mitä mieltä olette ihmisestä joka tuputtaa uskontoaan!?!?

Ateisti ISOLLA A:lla

Täytyy muistaa, että ateisti harvoin tuputtaa uskontoa? Ateisti koittaa päästä vain eroon sellaisista ihmisistä, jotka sitä uskontoa tuputtaa!

Ihmettelen suuresti niitä ihmisiä, jotka tuputtavat uskontoaan. Se on mielestäni kaikkien oma asia, mutta joillekin pakkomielteistä tuputtamista!! Työpaikallakaan ei saa olla rauhassa, kun siellä on kreatikko!!

Itse en ole koskaan tarvinnut kirkkoa, enkä tule tarvitsemaan, koska en tule ymmärtämään sen tarkoitusta. Ihmisen tulee elää omillaan!! Kirkon ovella alkoi suunnaton ahdistus serkun rippiäisissä n. 3-5 vuotta sitten. Sinne mentäessä pitää olla korvatulpat korvissa!

Saatan keskustella uskonnosta ateistinakin, mutta sitten jos joku alkaa kieltämään evoluutiota niin alan olla täysin vakuuttunut siitä että ihminen on jostakin lataamosta karannut pöpi...ikävä kyllä se on vain näin! Monet kristityt sentään onneksi uskovat evoluutioon tms. Toista taitaa olla näiden helluntailaisten tai muiden lahkolaisten kanssa?

Pitääkö parisuhteessa olla lopulta ne yhteiset harrastukset eli kirkossa käynnit aina päällimmäisenä. Eikö se yhteinen aika jo riitä...vai tuleeko puolison olla aina kiinni toisessa ja tiedustella mitä teet töissäsi tms.?!?

Mitä seksin suhteen tulee niin tänäpäiväisessä Ilttiksessä sitä just kerrotaan, että suomalaiset eivät harrasta seksiä oikein kuin lauantaiehtoisin jos silloinkaan!? Noh, ei tietenkään kun Suomi on ylikuormittunut tällaisestä fundamentalisuudesta, jossa jokaisen tulisi käydä ne iltarukoukset joka ilta ja ne iltarukoukset tulisi olla jokaiselle suomalaiselle tärkein argumentti elämässään ja seksi vasta toisena jollei peräti kolmantena tai neljäntenä!

Kuka keksi uskonnon vai kysyttekö te että kuka keksi seksin! ;)

En tiedä mitä huomenna juhlitaan, mutta se taas katkaisee niin julmetulla tavalla työviikon, että kaikki kirkolliset messuamiset tulisi lailla lopettaa, jotka katkaisevat työviikon...pää menee vaan sekaisin näistä teidän helatorstaista!

25

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli se rasittavaa

      Olen itse kristinuskossa, mutta minua on jahdanneet jehovan todistajat, ja siihen asti jaksoin olla kärsivällinen kunnes tuli kovat pakkaset. Lapsi oli pulkassa ja halusin nopeasti päästä sisälle lämpimään, tämä jehova tuli ja pysäytti minut, ja juttua riitti ja pakkasta riitti...! En kyllä menettänyt kärsivällisyyttäni, mutta ajattelin että olisi hän voinut ensin ajatella ihmistä ja vasta sen jälkeen omaa uskonjuttuaan...!

      • Ateisti ISOLLA A:lla

        Jehovat vastaan Kristityt..kummat siis oikeessa!? En ymmärrä uskonnosta sanaakaan! Äläkä sano että minulla olisi jokin velvollisuus sellaista kirjaa lukaista, joka ei minun mielestäni pidä paikkaansa! Sen tiedän että uskonto ...oli se sitten ev lut tai Islam tai Jehova jne. on erittäin pahasta maailmalle. Älä syytä Jehovia sillä samassa veneessä seilaat heidän kanssaan lapsesi pulkkareissujasi huolimati! Uskot johonkin hyvin yliluonnonnolliseen ja se on ongelma. Uskovat on minulle "hihhuleita" vaikka kuinka heitä koittaisin ymmärtää!!! Sekö on se todiste sitten että luen Raamatun!? Ennemmin luen vaikka Tolkienin "Taru Sormusten Herrasta" kuin Raamattua! Suurimmaksi osaksi Raamattu tähtää sotiin eikä liioin rauhaan, jota aikaa me elämme eli RAUHAA!! Taas on mutkan verressa se 3. maailmansota ....heh, NAURAN! Uskovaiset lukevat Raamattuaan ja ottavat sen tosissaan!!

        Jehovat ja helluntailaiset ovat hyvä esimerkki!? Kummatkin tuputtavat uskontoa. Jätän useasti siihen puheet, mutta jos avautuvat oli heillä uskonto mikä hyvänsä niin suljen heiltä oven toteamalla, kuten Richard Dawkins: "Uskonto on vaaraksi IHMISILLE"!! Miksi siis tahtoisit "SOTIA"?

        Se uskonto on myöskin meille syy sotimiseen! Valtaa käytetään liikaa uskontojen voimalla ja liian harvoin syyt löydetään uskonnosta vaan siitä että se oli lopulta "Jumalan tahto" tms. Se jos hieman mietityttää!

        Joku on sanomassa Kreikan suhteen jo "antikristustakin", heh! Sama tyyppi olettaa että "kreationismi kasvaa puussa" eli on meillä ainut syy Kreikan kriisiin!! Hohhoijaa...evoluutio jyllää sen mäkin oletan ...mutta häntä en voi ymmärtää!!


      • vain Jumala voi
        Ateisti ISOLLA A:lla kirjoitti:

        Jehovat vastaan Kristityt..kummat siis oikeessa!? En ymmärrä uskonnosta sanaakaan! Äläkä sano että minulla olisi jokin velvollisuus sellaista kirjaa lukaista, joka ei minun mielestäni pidä paikkaansa! Sen tiedän että uskonto ...oli se sitten ev lut tai Islam tai Jehova jne. on erittäin pahasta maailmalle. Älä syytä Jehovia sillä samassa veneessä seilaat heidän kanssaan lapsesi pulkkareissujasi huolimati! Uskot johonkin hyvin yliluonnonnolliseen ja se on ongelma. Uskovat on minulle "hihhuleita" vaikka kuinka heitä koittaisin ymmärtää!!! Sekö on se todiste sitten että luen Raamatun!? Ennemmin luen vaikka Tolkienin "Taru Sormusten Herrasta" kuin Raamattua! Suurimmaksi osaksi Raamattu tähtää sotiin eikä liioin rauhaan, jota aikaa me elämme eli RAUHAA!! Taas on mutkan verressa se 3. maailmansota ....heh, NAURAN! Uskovaiset lukevat Raamattuaan ja ottavat sen tosissaan!!

        Jehovat ja helluntailaiset ovat hyvä esimerkki!? Kummatkin tuputtavat uskontoa. Jätän useasti siihen puheet, mutta jos avautuvat oli heillä uskonto mikä hyvänsä niin suljen heiltä oven toteamalla, kuten Richard Dawkins: "Uskonto on vaaraksi IHMISILLE"!! Miksi siis tahtoisit "SOTIA"?

        Se uskonto on myöskin meille syy sotimiseen! Valtaa käytetään liikaa uskontojen voimalla ja liian harvoin syyt löydetään uskonnosta vaan siitä että se oli lopulta "Jumalan tahto" tms. Se jos hieman mietityttää!

        Joku on sanomassa Kreikan suhteen jo "antikristustakin", heh! Sama tyyppi olettaa että "kreationismi kasvaa puussa" eli on meillä ainut syy Kreikan kriisiin!! Hohhoijaa...evoluutio jyllää sen mäkin oletan ...mutta häntä en voi ymmärtää!!

        En yrittänyt tuputtaa omaa uskoani sinulle, koska eihän sellainen ole edes mahdollista, Jumala sen uskon voi lahjoittaa, ja sitä kannattaa pyytää häneltä. Tuossa oli kysymyksessä pakkanen, jota oli yli 20 astetta, ja olisin halunnut saada lapsen nopeasti sisälle lämpimään. Raamattu ei ole mikään satukirja, sellaiset on kirjoitettu pikkulapsille, ja jos aikuistenkin satukirjoja löytyy, ne eivät ole täynnä viisauksia eikä ne ole tulleet Jumalalta, niinkuin Raamatun sanomat ovat tulleet. Sinä sekoitat asioita. Usko ei ole jokamiehen, mutta siitä osaton saa sen jos pyytää sitä Jumalalta lahjaksi, Jeesuksen kautta tai nimessä.


      • Huolestuttavaa
        vain Jumala voi kirjoitti:

        En yrittänyt tuputtaa omaa uskoani sinulle, koska eihän sellainen ole edes mahdollista, Jumala sen uskon voi lahjoittaa, ja sitä kannattaa pyytää häneltä. Tuossa oli kysymyksessä pakkanen, jota oli yli 20 astetta, ja olisin halunnut saada lapsen nopeasti sisälle lämpimään. Raamattu ei ole mikään satukirja, sellaiset on kirjoitettu pikkulapsille, ja jos aikuistenkin satukirjoja löytyy, ne eivät ole täynnä viisauksia eikä ne ole tulleet Jumalalta, niinkuin Raamatun sanomat ovat tulleet. Sinä sekoitat asioita. Usko ei ole jokamiehen, mutta siitä osaton saa sen jos pyytää sitä Jumalalta lahjaksi, Jeesuksen kautta tai nimessä.

        Raamattu ei satukirja? Raamattu täynnä viisauksia? Pyydetään uskoa satuolennoilta (ei ainakaan muhun toiminut). Mä taidan nyt kutsua valkotakkiset ihan vaan omaksi parhaaksesi. Huolestuttavaa, jos sanoo että raamattu on täynnä viisauksia jne.


      • sinne.kurkkumaalle

        Mene sitten niiden valkotakkistesi kanssa vaikka sinne missä se pippuri kasvaa, jospa se linnunpelätti ymmärtäisi ateistin tyhjyyttä...?


      • omaan.osoitteeseesi
        sinne.kurkkumaalle kirjoitti:

        Mene sitten niiden valkotakkistesi kanssa vaikka sinne missä se pippuri kasvaa, jospa se linnunpelätti ymmärtäisi ateistin tyhjyyttä...?

        On niin vaikeata tilata valkeatakkisia jonnekkin sinne osoitteeseen, josta ateisti ei nyt taida tietää yhtään mitään, joten tilaa se itsellesi vaan, jos sulla joku viiraa?


      • paprellasioon

        Ateisti eivät tyrkytä oppejaan muille, koska se on niin mutkikas oppirakennelma, että sen selittämiseen menisi kokopäivä.


      • asdfasfgasdfg
        paprellasioon kirjoitti:

        Ateisti eivät tyrkytä oppejaan muille, koska se on niin mutkikas oppirakennelma, että sen selittämiseen menisi kokopäivä.

        Höpöhöpö. Ateismi on kenties helpoin ja yksinkertaisin "oppirakennelma". Oppirakennelma lainausmerkeissä siksi, koska ateismiin ei oppeja sisälly.


      • vanhaa-liturgiaa
        asdfasfgasdfg kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ateismi on kenties helpoin ja yksinkertaisin "oppirakennelma". Oppirakennelma lainausmerkeissä siksi, koska ateismiin ei oppeja sisälly.

        Jos heikkoon ateismiin "en usko että jumalia on" ei sisälly mitään oppeja, niin mitään oppeja ei sisälly myöskään heikkoon teismiin "en usko että jumalia ei ole".

        Tosin aina voidaan kysyä, miksi joku haluaa vain toispuoleisesti sanoa ja korostaa että "en usko että A" tai että "en usko että ei-A". Todennäköisesti syynä on se, että hän todellisuudessa uskoo että ei-A tai uskoo että A.

        Jos joku olisi sellainen, että hän ei erityisesti usko kumpaakaan vaihtoehtoa, niin hän tuskin korostaisi vain toista puolta uskomattomuudessaan, vaan toisi molemmat uskomattomuutensa esille: hän ei usko että A ja hän ei usko että ei-A. Propositionaalisia asenteita koskevan logiikan mukaan tämä on koherentti vaihtoehto, jota kolmannen poissuljetun laki ei sulje pois.

        Itse asiassa voidaan helposti osoittaa, että jos heikko ateisti ei ole myös heikko teisti, niin hän on vahva ateisti, jollainen nimenomaan uskoo, että jumalia ei ole. Pelkän heikon ateismin takana piilottelu on useinkin käytännössä vain eräänlaista argumentatiivista lieroilua ja tosiasiallisia uskomuksia kätkevää älyllistä epärehellisyyttä.


    • Sopivaan_aikaan

      hyvä keskustella eikä tietenkään tarvitse kaikkien siihen osallistua.

      • ei-kai.tartte

        Ei niin, mutta olisihan se varmaan ihan kiva.


    • alfa123om22

      Jos joku tuputtaa uskontoa niin vinkiksi voin antaa. Anna tuputtajalle pari euroa tai viitonen. Se voi antaa hyvän mielen ja muutenkin auttaa myöhemmin elämässä joidenkin asioiden suhteen.

      Itse olen saanut paljon sen takia kun olen pikkasen rahaa jakanut myös uskovaisille aikanaan. En toki ole mihinkään seurakuntaan voinut mennä ja epäilen niiden paimenia sellaisiksi, jotka syövät vain lampaiden rahat antamatta mitään takaisin, mutta Jumala itse kyllä muistaa ja antaa takaisin jotakin - useimmiten.

      • reppuriika

        Ei ole ateisti edessäni alkanut kaivelemaan kuvettaan. Lähtisin kävelemään jos joku niin hölmöä alkaisi leikkimään. Ja sanoisin että saarnaan kyllä aivan ilmaiseksi ja voin lopettaakin.


      • mennäänkö.yhdessä
        reppuriika kirjoitti:

        Ei ole ateisti edessäni alkanut kaivelemaan kuvettaan. Lähtisin kävelemään jos joku niin hölmöä alkaisi leikkimään. Ja sanoisin että saarnaan kyllä aivan ilmaiseksi ja voin lopettaakin.

        Ei, minä ottaisin vastaan ja kysyisin että mennäänkö sitten ostamaan sulle ateisti se tikkukaramelli?


    • ateismionmitäon

      Kun käymme sairaalassa laulamassa ja pitämässä hartautta auloissa, niin availemme potilashuoneiden ovia. Esitämme asian ovella lyhyesti ja kysymme, että saako oven jättää auki. Aika harvoin käy niin, että ettei ovea haluta avattavan. Kuuluu sen jonkin verran lähihuoneisiin myös oven läpi.

      • "Kun käymme sairaalassa laulamassa"

        Eiks muualle enää päästetä julistamaan?? :D :D

        "Aika harvoin käy niin, että ettei ovea haluta avattavan."

        Ei vttu oikeesti :) Joo toki sairaat potilaat haluavat oven auki koska haluu kuulla teidän sekoiluja?? Just joo... :D :D


      • mene.itse
        code_red kirjoitti:

        "Kun käymme sairaalassa laulamassa"

        Eiks muualle enää päästetä julistamaan?? :D :D

        "Aika harvoin käy niin, että ettei ovea haluta avattavan."

        Ei vttu oikeesti :) Joo toki sairaat potilaat haluavat oven auki koska haluu kuulla teidän sekoiluja?? Just joo... :D :D

        Kuinka usein olet sitten itse käynyt laulamassa niissä paikoissa omia kivoja laulujasi, haluaisivatkohan ne sitten jättää sen ovensa auki? Onko sulla ateisti hyväkin nuottikorva??


      • mene.itse kirjoitti:

        Kuinka usein olet sitten itse käynyt laulamassa niissä paikoissa omia kivoja laulujasi, haluaisivatkohan ne sitten jättää sen ovensa auki? Onko sulla ateisti hyväkin nuottikorva??

        "Kuinka usein olet sitten itse käynyt laulamassa niissä paikoissa omia kivoja laulujasi, haluaisivatkohan ne sitten jättää sen ovensa auki? Onko sulla ateisti hyväkin nuottikorva??"

        Käyn silloin ku PYYDETÄÄN, ja silloinkin mietin tarkkaan enkä tyrkytä omaa agendaani sairaille ja ehkä myös epätoivoisille ihmisille!!! Kivoja lauluja? Makuasia, josta sä et tiedä yhtikäs mitään :) ...ja nuottikorva ei liity tähän asiaan ei sitten millään lailla :D


      • korttikangas
        code_red kirjoitti:

        "Kun käymme sairaalassa laulamassa"

        Eiks muualle enää päästetä julistamaan?? :D :D

        "Aika harvoin käy niin, että ettei ovea haluta avattavan."

        Ei vttu oikeesti :) Joo toki sairaat potilaat haluavat oven auki koska haluu kuulla teidän sekoiluja?? Just joo... :D :D

        Niinpä, henkitoreissan olevat potilaat eivät pääse karkuun, ovat helppoja kohteita.Menkää vankilaan,jos uskallatte!


    • Peilien-puute

      "Täytyy muistaa, että ateisti harvoin tuputtaa uskontoa?"

      Mutta Ateisti ISOLLA A:lla oli kuitenkin jopa päällekäyvän aggressiivissävyinen uskonsa tuputuksessa.

      • juuhja

        Ovat harvassa.


    • jeesusko.se.pelasti

      Myös yhteiskunta tuputtaa kristinuskoa. Uskontoa opetetaan lapsille enemmän kuin historiaa. Lapset raahataan koulun toimesta kirkkoon, pakotetaan osallistumaan uskontotunneille ja kerrotaan, että kannattaa uskoa Jumalaan, kuulua kirkkoon ja maksaa kirkollisverot jos mielii päätyä taivaaseen eikä helvettiin.
      Tai ei tuo ole tuputusta, tuo on aivopesua.

    • Jaana116

      Kun Pyhä Henki lankeaa niin ihmiset tulee rynnintuntoon ja silloin ei tarvitse käännyttää, vaan johdattaa kohtaamaan Jeesus, joka antaa synnit anteeksi ja uudestisynnyttää tulemalla sydämmeen ja antaa vielä voimaa elää tässä lopunajassa ja kerran vie sinne taivaaseen.
      Tässä linkissä on tämä Pyhän Hengen vahva voima, vaikka se on urheilukilpailujen avajaiset ja sen saa aikaan tosi uskovaisten rukoukset ja se taas vaikuttaa että jumalattomat tulee synnin tuntoon ja tulee se kaivattu herätys. http://areena.yle.fi/1-3908460?autoplay=true

    • Eksyttäjäksikin_nimetty

      Hän, joka 'väkisin' syöttää uskoa lähimmäiseensä on totisesti eksytetty oikealta tieltä. Hänenhän piti viedä sanoma kaikkeen maailmaan, käännyttäminen lienee jo toinen juttu.

      Onhan aina niitä, jotka huutavat 'yläkerran ukkoa' apuun, näissäkin riittäisi sarkaa lähetyskäskyn täyttäjille. Vaan näyttää siltä, että äskettäin ja voimallisesti uskoon tulleet ovat perin onnettomia jolleivat pääse tuputtamaan käsityksiään.

      Kreationismin oppia julistava on minulle ikuinen arvoitus. Sen vielä jotenkin ymmärrän, että tiedon/todistuksen puutteesta seuraa usko. Paljon vaikeampaa on käsittää miksi evoluutioteorian oikeaksi todistamisesta seuraa varmuus luomisopin paikkansapitävyydestä. En vain ymmärrä.

      Mitä oppien julistamiseen työpaikalla tulee, ko. toiminta ainakin julkisella sektorilla on ollut peruste työsuhteen purkuun.

    • Jokaisenomavalta

      Joo, kuka tuputtaa ja mitäkin....on joulun viettäjiä, syntymäpäivien viettäjiä, nimipäivien viettäjiä, lipun palvojia jne. Tuputusta kaikki tyynni, kannattais varmaan hiljaa mielessään em.asioita harrastaa, eikä jatkuvasti, joka ainoa juhannus ja joulu tuputtaa omia näkemyksiään....
      Ärsyttää kuunnella joulun ja juhannuksen ja pääsiäisen ja synttäreiden jne.jne.toivotuksia joka tuutista. Lapset laitetaan virpomaan, lue: kerjäämään ovelta ovelle pääsiäisenä, ja kuka heitä opettaa jos ei vanhemmat itse, jotta eiköhän siinä ole tuputusta kerrakseen.
      Joka päivä televisio toitottaa huonoja uutisia, mutta jos joku kertoo jonkun hyvän uutisen, se on kauheampi asia kuin se että lapsi opetetaan katsomaan uutisten väkivaltaa...sairasta touhua, sanon minä!!!
      Ihmisen elämä koostuu pitkälti valinnoista ja huonojen valintojen seurauksista kärsii vain ihminen itse. Jokaisella on omavalta kieltäytyä asioista , mutta se että tänne tulee vinkumaan, tuskin edesauttaa asian edistymistä.
      Suomalaisilla on se kumma tyyli jauhaa asioista tällaisilla palstoilla tai omassa pääkopassaan ja kun tosi tulee kyseeseen, piiloudutaan kaverin selän taakse...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe