Miltä ne menkat tuntuu?? ://

tietämätön :///

Siis olen 11.v tyttö ja on ollut jo valkovuodot aika pitkään. Ja terkkarikin on sanonut että menkat pitäis alkaa jo pian. sillä oon jo murrosiässä. Muutamalla mun kamulla on alkanut ja ne sanoo että se ei oo kauheen kivaa. Mut en oikein tajuu että tunnenko sitkun ne menkat tulee?? Siis jos istun vaikka koulupenkillä tunnenko että nyt ne tulee?? Vai onko se niinkun niinkun kävis vessassa vai enkö tunne yhtään niin kun valkovuodot??? Vastatkaa ne kokeneet:///

108

14798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      tuntee jos housut kastuvat, verestä. Ja joillakin on koviakin alavatsakipuja.
      Miten niin pian pitäisi alkaa menkat? Olet 11 v. Ei terkkari voi tietää milloin kenenkin menkat alkavat, outo hänen kommenttinsa.

      • tietämätön 02

        No vähän outo mut siis mun äidillä on alkanut jo 9v mut ei se kyll tarkota sitä. Mut luulen kans et pitäis alkaa aika pian kun on ollut valkovuodot jo muutaman vvuoden ja muutenkin rinnat kasvaneet mut kummiskin kiitti vastauksesta!!! :)))


      • on
        tietämätön 02 kirjoitti:

        No vähän outo mut siis mun äidillä on alkanut jo 9v mut ei se kyll tarkota sitä. Mut luulen kans et pitäis alkaa aika pian kun on ollut valkovuodot jo muutaman vvuoden ja muutenkin rinnat kasvaneet mut kummiskin kiitti vastauksesta!!! :)))

        kyllä outoa. o.o nimittäin mulla alkoi menkat vasta vähän aikaa sitten ja oon vasta 14. Munki äidil alkoi jo 10v joten sen ei pitäsi vaikuttaa asiaan. Munki kavereilla alkoi kaikilla menkat ennen mua :D mutta eihän se häiritse elämää. Menkattomana on hyvä olla, nauti siitä vielä kun voit. Älä usko terkkaria.
        menkat alkaa useimmiten kun tyttö/nainen saavuttaa yli 45 kilon painon. jos olet todella laiha, niin sekin voi kyllä vaikuttaa asiaan.
        :)


      • painava
        on kirjoitti:

        kyllä outoa. o.o nimittäin mulla alkoi menkat vasta vähän aikaa sitten ja oon vasta 14. Munki äidil alkoi jo 10v joten sen ei pitäsi vaikuttaa asiaan. Munki kavereilla alkoi kaikilla menkat ennen mua :D mutta eihän se häiritse elämää. Menkattomana on hyvä olla, nauti siitä vielä kun voit. Älä usko terkkaria.
        menkat alkaa useimmiten kun tyttö/nainen saavuttaa yli 45 kilon painon. jos olet todella laiha, niin sekin voi kyllä vaikuttaa asiaan.
        :)

        Itse asiassa en ole mikään kukkakeppi. niinkun painan jo sen 47kg. =))


      • voivoiteitälapsia

        Öö.. Kyllä se terkkari voi hyvinkin tietää koska menkkojesi suurinpiirtein pitäisi alkaa. Ei ole kuulkaas mitenkään kummallista. Eikä 45 kiloo ole mikään maaginen raja jonka jälkeen menkat automaattisesti alkavat.


      • sdfjkn.sd
        tietämätön 02 kirjoitti:

        No vähän outo mut siis mun äidillä on alkanut jo 9v mut ei se kyll tarkota sitä. Mut luulen kans et pitäis alkaa aika pian kun on ollut valkovuodot jo muutaman vvuoden ja muutenkin rinnat kasvaneet mut kummiskin kiitti vastauksesta!!! :)))

        Jos sun äidillä kerta alko 9v nii on todennäköstä että sullakin alkaa tosi nuorena.


      • m.I

        Minulla on koviakin alavatsakipuja,mikä siihen auttaa? :(


      • Aihjhh

        Mulla oli kerran niin suuri se sattumuksen määrä että nousi 39 asteen kuume :) sattu saman verran kun olisi työntäni veistä sisään vatsaan ja ulos...


      • Tiedäntunteen
        Aihjhh kirjoitti:

        Mulla oli kerran niin suuri se sattumuksen määrä että nousi 39 asteen kuume :) sattu saman verran kun olisi työntäni veistä sisään vatsaan ja ulos...

        Joo mul oli kans 39 kuume ja sattu niin paljon et epäiltiin jo umpisuolentulehdusta🙂🙂


      • Catsycatsy
        on kirjoitti:

        kyllä outoa. o.o nimittäin mulla alkoi menkat vasta vähän aikaa sitten ja oon vasta 14. Munki äidil alkoi jo 10v joten sen ei pitäsi vaikuttaa asiaan. Munki kavereilla alkoi kaikilla menkat ennen mua :D mutta eihän se häiritse elämää. Menkattomana on hyvä olla, nauti siitä vielä kun voit. Älä usko terkkaria.
        menkat alkaa useimmiten kun tyttö/nainen saavuttaa yli 45 kilon painon. jos olet todella laiha, niin sekin voi kyllä vaikuttaa asiaan.
        :)

        Mun kaveri on 55 kilonen eikä sillä oo alkanu menkat


      • jokuhassu

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä


      • Anonyymi
        Catsycatsy kirjoitti:

        Mun kaveri on 55 kilonen eikä sillä oo alkanu menkat

        Sitte se on vaa läskiä:D


      • Anonyymi
        on kirjoitti:

        kyllä outoa. o.o nimittäin mulla alkoi menkat vasta vähän aikaa sitten ja oon vasta 14. Munki äidil alkoi jo 10v joten sen ei pitäsi vaikuttaa asiaan. Munki kavereilla alkoi kaikilla menkat ennen mua :D mutta eihän se häiritse elämää. Menkattomana on hyvä olla, nauti siitä vielä kun voit. Älä usko terkkaria.
        menkat alkaa useimmiten kun tyttö/nainen saavuttaa yli 45 kilon painon. jos olet todella laiha, niin sekin voi kyllä vaikuttaa asiaan.
        :)

        Tuntuu että menkat alkais oon siis 11 ku mun alkkareis on verta ja vatsaan sattuu mut painan 32 kiloo ku oon alipainonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitte se on vaa läskiä:D

        Ei tarkoita että on läski jos painas 55kiloa pituus vaikuttaa myös painoon! Voi tulla myös huono mieli sanan läski käytöstä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita että on läski jos painas 55kiloa pituus vaikuttaa myös painoon! Voi tulla myös huono mieli sanan läski käytöstä ;)

        Anteeksi luin väärin luin että sanoit läski anteeksi!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitte se on vaa läskiä:D

        Äskeinen kommentoija luki väärin hän luki että sanoit läski anteeksi! Enkä osaa poistaa sitä....


      • Anonyymi
        jokuhassu kirjoitti:

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä

        Ihan valkovuotoa on, ei tarvii huolestua :)


      • Anonyymi
        jokuhassu kirjoitti:

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä

        Voithan sä käyttää terveyssiteitä pikku housuissa kuitenkin. Ne pysyvät kuitenkin puhtaina silloin joka tapauksessa. Kuinka nuori mahdat olla, onko sulla ollut vielä veren vuotoja alapäässä? Valkovuotoja sulla varmaan on, siitä valkoinen tahra johtunee. Eiköhän kaikki ole luonnollista vaan.


      • Anonyymi
        m.I kirjoitti:

        Minulla on koviakin alavatsakipuja,mikä siihen auttaa? :(

        Se on täysin normaalia


      • Anonyymi
        Catsycatsy kirjoitti:

        Mun kaveri on 55 kilonen eikä sillä oo alkanu menkat

        En haluu loukata mut en tiiä tykkääkö sun kaveri ku kerrot sen yksityisiä asioita tällä.


      • Anonyymi

        No ei voikkaan mutta älä hermostu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitte se on vaa läskiä:D

        Lol


      • Anonyymi
        m.I kirjoitti:

        Minulla on koviakin alavatsakipuja,mikä siihen auttaa? :(

        Kokeile jotain lämpöpussia tai no oon myöhässä ni ei tää varmaan sua auta mut ehkä jota kuta muuta


      • Anonyymi
        jokuhassu kirjoitti:

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä

        Vaihtaa pikkarit


      • Anonyymi
        jokuhassu kirjoitti:

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä

        Valkovuotoa voit ostaa pikkuhousunsuojia


      • Anonyymi
        jokuhassu kirjoitti:

        no mulla on sillee et mulla on sellanen valkonem tahra mun pikkuhousuis ja en tiiä ettö mitä mun pitää tehä

        Se on normaalia valkovuotoa se tulee ennen menkkojen alkua


      • Anonyymi
        m.I kirjoitti:

        Minulla on koviakin alavatsakipuja,mikä siihen auttaa? :(

        Laita lämmin kaura tyyny alavatsan päälle ja syö tummaa suklaata


    • PööÖö

      en ole varma, mutta jostain olen kuullut että menkat voi periä isänkin puolelta.

      • Kissameow

        Joo sama.
        Se on niinku nii et: Sulla alkaa menkat samaan aikaan niinku sun iskällä (ois) alkanu, jos se ois ollu nainen/tyttö.😊


      • Joku.u

        Eiks se mee sillee et siihen riippuu isän äiti


    • hmmhmm

      Ne tuntuu paskalta.

      • Anonyymi

        Paskon siis housuun😝


    • Jäljessä

      Menkkojen alkaminen ei aina riipu siitä milloin siun äitilä on alkanu menkat, koska miunki äitil on alkanu 9v ja itelläni alkoi vasta 13v. Sillonku miul alko menkat en tuntenu sitä paitsi vast ku mie menin kotona vessaa mutta jatkossa ne kyllä oppi tuntemaan kun ne alkaa. Ps toivottavasti osasin edes vähän auttaa :)

      • Totta-puhuja

        Ei niin , koska miulla alko 11 vuotiaana ja miun äitill alko joskus 13 vuotiaana. Ja jotkut väittää ett ku painaa 45-kg ni pitäss alkaa. Kaikk on paskan puhetta


    • 12v

      Itellä tuntuu siltä, kuin (kyllä) pissaisin housuun vähäsen mut ei voi pidättää : D Ekoista melkoista en muista enää mitään (alko n. kun olin 10v.) Mut sitä ennen oli pitkä jakso valkovuotoa... Sit oon nyt ehkä 3 kk merkinny kalenteriin ihan vaan ympyränä kuukautispäivät :) Vaikeeta kun mulla on yhet punaiset pikkarit nii niistä ei oikein erota et onks valkovuotoa (se on yleensä läpinäkyvää mulla) vai kuukautosvuotoa :( Ja oon siis 12 kuukauden päästä 13v.

    • 12v

      Siis olen 12v, 1 kuukauden päästä 13v

    • 11.v

      Mullakin on ollut valkovuotoa aika pitkään, ja täytän parin kuukaiden päästä 12. Jännittää koska kuukautiset alkaa

    • Sibriiina

      Mun ekat menkat oli kolme punaista pisaraa alushousuissa. Siitä meni kai pari kuukautta seuraaviin, jotka oli sitten jo vähän lähempänä sitä, millaiset menkat mulla nykyään 25-vuotiaana on.
      Paitsi, että silloin nuorempana ei ollut kovinkaan merkittäviä kipuja, kun taas nykyään voisin mieluusti vaan maata sängyssä koko päivän, kun menkat alkaa, kun kivut on niin kovat.
      Mulla menkat alkoi aikanaan täsmälleen saman ikäisenä kuin äidilläni.
      Toisilla menkat alkaa tosi kevyinä niinkuin mullakin. Ettei niiden alkamista edes huomaa ennen kuin katsoo pöksyihinsä. Toisilla ne alkaa saman tien ekasta kerrasta hyvinkin runsaina. Sikäli, jos niin käy, niin kouluterkkarilta tms. voi käydä hakemassa siteitä siltä varalta, että itsellä ei ole.
      Jos alkaa olla siinä iässä, että menkat voi alkaa, niin ei välttämättä ole huono idea pitää laukussa sidettä tai paria mukana, niin ei joudu mihinkään hankaliin tilanteisiin sitten, jos sitä verta alkaakin tulla enemmän kuin ne pari tippaa.

    • Tyyppiiw

      Mäki vähän pelkään niit menkkoi mut jos yleensä on ainaki 45 kiloo ja sit joskus alkaa nii ei oo ihan viel ku... oon 25-28kg hehee

      • tytteliinii

        en ymärrä miks kaikki sanovat että menkat alkaa suunilleen ku on 45kg.
        ite painan 56kg oon seiskalla ja ei oo vieläkään alkanut


      • fedgr
        tytteliinii kirjoitti:

        en ymärrä miks kaikki sanovat että menkat alkaa suunilleen ku on 45kg.
        ite painan 56kg oon seiskalla ja ei oo vieläkään alkanut

        Eihän se nyt tietenkään ole pelkästään niistä kiloista kiinni! Riittävä paino on vain yksi edellytys hormonitoiminnan käynnistymiselle. Tarkemmin ottaen siinäkin on kyse vain rasvan määrästä kehossa. Hormonitoiminta tarvitsee rasvaa toimiakseen oikein.


      • Anonyymi

        Anteeks kuinka vahna oot?*_*


    • Tytteliinix

      Menkat kyl tuntee jos ne tulee et se olis vähä niinku pissaisit housuun mut pienempänä määränä ja sit kans joillaki on ne alavatsakivut. Joskus saatta tulla kylmiä väreitä jos ne tulde yllättäin. Mutta menkat voi välillö tuntua tosi ärsyttävältä jos vuoto on runsasta koska sit sul on se tunne et sun housut olis iha märät.

    • MOOTTORIPYÖRÄVARAS

      No itse pelattiin pikkusiskoni kanssa "arvaa kuka?" Peliä ja sit alotettiin uus kierros jolloin siskolleni mainitsin että minulla on paskahätä (hyvin kiinnostavaa xdd) site me aateltii et mennääs vessaan pelaa seuraava matsi koska halusin paskalle mmhhmg kusin myös samalla ja pyyhin perseen (nää on nii kiinnostavii juttui xd) sit aloin pyyhkii etupäätä ja tajusin paperiin jääneen verta... Mulle iski kauhee paniikki... Katoin mun housuihin ja niissä oli kuivunutta verta joka näytti ihan ripulipaskalta... Eli ei sitä huomaa kivut on pahat...

      • Kissameow

        😂😂


      • Anonyymi

        I feel you sis xd, mul alko ekat menkat eile (oon siis 13) ja no ei siin mitää menin vessaa ja kappas se näytti iha ripulipaskalta eikä se näyttäny verelt, pikemminkin kuivuneelt semmoselt xd no sit tein tarpeet jne. sit pyyhkäsin pilluu ja no sielt tuli sellast vaaleet verta ja tajusin et ne on sit menkat, no sit sen jälkee tuli sellane hieno ruskee jälki siteesee :D toivon et ne mun pikkarit ei mee pilalle siit :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I feel you sis xd, mul alko ekat menkat eile (oon siis 13) ja no ei siin mitää menin vessaa ja kappas se näytti iha ripulipaskalta eikä se näyttäny verelt, pikemminkin kuivuneelt semmoselt xd no sit tein tarpeet jne. sit pyyhkäsin pilluu ja no sielt tuli sellast vaaleet verta ja tajusin et ne on sit menkat, no sit sen jälkee tuli sellane hieno ruskee jälki siteesee :D toivon et ne mun pikkarit ei mee pilalle siit :D

        Vinkki: lähtee kylmällä vedellä ja saippualla:D


    • 11v

      Oon itekki 11v ja mullakaa ei oo menkat alkanu viel... Mut mu "vähän" jänskättää et koska ne alkaa.😶😛

    • tyttönen78

      Mulla itellä alko menkat tänään :Dja oon 12(täytän syksyllä 13) mää ite huomasin vasta vessas et menkat alko ku alushousuissa oli pari pisaraa verta mut ku laitoin siteen ja vartin päästä menin kahtoo niin sit sitä verta oli se koko side täynnäD: ja mulla oli alaselässä tänään hirveet kivut mutta helpotti ku otin särkylääkkeen.Ja ku mulla sitä verta tuli niin ei se tuntunu erikoiselta,ei sitä pakosti huomaa jos tulee housuun mutta jos oot vessas ja verta tulee niin se tuntuu siltä ku kusee:Dmut onks se totta ku oon jostain lukenu et ku on suihkus ja ennen sitä on tullut verta niin suihkus sitä verta ei tuu. Tai no itellä tapahtu tänään niin et ennen suihkuu tuli kauheesti verta mutta suihkus ei tullu tippaakaan.mutta ei kannata kauhistella sitä et jos menkat ei oo alkanu ja pelkää et sit ku ne alkaa et sitä verta tulee hirveenä nimittäin joillakin ihmisillä tulee vähän vähemmän ku toisilla.Sori tää kilsan pitunen stoori :D🙈

      • kfgkdn

        onnea!


    • jokunuori

      Oon 13w en tiiä onks ekat menkat tullu ku menin vessaan oli ihan ku kuivunutta verta alushousuissa??!??! Oon 140cm ja painan 37

      • Hämmentynytteini

        Nuo kyllä on varmasti menkat! Onnee! Ps. Mulla ei oo alkanu, mut kavereilla on ja ne on sanonu, että on just tommoset niitten ekat menkat! Ite pidän KOKO AJAN laukussa sidettä alkaaki koulussa. Oon siis 12v 3kk 13


    • jännittää

      Ite oon 11v (syyskuus 12) ja mulla ei oo alkanu menkkoja vielä ja painan sen 40-43kgc: valkovuoto on kyllä. Mun äitillä alko menkat 5lk lopussa eli se oli 12v. Ittee jännittää menkat:/

    • Mietiskeleväpullukka

      Mulla sattuu virtsata PALJON niin kun ouuhin alapäätä niin tulee sellasta "kuivaa" verta ja sattuu muutenkin vähän olla:/ olen siis 13v ja painan yli 76kg eli ylipainoa löytyy

    • TyttönenxD

      Hyvä että paino vaikuttaa:).Koska en todellakaan oota että mun menkat alkaa:)!Eli siis lainan 34.8 kg ja 11 vuotta ollaan:)!!Mitkä muut asiat siihen vaikuttaa:O?

      • 29kg

        Itselläni alkoi menkat, kun painoin 29kg... Eli tosiaan olin sellainen kukkakeppi. Paino ei kerro mitään.


      • Pelokastyttö

        Niimpä!! Ei se paino vaikuta


      • MENKKAPERSELMAO
        29kg kirjoitti:

        Itselläni alkoi menkat, kun painoin 29kg... Eli tosiaan olin sellainen kukkakeppi. Paino ei kerro mitään.

        Kyllä paino vaikuttaa.. jos nyt jollain alkaa laihana menkat niin ei se tarkota sitä etteikö vaikuttas muilla vaikka
        ja siis vähän outo kyllä tuo 45kg "raja" juttu kun siis jos on tosi lyhyt niin se vaikuttaa painoon! ei oo mitään paino rajaa millonko menkat alkais fakta vaan on se että paino vaikuttaa menkkoihin
        eli öö pituus vaikuttaa painoon paino menkkoihin ja niin edes päin tai sillee
        mut siis pointti on et jos just sulla paino ei oo vaikuttanu kauheesti menkkoihin nii etteikö muilla vois. ihmisiä on erilaisia ja jollain alkaa alle 45kg painossa ja joillan yli 45kg painossa! jollain nuorempana jollain vanhempana!


    • 11v_kipuja

      Minä olen 11,5 vuotta vanha ja valkovuotoja 2 vuotta. Eilen oksetti ja kauheat alavatsa ja -selkäkivut. Menkat siis pian alkaa ja kivut, anteeksi, mutta ovat kaameat.

    • Idarit

      Hyvät ihmiset se teidän paino ei vaikuta tippaakaan.

      • Pelokastyttö

        Olet aivan oikeassa!! Vaikka yleensä lähellä 40kg ne alkaa mutta ei paino vaikuta siihen tippaakaan!!☺


    • 12v

      Mulla oli muistaakseni noin 3-4 vuotta valkovuotoa ja sitten noin puol vuotta sitten menin normaalisti vessaan ja oli alkkarit veressä😑😣
      Sitten uskalsin kertoa vasta äitille seuraavana päivänä😑
      Eka ne ei ees tuntunu pahalta mutta sitten nykyään on kovat kivut!!😣😣😣😣😟 mä niin toivon ettei mulla ois ikinä ees alkanu menkkoi👎👎👎👎

      • Jullebulle

        Mä täytän parin viikon päästä 12 odotan innolla menkkojen alkamista. Mulla on ollu alavatsa kipuja alaselkää kipuja ja mielialat vaihtelee, mut ei oo vielä alkanu.


    • Pelokastyttö

      Viestiketju on kyllä miljoona vuotta vanha, mutta itsekin haluisin tietää että miltä ne menkat erilaisilla ihmisillä tuntuu?

    • Menkamaster

      Oon 12-vuotias tyttö, ja mulla on käynnissä 3. Menkat. Ne on tosi epätasaiset, sillä viime menkat kesti 3-4 päivää, ja nämä ovat kestäneet jo 1,5 viikkoa. Aluksi se on sellasta. Mulla ei tainnu oikeestaan olla Hirveesti valkovuotoja, ainakaan en itse muista yksiäkään. Menkat tuntuu aluksi tosi oudoilta, varsinkin, jos sulla on kipuja. Se vuoto tuntuu koko ajan, että jotain tulee housuun, vaikka ei tule :D Opettele käyttämään kuukuppia mahdollisimman nuorena, niin menkat ei tunnu missään! Paitsi jos on kipuja. Itellä ei VIELÄ ole

      • Jullebulle

        Olen kuullut jostain että alussa menkat ovat epäsäännöllise,mutta myöhemmin ne tasaantuu,esim. Mun yhellä kaverilla menkat kestää joskus jopa kuukauden!


    • Vastaaja12333

      Itekkin olen 11.v tyttö mun menkat ei oo vielä alkanu painan noin 38kg ja oon noin 150-152cm pitkä mulla alko valkovuoto 3luokan lopussa ja mulla on karvoitusta ja rinnat alkoi kasvaa myös joskus kolmosluokan lopussa nyt mulla on ollu jo pari päivää ihan hirveetä ala vatsan polttelua ja kipua alkaakohan mulla menkat kohta?

    • nöösis-88

      Meikälääsen kohdalla tiedän niitten alkavan, kun tunnen lievää "paineen" tunnetta alavatsassa. ...mikä on vasta alkua.... varsinaanen kipu on jotai ihan hirveetä ja en selviäis menkoista ilman buranaa. Kuvittele, että kaikki alavatsan alueella olevat sisuskalut sidotaan narulla tiukkaan nippuun ja sen narun jatkoksi vielä raahautumaan 20kg kahvakuula.

    • Tyttönen23

      Oon 12.v kohta 13.v menkat alko tänään ja on ollu kauheen huono olo kokopäivä ja särkeny päätä😞

      • 12v

        Mä oon 12 mulla alko tänää ja oon mummolassa. Äiti tulee vasta 2 päivän pääst enkä tiiä mitä tehä help? 😓


    • Se.perus.tietämätön.11v

      Mulkaa ei oo alkanut menkat. Mä oon 11v, täytän 12 helmikuus, valkovuotoa ollu jo vuoen melkein Kaks, 40kg ja mun äitillä ja mummolla alko nelosluokal. Mun äitillä o tosi vaihtelevat menkat joten mulki taitaa tulla sellaset ja pelkään niitä menkkakipui joten HELP!!

    • Tietämätönnollakaksi

      Olen kohta 15 vuotias ja mulla ei oo alkanut, valkovuotoa juu ollut kohta 2vuotta. En tiedä onko minulla alkanut todella epäsäännölliset koska kesällä tuli jotain mutta en erottanut että mitkä ne olivat koska oli punaiset alushousut, ja syksyllä koulussa kun kävin vessassa niin oli ihan pieni tippa punaista. En tiedä yhtään että onko alkanut vai ei. Välillä aamuisin tuntuu että olisin pissa hätä koko ajan, mutta eivain tuu mitään! Auttakaa !

    • Laihajalihava

      Oon just 13 täyttäny ja mul olko pari päivää sit menkat :) mul ei tunnu mitää kipui paitsi joskus ala selässä :) mun mielestä ainoo mikä tuntuu on epämuvat siteet :/ en itse ymmärrä tota paino juttuu ku ite painan alle 40kg suunnillee 35kg painan että kymmenen kiloa pitäis viel painoo olla enemmän, et ei sekää kyllä kerro Millon sun kuukautiset alkaa :) jos nyt jotain pitäis sanoo miltä se tuntuu niin aika pitkälti samalta kuin valkovuoto

    • halsjsv16v

      no tuota ei menkkoihin oikein voi valmistautua. mulla ainakin alko 12v mutta pari päivää ennen kun alko menkat kunnolla niin tuli vähän vanhaa verta. ekalla kerralla kun ne alkoivat näin siis vaan kun menin vessaan. mutta kyllä sä opit sitte tuntemaan kun ne alkavat :)

    • Omgmenkatehkäalkaa

      Mulla on ollu jo n. 1, 1/2 vuotta valkovuotoo ja nyt on ruvennu viikon aikana sattuun ihan hirveesti alavatsaan ja alaselkään... On ollu n. Vk sitten punaruskeeta alushousuissa ja pelkään et mun menkat alkaa. Mitä mieltä ootte? Voisko mulla olla alkamassa? Oon koht. 12 v. ja painan n. 35kg/enemmän. Kertokaa mielipiteenne!

    • Pandakarhu1

      Hei onks sul jo alkanu ku tost on jo sen verran aikaa kyl

      • varmasti on
        en väitä että pakko olisi jo olla alkanut, mutta uskon niin, sillä hän on jo 19 varmaankin? en oo hyvä matikas lol


    • 12v

      Mul alko menkat ku olin 11v (nykyää 12 koht 13) ja sillon ku ne alko nii painoin 34kg

    • jokuteini14v

      joo no siis oon 14 ei oo alkanu menkat vieläkää vaik on ollu valkovuotoo jo yli vuoden ja rinnat on kasvanu ja karvoitusta kans löytyy multa. ois kiva tietää millon ne alkaa ku kavereil on ja mul ei. en oo siis uskaltanu kysyy äidilt et millo sil alko

    • Anonyymi

      Moi Oon 10v ja Mul tuli joitakin punertavan ruskeit pilkkuja 1 ja en tiiä alkaako ne menkat vai ei

    • Anonyymi

      Voiko ne alkaa jos on pyöristettynä 30 kilone ?

    • Anonyymi

      luin et ylipainonoselle tulee runsaat menkat.Oon nelosel ja painan 60 kg.APUA!

    • Anonyymi

      Vähä kuin olis katupora suolessa.

    • Anonyymi

      Mulla alkoi jo kolmosen lopussa. Olin sillon about 158cm? Nyt oon 170cm, 44kiloa ja 12,5v. Vaikka olenkin pitkä en omista lähes yhtään rintoja.

      • Anonyymi

        alipainoisella ei voi olla isoja rintoja koska kehossa ei ole rasvaa.Rinnat koostuu mm. rasvakudoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alipainoisella ei voi olla isoja rintoja koska kehossa ei ole rasvaa.Rinnat koostuu mm. rasvakudoksesta.

        kyll joillakin voi olla ihan hyväkokoset rinnat vaikka ois parikiloo laihempi, eli vähä alipainoine.. riippu ihmisestä, mut kyll se syöminenki vaikuttaa suurimmaks osaks myös, ite oon just ja just norm painonen mut silti omasta mielestä ehkä vähä liian laiha, näkyy enimmäksee reisis\jalois ( 49kg\165cm) ja sen takii käytän vaa college housui ja huppareita. 😐😂 ja ittellä alko menkat vasta tän vuoden hiihtolomal ja oon 3kk kuluttuu 15.. oon ilonen et NE alko vasta tänä vuonna 😊 (harrastan viel uintii et kiva ) :)


    • Anonyymi

      sulla ei ole rintoja koska sä painat vaan 44 kiloa.Rinnoissa on rasvakudosta mutta 44 kilosella ei muutenkaan ole rasvaa kehossa niin ei se rasvakudos ole siellä rinnoissakaan.Jos haluut rinnat niin sun pitää saada painoa lisää jolloin se rasvakudoskin lisääntyy.

      • Anonyymi

        Kröhöm, mä painan 26kg ja oon alipainonen. Mulla on ho silleen melko isot rinnat, et toi ei pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Hei! Itse olen 12v, ja valkovuotoja on ollut ties kuinka pitkään. Mennkoja ei vieläkään. Kahdesti on tullut veren/ruskean väristä vuotoa, enkä keksi sille mitään syytä. En kuitenkaan usko niitten takana olevan menkat. Joku kokenut, tarvitsen neuvoja...

      • Anonyymi

        Ja ehkä on hyvä huomauttaa, että noitten kahden kerran välissä oli lähes 12kk
        :D


    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö ja valkovuoto alko kai toissa päivänä ja mul on ainaki tosi niukasta vuotoo. Pidin eilen ja tänää pikkuhousunsuojii mut tuntuu et se on vaa turhaa... muuten, mulla oli sellanen homma tän kaa et yöl tulee valkost pikkareihin ja vaihan ne sit ku meen vaihtaa ne about klo 11 (herään aik myöhää) ja sit laitan uudet jalkaan,mut ku katon about 1-2h jälkeen nii ei mitää pikkareis, mut sit yöllä vuotaa. Ja kestääks valkovuoto sillee jtn 5pv sit ns ”taukoo” ja sit about kuukauden pääst uudellee?

      • Anonyymi

        Mulla 14v on tullu melkee 4v vslkovuotoo ja mulla sitä tulee vaa 24/7 mut ei sen enempää että tarvis ees käyttää mitää suojii ja mie en kyl oo ainakaa mitää isoi eroi siin päivien vuotomääris. Huomanni et ei niis mulla ainakaa mitää "taukoo" oo


    • Anonyymi

      Oon siis nyt 15 ja menkat alko 13v tuntuu sille et olis tosi sekasin maja eli ne vatsakivut ja ne "säteilee' alaselkään ja siitä tulee sellanen olo et pien7kin väärä liike tai asento ni mä oksennan

      • Anonyymi

        Ite 14 4kk ja 15 ja alko tän vuoden alus menkat tos hiihtolomal samaan aikaan ku mun kaverilla mut mulla on tullu nyt tähän saakka menkat jo 4 tai 5 kertaa ku sillä on tullu vasta 2 tai 3 kertaa (mut kaikki erillaisii, kummatki ollaan kukkakeppejä, mut harrastuksen takia lihaksia silti löytyy, kummatki alle 50kg, kaveri 43kg ite 48 ja puol) MUTTA
        1. Jostain hemmetin syystä mulla alusta asti säännöllisesti menkat (3viikon välein ehkä vähn enemmän)
        2. Ne kestää hitsi 10-14 päivää.. ite pidän ihan normina sillä 2 tai 3 ekaa päivää tulee vaa ihan vähän sitä verta. Ja niille joilla tulee ihan vähän verta tai valkovuotoa käyttäkää pikkuhousun suojia, ettein ne pikkarit mee likasiksi niistä valkovuodoista, jokaisen kotona pitäis olla niitä kotona (äidit käyttää) Ja koulussa pidän, tampoonia vaihan, 2-3 kertaa koulupäivän aikana. Ite tampooneissa parhaimpana pidän O.B merkkisii :) aika pitkä mut lukekaa plz :)


    • Anonyymi

      Onkohan taas jo kauan eläkevuosiaan viettänyt isoisä mielipuuhissaan?
      Papasta tehnee kai kutaa olla 11 vuotias tyttö!

    • Anonyymi

      Mulla alkoi menkat ekan kerran 11 vuotiaana, mut varmaan huonoimmassa mahdollisessa paikassa: lentokoneessa! :'D mulla oli mukana vaan mun iskä ja mun veli, yhtäkkiä mulla alko tuntua kipua vatsassa ja inhottavalta alapäässä niin sitten menin sinne lentokoneen vessaan ja huomasin veren tulvivan mun pikkareista. No sitten mulla ei oikeen muuta vaihtoehtoa ollu kun tunkea paperia pikkupöksyihin ja kestää seuraavat 4 ja puol tuntia ennen koneen laskeutumista...ja niin jouduin häpeissäni kertomaan tästä ensimmäisenä isälleni. Että joo sellainen kiva kokemus mulla ekasta menkoista on 😬

    • Anonyymi

      Mul on siis ihan just alkanu tulee sellasii minimini tippoi valkost nestettä (saattaa olla tullu pitempään kun oon käyttäny vaalenharmait tai valkosia alushousui ja nyt on mustat tää oli varmaan tosi olennaista lol) ja aiemmin on ollu sellasii vaaleenketasii viirui ja oon siis 10v ja kerran on siis tullu ihan vähän verta kun oon pyyhkåiny mut siit on jo kait vuos nii onks mun menkat alkamas kohta?

    • Anonyymi

      Ei paino vaikuta menkkojen alkamiseen. Kyllä sä voit olla ylipainonenkin, vaikka sun menkat ei vielä olisikaan alkaneet.

    • Anonyymi

      Olen 13 vuotias tyttö ja minulla näkyy jun käyn pissalla niin näkyy alapäässä swllainen lörppö punainen pieni emätimen osa oliko se se suu aukko sanotaan kaveri porukas lörppö

    • Anonyymi

      Moij oon 11 v ja mul o alkanu menkat joulukuun 6 päivä enkä vieläkään oo uskaltanut kertoo kellekkää 🤪 Tiiän et mun pitäis mut en uskalla 🤐

      • Anonyymi

        Siis määkään en ikinä uskalla kertoo kenellekkään mitään ja sen takia en oikeen haluis et mun menkat alkaa. Painan siis jotain 38kg ja valkovuotoa on ollu...


    • Anonyymi

      Joo itellä ei oo alkanu (9v) mutta ei ala pariin vuoteen ku oon jotain 30g

      • Anonyymi

        Bahahaha 30 grammaa ois kyl aika kevyt


      • Anonyymi

        Et voi painaa 30 grammaa koska vastasyntynytkin painaa enemmän.30 grammasen ei tartte käyttää kuukautissuojia.


    • Anonyymi

      Eikö muuten voi käyträ semmosii suojia??

    • Anonyymi

      Mulla on alkanut valko vuoto ja sitä on mun alkkareis kunnolla ja taas välillä ei se on keatänyt varmaan jo vuoden🥴 millonkohan menkat mahtaa tulla? Ja nyt poikkeaa asiasta mutta koulu uinnit ahistaa ihan hirveest ja siksi menkkojen olisi paras tulla ennen niitä😫

      • Anonyymi

        Niinku en uskalla kysyä äitiltä et miten niitä suojia käytetään nii voiko joku kertoo?🥺


    • Anonyymi

      ei sillä painolla tai iällä ole oikeastaan väliä. mä ite olin 11,5v ku ekat menkat alko, ei ollu kipui paitsi tokana iltana tosi pientä alaselkäkipua. olin 152cm pitkä ja painoin 37kg. valkovuoto alko jo joskus 3v sit, taisin olla 8v ku alko valkovuoto. ja ps valkovuoto ei lopu vaikka menkat alkaa! mun äitillä alko joskus vähä enne tai vähä jälkeen ku se oli täyttäny 11v. kaksosellani alkoi abt puol vuotta enne mua. karvotus ja rinnat alko kasvaa joskus 10v.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      91
      4286
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4202
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3966
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2807
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2521
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2003
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1649
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe