FINALISTIT

finallll

onko joku työskennellyt asiakashankkijana Finalisteilla ?

kertokaa kokemuksianne, vähän palkasta jne. Luin jostain kotisivuilta että palkka voisi olla keskinmäärin n.14-16e... ??!

48

6610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mun juttu

      Palkka on provikka. Ihan hyvä provikka ja välillä jopa 20e/tunti ei ole mahdoton ansio MUTTA asiakasnippujen taso vaihtelee PALJON ja välillä voi tulla päiviä jolloin et tee kuin yhden tai kaksi kauppaa.. välillä taas voi tulla päivä että teet helposti 20kpl kauppoja.. Tämä tasoittaa kummasti koko kuun ansiota. Olin noin 2kk töissä ja sain provikan joka oli vajaa 7e tunnilta... Ei siis mikään huippupalkka. Palkka tuli ajoissa ja oikein mutta pettymys oli suuri kun ajattelin että saisin enemmän. Pomo kävi läpi mun kanssa myynnit kun pyysin ja noin se sitten meni. Toimiston pomo oli tosi tiukka. työkaverit oli mukavia ja osa heistä tienasi ihan hyvinkin. Paljon oli kuitenkin niitä jotka vain koittivat eivätkä tehneet kauppaa juuri noiden nippujen vuoksi. Koulutus ei ollut alussa kovin pitkä mutta eipä ole missään muuallakaan missä olen puhelinmyyntiä tehnyt, kokoajan seuraavat ja välillä antavat hyviäkin ohjeita miten tehdä kauppoja. Tuntuu minusta kuitenkin enemmän kyttäämiseltä. Melkein ahdistavaksi menevää tsemppaamista, kovia tavoitteita ja tosi raaka palkkaus. Se on minun mielipiteeni. Paikka sopii parhaiten ihmiselle joka ei ajattele omilla aivoillaan tai on TODELLA kova myymään. Tuo finalistit on muuten eri pulju kuin final contacti, final contactilta lähti joskus viime vuonna väkeä kävelemään ja perustivat finalistit. ihan sama; omasta kokemuksesta finalisteista sanoisin että en menisi uudelleen.

      • liiikkuvalaajakaista

        kiitos selvennyksistä.. harva on sanonut kyllä puhelinmyynnissä viihtyvän , muutakuin ne jotka tienaa 3000e kiepeillä kk kohti.

        itse mietin lähinnä vain osaaikatyönä, muun työn ohella lisä tienestinä.mutta täytyypi katsoa miten homma lähtee käyntiin jos lähtee ollenkaan :D


      • marjankousi

      • antton.kujala

        ja näyttää olevan lisää virityksiä tiedossa ...


      • .mikko.
        antton.kujala kirjoitti:

        ja näyttää olevan lisää virityksiä tiedossa ...

        final contactin toimintaa jatkettu finalistit nimellä... miksi?

        final contact ilmeisesti haudattu.


      • Huijarit kuriin

        Jokaisen nuoren, joka menee Finalistit Oy:lle töihin, pitää vaatia itselleen kirjallinen työsopimus, sekä provisiopalkalla ollessaan pitää todella tarkkaa kirjaa myynneistään. Peruutuksista tulee kirjallinen ilmoitus päämieheltä - ilman päämiehen ilmoitusta "peruutus" voikin olla firman taskuun meneväksi suunniteltu raha. Palkkanauha pitää käydä tarkasti lävitse. Jos ei saa palkkojaan, pitää äkkiä mennä palkkaturvaan ja sen jälkeen vielä oikeusaputoimistoon. Ja mieluiten vielä ilmoittaa aluehallintoviraston työsuojeluvalvontaan.


      • tomiviherni222

        ei kukaan mene tonne en minä et sinä


      • semifinalisti
        Huijarit kuriin kirjoitti:

        Jokaisen nuoren, joka menee Finalistit Oy:lle töihin, pitää vaatia itselleen kirjallinen työsopimus, sekä provisiopalkalla ollessaan pitää todella tarkkaa kirjaa myynneistään. Peruutuksista tulee kirjallinen ilmoitus päämieheltä - ilman päämiehen ilmoitusta "peruutus" voikin olla firman taskuun meneväksi suunniteltu raha. Palkkanauha pitää käydä tarkasti lävitse. Jos ei saa palkkojaan, pitää äkkiä mennä palkkaturvaan ja sen jälkeen vielä oikeusaputoimistoon. Ja mieluiten vielä ilmoittaa aluehallintoviraston työsuojeluvalvontaan.

        Jaaha, tämä onkin taas näitä firmoja.

        Palkkoja tarkistetaan liiton kanssa joka kuukausi, yrittävät mennä siitä mistä aita on matalin. No, eipä tarvi tohonkaan firmaan mennä itseään nöyryyttämään, näistä on kokemuksia jo tarpeeksi samassa kaupungissa.

        Minkä vuoksi näitä firmoja ei pistetä jo viranomaisten toimesta ruotuun?


    • kokemus2

      palkka voi olla myös 0-2 euroa tunti

      • epäilyttää

        Täääh ?! oikeestikko?
        ois torstaina haastattelu... mutta näitten teidän kokemuksien perusteella meni maku.. jtn en tiedä :( on sen verran pitkä matka / pv 54km x 2 niin 7€/h - verot on khyl aika perseestä ! Pensa ei kasva puussa ja auto kuluu ja maksaa jtn en tiedä :/
        sitä mäkin täs mietin tuo niitten mainostus on liian hyvä ollakseen totta .
        sit ei pystytty sanomaan lainkaan kuis paljon palkka on puhelimes..hmm..


    • vesuviuss2

      palkka on 0,5 e tunti

    • fhdf1

      Sairasta kusetusta toi on. Joillekin ei makseta palkkaa ollenkaan ja joillekin se tulee vajaana. Pomo aivan täysin asiaton törkeyden huipentuma ja monessa asiassa kusetetaan joka suunnasta.

    • ??????

      hmmmmmmmm

    • HelenaTheDreamer

      Hain Finalisteille töihin ja mulle tuli kutsu työhaastatteluun.. kuullostivat oikein mukavilta puhelimessa. Palkkaa luvattiin 7e/h vaikka mitää ei myis. Eli kunhan töihin ilmestyy.. Kuullostaa just hyvältä firmalta :D ku monessa paikassahan palkka perustuu siihen mitä myyt.. tossa tulee sen 7e päälle vielä ne bonukset sun muut ;)

      • TäyttäVedätystä

        Itsekkin olin finalisteilla ja alkuperäisissä alustavissa neuvotteluissa lupasivat 6€/h tuntipalkkaa vaikka en mitään tekisi. Lopullisessa sopparissa luki kuitenkin näin: työntekijä on oikeutettu tuntipohjaiseen palkkaan, joka on arvoltaan 3,66e/h, mikäli työntekijälle on kertynyt 80h/kk ja myynti-indeksi ylittää 20€/h. Eli toisin sanoen puhuvat täysin avoimesti paskaa.


      • kookokokoaijaiaiha
        TäyttäVedätystä kirjoitti:

        Itsekkin olin finalisteilla ja alkuperäisissä alustavissa neuvotteluissa lupasivat 6€/h tuntipalkkaa vaikka en mitään tekisi. Lopullisessa sopparissa luki kuitenkin näin: työntekijä on oikeutettu tuntipohjaiseen palkkaan, joka on arvoltaan 3,66e/h, mikäli työntekijälle on kertynyt 80h/kk ja myynti-indeksi ylittää 20€/h. Eli toisin sanoen puhuvat täysin avoimesti paskaa.

        "Neuvottelussa" Voi vittu mikä luuseri! Tuliko yllätyksenä, että työsopimimus on yli 10hlön firmassa sama kaikille?!??!!?!?! Neuvotteluissa my ass.


    • häh

      Niin siis mistä kaupungista puhutte, huonoissa kokemuksissanne?

      Turku?
      Olen sinne menossa itse haastatteluun.

      • kettukasikolme

        Menitkö?


    • ijoijo

      Tosiaan, itse kävin finalisteilla pyörähtämässä ja ekan 4h jälkeen päätin lopettaa. Tiesin jo aikaisemmin mitä telemarkkinointi työ on. Kyllä ne tyypit siel ihan mukavan olosii oli, mutta pari seikkaa ärsytti niin paljon, miksi loparit otin.

      1) Vetkutti työsopimuksen kanssa ja kun pyysin, että saisinko edes nähdä sitä etukäteen, jotta tiedän vähän systeemejä "EI! EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Näät sen sit parin päivän päästä". Mun mielestä ois kiva nähdä, mihin paikkaan sitä ryhtyy. Koska niiden sanalliset jutut muuttu koko ajan, nii ois siin ollu mustaa valkosella.

      2) Työhaastattelussa sanottiin, "Palkka on 7-10eh provikat" Paikan päällä sit sanottiin, että minimissää se voi olla 5e, ja se on joko minuuttimääräisesti soitot tuntia kohden tai provikat. Elikkä aika paljon muuttui. Siinä kun olin lähtöä tekemässä ja mainitsin asiasta, että alunperin sanottiin molemmat, nii se rupes sössöttään jtn "Noh, kyl se tavallaa nii on, et ne molemmat tulee..." Blaa blaa ja bull shit sanon minä!

      3) Tein hyvin siellä kauppoja. Jonkin sortin nikotiiniriippuvuus oli ja vähän alko kiristämään hermoja. Pyysin kohteliaasti, että saisinko käydä 2min röökillä. Ei olisi ollut keltään pois. Koska huomasin itse, että rupesin olemaan puhelimessa töykeä ja hermot oli tosi kireellä. Sanoi vaan "Taukoajat ovat sitä varten". Ja tosiaan, kun mä olin ollut 3h töissä ja muut sellaset 6h, nii mä olin siin toimistos tehny toisiks eniten kauppoja. Että sen verran vois antaa kunnioitusta kun myy hyvin.

      Ja kummastelin seinäl olevaa lappua, jossa luki jotain sairaslomista, että niitä ei kuulemma kelpuuteta. oli jtn tällästä "Jos pystyt menemään lääkäriin hakemaan todistuksen, pystyt kyllä tulemaan töihinkin"

      Ja vähän kyl ihme maku jäi. Mie kun kuvittelin, että oisin saanu hyvän työpaikan, mutta onneksi minä tajusin heti, että mua ei puhelinmyyntifirmat toista kertaa vedätä.

      • ExFinalisti

        Hyvä että et ottanut sitä työtä vastaan. Sillä itse olen ollut siellä kesätöissä ja sinisilmäisenä allekirjoitin sopimuksen katsomatta palkka osioo ja myöhemmin kävi ilmi että ne Finalistit eivät todellakaan maksa sitä kiinteää 7-10€/h palkkaa. Vaan he maksavat luurissa ollusta ajasta 4,59€/h plus provisio kauppojen mukaan. Eli taukoajoilta ei tule lainkaan pakkaa, eikä myöskään työajalta jos kukaan ei vastaa luuriin.


    • afsd

      No mitä aloittaja luulet onko siellä joku ollut töissä kun firma on toiminut monta vuotta. LOL! Olisko pyörinyt jos ei olis ketään myyntifirmassa ollut? Itsekin olin. En sano mitään mihinkään suuntaan koska halveksin ihmisiä jotka etsivät "tiedon" täältä. Samat tyypit varmaan seuraa uutiset seiskasta (:

    • crappyjob

      Finalistit ei maksa palkkaa, ei kannata mennä töihin.

    • 1+20

      Onko muita kokemuksia? Olisi mielenkiintoista kuulla lisää. :)

      • niinpä niin

        Sama kokemus kuin yhdellä edellisellä, eli työpaikkailmoituksessakin luki, että palkka on pohja plus provisio. Loppujen lopuksi pohjapalkkaa ei ollutkaan, muuta kuin ensimmäisellä viikolla 5e/h (ns. Koulutusajan palkka).


    • EI kannata

      ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ TYÖSKENNELKÖ TÄLLE FIRMALLE! omalle kohdalle jäi niin hirveä kokemus että kierrän tuon firman rakennuksen aina suosiolla kaukaa!

      Minä hain vuonna 2013 töitä koska en saanut opiskelupaikkaa niin nopeasti kuin toivoin ja päädyin hakemaan finalisteille. Koko homma lähti siitä että kesätyömessuilla joku hiippari hyppäsi eteen ja pyysi minua kirjoittamaan yhteystietoni paperiin. Tämän jälkeen hän kysyi kiinnostaisiko sinua työpaikka jossa sinulla on 10€ tuntipalkka? Kysyin että mistä töistä on kyse, niin hän ei suostunut vastaamaan suoraan. Vastaukseksi sain että "suomen paras neuvottelufirma". no päätin kokeilla sillä eihän minulla ollut mitään menetettävää.

      Ensimmäisenä työpäivänä ehdot olivat nämä: Tule töihin ja saat 10€/tunti.

      Seuraavana päivänä ehdot olivat nämä: Tule töihin ja soita vähintään 300 minuutin edestä puheluita niin saat 10€/tunti. Muuten et saa palkkaa.

      Kolmantena päivänä ehdo olivat nämä: Tule töihin ja suorita yksi myynti per tunti niin saat 10€/tunti. muuten et saa palkkaa.

      Neljäntenä päivänä ehdot olivat nämä: Suorita vähintään 40 kauppaa niin saat 10€/tunti. muuten et saa palkkaa.

      4. päivänä minä soitin tauolla firman puhelimesta puhelun kaverilleni ja sovittiin että mennään syömään lounasta, niin ruokatunnin jälkeen esimies noutaa minut toimistoonsa ja uhkasi haastaa minut oikeuteen siitä että käytin firman puhelinta. (sitä millä myynnit suoritetaan) Säikähdin aluksi mutta nyt tulee paras kohta. Hän vaati minua maksamaan 2000€ firman tilille niin he harkitsisivat asian unohtamista TAI he ottaisivat kaiken tienaamani rahan pois ja en enää ikinä tulisi takaisin. Päätin lähteä saman tien ja olen iloinen että lähdin.

      Jälkeenpäin muistin että mehän EMME OLLEET VIELÄ KERENNEET TEKEMÄÄN TYÖSOPIMUSTA! heillä ei ollut mitään todisteita että MINÄ olin siellä töissä ja mistään ehdoista en olisi voinut olla tietoinen. Olisi oikeusuhkaus jäänyt lyhyeksi.

      • jassoovaan

        Miten nämä firmat voi näin ampua itseään jalkaan? :O


    • Höpönlöpön

      Kilpailijat heräilee säikyttelemään työnhakijoita, kun oma firma loistaa otsikoissa vuodesta toiseen?

      Ip jäi tallelle. Palataan asiaan.

    • kiiiiitooosITUSTI

      Surkea paikka! kuukauden duunis ja palkax tuli 13 euroa!!!

      • diipadaapaju

        Jeee ... ja sillähän vasta pötkitään pitkällekkö 13€ ..
        Höpönlöpn>> taidatko olla itse pomo ?
        Minimi palkka Suomessa on 7,50€ /h (yleensä 16-20v)
        Taidatte vaan ajatella omaa napaa ja ahkeria ihmisiä käytätte hyväksi..


      • Finalistitpaskalistit

        No itse sain 4viikon töistä 22€..... Ei jää tähän tämä asia. Ja päivän raportissa tunti palkka oli yleensä 15€/h. Joskus 24€/h päivässä niim miten ne on mulle yhden tunnin palkat maksanu 4 viikolta.


    • Finalisti

      Selailin työpaikkoja netistä ja törmäsin tähän Finalistien ilmoitukseen,
      kovasti siellä lupailtiin hyvää pohjapalkkaa ja mahtavaa provisiota.
      Sähköpostiini vastattiin puhelulla, jossa mieshenkilö sanoi suurinpiirtein näillä sanoilla: "Hei. Katselin noita kymmeniä hakemuksia ja sinun pisti sieltä kyllä erittäin positiivisesti silmään, tulisitko haastatteluun X päivä klo 12.00?"
      Idioottina menin tuonkin höpinän uskomaan ja ilmestyin paikalle hieman etuajassa.
      Paikan päällä odotti hirveä puheensorina ja pälpätys, sekä tietysti itse pääjehu herra X. Hän näki minut ja menimme johonkin toimiston tapaiseen keskustelemaan
      työpaikasta.
      Tottakai hän kehui yritystä maasta taivaisiin ja kertoi hieman itsestään.
      Minultahan nyt ei tietenkään vaadittu muuta kuin puhetaito ja yli debiilin tason ÄO.
      kysyessäni palkasta meni homma mielenkiintoiseksi. Kysyessäni siitä mahtavasta 13e/tunti palkkauksesta, joka muistaakseni työnhakuilmoituksessa oli, vastasi Herra X poliitikkomaisen kiertelevästi jotakuinkin näin. "Nooh, kato kyllä se saattaa olla jopa enemmän, tiedäkkös kun nyt tehään susta hyvä myyjä ja alat tottuun ni taivas on rajana".
      En tiedä mistä nuo perkeleet oppivat manipuloimisen taidon, mutta sääliksi käy kaikkia jotka siihen koukkuun tarttuu, mm minä itse.

      Työt alkoivat seuraavana päivänä kello 08.30 tai vastaavaa. Ilmestyin paikalle ja
      samantien tuo X hyökkäsi jostain eteeni tekopirteä ilme kasvoillaan ja osoitti minut "työpisteelleni". Edessäni oli myyntispiikki ja kämäinen headsetti, eli kuulokemikrofoni- yhdistelmä.
      Tästä alkoi tämä mahtava "myyntikoulutus". Muutaman kerran vedin tätä spiikkiä ääneen herra X'lle, jonka jälkeen lyötiinkin jo luurit korviin. Listasta alettiin soittelemaan numeroita läpi, kusetettiin mummeleita ja piti olla iloinen, koska provikkahan oli luvattu suureksi ja mahtavaksi.
      Ensimmäiseltä kuukaudeltahan ei näissä paikoissa palkkaa saa. Kumma juttu ettei siitä ollut mitään mainintaa haastattelussa :)
      Okei, olen nyt mummonkusettaja ahdistavan kuumassa toimistossa, missä kaikki huutavat kilpaa puhelimeen spiikkiä paperilta. Takanani on mummo, ja etuvasemmallani on haiseva poika.
      Alan päästä "työstä" jyvälle, myyn lehtiä hyväuskoisille ja uskottelen saavani mahtavaa provikkaa. Kun viikko kuluu, on minulla jo yli 70 tilausta kasassa ja kuoleman väsyneenä aloitan viikonlopun. Jutellessani poikaystäväni kanssa, hän pyysi näyttämään työsopimustani. Eihän minulla sellaista ollut, ei tällä Herra X'llä ollut ilmeisesti mielessäkään sellaista minulle tehdä.
      Maanantaina kysyin sitten häneltä, josko voisimme sellaisen tehdä.
      Empien ja kierrellen hän mutisi jotain huomisesta tai keskiviikosta.

      Keskiviikkona hän sitten uskaltautui sellaista minulle näyttämään ja kun luin sitä läpi, tajusin ettei tämä "mahtava" palkka ole sinne päinkään mitä tämä esimies oli aikaisemmin lupaillut. Laskeskelin kotona provikoistani ja mahtavasta 4e pohjapalkasta arvioidun kahden kuukauden palkan. 900e
      900 vitun euroa. Ei minulla muutakaan ollut, joten jäin sinne töihin kahdeksi kuukaudeksi. Olin hyvä myyjä, osaan verrattuna jopa todella hyvä.
      Työ vain sai minut henkisesti voimaan pahoin, jokapäiväistä ihmisille valehtelua, jokapäiväistä tekonaurua, jokapäiväisiä kiusallisia tilanteita tämän esimiehen kanssa. Kaikki oli yhtä helvettiä, hain jatkuvasti muita töitä, mutta mistään ei tuntunut saavan mitään.
      Olihan firmassa myös hieno "bonus", jos sai myytyä X määrän lehtiä.
      Sain sen boonusrajan täyteen, ja odottelen nyt kolmatta vai neljättä kuukautta sitä lahjakorttia S-ryhmään, tuskimpa sitä ikinä tulee.
      Aivan, meinasi unohtua. Työsuhteen alussa, herra X ehdotteli iltavuoroja, johon vastasin EI. Asia sovittiin sillä keskustelulla.
      Kuinka ollakkaan, heti toinen työviikkoni oli iltavuoroa joka päivä, ja myös sitä seuraava. Tästä mainittuani esimiehelle toikaisi tämä "aiiinii.. äh, noi listat kerkes kyllä jo meneen läpi..". Ilmeisesti tämä kusipää unohti myös kolmannen ja viidennen
      työviikon kohdalla tämän pikku sopimuksen.

      Loppujen lopuksi sain tarpeeksi, soitin esimiehelleni, että otan loparit.
      Tähän hän mutkitellen taas vastasi "noo.. heii.. tuuppa toimistolle ni katotaan vähän".
      Toimistolle päästyäni en saanut mitään järkevää vastausta eroamispyyntööni, vaan hän luikerteli siitäkin ihmeellisesti karkuun.
      Jäin vielä 14 työpäiväksi valehtelemaan dementikoille, jonka jälkeen yksinkertaisesti pistin viestin, etten enää tule.
      En mennyt en, nyt hän kyllä jaksoi soitella useampaan kertaan perääni.
      Odottelin kiltisti palkkaani. Laskin sen olevan noin 1300e myytyäni paremmin kuin aluksi laskin.
      Palkkakuitissa komeili 800e. Tämä kusipää oli ottanut jonkun "uuden henkilön rekrytoinnista aiheutuneet kulut" pois palkastani. Olin laillisesti mielestäni irtisanoutunut, ollut töissä sen kaksi viikkoa, jonka laki vaatii ja lähtenyt menemään.

      Ja tosiaan sitä bonusta en ole vieläkään saanut. Palkkakuittiakaan en saanut, siksi tämä firma muistuikin mieleeni ja tulin tänne kirjoittelemaan.

    • Finalisti

      Jatkoksi edelliseen viestiin.

      Finalistien sivuillahan mainostetaan tuota upeaa palkintojen skaalaa ja hienoja kilpailuja.
      Totuus on aika kylmä, esimerkiksi jos möin parhaiten perjantaina, sain vanhentuneen jäätelön. Tämä ei ole vitsi, pirkan jäätelötuutin, josta oli päiväys mennyt umpeen.
      Eräänä perjantaina sain karkkipatukan, se sentään taisi olla tuore.
      Yksi perjantai menin ja voitin yhden (1) kaljapullon. Ei ehkä ihan taulu tv'n tai tabletin veroisia. Ainoa matkalahjakortti minkä voitin oli ymmärrys lähteä tuolta kauas pois.

      Tuntuu, että tuolla finalistien nettisivuilla kusetetaan yhtä pahasti työnhakijoita, kuin työnhakija työssään kusettaa asiakkaita.

      Toivottavasti joku, joka oli tänne harkinnut menevänsä lukee tämän.
      Älä mene. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, sitä se yleensä myös on.

      • Finalistitpaskalistit

        Joo itse sain kerran nappi kuulokkeet, kerran lasten kaula ja rannekorun ja vuosi kalenterin.. Ja pari laku patukkaaki on tullu tienattua.


    • hgggdgdg

      Älkää menkö, sen sanon.
      Kauan pomo vetkutteli työsopimuksen kanssa, lopulta työsopimuksessa eri jutut kuin mitä suullisesti sanottu. Pomo myös erittäin huono vastaamaan puhelimeen, jos jotain tärkeää asiaa olisi. Jotain mätää on ja pahasti. Niin, ja kun myin ekana päivänä, sain palkkioksi jonkin ikivanhan tavaran. Pomo myös veti hatusta uusia tarjouksia, ja 7 kertaa olisi pitänyt jankata myyntilausetta / puhelu.

      Ja _i don't give a single fuck_ jos joku finalistien pääjehu lukee tätä, ja meinaa haastaa oikeuteen tai muuta vastaavaa tästä totuudesta, työsopparissa tämmöistä ihme uhkailuakin. Jos asiat hoituisi, niin kuin pitääkin, niin en täällä istuisi kirjoittelemassa tätä.

    • weta

      Minusta on kummallista, että ihmiset (yleensä nuoret) kerta toisensa jälkeen aina lähtevät näihin firmoihin töihin, vaikka keskustelupalstat ovat täynnä negatiivisia kokemuksia :D kaikki on aina kusetusta, menit minne tahansa, ja palkan kanssa on AINA ongelmia. Kysykää itseltänne miksi näitä työpaikkoja on avoinna ihan koko ajan joka puolella Suomea ja lisää tulee jatkuvasti? Miksi heidän pitää houkutella ihmisiä töihin kertomalla miten hieno meininki on töissä, järjestää kilpailuja ja muita porkkanoita, joista voi sitten ehkä voittaa jotain? Ei missään muussakaan normalissa työpaikassa tehdä tuollaista. Ja yhteistä näille kaikille firmoille on se, että he eivät koskaan kerro työpaikkailmoituksessa mitä se työ käytännössä on, siis mitä työntekijän pitää tehdä. Miksi? No siksi, että kukaan ei halua mennä näihin töihin, koska niiden maine tiedetään eikä puhelinmyyntiä ylipäänsä koeta mieluisena, saati sitten etttisenä... Mukavia työpaikkoja ja yrityksiä on harvemmin esillä avoimissa työpaikoissa, koska henkilöstön vaihtelevuus on sellaisissa firmoissa pientä. Ihmiset eivät halua vaihtaa hyvää työpaikkaa!

      Nuoret, jos teillä ei ole koulutusta tai työkokemusta, koittakaa hakea esimerkiksi siivousfirmohin ja päivittäistavarakauppoihin. Jättäkää puhelinmyyntifirmat kokeilematta. Useimmat siivoustyöt teetetään isoilla, vakavaraisilla yrityksillä, joista saatte työsopimuksen ja TESin mukaisen palkan. Ei tartte kikkailla mitään eikä ihmetellä palkkakuitteja, soitella liittoon tai vanhemmille, että mitä tässä nyt tekisi kun ei palkkoja makseta ollenkaan.

    • IhanFinaalissa

      Onko kellään tuoreempaa kokemusta kyseisestä firmasta? Harkitsen hakemuksen lähettämistä, mutta vähän nämä kommentit hirvittää.

      • lolhirvittää

        Kaikki mitä netissä lukee on aina täyttä totta :D


    • Kulumavaiva

      Onx toi firma vieläkin pystys

    • Juuri_lopettanut

      ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ FINALISTEILLE!
      Kävin tosiaan itse kokeilemassa finalisteilla puhelinmyyntiä ja uskoin, että firma olisi muuttunut näiden muutama vuosi sitten tulleiden kommenttien jälkeen, mutta petyin pahasti. Heti alusta alkaen koko paikka vaikutti todella epäilyttävältä, sillä siellä ollessani näin vain yhden vakituisen myyjän ja kaikki muut olivat uusia. Kävin kaksi viikkoa koittamassa puhelinmyyntiä ja nämä kaksi viikkoa menivät aivan hukkaan. Koulutuksena oli lapun lukeminen ja sitte aloitettiinkin heti myyminen. Sain joka päivä 2-4 kauppaa, eikä se ilmeisesti riittänyt, sillä kahden viikon jälkeen käytyäni ensimmäisen vartin aikana siellä vessassa, pomo käski minun ja kaverini lopettaa puhelut. Hän alkoi huutaa meille, että mitä ihmettä teemme siellä, koska lopetimme parin kolmen miinutin jälkeen puhelut, kun asiakas oli todella monta kertaa vihaisena kieltäytynyt ostamasta. Hän valitti myös tästä vessassa käynnistä ja sanoi että siellä ei tarvitse "rampata" vaikka kävinkin siellä vain kerran. 10 minuutin räyhäämisen jälkeen, johon kuului todella paljon kirjosanoja ja henkilökohtaisia haukkuja, minulle riitti. Sanoin kohteliaasti ettei puhelinmyynti taida olla minua varten ja että lopettaisin, eikä pomo edes pahoitellut huutamisiaan vaan sanoi että jos kauppaa ei tule ei siellä kannata ollakkaan. Kyseessä on siis oulun finalistit Oy, Joten jos mietit, että oulussa ei välttämättä ole tällaista niin voin kertoa että kyllä on. Älkää ihmiset menkö sinne kuuntelemaan haukkuja itsestänne kuukaudeksi vain parin sadan euron takia.

    • Hahahahahaha

      Olit muutaman viikon ja silti sait rahaa vaikka ravasit vain vessassa etkä tehnyt kauppoja? Helpompaa rahaa, kuin sossussa! Siellä pitää sentään täyttää paperit, että saa jotain. :D :D :D

      • gjzfkvFjz

        Nim hahahahahaa ja mitäs sinä luulet olevasi??


        Olitko paikalla ????
        Esitäppäs faktat!!!


    • ripperipperippe

      1. Ihmiseltä ei kysytä "mitäs". Kysymysmuoto pitäisi olla "kuka"
      2. Kysymys- tai muitakaan merkkejä ei laiteta koskaan kahta kappaletta. Niitä on joko kolme tai yksi
      3. Kysymys- tai muunkaan lauseen lopettavan merkin ja lauseen viimeisen sanan väliin ei tule välilyöntiä. Kysymys- tai muitakaan merkkejä ei laiteta myöskään neljää kappaletta, vaan (edelleen) kolme
      4. "Esitäppäs" ei ole suomea. Oikea muoto voisi olla vaikkapa: "Esitä faktat" Tässä kohtaa kuitenkin kysymysmerkkejä oli oikea määrä

      Johtopäätös: Kirjoittaja on kielioppiasun perusteella joku keskenkasvuinen nulikka kenelle tuli yllätyksenä, että työpaikalla pitää tehdä töitä. Vastaavia ääliöitä on jokaisessa ketjussa tällä palstalla. Näiden sankareiden harteilla lepää Suomen tulevaisuus... Voi voi.

      • Omalla_vastuulla

        Itse en tuota "nim hahaaha..." tekstiä kirjoittanut.
        Voin kertoa että olen monessa muussakin työpaikoissa käynyt ja koskaan en ole nuin tylyä käytöstä työntekijöitä kohtaan kokenut.
        Ylempänä sanotaan että "olit muutaman viikon ja silti sait rahaa vaikka ravasit vain vessassa etkä tehnyt kauppoja" niin voin kertoa, että tein toiseksi eniten kauppoja lähes joka työpäivä ja vessassa kävin kerran päivässä, mikä oli ilmeisesti liikaa.
        Finalisteilta lähti minun jälkeen viikon aikana 3 muutakin työntekijää, jotka korvattiin uusilla työntekijöillä helposti, sillä he lupaavat 300€ aloitusboonusta, joka käytännössä saadaan vain jos saat 60h työaikaa kuukaudessa. Tottakai sinun täytyy saada myös hyvin kauppaa, ettet saa potkuja. Itse sain 5-8 kauppaa päivässä, eikä tämä riitä.


      • ghnnnbz

        Nimomalla_vastjulla kertoo sinusta paljonkin joka keskityt kirjoittelun ulkoiseen asuun välittämättä itse kokemuksesta tai asiasisällöstä ja ottaen huomioon näiden kirjoitusten kieliopillisen yms asun
        lähes kaikki kommentoijat keskittyvät vain ja ainoastaan itse asiaan oli se kielteinen tai myönteinen.
        nimimerkki tuntuu olevan joku pitsinnyplääjä maaseudulta


    • Handeturuntoimistolta

      Jees, olin finalisteilla kokeilemassa ammattikorkeen ohella 4 päivää (24h). Siinä ajassa älysin, että ei tämä puhelinmyynti sovi mulle. Tein heille kuminkin noin 20 kauppaa tuon 24h aikana. Kun palkanmaksun aika tuli niin rahoja ei näkynyt tilillä. Monesta yhteiden otosta huolimatta mm, sposteista ja puheluista ei saanut muutakun kiertäviä vastauksia. Loppujen lopuksi onnistuin saamaan omalle tililleni huiman 29,34euron korvauksen tekemästäni työstä. Jatkoin soittelua ja asidoiden selvittelyä, mutta kun kerran sain kiinni niin vastaus oli, että jos on maksettu 29 euroa niin pakko sen on mennä oikein. En ole heitä sen jälkeen tavoittanut puhelimella tai spostilla. Itsehän suosittelen kyseistä yritystä jokaiselle ihmiselle. On se kokemuksen arvoista päästä arvostettuun työhön, josta maksetaan maksimaalinen palkka.

    • eiikinäenää

      Lisäänpä nyt omankin tarinani tänne.. 2015 en päässyt kouluun ja aloin epätoivoisesti hakea töitä. Finalisteilta sain sitten paikan ja olin niin onnellinen saamastani työpaikasta. Työsopimuksen sain heti käsiini ja se vaikutti hyvältä, ensimmäisen kuukauden jälkeen 200e aloitusbonus, kaksi erillistä työsopimusta joista toisessa on provikkapalkka ja toisessa 8e/h tuntipalkka ja sen mukaan maksetaan kummalla tienaisi enemmän. Paikan vastaava oli yllättynyt kuinka hyvä myyjä olin vaikkei aiempaa kokemusta ollutkaan, kun tein ensimmäisen työpäiväni aikana 25 kauppaa ja rikoin toimipisteen ennätyksen. Kauppoja tein jatkuvasti vähintään 9 päivässä mikä on 7h työpäivän aikana yli tavoitteen.

      Kysyessäni ensimmäisen palkkani suuruutta minulle arvioitiin vähintään 1800€. Mitä todellisuudessa sain käteen oli 320€, joka jäi koko syksyn isoimmaksi palkaksi. Aloitusbonusta en koskaan saanut. Jouduin muutamaan otteeseen olemaan pitempään sairaslomalla, olin jatkuvasti kipeänä kun ei ollut varaa ruokaan, ja jokaiseen sairaslomaan hain erikseen lääkäriltä todistuksen. Yhdestäkään en silti saanut sairaslomakorvausta, lääkärintodistukset lensivät suoraa roskakoriin ja ylös merkittiin että olin ollut omalla lomalla.

      Aloitusbonusta en koskaan saanut. Työsopimusta minulla oli jäljellä 1,5kk kun aloin olla henkisesti aivan loppu ja kyselin töissä aika aktiivisesti kaikesta mikä oli pielessä; miksi saan parisataa euroa palkkaa kuussa? Missä aloitusbonus joka minulle luvattiin? Lääkärin määräämästä sairaslomasta on pakko maksaa korvaus, miksei ole maksettu? Loppujen lopuksi sain kutsun "pomolta" tapaamiseen jossa sain kaksi vaihtoehtoa: joko otat loparit tai saat potkut. Antoivat sentään vaihtoehdon itse lopettaa työsopimus mitä en tehnyt, halusin välttyä karenssilta. No sain kolmen kuukauden karenssin joka tapauksessa koska olin ylioppilas eikä työstäni Finalisteilla maksettu tarpeeksi palkkaa että se oltaisiin laskettu täyspäiväiseksi työksi.

      Tämä saatanallinen kokemus kun ei ollut rahaa syödä eikä siten energiaa tehdä mitään kaihertaa yhä. Olen edelleen äärimmäisen vihainen kyseessä olevalle firmalle ja kaikkeni aina tämän asian esille noustessa yritän että pysyisin rauhallisena edes ulkoisesti enkä alkaisi käyttämään epäsoveliasta kieltä ja huutamaan.

      • menesnyttöihin

        Tiedän, että kaikki mitä yllä kirjoitit on täyttä valetta. Ai miksi? No vaikka siksi, että JOS tuo olisi totta niin olisit voinut hakea palkkarahat muuta kautta. Joko sekoitit paikan tai valehtelet muuten vain. Sinä et ole ollut päivääkään tuossa firmassa töissä, koska "ennätyksesi" tiedettäisiin ja toisekseen 25kpl on NAURETTAVAN VÄHÄN MYYNTIÄ ennätykseksi. Jännä, että samana päivänä tuli lista missä kyseinen firma on noussut Suomen parhaimmaksi myyjäksi saa epämääräisen, valhetta täynnä olevan haukkuryöpyn päälleen... Ettet vaan olisi kilpailijalla töissä? ;)


    • varokaaaaa

      Uskon kyseistä tarinaa, koska koin itse samankaltaista tässä lafkassa!!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe