laktoferriini??

georgebest

No sanopaakas nyt onko tämä oikeasti kelpo hoito kunnon akneen?? Ei kehtais ihan turhaan ruveta koekaniiniks jos tää toimii lähinnä semmosille muutama finni siellä täällä. Itselläni ei ole hirveästi finnejä, koska käytän reseptilääkkeitä/voiteita tällä hetkellä, mutta ilman niitä näpyt palaavat takaisin muutamassa viikossa. Poskipäät ja nenä ovat aivan täynnä mustapäitä.

Koitin hiljattain pantoteenihappoa eli B5-vitamiinia. Se ei oikein tuntunut toimivan. Lisäsin siihen sitten vielä D-vitamiinin ja Sinkin, mutta ei auttanut. Luontaistuotteiden käyttö houkuttaa, vaikka tällä hetkellä tuntuu siltä ettei niistä ole akneni pysäyttäjäksi. Ja kyllä niissäkin on omat haittavaikutuksensa esim. B5-vitamiinista tuli välillä erikoinen paine päähän. Tuskin mikään on elimistölle hyväksi jos sitä vetää tavallista suurempia määriä. Tuossa yhdessä topicissa awawet ehtikin jo vaahdota kuinka tuota laktoferriinia voi safkata niin ja niin paljon. Voi olla etten itse pystyisi moisiin annostuksiin. Sori nyt tästä tuli tälläistä paskanjauhantaa, niin eli onko kukaan muu koittanut laktoferriiniä kuin nimimerkki awawet???????

40

9118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arawer

      Jos tarkotit arawer nii oon se juu.. Katoppa netist elivo kirkas iho kapseleist mitä puhutaan ja bactosanist. Kyl ne auttaa, mutta noissa tuppaa olemaan annostus niin pieni ja hinta niin kallista. Amerikast saa tilattuu paljon halvemmalla ja niis on enemmän laktoferriinia. Laktoferriini on luonnon omaa antibioottia. Sitä on mm. äidin maidossa ja joissakin muissa tuotteissa, mutta todella vähän joten kannattaa popsia noit pillereitä. Luulisin, että noin 400mg päästään jo hyviin tuloksiin aknen kanssa! On tehty tutkimus jossa kokeiltiin tavallista antibiootti ja laktoferriinia ja tavallinen antibiotti pärjäs vain HIUKAN paremmin.
      Molemmilla antibiooteilla sekä tavallisella myrkyllä, että luonnon antibiootilla laktoferriinilla saatin tauti parannettua. Itse olen kokeillut elivon kirkas iho tabletit ja kokenut ne hyväksi, tosin kallis hinta ja pieni määrä laktoferriinia niin jäi ostamatta.

      Mutta joo on ihan kokeilemisen arvoinen juttu! Toi laktoferriini ainakin auttoi estämään valkopäät täysin. Ennen tuli joka päivä valkopäitä mutta kun aloin popsii tota laktoferriinia niin niitä ei enää tullut. Tosin nyt lopetin noiden käytön niin alkaa taas tulla.

      • georgebest

        Okkei, no taidan testata tämän sitten seuraavaksi. Ootko jo tilannu tuolta jenkeistä nuo pillerit? Näyttää kyl olevan ihan legit tuo kauppa mutha katotaan nyt ensiks miten näiden miedompien pillereiden kanssa käy.

        Niin ja tiedätkö onko tol Bactosanilla ja Elivo Kirkas Iholla mitään eroa??


        ehmm ja vähän kuumottaa kun tuossa sanotaan et "Sisältää 180 mg maitoproteiinia". En tiedä sen tarkemmin mitä se on mutta mulle itse maito aiheuttaa helvetisti ongelmia. naama varmaan räjähtäis samalla tavalla ku se islannin tulivuori jos joisin koko tölkin. no toivottavasti tolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        Okkei, no taidan testata tämän sitten seuraavaksi. Ootko jo tilannu tuolta jenkeistä nuo pillerit? Näyttää kyl olevan ihan legit tuo kauppa mutha katotaan nyt ensiks miten näiden miedompien pillereiden kanssa käy.

        Niin ja tiedätkö onko tol Bactosanilla ja Elivo Kirkas Iholla mitään eroa??


        ehmm ja vähän kuumottaa kun tuossa sanotaan et "Sisältää 180 mg maitoproteiinia". En tiedä sen tarkemmin mitä se on mutta mulle itse maito aiheuttaa helvetisti ongelmia. naama varmaan räjähtäis samalla tavalla ku se islannin tulivuori jos joisin koko tölkin. no toivottavasti tolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa.

        Jos lievää aknea, nii voisin suositella apteekista saatavaa acnicyl puhdistusgeeliä voidetta. Ja sitten kannattaa syödä vhh ruokavaliolla, sillä liian nopeat hiilarit nostavat insuliini tasoja -> hormoonit alkavat jylläämään ja siitä niitä finnejä sitten syntyy. Sitten perus vitamiini combo d-vita sinkki omega 3 kannattaa kanssa syödä, sillä ne auttaa kaikkeen muuhunkin kuin ihoon ja toiseksi ei terveellisestä ruokavaliostakaan saa tarpeeksi esim d vitamiinia (kesällä voi sitte d-vitan lopettaa).


      • georgebest
        jeijjis kirjoitti:

        Jos lievää aknea, nii voisin suositella apteekista saatavaa acnicyl puhdistusgeeliä voidetta. Ja sitten kannattaa syödä vhh ruokavaliolla, sillä liian nopeat hiilarit nostavat insuliini tasoja -> hormoonit alkavat jylläämään ja siitä niitä finnejä sitten syntyy. Sitten perus vitamiini combo d-vita sinkki omega 3 kannattaa kanssa syödä, sillä ne auttaa kaikkeen muuhunkin kuin ihoon ja toiseksi ei terveellisestä ruokavaliostakaan saa tarpeeksi esim d vitamiinia (kesällä voi sitte d-vitan lopettaa).

        Sori nyt, mutta vittu menee hermot teidän acnicyl oravien kanssa. Onko sitä pakko tulla mainostamaan joka vitun topicciin. Niin kuin näet otsikko on Laktoferriiini. Koitin tuota ainetta eikä se ole tarkoitettu minulle. Kiitos toki huolenpidosta.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        Sori nyt, mutta vittu menee hermot teidän acnicyl oravien kanssa. Onko sitä pakko tulla mainostamaan joka vitun topicciin. Niin kuin näet otsikko on Laktoferriiini. Koitin tuota ainetta eikä se ole tarkoitettu minulle. Kiitos toki huolenpidosta.

        No sori mut voin sanoa et toi laktoferiini ei tuu kyl auttamaan..Syöny 3 pakettii bactosan kapseleita, eikä ne mitää auttanut. Terveelliset elämäntavat ja terveellinen ruokavalio o isoin asia ja sitten ihon puhdistus kosteutus.


      • georgebest
        jeijjis kirjoitti:

        No sori mut voin sanoa et toi laktoferiini ei tuu kyl auttamaan..Syöny 3 pakettii bactosan kapseleita, eikä ne mitää auttanut. Terveelliset elämäntavat ja terveellinen ruokavalio o isoin asia ja sitten ihon puhdistus kosteutus.

        Mistä päättelet ettei mulla ole terveellinen elämäntapa?? Harrastan liikuntaa, ulkoilen, juon paljon vettä, enkä syö mitään epäterveellistä. Mitä tulee puhdistukseen ja kosketukseen, käytän ACOn Deep Cleansing Spotless puhdistusainetta ja Avitcidia. Olen todennut, että ne toimivat hyvin itselleni. Ainoa ongelma on tällä hetkellä sisäinen lääkitys. Tetralysal aiheuttaa pääkipua joten etsin uutta vaihtoehtoa tai sitten vain vähennän annostusta. Koitin Acnicyliä noin viikon ja iho oli kaiken aikaa rasvainen ja lopulta siihen ilmaantui näppylöitä. Ärsyttää kun joku yrittää väkisin päteä ja syöttää omaa oppiaan. Noh ehkä sitä ei pitäisi ottaa niin vakavasti. Voin kuitenkin sanoa, että tunnen oman akneni läpikotaisin ja tuo ei vain ole sopiva minulle.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        Mistä päättelet ettei mulla ole terveellinen elämäntapa?? Harrastan liikuntaa, ulkoilen, juon paljon vettä, enkä syö mitään epäterveellistä. Mitä tulee puhdistukseen ja kosketukseen, käytän ACOn Deep Cleansing Spotless puhdistusainetta ja Avitcidia. Olen todennut, että ne toimivat hyvin itselleni. Ainoa ongelma on tällä hetkellä sisäinen lääkitys. Tetralysal aiheuttaa pääkipua joten etsin uutta vaihtoehtoa tai sitten vain vähennän annostusta. Koitin Acnicyliä noin viikon ja iho oli kaiken aikaa rasvainen ja lopulta siihen ilmaantui näppylöitä. Ärsyttää kun joku yrittää väkisin päteä ja syöttää omaa oppiaan. Noh ehkä sitä ei pitäisi ottaa niin vakavasti. Voin kuitenkin sanoa, että tunnen oman akneni läpikotaisin ja tuo ei vain ole sopiva minulle.

        Oletko kokeillut vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta? Ja vaikka iho on päältä rasvainen syy voi olla, että ihosi o sisältä lopulta kuiva -> puskee rasvaa pintaan, eli kosteusvoide (vesi pohjainen) avitcidin perään ei olisi välttämättä huono. Ja viikon kokeilulla ei voi sanoa mistään lääkkeestä/voiteesta/kokeilusta yhtään mitään... Mutta hyvä kun tiedät mitä teet.


      • arawer
        jeijjis kirjoitti:

        Oletko kokeillut vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta? Ja vaikka iho on päältä rasvainen syy voi olla, että ihosi o sisältä lopulta kuiva -> puskee rasvaa pintaan, eli kosteusvoide (vesi pohjainen) avitcidin perään ei olisi välttämättä huono. Ja viikon kokeilulla ei voi sanoa mistään lääkkeestä/voiteesta/kokeilusta yhtään mitään... Mutta hyvä kun tiedät mitä teet.

        georgebest: "Okkei, no taidan testata tämän sitten seuraavaksi. Ootko jo tilannu tuolta jenkeistä nuo pillerit? Näyttää kyl olevan ihan legit tuo kauppa mutha katotaan nyt ensiks miten näiden miedompien pillereiden kanssa käy.

        Niin ja tiedätkö onko tol Bactosanilla ja Elivo Kirkas Iholla mitään eroa??


        ehmm ja vähän kuumottaa kun tuossa sanotaan et "Sisältää 180 mg maitoproteiinia". En tiedä sen tarkemmin mitä se on mutta mulle itse maito aiheuttaa helvetisti ongelmia. naama varmaan räjähtäis samalla tavalla ku se islannin tulivuori jos joisin koko tölkin. no toivottavasti tolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa."

        En ole tuolta tilannut vaan syönyt Elivon kirkas iho kapseleita ja ne kyllä auttavat, mutta hinnaltaan ovat melko kalliita. Noissa Bactosaneissa ja Elivoissa ei ole ilmeisesti eroja, kun molemmissa vaikuttava aine 200mg laktoferriinia. Ja vaikka se liittyykin maitoon se ei aiheuta lisää finnejä vaan se tappaa mikrobit! Itsellänikin aiheuttaa maito finnejä, mutta juon sitä silti et kasvaa ja saa kalciumia. Suosittelisin noista ostamaan ja kokeilemaan sitä mikä on hinnaltaan teiän paikkakunnallanne halvin vaihtoehto. Ja noista ei ainakaan ole mitään haittaa, jos ei laske sitä et kukkaro tyhjenee!

        Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan ainakin sen yhen paketin niin näkee jo tuloksia!


      • arawer
        arawer kirjoitti:

        georgebest: "Okkei, no taidan testata tämän sitten seuraavaksi. Ootko jo tilannu tuolta jenkeistä nuo pillerit? Näyttää kyl olevan ihan legit tuo kauppa mutha katotaan nyt ensiks miten näiden miedompien pillereiden kanssa käy.

        Niin ja tiedätkö onko tol Bactosanilla ja Elivo Kirkas Iholla mitään eroa??


        ehmm ja vähän kuumottaa kun tuossa sanotaan et "Sisältää 180 mg maitoproteiinia". En tiedä sen tarkemmin mitä se on mutta mulle itse maito aiheuttaa helvetisti ongelmia. naama varmaan räjähtäis samalla tavalla ku se islannin tulivuori jos joisin koko tölkin. no toivottavasti tolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa."

        En ole tuolta tilannut vaan syönyt Elivon kirkas iho kapseleita ja ne kyllä auttavat, mutta hinnaltaan ovat melko kalliita. Noissa Bactosaneissa ja Elivoissa ei ole ilmeisesti eroja, kun molemmissa vaikuttava aine 200mg laktoferriinia. Ja vaikka se liittyykin maitoon se ei aiheuta lisää finnejä vaan se tappaa mikrobit! Itsellänikin aiheuttaa maito finnejä, mutta juon sitä silti et kasvaa ja saa kalciumia. Suosittelisin noista ostamaan ja kokeilemaan sitä mikä on hinnaltaan teiän paikkakunnallanne halvin vaihtoehto. Ja noista ei ainakaan ole mitään haittaa, jos ei laske sitä et kukkaro tyhjenee!

        Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan ainakin sen yhen paketin niin näkee jo tuloksia!

        Hei toi praventin ja laktoferrin ovat sittenkin hieman eri proteiinia ilmeisesti(?) En oikein ole mikään expertti, mutta kuitenkin kerron, että tuolla saitilla http://www.acne.org/messageboard/Praventin-Lactoferrin-t124772.html luin kokemuksia niin yks osti näitä: http://www.vitacost.com/Jarrow-Formulas-Lactoferrin ja veti niitä 3 kpl päivässä (?) ja ne auttoivat akneen! Uskoisin, että riittää pienempikin määrä esim. 2 kpl päiväs on jo tosi hyvin: 500mg laktoferriinia! Riippuu tosin aknesta. Mulle varmaan riittäis ykskin pilleri alkuun. Pakko tuolta tilata, kun löytyy ylimääräistä rahaa ja, kun selvittää postikulut Suomeen.


      • georgebest
        jeijjis kirjoitti:

        Oletko kokeillut vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta? Ja vaikka iho on päältä rasvainen syy voi olla, että ihosi o sisältä lopulta kuiva -> puskee rasvaa pintaan, eli kosteusvoide (vesi pohjainen) avitcidin perään ei olisi välttämättä huono. Ja viikon kokeilulla ei voi sanoa mistään lääkkeestä/voiteesta/kokeilusta yhtään mitään... Mutta hyvä kun tiedät mitä teet.

        Olet kyllä oikeassa tuon kosteusvoiteen suhteen. Mulla on sitä, mutta sen käyttö on vähän jäänyt. Ja oikeastaan en tiedä paskan vertaa omasta ihostani tai siitä miten sitä pitäisi hoitaa, sillä nämä nykyiset hoitokeinot pitää ihon näpyttömänä, mutta ne nakertaa mua sisältä päin samaan aikaan. En oikeen tiedä mitä kelailin aikasemmin tänään, pieni pyörälenkki kylmässä räntäsateessa taisi palauttaa mieleni egotripiltä. Tuskin mä muuten täälä naputtelisin jos hommat olis täysin hanskassa, pahoittelu aikaisemmasta lapsellisuudestani.

        Mitä tulee vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Täytyy myöntää etten tiedä mitä se tarkalleen pitää sisällään. Oma ruokavalio on aivan liian yksipuolinen, koska olen allerginen niin monelle eri ainekselle. Ennen aknea nämä allergia aiheuttivat vain vatsavaivoja. Nyt... no en osaa sanoa varmasti, mut esim. noin kolme vuotta sitten kun akneni jylläsi täydessä raivossa ja iho oli aivan järkyttävä, niin omenan syöminen räjäytti pankin ihan totaalisesti. Muita epäsopivaksi toteamiani ovat mm. herne, tomaatti, porkkana, mansikka, sitrushedelmät ja monet muut eksoottiset hedelmät esim meloonit, ruisleipä, maito ja tietenkin kaikki mitkä pätee muillekin, juusto,makeiset,alkoholi,mausteet. niin ja voita en käytä.

        Ruokavalion muuttaminen erittäin vähähiilihydraattiseksi kuulostaa aika haastavalta. Liikun aika paljon ja keho on muutenkin kukkakeppityyppinen. Oma ruokavalio koostuu lähinnä seuraavista;
        juoma: vesi
        vihannekset/hedelmät; kurkku, salaatinlehti,(banaani harvemmin)
        tummaleipä (ei ruis, miksikä niitä nyt ikinä sanotaankaan täysjyväleipä en tiä) ja polarbröd näkkäri
        kana tai kala (lähinnä siksi että pihvit on niin kalliita ja iskä käy kalassa)
        nuudeli ja makarooni (peruna erittäin harvoin noin kerran kolmessa kk:ssa)
        harvemmin(tonnikala/kananmuna/ja joku ihme mustikkajugurtti jossa ei ole kuitenkaan maitoa)

        Nojoo tuli aika hajanainen teksti. Ehkä ruokavalio voisi vielä muuttaa jotenkin, kertokoon viisaammat. Ihotautilääkärit ne aina toitottaa ettei rualla ole mitään tekemistä aknen kanssa. Yhdyn siihen sen verran et tuskinpa tämä kärsimys omalta osaltani ainakaan päättyy ennen kuin hormoonit lakkaa jylläämästä.


      • george best
        georgebest kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa tuon kosteusvoiteen suhteen. Mulla on sitä, mutta sen käyttö on vähän jäänyt. Ja oikeastaan en tiedä paskan vertaa omasta ihostani tai siitä miten sitä pitäisi hoitaa, sillä nämä nykyiset hoitokeinot pitää ihon näpyttömänä, mutta ne nakertaa mua sisältä päin samaan aikaan. En oikeen tiedä mitä kelailin aikasemmin tänään, pieni pyörälenkki kylmässä räntäsateessa taisi palauttaa mieleni egotripiltä. Tuskin mä muuten täälä naputtelisin jos hommat olis täysin hanskassa, pahoittelu aikaisemmasta lapsellisuudestani.

        Mitä tulee vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Täytyy myöntää etten tiedä mitä se tarkalleen pitää sisällään. Oma ruokavalio on aivan liian yksipuolinen, koska olen allerginen niin monelle eri ainekselle. Ennen aknea nämä allergia aiheuttivat vain vatsavaivoja. Nyt... no en osaa sanoa varmasti, mut esim. noin kolme vuotta sitten kun akneni jylläsi täydessä raivossa ja iho oli aivan järkyttävä, niin omenan syöminen räjäytti pankin ihan totaalisesti. Muita epäsopivaksi toteamiani ovat mm. herne, tomaatti, porkkana, mansikka, sitrushedelmät ja monet muut eksoottiset hedelmät esim meloonit, ruisleipä, maito ja tietenkin kaikki mitkä pätee muillekin, juusto,makeiset,alkoholi,mausteet. niin ja voita en käytä.

        Ruokavalion muuttaminen erittäin vähähiilihydraattiseksi kuulostaa aika haastavalta. Liikun aika paljon ja keho on muutenkin kukkakeppityyppinen. Oma ruokavalio koostuu lähinnä seuraavista;
        juoma: vesi
        vihannekset/hedelmät; kurkku, salaatinlehti,(banaani harvemmin)
        tummaleipä (ei ruis, miksikä niitä nyt ikinä sanotaankaan täysjyväleipä en tiä) ja polarbröd näkkäri
        kana tai kala (lähinnä siksi että pihvit on niin kalliita ja iskä käy kalassa)
        nuudeli ja makarooni (peruna erittäin harvoin noin kerran kolmessa kk:ssa)
        harvemmin(tonnikala/kananmuna/ja joku ihme mustikkajugurtti jossa ei ole kuitenkaan maitoa)

        Nojoo tuli aika hajanainen teksti. Ehkä ruokavalio voisi vielä muuttaa jotenkin, kertokoon viisaammat. Ihotautilääkärit ne aina toitottaa ettei rualla ole mitään tekemistä aknen kanssa. Yhdyn siihen sen verran et tuskinpa tämä kärsimys omalta osaltani ainakaan päättyy ennen kuin hormoonit lakkaa jylläämästä.

        niin tämä teksti oli lähinnä tarkoitettu jejjs:lle, siihen nyt ehti arawer kirjoittamaan väliin.


      • georgebest
        george best kirjoitti:

        niin tämä teksti oli lähinnä tarkoitettu jejjs:lle, siihen nyt ehti arawer kirjoittamaan väliin.

        äh niin ja nojoo kyl tuota tonnikalaa,kananmunaa (ja normi naudanlihapihviäkin, kotona käydessä) tulee vedettyä aika monta kertaa viikossa kun rupee tarkemmin ajattelemaan. oi voi.. onkohan niissä kuinka hiilareita. unohdin myös karjalanpiirakan vaikka sillä ei ole mitään merkitystä. ^^

        niin ja ostin tänään noita kirkas iho tabletteja, saa nähdä miten käy. oli kyllä kaameen hintasia.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        äh niin ja nojoo kyl tuota tonnikalaa,kananmunaa (ja normi naudanlihapihviäkin, kotona käydessä) tulee vedettyä aika monta kertaa viikossa kun rupee tarkemmin ajattelemaan. oi voi.. onkohan niissä kuinka hiilareita. unohdin myös karjalanpiirakan vaikka sillä ei ole mitään merkitystä. ^^

        niin ja ostin tänään noita kirkas iho tabletteja, saa nähdä miten käy. oli kyllä kaameen hintasia.

        Juu ei mitään, anteeksipyyntö hyväksytty :). Tuota vähähiilihydraattinen ruokavalio tarkoittaa, että jätetään kaikki sokeria, valkoisia jauhoja sisältävät tuotteet pois, sekä joitakin muitakin. Mutta pääpiirteissään näin: perunat, pasta,nuudelit,riisi, leipä sokerit pois. Mutta itsekkään en tuota kunnolla noudata, mutta syön täysjyväruisleipää ja vähentänyt sitten noita edellä mainittuja aineksia. Ja tilalle enemmän hedelmiä, kasviksia, kalaa, lihaa, pähkinöitä (hassel-, saksanpähkinöitä). Kananmunat on ihan hyviä syödäkkin! Ja sitten kannattaa käyttää oliiviöjyä ja muitakin rasvoja ihan reilusti, kosteuttaa ihoa sisältäpäin ja korvaa myös samalla noita hiilareita ja niistä saatavaa energiaa.

        Antibiootteja itse olen syönyt kahteen kertaan, enkä kyllä enää aijo niitä syödä (turhaa tappaa hyviä bakteereita, eikä auta aknen hoidossa).


      • roan syönyt
        georgebest kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa tuon kosteusvoiteen suhteen. Mulla on sitä, mutta sen käyttö on vähän jäänyt. Ja oikeastaan en tiedä paskan vertaa omasta ihostani tai siitä miten sitä pitäisi hoitaa, sillä nämä nykyiset hoitokeinot pitää ihon näpyttömänä, mutta ne nakertaa mua sisältä päin samaan aikaan. En oikeen tiedä mitä kelailin aikasemmin tänään, pieni pyörälenkki kylmässä räntäsateessa taisi palauttaa mieleni egotripiltä. Tuskin mä muuten täälä naputtelisin jos hommat olis täysin hanskassa, pahoittelu aikaisemmasta lapsellisuudestani.

        Mitä tulee vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Täytyy myöntää etten tiedä mitä se tarkalleen pitää sisällään. Oma ruokavalio on aivan liian yksipuolinen, koska olen allerginen niin monelle eri ainekselle. Ennen aknea nämä allergia aiheuttivat vain vatsavaivoja. Nyt... no en osaa sanoa varmasti, mut esim. noin kolme vuotta sitten kun akneni jylläsi täydessä raivossa ja iho oli aivan järkyttävä, niin omenan syöminen räjäytti pankin ihan totaalisesti. Muita epäsopivaksi toteamiani ovat mm. herne, tomaatti, porkkana, mansikka, sitrushedelmät ja monet muut eksoottiset hedelmät esim meloonit, ruisleipä, maito ja tietenkin kaikki mitkä pätee muillekin, juusto,makeiset,alkoholi,mausteet. niin ja voita en käytä.

        Ruokavalion muuttaminen erittäin vähähiilihydraattiseksi kuulostaa aika haastavalta. Liikun aika paljon ja keho on muutenkin kukkakeppityyppinen. Oma ruokavalio koostuu lähinnä seuraavista;
        juoma: vesi
        vihannekset/hedelmät; kurkku, salaatinlehti,(banaani harvemmin)
        tummaleipä (ei ruis, miksikä niitä nyt ikinä sanotaankaan täysjyväleipä en tiä) ja polarbröd näkkäri
        kana tai kala (lähinnä siksi että pihvit on niin kalliita ja iskä käy kalassa)
        nuudeli ja makarooni (peruna erittäin harvoin noin kerran kolmessa kk:ssa)
        harvemmin(tonnikala/kananmuna/ja joku ihme mustikkajugurtti jossa ei ole kuitenkaan maitoa)

        Nojoo tuli aika hajanainen teksti. Ehkä ruokavalio voisi vielä muuttaa jotenkin, kertokoon viisaammat. Ihotautilääkärit ne aina toitottaa ettei rualla ole mitään tekemistä aknen kanssa. Yhdyn siihen sen verran et tuskinpa tämä kärsimys omalta osaltani ainakaan päättyy ennen kuin hormoonit lakkaa jylläämästä.

        tottakai ne lääkärit mieluummin ehdottaa lääkkeitä, sehän saa siitä rahaa!! Jos kaikki söisi TERVEELLISESTI niin ei niillä olisi töitä. Jostainhan ne ihosairaudetkin tulee, oletko miettinyt että ei ne hormonit voi olla sekaisin muuten vaan, vaan se johtuu jostakin? Ruokavaliosta! Ruokavaliolla pystyy vaikuttamaan hormoneihin! Itselläni katosi aknen lisäksi kuukautiskivut ja mielialavaihtelut jotka johtui hormoneista! Itse en vaihtais tätä vhh-ruokavaliota mihinkään lääkkeeseen koska mikään lääke mitä olen kokeillut ei hoitanut noita kaikkia oireita ja vieläpä ilman sivuvaikutuksia. Kaikki ihotautilääkärin lääkkeen syöneenä voin vaan todeta että tää vhh-ruokavalion noudattaminen on helpoin keino päästä aknesta ja muista vaivoista eroon.


      • arawer
        roan syönyt kirjoitti:

        tottakai ne lääkärit mieluummin ehdottaa lääkkeitä, sehän saa siitä rahaa!! Jos kaikki söisi TERVEELLISESTI niin ei niillä olisi töitä. Jostainhan ne ihosairaudetkin tulee, oletko miettinyt että ei ne hormonit voi olla sekaisin muuten vaan, vaan se johtuu jostakin? Ruokavaliosta! Ruokavaliolla pystyy vaikuttamaan hormoneihin! Itselläni katosi aknen lisäksi kuukautiskivut ja mielialavaihtelut jotka johtui hormoneista! Itse en vaihtais tätä vhh-ruokavaliota mihinkään lääkkeeseen koska mikään lääke mitä olen kokeillut ei hoitanut noita kaikkia oireita ja vieläpä ilman sivuvaikutuksia. Kaikki ihotautilääkärin lääkkeen syöneenä voin vaan todeta että tää vhh-ruokavalion noudattaminen on helpoin keino päästä aknesta ja muista vaivoista eroon.

        Joo ei oikein kannata jättää kokonaan sokeria pois! Heparaanisulfaattiproteoglykaani on pitkä molekyylinen sokeri jota tarvitaan muistamisessa ja sokerin puute johtaa muistihäiriöihin ja pahemmissa tapauksissa aivojen rappeutumiseen jolloin ilmenee aivotauteja kuten Alzheimer. Pitää vaan miettiä mitä sokeria ottaa. Hyvää sokeria on esim. glykoosi tai ksylitoli, tosin pieni pala sokeria riittää ehkäisemään aivojen rappeutumisen.


      • jeijjis
        arawer kirjoitti:

        Joo ei oikein kannata jättää kokonaan sokeria pois! Heparaanisulfaattiproteoglykaani on pitkä molekyylinen sokeri jota tarvitaan muistamisessa ja sokerin puute johtaa muistihäiriöihin ja pahemmissa tapauksissa aivojen rappeutumiseen jolloin ilmenee aivotauteja kuten Alzheimer. Pitää vaan miettiä mitä sokeria ottaa. Hyvää sokeria on esim. glykoosi tai ksylitoli, tosin pieni pala sokeria riittää ehkäisemään aivojen rappeutumisen.

        sokeria saa hedelmistäki...


      • roan syönyt
        arawer kirjoitti:

        Joo ei oikein kannata jättää kokonaan sokeria pois! Heparaanisulfaattiproteoglykaani on pitkä molekyylinen sokeri jota tarvitaan muistamisessa ja sokerin puute johtaa muistihäiriöihin ja pahemmissa tapauksissa aivojen rappeutumiseen jolloin ilmenee aivotauteja kuten Alzheimer. Pitää vaan miettiä mitä sokeria ottaa. Hyvää sokeria on esim. glykoosi tai ksylitoli, tosin pieni pala sokeria riittää ehkäisemään aivojen rappeutumisen.

        hedelmistä juuri.. tuo valkoinen pitkälle käsitelty sokeri mitä on nykyään lisätty melkein joka tuotteeseen on kyllä kaukana terveellisestä.. Kun pari hedelmää syö päivässä saa sen tarpeellisen määrän sitä sokeria.


      • georgebest
        roan syönyt kirjoitti:

        hedelmistä juuri.. tuo valkoinen pitkälle käsitelty sokeri mitä on nykyään lisätty melkein joka tuotteeseen on kyllä kaukana terveellisestä.. Kun pari hedelmää syö päivässä saa sen tarpeellisen määrän sitä sokeria.

        Voi jeesus, tuntuu, että tuun kuolemaan nälkään jos jätän leivän (siis tarkoititko tummaakin leipää?) nuudelin ja pastat pois. No ei se varmaan muu auta kuin paneutua hetkeksi tähän vhh:n ja koittaa jos sen noudattamisella saisi jotain aikaan. Melkein toivon ettei siitä olisi itselleni hirveästi apua, koska sitten joutuisin syömään pelkkiä salaatinlehtiä seuraavat 5 vuotta. Nojoo ei nyt sentään. Jos jaksatte laittaa tänne päivän menun vvh ruokavalion mukaan niin olisin erittäin kiitollinen. Vaikka on mulla kyl aikaa sitä googletellakkin, säästyisin kuitenkin vaivalta. Laiska kun olen.


      • georgebest
        georgebest kirjoitti:

        Voi jeesus, tuntuu, että tuun kuolemaan nälkään jos jätän leivän (siis tarkoititko tummaakin leipää?) nuudelin ja pastat pois. No ei se varmaan muu auta kuin paneutua hetkeksi tähän vhh:n ja koittaa jos sen noudattamisella saisi jotain aikaan. Melkein toivon ettei siitä olisi itselleni hirveästi apua, koska sitten joutuisin syömään pelkkiä salaatinlehtiä seuraavat 5 vuotta. Nojoo ei nyt sentään. Jos jaksatte laittaa tänne päivän menun vvh ruokavalion mukaan niin olisin erittäin kiitollinen. Vaikka on mulla kyl aikaa sitä googletellakkin, säästyisin kuitenkin vaivalta. Laiska kun olen.

        http://aknenhoito.blogspot.com/

        Tuolla näyttää olevan aika paljon tuosta vhh:sta. Ahhhrg iski heti hirveä vitutus kuinka en ole aikaisemmin viitsinyt tutkia tuota. No onneksi me onnistuneesti aivopestyt yksilötkin löydämme joskus tiemme ulos systeemin suosittelemista keinoista ja ajattelutavasta. Parempi myöhään kuin ei millionkaan. Toisaalta tää tuli kyl mulle vähän liian myöhään, aika paljon on jo menetetty. :D Nojoo mitä mä tässä tuleetan niinkuin olisin jo päihittänyt koko taudin. Lupaavalta tämä kyl vaikuttaa. Tässä pieni lainaus tuolta blogilta.


        "Hormonit aiheuttavat aknen. Sen kaikki tietävät. Ja tähän perustuen monet sanovat, ettei ruokavaliolla ole mitään merkitystä aknen hoidossa. Kysehän on hormoneista eikä siitä mitä syöt.

        Väärin. Kovin moni ihminen ei tiedä, että se mitä syöt vaikuttaa suoraan hormoneihisi. Syömällä terveellisesti voit vähentää aknea aiheuttavien hormoneiden määrää elimistössäsi.

        Jos ihmisellä on geeneissään perinnöllinen taipumus saada akne, hän saa hormonaalisen aknen jos syö liikaa sokeria ja hiilihydraatteja. Tietysti on paljon ihmisiä, joilla ei tuota "aknegeeniä" ole. He saavat syödä mielin määrin karkkeja saamatta finniäkään."


      • georgebest
        georgebest kirjoitti:

        http://aknenhoito.blogspot.com/

        Tuolla näyttää olevan aika paljon tuosta vhh:sta. Ahhhrg iski heti hirveä vitutus kuinka en ole aikaisemmin viitsinyt tutkia tuota. No onneksi me onnistuneesti aivopestyt yksilötkin löydämme joskus tiemme ulos systeemin suosittelemista keinoista ja ajattelutavasta. Parempi myöhään kuin ei millionkaan. Toisaalta tää tuli kyl mulle vähän liian myöhään, aika paljon on jo menetetty. :D Nojoo mitä mä tässä tuleetan niinkuin olisin jo päihittänyt koko taudin. Lupaavalta tämä kyl vaikuttaa. Tässä pieni lainaus tuolta blogilta.


        "Hormonit aiheuttavat aknen. Sen kaikki tietävät. Ja tähän perustuen monet sanovat, ettei ruokavaliolla ole mitään merkitystä aknen hoidossa. Kysehän on hormoneista eikä siitä mitä syöt.

        Väärin. Kovin moni ihminen ei tiedä, että se mitä syöt vaikuttaa suoraan hormoneihisi. Syömällä terveellisesti voit vähentää aknea aiheuttavien hormoneiden määrää elimistössäsi.

        Jos ihmisellä on geeneissään perinnöllinen taipumus saada akne, hän saa hormonaalisen aknen jos syö liikaa sokeria ja hiilihydraatteja. Tietysti on paljon ihmisiä, joilla ei tuota "aknegeeniä" ole. He saavat syödä mielin määrin karkkeja saamatta finniäkään."

        niin joo ja pieni lisäys vielä. itselläni tuo akne geeni on varmasti kouluarvosanalla 10 miinus luokkaa. no ei tuosta vhhsta ainakaan mitään haittaa voi olla. saapi nähdä kuinka hyvin lähtee tehoamaan.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        niin joo ja pieni lisäys vielä. itselläni tuo akne geeni on varmasti kouluarvosanalla 10 miinus luokkaa. no ei tuosta vhhsta ainakaan mitään haittaa voi olla. saapi nähdä kuinka hyvin lähtee tehoamaan.

        Jees hyvä! No tuota itse syön "tummaa" tai siis täysjyväleipää 2-3 palaa/vrk, nuo täysjyväleivät joita syön sisältää noin 35g hh/100g, kun esim ruispalat 78hh/100g. Sitten syön pähkinöitä, kananmunia, lihaa/kanaa/kalaa, yksi peruna/pieni annos riisiä päivässä (ei kannattaisi mutta tottunut, nii ei kaikkea voi jättää). Sitten syön joka ilta ison lautasen salaattia, missä on tomaattia, kurkkua, paparikaa, salaatinlehtiä, tonnikalaa ja oliiviöljyä. Välipalaksi yleensä otan jotain hedelmiä; mangoa/banaania/omenaa/appelsiinin. Porkkanoita syön noin 2-3/vrk, sillä sisältää hyvää betakaroteenia, joka auttaa myös ihon värissä ja ruskettumisessa :). Ja nyt ajattelin, että ottaisin perunan tilalle bataatin, sillä se olisi kuulemma parempi vaihtoehto. Syön myös d-vitaa, sinkkiä ja omega 3.sta purkista lisäravinteena. (kesällä aijon kyllä d vitamiinin jättää, sillä auringosta sitä saa).


      • roan syönyt
        georgebest kirjoitti:

        Voi jeesus, tuntuu, että tuun kuolemaan nälkään jos jätän leivän (siis tarkoititko tummaakin leipää?) nuudelin ja pastat pois. No ei se varmaan muu auta kuin paneutua hetkeksi tähän vhh:n ja koittaa jos sen noudattamisella saisi jotain aikaan. Melkein toivon ettei siitä olisi itselleni hirveästi apua, koska sitten joutuisin syömään pelkkiä salaatinlehtiä seuraavat 5 vuotta. Nojoo ei nyt sentään. Jos jaksatte laittaa tänne päivän menun vvh ruokavalion mukaan niin olisin erittäin kiitollinen. Vaikka on mulla kyl aikaa sitä googletellakkin, säästyisin kuitenkin vaivalta. Laiska kun olen.

        kyllä saa syödä paljon muutakin kuin pupuruokaa :D
        http://karppaus.info/ tuolta löytyy paljon tietoa, esim. foorumista.

        http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Sieltä löytyi myös tällainen lista, itse olen tuo alakarppi ja hyvin toimii mulla, ei tuu finnejä ellen syö sokeria/tummaa spagettia.

        Kyllä ymmärrän sua, itsestänikin tuntui samalta, ettei saa muka syödä mitään, nykyään syön oikeasti terveellistä ruokaa ja voin paljon paremmin, krooninen väsymys katosi, ei mielialavaihteluita/ärstymystä, menkkakipuja ja tärkeintä aknea, nuo kaikki johtuu hormoneista!
        Saan juoda jopa kuivaa siideriä/light siideria (nuo light tuotteet ois kyl kans kiellettyjen listalla koska sisältää sitten paljon lisäaineita yms et kuiva ois parempi) silloin tällöin. Jos iskee makeanhimo (nykyään tosi harvoin kun on tottunut olemaan ilman sokeria niin ei tee edes mieli, oikeastaan kaikki makea maistuu ällöttävältä) niin voi syödä viinirypäleitä, marjoja kermavaahdossa (nam!), muuten naposteltavaks sopii hyvin pähkinät, kaupoista saa myös kuivattuja hedelmiä/marjoja/omenalastuja yms, pitää vaan kattoa ettei oo sokeria).


      • roan syönyt
        georgebest kirjoitti:

        http://aknenhoito.blogspot.com/

        Tuolla näyttää olevan aika paljon tuosta vhh:sta. Ahhhrg iski heti hirveä vitutus kuinka en ole aikaisemmin viitsinyt tutkia tuota. No onneksi me onnistuneesti aivopestyt yksilötkin löydämme joskus tiemme ulos systeemin suosittelemista keinoista ja ajattelutavasta. Parempi myöhään kuin ei millionkaan. Toisaalta tää tuli kyl mulle vähän liian myöhään, aika paljon on jo menetetty. :D Nojoo mitä mä tässä tuleetan niinkuin olisin jo päihittänyt koko taudin. Lupaavalta tämä kyl vaikuttaa. Tässä pieni lainaus tuolta blogilta.


        "Hormonit aiheuttavat aknen. Sen kaikki tietävät. Ja tähän perustuen monet sanovat, ettei ruokavaliolla ole mitään merkitystä aknen hoidossa. Kysehän on hormoneista eikä siitä mitä syöt.

        Väärin. Kovin moni ihminen ei tiedä, että se mitä syöt vaikuttaa suoraan hormoneihisi. Syömällä terveellisesti voit vähentää aknea aiheuttavien hormoneiden määrää elimistössäsi.

        Jos ihmisellä on geeneissään perinnöllinen taipumus saada akne, hän saa hormonaalisen aknen jos syö liikaa sokeria ja hiilihydraatteja. Tietysti on paljon ihmisiä, joilla ei tuota "aknegeeniä" ole. He saavat syödä mielin määrin karkkeja saamatta finniäkään."

        itseäkin harmittaa etten löytänyt tätä jo 10v sitten kun akne alkoi!!! Järkyttävää rahan tuhlausta lääkkeisiin joista ei ollut pysyvää apua puhumattakaan siitä mitä haittaa ne on voinut tai jo aiheuttanut elimistölle, roaccutaniakin tullut syötyä 2 kuuria ja eka kesti vuoden!!! Niin paha paiseakne itselläni oli.. Huhhuh, ihan käsittämätöntä ettei lääkärit tosta kerro, se on niin väärin, ei voi ymmärtää!!


      • roan syönyt
        roan syönyt kirjoitti:

        kyllä saa syödä paljon muutakin kuin pupuruokaa :D
        http://karppaus.info/ tuolta löytyy paljon tietoa, esim. foorumista.

        http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Sieltä löytyi myös tällainen lista, itse olen tuo alakarppi ja hyvin toimii mulla, ei tuu finnejä ellen syö sokeria/tummaa spagettia.

        Kyllä ymmärrän sua, itsestänikin tuntui samalta, ettei saa muka syödä mitään, nykyään syön oikeasti terveellistä ruokaa ja voin paljon paremmin, krooninen väsymys katosi, ei mielialavaihteluita/ärstymystä, menkkakipuja ja tärkeintä aknea, nuo kaikki johtuu hormoneista!
        Saan juoda jopa kuivaa siideriä/light siideria (nuo light tuotteet ois kyl kans kiellettyjen listalla koska sisältää sitten paljon lisäaineita yms et kuiva ois parempi) silloin tällöin. Jos iskee makeanhimo (nykyään tosi harvoin kun on tottunut olemaan ilman sokeria niin ei tee edes mieli, oikeastaan kaikki makea maistuu ällöttävältä) niin voi syödä viinirypäleitä, marjoja kermavaahdossa (nam!), muuten naposteltavaks sopii hyvin pähkinät, kaupoista saa myös kuivattuja hedelmiä/marjoja/omenalastuja yms, pitää vaan kattoa ettei oo sokeria).

        alakarppilistaa ja ei siinä näy olevan hedelmiä, itse kyllä syön 2-3 päivässä, mulle ei niistä tule mtn oireita, mutta jos syön vähänkin täysviljatuotteita niin heti naama kukkii, eli viljat on multa kiellettyjä. Kannattaa testata mikä itselle sopii, niin että pikku hiljaa vaihtaa ruokavaliota, eka vaikka vaihtaa riisin/pastan/leivän tummiin, perunan bataattiin, jättää kaikki sokerit ja valmisruoat, uskon että tolla saa jo jtn muutoksia. Jos ei niin sitten vähentää niitä viljatuotteita.


      • roan syönyt
        roan syönyt kirjoitti:

        alakarppilistaa ja ei siinä näy olevan hedelmiä, itse kyllä syön 2-3 päivässä, mulle ei niistä tule mtn oireita, mutta jos syön vähänkin täysviljatuotteita niin heti naama kukkii, eli viljat on multa kiellettyjä. Kannattaa testata mikä itselle sopii, niin että pikku hiljaa vaihtaa ruokavaliota, eka vaikka vaihtaa riisin/pastan/leivän tummiin, perunan bataattiin, jättää kaikki sokerit ja valmisruoat, uskon että tolla saa jo jtn muutoksia. Jos ei niin sitten vähentää niitä viljatuotteita.

        vielä että myös poikaystäväni noudattaa tota, tosin se on hyväkarppi. Sillä oli erittäin kuiva iho ja pikku näppyjä täynnä selkä, sekä naamassa jonkin verran ja hyvin on auttanut silläkin! Äitinin on laihtunut tolla ruokavaliolla muutaman kilon nopeassa ajassa, että kyllä tää toimii, uskokaa jo :D Vaatii vaan itsekuria. Mut onhan se helpompaa monien mielestä syödä vaa roskaa ja sitten itkeä kun on kaiken maailman vaivoja..


      • jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

        vielä että myös poikaystäväni noudattaa tota, tosin se on hyväkarppi. Sillä oli erittäin kuiva iho ja pikku näppyjä täynnä selkä, sekä naamassa jonkin verran ja hyvin on auttanut silläkin! Äitinin on laihtunut tolla ruokavaliolla muutaman kilon nopeassa ajassa, että kyllä tää toimii, uskokaa jo :D Vaatii vaan itsekuria. Mut onhan se helpompaa monien mielestä syödä vaa roskaa ja sitten itkeä kun on kaiken maailman vaivoja..

        Mutta kuten minulla on lievä akne, nii varmasti saattaa jo riittää, että vähentää noita hiilaripommeja (sokerit yms.) ja valitsee täysjyvä ja vähä hiilarisemman vaihtoehdon. Mutta aattelin nyt jatkossa vielä yrittää jaksaa vähentää tuota riisin/perunan syöntiä ihan minimiin. Täysjyväruisleipää en aijo karsia aamu- ja iltapalasta (2 palaa/vrk). Ja voisin vaihtaa margariinin voihin. Ja alkoholijuomissa kaljat ja makeat siiderit aijon jättää pois.


      • georgebest
        roan syönyt kirjoitti:

        vielä että myös poikaystäväni noudattaa tota, tosin se on hyväkarppi. Sillä oli erittäin kuiva iho ja pikku näppyjä täynnä selkä, sekä naamassa jonkin verran ja hyvin on auttanut silläkin! Äitinin on laihtunut tolla ruokavaliolla muutaman kilon nopeassa ajassa, että kyllä tää toimii, uskokaa jo :D Vaatii vaan itsekuria. Mut onhan se helpompaa monien mielestä syödä vaa roskaa ja sitten itkeä kun on kaiken maailman vaivoja..

        Kiitos tuosta ateriamatriisista. Aion aloittaa samantien tuolla tiukimmalla suuntauksella. En jaksa tältä seisomalta etsiä tietoa joten kysyn teiltä. Kumpi on terveellisempi ruuan laitossa, tavallinen voi vai oliiviöljy??


        Rypsiöljyä ei ainakaan kannata käyttää.

        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99&kom=1

        Kookosöljy taitaa olla kaikista paras, toivottavasti se ei oo hirveen kallista.


      • jeijjis
        georgebest kirjoitti:

        Kiitos tuosta ateriamatriisista. Aion aloittaa samantien tuolla tiukimmalla suuntauksella. En jaksa tältä seisomalta etsiä tietoa joten kysyn teiltä. Kumpi on terveellisempi ruuan laitossa, tavallinen voi vai oliiviöljy??


        Rypsiöljyä ei ainakaan kannata käyttää.

        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99&kom=1

        Kookosöljy taitaa olla kaikista paras, toivottavasti se ei oo hirveen kallista.

        Itse olen käyttänyt rypsiöljyä ja oliiviöljyä, vois siirtyy siis oliiviöljyyn :). Roan syönyt: voiko syödä jugurttia ja maitoperäisiä aineksia? Ja oletko huomannut eroa ihossasi, että syökö todella säännöllisesti ilman napostelua vaikö säännöllisesti, mutta napostelee välillä pähkinöitä ja hedelmiä vähän milloin sattuu?


      • arawer
        jeijjis kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt rypsiöljyä ja oliiviöljyä, vois siirtyy siis oliiviöljyyn :). Roan syönyt: voiko syödä jugurttia ja maitoperäisiä aineksia? Ja oletko huomannut eroa ihossasi, että syökö todella säännöllisesti ilman napostelua vaikö säännöllisesti, mutta napostelee välillä pähkinöitä ja hedelmiä vähän milloin sattuu?

        Siis wtf paras öljy on rypsiöjy, se sisältää eniten omega 3 suhteessa omega 6:osee! Ja mitä tulee kookosöljyyn niin ei todellakaan ole paras vaan siitä huonoimmasta päästä! Sehän on 10% vaille täysin tyydyttyneitä rasvahappoja!?


      • arawer
        arawer kirjoitti:

        Siis wtf paras öljy on rypsiöjy, se sisältää eniten omega 3 suhteessa omega 6:osee! Ja mitä tulee kookosöljyyn niin ei todellakaan ole paras vaan siitä huonoimmasta päästä! Sehän on 10% vaille täysin tyydyttyneitä rasvahappoja!?

        Tai tota noin riippuu mitä kookosöljyä tarkoitit? Jos tarkoitit tavallista mitä myydään kaupoissa sitä kovaa niin se ei ole terveellistä, mutta jos tarkoitit kylmään puristettua niin se on ilmeisesti terveellistä tosin itselläni ei ole kokemuksia, mutta eräiden lähteiden mukaan sitä voi käyttää sekä ulkoisesti, että sisäisesti.


      • geaorgebest
        arawer kirjoitti:

        Tai tota noin riippuu mitä kookosöljyä tarkoitit? Jos tarkoitit tavallista mitä myydään kaupoissa sitä kovaa niin se ei ole terveellistä, mutta jos tarkoitit kylmään puristettua niin se on ilmeisesti terveellistä tosin itselläni ei ole kokemuksia, mutta eräiden lähteiden mukaan sitä voi käyttää sekä ulkoisesti, että sisäisesti.

        Lue tuo juttu alla olevasta linkistä. Antti Heikkilä ei ole todellakaan mikään turha jätkä. Samainen mies oli yksi ainoista maamme lääkäreistä joka oli sikainfluenssarokotteita vastaan (mediassa). Vähän nyt menee off topiciksi, mutta menköön. Tietenkin jos uskot niiden rokotteiden hyödyllisyyteen niin tuskin tuo teksti kiinnostaa.


        "MIKSI EN KÄYTÄ RYPSIÖLJYÄ"

        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99&kom=1

        En ole asiantuntija näiden öljyjen suhteen. Kävin kuitenkin äsken ostamassa luontaistuotekaupasta kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä. Villinä veikkauksena sanoisin et tämä on nimenomaan se kaikista terveellisin kasviöljy.


      • roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt rypsiöljyä ja oliiviöljyä, vois siirtyy siis oliiviöljyyn :). Roan syönyt: voiko syödä jugurttia ja maitoperäisiä aineksia? Ja oletko huomannut eroa ihossasi, että syökö todella säännöllisesti ilman napostelua vaikö säännöllisesti, mutta napostelee välillä pähkinöitä ja hedelmiä vähän milloin sattuu?

        salaateissa rypsiöljyä, koska se maistuu paremmalta kuin oliiviöljy, ja syön sitä n. 1-2 ruokalusikallista päivässä, ei kai tuo ole paha.. Lihan paistamiseen käytän voita ja oliiviöljyä otan välillä ihan vaan ruokalusikallisen ruokailun jälkeen.

        Itse syön maustamattomia jogurtteja ja muita maitotuotteita. En ole huomannut mitään eroa miten syö, mut mahan kannalta olisi tietenkin hyvä syödä vaikka 3-4 tunnin välein ilman napostelua..


      • agne tai atopia

        On myös olemassa koko ihon hoitava terapeuttinen Finn-Col Laktoferriini-ihovoide, vaihtoehto pillereille, voide mikä toimii kaikenlaisella iholla.


      • Vellitjapuurotsotkettu
        arawer kirjoitti:

        georgebest: "Okkei, no taidan testata tämän sitten seuraavaksi. Ootko jo tilannu tuolta jenkeistä nuo pillerit? Näyttää kyl olevan ihan legit tuo kauppa mutha katotaan nyt ensiks miten näiden miedompien pillereiden kanssa käy.

        Niin ja tiedätkö onko tol Bactosanilla ja Elivo Kirkas Iholla mitään eroa??


        ehmm ja vähän kuumottaa kun tuossa sanotaan et "Sisältää 180 mg maitoproteiinia". En tiedä sen tarkemmin mitä se on mutta mulle itse maito aiheuttaa helvetisti ongelmia. naama varmaan räjähtäis samalla tavalla ku se islannin tulivuori jos joisin koko tölkin. no toivottavasti tolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa."

        En ole tuolta tilannut vaan syönyt Elivon kirkas iho kapseleita ja ne kyllä auttavat, mutta hinnaltaan ovat melko kalliita. Noissa Bactosaneissa ja Elivoissa ei ole ilmeisesti eroja, kun molemmissa vaikuttava aine 200mg laktoferriinia. Ja vaikka se liittyykin maitoon se ei aiheuta lisää finnejä vaan se tappaa mikrobit! Itsellänikin aiheuttaa maito finnejä, mutta juon sitä silti et kasvaa ja saa kalciumia. Suosittelisin noista ostamaan ja kokeilemaan sitä mikä on hinnaltaan teiän paikkakunnallanne halvin vaihtoehto. Ja noista ei ainakaan ole mitään haittaa, jos ei laske sitä et kukkaro tyhjenee!

        Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan ainakin sen yhen paketin niin näkee jo tuloksia!

        Maitoproteiini on kaseiinia. Juusto koostuu käytännössä, kaseiinista, rasvasta(VOI), maidon sisältämistä kivennäisistä- osa hivenaineista erottuu heraan, joka siis on juustonvalmistuksen sivutuote.
        Osa ihmisistä on allergisia kaseiinille vakavasti. Kulkee suvuittain. Veljistäni toinen. Pojistani toinen.
        Hoitona tässä on välttäminen, eli korvaavat tuotteet, kuten soija- poikani vain allergisoitui hernekasvellekkin.
        Kalsiumit on saatava, imeytymäänkin muuten kuin maitotuotteilla- kun välttäminen on pakollista, kaseiiniallergia on yleensä niitä ns. pahasti oireilevia, kuten vakavaa ihottumaa, hengitysvaikeuksia, anafylaktista sokkiakin.

        Tyyppi joka pelkää kaseiinia olematta sille allerginen mitenkään? Wtf, ota nyt selvää edes käsitteistä.
        Itsellä aikuisiän hankala akne. Ruokavalio monipuolinen. Vain heittelevän kierron vuodot pahentavat syviä aknepaiseita, ja joka sortin näppylää, komedoa pukkaa. Osa viikoista sitten tyhjennellään patteja, kutiavat- rauhoittuu. Ja uus rumpa aina- arpea on.
        Lekurit?
        Eivät reagoi- taivastelijoita tavan käynnillä tk, on nuo keuhkojenkuuntelijat, ym. jotka ei ole lekureita. Poppakonsteihin en ole sortunut. Kunnon PESU, ei saippualla, vaan herkän ihon hajusteeton nestesaippua. Kosteutus- ei rasvaisella, paitsi pintakuivuudesta hilseilevä naamaiho, jossa siinäkin kierron mukaan muhii oikein ns. mätitahnatavaraa- syvällä ihossa ikään kuin ontelossa. Ei tule koskaan pintaan, aina saa varoen avata, turpoaa valtaviksi pateiksi- etenkin kun tulehtuu, mutta tyhjennys, desitys helpottaa.
        Mut niin ketjussa juteltuun kaseiinin vaikutukseen ihoon... Vain sen pikkuisen harvinaisemman allergian kautta. Ja ne oireet siis EI ole aknea!


    • kappas vain

      Monet ovat saaneet psoriin ja akneen pysyvääkin apua Laktoferriini ihovoiteella, sitä
      valmistuttaa Finn-Col Suomessa kotisivu on muistaakseni www.finn-col.fi
      kannataa kokeilla kun siitä on niin paljon hyviä tuloksia ihon hoidossa.

    • Labex

      On. siitä on useita tieteellisiä julkaisujakin, sen tehosta siis. Markkinoilla taitaa vaan olla yksi kurkkukipuun tarkoitettu valmiste, joka sisältää laktoferriiniä.

    • Apteekki

      Monessa ulkomailla myytävässä suun kautta otettavassa akneen tarkoitetussa valmisteessa on vaikuttavana aineena laktoferriini.

    • mixupixulixu

      Muullon auttanu se laktoferriinin syöminen. Iho on selkeesti kirkastunut ja toinen minkä oon huomannut että huuliherpestä ei oo ollut. varmaan johtuu samasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä paras aine ihoongelmiin sisäisesti, kotimainen Finn-Col ternimaito kapseli jossa laktoferriiniä.
      Toki pitää ymmärtää kun iho alkaa puhdistumaan niinaluksi oire voi pahentua koske se työntää paikat ulos.
      https://www.sinunapteekki.fi/products/ternicol-colostrum-ternimaitokapseli?_pos=2&_sid=a390682e2&_ss=r

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe