Neidonhiuspuu

Kokeilija

Onko kellään kokemusta Ginkgo Bilboa:sta? Jos on
niin kertokaa.

10

4088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutarhailija

      En muista nähneeni ulkona kasvavia neidonhiuspuita Suomessa. Pohjoisessa Keski-Euroopassa (esim Belgiassa) ne kyllä pärjäävät mainiosti. Voisi onnistua isossa ruukussa siten , että viet talveksi suojaan viileään paikkaan. Kaverini kokeili Vaasassa, mutta ulkona talvehtiminen ei onnistunut. Tietysti jos olet ihan etelärannikolla tai saaristossa, kannattaa yrittää etenkin jos paikka on vielä suojainen. Kovin suuria odotuksia ei kyllä kannata elätellä. Ehkä tästäkin muinaisjäänteestä kehitellään tulevaisuudessa kestävämpiä lajikkeita. Olisihan Ginko mainio lisä pihapuuvalikoimaan erikoisine lehtineen ja kauniine runkoineen.

      • Jansim

        Yksi iso Ginko kasvaa Tallinnassa. Itselläni on paljon taimia, jotka ovat olleet ulkona koko vuoden. Viisivuotiaita Ginkoja olen istuttanut Sipoon metsään ja ne voivat hyvin. Lisätietoja Ginkosta: Puutarha Oranje Garden, Soukka, kotisivu www.oranjegarden.fi, havupuut.


      • puutarhuri1
        Jansim kirjoitti:

        Yksi iso Ginko kasvaa Tallinnassa. Itselläni on paljon taimia, jotka ovat olleet ulkona koko vuoden. Viisivuotiaita Ginkoja olen istuttanut Sipoon metsään ja ne voivat hyvin. Lisätietoja Ginkosta: Puutarha Oranje Garden, Soukka, kotisivu www.oranjegarden.fi, havupuut.

        Hyvä Jansim,näin muutaman vuoden jälkeen,ovatko ginkosi vielä hengissä?
        Olen Sipoosta myöskin ja miettinyt kannattaako kyseinen puu istuttaa pihalle vai kasvattaa vain isossa ruukussa?


    • ihmeessä ,missä sitten asutkin

      Eräällä ystävälläni on Helsingin liepeillä, hän suojaa sen talveksi ja hyvin on pärjännyt.

    • Kokeilija

      taimen Kauppilan Puutarhakeskuksesta Turusta.
      Taimessa olevassa lapussa oli vyöhykemerkintä
      I ja ( II ). Aion istuttaa sen Mynämäelle aurinkoiseen rinteeseen.
      Hinta oli muuten 12.90 e.

    • puutarhailija

      kaverini muisti, että Tukholman kasvitieteellisessä puutarhassa on aika isoksi puuksi kasvanut neidonhiuspuu, joka on siis talvetkin ulkona

      • ginkgo

        menestyy Tukholmassa ja Tallinnassa hyvin, pieni puu on Hgin Kasvitieteellisessäkin. kokeile jos ilmasto on suotuisa.


    • saniaismänty

      Helsingin Kaisaniemessä kasvitieleellisessä puutarhassa on kaksi ulkona (jo vuodesta 1998 saakka ulkona talvetkin) kasvavaa neidonhiuspuuta (Ginkgo biloba). Toinen niistä on yli viisi metriä korkea rungon ympärysmitta rinnan korkeudelta jotain 30 cm.

    • Kasvit on pop

      Hei
      mulla on Vantaalla eteläpihalla yksi ihanainen, nyt oli toista talvea. Eka talvi meni hyvin ihan lumella suojaten, keväällä silmut suht myöhään että luulin jo että peli oli menetetty mutta onneksi ei. Tämä talvi arveluttaa kun ei ollut lunta millä suojata.
      Se on ollut mulla nyt rapiat 2 vuotta, korkeus vajaan metrin. Pitäkää peukkuja että se taas olisi selvinnyt, se on yks mun suosikki pihallani.

    • kaxkytäkol

      Helsingissä kasvaa katupuuna ginkgoa eli neidonhiuspuuta 2 kpl Vartioharjussa. Ovat jo oikean puun kokoisia. Kaisaniemessä kasvaa kaksi ginkgoa myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe