MISTÄ HYVÄ LEUKAKIRURGI ?

Kuka auttaisi??

Pitäisi löytää NOPEASTI etelä-suomen alueelta hyvä ja kokenut leukakirurgi hammasimplantin laittoon?

Kirurgin pitäisi olla nainen, keskustelutaitoinen, ulospäinsuuntautunut>(kertoo vastaanotolla mitä on tekemässä ja mitä varten) ja pitää olla myöskin asiakasta kuunteleva, joustava ja mukava.

Myös on tärkeää ettei leukakirurgi aja omia etujaan hoitosuhteessa (millä keinoilla saisi asiakkaalta putsattua eniten rahaa)>näin on tapahtunut!!!

Oralista ja Suomen Keinojuuriklinikasta huonoja kokemuksia!!!

MISTÄ LÖYDÄN HYVÄN JA LUOTETTAVAN LEUKAKIRURGIN???

61

11393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...mutta Antero Salo on pätevä äijä, kykenee myös keskusteluun. Naisesta en tiedä.

    • Hyviä kokemuksia

      Voin suositella Sinulle hammaskirurgi Anne-Marie Sjöblad -nimistä henkilöä, joka työskentelee Helsingin keskustassa Cityhammas -klinikassa. Katso sivut www.cityhammas.com

      • hyvä kirurgi

        Ei löytynyt tuolta cityhampaan nettisivuilta Anne-Marie Sjöblad nimistä henkilöä? Ihan mielenkiinnosta kävin kurkkaamassa.

        Miehet on parempia, helläkätisempiä ja mukavampia(naiset on usein vähän tosikkoja?), mutta makuasia tietysti. Mä ainakin pelkään niin sairaasti, että auttaa edes vähän jos lekuri on rento ja sopivasti huumorintajuinen. Ja onhan se kiva jos lekuri on nuori ja hyvän näköinen mies ;) Heh

        Lappalainen vastaanottaa ainakin Hämeenlinnassa, Tampereella ja Vantaalla.


      • Hyvä hammaskirurgi
        hyvä kirurgi kirjoitti:

        Ei löytynyt tuolta cityhampaan nettisivuilta Anne-Marie Sjöblad nimistä henkilöä? Ihan mielenkiinnosta kävin kurkkaamassa.

        Miehet on parempia, helläkätisempiä ja mukavampia(naiset on usein vähän tosikkoja?), mutta makuasia tietysti. Mä ainakin pelkään niin sairaasti, että auttaa edes vähän jos lekuri on rento ja sopivasti huumorintajuinen. Ja onhan se kiva jos lekuri on nuori ja hyvän näköinen mies ;) Heh

        Lappalainen vastaanottaa ainakin Hämeenlinnassa, Tampereella ja Vantaalla.

        Väitän vastaan. Aivan varmasti löytyy Anne-Marie Sjöblad Cityhampaan sivuilta, kohdasta ERIKOIShammaslääkärit. Hän on hammaskirurgi. Tiedän tämän muutenkin aivan varmasti,joten älä väitä vastaan. Ja edelleen voin suositella Sjöbladia.


      • hyvä kirurgi
        Hyvä hammaskirurgi kirjoitti:

        Väitän vastaan. Aivan varmasti löytyy Anne-Marie Sjöblad Cityhampaan sivuilta, kohdasta ERIKOIShammaslääkärit. Hän on hammaskirurgi. Tiedän tämän muutenkin aivan varmasti,joten älä väitä vastaan. Ja edelleen voin suositella Sjöbladia.

        Näköjään, vähän hämäävästi, kun tuolla hammaslääkärit kohdassa on myös näitä "erikoistuneita" ja erikoistuvia vaikka ovatkin yleishammaslääkäreitä.

        Enkä ole väittänyt, että kyseistä hammaslääkäriä ei voisi suositella. Itselläni ei ole kokemusta hänestä.

        Sanoinhan, että makuasiasta on kyse muutenkin! Mikä sopii jollekin ei sovi toiselle ollenkaan. Kokemusta on siitäkin. Kaveri suositteli hml:ää, menin hänelle, enkä tykännyt yhtään. Ja toisaalta suosittelin isälleni omaa hammaslääkäriäni, isä ei tykännyt yhtään.


      • Kaik män
        hyvä kirurgi kirjoitti:

        Näköjään, vähän hämäävästi, kun tuolla hammaslääkärit kohdassa on myös näitä "erikoistuneita" ja erikoistuvia vaikka ovatkin yleishammaslääkäreitä.

        Enkä ole väittänyt, että kyseistä hammaslääkäriä ei voisi suositella. Itselläni ei ole kokemusta hänestä.

        Sanoinhan, että makuasiasta on kyse muutenkin! Mikä sopii jollekin ei sovi toiselle ollenkaan. Kokemusta on siitäkin. Kaveri suositteli hml:ää, menin hänelle, enkä tykännyt yhtään. Ja toisaalta suosittelin isälleni omaa hammaslääkäriäni, isä ei tykännyt yhtään.

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!


      • kokemus klinikasta
        Kaik män kirjoitti:

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!

        Todellakin katsokaa tarkkaan kenen annatte tehdä implantteja itsellenne. Implanteista on tullut sellainen kuva, että aina onnistuvat ja jos epäonnistuu, niin syy on potilaassa, eli esim tupakointi tai huono hygienia aiheuttaa tulehduksen ja sen takia implantti menetetään. Muita syitä implantin pois ottamiselle ei tunnusteta julkisesti ainakaan kovin herkästi.

        Minullahan implantti on kyllä ihan hyvin kiinni leukaluussa, eikä heilu yhtään. Ruuvi vain on liian ylhäällä.

        Pikkasen pelottaa, kun pitäisi nyt ottaa epäonnistunut implanttiruuvi pois leukaluusta ja luusiirteen tarvettakin mahdollisesti on. Sitten vielä uusi implantti tilalle, eli kaksi leikkausta tiedossa. Kun on jo kerran mennyt pieleen, niin tulee väistämättä epäilys, että voihan se korjailukin mennä pieleen jollain tavalla, mutta yritän olla luottavainen kuitenkin.

        Onkohan yhtään turvallisempi tekniikka ottaa "luusiirre" siitä samasta paikasta mistä ruuvi porataan pois? Joku uusi tekniikka ilmeisesti, jossa kerätään poratessa irtoava "sahanpuru" talteen ja laitetaan takaisin leukaan. Sitten on näitä keinotekoisia luusiirteitä. Onko kenelläkään kokemusta niistä?


      • Kaik män
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        Todellakin katsokaa tarkkaan kenen annatte tehdä implantteja itsellenne. Implanteista on tullut sellainen kuva, että aina onnistuvat ja jos epäonnistuu, niin syy on potilaassa, eli esim tupakointi tai huono hygienia aiheuttaa tulehduksen ja sen takia implantti menetetään. Muita syitä implantin pois ottamiselle ei tunnusteta julkisesti ainakaan kovin herkästi.

        Minullahan implantti on kyllä ihan hyvin kiinni leukaluussa, eikä heilu yhtään. Ruuvi vain on liian ylhäällä.

        Pikkasen pelottaa, kun pitäisi nyt ottaa epäonnistunut implanttiruuvi pois leukaluusta ja luusiirteen tarvettakin mahdollisesti on. Sitten vielä uusi implantti tilalle, eli kaksi leikkausta tiedossa. Kun on jo kerran mennyt pieleen, niin tulee väistämättä epäilys, että voihan se korjailukin mennä pieleen jollain tavalla, mutta yritän olla luottavainen kuitenkin.

        Onkohan yhtään turvallisempi tekniikka ottaa "luusiirre" siitä samasta paikasta mistä ruuvi porataan pois? Joku uusi tekniikka ilmeisesti, jossa kerätään poratessa irtoava "sahanpuru" talteen ja laitetaan takaisin leukaan. Sitten on näitä keinotekoisia luusiirteitä. Onko kenelläkään kokemusta niistä?

        Kokemus klinikasta: ei ole siis kokemusta näistä uusista luusiirreteknikoista, mutta leukakirurgi ni kyllä sanoi nyt, kun homma meni pieleen, että "olisi pitänyt käyttää niitä". Itse en anna enää tehdä minkäänlaista siirrettä, niin brutaali kokemus oli se ensimmäinen.
        Minullakin on (ei heilu) se koko systeemi kiinni suussa, valuttaa vaan mätää koko ajan sinne, ällöttävää.
        Minullekin heti vihjattiin mm. diabeteksesta: koko suvussa ei kellään ole ikinä ollut ko tautia enkä ole ikinä tupakoinut. Muutenkin olen aivan perusterve ja hoidan hampaitani hyvin. Eikä kuukaudessa kuulemma voisi tuollaista tuhoa tulla, vaikka jättäisi kokonaan hoitamatta.
        Minua kiinnostaisi tietää, millainen tuo korvausprosessisi oli ja miten paljon sinulle korvattiin?


      • kokemus klinikasta
        Kaik män kirjoitti:

        Kokemus klinikasta: ei ole siis kokemusta näistä uusista luusiirreteknikoista, mutta leukakirurgi ni kyllä sanoi nyt, kun homma meni pieleen, että "olisi pitänyt käyttää niitä". Itse en anna enää tehdä minkäänlaista siirrettä, niin brutaali kokemus oli se ensimmäinen.
        Minullakin on (ei heilu) se koko systeemi kiinni suussa, valuttaa vaan mätää koko ajan sinne, ällöttävää.
        Minullekin heti vihjattiin mm. diabeteksesta: koko suvussa ei kellään ole ikinä ollut ko tautia enkä ole ikinä tupakoinut. Muutenkin olen aivan perusterve ja hoidan hampaitani hyvin. Eikä kuukaudessa kuulemma voisi tuollaista tuhoa tulla, vaikka jättäisi kokonaan hoitamatta.
        Minua kiinnostaisi tietää, millainen tuo korvausprosessisi oli ja miten paljon sinulle korvattiin?

        Kaik män: Kiitos vastauksestasi.

        Korvausprosessi oli pitkä. Ensin täytetään potilasvakuutuskeskukselle vahinkoilmoitus, tapahtumat ja nykytilanne kannattaa kirjoittaa mahdollisimman tarkasti heti tässä vaiheessa. Samaten jos on itsellä jotain rtg-kuvia tms, niin ne kannattaa toimittaa heille. Se lyhentää päätöksen odottelu aikaa ja vähentää lisäselvitys pyyntöjä. Tässä kannattaa käyttää potilasasiamiestä apuna, jos mahdollista. Tällä klinikalla ei ollut asiamiestä käytettävissä (nykyään varmaankin on), mutta Kotikunnan terveyskeskuksen potilasasiamies oli ystävällinen ja auttoi, vaikka asia ei oikeasti hänelle olisi kuulunut.

        Sitten vain odotellaan ja PVK hankkii potilastiedot niistä hoitopaikoista, joissa kyseistä asiaa on hoidettu. Kun tiedot on paperilla käsitelty, niin PVK saattaa pyytää lausunnon joltakin asiaan erikoistuneelta hammaslääkäriltä. Mulle tuli käsky mennä erään protetiikkaan erikoistuneen erikoishammaslääkärin, hammaslääketieteen tohtorin, professorin ja tiesminkä luokse. Oli siis joku ihan suomen tasolla huippu koulutettu lekuri. Lasku käynnistä meni suoraan PVK:lle eli ei tarvinnut ensin maksaa itse. Alkuperäiset junaliput piti lähettää heille korvausta varten.

        Käynnin jälkeen tuli vähän ajan kuluttua päätös, että potilasvahinko on tapahtunut ja että se korvataan. Lisäksi oli ohjeet mennä suu- ja leukakirurgin vastaanotolle ja hankkia kustannusarvio ja hoitosuunnitelma. Itse sai valita minne/kenelle haluaa mennä, mutta kustannusarvio ja hoitosuunnitelma piti hyväksyttää vakuutuskeskuksella. Nämäkin kulut PVK maksaa, lisäksi kaikki matkat hammaslääkäriin korvataan koko hoitojakson ajalta.

        Hoidon päätyttyä pitää (hammas)lääkärin lähettää PVK:lle alkuperäinen eritelty lasku ja itse joudut tekemään korvaushakemuksen tässä vaiheessa. (ensivaiheessa kyse oli vasta vahinkoilmoitusesta).

        Isoa rahatukkua (Jenkkien tyyliin) et siis tule saamaan, vaan lähinnä maksavat korjaavan hoidon kustannukset ja lisäksi rahana jotain kivusta ja särystä.

        Itse ainakin lähdin hakemaan korvausta jo siitäkin syystä, että tulee tilastoihin tuokin virhe ja kiusa se on pienikin kiusa, kun virheen tehneen hammaslääkärin vakuutusmaksut nousee korvauksen myötä. =)

        Hiukan ottaa aivoon lähteä "revittämään" implanttia irti ja taas olla monta kuukautta (jopa puol vuotta) ilman hammasta ja sitten taas uusi leikkaus kun implantti asennetaan ja kaikki ne muut käynnit hammaslääkäreillä. Ja se kaikki kipu plus että mulla on niin pirun herkkä nielu, että rupean yökkäilemään helposti, kun on kaikki ne tavarat suussa. Huokaus :(


      • kokemus klinikasta
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        Kaik män: Kiitos vastauksestasi.

        Korvausprosessi oli pitkä. Ensin täytetään potilasvakuutuskeskukselle vahinkoilmoitus, tapahtumat ja nykytilanne kannattaa kirjoittaa mahdollisimman tarkasti heti tässä vaiheessa. Samaten jos on itsellä jotain rtg-kuvia tms, niin ne kannattaa toimittaa heille. Se lyhentää päätöksen odottelu aikaa ja vähentää lisäselvitys pyyntöjä. Tässä kannattaa käyttää potilasasiamiestä apuna, jos mahdollista. Tällä klinikalla ei ollut asiamiestä käytettävissä (nykyään varmaankin on), mutta Kotikunnan terveyskeskuksen potilasasiamies oli ystävällinen ja auttoi, vaikka asia ei oikeasti hänelle olisi kuulunut.

        Sitten vain odotellaan ja PVK hankkii potilastiedot niistä hoitopaikoista, joissa kyseistä asiaa on hoidettu. Kun tiedot on paperilla käsitelty, niin PVK saattaa pyytää lausunnon joltakin asiaan erikoistuneelta hammaslääkäriltä. Mulle tuli käsky mennä erään protetiikkaan erikoistuneen erikoishammaslääkärin, hammaslääketieteen tohtorin, professorin ja tiesminkä luokse. Oli siis joku ihan suomen tasolla huippu koulutettu lekuri. Lasku käynnistä meni suoraan PVK:lle eli ei tarvinnut ensin maksaa itse. Alkuperäiset junaliput piti lähettää heille korvausta varten.

        Käynnin jälkeen tuli vähän ajan kuluttua päätös, että potilasvahinko on tapahtunut ja että se korvataan. Lisäksi oli ohjeet mennä suu- ja leukakirurgin vastaanotolle ja hankkia kustannusarvio ja hoitosuunnitelma. Itse sai valita minne/kenelle haluaa mennä, mutta kustannusarvio ja hoitosuunnitelma piti hyväksyttää vakuutuskeskuksella. Nämäkin kulut PVK maksaa, lisäksi kaikki matkat hammaslääkäriin korvataan koko hoitojakson ajalta.

        Hoidon päätyttyä pitää (hammas)lääkärin lähettää PVK:lle alkuperäinen eritelty lasku ja itse joudut tekemään korvaushakemuksen tässä vaiheessa. (ensivaiheessa kyse oli vasta vahinkoilmoitusesta).

        Isoa rahatukkua (Jenkkien tyyliin) et siis tule saamaan, vaan lähinnä maksavat korjaavan hoidon kustannukset ja lisäksi rahana jotain kivusta ja särystä.

        Itse ainakin lähdin hakemaan korvausta jo siitäkin syystä, että tulee tilastoihin tuokin virhe ja kiusa se on pienikin kiusa, kun virheen tehneen hammaslääkärin vakuutusmaksut nousee korvauksen myötä. =)

        Hiukan ottaa aivoon lähteä "revittämään" implanttia irti ja taas olla monta kuukautta (jopa puol vuotta) ilman hammasta ja sitten taas uusi leikkaus kun implantti asennetaan ja kaikki ne muut käynnit hammaslääkäreillä. Ja se kaikki kipu plus että mulla on niin pirun herkkä nielu, että rupean yökkäilemään helposti, kun on kaikki ne tavarat suussa. Huokaus :(

        Pitää vielä huomauttaa, että kaikista vahinkoilmoituksista vain noin 30% johtaa korvauksiin potilasvakuutuksesta, eli ei ole mikään korvausautomaatti. Mutta jos vaikuttaa siltä, että virhe on tapahtunut, niin kannattaa toki tehdä ilmoitus.

        Mitä mieltä muut hammaslääkärit on tuosta sinun tapauksesta? Mullehan sanoi lähes kaikki hammaslekurit joilla kävin (ihan muissakin asioissa), että "Onpas oudon näköinen" ja "Ihan väärin tehty" ja kysyivät "Oletko tehnyt vahinkoilmoituksen?"


      • Keinoluu
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        Todellakin katsokaa tarkkaan kenen annatte tehdä implantteja itsellenne. Implanteista on tullut sellainen kuva, että aina onnistuvat ja jos epäonnistuu, niin syy on potilaassa, eli esim tupakointi tai huono hygienia aiheuttaa tulehduksen ja sen takia implantti menetetään. Muita syitä implantin pois ottamiselle ei tunnusteta julkisesti ainakaan kovin herkästi.

        Minullahan implantti on kyllä ihan hyvin kiinni leukaluussa, eikä heilu yhtään. Ruuvi vain on liian ylhäällä.

        Pikkasen pelottaa, kun pitäisi nyt ottaa epäonnistunut implanttiruuvi pois leukaluusta ja luusiirteen tarvettakin mahdollisesti on. Sitten vielä uusi implantti tilalle, eli kaksi leikkausta tiedossa. Kun on jo kerran mennyt pieleen, niin tulee väistämättä epäilys, että voihan se korjailukin mennä pieleen jollain tavalla, mutta yritän olla luottavainen kuitenkin.

        Onkohan yhtään turvallisempi tekniikka ottaa "luusiirre" siitä samasta paikasta mistä ruuvi porataan pois? Joku uusi tekniikka ilmeisesti, jossa kerätään poratessa irtoava "sahanpuru" talteen ja laitetaan takaisin leukaan. Sitten on näitä keinotekoisia luusiirteitä. Onko kenelläkään kokemusta niistä?

        Mulle on kunnallisella laitettu keinoluuta yläleukaan toisen etuhampaan implantaatiossa. Koko muukin proteettinen hoito ja seuranta tehty siellä. Enpä osaa juurikaan parempaa hoitoa kuvitella. 3D-röntgenkuvat otettiin ja paranemisen ajan oli irtoproteesi. Eli hoitokin modernia nykytekniikkaa. Oma perusterveys on varmaan edistänyt paranemista jonka kanssa ei koskaan ollut ongelmia. Särkylääkkeitäkään en tarvinnut.

        Eli ei se paikka välttämättä kerro hoidon tasosta.


      • tuota...

        Itse en taas nimenomaan suosittele tätä henkilöä. Hyvin naseva ja ei tuntunut ottavan tosissaan leukaongelmaani.


      • Anonyymi
        Kaik män kirjoitti:

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!

        Leukakirurgiassa sattuu paljon hoitovirheitä, yleensä potilas on aina syyllinen.


      • Anonyymi
        Kaik män kirjoitti:

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!

        Tuoha on kuin Tapiolan Keinojuuriklinikka.
        Huonoa työtä tekevät asiakkas kärsii tuskat ja maksaa älyttömät eurot.
        Tosi huomoja kokemuksia Keinojuuriklinika


      • Anonyymi
        Kaik män kirjoitti:

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!

        Aivan samaa mieltä olen kanssasi
        Minulle kävi suurinpiirtein samoin Tapiolan Keinojuuriklinikalla. Tosi huonoa, ammattitaidottomia väkeä. En tämmöisiä kokemuksia haluaisi kenellekkään antaa. Älkää hyvät ihmiset menkö Tapiolan Keinojuuriklikka ovesta sisään.


      • Anonyymi
        Kaik män kirjoitti:

        Minulla on implantinlaitosta erittäin huonoja kokemuksian, vähän samantapaisia kuin nimimerkillä Kokemus klinikasta (ei tämä paikka). MInulta irtosi kulmahammas, jonka tilkkeeksi piti saada implanttikruunu.
        Minulle jouduttiin liian vähäisen luumäärän takia tekemään luusiirre, joka otettiin alaleuasta (Oraltiimi, Tampere). Operaatio tehtiin puudutuksessa ja se oli aivan hirveä. Olin varma, että kuolen, pyörtyilin prosessin aikana monta kertaa. Jälkikäteen olin kuin junan alle jäänyt melkein viikon.
        Hammaslääkäri ei kertonut toimenpiteestä oikeastaan mitään ja suuttui, kun yritin kysellä. Siinä vaiheessa, kun piti istuttaa ruuvi, luusiirre olikin alkanut märkiä ja hl töksäytti vain, että "tää voi sitten irrota" ja tökkäsi käteen antibioottireseptin ja laskun. Mitään ei selitetty.
        Kotona mietin hetken ja ilmoitin sähköpostilla päättäväni hoitosuhteen.
        Löysin luotettavan oloisen leukakirurgin, joka oli sitä mieltä, että luusiirre on kiinni ja parantunut ja implantti voidaan tehdä. Hänkään ei puhut riskeistä yhtään mitään.
        Ruuvi laitettiin ja muutaman kuukauden päästä myös kruunu, jonka laittoi paikalleen samalla hl-asemalla työskentelevä erikoishämmaslääkäri. Olin ikionnellinen. Iloa kesti noin kuukauden.
        Huomasin hampaita pestessäni, että ien implantin kohdalta punoitti ja aristikin vähän. Soitin leukakirurgille. Tämä vastasi hieman ärtyneenä, ettei asia enää kuulu hänelle, vaan kruunun laittaneelle hl:lle. Viimeksimainitulle sain sitten jonkina ajan kuluttua ajan. Hän totesi, että "tulehtunut on". Sanoi kuitenkin, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ottaa yhteyttä leukakirurgiin!
        Niinpä soitin uudestaan kirurgille ja sain ajan muutaman päivän päähän. Vastaanotolla todettiin, että implantin päälle on kehittynyt valtavat ientaskut, jotka vuotavat. Luu on mennyt kuolioon ja implantti menetetty.
        Olin aivan puusta pudonnut. Homma oli tullut maksamaan minulle lähes 4000 euroa, ja lopputulos oli, etten ollut saanut rahalla muuta kuin ajanhaaskausta ja kärsimystä!
        Leukakirurgi alkoi heti syytellä luusiirteen tekijää sekä kruunun tekijää, jonka olisi kuulemma pitänyt kutsua jälkitarkastukseen pian opetaation jälkeen. Lisäksi minua syytettiin siitä, että elimistöni toimii "väärin" ja että olin käyttänyt hammaslankaa puhdistukseen!
        En halua sanoa leukakirurgin nimeä, koska prosessi on kesken. En ole ehtinyt vielä miettiä edes korvausasioita, mutta ainakaan työn tehneet kolme hammaslääkäriä vetäytyvät vastuusta kaikki. Kukaan ei ole mielestään tehnyt mitään virhettä. Minun olisi kuulemma itseni pitänyt ymmärtää riskit.
        Olen sitä mieltä, että koko implanttitouhusta annateaan aivan liian ruusuinen kuva, potilaille ei kerrota riskeistä eikä siitä, mitä tapahtuu, jos jokin menee pieleen. Olkaa varovaisia!

        Minulle kävi niin, että olin 15 vuotta hyväksi ajattelemani ja hammaslääkärin suositteleman implantteja asentavan hammaslääkärin asiakkaana. Nyt jokainen implantti "särkee", toisin sanoen luu siinä implantin kiinnityskohdassa. Röntgenbkuvasta ei ole löytynyt mitään erikoista, mutta jos olisin tämän etukäteen tiennyt, olisin ottanut tekohampaat.

        Ientaskuja on ommeltu kiinni, iensiirto tehty. Onneksi implanntini eivät ole katkenneet niin kuin eräällä tämän hammaslääkärin potilaalla.

        Kun siirryin toisen hammaslääkärin asiakkaaksi ja kerroin implattien asentaneen nimen, hänen kasvoillaan käväisi mielenkiintoinen ilme. Jotta ei se 15 vuoden asiakkuus olisi kannattanut...


      • Anonyymi
        Hyvä hammaskirurgi kirjoitti:

        Väitän vastaan. Aivan varmasti löytyy Anne-Marie Sjöblad Cityhampaan sivuilta, kohdasta ERIKOIShammaslääkärit. Hän on hammaskirurgi. Tiedän tämän muutenkin aivan varmasti,joten älä väitä vastaan. Ja edelleen voin suositella Sjöbladia.

        Ei hammaskirurgeja ole olemassakaan.


    • Hambis.

      Kuin pussillinen uusia proteeseja, kruunuja tai implantteja. Ei se implanttikaan ole 100% kestävä, jos on ientulehdusta, parodontiittia, tupakoi, osteoporoosi, huono suuhygienia niin ei kannat tuhlata rahoja moiseen.

      Implanttia täytyy sitä paitsi hoitaa vielä paremmin kuin omia hampaita, jotta luutuu leukaan ja pysyy siellä. Ne bakteerit implantin irroittaa ei mikään muu.

      Hoitakaa omat hampaat hyvin niin ei tarvise turvautua tekohampaisiin, joiden pysyvyys ei ole 100% varmaa.Tekohampaat ovat aina riski, varsinkin jos oma päivittäinen suun puhdistus ei ole mallillaan.

      • Kaik män

        Tottakai omat hampaat olisivat paremmat. Minulla ei ainakaan ole mitään noista ja silti on ns. huonot hampaat, ihan varhaislapsuudesta juontaa.
        Eikä bakteerit irrota kuukaudessa implanttia, ellei ole jotain muuta häikkää.
        Oma suuhygieniani on mennyt jo vuosia näin näin: 2xvrki 2 minuutin puhdistus sähköhammasharjalla Pää vaihdetaan kahden viikon välein ja välillä desinfioidaan), huolellinen hammasvälien puhdistus aamuin illoin ja kerran keskipäivällä. Ei makeita mehuja eikä välipaloja, ruuan jälkeen ksylitolipurkka. Kerran vuodessa hammaslääkärillä, kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä. Mitä vielä pitäisi tehdä?


      • Kaik män
        Kaik män kirjoitti:

        Tottakai omat hampaat olisivat paremmat. Minulla ei ainakaan ole mitään noista ja silti on ns. huonot hampaat, ihan varhaislapsuudesta juontaa.
        Eikä bakteerit irrota kuukaudessa implanttia, ellei ole jotain muuta häikkää.
        Oma suuhygieniani on mennyt jo vuosia näin näin: 2xvrki 2 minuutin puhdistus sähköhammasharjalla Pää vaihdetaan kahden viikon välein ja välillä desinfioidaan), huolellinen hammasvälien puhdistus aamuin illoin ja kerran keskipäivällä. Ei makeita mehuja eikä välipaloja, ruuan jälkeen ksylitolipurkka. Kerran vuodessa hammaslääkärillä, kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä. Mitä vielä pitäisi tehdä?

        Siis hammasharjan pää vaihdetaan, ei oma :) Vaikka sekin alkaisi kai olla ajankohtaista :))


      • Sehän on kuin ilmakitaran soittoa. Jippii. Nyt kannatta ruveta hoitamaan puuttuvia hampaita.
        Voisiko olla että silloin kun kyselee implanteista on jo myöhäistä hoitaa?


    • steelpanther

      Mikä ihmeen rekrytointipaikka tämä on? Jätä työnhakuilmoituksesi muualle kuin keskustelualueelle!

    • -kokemuksia-

      Kiitos kaikille vastanneille!!

      Olen kiinnostunut yhdestä leukakirurgista, joten lähden tapaamaan häntä, saa nähdä millainen leukakirugki hän oikeasti on.

      Etelä-Suomen Keinojuuriklinikalla minua on huijattu kieroudella ja Oralin hoidoissa on tapahtunut potilasvahinko jo monta kertaa ja yksi hammaslääkäri maksattaa asiakkaalla omat virheiden korjaukset!!!
      Oralissa leukakirurgi on törkein käytökseltään mitä voi koskaan olla, ensiksi minulla oli tosi kalliit leikaukset ja sitten kun leikkauksen jälkeen tuli ongelmia ja soitin leukakirurgille ja pyysin apua, ja kysyin pikaisesti hoitaisiko hän yhden käytännön paperiasian myös niin silloin leukakirurgi raivostui ja huusi suoraan luuriin etten saa enää koskaan/ikinä soitella hänelle hänen työaikana ja kun kysyin häkeltyneenä että millon voin soittaa hänelle niin leukakirurgi tokaisi ettei osaa sanoa!!!

      Joten ei ihme, jos traumoja jää........................

      • Kaik män

        Kiitos "kokemus klinikasta"-nimimerkille tiedoista ja anteeksi aloittaja, että tämä meni nyt hiukan aiheesta sivuun..
        En ole vielä ehtinyt hakea mistään mitään, tapaus on sen verran tuore ja mätivä implantti on edelleen suussa ja kiinni särkevässä leukaluussa. Leukakirurgi ja erikoshammaslääkäri menettivät jotenkin mielenkiintonsa, kun huomasivat, että homma meni pieleen... En ole käynyt missään muualla, ainakaan vielä.
        Olen itse asiassa järkytyksestä puolipökissä edelleen: en voinut kuvitellakaan, että anno domino 2010 Suomessa voi käydä niin, että asiakkaalta nyhdetään lähes neljä tonnia ja kun työ menee poskelleen, kohautellaan vain hartioita ja sanotaa, että "tämmöstä sattuu joskus." Millä muulla alalla voi toimia noin?
        En minä mitään rahatukkua lähde hakemaan, mutta onhan se nyt aika karmeeta, että olen maksanut itseni kirjaimellisesti kipeäksi enkä ole toistaiseksi saanut muuta kuin kärsimystä ja mätivän ikenen. Eikä loppua näy. Karmii ajatuskin että joutusi uudestaan käymään läpi kaiken.
        Traumaattisia kokemuksia on siis muillakin...


      • kokemus klinikasta
        Kaik män kirjoitti:

        Kiitos "kokemus klinikasta"-nimimerkille tiedoista ja anteeksi aloittaja, että tämä meni nyt hiukan aiheesta sivuun..
        En ole vielä ehtinyt hakea mistään mitään, tapaus on sen verran tuore ja mätivä implantti on edelleen suussa ja kiinni särkevässä leukaluussa. Leukakirurgi ja erikoshammaslääkäri menettivät jotenkin mielenkiintonsa, kun huomasivat, että homma meni pieleen... En ole käynyt missään muualla, ainakaan vielä.
        Olen itse asiassa järkytyksestä puolipökissä edelleen: en voinut kuvitellakaan, että anno domino 2010 Suomessa voi käydä niin, että asiakkaalta nyhdetään lähes neljä tonnia ja kun työ menee poskelleen, kohautellaan vain hartioita ja sanotaa, että "tämmöstä sattuu joskus." Millä muulla alalla voi toimia noin?
        En minä mitään rahatukkua lähde hakemaan, mutta onhan se nyt aika karmeeta, että olen maksanut itseni kirjaimellisesti kipeäksi enkä ole toistaiseksi saanut muuta kuin kärsimystä ja mätivän ikenen. Eikä loppua näy. Karmii ajatuskin että joutusi uudestaan käymään läpi kaiken.
        Traumaattisia kokemuksia on siis muillakin...

        Pahoittelut offtopicista aloittajalle minunkin puolestani!

        "kaik män" : Mielestäni sinun olisi hyvä mennä jollekin toiselle kirurgille näyttämään tilannetta pian. Märkivä tulehdus suun limakalvoilla ja leukaluussa ei ole ihan vaaraton yleisterveydenkään kannalta! "Pelkkä" tulehtunut viisaudenhammaskin voi viedä terveen ja nuoren ihmisen teho-osasto hoitoon.

        Laita myös hakemus potilasvakuutuskeskukselle niin pian kuin voit. Tuollaisessa tapauksessa, kun suussa on märkivä implantti ja on tarve tehdä jotain nopeasti, voi tilannetta alkaa korjaamaan jo ennen päätöksen tuloa. Eli ei tarvitse odottaa päätöstä, jonka tuleminen kestää yleensä noin vuoden. Korvauksen saa sitten jälkeenpäin näistäkin korjauksista jos päätös on myönteinen. Tässä vaan on se vika, että joutuu ensin pulittamaan hoitomaksut omasta kukkarostaan (jossa toivottavasti on vielä ensimmäisten hoitojen jälkeen muutakin kuin matti).

        Ymmärrän sinua hyvin!! Ei todellakaan ole mukava ajatus aloittaa kaikki alusta. Minulle on tämä uusi leukakirurgi sanonut, että implantin poisto olisi potilaan ja parantumisen kannalta isompi leikkaus, kuin implantin asettaminen. Ei kiva :( Tsemppiä kohtalotoveri!!!


      • Potilaan oikeudet

        Mahdatko tarkoittaa Suomen Keinojuuriklinikkaa? Harmi, että tunnet itsesi huijatuksi ja väärinkohdelluksi. Sehän on tietysti markkinatalouden yksi ominaisuus, että aina on niitä hyviä ja ammattitaitoisia tekijöitä - ja sitten on niitä muita. Ja on tosiaan yrittäjiä alalla kuin alalla, jotka pitävät bisnestään vain raakana rahastuksena.
        Tietenkin järkevä asiakas vältää enää uudestaan menemästä sellaiseen paikkaan, jossa tuntee olevansa vain maksajan paikalla saamatta kunnon ammattitaitoista palvelua osakseen. Onneksi Helsingissä on mistä valita, eikä huonolle ammatinharjoittajalle tarvitse mennä enää uudestaan. Tsemppiä Sinulle. Löydät varmasti vielä asiallisen ja taitavan hammaslääkärin (kirurgin).


      • totta tämäkin

        Minulla on päinvastainen kokemus kyseisestä paikasta.
        Sain hyvää palvelua ja implantin laittaminen sujui hyvin.
        Minun muut hampaat ovat erityisen hyvässä kunnossa.
        Kiitos heille hyvästä hoidosta.

        Mistä lie tämä alatakahammas sitten tuhounut aikanaan.
        Sitä juurihoidettiin ja yritettiin pitää kunnossa.
        Purennan vuoksi kuitenkin tärkeä laitattaa implantti.

        Tiedän ettei aina asiat mene kuten haluaisi,mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen.


      • kokemus klinikasta
        totta tämäkin kirjoitti:

        Minulla on päinvastainen kokemus kyseisestä paikasta.
        Sain hyvää palvelua ja implantin laittaminen sujui hyvin.
        Minun muut hampaat ovat erityisen hyvässä kunnossa.
        Kiitos heille hyvästä hoidosta.

        Mistä lie tämä alatakahammas sitten tuhounut aikanaan.
        Sitä juurihoidettiin ja yritettiin pitää kunnossa.
        Purennan vuoksi kuitenkin tärkeä laitattaa implantti.

        Tiedän ettei aina asiat mene kuten haluaisi,mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen.

        "mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen. "

        Joo, joo... olisit voinut lukea viestini, ennen kun vastailet mitä sattuu!

        Miten sillä omalla hoidolla voi olla vaikutusta siihen, että ruuvi on pari kolme milliä liian korkealla leukaluussa ja sen takia kruunu ei mahdu siihen päälle ja jonka takia kruunu on jouduttu rakentamaan väärin, että mahtuisi edes jotenkuten siihen päälle. Silti kruunu on liian korkealla purentaan nähden ja implantin yläpuolella oleva hammas on jouduttu juurihoitamaan, koska tämä liian korkea implantti on saanut vastapurijansa kuolioon purenan voimasta??? Purenta muutenkin ihan selaisin tuon "hoidon" jäljiltä. jne,jne.... Ei ne ruuvit siitä hyvällä hygienialla itsestään syvemmälle poraudu :-/ Jos tässä oman hoidon puutteesta olisi kyse, niin tuskinpa potilasvakuutus mitään korvaisi?? Implantti ei ole tulehtunut ja on edelleen ihan hyvin kiinni leukaluussa, siitä ei ole kyse!!!

        Täytyyhän siellä keinojuuriklinikallakin jonkun hoito joskus onnistuakin, tuskin heillä muuten olisi enää edes lupaa toimia alalla. ;)


      • totta maar
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        "mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen. "

        Joo, joo... olisit voinut lukea viestini, ennen kun vastailet mitä sattuu!

        Miten sillä omalla hoidolla voi olla vaikutusta siihen, että ruuvi on pari kolme milliä liian korkealla leukaluussa ja sen takia kruunu ei mahdu siihen päälle ja jonka takia kruunu on jouduttu rakentamaan väärin, että mahtuisi edes jotenkuten siihen päälle. Silti kruunu on liian korkealla purentaan nähden ja implantin yläpuolella oleva hammas on jouduttu juurihoitamaan, koska tämä liian korkea implantti on saanut vastapurijansa kuolioon purenan voimasta??? Purenta muutenkin ihan selaisin tuon "hoidon" jäljiltä. jne,jne.... Ei ne ruuvit siitä hyvällä hygienialla itsestään syvemmälle poraudu :-/ Jos tässä oman hoidon puutteesta olisi kyse, niin tuskinpa potilasvakuutus mitään korvaisi?? Implantti ei ole tulehtunut ja on edelleen ihan hyvin kiinni leukaluussa, siitä ei ole kyse!!!

        Täytyyhän siellä keinojuuriklinikallakin jonkun hoito joskus onnistuakin, tuskin heillä muuten olisi enää edes lupaa toimia alalla. ;)

        maalikkona voin sanoa,että kaikkein eniten näyttäisi tulevan
        negatiivisia valituksia hammaslääkäreistä?

        Minä tiedän lähipiiristä montakin tarinaa eripuolilta
        Helsinkiä niin yksityiseltä kuin kunnalliselta puolelta.
        Ei ole onnistunut ei.
        Onko kyse kalliista hoitomaksuista?

        Summasummarum.

        Lopettakaa se haukkuminen julkisesti sanoisin minä viisaan neuvon.
        Tulee teidän puolesta paha olo.
        Terveisin hoituri


      • hammaspeikkojako
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        "mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen. "

        Joo, joo... olisit voinut lukea viestini, ennen kun vastailet mitä sattuu!

        Miten sillä omalla hoidolla voi olla vaikutusta siihen, että ruuvi on pari kolme milliä liian korkealla leukaluussa ja sen takia kruunu ei mahdu siihen päälle ja jonka takia kruunu on jouduttu rakentamaan väärin, että mahtuisi edes jotenkuten siihen päälle. Silti kruunu on liian korkealla purentaan nähden ja implantin yläpuolella oleva hammas on jouduttu juurihoitamaan, koska tämä liian korkea implantti on saanut vastapurijansa kuolioon purenan voimasta??? Purenta muutenkin ihan selaisin tuon "hoidon" jäljiltä. jne,jne.... Ei ne ruuvit siitä hyvällä hygienialla itsestään syvemmälle poraudu :-/ Jos tässä oman hoidon puutteesta olisi kyse, niin tuskinpa potilasvakuutus mitään korvaisi?? Implantti ei ole tulehtunut ja on edelleen ihan hyvin kiinni leukaluussa, siitä ei ole kyse!!!

        Täytyyhän siellä keinojuuriklinikallakin jonkun hoito joskus onnistuakin, tuskin heillä muuten olisi enää edes lupaa toimia alalla. ;)

        Hei !

        Lohduttavaa kuulla, että muillakin on huonoja kokemuksia Suomen keinojuuriklinikasta Tapiolassa. Isä ja poika tekevät yhdessä varsin huonoa jälkeä suussa. Implantti asennettiin sillä tavoin, että sitten se punkesi etuhampaat niin kireälle, että yksi etuhammas lohkesi. Valitin siitä, mutta turhaan, sillä se kuului kuulemasta asiaan, että on kireyttä. Ja puristuksessa olevan etuhampaan lohkeaminen ei kuulemasta johtunut siitä puristuksesta, vaan joskus hampaille vaan käy niin.

        Menin viisivuotis tarkastukseen, jossa oli tämä poika tarkastamassa ja kaikki oli hyvin hänen mielestä implantin kohdalla. Otettiin röntgenkuvat ja poika vakuutti, että kaikki on hyvin, paitsi alahammasta pitää korjata. Yritin sanoa, että tämä implantti välillä oireilee, mutta ei poika ottanut kuuleviin korviinsa valitustani. Minulla oli takimmaisessa alahampaassa jotain vikaa pojan mielestä ja se piti paikata uudelleen. Poika suositteli kallista keraamista paikkaa ja suostuin siihen. Pyysin puudutuksen ja sain puudutuksen, mutta poraaminen sattui ja sitten laitettiin vielä lisää puudutusta, mutta silti sattui ja tunsin kuinka jotenkin liian syvältä ja reippain ottein porattiin. Paikka saatiin paikalle.

        Paikka oireili kylmälle, kuumalle ja sitä samaa oireilua on enkä vieläkään voi purra mitään sillä. Kävin valittamassa kuukauden jälkeen tätä oireilua, mutta olin tullut kuulemasta liian myöhään ja poika suuttui minuun, kun kerroin tuntemuksista paikan laittovaiheessa ja epäilin, että poika on porannut liian syvälle johonkin hermoon. Vaadin paikan hintaa takaisin enkä halunnut, että hän enää koskee suuhuni. Poika suuttui lopullisesti ja käski olla enää tulematta heille.

        Implantti oireilee samoin kuin implantin alapuolella oleva hammas sen edellä mainitun paikatun hampaan lisäksi. Olen pulassa ja peloissani, että mistä uskallan hakea apua.


      • Anonyymi
        Potilaan oikeudet kirjoitti:

        Mahdatko tarkoittaa Suomen Keinojuuriklinikkaa? Harmi, että tunnet itsesi huijatuksi ja väärinkohdelluksi. Sehän on tietysti markkinatalouden yksi ominaisuus, että aina on niitä hyviä ja ammattitaitoisia tekijöitä - ja sitten on niitä muita. Ja on tosiaan yrittäjiä alalla kuin alalla, jotka pitävät bisnestään vain raakana rahastuksena.
        Tietenkin järkevä asiakas vältää enää uudestaan menemästä sellaiseen paikkaan, jossa tuntee olevansa vain maksajan paikalla saamatta kunnon ammattitaitoista palvelua osakseen. Onneksi Helsingissä on mistä valita, eikä huonolle ammatinharjoittajalle tarvitse mennä enää uudestaan. Tsemppiä Sinulle. Löydät varmasti vielä asiallisen ja taitavan hammaslääkärin (kirurgin).

        Tapiolan Keinojuuriklinikasta om minullakin huonoja kokemuksia, huijareita talo täynnä ja syytetään potilasta itse tekemistään virheistä.


      • Anonyymi
        totta tämäkin kirjoitti:

        Minulla on päinvastainen kokemus kyseisestä paikasta.
        Sain hyvää palvelua ja implantin laittaminen sujui hyvin.
        Minun muut hampaat ovat erityisen hyvässä kunnossa.
        Kiitos heille hyvästä hoidosta.

        Mistä lie tämä alatakahammas sitten tuhounut aikanaan.
        Sitä juurihoidettiin ja yritettiin pitää kunnossa.
        Purennan vuoksi kuitenkin tärkeä laitattaa implantti.

        Tiedän ettei aina asiat mene kuten haluaisi,mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen.

        Mulla taas on huonoja kokemuksia keinojuuriklinikka :sta, Älkää hyvät ihmiset menkö huijattavaksi. Hampaatkin siellä pilaavat.


      • Anonyymi

        Kas Keinojuuriklinikka, et ole muuten ainoa jolla on samanlaisia huonoja kokemuksia.
        Juuri noita kieroiluja. Nykysin tyrkyttävä sikakallita keraamisia kruunuja ja paikkoja vaikka terveeseen hampaaseen. Pitäähän se uusi Cad/cam rakkine saada maksettua


      • Anonyymi

        Juu mulla on ihan samanlaisia kokemuksia lafkasta nimeltä keinojuuriklinikka, huijarifirma.
        Takuut ei pidä, virheitä,virheitä... ja sit seli. Kumn homma ei etene väitetään että suunnittelu kestää, no kestäähän se kun koko ajan haalitaan uusia uhreja.
        Kruunut tehdään väärin, kamalat tuskat; rahat pois tietty. Mitään hyvitystä virheistä ei anneta.


      • Anonyymi
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        "mutta myös
        omalla hampaiden hoidolla on asiaan paljon vaikutusta
        implantin onnistumiseen. "

        Joo, joo... olisit voinut lukea viestini, ennen kun vastailet mitä sattuu!

        Miten sillä omalla hoidolla voi olla vaikutusta siihen, että ruuvi on pari kolme milliä liian korkealla leukaluussa ja sen takia kruunu ei mahdu siihen päälle ja jonka takia kruunu on jouduttu rakentamaan väärin, että mahtuisi edes jotenkuten siihen päälle. Silti kruunu on liian korkealla purentaan nähden ja implantin yläpuolella oleva hammas on jouduttu juurihoitamaan, koska tämä liian korkea implantti on saanut vastapurijansa kuolioon purenan voimasta??? Purenta muutenkin ihan selaisin tuon "hoidon" jäljiltä. jne,jne.... Ei ne ruuvit siitä hyvällä hygienialla itsestään syvemmälle poraudu :-/ Jos tässä oman hoidon puutteesta olisi kyse, niin tuskinpa potilasvakuutus mitään korvaisi?? Implantti ei ole tulehtunut ja on edelleen ihan hyvin kiinni leukaluussa, siitä ei ole kyse!!!

        Täytyyhän siellä keinojuuriklinikallakin jonkun hoito joskus onnistuakin, tuskin heillä muuten olisi enää edes lupaa toimia alalla. ;)

        Juu kokemusta on mut sittenkin kohtuuttomasti virheitä.


    • Tätini laitatti Göteborgissa 70-luvulla hammas impalantit, ja kestivät hänen kuolemaansa saakka 2000-luvulle. Se on huono kun ei tiedä että kuka on kyllin pätevä tekemään mitään.

    • Kantapään kautta

      http://www.osfix.fi mainostaa itseään laadukkaana ja edullisena hammasimplanttien asiantuntijana. Oma Osfix -hammasimplanttini jouduttiin poistamaan, koska oli niin huonosti asennettu. Osfix ei ota mitään vastuuta asiasta, vaan sopimuksien ehdot ovat sellaiset, että mitään takuuta tehdylle työlle ei ole. Oikea hammaskirurgi korjailee nyt Osfixin jälkiä leukaluustani. Osfix on kuulema tunnettu hammaslääkäripiireissä epämääräisistä virityksistään (tämä oli useamman hammaskirurgin mielipide)
      VAROKAA, koska huonosti tehdystä työstä saa kärsiä pitkään.
      www.osfix.fi on tosiiankin halvempi kuin muut, mutta edullisesta hinnasta saa kärisä, kuten minä nyt.

      • Ihme ja kumma

        Kantapään kautta: Minkä ihmeen sopimuksen ehdot? Ja mitkä takuut tehdylle työlle ? Antaako joku sellaisia? Eihän kukaan (leukakirurgeistakaan) ota vastuuta mistään, jos jokin menee pieleen, kuiten aina voi mennä. Potilasvahinkokeskuksen puoleen vain kehotetaan kääntymään.


      • Anonyymi

        Tapiolan Keinojuuriklinikka on tosi surkea paikka.
        Rahat kyllä kelpaa, ja polvistuvat jopa viereen että saisivat isommy rahat pois. Virheitä tosi paljon keinojuurten, implanttien ja keraamisten kruunujen kanssa. Takuuta piti olla, kas eipä olekaan.
        Kiertäkään kaukaa tuo Keinojuuriklinikka.
        Keinojuuriklinikka on pahin paikka mitä olen kokenut, Älkää hyvät ihmiset menkö sinne huijattavaksi. Näitä tämmösiä okemuksia riittää.


    • luu-laa

      Mä sain tosi hyvää palvelua rautatientorin hammaslääkärikeskuksesta, kun kävin siellä hammaskirurgilla. Oon siellä joskus käynyt poistattamassa viisaudenhampaat (kaksi) ja sitten pari vuotta sitten tehtiin implantti, mikä onnistui mun mielestä tosi hyvin. Olin aika pelkäävä, kun en tiennyt sinne mennessä, että mitä odottaa. Mutta kirurgi selitti tosi hyvin ja selkeästi. Kaikki meni nappiin, pojot sille kirurgille (joka kyllä on mies).

    • Pettynyt:)

      Sityhammas-Klinikassa on hammaslääkärinä nainen jonka nimen etukirjaimet ovat A ja S.

      En kyllä henk. kohtaisti suosittele tätä kyseistä henkilöä!!
      Raha kyllä maistui hänelle liikaakin ja laskutti jokaisesta pienestäkin käden liikkeestä kunnolla!! Ja työn hoiti hutaisemalla ja työn laatu oli sitten kakkoslaatua.

      Puhuin ongelmasta joka minulla oli silloin suussa, tämä kyseinen h-lääkäri ei kuunnellut minua vaan jänkytti vastaan hoitotilateessa, kielsi minun ongelman ja jätti sen hoitamatta.
      EI ENÄÄ IKINÄ TÄLLE KYSEISELLE H-LÄÄKÄRILLE, ON ASIAKKAALLE VÄLIPITÄMÄTÖN, EI KUUNTELE ASIAKASTA JA ON YLIMIELINEN!!!

      • Kaik män

        Ei tule meikäläiselle senttiäkään korvausta. Potilasvahinkokeskuksen vastaus: ei ole potilasvahinko, ei korvata. Leikkauksissa on riskinsä ja potilaan olisi pitänyt tietää,että tällainen operaatio epäonnistuu 20 prosentissa tapauksista, eli joka viides operaatio menee pieleen.
        Mistä olisin voinut tietää tietää? Kukaan ei inahtanutkaan tällaisesta, eikä mistään muustakaan riskistä. Päinvastoin: implanttia ajettiin suuhuni kuin sitä käärmettä siihen kuuluisaan pyssyyn. Itse halusin sillan ja annoin periksi hyvin vastahakoisesti. Nyt kun homma meni pieleen, se ainoa, joka sitä vastusti, onkin ainoa, joka maksaa.
        Nyt suussani on kuitusilta, halpa ja hyvännäköinen. Miksiköhän sellaisesta ei edes mainittu? Syy lienee selvä: implantti luusiirre 3500 euroa, kevytsilta 140 euroa. '
        Missä on hammaslääkärin/leukakirurginetiikka?


      • kokemus klinikasta
        Kaik män kirjoitti:

        Ei tule meikäläiselle senttiäkään korvausta. Potilasvahinkokeskuksen vastaus: ei ole potilasvahinko, ei korvata. Leikkauksissa on riskinsä ja potilaan olisi pitänyt tietää,että tällainen operaatio epäonnistuu 20 prosentissa tapauksista, eli joka viides operaatio menee pieleen.
        Mistä olisin voinut tietää tietää? Kukaan ei inahtanutkaan tällaisesta, eikä mistään muustakaan riskistä. Päinvastoin: implanttia ajettiin suuhuni kuin sitä käärmettä siihen kuuluisaan pyssyyn. Itse halusin sillan ja annoin periksi hyvin vastahakoisesti. Nyt kun homma meni pieleen, se ainoa, joka sitä vastusti, onkin ainoa, joka maksaa.
        Nyt suussani on kuitusilta, halpa ja hyvännäköinen. Miksiköhän sellaisesta ei edes mainittu? Syy lienee selvä: implantti luusiirre 3500 euroa, kevytsilta 140 euroa. '
        Missä on hammaslääkärin/leukakirurginetiikka?

        " Oralissa leukakirurgi on törkein käytökseltään mitä voi koskaan olla "

        Kukahan tämä kirurgi oli? Jos aloittaja sattuu näkemään viestin, niin olisi mukavan tietää vaikka vain nimikirjaimet tai oralin toimipaikka.

        " Missä on hammaslääkärin/leukakirurginetiikka? "

        Tätä minäkin olen ihmetellyt.
        " Leikkauksissa on riskinsä ja potilaan olisi pitänyt tietää,että tällainen operaatio epäonnistuu 20 prosentissa tapauksista, eli joka viides operaatio menee pieleen. "

        Jopas on ihme vastaus! Kertoiko kirurgi sinulle leikkauksen riskeistä? Se on kirurgin tehtävä kertoa riskeistä ja niiden todennäköisyydestä ennen leikkauspäätöksen tekoa. Jos ei ole tarpeeksi tietoa riskeistä ja hyödyistä, niin on aika mahdoton tehdä päätös ja jos kirurgi ei kerro kaikkea tai antaa väärää infoa, niin minusta kirurgi ottaa silloin itse sen riskin kantaakseen ainakin noin moraalisesti ajatellen.

        20% on aika helkkarin suuri epäonnistumisprosentti.


      • Kaik män
        kokemus klinikasta kirjoitti:

        " Oralissa leukakirurgi on törkein käytökseltään mitä voi koskaan olla "

        Kukahan tämä kirurgi oli? Jos aloittaja sattuu näkemään viestin, niin olisi mukavan tietää vaikka vain nimikirjaimet tai oralin toimipaikka.

        " Missä on hammaslääkärin/leukakirurginetiikka? "

        Tätä minäkin olen ihmetellyt.
        " Leikkauksissa on riskinsä ja potilaan olisi pitänyt tietää,että tällainen operaatio epäonnistuu 20 prosentissa tapauksista, eli joka viides operaatio menee pieleen. "

        Jopas on ihme vastaus! Kertoiko kirurgi sinulle leikkauksen riskeistä? Se on kirurgin tehtävä kertoa riskeistä ja niiden todennäköisyydestä ennen leikkauspäätöksen tekoa. Jos ei ole tarpeeksi tietoa riskeistä ja hyödyistä, niin on aika mahdoton tehdä päätös ja jos kirurgi ei kerro kaikkea tai antaa väärää infoa, niin minusta kirurgi ottaa silloin itse sen riskin kantaakseen ainakin noin moraalisesti ajatellen.

        20% on aika helkkarin suuri epäonnistumisprosentti.

        Ei todellakaan inahdettu riskeistä mitään, vaan suorastaan suutahdettiin ja kieltäydyttiin vastaamasta mihinkään kysymyksiin vedoten siihen, ettei "maallikko ymmärrä tällaisia vaikeita asioita" (Oraltiimi/Kirsten Koivu). Maallikko ei siis ymmärrä mistään mitään, mutta silti vastaa yksin kaikista riskeistä?!?
        Kerroin kyllä tämän(kin) hakemuksessani, mutta PVK ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Muutenkaan korvauspäätöksessä ei viitattu sanallakaan mihinkään, mitä olin asiasta raportoinut.
        Tämähän on myös näyttökysymys: millä todistan, ettei riskeistä kerrottu?
        Potilasasiakirjoihin on kirjattu myös, että "potilas ei halua luusiirrettä." Niistä ilmeni lisäksi, että halusin sillan, en implanttia. Tämäkään seikka ei painanut päätöksessä mitään.
        Valitan nyt tietysti Potilasvahinkolautakunnalle, ja ilmeisesti nyt on pakko palkata juristi auttamaan ainakin alkuun: hirveästi vaivaa ja lisäkuluja taas. Hoitohenkilökunnan ei tarvitse panna tikkuakaan ristiin.
        Päätöksen perustelut olivat osittain suorastaan koomisia. Esimerkiksi: "Implanttimenetelmässä ei saavutettu 100 % onnistumista." Ei tosiaan päästy lähellekään sataa, kun onnistumisprosentti oli pyöreä nolla!!!


      • kokemus klinikasta
        Kaik män kirjoitti:

        Ei todellakaan inahdettu riskeistä mitään, vaan suorastaan suutahdettiin ja kieltäydyttiin vastaamasta mihinkään kysymyksiin vedoten siihen, ettei "maallikko ymmärrä tällaisia vaikeita asioita" (Oraltiimi/Kirsten Koivu). Maallikko ei siis ymmärrä mistään mitään, mutta silti vastaa yksin kaikista riskeistä?!?
        Kerroin kyllä tämän(kin) hakemuksessani, mutta PVK ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Muutenkaan korvauspäätöksessä ei viitattu sanallakaan mihinkään, mitä olin asiasta raportoinut.
        Tämähän on myös näyttökysymys: millä todistan, ettei riskeistä kerrottu?
        Potilasasiakirjoihin on kirjattu myös, että "potilas ei halua luusiirrettä." Niistä ilmeni lisäksi, että halusin sillan, en implanttia. Tämäkään seikka ei painanut päätöksessä mitään.
        Valitan nyt tietysti Potilasvahinkolautakunnalle, ja ilmeisesti nyt on pakko palkata juristi auttamaan ainakin alkuun: hirveästi vaivaa ja lisäkuluja taas. Hoitohenkilökunnan ei tarvitse panna tikkuakaan ristiin.
        Päätöksen perustelut olivat osittain suorastaan koomisia. Esimerkiksi: "Implanttimenetelmässä ei saavutettu 100 % onnistumista." Ei tosiaan päästy lähellekään sataa, kun onnistumisprosentti oli pyöreä nolla!!!

        Onpa erikoista touhua!! Ikävä kuulla. Meinasinkin jo ehdottaa valituksen tekemistä.

        Olisikohan potilasliitosta mitään apua valituksen teossa? En tiedä, mutta tuli mieleeni, kun itse olen sen jäsen (tai oikeastaan jäsenyhdistyksen, eli kilpirauhasyhdistyksen jäsen).

        Jos päädyt asianajajan palkkaamaan, niin voin antaa vinkin yhdestä erittäin hyvästä sellaisesta jos haluat. Hän on menestyksellä hoitanut yhden minun juttuni, joka oli melko epätoivoinen välillä ja suosittelin häntä myös siskolleni onnellinen loppu oli siinäkin tapauksessa.

        Laita mulle sähköpostia jos haluat tietää juristin nimen...
        *TheRoad* [email protected]

        (Käytän nyt poikkeuksellisesti tässä ketjussa tuota samaa "kokemus klinikasta" nimmaria, että ei mene sekaisin kuka on kukin. En ollut keväällä noita viestejä kirjoittaessa vielä rekisteröitynyt tänne.)


      • the_road
        Kaik män kirjoitti:

        Ei todellakaan inahdettu riskeistä mitään, vaan suorastaan suutahdettiin ja kieltäydyttiin vastaamasta mihinkään kysymyksiin vedoten siihen, ettei "maallikko ymmärrä tällaisia vaikeita asioita" (Oraltiimi/Kirsten Koivu). Maallikko ei siis ymmärrä mistään mitään, mutta silti vastaa yksin kaikista riskeistä?!?
        Kerroin kyllä tämän(kin) hakemuksessani, mutta PVK ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Muutenkaan korvauspäätöksessä ei viitattu sanallakaan mihinkään, mitä olin asiasta raportoinut.
        Tämähän on myös näyttökysymys: millä todistan, ettei riskeistä kerrottu?
        Potilasasiakirjoihin on kirjattu myös, että "potilas ei halua luusiirrettä." Niistä ilmeni lisäksi, että halusin sillan, en implanttia. Tämäkään seikka ei painanut päätöksessä mitään.
        Valitan nyt tietysti Potilasvahinkolautakunnalle, ja ilmeisesti nyt on pakko palkata juristi auttamaan ainakin alkuun: hirveästi vaivaa ja lisäkuluja taas. Hoitohenkilökunnan ei tarvitse panna tikkuakaan ristiin.
        Päätöksen perustelut olivat osittain suorastaan koomisia. Esimerkiksi: "Implanttimenetelmässä ei saavutettu 100 % onnistumista." Ei tosiaan päästy lähellekään sataa, kun onnistumisprosentti oli pyöreä nolla!!!

        Vähän tätä asiaa sivuten... Katsokaa Silminnäkijä: Tuntematon potilas. Vakuutusoikeus ja vakuutuslääkärit ovat vain vakuutusyhtiöiden asialla! Taas kerran se nähtiin.

        Terv. nimimerkki "Kokemus Klinikasta"


      • the_road
        the_road kirjoitti:

        Vähän tätä asiaa sivuten... Katsokaa Silminnäkijä: Tuntematon potilas. Vakuutusoikeus ja vakuutuslääkärit ovat vain vakuutusyhtiöiden asialla! Taas kerran se nähtiin.

        Terv. nimimerkki "Kokemus Klinikasta"

        Linkki unohtui! :) http://areena.yle.fi/video/1408957


      • b-tuubin bob
        the_road kirjoitti:

        Linkki unohtui! :) http://areena.yle.fi/video/1408957

        Tämä juttu poistanee viimeisetkin epäilykset vakuutuslääkäreiden niskasta?

        Kannattaa katsoa, kommentoida ja levittää sanaa edelleen-

        Lähettänyt: atuubi_jonas 03.11.2010 - 21:13
        Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Heikki Pälveen haastattelu vakuutuslääkärien toiminnasta.
        Millä puolella lääkäriliitto on?

        Linkki videohaastatteluun:
        http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-10010756

        Pituus 3,20


    • sabotaaashia

      Tuntuu siltä, että hammaslääkäreille ei vaan saada minkäänlaista kuria aikaan. On erikoinen ammattikunta, kun eivät ole vastuussa tekemästään työstä. Lisäksi kuppaavat potilaalta rahat laskuttamalla kaikesta mahdollisesta, jopa juttelusta potilaan kanssa. Sain itse tämän kokea, kun hammastarkastuksen yhteydessä lekuri ei tehnyt mitään vähään aikaan, vaan jutteli niitä näitä. Laskussa sitten juttelu näkyi käytettynä aikana.

    • elisa5
      • Anonyymi

        Minusta ei ollut hyvä leukakirurgi?


    • shsjsisks

      Tallinnassa halpaa ja hyvää

    • faarau.

      Suurin leukakirurgeista valehtelee, minkään muun alan lääkärit ei ole noin törkeitä valehtelijoita?

    • Anonyymi

      Kokemuksia Keinojuuriklinikka :
      Virheitä, virheitä ... huonoa hoitoa
      valehdellaan mutta rahat kelpaa. "Pääpomo vasta ahne on" En suosittele.
      Älkää erehtyke Keinojuuriklinikka :lle todella huonoja kokemuksia. Uusin rahastustapa: keraamiset paikat ja kruunut; pitäähän ne uudet laitteet saatua maksatettua asiakkailta.

    • Anonyymi

      Itselläni on hyviä kokemuksia implanteista, mutta en ryhdy sanomaan nimiä, koska edellä on niin paljon negatiivisia kommentteja.

      Muiden puheiden perusteella Tallinnan implanttihoidot ovat halpoja ja luotettavia. Itse en ole niissä käynyt, joten "no commments".

    • Anonyymi

      Jos ukko on päästänyt hampaansa huonoon kuntoon ja ikämiehenä tulee 70 vuoden villitys, se saa ja pitääkin maksaa, kunhan työn laatu on parasta mitä rahalla saa. Liian aikaista sanoa kannattiko. Keskeneräistä työtä ei passaa arvostella, mutta toistaiseksi olen tyytyväinen keinojuuriklinikan asiakas.

    • Anonyymi

      Aloitus lienee ns "Trolli".

      Mutta sanon kuitenkin,että itse olen saanut hyvää hoitoa eräästä Helsingin Oral toimipisteestä (en kuitenkaan kaikista ja siksi en mainitse paikkaa). Kirurgi oli hyvä ja asiansa osaava ja kaikki implanttiin liittyvät ja muutkin asiat sujuivat hyvin. Minulla on nyt kaksi implanttia ja yksi Cerec-kruunu.

    • Anonyymi

      Hammas hampaasta !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe