin luvanneet, jonka jälkeen Flink HUUSI minulle siitä etten kirjoittanut itse lappua missä oli tiedot yms... Kävin vessassa jona aikana tätini täytti sitä jonkin verran? :D Kuulema 17v pitäisi osata jo itse kirjottaa. Hyvin ikävää käytöstä, eihän kukaan asiakaspalvelija nyt sentään huuda missään vaan alkaisi selvittämään kuka ja milloin luvannut että tämä järjestely käy. Passitti samantien ulos sieltä tämän jälkeen :D

      Siellä oli myös kuvaamassa mallikansiota n. 14v ikäinen tyttö joka meikattiin hyvin halvan näköiseksi ja hänen äitinsä kauhisteli asiaa paikalla että miten tuollaiset tehdään noin nuorelle... Ei tänne enään ikinä.
      Nykyään studio elite hankkii uusia uhreja myös instagramissa, kommentoi kaikkia kuvia missä näkyisi vaikka puolikaskin naama että '' malliainesta, todella kaunis, oletko harkinnut tulla kuvauksiin???'' :DDdd
      Tsiisus. Opettelisivat ensin asiakaspalvelemaan.

    • Viimeinenhuijaus

      Hei koviakokenut97 kannatan väkivaltaa tapauksessasi, eli jos kuluttajvirannomainen ei kiinnosta niin ota veitsi ja mene viiltelemään itseäsi tai studion työntekijöitä, vähän samaan tyyliin kuin Ranskassa. Täytyy sanoa että oma tyttäreni ei itseään viiltele, ja opetan hänelle sen että elämässä voi tehdä mitä itse haluaa, mutta sinun tapauksessa taitaa olla ainut vaihtoetho että otat veitsen esille!

    • liitykirkkoon.fi

      Hei kaikki uskovaiset, liittykää kirkkoon:
      www.liitykirkkoon.fi
      Ps. Laittakaa rukouksia tänne niin ei anneta pahuuden ja saatanan voimien värähdellä negatiivisesti keskuudessamme! Uskossa on voimaa!

    • siionivuori

      ENSIMMÄINEN SIIONIN VUORTEN SIUNAUS:


      Raamatun kertoma ensimmäinen siunaus, joka alkoi Siionin vuorelta Jerusalemista, oli sitä aikaa, jolloin Salomo rakensi temppelin Siionin vuorelle.


      Salomo oli Israelin kuninkaana lähes kolme tuhatta vuotta sitten. Salomon isä oli kuningas Daavid, joka osti Jerusalemista maapalan temppeliä varten. Sitä aluetta kutsuttiin Siioniksi. Olen käynyt muutaman kerran tällä paikalla ja nähnyt Siionin vuoren. Salomo rakensi temppelin sille vuorelle. Temppeli oli toiminnassa kolmesataa seitsemänkymmentä viisi vuotta, sitten se hävitettiin.


      Myöhemmin se rakennettiin uudelleen. Jeesuksen aikana temppeliä kunnostettiin ja laajennettiin. Luin psalmista sata kolmekymmentä kolme, että Siionin vuorille Jumala on säätänyt sellaisen siunauksen, joka antaa ikuisen elämän ihmisille.


      Millainen tämä siunaus oli Salomon aikana ja hänen jälkeensä? Miten temppelistä löytyi ikuisen elämän siunaus?


      Raamattu kertoo, että jokainen ihminen on syntinen. Me olemme tehneet monenlaista syntiä. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Mutta Jumala rakastaa syntistä ihmistä. Hän haluaa, että ihminen saisi syntinsä anteeksi ja pääsisi jälleen Jumalan yhteyteen. Niinpä Jumala antoi Vanhan Testamentin uhritoimituksen. Raamattu kertoo erilaisista uhreista. Kun uhri uhrattiin, synti sai rangaistuksen ja ihminen sai anteeksi.


      Raamattu kertoo viidestä erilaisesta uhrista, joilla lähestyttiin Jumalaa. Jokaisella uhrilla on oma sanomansa. Kolmas Mooseksen kirja kertoo näistä uhreista. Siellä on polttouhri, ruokauhri, yhteysuhri, syntiuhri ja vikauhri. Kaikkien uhrien sanoma on esikuva Jeesuksen tekemästä sovitustyöstä.


      Kun Jeesus oli ristillä, sillä oli monta eri merkitystä. Eniten puhumme siitä, että Hän vei ristille meidän syntimme.


      Luin psalmista sata kolmekymmentä kolme, että Jumala on säätänyt Siionin vuorille siunauksen, jonka kautta on mahdollisuus saada iankaikkinen elämä.


      Miten iankaikkinen elämä oli mahdollista saada Vanhan Testamentin uhrien kautta? Niitähän uhrattiin Salomon rakentamassa temppelissä Siionin vuorella.


      Luemme lyhyesti vikauhrista. Raamattu kertoo, että kun syntinen ihminen halusi saada synnit anteeksi ja päästä Jumalan yhteyteen, hän uhrasi vikauhrin.


      Mutta hyvityksenä Herralle hän tuokoon papille vikauhriksi sinun arviosi mukaisen, virheettömän oinaan pikkukarjasta. Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen Herran edessä, annetaan hänelle anteeksi kaikki, mitä hän on tehnyt sellaista, josta hän on tullut vikapääksi. (3Ms 6:6,7)


      Lisäksi oli monia muitakin uhreja. Jos joku oli oikein köyhä, eikä hänellä ollut lammasta, hän sai tuoda ”köyhän ihmisen uhrin”. Se oli kyyhkysiä tai kaksi kyyhkysen poikaa. Muistamme, että Jeesuksen vanhemmat toivat tämän ”köyhän ihmisen uhrin” kuukausi Jeesuksen syntymän jälkeen. He olivat köyhiä, eikä heillä ollut varaa ostaa lammasta. Jumala haluaa, että köyhät ja rikkaat voisivat Häntä lähestyä. Siksi on olemassa myös köyhien ihmisten antama uhri.


      Raamatussa on paljon säädöksiä uhraamisesta. Kerron niistä lyhyesti


      Kun joku halusi uhrin uhrata, hän meni lammaslaumaansa ja etsi sieltä virheettömän ja terveen lampaan. Tästä Jumala oli antanut määräyksen, että Hänelle ei saa uhrata sairasta eläintä uhriksi. Jumala oli hyvin tarkka tästä määräyksestä. Eläimen täytyi olla virheetön.


      Sitten syntiä tehnyt ihminen tuli uhrin kanssa Jerusalemiin. Jerusalemissa oli Siionin vuorella Salomon rakentama temppeli. Ainoastaan siellä sai uhrin uhrata. Jos joku asui kaukana, hän voi ostaa Jerusalemista uhrilampaan.


      Kun sitten ihminen, joka halusi uhrin uhrata, tuli temppelialueelle, portilla joku pappi tarkasti, että uhri oli täydellinen. Pappi tarkisti uhrin hyvin tarkkaan. Hän katsoi silmät, korvat ja tutki uhrin joka puolelta. Jos siitä löytyi pienikin virhe, se ei kelvannut uhriksi. Mutta jos uhri oli täydellinen, pappi antoi luvan, että se saatiin uhrata.


      Sitten syntinen ihminen meni uhrin kanssa temppelin pihalle, jossa oli pappeja palvelemassa. Siellä hän pyysi jotain pappia auttamaan häntä. Pappi tuli ja yhdessä mentiin alttarin luo. Alttarilla oli tuli. Siinä oli puita palamassa. Usein tässä uhritoimituksessa syntinen ihminen laski kätensä uhrin pään päälle ja tunnusti syntinsä. Pappi oli vieressä kuuntelemassa.


      Varmaan papit saivat kuulla monenlaisia syntejä tunnustettavan. Joku kertoi, että hän oli varastanut ja näin tehnyt syntiä Jumalaa vastaan. Ehkä joku oli kaupankäynnissä pettänyt toista ihmistä. Joku oli valehdellut ja siten tehnyt syntiä Jumalaa vastaan.


      Siionin vuorella temppelin pihalla pappi kuunteli, kun syntinen syntejään tunnusti. Ehkä joku kertoi, että hän oli vihassaan lyönyt lastaan tai puolisoaan, näin tehnyt syntiä tätä ja Jumalaa vastaan. Ehkä joku oli riidellyt naapurinsa kanssa.


      Varmaan ihmiset tunnustivat monenlaisia syntejä. Pappi kuunteli vieressä ja ehkä hän ajatteli, että kyllä ihmiset ovat paljon tehneet hirvittäviä asioita. Ehkä pappi mielessään kauhisteli sitä syntien määrää, joka oli ihmisten elämässä

    • siionivuori

      TOINEN SIIONIN VUORTEN SIUNAUS:


      Toinen siunaus on Golgatan siunaus. Golgata on meille tuttu paikka, olemme siitä lukeneet Raamatusta. Siitä saarnataan usein. Se on maailman kuuluisin paikka, sijaitsee Jerusalemissa. Sekin luetaan Siionin vuoreksi. Sieltä on lähtenyt siunaus, joka antaa ikuisen elämän.


      Millaisia siunauksia on saatu Golgatalla?


      Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen. Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hepreankielellä Golgataksi. Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.


      Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä. (Jh 19:16-18, 30)

    • ketkäonvastuussa

      Hei selvitin ettätän paikan omistaa Aller media, (joka omistaa myös tämän suomi24 palvelun? Outoa!), kannattaa varamaan soittaa suoraan näille jotka pyörittää tätä kusetusta jos haluaa rahansa takaisin http://www.aller.fi/yhteystiedot/

    • PeruutusmaksuSinulle

      Mun on pakko tunnustaa nyt tää mitä olen saannut aikaiseksi:

      ELI SINÄ MAKSAT STUDIO ELITEN KUVAUKSEN PERUUTTAMISESTA, MINÄ NAURAN!

      Olen onnistunut siinä mikä on ollut jo pitkään tavoitteeni, eli aiheuttamaan lisäkuluja ja peruutuslaskuja SINULLE! Kerron hieman miten olen toiminut täälä foorumeilla ihan vain haukkuakseni studio elitä ja painaakseni tämän yrityksen mainetta alaspäin.

      Tiedän että kyseinen yritys kuvaa paljon uusia malleja ja osa heidän uusista malleistaan syöttää googleen "Studio Elite" löytääkseen lisätietoja yrityksestä ja tarkoitushan on löytää tämän keskustelu viidentenä google hakutuloksissa.

      Se mitä olen saannut aikaiseksi näillä studio elite haukuilla, on että osa eliten asiakkaista jotka ovat kuvauksen ostaneet ja sitten nämä lukeneena peruuttaa kuvauksen joutuu maksuvelvolliseksi koska on tehnyt sopimusrikkomuksen! HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH!

      Tarkoitukseni on ollut siis mustamaalata Studio Eliteä jo pitkään jotta heidän liiketoiminta sisältäisi mahdollisimman paljon haittaa eli peruutuneita kuvauksia, ja samalla että he lähettäisivät mahdollisimman paljon peruutuslaskuja asiakkailleen = nettiin tulvii paskaa Elitestä. KYLLÄ, YES MINÄ OLEN ONNISTUNUT TÄSSÄ!! HAHAHAHAH!

      Te saatte taputtaa minulle, sillä minä olen se syypää siihen miksi SINÄ olet PERUUTTANUT kuvauksesi, tuntenut itsesi epävarmaksi ja saannut vielä maksaa peruutuslaskun siitä!

      Nyt nauretaan yhdessä teille jotka ovat kuvauksensa peruuttaneet hätäpäissään kun on lukenut kommenttejani netistä ja tästä joutuneet peruutusmaksun maksamaan:

      "Hahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahahahahahahahhhaaahhahhahahahah"

      Ja miks mä oon tehnyt tän, no ihan vaan sen takii että VIHAAN MALLEJA JA KAUPALLISUUTTA! Amen

    • mitäajatella

      Ite mainsail just näitten nettikirjoitteluiden jälkeen peruuttaa kuvaukseni, mutta tajusinkin että nää trollit yrittää kusettaa jengii maksuvelvollisuuteen. Pidän oman pääni ja menen tekemään mallikansion, turha uskoa mitä kateelliset täälä kirjoittelee!

    • Cherina94-

      Itsekkin on perunut kuvaukseni juuri näitten nettikirjoittelujen takia ja nyt kyllä harmittaa ku joudun maksaa kuvaukseni anyways. Selvitin isäni lakimieheltä että oma mokahan se on jos jotakin elämässä sopii eikä siitä pysty pitämään kiinni. Soitin asiasta kuluttajariitalautakunnalle ja he totesivat tylysti että minun pitää maksaa peruutuslaskut ensin ennen kun voin heille valituksen tehdä. Siis mitä!! joudun maksamaan siitä että teen valituksen kuluttajariitalautakunnalle ei voit sanoo ku noi KULUTTAJARIITALAUTAKUNNAN IHMISET ON TODELLA LAISKOJA OMASSA TYÖSSÄÄN JA SAAMATTOMIA PASKOJA!!!

      ei mulla muuta, Cherina

    • ootkoidiootti

      Cherina... kuulostat vajaalta ja tyhmältä ihmisiseltä kun olet usonut näitä suomi24 kirjoituksia. Menitkö oikeesti peruutuksen tekemään näitten perusteella?!?!?!
      :D :D :D :D D :D
      #Stupid

    • työtönmalli

      En suosittele. Itse sovin mallikansion teosta, jouduin odottamaan 2h ennen kuvausten alkamista-itse kuvaukseen menikin sitten se 15min. Ihmettelinkin miksi piti varata koko päivä. Lisäksi näistä 3 asukokonaisuudesta tämä kuulema "pakollinen" business-look oli aivan järkyttävä. Valitut vaatteet eivät istuneet enkä tyyliltäni sovi muutenkaan kyseiseen formaattiin, sanoin asiasta monta kertaa mutta silti löysin itseni liian isossa rumassa jakkupuvussa ja sopimattomissa suorissa housuissa vaivaantuneena kuvattavana. "Meikki ja hiukset"-joo glamourlookkia lukuunottamatta olisin itse pystynyt parempaan. Kuvausasennot toistivat itseään, erityisesti tämä "pissahätä" asento oli aivan urpo.

      • Mallitoimistossa

        Kirjoitanpa nyt oman kokemukseni elitestä. Oma kuvauspäiväni elitellä meni kyllä hyvin, valokuvaajana toimi Heikki Huuskonen (aivan ihanan avulias mies) ja stylistinä Ronja, kuvaukseni oli viime joulukuun alussa ja sain sopimuksen pro modelin mallitoimistoon tammikuussa!

        Kiitos tästä kuuluu teille Studio Eliten ihana henkilökunta!


      • arnoldeu

        Pakko kompaa, meikäläisen löytää mallitoimstio Azzurron listoilta ja alotin mallinhommat kanssa eliten kautta (koekuvaus, mallikansion teko, ja mallitoimistoihin hakeminen eliten kuvilla). Keikkaa on tullut ihan kivasti kiitos mallitoimistoini! Eli on conclusion: hyvä ja luotettava firma tää elite o!


      • Danuniq

    • Moonki

      Pakko nyt kertoa oma kokemus studio elitestä. Kävin muistaakseni vuonna 2011 (?). En ollut ennen kuullut tai lukenut kyseisestä firmasta mitään.

      Oli aika onnistuja fiilis kun pääsin koekuvauksiin ja myöhemmin mallikansio kuvauksiin. Ja kummallakin kerralla matkustin n.6 tuntia suuntaansa paikan päälle.

      Muistaakseni jouduin odottelemaan omaa vuoroani kuvauksissa koska 3 tyttöä oli kuvattavana ennen minua. Neljät eri asukokonaisuudet kuvattiin. Kansion hinta oli mielestäni aika suolainen, mutta vanhempani maksoivat sen. Kuvauksissa kuvaaja ohjeisti jonkun verran ja kaikki olivat mukavia.

      Jälkeenpäin olen ollut hieman pettynyt, koska "muokatut" kuvat eivät juurikaan ole muokattuja. Ja miksi jotkut kuvattiin ulkona samaan hintaan? Olisin mieluusti halunnut ulkona kuvattuja kuvia, enkä pelkästään sisällä.

      Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen koska alun alkaen tiesin ettei kyseessä ole mallitoimista vaan valokuvaamo.

    • Lukija-

      Just luin uutisia että kolmen lapsen äiti luuli saavansa ilmaiseksi kuvia lapsistaan, noh tietenkin kuvat onnistuivat, mutta joutuivat maksamaan 1200€. Ja he sopivat että saavat sen kansion, mutta saivatkin DVD:een missä oli kaikki ne kuvat.

    • Repost

      Studio Elitestä mainittakoon että myös meidän mallitoimistoon on moni päässyt Eliten hakuprosessin kautta mainittakoon tässä vielä meille vuonna 2015 valitut eliten löytämät ja kuvauttamat mallit ja heidän mallikansiokuvat:

      http://www.clamos.com/models/model/723

      http://www.clamos.com/models/model/1363

      http://www.clamos.com/models/model/1444

      http://www.clamos.com/models/model/1437

      http://www.clamos.com/models/model/275

      http://www.clamos.com/models/model/80

      http://www.clamos.com/models/model/477

      http://www.clamos.com/models/model/424

      http://www.clamos.com/models/model/685

      http://www.clamos.com/models/model/1323

      http://www.clamos.com/models/model/1419

      http://www.clamos.com/models/model/478

      http://www.clamos.com/models/model/736

      http://www.clamos.com/models/model/470

      http://www.clamos.com/models/model/806

      http://www.clamos.com/models/model/1331

      http://www.clamos.com/models/model/1384

      http://www.clamos.com/models/model/1451

      http://www.clamos.com/models/model/1333

      http://www.clamos.com/models/model/1467

      http://www.clamos.com/models/model/345

      http://www.clamos.com/models/model/156

      http://www.clamos.com/models/model/1481

      http://www.clamos.com/models/model/1485

      http://www.clamos.com/models/model/1473

      http://www.clamos.com/models/model/236

      http://www.clamos.com/models/model/1322

      http://www.clamos.com/models/model/1305

      http://www.clamos.com/models/model/1389

      http://www.clamos.com/models/model/1324

      http://www.clamos.com/models/model/1334

      http://www.clamos.com/models/model/1457

      http://www.clamos.com/models/model/840

      http://www.clamos.com/models/model/1325

      http://www.clamos.com/models/model/663

      http://www.clamos.com/models/model/1379

      http://www.clamos.com/models/model/1318

      http://www.clamos.com/models/model/1474

      http://www.clamos.com/models/model/755

      http://www.clamos.com/models/model/1378

      http://www.clamos.com/models/model/1460

      http://www.clamos.com/models/model/1478

      #CLAMOS #MALLIKSI2016 #repost

    • Malli76

      Ite alotin elitellä, en pidä kaikista työntekijöistä toisesta korvasta sisään toisesta ulos

    • uteliask

      Moikka! Te jotka olette käyneet kuvauksissa, sattuuko teiltä löytymään sopimusta vielä tallessa? Oletan, että siellä on sellainen allekirjoitutettu? Mietin mielenkiinnosta, että minkälaiset käyttöoikeudet/tekijänoikeudet Elite saa noihin otettuihin kuviin? Siinähän he saavat pilvin pimein ilmaista kuvamateriaalia, jota jakaa/myydä eteenpäin, jos heillä on käyttöoikeudet niihin?

    • Munkertomustästä

      Moikka! Nyt kun luin näitä juttuja täällä, haluan kertoa oman tarinani liittyen tähän:) eli siis joo olen 18 vuotias ja pudotin paljon painoa kun muutin elämäntapojani ja pääsin mallin mittoihin vihdoin ja mallina oleminen oli aina ollut lähellä sydäntäni. Olin niin uusi tässä asiassa enkä tiennyt mistä aloittaa, googletin ja studio elite tuli vastaan. Lähetin pari kuvaa itsestäni ja sain soiton heti parin päivän päästä. En tiennyt tätä kaikkea, niin kuin sanoin olin niin uusi tässä asiassa. Nooh menin sinne koekuvauksiin ja siellä kehuttiin kovasti että tämä on ehdottomasti minun juttuni, kyllä se näin onkin. Kävin keskustelun sen Aneten kanssa ja hänen asenne oli erittäin ärsyttävä, olin kuitenkin niin uusi tässä asiassa ja yritin paljon kertoa hänelle, mitä tämä asia merkkaa mulle ja yms, mutta joo hän vain aina käänsi keskustelun siihen, että allekirjottaisin kuvauspäivä lapun, arvatkaa, tunsinko itseni aivan idiootiksi sillä hetkellä. Muutama päivä myöhemmin otin itse yhteyttä erääseen hyvin arvostettuun mallitoimistoon ja siellä sanottiin mulle, että älä vaan mene sinne sillä me tai mikään muukaan mallitoimisto ei huoli heidän ottamia kuvia ja etkö ole lukenut heistä ja heitä ei muu kiinnosta kuin se, että saavat rahansa. Lopulta pääsin tämän mallitoimiston listoille ja viikkoa ennen mallikansiokuvauksia elitellä soitin ja peruutin. Siellä sanottiin, että joutuisin maksamaan koko summan jos peruutan ja sanoin, että eikö tässä ole jonkunlaista peruutusmaksua ja tämähän on aivan naurettavaa, että joutui maksamaan koko summan. Se Anette vastas että sä teit meille nyt vähän niinku oharit koska me ei voida enää perua meikkajia ja kaikkia niitä tyyppejä jotka olisivat sinne kuvauksiin tulleet. Minä sitten vastasin, että mähän peruutan tässä viikkoa aikaisemmin. Sitten hän vaan pysyi siinä tarinassaan, että joo sinne tulee nyt ne meikkaajat ja ne raukat vaa seisoo siellä sen 4 tuntia ja ei ole tekemistä. Sitten mä sanoin sille Anetelle, että eihän tämän asian pitäisi pyöriä vain rahan ympärillä, ja mun mallitoimisto kyllä tekee mulle mallikansion. Ja että eikö tämän kaiken idea ja tavoite ollutkaan se, että pääsee jonkun mallitoimiston listoille. Eihän häntä kauheasti kiinnostanut tämä osa asiasta. No mä sitten maksoin sen rahan siitä. Sen koko 390€:(. Sydämeni pohjasta suosittelen, että otatte yhteyttä suoraan mallitoimistoihin ja kyllä mallitoimistot järjestävät koekuvauksia ja näkevät sen aidon potentiaalin malleissa jos sitä heissä on. Tämä firma ei muuta halua kuin rahaa, heille uusien kasvojen ja mallien löytäminen ei ole se pää asia tai intohimo. Mallimaailmassa se vain niin on, että jos intohimoa ei löydy, niin ennemmin tai myöhemmin se asia on aivan tuhoon tuomittu. Se on vaan fatka, että kaikista ei voi tulla lääkäreitä, asianajajia tai malleja. Kaikkia ei ole tarkoitettu kaikken. Mä kuitenkin tiesin olevani potentiaalinen tähän ja minussa nähtiin potentiaalia ja lopulta pääsin listoille aivan omin voimin ilman mitään studio eliten mallikansiota. MALLITOIMISTOT JÄRJESTÄVÄT KOEKUVAUKSIA KUNHAN SOITTELETTE JA KYSELETTE ASIASTA! Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä ja moni muukin. En halua mustamaalata ketään enkä mielellään puhuisi pahaa tästä studio elitestä, mutta nyt on pakko! Heidän strategiansa on se, että sinne menee juuri tällaisia tietämättömiä aloittelijoita ja antaa turhia toiveita mallin urasta. Kun itse olin koe kuvauksilla niin siellä kehuttiin aivan kaikkia ja kaikki olivat potentiaalisia malleiksi. Siis siellähän oli jotain 165 pitusia kokelaita ja ei edes mallin mitoissa. Ei se, että siinä olisi mitään pahaa, sillä kaikki koko ja pituus on kaunista, mutta mallimaailmassa vaan on ne tietyt vaatimukset, pituuden ja koon suhteen. Elite herätti kaikissa niissä turhia toiveita ja tuskin tulee saamaan mallinuraa:( tämä on aivan sama jos jossain idol ohjelmassa kaikki laulajat pääsisivät jatkoon vaikkei laulutaitoa riitä. Niin kuin aikaisemmin jo sanoin kaikkia ei ole tarkoitettu kaikkeen, mutta tottakai unelmiaan täytyy aina seurata ja täytyy aina yrittää, mutta pliis ottakaa selvää eri mallitoimistoista ja kyselkää koekuvauksista, mallitoimistot aina kiinnostuvat potentiaalisista malleista. Jos löytyy aitoa talenttia tän homman suhteen niin kyllä mallitoimistot ottavat listoilleen ja tekevät sinusta mallikansiota. Ainakaan mallitoimistot eivät herättele turhia toiveita jos tämä homma ei ole sinua varten. Ja tämä studio puolustelee toimintansa sanomalla, että he eivät ole mallitoimisto vaan kuvaamo/studio, mutta mainostavat itseään mallitoimistona kuitenkin. Ps. En ole millään tavalla katkera, sillä sain sen mitä halusin ihan omin voimin. Nykyään teen paljon muotinäytöksiä ja yms:) Onhan se niin, että muiden virheistä ei voi oppia, mutta jos tämä saisi jonkun edes harkitsemaan asiaa uudelleen, niin se riittää minulle:)

    • sisäpiiri82

      Tähän ketjuu muuten kirjoittelee ihmiset, jotka ovat heillä töissä (lähinnä kaikki nuo positiiviset keksityt tarinat).

      Eli jos haluat kyseisetä puljusta tietoa, hae sitä jostain luotettavammasta ketjusta.

    • MVLEHTINEN

      J. Tolvana on täysi White Trash luuseri pelle :)
      Kohta tulee paljastuksia...
      Hyvää Joulua koko Pelle-laumalle
      Ja terveiset myös punatukkaiselle Jeesuksen Morsiamelle ;)

      • MVLEHTINEN

        Lisään kommenttiin että j.Tolvanen pitäisi ampua saunantakana ja järjestää ruumis joka puolelle maapalloa, koska hän on tunnetusti muoti homo. Kaikki homot pitää tappaa ja paloitella ja tämän minä järjestän.


    • I_KNOW_U

      YES-666

    • Mikkodeemus

      Raamattu floodia odotellessa...Kuluttajaliitto julkaisi varoituksen ko puljusta :)
      #siunattu #kiitollinen #mitenmeninoinniinkuomastamielesta #kenestamuustamuka

    • Photograher

      Nykyään mallitoimistoille ei tarvitse olla mitään "mallikansiota" hakuvaiheessa, ja kuten aiemmin on mainittu, isot ja työllistävät toimistot kuten Paparazzi, Fondi, Brändi, Modelboom ja muut ottavat vastaan ihan ilman kuviakin ja Eliten maine heidän keskuudessaan on huono. Jos ennen haastattelua näihin toimistoihin tahtoo saada vähän kokemusta, niin esimerkiksi FB-ryhmistä kuten "mallit ja valokuvaajat" tai "TFCD-mallit" yms voi löytää harrastajia kuvaamaan ihan ilmaiseksi, tai pienestä korvauksesta alan opiskelijat esimerkiksi Aalto-yliopistosta, Lahden Muotoiluinstituutista tai vaikka Muurlan opistosta varmasti kuvaavat mielellään, lisää valokuva-alan koulutuslinjoja löytyy googlaamalla. Ilman peruutusmaksuja tai sopimuksia. On myös otettava huomioon, että toimistoilla on tarkat pituus- ja kokorajat ja nykyään mallien on erittäin vaikea saada palkallisia töitä, koska kilpailu on kova ja yritysten budjetit tiukat.

      Studio Elite on ensisijaisesti tuottoa tavoitteleva valokuvaamo, joka koki kulta-aikansa IRC-Galleria -aikoina, jolloin nätit kuvat itsestä nostivat omaa somestatusta, ja yrittää nyt kaikin keinoin pitää itsensä hengissä. On olemassa myös muita vastaavia palveluita, jotka houkuttelevat ilmaisten koekuvausten kautta maksullisiin kuvauksiin, mutta näistä ei ole tehty niin suurta haloota. Koekuvaukset ovat myyntikikka, annetaan pieni maistiainen, kehutaan maasta taivaisiin ja saadaan sitä kautta euforiahuumassa asiakas allekirjoittamaaan kalliin kansion sen kummemmin miettimättä. Kuvien laadusta voidaan olla montaa mieltä, omaan makuuni aivan liian samanlaisia ja sisällöttömiä hintaansa nähden, mutta uskon kyllä, että tyytyväisiä asiakkaita on. Se, mikä maistuu itselleni kaikista pahimmalta on se, miten kaikenkokoisia nuoria houkutellaan mallimaailmaan, joka ei tosiaan ole tehty aivan jokaiselle raakuudeltaan. Voin vain kuvitella monta pettymystä, kun toimistoilta on käännytetty pois pituuden tai painon vuoksi.

    • SatuSetäTolvana

      Satuja ja tarinoita hölmöläisille. Karma gets, vai miten se meni... #Karmaisabitch

    • SiunattuOnnellinen
    • raamattufloodi

      #Raamattuflood
      Raamattu-uutinen: Jeesuksen vuorisaarna - kohutuin saarna koskaan?

      Jeesus Nasaretilainen on herättänyt viime aikoina paljon huomiota toiminnallaan ja edellisviikolla ihmiset kautta Syyrian tulivat sankoin joukoin kuulemaan hänen sanaansa. Tarkka paikka ei ole vielä selvinnyt toimitukselle, uutisoimme siitä myöhemmin lisää. Paikalla oli kansaa niin paljon, että Nasaretilaisen oli noustava vuorelle tavoittaakseen kaikki.

      Opetusta ja täsmennyksiä käskyihin

      Nasaretilainen aloitti saarnansa puhumalla kansalle lempeästi ja julistamalla Jumalan kansaa autuaaksi: “Autuaita ovat hengessään köyhät, heidän on taivasten valtakunta.” Hän kehotti uskovia pysymään lujina ja kestämään vainoja, ja nämä rohkaisevat sanat osuivat moneen sydämeen kirvoittaen onnen ja helpotuksen kyyneliä. Saarna jatkui muistutuksella siitä, että uskovat ovat toisille ihmisille esikuvia, joiden tehtävänä on levittää sanaa Kristuksesta. Tämä herätti yleisössä jonkin verran kohua ja kirvoitti mielipiteitä laidasta laitaan. Ote eräästä keskustelusta: “En ole koskaan ajatellut asiaa syvällisemmin. Mutta nyt tiedän, että minunkin tehtäväni on levittää sanaa Jeesuksesta.”

      Kenties mielenkiintoisinta saarnassa olivat Nasaretilaisen opetukset laeista. Tarkennuksen saivat muun muassa muutamat käskyt kymmenestä käskystä. Esimerkiksi Älä tapa ja Älä tee aviorikosta saivat uutta merkitystä, kun Nasaretilainen siirsi käskyt myös ajatusten tasolle. Käskyyn Älä tapa liittyvä, vihaa ja riitelyä vastaan esitetty kritiikki sai paljon positiivista palautetta ja hyväksyviä nyökkäyksiä. Kansa oli Nasaretilaisen kanssa samaa mieltä siitä, että toisille syvästi vihastuminen on pahasta eikä uhrilahjaa tule antaa ennen riitojen sopimista.

      Toisaalta ristiriitaista, toisaalta helpottavaa

      Eniten kohahduksia synnytti Nasaretilaisen opetus vihamiehensä rakastamisesta: “Älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin. -- Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta.” Osan mielestä opetus oli aivan liian ristiriidassa omien periaatteiden kanssa. Paikallinen kommentoi opetusta: “Minulle on ollut aina selvää, etten voi sallia itseeni kohdistuvaa vääryyttä. Jos joku lyö, lyön takaisin. Pitää olla hullu, että rupeaa kerjäämään vielä lisää.” Vastakkaisiakin mielipiteitä kuitenkin esiintyi. Osa oli vahvasti sitä mieltä, että tällainen vapautus vihasta toi syvän helpotuksen ja rauhallisen mielen. Muutamat kuulijat totesivat myös, että tällainen puhe hieman pelotti heitä. “Ei kukaan voi olla täydellinen. Sen vuoksi minua alkoi äsken vähän pelottaa. Kuinka ikinä voin kelvata epätäydellisenä Jeesukselle tai Jumalalle?”

      Rauhan kuulijoiden sydämiin toi kuitenkin lopullisesti opetus Jumalan huolenpidosta: “Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. -- Jos te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät.”

      Isä meidän

      Suurelle osalle kuulijoista, kuten myös itselleni, koko saarnan kohokohta oli opetus rukouksesta. Jeesus Nasaretilainen julkisti nimittäin täysin uuden rukouksen, joka tulee takuulla säilymään uskovaisten keskuudessa vielä pitkään. Isä meidän -rukous poiki innostunutta pulinaa yleisön joukossa. “Ihana rukous. Mielestäni se tiivistää kaiken uskossa tärkeän”, eräs kuulija totesi opetuksen jälkeen. Toisille uusi rukous toi myös helpotusta rukoilemiseen. “Toisinaan on niin vaikea pukea ajatuksia rukoukseksi. Tämän rukouksen sisällöstä voi olla varma”, kommentoi yksi paikallisista.

      Saarnan päätyttyä kansa poistui hämmennyksen vallassa, mutta kuitenkin hymysuin, puhellen ihmeissään Nasaretilaisen opetuksista ja lupauksista. Eräs Matteukseksi esittäytyvä mies totesi toimittajallemme luottavaisin mielin: “Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, einiin kuin lainopettajat.”

    • Jarzuliini

      Jaahas se on photoshoppi kiinni tältä päivältä sivuille päivitelty 160cm muka-malleja ja korkki aukaistu :)
      Kiitos floodista, sua olikin odoteltu..
      #siunattu #onnellinen #mukakuukako #satusetä

    • Finnishflazh

      Koville ottavaa, Teemua siellä, Teemua täällä, mutta omaan laariin sataa vain kuluttajaliiton postia :)
      No ei siinä, leuka rintaan ja kohti uutta kevättä.

    • ZatuSetä
    • ZatuSetä
    • PatrickNäs

      Hyvää huomenta ja Jumalan siunausta. Liitykää kirkoon www.liitykirkoon.fi

      • PatrickMes

        Houmous on ihhanaa.


    • pettynytaiti

      Tyttären myös viime keväänä vuonna 17 pyysivät koekuvauksiin. He eivät antaneet alkuperäisiä kuvia ja lupasivat ne vasta kun olisimme maksaneet seuraavan kuvauksen. Maksoimme ja kävimme. Koskaan emme saaneet alkuperäisiä kuvi vaikka pyysimme useaan otteeseen.

      • pettynytaiti

        Heikki Huuskonen vielä varoitteli meitä että pitää olla lääkärin todistus jos aikoo perua seuraavan kerran. Itse hän oli kuitenkin poissa paikalta eikä hänen ottamiaan alkuperäisiä kuvia koskaan saatu.


    • SatuCeppo

      Auralliset Synapsit :)

    • nonnimitäsnyt

      juu nyt on pakko tulla sanoo...
      kävin kuvauttamassa mallikansion siellä pari viikkoa sitten. ja kaikki puheet siitä kuinka töykeitä tai epäammattimaisia siellä ollaan olivat ainakin minun kohdallani täytä huuhaata! kokemus oli super hauska ja miellyttävä, ei liikoja odoteltu, ja oikeastaan juuri mitä luvattiin. kuvista tuli myöskin mielestäni todella hyviä. nyt minua itseänikin on kuitenkin alkanut stressaamaan, kun yhtäkkiä eksyinkin lukemaan kaikkea huonoa studio elitestä. mietityttääkin menikö 460€ täysin hukkaan, ja alkaa jopa ahdistamaan. mistä on myös paljon puhetta, on kuinka mainostettiin ilmaista koekuvausta ja paikalle päästyä painostettiin maksamaan 390€ mallikansiosta. sillä meille ei ainakaan näin käynyt, oli koko jaan tiedossa että koekuvauksista siirryttäessä seuraavaan vaiheeseen maksua tulee 390€. että noilta osin ei mitääääään ongelmaa. mutta se, mikä ahdistaa, on että ovat kuvat täysin turhia? saako niitä oikeasti käyttöön. sillä nyt luin joidenkin mallitoimistojenkin postauksia, joissa lukee, että kotona otetut selfiet riittävät potentiaalin kartoittamiseksi, ja joidenkin sivuille pääsemiseen vaaditaan siellä otettuja kuvia. joten vaikka kokemus eliten kanssa oli mahtava, 460 (70€ tuli extraa lisäkuvista jotka siellä editoitiin) on aivan liikaa vain kivasta päivästä. sain eliteltä ohjeet, minne voi mallin töiden perässä pyrkiä, mutta joidenkin studio eliten kertomien toimistojen kriteereihin kuuluu toimistolla itsellään otetut kuvat, joka tietenkin tuntuu hiukan kusettamiselta eliten puolesta.
      Mutta joo, nyt alkoi hiukan ahdistaa näitä juttuja luettaessa. itsellä ei nyt muuta vaihtoehtoa enää kuin yrittää kääntää tilanne parhaaksi, ja pärjätä näillä eväillä. itse en voi enää jättää kuvauksiin menemättä, joten yritän vain nyt tehdä kaikkeni jotta jäisin tästä tilanteesta plussan puolelle. mutta sinä, joka vielä mietit kuvauksiin menemistä, mieti vielä vähän kauemminkin. kauhujuttuja elitestä ei kannata kuunnella, kokemuksena kiva, mutta hinta laatu suhde ehkä hiukan mietityttää, tai pitää nyt katsoa mitä tuleman pitää, auttavatko nämä kuvat lainkaan. sormet ristissä...

    • paskaelite

      Töykeää käytöstä studio eliteltä! Soitin tänään peruakseni ajan ja minulle lyötiin luuri korvaan. Järkyttävää!

    • Hyvämesta

      Studio elite on oikeesti luotettava paikka siellä on tosi ystävällistä porukkaa ja olen jo käynyt siellä koekuvauksissa ja mulla on sit huomenna mallikansiokuvaukset tosi moni on käyny siel koekuvauksissa eikä oo onnistunut niin niille tulee pahamieli ja tulee haukkuu studio elitee! Älkää kuunnelko noit viha kommentteja ku ne on vaa kateellisii

    • Anonyymi

      Että tämmösiä kuvaajia :D

      Tiivistelmä
      Helsingin käräjäoikeus antoi 17.5.2018 yksipuolisen tuomion, jonka mukaan Studio Eliten on palautettava kuluttajalle 395 euroa, jotka se oli perinyt peruutetusta kuvauspalvelusta.

      Studio Elite houkuttelee nuoria malliuraan tähtäävään ilmaiseen koekuvaukseen. Välittömästi koekuvaustilaisuuden jälkeen Studio Elite tarjoaa asiakkaalle 395 euron hintaista mallikansiokuvausta. Tarjous tulee yllättäen, se pitää hyväksyä heti eikä sitä voi sopimusehtojen mukaan peruuttaa.

      Käräjäoikeudessa käsitellyssä tapauksessa kuluttaja oli tilannut maksullisen kuvauspalvelun ja peruuttanut sen myöhemmin samana päivänä. Peruutuksesta huolimatta Studio Elite vaati täyttä maksua. Kuluttaja maksoi vaaditun summan Studio Eliten uhatessa häntä perinnällä.

      Kuluttaja vei tapauksen kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lautakunta suositti palautusta (Dnro 5142/36/2015). Perustelujen mukaan kuluttajalla oli oikeus peruuttaa tilaus ja Studio Elitellä oli oikeus kulujaan vastaavaan korvaukseen kuluttajansuojalain 25 §:n nojalla. Lautakunnan vähemmistö katsoi, että sopimus on tehty sellaisissa olosuhteissa, että maksettu summa on palautettava kokonaisuudessaan.

      https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/ratkaisut/arkisto/2017/kan-avustusasiat/studio-elite/

    • Anonyymi

      Missä viipyy Raamattu-flood, eikö kirkko enää maistu ?

    • Anonyymi

      ei ole kävin tänään kuvauksissa mahtava paikka suosittelen ehdottomasti

    • Anonyymi

      Rahanne menetätte. Älyttömän kalliit kuvat kannattaa kilpailuttaa hintoja tai tiedustella ihan oikeasta mallitoimistosta pontentiaalistaan. Turha ottaa satoja euroja maksavia kuvia turhan takia.

    • Anonyymi

      Käytin lapsen siellä lähinnä sen takia kun lasta mallintyöt kiinnostivat ja halusin nähdä miten toimii kameran edessä. Lapsi edelleen tykkäsi, kuvaus meni hyvin ja otettiin kuvat. Lapsikin oppi jo siitä kerrasta poseerauksista ja ilmeistä. Uskon että ottavat mallikuvat vaikka ois mimmonen naama sillä perusteella että kaikenlaisia persoonia tarvitaan ja onhan se tottakin.

      Nyt sitten lähettelin kuvat heidän suosittelemiin paikkoihin ja yksi vastasi. Lapsi meni tämän firman omaan kuvaukseen joka maksoi murto-osan studio eliten hinnasta ja kesti murto osan myös ajasta. Osasi jo paremmin olla kameran edessä kun oli vähän kokemusta. Nyt lapsi listoilla. Kaikki tyytyväisiä.

      Mallitoimistoihin kelpaa kyllä aluksi itse ottamatkin kuvat ja siellä on yleensä omat kuvaukset.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta varmasti tänäkin päivänä moni malliksi kipeästi haluava hairahtuu tähän ansaan. Tai totuus on se, että Studio Elite ei ole mallitoimisto, vaan valokuvaamo, jonka bisnes on myydä hävyttömän kalliita ”mallikansioita” ihmisille törkeän kalliilla hinnalla. Epätoivoisesti malliksi haluavat (yleisimmin nuoret) ihmiset houkutellaan ylistävin ”sussa on malliainesta, sä oot superkuvauksellinen” ym. Kommentein ja kehuin ostamaan mallikansion kuvaukset. Mallikansion avulla saat sitten mallintöitä… Nämä mallikansiot eivät takaa mitään eikä tee kenestäkään mallia. Huonolaatuisia kuvia ylimeikatuista ihmisistä, ei näillä ole mallikuvien kanssa tekemistä.

      Oikeissa mallitoimistoissa palkataan listoille ne ihmiset joissa on oikeasti potentiaalia (pituus, ruumiinrakenne, kasvojen luusto ym.) Ja heidän EI TARVITSE maksaa mallikansiosta.

      Jos olet käynyt valokuvaamossa kuvattavana, se ei tee sinusta mallia, olet vain ostanut itsellesi kalliit kuvat.

      Eli kannattaa miettiä, hairahtaako Studio Eliten kusetukseen ja kalliisiin kuviin vai käykö ihan oikeissa toimistoissa kysymässä, onko minussa potentiaalia. Toki se voi tuntua kurjalle, ettei täytä mallin vaatimuksia, mutta ei kaikista ihmisistä ole kaikkiin hommiin muutenkaan.

    • Anonyymi

      Siis faktahan on se, että turha valokuvaamolle on maksaa maltaita jonkun mallikansion takia, kun oikeasti monet oikeat toimistot ottavat myös vastaan tavallisia selfieitä ja perus kännykällä otettuja kuvia. Jos pääsee toimistoon sisään, se kyseinen toimisto voi kustantaa tämän mallikansion. Eli nyt hanipupuset, jos ette tuosta malleilusta oikeaa kunnon elämän uraa halua, niin ei kannata lähteä minnekkään valokuvaamoon ottamaan kuvia kun ihan kotoa käsinkin saa ihan riittävän hyviä kuvia otettua.

    • Anonyymi

      Hei.
      Kutsuttiin kuvauksiin kyseiseen mestaan. Kaikki ihan kivasti mutta kun näin kuvat kyselin että miten tästä hyvä jatkaa.
      Mallikansio on ensimmäinen asia. Ok, tietty 390e 3 vaatteet ja 2-4 tunti hyvä varata aikaa.
      390e voi maksaa osissa. Ihan jees.

      Huomio kiinnity siihen että kun suostut ja allekirjoittat sopimukset sinulle ei tule peruutus mahdollisuutta missän kohtaan ilman kuluja.

      Itselle kävi niin että allekirjoitin kuvaus pv 2vk päähän. Viikonpäästä kuvaaja soitti että kuvauspäivä pitää siirtä maantaista perjantaille.
      Ok, ei mitään.
      3pv ennen kuvausta jouduin soittamaan että pakko perua kuvaus. Oma epävarmuus iski ja siihen työkeikka lappin.
      Uskomatonta syytöksiä sain ja kaiken huippu oli se että kun kerroin että kyseisen puhelun aikana kerroin että epävarmuus firmaan kohtaan heikkeni se käänettiin niin että minä hujan että hain ilmaiseksi vaan tietoa ja 6kuva. Olen hujari.
      Vaikka samat tiedot löytyy netistä.

      Eikä siinä kaikki vedotiin sopimukseen. Sielä lukee että perutuksesta huolimatta joutuu maksumieheksi. Kysyin että miksi ei anneta ensimäiselle käynnillä hintaa tiedolle ja kuville ja sitten kerrotaan että kun oikeasta syystä pitää perua niin ei onnistu.
      Ei vastausta.
      195e jouduin maksamaan 10min heidän ajasta 6kuvasta ja paperista missä heidän yhteistyökumppaneita ei enää edes ole. Yhdenkin kohdalla viimeinen päivitys 2016.

      Jos voin omilla kokemuksilla sanoa, niin älkää menköö tähän firmaan.
      Kusetusta jos joutuu maksamaan vaikka ajoissa peruu kuvaukset. Kuulema olisi pitännyt sopimus allekirjoittanut päivänä tietää tulevaisuuden menot ja silloin kun he soitti mahdollista kuvaus pöivän siirtoa sanoa että ei onnistu kun voi tulla työkeikka.

      Uskaltakaa mennä muihin firmoihin. Jos ei ole minkälaista kokemusta malli hommista niin kannataa oikeesti mietti koulutuksen kautta hakemista. Koska kylmiltään on aika vaikea lähteä liikeelle.

      • Anonyymi

        Oh shit, I fell into the same trap that was set for 6 years already. I feel so dumb haha

        So my story is the same. I applied for test shoots, and then I was so glad, and it was such a friendly atmosphere, that I agreed to making a mallikansio.

        But later that day I took a look at photos that were made by Jari in Studio Elite insta and... well, they don't cost 390 euros. I'm also into photography and the person just doesn't have a visual eye, but it's ok, it happens.

        Then I didn't have finances for the photoshoot and I asked to move it. On the new day Jari wasn't available, but his colleague Marco was. I took a look at Marco's pictures and they were way better. Even though Marco is much better in close ups than in whole body pictures, I was much more satisfied.

        But then I thought that even Marco doesn't cost 390 and I wrote that I'm cancelling. Here's where shit hits the fan.

        Jari became aggressive during the time of conversation. He said that I would need to pay him 145 euros for test photos that he has done and information that he gave me. I said that it's the first time I hear about it and those services isn't what I agreed on.

        So yeah, we don't have any contracts signed, no agreements, no proves that I required these services, but Jari still wants to see me in court. We'll see how it goes.

        But please people be aware! Read contracts very carefully! And also don't be like me, read reviews beforehand.


    • Anonyymi

      On tosi hyvä,itsellä on kokemusta. Suosittelen!

    • Anonyymi

      Moi! Kävin itsekin siellä isäni kanssa, mutta olin lukenut näitä negatiivisia kommentteja etukäteen enkä paikanpäällä enään halunnut ottaa kuvia. Halusin käyttää tilaisuuden kokea, miltä tuntuu kun kamera ottaa sinusta kuvia. Studio Elitellä oli silloin kuitenkin ruuhkainen päivä, ja heille sopi, että en ottaisi kuviani. Muutenkin tuntuu scämmiltä se niiden nimi "Studio Elite", koska Elite Model Management on tosi tunnettu modeling agency.

    • Anonyymi

      Osaako joku sanoo montako päivää menee että mallikansio tulee?

    • Anonyymi

      Hei, tässä on minä, juristiksi kouluttautuva (eli oikista opiskeleva) nainen Helsingistä. Huomasin, että yrityksestä on valitettu tosi paljon kuluttajasuojalaki-rikkomusten johdosta (ihan tällä forumillakin). Niinpä kirjoitan tänne lyhyen selvityksen oikeuksistasi kuluttajana sekä mistä voit hakea oikeudellista apua. Kannattaa lukea, jos sinusta tuntuu, että sinun oikeuksiasi kuluttajana on rikottu.

      -TÄRKEIN ASIA: SOPIMUKSELLA EI VOI POISSULKEA KULUTTAJASUOJALAKIA. Näin tekevä sopimus on PÄTEMÄTÖN etkä ole siihen (yleensä) velvollinen.

      -Ensinnäkin, kuluttajasuojalaissa mainitaan "Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto", jonka alle kaikki seuraavana mainitut tapaukset kuuluvat. Kuluttajasuojalaki 2 luku 3§ sanoo: "Menettelyä pidetään sopimattomana, jos se on: - - 2) omiaan selvästi heikentämään kuluttajan kykyä tehdä perusteltu ostopäätös tai kulutushyödykkeeseen liittyvä muu päätös ja johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei ilman menettelyä olisi tehnyt." Hyvän tavan vastaista ja sopimatonta menettelyä voi näin ollen olla esimerkiksi: virheellisen tieto markinnoinnissa, sopimukseen painostaminen / sopimuksen kiirehteminen, kohtuuttomat sopimusehdot, harhaanjohtavan tiedon antaminen, jne.

      -Tosin Studio Elite on saanut monta valitusta ja kuluttajariitalautakunta on antanut tälle yritykselle neljä langettavaa päätöstä, eikä studio ole noudattanut yhtäkään näistä, joten he ovat päässeet KKV:n upealla mustalle listalle. Yksi tai kaksi oli mennyt käräjälle asti. Vilkaisehan https://kuluttaja.fi/fi/valta-naita-yrityksia/musta-lista ja hae "studio elite" niin näet itse. Teille, jotka eivät tiedä kuluttajasuojasta, niin kuluttajasuojavirasto siis valvoo kuluttajasuojan toteutumista ja sinne voi valittaa yrityksen epäasiallisesta toiminnasta. Kuluttajariitalautakunta antaa riitaan suosituksen, mutta se ei ole oikeudellisesti sitova. Vain tuomioistuimen päätös on oikeudellisesti sitova, joten asia pitää viedä käräjään kun yritys ei noudata kuluttajariitalautakunnan suositusta, mikäli haluaa esim. reklamaation.

      -Kuten yllä mainittu, kuluttajasuojalain ym. mukaisesti kuluttajasuojavirasto on lausunut, että sopimusehtojen PITÄÄ olla kohtuullisia. Näin ollen kuluttajariitalautakunta on myös esittänyt, että on kohtuutonta vaatia palvelun (eli tässä tapauksessa kuvauksen) peruutuksesta koko palvelun hintaa (eli vaikka yhden tapauksen 390e summan). Käräjäoikeus on antanut Studio Elitille asiaan liittyen seuraavan tuomion: "Helsingin käräjäoikeus antoi 17.5.2018 yksipuolisen tuomion, jonka mukaan Studio Eliten on palautettava kuluttajalle 395 euroa, jotka se oli perinyt peruutetusta kuvauspalvelusta."

      -Yllä mainitussa käräjäoikeuden tapauksessa mainitaan lisäksi: "Studio Elite tarjoaa asiakkaalle 395 euron hintaista mallikansiokuvausta. Tarjous tulee yllättäen, se pitää hyväksyä heti eikä sitä voi sopimusehtojen mukaan peruuttaa.."
      Kuluttajasuojaviraston mukaan tällainen toiminta ei ole sallittua (katso ylhäältä hyvän tavan vastainen markkinoinnin & sopimattoman menettelyn kielto). KKV:n mukaan, kuluttajalla on oikeus tutustua SELVÄSTI ESITETTYIHIN sopimusehtoihin: "Kaupanteon yhteydessä pelkkä viittaus sovellettaviin vakioehtoihin ei riitä. Lisäksi on syytä muistaa, että kuluttajan kannalta keskeiset, ostopäätökseen vaikuttavat ehdot on esitettävä selkeästi jo tuotteen tai palvelun markkinoinnissa tai viimeistään sopimusta tehtäessä." Lisäksi KKV:n mukaan, elinkeinoharjoittajan sopimuksella ei voi poissulkea kuluttajasuojalaissa mainittua oikeutta mahdolliseen sopimuksen irtisanomiseen tai purkamiseen. Selkokielellä: yrityksen sopimus ei voi poistaa kuluttajasuojalaissa olevia oikeuksiasi, kuten sopimuksen purkaminen (tiettyjä ehtoja noudattaen).

      -Lopuksi: JOS ET OLE VARMA, SELVITÄ ITSE JA/TAI KYSY AMMATTILAISELTA. Tämä pikku suomi24-kirjoitus ei todellakaan kata lähes kaikkea asiaan liittyvää lainsäädäntöä. Kävin lävitse lyhyesti pääpointit valituksista. Lue ja opettele itse esimerkiksi KKV:n sivuilta (https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/sopimusehtojen-laatiminen/) ja asianmukaisesta lainsäädännöstä (https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038). Jos olet silti epävarma, ole yhteydessä esimerkiksi kuluttajasuojaneuvontaan (ilmainen!!!), asianajatoimistoon tai vaikka minilexiin.

      Älä anna kenenkään tallata oikeuksiasi! Paras tapa suojella oikeuksiasi on tietää ne!

    • Anonyymi

      Vilkaisehan kuluttajariitalautakunnan neljä rankaisevaa päätöstä ja käräjäoikeuden tuomio tätä yritystä kohtaan epäeettisistä toiminnan harjoittamisesta. Huokuttelee nuoria "ilmaisiin koekuvauksiin", jossa sitten painotetaan ostamaan 390e mallikansio, joka ei käy mihinkään, koska studio eliten maine on niin huono juuri noiden päätöksien vuoksi. Studio Elite on VALOKUVAAMO, sillä ei ole mitään yhteyksiä mallitoimistoon. Kannattaa mennä oikeaan mallitoimistoon. Tämä on vain huijaus.

    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe