Kannattaako myydä ilmaista palvelua?

mitä mieltä olette?

Sellaista mietin, että onkohan kannattavaa tarjota internetissä ilmaisia palveluja. Mitäköhän etuja palvelun tarjoaja saa siitä itselleen? Minulla tuli ainakin mieleen, että google listaa helpommin, jos on paljon kävijöitä sivuilla ja varmaan saa lisää huomiota ja suosiota sivustot, mutta mitä sanotte kannattaako tällainen toiminta näin yleensä? Olen miettinyt itse tarjota myös palveluja ilmaiseksi, mutta antaako se epäluotettavan vaikutelman?

Tässä no esimerkkilinkki ilmaispalveluja tarjoavalle sivulle:
http://localhost/cheapsite/services.php

6

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lolllero

      Unohdit laittaa sivusi nettiin ennen kuin tulit tänne mainostamaan niitä :)

      Siitä että kannattaako ilmaisia palveluja tarjota netissä sanoisin että esimerkiksi maailman suurimman yrityksen bisnesidea on tarjota kuluttajille ilmaisia palveluja netissä. Mainitsitkin jo yrityksen nimen.

    • jerik

      Minä ainakin tarjoan ilmaista palvelua, toki lopullisena tarkoituksena on saada asiakas - mutta jos kauppaa ei synny - niin palvelu jää ilmaiseksi.

      Henkilökohtainen Hyvinvointiarviointi ja Ravintokonsultaatio juuri sinulle!
      Ruokavalion on hyvin henkilökohtainen asia. Tarkkoja ravintosuosituksia varten pitää tietää asiakkaan ikä, paino, terveydentila ja liikuntatottumukset. Tämän lisäksi tilanteeseen vaikuttaa henkilökohtaiset mieltymykset.

      Tarjoamme sinulle MAKSUTTA hyvinvointihetken, joka sisältää seuraavat asiat:

      Käymme läpi tarkasti mitä syöt ja juot päivittäin (Normipäivänä)
      •kehoanalyysin (lääketieteelliseen käyttöön hyväksytyllä mittalaitteella)

      •ravitsevan ja herkullisen proteiinipirtelön

      •yrttijuoman

      •proteiinitarpeen kartoituksen

      •ravintotuote-ehdotuksen oman hyvinvointisi tueksi.

      Ole yhteydessä, jos sinulla on joitakin näistä: ylipainoa, närästystä, turvotusta, ilmavaivoja, ummetusta, ripulia, makeanhimoa, verensokeriarvot koholla, Kolesterolia, päänsärkyä, flunssaa, väsymystä, stressiä)

      www.elinvoimakeidas.net

    • aivo pieru

      Ei kannata ainakaan tuolla tavalla.

    • Jerik

      Palvelu on ilmaista, kate tulee tuotteista, varsinkin jos saadaan pitkäaikainen käyttäjä.
      Palvelu siis kuuluu hintaan

    • samajerik

      ja totta on, että jos ei ala käyttämään tuotteita niin ilmaista työtä tulee tehtyä. Yleensä en kyllä epäonnistu :-)

    • 102030405060

      Eikö se logiikka ole yleensä se, että tarjotaan perus versiota ilmaiseksi, jonka olisi tarkoitus houkutella mahdollisimman paljon käyttäjiä ja siis huomiota myös sille maksulliselle tarjoukselle.

      Sitten tarjotaan parempaa rahalla niille jotka haluaa maksaa.

      Eli ilmainen voi olla hyvä tapa saada sana kiertämään, saada huomiota, ja sitä kautta maksaviakin asiakkaita.

      Jotkut palvelut myös muuten hyötyy ilmaiskäyttäjistä.

      Jos systeemi esimerkiksi perustuu vertaisverkkoon, niin ilmaiskäyttäjäkin voivat olla yksi osa pitämässä systeemiä pystyssä.

      Tai jos on kyse vaikka nettipelistä, toki enempi pelaajia aina parempi ja ilmaisuus voi olla yksi tapa houkutella niitä lisää ja taas myöhemmin saada osa maksamaan jostakin osata palvelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe