Omituiset suolistovaivat

Selvyys asiaan.

Olen noin yhdeksän vuotta kärsinyt erilaisista suolistovaivoista, joihin ei ole löytynyt syytä. Viimeisen viiden vuoden aikana en ole lääkäreitä edes viitsinyt vaivata. Ei ole siis laktoosi-intoleranssia eikä keliakiaa.

Oireet eli lähinnä kivut ovat selkeästi helpottuneet. Alkuaikoina koin synnytyskipuja vastaavat kivut joka ilta ulostaessani. Nykyään vaivaa yhä vessassakäyntien lukumäärä...kymmenen kertaa on joinain päivinä minimi. Uloste vaihtelee ripulista koviin kikkareisiin.

Paineenomaista kipua on vielä häntäluun seudulla ja välillä lähes koko päivän tuntuvaa ulostamisen tarpeen tuntua.

Ruisleivän jätin kokonaan noin kk sitten, minkä myötä mahan turvotus ja ilmavaivat lähtivät lähes kokonaan.

Mutta tämä uusi vaiva, joka alkoi muutama päisä sitten. Suun limakalvot (sylkirauhaset?) turposivat todella rutkasti. Syödessä pitää varoa, ettei pure poskia ja yöllä olin sen unissani tehnytkin. Lääkäri ei osannut sanoa juuri mitään. Sanoi voivansa veikata sylkirauhasien turvonneen, mutta kertoi, että hommaan pitäisi liittyä anoreksia, bulimai tai alkoholismi, ja näitä minulla ei ole. Voisivatko liittyä omituisiin suolistovaivoihin.

Että tämmöistä. Kerronpa vielä, että olen muutaman viikon polttanut muutaman savukkeen päivässä ja sillä keinoin saanut suolen toimimaan kunnolla ja tyhjentymään myös hyvin. Tämä "lääke" ei kuitenkaan miellytä minua loppuiän hoitona....Ja oirehan tässä vaan lähtee...ja näköjään muita tulee tilalle.

Onko kellään viisaita neuvoja?

3

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvyyttä?

      Tänä aamuna olikin lähes katastrofitilanne -myös kieli oli turvonnut...ja suu enemmän, sekä alahuuli. Näytin hurjalta ja puhe ei luistanut, etenkään ässät ja ärrät. Soitin hätäpäissäni sairaalan päivystykseen ja minut kehoitettiin tulemaan sinne. Melko nopeasti olin kortisonitipassa. Myös verikokeita otettiin. Niissä ei kuitenkaan näkynyt mitään hälyttävää. Yksi näyte lähti eteenpäin ja tulos tulee parin viikon päästä.

      Selvyyttä ongelman aiheuttajaan ei siis tullut. Kotiuduin yhdeksän päivän kortisonireseptin kanssa. Kielen turvotus onneksi helpottui. Muuten vaiva on entisellään. Syöminen ja hampaiden pesu on kivuliasta. Että tällaista tällä kertaa.

      • girl87girl

        Moikka! Olen 23-vuotias tyttö ja mulla on samanlaisia vaivoja. Lääkäri ei löydä mitään vikaa minusta, mutta tiedän että jokin on vialla en vain tiedä mikä. Tämä on niin turhauttavaa ja masentaa minut aina välillä. Mullakin on turvonnut suussa nuo sylkirauhaset, olen ottanut bafucinia mikä on helpottanut ja puhdistanut suuta. Jätin pois ruisleivän, appelsiinin, omenan, mehut (en omatehtyjä), vain luomua ja kaiken ruoan teen itse. Oireet ovat helpottaneet, mutta kun koulussa syö tai ulkona niin pitää olla todella tarkka mitä suuhun laittaa, ettei tule kunnon raskausmahaa turvotuksen takia. Onko sulla oireet helpottanut?


    • Hormoonihoito

      Ei varmaan ole tätä...mutta katsoin jakson Mystiset taudit sarjasta, ja siinä naisiella oli rankkoja ripulikohtauksia ja joutui asustelemaan vessassa. Lääkäri ei löytänyt mitään. Sitten uutena oireena tuli käsien turpoaminen, mistä tää gastro lääkäri päätteli, että kyseessä ei ollu vaan ruuansulatuselimistöön liittyvä tauti. Selitys löyty jostain immuniteetti ongelmasta. Muistaakseni korjautu jollain hormooni hoidolla. Tääku tuns ittesä normaaliks ekan raskausen aikana ja sit toisaalta parin viimosen raskauden aikana paheni - kehon hormoonit muuttuu raskauksien aikana, nii tää sairauski muuttu. No tää oli kyl aika harvinainen sairaus...

      Toivottavasti hoito löytyy! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe