Miksi minua kiusataan

krista... ...

Toiset osaa torjua kiusaajan sanomalla napakasti.
Minä en osaa. Kaikki kiusaavat minua, koska olen
puolustuskyvytön. Mikä auttaisi?

46

4047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen kiusattu

      Ikä tuo tullessaan napakkuutta ja karismaa. Jos sitä ei vielä ole tarpeeksi tilanteiden laukaisemiseksi, vilpittömästi suosittelen vanhempiin ja opettajiin turvautumista, vaikka se kuinka kiusalliselta saattaisi tuntua. Kenenkään ei tarvitse moiseen kohteluun alistua. Mikäli kiusaaminen jatkuu, turvaudu johdonmukaisesti aina uudestaan ja uudestaan vanhempiin ja opettajiin, pienistäkin jutuista niin, että kiusaajat tajuavat että he eivät voi jatkaa toimintaansa.

    • kiusattu kiusaaja

      Kiusaaminen on sinänsä vaikea asia koska siihen osallistuu ylensä niin moni ja toinen toistaan yllyttää ja mitä ilkeämpi on niin sitä kovempi tyyppi on. Näin se menee kiusaajien piirissä.

      Kiusaaminen on heikkojen ihmisten toimintaa ja jollain tavalla oman heikkouden peittelemistä. Muista se että sinä etä kiusatun asemassa ole se huono ja heikko vaan juuri nämä kiusaajat ovat sitä. Tämä ei sinänsä vaikuta siihen kiusaamiseen, mutta se on tärkeä muistaa oman itseluottamuksen säilyttämiseksi.

      Mitä vakavampaa kiusaaminen on sitä suuremmalla syyllä asialle pitää tehdä jotain. Jos sinua lyödään tai muuten ruumiillisesti vahingoitetaan asia on välittömästi ilmoitettava esim: vanhemmillesi, opettajille, kouluterveydenhoitajalle... Henkisellä tasolla kiusaamisen vakavuutta on vaikea määritellä mutta senhän sinä tunnet sisälläsi ja jos tunnet jääväsi pahasti alakynteen nii ilmoita ihmeessä asiasta aikuisille. he auttavat sinua eikä se ole häpeä vaikka pyytää apua. Kantelijaksi sinua varmasti haukutaan sitten jonkin aikaa mutta voit hyvällä omallatunnolla tietää tehneesi oikein kaikesta ilkeilystä huolimatta.

      Tuo napakkuus tulee sisältä sinusta. Se muuttuu ajan kuluessa. Rohkeutta ja voimaa sinulle toivoisin jotta jaksaisit. Koeta muistaa se että sinä olet yhtä arvokas kuin kaikki muutki ja että jos joku sinua kiusaa hän on heikko etä sinä. Selkä suoraan, sinun ei tarvitse hävetä sitä että sinua kiusataan. sinun ei tarvitse hävetä itseäsi.

      Sanon tämän kaiken kokemuksen perusteella. Olen ollut itse kiusattu mutta olen ollut myös kiusaaja.

      Voimia ja tsemppiä sulle.

      • QWETY

        Suosittelen että kerrot asiasta jollekkin aikuiselle. Opettajalle, vanhemmillesi, jollekkin tuttavalle. Joka tapauksessa kiusaajat ovat kaikin puolin säälittäviä ja usein myös harvinaisen onnettomia ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloaan viattomiin ihmisiin.


    • HeviLeidi

      Itse tiedän millaista se on kun kiusataan. Yläasteella minua kiusattiin ihan vain sen takia koska osasin sanoa vastaan, ja näin ollen kiusaajat koettelivat rajojaan minun suhteen. Kaverit sanoivat, että minun pitäisi mennä kertomaan opettajalle tai jollekin aikuiselle kiusaamisesta, mutta aina sanoin "mä en tarvii ulkopuolisten apua, mä saan ite hoidettuu asiani", siinä vaiheessa kun kiusaaminen alkoi mennä fyysiseksi eli suoraan sanottuna aloimme tappelemaan esim välitunneilla, meni pari kaveriani sanomaan asiasta rehtorille. Minä tietenkin ärsyynnyin moisesta selkäni takana kantelusta ja olin vihainen kavereilleni. Mutta kyllä sen myönnän, että aikuisille kertomisesta oli myös hyötyä. No loppujen lopuksi osa kiusaajistani tulivat itse pyytämään minulta anteeksi ja toivoivat, että voisimme antaa toistemme olla rauhassa.

      Amiksessa kun aloitin viime syksynä ajattelin, että täällä tuskin kukaan alkaa kiusaamaan, mutta toisin kävi. Pientä härnäämistä oli ilmassa vaikka olin täysin tuntematon näille uusille luokkatovereilleni. Mutta kun otin ohjat omiin käsiini samantien ja näytin kenen kanssa ovat tekemisissä, oppivat muutkin tuntemaan luonteeni. Nyt olen saanut olla rauhassa ja omissa oloissani ilman, että kukaan on sanonut mitään kiusaamiseen viittaavaa tai tehnyt mitään muutakaan ärsyttävää minua kohtaan. Välillä entiset kiusaajani saattavat sanoa minulle jotain ystävällistäkin :)

      Joten kehotan sinua:
      Ota ohjat omiin käsiisi, sano vastaan, älä näytä olevasi heikko JA/TAI mene ihan rohkeasti kertomaan jollekin aikuiselle.

    • ei kananta välitää..kiusaajat ei tiedä mitä tekevät,kun kiusaa toisia.minua kiusattiin erään asian taki...ja syynä oli kateus.

      • tietenkin kannattaa ketoa asiasta jollekkin!ja jos kiusaaminen sen jälkeen jatkuu..kerro aina uudelleen.niin kauan että he lopettavat


    • minuakin on kiusattu

      ne kiusaa sua senki takii varmaan et oot erinlainen :)
      ja siks et niil menee huonosti kotona/koulussa

      Sanot vaan takas jotain maholisimman napakkaa ni ne tajuu et sä osaat puolustautua :))

    • foolyhoo

      Olen 13-vuotias tyttö ja Facebookin käyttäjä. Yksi luokkakavereistani on yhtäkkiä alkanut kiusata minua siellä ja koulussa. Hän käy muiden kavereiden kanssa keskustelua tähän tyyliin: " Näittekö Senjan ison ahterin tänään? Se peittää mun näkökentän!" Lisäksi hän oli kirjoittanut ilkeitä kommentteja kuviini, joista tuli todella paha miel ja alkoi itkettääkin. :((( Kenelle on sattunut samanlaista? Please kertokaa komemuksianne ja mitä minun pitäisi tehdä? Olen harkinnut lähettää hänelle viestin, jossa pyytäisin häntä lopettamaan kiusaaminen, mutta tiedän, että hän alkaa pilkata minua sen jälkeen vielä enemmän. Tulostin jopa sivun, jossa ilkeät kommentit ja keskustelu olivat, jotta voisin näyttää sen vaikka opettajalle.
      En ole koskaan ennen pitänyt hänestä, mutta nyt minä VIHAAN häntä.
      Kiitoksia avusta jo etukäteen. =))

      • Heka...

        Mie suljin facen ja myös kotisivuni postin, kun alettiin haukuskella
        ei ole ollut sen jäljeen harmia


      • Apua???

        Kannattaa ehkä lopettaa facebookin käyttö, siitä voisi olla apua. Jos olet vielä ala-asteella, niin se varmasti auttaa kun menet yläasteelle, sillä usein kiusaajat unohtavat kiusaamisen kun esim. siirrytään yläasteelle... en tiedä onko tästä apua, mutta laitoin sen kuitenkin.


      • 10v marsufani

        sano sille et vittu nyt loppu pervoilu tuu tänne niin vedän turpaan viittu anti olla vika kerta


    • kyllä loppuu!!!

      Mä kyllä yleensä vedän turpaan niin että ne menee kotiin tissi maidolle ja takas ei oo tulemista tai nenä on kipee kauan. Mua esim kiusataan mut ku niille opettaa, että ei kantti kiusaa mua nii ne ymmärtää aikas selkeesti sen kun pasauttaa lärnii nii että niillä on tulla paskat housuun.

    • Avuton..

      Olen 12 v. Minua kiusataan koulussa ja netissä.Koulussa kiusaaminen on halveksivaa mulkoilemista,suputtelua ja naureskelua.Netissä kiusaaminen on nimittelyä.Tiedän,että minusta puhutaan todella paljon pahaa selän takana,mutta se kaikki on ollut valhetta.Asiani on ristiriitainen,sillä itsekkin olen härnännyt yhtä luokkalaistamme tyttöä ja toista härnään edelleen,koska ainoa kaverinikin tekee niin.Toisen tytön kanssa olen väleissä ja olmme ihan normaaleja kavereita,mutta toinen tyttö,on edelleen samanlainen:hän rikkoi pelini,eikä korvaa tekemiään vahinkoja,ruokajonossa hän työntää selkääni tarjottimella ja rikkoo koulun sääntöjä,mutta opettaja ei huomaa sitä.Sen takia puollustan itseäni,eli oikeastaan minäkin kiusaan häntä,mutten sentään riko tavaroita/koulun sääntöjä! Kysyisin nyt,mitä minun tulisi tehdä,olen kerotnut tästä äidille,mutten ole kertonut sitä,että minäkin "kiusaan" häntä,sillä minusta tuntuu,ettei äiti tukisi minua enää.Opettajalle olen yrittänyt kertoa,mutta enhän minä voi koko totuutta kertoa,sillä olen itsekkin osa syyllinen.En voi tietenkään odottaa,että äitini/opettaja ymmärtäisi asiani,sillä olen itsekkin aiheuttanut vääriä tekoja.En tiedä,mitä minun pitäisi tehdä,joten voisiko joku auttaa? p.s. En haluaisi lyödä ketään,sillä joutuisin rehtorin puhutteluun tms..

    • Masentunut itäsuom..

      Apua! Olen 12 v tyttö ja minua kiusataan koulussa. Olen arka enkä halua/uskalla sanoa takaisin. En haluaisi olla ilkeä kenellekkään, koska tiedän miltä se tuntuu. Olen aikaisemmin puhunut vanhemmilleni ja opettajalle, mutta se vain pahensi tilannetta. Kiusaaminen on syrjimistä, seläntakana puhumista ja nauramista. Luokkalaiseni pitävät minua pienenä, heiveröisenä ja avuttomana. En tiedä miksi minua kiusataan. Minusta tuntuu usein, etten halua mennä kouluun. Auttakaa pliis!

      • Vastaaja :)

        Moi Masentunut! Ehkä sinua kiusataan juuri siksi, että et uskalla sanoa takaisin. Jos ryhdistäydyt hieman, ja sanoit vaikka, että et ole enää arka tai että sanot jotain vain sille tyypille niin ehkä se auttaisi. Jos et edelleenkään uskalla, niin käännä vain selkäsi. En tiedä auttaako tämä sinua mutta itse vietän aikani mieluiten nurkassa koulun takana, sillä usko, tai älä muakin kiusataan ja olen yksinäinen, ja oon sentään sua 3 vuotta nuorempi! T: Vastaaja :)


      • 10v marsufani

        seuraavan kerran ku ne pervot tulee sua kiusaa niin sitte vedät turpaan vittu munille niin että tulee paskat housuun


    • kiusattu3vuotta

      tää elämä on tällasta mut yleensä mä vaa mottasen turpii tai näytän et mä osaan puolustautua ja monet vittuilut olen jäänyt voitolle jne tässä teille on ohje sitte: mua kerra yks päivä haukuttii mä pysähyin pyöräl siihe paikkaa ja sanoin "tuu tänne sanoo" no sit se tuli ja samal se tuli potkii,ku se koitti potkasta nii otin sen jalasta kii ja roikutin sitä 3-5 min nii joha meni hiljaseks,mä aloin kiusaa sitä se sano "päästä mut alas" mutten päästäny heti mut loppujelopuks päästin ja se oli vaa hiljaa ja lähdin paikalta.

    • nyrkkeiliä

      Mua kiusattiin koulussa n.1v sitten. Olin ottanut kaiken kiusoittelun vastaan kuin mies, mutta kun se oli jatkunut jo puoli vuotta raivostuin siihen. Aloin harrastamaan nyrkkeilyä, kun olin harjoitellut sitä vähän aikaa pätkäsin kaikkia kiusaajia turpaan. Ei ole nyt ketään uskaltanut sanoa mitään pahaa minulle. Onneksi minulla on vielä kavereita, koska ne jotka hakkasin eivät oikein puhu minulle koskaan....

      • esko-vaari

        Hyvä nyrkkeilijä

        Ihan oikein se turpaan pätkiminen, jos ei muuten kiusaajista pääse eroon. Minulle
        on tullut kuitenkin semmoinen tuntuma, että turpaan pätkimisestä ei ole apua.
        Katos minun tyttöystävä vit tuilee joskus ilman syytä ja oikein pahasti. Jos alkaisin
        pätkimään turpaan, tulisi piipaa-auto hyvin nopsasti ja veisi minut putkaan. Siis
        turpiin pätkiminen johtaa putkaan, muista se.


    • Kiusattu :(

      Minua kiusataan tosi paljon. Oikeassa elämässä kiusataan monella tavalla, mutta lähinnä siksi, että mulla on aina koulussa samat vaatteet päällä. Sitten hankalampi asia. Mua kiusataan netti peleissäkin! Mitä teen SILLE? Sielläkin kiusataan esim. jos suren jotain asiaa ja näytän pelissä itku hymiön, niin kaikki alkaa haukkuun pillittäjäks tai kyseleen et "Älä pillitä arka" tai jotain sen suuntasta. Mitä tekisin silloin? Onhan toisilla nyt oikeus surra jotain nettipeleissä!
      T: Kiusattu :(

    • jarppi k

      Haista "kiusattu" vittu. Aina voi peleissä haistattaa vastaan tai sulkea tietokoneen.

      • jarppi k

        Haista "kiusattu" vitt u. Aina voi peleissä haistattaa vastaan tai sulkea tietsikan.


    • Iso paha Tapsa

      Säälittävää Jarppi. Minun neuvoni nettipeleissä kiusaamiselle on että ei kirjoita peliin mitään. Voimia.

    • kissakousatta

      mua kiusataan kun minä nukun ;(

    • Kiusattu:(

      Oon 13v tyttö, meen 8 luokalle. Oon ujo ja arka enkä uskalla sanoo kiusaajille mitään vastaan. Tytöt eivät kiusaa mua onneks ja oon kaikkien ikäisteni tyttöjen kaveri ja osa on hyviiki ystävii. Mut mun ongelma on se että osa pojista ilkkuu mulle (luultavasti sen takia koska en uskalla sanoo mitään vastaan ja jos yritän se kuulosta aina niin tyhmältä piipitykseltä ja pojat rupee ilkkuun lisää) Oon menettäny itsetuntoni kokonaan niiden takii!! :'( Ne ei vaan lopeta... Pojat oli kivoi 7lk alussa kun eivät tienneet ujoudestani ja pystyin puhuun niille iha normisti mutta sitten pari "kovista" alotti kiusaamisen ja pikku hiljaa melkee puolet ilkkuu ja jos ei ilku niin vaihtelevat keskenään huvittuneita katseita kun tuun paikallE :( Onneks ei kaikki sentää... Tsemppii kaikille kiusatuille ... :)

    • Hienoa vai mitä

      Entä sitten, kun terveydenhoitaja kiusaa?

    • vahvimmanoikeus

      Ostat Intersportista pesarin ja meet selvittää tilanteen kiusaajan kanssa. =D kyllä muute varmaa toimii. ;)

    • En uskaltanut... :(

      Minua kiusattiin 2-3 vuotta ja en uskaltanut sanoa kiusaajalle vastaan.Kerroin sitten jonain päivänä äidilleni ja hän ilmoitti kouluun.Se tuntuu varmasti vaikealta kertoa siitä,mutta kannattaa kokeilla kertoa kiusaamisesta vanhemmille.Tsemppiä ja uskallusta!

    • lukiolainen

      Eipä kiusata enää, aloin panna hanttiin ja nauraa kaikelle. Olen oppinut psykologisen yläpuolelle asettumisen!

    • Kiusaaminen kertoo usein enemmän kiusaajista kuin kiusatusta: syy on aina kiusaajassa.

      Tähän viestiketjuun on tullutkin jo hyviä vastauksia, asian eteenpäin vieminen aikuisille, opettajille, vanhemmille, kuraattorille tms. vie asiaa eteenpäin, vaikka saattaakin tuntua kiusalliselta.

    • 13 vuotias poika

      Olen 13-vuotias ja mua kiusataan koulussa. Kaikki oli alussa ihan loistavasti mutta sitten kaverti luokallani alkoi vittuilla ja enkä tiedä onko se vaa läppää vai onks ne vihasii tai jotain. Ja enkä enää uskalla mennä kouluun, pelkään sitä että he alkaisivat taas haukkua, ja yleensä kun yritän pistää hanttiin nii ne vaan nauraa mulle enkä enää uskalla laittaa vastaan tai en tiedä mitä pitäisi sanoa. Pelkään että he eivät halua olla enää kavereitani enään. Ja aina ku mua pelottaa esim: että joku olisi vihane mulle tai jotain, niin musta tulee jotenki herkkä kaikille asioille niin sit ku joku käyttäytyy taas oudosti mua kohtaa nii mä meen iha paniikkiin koulussa ja kotona.

      Oikeesti auttakaa!! :'(

      • 10v marsufani

        mee vetää kasseille vittu kunnolla kyllä sit pitäis kiusaaminen loppua jos ei lopu vielkään ni sit vaa vittu turpii ja kunnolla!!!


      • DF123

        Olen itse ollut ala-asteen, ylä-asteen ja ammattikoulun kiusattuna, ja voin kokemuksella sanoa, että pitää mennä puhumaan aikuiselle. Koska olet 13-vuotias oletan, että olet jo ylä-asteella, joten sinulla on mitä luultavimmin oma luokanvalvoja. Itselle kylläkin koulukuraattori oli se helpoin lähestymistapa lähteä asiasta kertomaan. Jos sinusta tuntuu, että kiusaamisesta kertominen on jotenkin noloa tai et uskalla, niin ota kaveri johon luotat mukaan, siitä saa yllättävästi tukea kun on kaveri mukana. Ei ole myöskään pakko olla koulussa se aikuinen jolle "avaudut" vaan vanhemmat, isovanhemmat, kummit tai ylipäätään joku aikuinen jonka kanssa sinun on helppo keskustella. Oma kiusaaminen jatkui siitä kertomisesta huolimatta koko ylä-asteen, ja opettajat eivät tehneet asialle mitään.

        Ammattikouluun siirtyessäni olin saanut hieman itsevarmuutta ja uskalsin pistää vastaan kiusaajille. Kerran kuitenkin meni sitten totaalisesti hermot kun tunnilla yksi kiusaajista heitteli minua kuminpaloilla, ampui kumilenkkejä ja ties mitä, joten ryntäsin sitten hänen pöydälleen, tönäisin maahan ja aloin vaan hakkaamaan ihan surutta sitä ääliötä. Opettaja siihen sitten tuli onneksi suht nopeesti väliin, ties mitä olisi muuten käynyt. Minut poistettiin tuon johdosta koulusta 2kk ajaksi. Tätä tietä en siis todellakaan suosittele, mutta kuten minun tapauksessani kukaan muu ei saanut kiusaamista loppumaan, joten piti se itse lopettaa kerralla. Sen jälkeen minua ei enää kai uskallettu kiusata ja tämä joka minua kiusasi ja jonka sitten pieksin aika totaalisesti tuli ihan pyytämään anteeksikin toimintaansa, ja tietenkin myös itse pyysin anteeksi. Nykyään ollaan hyviä kavereita.

        Pointti oli kuitenkin, että puhu kiusaamisesta aikuisten kanssa, et menetä mitään. Luultavasti tästä seuraa toki se, että sinua aletaan haukkumaan vasikaksi ja ties miksi, mutta aina voit mennä siitä kertomaan uudestaan, kunnes oppivat olemaan.

        Koulukiusaaminen on minusta raukkamaista. Jos jotain ihmisestä ei pidä niin sen kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä. Sitten jos/kun minulla on omia lapsia niin saavat kyllä kunnon selkäsaunan jos kerrankin kiusaavat jotakuta. Maailmassa on jo nyt liikaa itsemurhia koulukiusaamisen vuoksi, vaikka koulussa kaikilla pitäisi olla oikeus oppia omalla vauhdillaan ja ilman, että muut häiritsevät.


      • entinen uhri

        Sun kertomas perusteella he eivät ole oikeita kavereita, ei kavereiden seurassa tule olla paha olla! ._. yritä kuitenkin ottaa asia esiin, kun tilanne sen sallii, kun vaikka olet heidän kanssaan porukalla ulkona ja kävelet kotimatkan 1 tai 2 kaverin seurassa. He ehkä testaavat sinua: kun näkevät että olet heikompi, saattavat alistaa. Se johtuu paineista: coolina olemisesta sun muusta.

        Ihmiset muuttuu.. sille nyt vaan ei voi mitään. Mutta joskus kun kaveri käyttäytyy oudosti, kysy, että onko jokin hätänä esim. kotona. Monilla on alkoholistivanhemmat tai muuta vastaavaa, joka saa heidät pois tolaltaan.

        Harjoittele rauhallisena olemista äläkä stressaa turhaan. Stressi vie sulta vaan energiaa ja keskittymiskykyä esim. koulussa.

        Sun itsetunto on selvästihuonossa jamassa.. sun kannattaa harjoitella saamaan se jotenkin takaisin, jotta voit sitten uusien ihmisten keskuudessa tutustua niihin: niihin mukaviin :)

        voisin puhua tästä vaikka kuinka kauan, koska tiedän, miltä tuntuu olla kiusattu.

        toivon, että sun tilanne paranis ja saisit uusia ystäviä. Vinkkinä vielä, että älä alistu heidän käskyihin, jos he siis käskevät: esim. jos et halua missään nimessä juoda itseäs humalaan taikka polttaa tupakkaa sun muuta, niin kieltäydy! Ei sitä imagoa rakenneta niin ._.!

        Koita vaan ola oma itsesi ja ottaa vastaan sun elämään niitä ihmisiä, jotka oikeasti välittää. Jos vaikka huomaat sun koulussas jonkun yksinäisen oppilaan, käy puhumassa sille :) oot sille ihmiselle sankari, ja sun ei tarvitse ystävystyä sen yksinäisenkään kanssa os näet, että homma ei toimi.

        No mutta, tsemppiä sulle ja toivottavasti jokin vinkki auttoi edes :)!


      • entinen uhri

        Sun kertomas perusteella he eivät ole oikeita kavereita, ei kavereiden seurassa tule olla paha olla! ._. yritä kuitenkin ottaa asia esiin, kun tilanne sen sallii, kun vaikka olet heidän kanssaan porukalla ulkona ja kävelet kotimatkan 1 tai 2 kaverin seurassa. He ehkä testaavat sinua: kun näkevät että olet heikompi, saattavat alistaa. Se johtuu paineista: coolina olemisesta sun muusta.

        Ihmiset muuttuu.. sille nyt vaan ei voi mitään. Mutta joskus kun kaveri käyttäytyy oudosti, kysy, että onko jokin hätänä esim. kotona. Monilla on alkoholistivanhemmat tai muuta vastaavaa, joka saa heidät pois tolaltaan.

        Harjoittele rauhallisena olemista äläkä stressaa turhaan. Stressi vie sulta vaan energiaa ja keskittymiskykyä esim. koulussa.

        Sun itsetunto on selvästihuonossa jamassa.. sun kannattaa harjoitella saamaan se jotenkin takaisin, jotta voit sitten uusien ihmisten keskuudessa tutustua niihin: niihin mukaviin :)

        voisin puhua tästä vaikka kuinka kauan, koska tiedän, miltä tuntuu olla kiusattu.

        toivon, että sun tilanne paranis ja saisit uusia ystäviä. Vinkkinä vielä, että älä alistu heidän käskyihin, jos he siis käskevät: esim. jos et halua missään nimessä juoda itseäs humalaan taikka polttaa tupakkaa sun muuta, niin kieltäydy! Ei sitä imagoa rakenneta niin ._.!

        Koita vaan ola oma itsesi ja ottaa vastaan sun elämään niitä ihmisiä, jotka oikeasti välittää. Jos vaikka huomaat sun koulussas jonkun yksinäisen oppilaan, käy puhumassa sille :) oot sille ihmiselle sankari, ja sun ei tarvitse ystävystyä sen yksinäisenkään kanssa os näet, että homma ei toimi.

        No mutta, tsemppiä sulle ja toivottavasti jokin vinkki auttoi edes :)!


    • aina kiusattu

      miuta heiteltiin pitkin seiniä ja repulla lyötiin päähän.
      tehtiin kaikkea. kun olin ruokajonossa oikeassa
      paikassa yläasteella,ni isompi otti kinni ja heitti
      miut pitkin lattioita. opet ei nähneet kun jonon
      pimeällä puolella oli syvennys ja wceet. jouduin
      jonon viimeiseksi.

      tämä jatkui armeijaan ja kaikkiin muihin
      tavan oppimispaikkoihin.

      miuta kiusas omat kaveritkin.

      semmoista

    • 11v poika

      mul on sama asia oon harkinnu itsemurhaa kaikki kiusaa mua. Ei oo kavereit haluun pois ja kummiski kaikki asiat menee päin vittua haluun kuolla 11v poika

    • entinen uhri

      ensinnäkin yritä näyttää mahdollisimman välinpitämättömältä, koska jos kiusaajat näkee et sä reagoit, niin ne vaan jatkaa.
      jos se ei auta, sitten kannattaa jo puhua aikuisten kanssa
      jos ei sekään, niin älä ota niiden puheita tosissaan, sillä:
      ne joko on kateellisia
      eivät kestä erilaisia ihmisiä
      niillä on tylsää
      niiden elämä on ihan synkkää ja ne purkaa niitten pahaa oloa sinuun ja muihin

      Minua on kiusattu 1 luokasta asti, melkein aina. ylä-asteella kiusaaminen loppui mutta sitten tuli syrjintä: olin niin ujo, hiljainen ja heikko. Yhdessä vaiheessa 9 luokkaa mun luokkalainen poika härnäs mua koska sen mielestä mun eleet oli niin hauskoja.. hohhoijjaa.. no mutta sitähän kiusataan mistä vain! mua nimen takia, sitten silmien, sitten nenän, sitten alipainon sun muun...uhrina olo on tuskaista, mutta tsemppiä sulle!

      PS. tärkeintä on ettet katkeroidu: osaa antaa anteeksi, ole positiivinen ja yritä oppia saamaan hyvä itsetunto :) en osaa sua paremmin neuvoa koska en tiedä sun tilannetta, mun toivon oikeasti että autoin edes vähän

      • poikamainen tyttö

        Oon 12 v ja mua kiusaa kaks muuta tyttöö. Oon koulussa kiltti ja yritän olla kaikille kaveri mut kaks tyttöö kiusaa mua koska en oo sellanen niinku muut. Pukeudun poikamaisesti ja mulla on lyhyet hiukset. Ne kaks kiusaa mua sen takia. En tiedä kenelle kertoisin siitä että mua kiusataan. Auttakaa!


    • asdasddas

      Käykää kiusaajilta vetää nenä niskaan tai kertokaa aikuisille. Itse kävin kertomassa aikuisille koska kiusaajani oli tyttö ja kuulemma on raukkamaista lyödä tyttöä...

    • omg876

      Vetäkää turpaan, ette te siitä joudu jälkkäriin kun kerrotte että toi on kiusannu mua. En mä ainakaa joutunu jälkkään!

      • 13v

        mua kiusataan koulussa koska tykkään poneista, rainbow dashista:3 puolet luokkaa sanoo että "moi rainbow ASS" ja alkaa vähä jo ärsyttää :(


    • Kiusattu:(

      Auttakaa muo! Oon 2001 syntyny tyttö ja mul ei oo kavereit ( varmaa sen takii ku oon niin hiljane) osaisin kyllä vetää turpii, mut pelottaa et muo aletaan pitää viel oudompana! Oon harrastanu puolustuslajei. Ja just vähä aikaa sit paraskaveriki jätti ja on nyt näitte kiusaajien kaa. Ja en oikee nyt uskalla sanoo kiusaajile mitään koska ei oo ketää tukemassa. Koulu alko hyvin ja sit se alko mennä huonommin sen kiusaamisen takii. Tää ei ole kuitenkaan tönimistä ja haukkumista vaan vihjailua ja mulkoilemista. Yhdelle kiusaajalle sanoin päin pläsii et se on iha v**** ärsyttävä, mut sit se meni pahemmaks, koska se on niinku luokan "bossi". Ei enää tekis mieli mennä kouluun:( Ja myöhästelen aika paljon tunneilta ja sitäki dissataan...Oon miettiny itsemurhaaki kosk tuntuu silt etten mä kuulu vaa tänne... Pojat ei kiusaa mua. Saisinko vinkkejä ja muiden saman ikäisten kokemuksia:)

      • Persreikäonsulla

        Mä kiusaan, ja aion aina kiusata koska se on kivaa.. Te kiusatut ootte vitun nössöi ja homoi!! Sorryy...:D


      • yäk

        kiusaaja on ilkeä TYHMÄ onneton eläin


    • Otto96

      Turpakii kii jätkä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe