Kalajärven koulussa tapahtuu...

enmeekouluun

Opettajat eivät välitä. Kerroin asiasta ja ne puhuivat kiusaajien kanssa. Nyt kiusaajani ovat oppineet välttämään kiusaamista opettajien edessä. Nyt minua haukutaan, syrjitään ja potkitaan opettajien selän takana. Yritin puhua tästä opettajien kanssa, mutta nyt he vain vakuuttavat, että eivät näe kiusaamista enää, että miten he voisivat asiaan enää puuttua. Muutenkaan en haluaisi mennä kouluun. Siellä on räjäytetty roskis ilotulitteilla ja kauhea ilmapiiri. Kauheata kilpailua kaikesta! Opettajien huomiosta ja arvosanoista. Opettajat suosivat toisia ja kehuskelevat kiusaajien hyvää menestystä. Olisko heidän niin vaikeata uskoa, että huonot numeroni eivät johdu tyhmyydestäni vaan keskittymisestäni kiusaajien luokalla. Ne kiusaajat on just sellasia, että ne saa hymytyttö patsaat ja kukaan ei ikinä uskois, että ne ois niitä kiusaajia. Mitä mä teen?

82

11669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yyyyyyyyyyyyyyyyy

      ollut kalajärven koulussa aikanaan, totta on että siellä on välillä tosi ikävä ilmapiiri, huomasin itsekin, on niitä opettajien lellikkejä, jotka joskus on niitä pahimpia juoruilijoita, mutta se vahvistaa kyllä kiusattuja ihmisinä, itsekin oon ollu koulukiusattu, välillä sinne menenminen oli rankkaa, mutta kyllä siitä selvitään, kerro opettajille, itse en aikanaan kertonu koska olin tyhmä ja jos opet ei oikeesti välitä niin mene rehtorin luo!!!

      tsemppiä ja voimia! =)

      • ....................

        missä aikataulussa kouluun on tulossa KiVa Koulu -projekti, sano että siitä saa varmasti työkaluja hankalampiinkin tilanteisiin. Jankkaan tätäkin, mutta jos teillä on tukioppilaita, niin pyydä yhtä vaivihkaa seuraamaan tilanteita ja toimimaan todistajana opettajien selkien takana tapahtuvalle kiusaamiselle. Ainakaan ei ole mitään syytä ottaa itseensä toisten typeryydestä, se on sataprosenttisesti heidän oma häpeänsä. Kiusaajat antavatkin itsestään muita epäkypsemmän vaikutelman, myös aikuisiässä. Olisko siellä pihamaalla ketään muuta syrjään vetäytynyttä, jonka luokse voisit mennä juttelemaan? Voisi siitä päivä kirkastua molemmille. Joka tapauksessa ota sellainen sisua puhkuva asenne, että kiusallasikin hankit itsellesi mahdollisimman hyvät numerot ja teet kaikkea kivaa, mikä nostaa mielialaasi. Keskity mahdollisimman vähän typerien ihmisten häsläämiseen, se on tyhjien tynnyrien kolinaa.


    • Happy now

      KIusaamista ei saisi koskaan hyväksyä. Paljonko sinulla on vielä opiskeluaikaa Kalajärven koulussa? Nauti kun pääset sieltä pois. kalajärven koulu on alaarvoinen opiskelupaikka. Olen käynyt kouluni siellä noin 10v sitten ja tuska jäi onneksi sinne. Kalajärven koulun jälkeen olen opiskellut ja nauttinut elämästäni. Pystyisitkö vaihtamaan koulua ym. Älä kärsi siellä enää.

      • toivonsinullehyvää

        Itsekin nuorena koulukiusattuna suosittelen vaihtamaan koulua!
        Koulumatka pitenee, mutta sen kestää kyllä, kun pääsee aloittamaan ihan uudessa ympäristössä.
        Myös oma asenne vaikuttaa. Uudessa koulussa voit unohtaa oman "hiireilysi", yrittää olla reipas, ystävällinen ja tutustua uusiin ihmisiin.


      • sivusta

        Kiusaajat heti toimittaa hoitoon tai terapeutille ,ja terapeutilla käynti julki koulussa niin saa kiusaaja edes hävetä kiusaamistaan ,kiusajat ovat luonteeltaan sairaita ja jos heitä ei koulussa hoideta niin kiusaaminen jatkuu myöhemmin työ elämässä .


    • kosto...

      Jos sinulla on kuvia heistä, (pahantekijät sekä opettajat) tee heille jotain kammottavaa. Esim. pistä heidän pää alastoman patsaan kanssa ja patsaan alla on luinen selkäranka lantioineen ja lopuksi patsaan vatsassa on alien-vauva. Laita kuva niin ilmoitustauluihin kuin nettiikin.

      Ihmiset eivät opi mitään, jos he ovat aina itsekkäitä.

      • Viljamiii

        Tämähän on kerrassaan loistava ajatus. Sen jälkeen he eivät takuulla tee minulle mitään pahaa, koska he kuolevat suruun ja vitutukseen kjähkjähkjäh


      • Anonyymi

        EI NÄIN. Patsaat ja kuvat ovat huonoja ideoita, niin kuin Marko Jakki Dessuttoms, aikanaan sanoi: Voi sitä, joka pahantekijästään pahan patsaan väkertää, hänelle on taide kostava, Hans Välimäen tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI NÄIN. Patsaat ja kuvat ovat huonoja ideoita, niin kuin Marko Jakki Dessuttoms, aikanaan sanoi: Voi sitä, joka pahantekijästään pahan patsaan väkertää, hänelle on taide kostava, Hans Välimäen tavoin.

        Oleppa Anonyymi venäjämielinen hiljaa. Paras koulu ja Kiurun parta on niin henkeäsalpaava että hiljaiseksi vetää. Mari on myös parhaista parhain.


    • Pilli&Pulla

      Moikka!

      Missä päin Suomea tämä Kalajärven koulu on?

      • Happy now

        Pohjois-Espoota :). Ikävää, ettei jotkut asiat ikinä muutu.


      • Niminickki
        Happy now kirjoitti:

        Pohjois-Espoota :). Ikävää, ettei jotkut asiat ikinä muutu.

        Voi vittu mä tiesin... Tiistiläkin on menettänyt maineensa kokonaan, koska kiusaajat! Isot pojat kiusaa siellä vaan -03:sia... ei tää tämmönen peli vetele!


    • ?!?!? herätys

      mmiksei kukaan tee mitään jos kaikki tietää et se koulu on perseest ja epäoikeuden mukainen ?!?1

    • dfdsa

      Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään, mutta kyllä se kummasti auttaa asiaa kun asiaa.

      • kupolin

        Kosto! Muuta en os sanoa tuohon


    • Suomisuomalaisille

      Kuten halla-aho kirjoitti: "Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino"

    • kk

      Väkivalta tai kosto ei ratkaise mitään. Kerro tilanteestasi uudestaan opettajalle tai kuraattorille. Jos et kerro kiusaamisesta, ei koulukaan voi auttaa. Kiusaajat harvoin kiusaavat opettajien nähden.

    • pitäsköhankkiielämä

      mua kiusataan koulussa sen takia että pidän koulunkäynnistä ja hyvien numeroiden saamisesta. en älyä.

      • sullaonhyväelämä

        Muut on vaan kateellisia paskoja... älä piittaa :)


    • 17v

      Jos opettajat eivät auta, valita rehtorille, jos hän ei auta, tee valitus johonkin koulutoimen lautakuntaan, vai mikä se ikinä sitten olikaan.

    • Ex-kiusattttu

      Minä myös ilmottaudun tulleeni koulukiusatuksi kyseisessä koulussa ja minulle jäi myös pahat traumat. Kalajärven koulu on todella huonotasoinen koulu niin oppilaiden kuin henkilökunnankin puolesta, enkä todella voi suositella sitä kenellekkään. Opettajat todella ottavat silmätikukseen joitakin ja mollaavat muiden edessä mm kertomalla kuinka huonon arvosanan sait jostain kokeesta ja muiden kokeita palauttaessa mitään ei mainita.. Itse sain myös huonoja arvosanoja siksi, koska jouduin keskittymään aivan muihin asioihin kuin opiskeluun kiusaamisen vuoksi, joten tietenkin olin tyhmä ja laiska, huono oppilas opettajien mielestä. Sellainen ihminen jota ei ole kiusattu, saattaa miettiä miksi ei keskittyisi juuri opiskeluun kun kiusataan, mutta vähän vaikea keskittyä opiskeluihin, kun mietit koko ajan lue murrosikäisenä, kehittyvänä LAPSENA mikä minussa on vikana kun en kelpaa, kouluun ei kiinnosta mennä ja joka ikinen päivä on yhtä helvettiä, itket koulun jälkeen ja inhoat itseäsi, koska niin muutkin tekevät, vaikka mietitkin, että miksi. Ne ivalliset katseet ja naurut kuulen vieläkin korvissani ja tänäkin päivänä jos vaikka kaksi tyttöä nauraa bussissa, tuntuu minusta aivan siltä, kuin he nauraisivat minulle, vaikka tiedänkin ettei asia ole niin..
      Ymmärrän täysin tämän keskustelun aloittajaa ja kehoitanikin sinua ja kaikkia muitakin kyseissä koulussa valitettavasti samassa tilassa olevia kertomaan sinuun kohdistuvasta kiusaamisesta jollekkin ylemmälle taholle kuin Kalajärven koulun rehtorille,koska hän vain ummistaa silmänsä, sillä "Kalajärven koulussa ei tapahdu koulukiusaamista"..Toivottavasti olet päässyt sieltä jo pois, ja tsemppiä kaikille niille jotka siellä joutuvat opiskelemaan, vuodet menee kiusatulla hitaasti, mutta se fiilis mikä on viimeisessä kevätjuhlassa muistat lämmöllä lopun ikäsi..

      Muistakaahan erityisesti kiusaajat Enkeli Elisa, kiusaaminen menee AINA liian pitkälle, mikään kiusaaminen ei ole kohtuullista, mutta joskus kiusaaminen saa aikaan uhrille niin pahan olon, että haluaa vain kuolla, se tuntuu ainoalta ulospääsyltä, ainoalta ratkaisulta kun ei yksinkertaisesti kestä enään.
      Ja sivustakatsojat, monikaan kiusattu ei uskalla tai kehtaa kertoa kenellekkään kiusaamisesta, tee sinä palvelus ja kerro kiusaamisesta opettajille,kuraattorille tms. ja jos vain mahdollista, ole rohkea ja ole sinä kiusatulle kaveri ja ole hänen puolellaan, sitä kiusattu kaipaa, hyvksyntää edes joidenkin silmissä koulumaailmassa, joka on niin helvetin raaka tuossa koulussa!

    • coocospahcina

      Joku kirjotti et kannattaa kostaa.. Kun tarkemmin miettii, niin sen voi jättää väliin. Kosto on suoraansanoen lapsellista ja siinä samallahan vajoaa kiusaajan tasolle. Ei, parempi on sanoa suorat sanat ihan face to face, eiköhän se kiusaaminen sitten lopu. Opettajista, rehtoreista, koulukuraattoreista.... EI MITÄÄN HYÖYTYÄ! Takuuvarmasti kiusaajat jatkavat hölmöilyjään vaikka he 'puuttuisivatkin' asiaan...
      Sanot vaan suorat sanat, ja sillä selvä. Itse olen koulukiusattu ja tänään tapahtu yks kammottava juttu mut onneks enää kaks kokonaista kuukautta koulua, ja sitten kesäloma ja syksyllä pääsen uuteen kouluun.
      Tsemppiä sulle! =)

    • Tai ammu ne

      Kirjoita asiasta vaikka iltalehden toimitukseen tai sit haasta se koulu oikeuteen. oikeuteen haastaminen on koululle noloa joten luulisi et ne ottaa vakavasti kiusaamisen sen jälkeen.

    • pp

      Pakko minunkin ilmoittautua olleeni samassa tilanteessa. Edellä joku käski puhumaan rehtorille, niinkuin itse tein muutama vuosi sitten, ei asiaan puututtu millään tavalla. "Jokaisella on oikeus käydä lähikouluaan" sain vain vastaukseksi, kun ehdotin kiusaajan siirtämistä toiseen kouluun. Eikö jokaisella pitäisi olla myös oikeus käydä turvallisessa ja kiusaamattomassa kouluympäristössä? Puhuin terveydenhoitajalle, joka oli osaltaa sitä mieltä, että kiusaaminen on oma syyni. Puhuin opettajille, jotka lupasivat puuttua asiaan. Sitä puuttumista odotan edelleen, kohta ylioppilaslakki onnellisesti päässäni. Jopa poliiseihin oltiin yhteydessä, jotka olivat tulossa pitämään koululle oppituntia kiusaamisesta ja sen seurauksista. Rehtori senkin perui, sillä asia kuulemma pystytään hoitamaan talon sisällä. Kuten edellä jo sanottiin, lukuissa rehtorin pitämissä puheissa sai vuosi toisensa jälkeen kuulla kuinka "Kalajärven koulussa ei tapahdu kiusaamista, ja jos tapahtuu siihen puututaan välittömästi."

      • Hyödyttääkö kostaa?

        Miten mulle tulee olo, että sama ihminen kertoo kiusaamisesta eri nimimerkeillä.


    • Tulip

      Kuulostaa valitettavasti tutulta tuo kiusaamiseen puuttumattomuus juuri tuossa koulussa. Ei auta opettaja eikä rehtori eikä kuraattori. Oman pojan luokka on mielestäni liian meluinen, ei sellaisessa ympäristössä voi keskittyä opiskeluun. Vai onko nykypäivän luokassa tavallista, että oppilaat kävelevät ympäriinsä, puhuvat koko ajan yhteen ääneen kovaa, lähtevät yht'äkkiä vessaan kesken tunnin, seisovat tuolilla jne?

      Kuinka helposti onnistuu koulun vaihto toiseen? Tarvitseeko vaihtoa perustella jotenkin, ja onko toisella koululla velvollisuus ottaa vastaan toisesta koulusta tuleva lapsi, vai voiko se kieltäytyä?

    • minä12345

      Onko sinulla hyvä video- tai ääninauhuri? Jos on, niin ota sellainen kouluun mukaan, pidä sitä vaikka takin tai repun taskussa piilossa ja nauhoita vuoden ajan joka koulupäivä. Muista tallentaa tietokoneellesi. Se on ihan laillista hommaa.

      Sitten tee nauhoituksista kooste ja esitä vaikka koulun kevätjuhlassa koko koulun kuullen. Tai vie poliisille tai jollekin muulle viranomaiselle.

    • Minä kävin myös tätä koulua, -ja minuakin kiusattiin. Mutta minä olin se jolla oli hyvät numerot, kiusaajat ne joilla ei.

      Ja opettajat eivät pystyneet tässäkään tapauksessa tekemään mitään. Sit olin tahallani koko lukion yksin kun masennuin. Nyt psykiatrisessa hoidossa.

    • 11.v

      Tiedän myös tunteen aihe on niin läheinen.Opettajat ei tee kertakaikkiaan mitään! Minulla on vielä monta kutakuinkin reilut neljä ja puol helvetin moista vuotta jäljellä siellä,nyt ymmärrän miksi niipperin koulu valittiin Pohjois-Espoon-ponnen kummikouluksi.

    • Hartuska

      Ei Kaliksen koulu oo sen kummosempi ku muut koulutkaa, kaikki kouluissa tapahtuu kiusaamista. Jos vaihdat koulua kiusaamisen takia, niin vaikka sinua ei toisessa koulussa kiusattaisi niin siellä kuitenkin kiusataan jotain muuta.
      Kävin itse Kaliksella (Kalajärven koulua) sen 9 vuotta, minua kiusattiin joo ei siinä mitään, olin versossa milloin minkäkin syyn takia (en kyllä kiusaamisen vaan sääntörikkomusten). Kyllä ainakin silloin opettajat kuuntelivat ja auttoivat minkä pystyi ja siitä on kuitenkin vain 4-5 vuotta kun sain päättötodistuksen sieltä. Hyvin pärjäsin vaikka on ollut jo pienestä pitäen paniikkihäiriötä ja masennusta. Että en kyllä usko, että se on koulusta kiinni, eiköhän se oo iha itestään kiinni, että miten sinua kohdellaan siellä.

    • Hope

      Minun täytyy kyllä sanoa, että mahtava rexi ja monet opettajat
      Kalajärven koulussa todella puututaan kiusaamiseen. Opettajat ovat todella kannustavia! Kun lapseni lopettaa yläasteen, muistan kaikkia opettajia lämmöllä koko elämäni loppuun saakka.

    • TAPPAJA SEPPO

      mäki haluisin lähtee kaliksen koulust ku nii paljo kiusaajii... JA VITUT TOI SAATANAN KIVA KOULU TEE MITÄÄ!!! mut en haluis lähtee ku siel on myös mun parhaat kaverit... ;)

    • ???????????

      Onkos siellä noita porvareitten kerma perse kakaroita joilla on noussu kusi päähän vai kermaperse perheessä voidaan huonosti. Yksi sellaisista possautti myyrmannissa itsensä.

    • Leila Tuominen

      Kiitos palautteesta.

      Olen aidosti pahoillani siitä, että kokemukset Kalajärven koulusta ovat olleet joidenkin kohdalla noin huonoja. Kiusaamismuistojen käsittelyyn voisi auttaa niistä puhuminen joko kasvokkain tai puhelimitse. Yhteystietoni löytyvät koulun nettisivulta. Olen valmis myös henkilökohtaiseen tapaamiseen halukkaiden kanssa.

      Menneistä oppineina olemme viime vuosina kehittäneet kiusaamiseen puuttumisohjelmaamme. Vaikka KiVa-koulu -menetelmä on ansiokas, se ei aina ole riittävä toimi, kuten viestiketjustakin käy ilmi. Olemmekin lisänneet keinovalikoimaamme mm. kiusaajan määräaikaisen erottamisen, jota käytetään ääritapauksissa. Kiusaamiseen puuttumisen toimintakaavio on luettavissa Fronterissa, koulun aulassa ja tulevaisuudessa myös kotisivullamme.

      On aina ehdottoman tärkeää, että kiusaamisesta koulun säännöllisten kyselyjen ulkopuolellakin kerrotaan jollekin koulun aikuiselle. Muuten emme voi tehdä asialle mitään. On kerrottava, vaikka on kertonut jo aikaisemminkin ja kiusaaminen on uusiutunut. Puutumme asiaan aina uudestaan. Kiusaamiselle on tyypillistä, että se voi pulpahtaa esiin pitkänkin tauon jälkeen. Ikävä kyllä kertominen vaatii kiusatulta voimia, mutta se on välttämätöntä asioihin puuttumiseksi.

      Jatkossa pidättäydyn kehuskelemasta juhlapuheissa, ettei koulussamme kiusata. Toivoisin niin, mutta se ei ole vielä kai missään koulussa kokonaan toteutunut unelma.

      Leila Tuominen
      rehtori
      Kalajärven koulu
      Espoo

      • Huoltaj

        Hei Leila. Onpa harvinaista lukea rehtorin viestiä, josta kuvastuu aito vastuun
        ottaminen, välittäminen ja ymmärrys. Rohkeasti toimittu.
        Mielestäni toimit oikein, kun vastaat tällaiseen viestiketjuun. Usein ongelmat
        häivytetään kouluissa näkymättömiin. Ongelmia ei myönnetä, ja kiusatut lapset
        heitetään " kiertoon " järjestelmän murskattaviksi. Samoin huoltajat, jotka uskaltavat ottaa huomaamansa tai kuulemansa ongelmat esille opettajan/ rehtorin
        kanssa. Kun ongelmaa ei koulun taholta myönnetä, ei mitään ongelmaa edes ole.
        Vahvoja ts kiusaajia tuetaan ja puolustellaan. " Vahvoista " kiusaajista koulutetaan
        maahamme uusia johtajia esim rehtoreita.
        Heikkojen alistaminen luo turvattomuutta kouluihin. Useimmat jaksaa tehdä ääri
        tilanteissa pahaa. Uhreiksi joutuu yleensä syyttömiä lapsia ja opettajia.
        Onhan pahuus suomessakin jo nähty. Mielivaltaiset, narsistiset ja psykopaattiset
        rehtorit ovat koulujemme ongelma. Lisäksi näitä rehtoreita pelkää niin esimiehet
        kuin alaisetkin. Monesti he ovat vielä patologisia valehtelijoita, jotka taidokkaasti
        manipuloivat ihmisiä uskomaan valheita. Nämä narsistiset johtajat ovat valmiita
        tuhoamaan kokonaisia perheitä suojellessaan omaa mainettaan, ja koulun
        mainetta. Näiden psykopaattisten rehtoreiden koulussa ei ole henkistä eikä
        fyysistä väkivaltaa. Kiusatut lapset joutuvat rehtorin ja tietyn opettaja ryhmän
        vainon kohteeksi. Heille kaikki keinot on sallittuja, jopa täysin tunteeton valehtelu
        ja valheiden korjaaminen entistä suuremmilla valheilla. Näissä pahoin tulehtu-
        neissa tilanteissa ei apua lapselle / perheelle tule edes kouluviraston taholta.
        Kukaan ei halua leimaantua. Viranomaisjärjestelmä on täysin verrattavissa
        järjestäytyneeseen rikollisryhmään. Tai ei aivan. Rikollisilla on arvot ja he eivät
        tuhoa ihmisiä tuhoamisen ilosta. Aina yleensä on jokin syy olemassa, jos joku
        laitetaan jalkapuuhun. Asiat ei perustu mielivaltaan, kuten psykopaattisilla
        virkamiehillä. Myös uskonolliset ryhmittymät saattavat haitata tietyissä
        kouluissa ja asuinalueilla järjellistä ja oikeudenmukaista toimintaa.
        Tietyt lahkot kokoontuvat tietyille asuinalueille ja kouluihin " hallitsemaan "
        kaikkea mikä heidän mielestään vaatii muutosta. He myös tekevät hyvin
        nopeasti pahaa levittelemällä perättömiä juoruja ja manipuloimalla ihmisiä.
        Jos koulun rehtorit osallistuu lahkojen toimintaan/ kuuluu lahkon sisäpiiriin on
        vainon kohteeksi joutuneen lapsen työ ja vapaa-aika haasteellista.
        Onneksi kuitenkin nämä arvottomat, mielivaltaa ja valheita käyttävät ihmiset
        tekevät virheitä, yleensä ketju aina katkeaa tai valheet yms ampuvat ns yli.
        Vaikka Kalajärven koulu ei olisikaan parasta A luokkaa, kuten ei moni muukaan
        koulu maassamme, on siellä ainakin rehti rehtori joka uskaltaa pysähtyä
        keskustelemaan ongelmista. Maailma muuttuu nopeasti, koululaitoksenkin
        pitäisi se ymmärtää toiminnassaan.
        Juvanpuiston koulussa ei ole kiusaamista. Jos rehtorit Airaskorvelta ja
        Lahtiselta asiaa kysytään.


      • Äläotaturpaanvaanannavit

        Kalajärven koulu on yksi Suomen huonnoimmista kouluista. Minuakin kiusattiin siellä aikoinaan eivätkä opettajat osaa oikeasti tehdä mitään, koska osaa opettajistakin kiusataan. Ainoa tapa millä tässä koulussa voi pärjätä ilman kiusaamista on antamalla takaisin. Pitää vetää turpaan kunnolla kiusaajia niin kunnioitus tulee takaisin koska kiusaajat eivät uskalla kiusata enää


      • akujatoni01

        Leila kalis oli vitun jees keep it up bro!


      • mikko01
        akujatoni01 kirjoitti:

        Leila kalis oli vitun jees keep it up bro!

        Kalis on parhain koulu koskaan!!!! Missään ei oo ollu yhtä hauskaa ja kiitän hartaasti näistä 9 vuodesta mitkä sain viettäää tässä super sika tosi kivassa koulussa


      • akujatoni01
        mikko01 kirjoitti:

        Kalis on parhain koulu koskaan!!!! Missään ei oo ollu yhtä hauskaa ja kiitän hartaasti näistä 9 vuodesta mitkä sain viettäää tässä super sika tosi kivassa koulussa

        <3333333 ihanat vuodet lämpimiä muistoja


    • Orppionoikrus

      Tee sellailla että HOMOJAAAAAAAH

    • Syvä huokaus

      Olipas "piristävää" luettavaa koulusta jossa lapsen pitäisi aloittaa opiskelu ensi syksynä. Toivottavasti saadaan siirrettyä pienempään kouluun.

    • samittggdg

      XDDD voi vitja onse kalajärven koulu kyllä semmonen paiiiiiikka että viihdyin ja pieni kiusanteko miehen tiellä pitää

      • Elämämkoluton

        GTFO amis elämäm kolulainen


    • Ärsyyntynyt

      Kalajärven koulun opettajien tasa arvo oppilaita kohtaan on hirveää.

      Ottipäähän kaiken lisäksi kun yksi opettajista vastasi: "koska olen opettaja."

    • OpeKalis

      Opettajat välittävät oppilaista. Se on suurin motiivi tehdä tätä työtä. Kiusaaminen on valitettavasti loputon suo ja toivoisin siihen apua oppilailta ja vanhemmilta. Tulkaa kertomaan. Älkää katsoko vierestä ja odottako, että joku toinen sen tekee. Opettajana en näe kaikkea, mutta puutun, vaikka vainoharhaisuuteen asti. Yläasteikäiset tuntevat toisensa jo ehkä päiväkodista asti. Itse näen oppilaita 90 minuuttia viikossa, enkä aina osaa tulkita, miltä murrosikäiseltä tuntuu, jos hän ei kerro. Vilpittömästi teen silti parhaani. Oman kokemukseni mukaan opettajat eivät kiusaa toisiaan Kaliksella, vaan tullessani sijaiseksi vaikutuin lämpimästä yhteishengestä. "Siksi että olen opettaja" sijaan olisi hyvä sanoa, siksi että olen ainut aikuinen tässä luokassa. Aikuisen ja kanssaihmisen kunnioitus on välillä hukassa nykynuorilta, mutta onneksi suurimmassa osassa kalajärveläisten kodeista se on vielä tallella. Välillä varmasti nuorta ottaa kovasti päähän totella aikuisia, koulussa ja kotona. Siitäkin voidaan keskustella yhdessä.

    • Iituliini__

      Olen tällä hetkellä Kalajärven koulussa. (Meen 7lk) Mulla ei oo kavereita, mua haukutaa, kiusataan yms. Mun isosiskooki kiusataan (menee 9lk ja kiusattu 1lk lähtien). Mua kiusataa sen takii ku en oo samanlainen kuin muut jotka käyttää meikkii, merkki vaatteita (adidas, nike yms), on laihoja yms. Välillä oon tosi surullinen koulus kun kaikki muut on "kaveriporukois" ja mä vaan oon yksin ilman kavereita. Kaikki vaa töllää mua koulus mulkovasti ku kävelen vaa yksin yläkoulun ja alakoulun puolella. Oon huomannut että jotkut vaa nauraa mulle. Yritän aina välkil ettii mun isosiskoo koska se pitää mulle seuraa. Välillä oon lintsannu muutaman viikon koulust vaa sen takii ku oon nii surullinen ku mua kiusataa, syrjitään yms. Oon saanut kauheet traumat Kalajärven koulust. Olisin tällä hetkellä jossain muussa koulussa mutta ku tässä lähellä ei oo koului mihin voisin mennä.

      • Ja eikä opettajat ole tehny asialle mitään. Ne ovat vaan sillee ihan ku niitä ei paskaakaa kiinnostais.


    • LeilaTuominen

      Onpa ikävää kuultavaa. Tule suoraan kertomaan minulle, mitä on tapahtunut, vaikka jo tänään perjantaina tai maanantaina.
      Leila Tuominen, rehtori, Kalajärven koulu

      • Mielummin sanon mun iskälle! Se sentään puuttuu asiaan!


      • Oikeestaa kerron mun iskälle! Eikä mun pikkuveli eikä pikkusisko (Kalajärven koulus myös) tarvii mitää opettajii siihe että niitte kiusaamine loppuu (jos ees niit aletaa kiusaa), koska iskä on sanonu niille:
        Jos joku alkaa kiusaa teitä nii menkää kertoo teijä siskolle (eli mulle).
        Syynä on se, että oon suorasanainen, en säästele sanojani, loppuu ainaki kiusaaminen ku mä alan räyhää/huutaa niille kiusaajille.. Mua ei kiinnosta jos mä joudun vaikeuksii sen takii, koska iskä ❤


    • Kiusaajatpois420

      Kalajärven koulussa on ihanaa olla, tai oli. Kun Keimo oli vielä paikalla.

    • Mul on 2 kiduttavaa vuotta jäljel tän vuoden jälkee (koska sisko lähtee). Kuolen todennäköisesti yksinäisyyteen koulus.

      • Ja sitte ku viel ne maahanmuuttajat lähti Kalikselt (muutama vuos sitte) nii mul lähti kaikki kaverit, koska ne oli mun parhait kavereit. Olin ainut meijä luokast, joka pysty olee niitten kaa, ku kaikki muut varmaa pelkäs niit. Ne oli mulle tosi rakkaita ihmisii. Harmi ku ne lähti, mut onneks mul on niitte kaikkien numerot viel tallel nii voin jutella niitten kaa. ❤


    • Boibuh

      VItun mamut

      • Ne sentää ymmärs mua. Ne oli koko ajan mun tukena. Jos ne näki että olin yksin välkäl nii ne tuli mun vieree ja kysy että onks mul kaikki okei. Olin jokainen välkkä niitten kaa ku ei kukaa muu halunnu olla mun kaa.


    • JereLindqvist

      Odens on jees

    • NäytäNiillePaskakasoille

      Seuraavan kerran kun ne kiusaa sua niin kuvaa se jotenki. Tai äänitä. Todista opettajille että sua kiusataan. Sitte ne saa potkut ja on muuten paskat opet, kosto on suloinen :]

      • Ei mikää kuvaaminen/äänittäminen auta pätkääkää. Ja ei kalajärven koulus oo yhtää hyvää opee paitsi yks.


    • wefgerhgerh

      Nappikamera netistä, muutama kymppi ja sitten muutama viikko hyvää pätkää ja julkisuuteen. Ei iso homma ja jos totta kuvaus niin ropisee rankempaa räntää koko koululle.

    • 18v_kokenut_mimmi

      Jos sulla ei ole kavereita koulussa, kirjota/puhu jollekkin tärkeälle sun tunteista ja muista, se auttaa rohkaisemaan. Sillon kun minua masensi ja koulu ei sujunut, puhuin joka välitunti ja tärkeän ihmisen kanssa. välillä välitunnilla soitin sille ihan puhelimessa ja tuli hyvä olo.

      • Mil0

        Tehnyt saman, auttanut huomattavasti! :)


      • Niin mä yleensä aina teenki että oon puhelimel nii unohdan koko koulun..


    • Kiusaamista ei pidä hyväksyä! Kostaminen ei ole hyvä idea! Kannattaa puhua koulukuraattorille, terveydenhoitajalle ja opettajillekin vielä uudestaan! Ammattilaisilla on velvollisuus auttaa ja puuttua kiusaamistilanteisiin. Kiusaamisesta kannattaa puhua ääneen ystäville ja läheisille - älä jää murehtimaan asioita yksin - puhuminen auttaa aina.
      T:Susanna ja Päivi

      • mitäisotedellä

        Kostavathan kirkon työntekijätkin toisilleen.


      • Kiittitästäkin

        Juu, velvollisuus tosiaan. Itsellä kävi niin, että opettajat ja rehtorit eivät välittäneet ja koulukuraattori haukkui pystyyn, sen sijaan, että olisi auttanut. Terveydenhoitajaa vaan ei kiinnostanut. Mitäpä siinä tilanteessa teet. Et yhtään mitään.


    • eskil56

      Ei kansakoulussa välitetty kiusaamisesta.
      karttakepistä tuli sormillekin, kun et ollut perseennuolija.
      Näin oli Vartsikassa 60 luvulla.
      Turha puhuu vastaan 6 kaveria samaa mieltä..
      Älkää valittako turhasta.

      • Herääny

        Oisko sun mielest kivaa jos sua ois henkisesti ja fyysisesti kiusattu 12vuotta?


    • Novelle89

      Pilvet ei kysy lupaa

    • Kunnolla

      Olen sitä mieltä, että kiusaajille turpaan ja kunnolla. Myös pedofiileille ja lapsiin kohdistuvat hyväksikäyttäjät isit,ukm jne heille vaan kunnolla opetusta .

      MInusta hyssytellään liikaa kiusaajia, suojellaan ei ne tarvitse kuin muutaman kerran kunnon opetuksen vaikka nyrkkien avulla tai heiävoi alkaa kiristämään ja tehdäyhtä helvettiä,samoin kuin he tekevät toisille.

      Minuakin nuoruudessa kiustattiin ja muutaman kerran kun näin kiusaajan yksin annoin suomekis sanottuna turpaan ja kiusaaminen loppui siihen.

      Minusta ihan liikaa suojellaan näitä kiusaajia koulussa jne ja useinkin kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Missä siis todellinen syy, vika on?

      Vika on opettajissa, kouluissa vahemmissa ei siis kiusatuissa,muistakaa se!

      Paljon ns.ykskertaisia vanhempia,jopa rasisteja, juoppoja jotka saavat kasvattaa lapsia kieroonja kukaan ei puutu,miksi?

      Päivi ja Susanna kirjoittaa täällä koulukuraattoreista jne missä heitä on? Kirjoitatte ihan puppua ei kouluissa ainakaan.

      • Itse olen kuullut huhua, että kiusaaja siirretään pois koulusta, jos kiusaa. Nämä ovat siis huhuja niin en ole 100% varma.


    • Jokuhomppeli

      Juu, oon tälläkin hetkellä tässä koulussa. Huono ilmapiiri, ei tunneilla pysty keskittymään ku muut mölyää. Sit on vielä se nuuska ongelma, soitettu jo parikertaa poliisiakin paikalle. Nuuskan haju aiheuttaa itselleni kovaa migreeniä, jonka takia en voi välillä olla koulussa. Tuntuu että arvosanani laskevat kun ei pysty keskittymään tunneilla, enkä pysty muistamaan mitä opettajat sanoo.

    • derbi

      Kalajärvenkoulu on paskin koulu maailmassa. Rehtori on täys vitun toope ja suurin osa opeista on ihan paskoja. Täällä on hometta ja vitusti nuuskaa olo suhteet on huonot kaikki on rikki ja täällä menee koiria pitkin käytäviä ja minä saan koko ajan allergia reaktioita. Leila jos luet tämän en tykkää susta

    • enolluluuseri

      Olihan koulu varmaa joilekk rankkaa. Mut olihan siel perkenleen kivaa jos olit vähänkin normaali

    • Vittunvittuuntunut

      Kalajärven koulu on suoraan sanottuna täyttä paskaa. Opettajat arvostelevat oppilaita ja syyttelevät niitä "huonompia oppilaita" turhaan. kalajärven koulussa ilmapiiri on todella huono ja sinne on aina yhtä rankka mennä, koska ei kuaan varmastikkaan jaksa tuonlaista paskaa. toivon todella, että kalajärven koulu purettaisiin mahdollisimman nopeasti. aamen

    • Loltz

      Itse olin kyseisessä koulussa ihan 1luokasta 9-luokkaan asti ja kyllä mua ”kiusattiin”. En itse kokenut kauheasti kiusaamisena sitä, sillä tiesin, että en ole samankokoinen kuin kaikki muut ja hauskinta tässä oli se, että omaan kokooni nähden huomattavasti isompi poika haukkui minua. Mun vanhemmat ja 9-luokan opettaja halus mut Kiva-kouluun ja se on täyttä skeidaa, ei se mustaavalkoisella ja allekirjoitukset siihen päälle estä sitä kiusaamista, sillä pitää olla joillakin niin pahoja ongelmia, että ei osata lopettaa sitä paskaa. Itselläni kiusaaminen alkoi 5-luokalla ja pahimmillaan se oli yläasteella ja siis kukaan muu ei mua kiusannu niin pahasti kuin meidän luokan pojat, sillä ne oli vitun häiriintyneitä, koska oli kaikkia keskittymisongelmia sun muita ja kun on ollut vieläpä erityisluokalla itse, niin se oli kun eläintarha välillä. Mamut kanssa tuotti tosi paljon ongelmia ja niihin ei vaan kannattanu luottaa, ne hakee sitä huomiota aivan väärällä tavalla trust me! Niist ei oikeesti koidu mitään hyvää, ne esittää kivoja ja luottavaisia ihmisiä, mutta kun niitä kiinnostaa vain yksi asia. En ole mikään rasisti, mutta kun entinen kaverini joutui tosi pahoihin ongelmiin niiden takia ja muuttui aivan täysin, eikä uskonut mitään pahaa niistä. Niitä kohtaan ei saa oikeesti olla liian kiltti, vaan pitää osata tulla vastaan. Mutta kuitenkin tähän astisin parhain koulupäivä oli se, kun pääsin pois sieltä ja nyt seuraavaksi amiksesta, vaikka siellä ei ole mitään ongelmaa, mutta itse olen käynyt koulua sen verran montavuotta, niin ei sitä oikeasti jaksa xD. Ja se on kyllä hyvä, että osaat puolustaa sun pienempiä sisaruksia ja toivottavasti pystyt sanomaan omille kiusaajilles vastaan. Itsekkin olen todella suorasanainen ja sanon aika herkästi asioista, mutta ei se auttanut vaikka kuinka yritti. Se on vaan se, kun joillakin on niin pahoja ongelmia, että ei osaa lopettaa ajoissa. Toivottavasti selviydyt näistä paristavuodesta vielä ja jos joku ei hyväksy sua sellaisena kun sä olet, niin ne on sisältä todella huonoja ihmisiä, luonnevikaisia. Kaikki on erilaisia ja kenenkään ei ole pakko käyttää merkkivaatteita saatika meikata, kaikki on sun omia valintoja ja päätöksiä ja jokaisen pitäisi kunnioittaa niitä, jos kaikki siellä käyttää adduu/nikee, niin sä sentään erotut massasta hyvällä tavalla, etkä mukaudu muottiin. Se on niitten oma häpeä, jos eivät tajua miks joku ei halua olla samanlainen, siinä vaiheessa pitäis jo katsoa peiliin todellaki! You go girl!

    • lsbfoeje

      Kalis on iha vitun perseestä onneks pääsee koht veks sieltä ja tarvii nähä siel olevii apinoi toivottavasti enää koskaa, ai että sitku sielt homeluolast pääsee veke!

    • Anonyymi

      Onneks tuo rehtori vaihtui, entinen oli täysin kyvytön kommunikoimaan, ja jopa "en muista kun siitä on aikaa" no asiasta josta keskusteltiin oli alle 2kk:ta. Mikään asia ei edennyt mihinkään, jos asioita sovittiin että näin toimitaan ei kuitenkaan koskenut häntä, "valitettavasti nyt kävi näin"

    • Anonyymi

      Ite oon nyt Kalajärven yläkoulussa 9-luokalla. Voin sanoa että mua on kiusattu enemmän 5-luokalla Viherlaaksossa, kuin koko yläkouluaikana.

    • Anonyymi

      Leila Tuominen on itse ihan ehta kiusaaja,eikä itse edes sitä näe.valehtelee myös siis itselleen.
      Ei tarvitse ihmetellä,miksi lapset stressaantuu ja ahdistuu.muutto pois alueelta,ettei lasten koulumotivaatio kuihdu pois.
      Ei ota vastuuta tekemisistään,ja syöttää alaisensa susille.
      Elä ja anna muiden elää.

    • Anonyymi

      moi kaikkiiiii

    • Anonyymi

      Siis onko joillakin opettajilla mielisairauksia vai miksi niin julmia.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe