Saanko OP:n verkkopankkitunnukset??

Peluri-ismo

minulla on muutama maksuhäiriömerkintä ja mietin tuossa että voinko saada verkkopankkitunnukset Op:n pankkiin. Ainakin Op:n sivuilla verkkopankkitunnus hakemuksessa lukee että henkilön luottotiedot tarkastetaan Suomen Asiakastiedon sivuilta. Lähetin jo Op:n yhteydenotto pyynnön ja kysyin tätä asiaa mutta aattelin vielä täältä kysyä jos joku tietää. Ikää on se 19v

38

10156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahoitustarkastaja

      Veikkaan että et saa, koska Osuuspankki on tarkka että asiakkaat ovat kunnollisia, mutta parhaiten se selviää, kun jaksat odottaa OP:n vastausta.

      • Peluri-ismo

        Niin mä vähän aattelinki mut päätin kokeilla kepillä jäätä :D


      • xngkkghkgkh

        Ei kai nyt sentään verkkopankkitunnuksien takia tarvitse luottotiedot olla kunnossa. Kyseessähän on raha-asioiden seurantaa! Sitäpaitsi se on nuorille ilmaista, olisiko 26v. asti, joten velkasuhdetta ei synny. Sellaisista palveluista josta ei voi syntyä velkaa, ei saa hylätä luottotietojen takia. Juttua riittää, esim. aikoja sitten joku pankki oli hylännyt Visa electron hakemus luottotietojen takia, mutta joutui jälkikäteen perumaan päätöksensä koska:

        - Suomen laki takaa peruspankkipalvelut kaikille
        - Electron osto toteutuu vain ja ainoastaan jos tilillä on rahaa

        Toisaalta, luottotietoja ei saa turhaan kysellä.


      • OP:n asiakas
        xngkkghkgkh kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään verkkopankkitunnuksien takia tarvitse luottotiedot olla kunnossa. Kyseessähän on raha-asioiden seurantaa! Sitäpaitsi se on nuorille ilmaista, olisiko 26v. asti, joten velkasuhdetta ei synny. Sellaisista palveluista josta ei voi syntyä velkaa, ei saa hylätä luottotietojen takia. Juttua riittää, esim. aikoja sitten joku pankki oli hylännyt Visa electron hakemus luottotietojen takia, mutta joutui jälkikäteen perumaan päätöksensä koska:

        - Suomen laki takaa peruspankkipalvelut kaikille
        - Electron osto toteutuu vain ja ainoastaan jos tilillä on rahaa

        Toisaalta, luottotietoja ei saa turhaan kysellä.

        Itse sain luottotiedottomana yli 10 v sitten OP:n verkkopankkitunnukset. Silloin ei luottotiedottomuus tuota asiaa estänyt. Sittemmin olen kyllä kuullut, että OP nykyään ei todellakaan anna verkkopankkitunnuksia luottotiedottomalle. Sitä vastoin Visa Electron -korttia en ole saanut :c


      • kopOpkoMopko
        OP:n asiakas kirjoitti:

        Itse sain luottotiedottomana yli 10 v sitten OP:n verkkopankkitunnukset. Silloin ei luottotiedottomuus tuota asiaa estänyt. Sittemmin olen kyllä kuullut, että OP nykyään ei todellakaan anna verkkopankkitunnuksia luottotiedottomalle. Sitä vastoin Visa Electron -korttia en ole saanut :c

        Avasin itselleni tilin OP-pankkiin. Siellä kertoivat, että eivät anna verkkopankkitunnuksia jos ei ole säännöllistä rahaliikennettä tilille. Mutta sen sijaan tämän Visa Elektron kortin sieltä sain.


      • outoaon
        kopOpkoMopko kirjoitti:

        Avasin itselleni tilin OP-pankkiin. Siellä kertoivat, että eivät anna verkkopankkitunnuksia jos ei ole säännöllistä rahaliikennettä tilille. Mutta sen sijaan tämän Visa Elektron kortin sieltä sain.

        Mä olen kyllä saanut luottotiedottomana OPsta sekä verkkopankkitunnukset että Elektronin.


      • fjvnfjvbnf
        kopOpkoMopko kirjoitti:

        Avasin itselleni tilin OP-pankkiin. Siellä kertoivat, että eivät anna verkkopankkitunnuksia jos ei ole säännöllistä rahaliikennettä tilille. Mutta sen sijaan tämän Visa Elektron kortin sieltä sain.

        Sehän on täysin eri juttu, milläs muuten maksaisi 2,75€ kuukausimaksua? Opiskelijoille se oli ainakin ennen maksutonta 26 v. asti.


      • Peluri-ismo
        fjvnfjvbnf kirjoitti:

        Sehän on täysin eri juttu, milläs muuten maksaisi 2,75€ kuukausimaksua? Opiskelijoille se oli ainakin ennen maksutonta 26 v. asti.

        Soittivat juuri OP pankista ja sanoivat etteivät voi myöntää verkkopankkitunnuksia kun on maksuhäiriöitä eikä ole säännöllistä rahaliikkennettä tilille. Tarjosivat kyllä elektronia mutta jätin senkin ottamatta kun on jo nordeasta elektron ja verkkopankkitunnukset sekä sampo pankin verkkopankkitunnukset. Näköjään OP valitsee asiakkaansa ja niin minäkin valitsen pankkini :D


      • Peluri-ismo
        Peluri-ismo kirjoitti:

        Soittivat juuri OP pankista ja sanoivat etteivät voi myöntää verkkopankkitunnuksia kun on maksuhäiriöitä eikä ole säännöllistä rahaliikkennettä tilille. Tarjosivat kyllä elektronia mutta jätin senkin ottamatta kun on jo nordeasta elektron ja verkkopankkitunnukset sekä sampo pankin verkkopankkitunnukset. Näköjään OP valitsee asiakkaansa ja niin minäkin valitsen pankkini :D

        Kyllä sanoivat että pitäisi keskittää kaikki raha-asiat Op:n pankkiin ja saada ne maksuhäiriömerkinnät pois niin silloin saisin verkkopankkitunnukset. Oli mukava kertoa että on nordeassa kolme tiliä sekä sampo pankissa yksi tili :)


      • 8+16
        Peluri-ismo kirjoitti:

        Soittivat juuri OP pankista ja sanoivat etteivät voi myöntää verkkopankkitunnuksia kun on maksuhäiriöitä eikä ole säännöllistä rahaliikkennettä tilille. Tarjosivat kyllä elektronia mutta jätin senkin ottamatta kun on jo nordeasta elektron ja verkkopankkitunnukset sekä sampo pankin verkkopankkitunnukset. Näköjään OP valitsee asiakkaansa ja niin minäkin valitsen pankkini :D

        Mihin sinä olisit vielä kolmatta pankkia tarvinnut? Sinulla kun on jo parit verkkopalvelutunnukset käytössä?

        Peruspankkipalveluihin ei verkkopalvelutunnukset kuulu. Peruspankkipalveluilla tarkoitetaan tiliä ja tiliin liitettyä korttia (yleensä visa electron).


      • Peluri-ismo
        8+16 kirjoitti:

        Mihin sinä olisit vielä kolmatta pankkia tarvinnut? Sinulla kun on jo parit verkkopalvelutunnukset käytössä?

        Peruspankkipalveluihin ei verkkopalvelutunnukset kuulu. Peruspankkipalveluilla tarkoitetaan tiliä ja tiliin liitettyä korttia (yleensä visa electron).

        Lähinnä pikavippien ottamiseen :D


      • Op:hen pettynyt
        xngkkghkgkh kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään verkkopankkitunnuksien takia tarvitse luottotiedot olla kunnossa. Kyseessähän on raha-asioiden seurantaa! Sitäpaitsi se on nuorille ilmaista, olisiko 26v. asti, joten velkasuhdetta ei synny. Sellaisista palveluista josta ei voi syntyä velkaa, ei saa hylätä luottotietojen takia. Juttua riittää, esim. aikoja sitten joku pankki oli hylännyt Visa electron hakemus luottotietojen takia, mutta joutui jälkikäteen perumaan päätöksensä koska:

        - Suomen laki takaa peruspankkipalvelut kaikille
        - Electron osto toteutuu vain ja ainoastaan jos tilillä on rahaa

        Toisaalta, luottotietoja ei saa turhaan kysellä.

        Tämä on vanha ketju, mutta ajattelin vastata, jos tästä vaikka jollekin olisi apua.

        Yritin tuossa itse reilu kuukausi sitten saada verkkopankkitunnuksia OP:n olemassaolevalle tililleni, ja luottotiedoton siis olen. Jyrkkä ei oli vastaus, systeemi on kuulemma muuttunut jokin aika sitten. Olisi pitänyt siis kaukaa tulla pankkiin (joka lähin laskunmaksutoimipiste täällä on) makselemaan laskut sun muut, mikä olisi pienten lasten kanssa ollut hankalaakin. Päätin jättää asian sikseen, ja kääntyä jonkun muun pankin puoleen.

        Nordeassa ei luottotiedoista ollut mitään puhetta, ja verkkopankkitunnukset laitettiinkin tilaukseen noin vartin sisällä siitä, kun olin asioitani pankkiin saapunut hoitamaan. Tästä hatun nosto ko. pankille, nimittäin verkkopankkitunnukset kun on nykypäivänä kova sana.

        Ihmettelen, miksi luottotiedot estävät verkkopankkitunnusten saannin joissain pankeissa. Lainaa ei sen kummemmin saa, hakipa sitä verkon tai suoraan pankin kautta - eikä verkkopankissa muutenkaan mitään sen kummallisempaa voi tehdä. Mielestäni kuluttajansuoja-asiamiehen pitäisi ehdottomasti puuttua asiaan ja moinen homma lailla kieltää; verkkopankkitunnusten pitäisi kuulua ihan kaikille, luottotiedoista riippumatta.


      • KUTINAAPÄÄS
        Op:hen pettynyt kirjoitti:

        Tämä on vanha ketju, mutta ajattelin vastata, jos tästä vaikka jollekin olisi apua.

        Yritin tuossa itse reilu kuukausi sitten saada verkkopankkitunnuksia OP:n olemassaolevalle tililleni, ja luottotiedoton siis olen. Jyrkkä ei oli vastaus, systeemi on kuulemma muuttunut jokin aika sitten. Olisi pitänyt siis kaukaa tulla pankkiin (joka lähin laskunmaksutoimipiste täällä on) makselemaan laskut sun muut, mikä olisi pienten lasten kanssa ollut hankalaakin. Päätin jättää asian sikseen, ja kääntyä jonkun muun pankin puoleen.

        Nordeassa ei luottotiedoista ollut mitään puhetta, ja verkkopankkitunnukset laitettiinkin tilaukseen noin vartin sisällä siitä, kun olin asioitani pankkiin saapunut hoitamaan. Tästä hatun nosto ko. pankille, nimittäin verkkopankkitunnukset kun on nykypäivänä kova sana.

        Ihmettelen, miksi luottotiedot estävät verkkopankkitunnusten saannin joissain pankeissa. Lainaa ei sen kummemmin saa, hakipa sitä verkon tai suoraan pankin kautta - eikä verkkopankissa muutenkaan mitään sen kummallisempaa voi tehdä. Mielestäni kuluttajansuoja-asiamiehen pitäisi ehdottomasti puuttua asiaan ja moinen homma lailla kieltää; verkkopankkitunnusten pitäisi kuulua ihan kaikille, luottotiedoista riippumatta.

        Luottotiedoton=sama kuin sinua ei olisi olemassa ollenkkaan, parempi olla autuaimmilla metsästys mailla kuin olla luottotiedoton Suomessa.


      • Tupu Tippuri puri

        Kyllä kait se jotain kertoo pankin tyylistä tarkistaa asiat. Itsellä oli vähän aikaa OP-VisaElectron ja sitten tässä pari vuotta sitten kävin pankin konttorissa jotain muuta selvittämässä ja näin ohimennen VissaDebit mainoksen. Kortti oli kait siihen aikaan uusi, kun kultakortit oli lopetettu jaosta.

        Kysyin sitten virkailijalta, mitkä on debot kortin ehdot, kun omat tuloni olivat aika pienet silloin, niinkuin ne on nytkin. Virkailija tarkistaa tiedot ja sanoo, ettei ole mitää estettä hakea korttia.

        Nyt minulla on ollut jo yli neljä vuotta tuo kortti. Vaikka ei ole suurensuuria rahoja yms.... niin on asiat kunnossa. Kun olin alkajan ikäinen ei ollut ongelmaa verkkopankkitunnuksista, kun ei ollut verkkopankkiakaan.

        Mutta jos loppuun pikkaisen latteuksia, niin nykyää peli on se, että kaikilla pitää olla vekkopankkitunnukset jos et ole vajaavaltaiseksi määrätty.


    • Georgia

      Osuuspankki ei myönnä verkkopankkitunnuksia luottohäiriöiselle, mutta S-pankista saa sekä verkkopankkitunnukset että Visa Debit-kortin. Se on kaiken lisäksi täysin ilmainen.

      Tosin asiakasomistajaksi liittyminen maksaa 35-100€ asuinpaikasta riippuen, mutta tämän summan tienaa äkkiä takaisin S-marketin bonuksilla sekä sillä, että pankkitilistä ei mene mitään palvelumaksuja. Eikä tuo liittymismaksu oikeastaan ole mikään jäsenmaksu, sillä se palautetaan asiakkaalle, jos tämä lopettaa jäsenyytensä.

      Itse asiassa myös luottohäiriöttömän kannattaisi avata toinen tili S-pankkiin. Kaikkien pankkien toiminnoissa on joskus häiriöitä, ja tällaisissa tilanteissa on hyvä olla tili toisessa pankissa varalla.

      • Tupu Tippuri

        S-pankki myöntää Visa Debitn myös luottotiedottomalle. Täällä muute ei kukaa tule kertoo kuin monelta se on otettu pois..... Varmaa moni luottotiedoton myös käyttää tuon hytväkseen....


    • niin no...

      Verkkopankkitunnukset eivät lukeudu peruspalveluihin jotka on ihan laissa säädetty. Nämä tunnukset eduskunta jätti pankin päätäntävallan alaiseksi,eli pankki saa päättää antaako ne vai ei.
      Sen sijaan Visa Electon luetaan kuuluvaksi pankin peruspalveluihin ja se on myönnettävä kaikille.

      Toisaalta nämä tunnuksethan on tänä päivänä aika tärkeät koska useissa paikoissa, kuten esim.Kela, voi asiakas hoitaa asiansa tunnuksilla kirjautumalla.
      Tässä aiheesta...

      http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/04/10/nain-joudut-pankin-mustalle-listalle/20114939/139

    • Otusvaan

      Hmm.. Mä sain maksuhäiriöisenä verkkopankkitunnukset OPsta ja myös visa electronicin. Eivät edes maininneet asiasta. Tosin ko. tili ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ja laitoin toimeentulotuet tulemaan sinne tilille kun vielä sitä sain. Nyt menee kelan rahat sinne. Ikää on siis 20v.

      • vieraileva tähti

        Tämä on käsittääkseni täysin pankkikohtaista. Eli jos esim. Oulun OP:ssä verkkopankkitunnukset luottotiedottomalle myönnettäisiin, ei sitä välttämättä tehdä jollakin toisella paikkakunnalla.


    • la.de

      Mä olen ollut koko elämäni luottotiedoton ja pahimmasta päästä, ei ole ollut luottotiedot esteenä verkkopankkitunnuksiin! Asia on toinen jos sinulla ei ole säännöllistä rahaliikennettä!

    • pankinvaihtaja

      op on maailmanpaskin pankki. kaikki asiat menee perseelleen ja mikään ei
      toimi.

    • Syrjintää

      OPstä en tiedä mutta Nordea ei myönnä tunnuksia jos ei ole "säännöllisiä tuloja" tilille. Sain selville tänään ihan konttoritytteli hyvin vakavana selitti. Eli olen nyt virallisesti yhteiskunnan hylkimä. Kiitos vai pitäisikö sanoa "Sori siitä"?

    • jäkeläinen

      et saa pankkitunnuksia op pankista jos sinulla ei ole mitään tuloja.lainmukaan pitäisi saada,mutta op pankissa sanottiin että ei ole tullut vielä meille se lakiasia.paskapuhetta.on tosi vaikea hoitaa asioita kun aina joka paikassa kysytään tunnuksia.op katsoo että olet rikollinen kun sinulla ei ole pankkitunnuksia.no ei se op pelaan lain edellyttämällä tasolla muutenkaan.joka asiassa jossitellaan ja mitään ei sanota suoraa tai sitten jos ei muuta osata ,sanotaan että en ota kantaa.yrittäjänä kierrän kaukaan op.se ei ole tosipaikan tullen yrittäjän pankki.onhan niitä varmaan näitäkin joilla palvelu pelaa kun ovat saaneet lainan hyväksi tuplavakuudet esim maata,metsää ,arvo kiinteistöjä.näin se suomi vaan makaa.

      • jfjjbjjtriko56khk

    • Steinbec

      OP ei edelleenkään myönnä pankkitunnuksia luottotiedottomille, vaan kehittelee niistä jonkinlaista "kevytversiota", joilla "tunnistautuminen olisi kevyempää". Näin sanoivat. En vain käsitä, koska asiahan on niin että pankkitunnukset joko toimivat, tai sitten eivät toimi. Miten ne voivat olla "kevyemmät" meille köyhille?
      Mitä on kevytpankkitunnukset? Niistä OP nyt minulle puhui.

      Pankkitunnusten sisällä on siis nyt hierarkia, eli on eri tasoisia, eri vahvuisia tunnnuksia. Vähän niin kuin on passi, ja sitten henkilökortti.
      Hain tunnuksia, enkä saanut viime viikolla koska "uutta kevyempää mallia luottotuedottomille vasta kehitetään".
      Ei kiinnosta toimittajia, yritin vinkata kun valheuutisoivat että luottotuedoton saisi nykyään pankkitunnukset. Ei saa.

      • Steinbec

        Kauhee määrä tuli typoja, mutta yrittäkää kestää.


    • Dermisti

      Tuolla joku katkera tilitti, että luottotiedottoman pitää mennä autuaille maille jne.

      Onko se pankin syy jos joku töppää omat asiat niin pahasti että menee luottotiedot, tai onko se meidän muiden syy. Hä.

      Sitäpaitti, mitä luottotiedoton tekee verkkopankkitunnuksilla jos ei osaa hoitaa asioitaan säännöllisesti. Poliisi myötää sirullisen kortin ja kortinlukulaitteen saa tietokonekaupasta satkulla.

      S pankki ampuu itseään jalkaan tuolla debit-korttien jakamisella kaikille. No nyt on laki että pankkien on annettava tunnukset..... ehkä se auttaa tunnistautumisessa, mutta ei se muussa auta

      • XbankerS3664

        "S pankki ampuu itseään jalkaan tuolla debit-korttien jakamisella kaikille. No nyt on laki että pankkien on annettava tunnukset..... ehkä se auttaa tunnistautumisessa, mutta ei se muussa auta"

        Ei S-Pankki itseään ammu jalkaansa. Ongelma asiakkaan Sossu / Kela rahat tulee
        tähän pankkiin kun verkkopankkitunnukset / Visa korttikin on täällä. S-Visa Debit
        kortit on valtaosin On-Line kortteja (vastaa Visa Electronia). Ongelma asiakkuudet tunnetaan Asiakastiedossa / Bisnodessa joten uusia vippejä ei muualta tule eikä S-Pankki lainaa helposti muutenkaan. Asiakasvaroilla pelataan korkopeliä jossa vähitellen tili valuu S-Ryhmälle, tai vaihtoehtoisesti S-Pankki tienaa provikoilla
        kun asiakkaat käy Lidlistä / etnisistä kaupoissa Visa kortillaan. Samoin rahaa tulee kun verkkopankkitunnuksilla kirjaudutaan eri palveluihin.


      • ouoyyuru

        Kortinlukulaitteen saa Tallinnasta Viru-keskuksen Euronicistä kahdeksalla eurolla, kuka pelle satasta maksaa??

        Samalla voi käydä avaamassa tilin Tornimäen Seb-pankissa, itse avasin parissakymmenessä minuutissa tilin ja samantien sain verkkopankkitunnukset ja Mastercard Debit tuli postitse kotiin parissa viikossa. Koko lysti maksoi 12 euroa joka on pin-koodilaskurin hinta.

        Hyvin on toiminut jo 3,5 vuotta eikä tilin olemassaolossa tiedä Suomessa kela, sossu eikä vouti. Äsken sain uuden Mastercardin vanhentuneen tilalle joka toimii helmikuuhun 2020 saakka.


      • Jee2017
        ouoyyuru kirjoitti:

        Kortinlukulaitteen saa Tallinnasta Viru-keskuksen Euronicistä kahdeksalla eurolla, kuka pelle satasta maksaa??

        Samalla voi käydä avaamassa tilin Tornimäen Seb-pankissa, itse avasin parissakymmenessä minuutissa tilin ja samantien sain verkkopankkitunnukset ja Mastercard Debit tuli postitse kotiin parissa viikossa. Koko lysti maksoi 12 euroa joka on pin-koodilaskurin hinta.

        Hyvin on toiminut jo 3,5 vuotta eikä tilin olemassaolossa tiedä Suomessa kela, sossu eikä vouti. Äsken sain uuden Mastercardin vanhentuneen tilalle joka toimii helmikuuhun 2020 saakka.

        Pitääkö silloin olla osoite virossa jos halua avata tili mihin voi liitty mastercard debit SEB pankilta?
        Vai käykö suomalainen osoite?


    • PersAukisenKaveri

      Kaverini on luottotiedoton ja osoite on Poste Restante, Hänellä on entuudestaan OP:n pankkikortti ja sai tävä vuonna verkkopankkitunnukset. Ainoa tulo on toimeentulotuki ja pankin palvelumaksut jäävät aina rästiin, koska hän nostaa heti tilin tyhjäksi automaatilla ja maksaa kaiken käteisellä.

      • Jokutuoltakalliosta

        Mulla on samanlainen kaveri. Mietinkin vaikuttaako poste restante asiaan, hyvä jos ei. Aiemmin ei saanut tunnuksia luottotiedottomuuden (tosi pahasti menneet) takia. Toisaalta pelkään mitä tapahtuu, kun sammuu jonnekin ja tunnukset viedään, vähän eri tason juttu kuin pankkikortin vieminen.


      • Eimuutenole

        Ei ne palvelumaksut voi jäädä rästiin kun ne veloitetaan automaattisesti.Et taida tietää yhtään mistä puhut. Eikä verkkopalveluelutunnuksilla voi tehdä pankille velkaa jos ei ole luottotietoja joten aivan sama vaikka ne joku varastaa.


    • saatunnukset

      Kyllä saa OP:ssä luottotiedoton verkkopankkitunnukset, mutta saa suppeamman version, jolla kuitenkin voi aivan hyvin toimia normaalit maksuasiat! op.pda.fi

      • korjausedelliseen

        siis pda.op.fi


      • ågvkåteåkoj

        pda.op.fi-palvelu loppuu, ja se korvataan vuoden 2018 aikana modernimmalla palvelulla. OP itse käyttää sanaa "saavutettava", jolla toivottavasti tarkoitetaan, että palvelu on selkosuomea, toimii erilaisilla laitteilla ja on käyttöliittymältään yksinkertainen.

        "Uusi palvelu korvaa tekstiversion

        Tekstiversion tilalle on tulossa uusi saavutettava palvelu kevään 2018 aikana. Tiedotamme uuden palvelun sisällöstä ja aikataulusta hyvissä ajoin ennen nykyisen tekstiversion käytön päättymistä."


    • wefwefweafaewf

      Vuodenvaihteessa voimaan tullut lakimuutos on synnyttämässä Suomeen uudenlaisen pankkipalvelun, niin sanotut kevytpankkitunnukset. Kesäkuusta lähtien OP voi tarjota esimerkiksi maksuhäiriöisille muita asiakkaita suppeammat verkkopankkitunnukset.

      – Niin sanotuilla kevytpankkitunnuksilla asiakas voi hoitaa lainmukaiset peruspankkipalvelut eli maksaa laskuja, tarkistaa tilitapahtumia sekä ottaa vastaan ja hoitaa e-laskuja, mutta ei esimerkiksi tehdä sijoituksia, sanoo OP:n henkilöasiakkaista vastaava johtaja Merja Auvinen.
      Kevytpankkitunnuksilla pääsee kuitenkin kirjautumaan esimerkiksi Kelan verkkoasiointiin, TE-palvelujen verkkopalveluihin tai muihin TUPAS-tunnistusta vaativiin palveluihin. TUPAS vaatii suomalaisen henkilötunnuksen.
      https://yle.fi/uutiset/3-9582408

      • ysywy2hh2h

        Tuo Ylen uutinen oli siis päivätty viime vuoden toukokuulle. Ilmankos OP kysyi minulta kesällä lupaa luottotietojen kysymiseen, kun olin avaamassa heillä uutta asiakkuutta pelkkien peruspankkipalveluiden merkeissä. Ihmettelin mielessäni hieman, mutta suostuin kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe