325i iivari

mistä johtuu kohtuuton öljynsyönti kyseisessä autossa? 1000km ja litra menee diamondia,auttasko öljynmerkin vaihto? pajalla kertoivat että rengastus auttas mutta voiko 120tkm kohdalla renkaat olla poikki jo nyt? 325i koneissa tyyppivika renkaitten kuluneisuus/katkeaminen kuulema.
Ilmianna
Jaa

39 Vastausta


on BMW:n tyyppivka. Omassa aikoinaan meni vaihtovälillä 5 litraa öljyä. Mikään muu autoistani ei ole noin paljoa kuluttanut. Niin ja se minun BMW oli e90 330i, vaihdoin sen pois 100 tkm ajettuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mulla ei vie yhtään öljyä ja on ajettu 140 tkm (E91 330i -06). Lieneekö tyyppivika vai tyypin vika.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jeps1234 kirjoitti:
Mulla ei vie yhtään öljyä ja on ajettu 140 tkm (E91 330i -06). Lieneekö tyyppivika vai tyypin vika.
kuluminen voi olla kuskin vika. Jos öljyä kuluu kohtuuttomasti niin se on tehtaan vika. Ei se sinunkaan auto ihan kunnossa ole jos öljyä ei kulu yhtään. Ettei vaan öljyyn sekoitu muita nesteitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
korjaamolla tietävät aika pitkälle mistä autosta mitkäkin osat kuluu tahi rikkoutuu, sinuna kysyisin hinta arvion kyseisestä rempasta ja tekisin sen sitten. 100 000 kilsaa ja uudet osat niin ei paha homma! iteltä vaihettiin ko malliin 80 tonnin pinnas,tehasvikaahan se on jo kun kama on liian karheeksi tehty ja pehmyttä mut nyt pelaa ainakin 100 tonnia. onnea ja 2 donarii menee mut se spelaa sit:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
325 malleissa sekä samana vuonna tehdyissä muissakin on karkaisuvika öljymännänrenkaissa,enemmän ajaneille ne meni takuuseen mutta ei niillä jotka ajoivat vuodessa vähemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
td02 kirjoitti:
325 malleissa sekä samana vuonna tehdyissä muissakin on karkaisuvika öljymännänrenkaissa,enemmän ajaneille ne meni takuuseen mutta ei niillä jotka ajoivat vuodessa vähemmän.
kuuleppas poju! minkä takia pitää ostaa tollasta paskaa joka laukee sadassa tonnissa?

osta vaikka tojo tai mese ja ajat ilman remppoja vuosia.

mulla oli yks bemari kun erehdyin sellasen"sportin" ostamaan ja EN ENÄÄ IKINÄ SELLAISTA HALUA!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
25f4gf4 kirjoitti:
kuuleppas poju! minkä takia pitää ostaa tollasta paskaa joka laukee sadassa tonnissa?

osta vaikka tojo tai mese ja ajat ilman remppoja vuosia.

mulla oli yks bemari kun erehdyin sellasen"sportin" ostamaan ja EN ENÄÄ IKINÄ SELLAISTA HALUA!
IKINÄ SELLAISTA HALUA? No et tietenkään kun sinulla raukalla ei ole varaa uuteen Bemariin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
BMW 535da kirjoitti:
IKINÄ SELLAISTA HALUA? No et tietenkään kun sinulla raukalla ei ole varaa uuteen Bemariin.
no johan pomppas:) vai ei ihmisellä varaa ostaa jotain bemaria niinkö? eikös kyseisellä ollut jo paska biimeri ja ei enää sellasta paskaa halua? taitaa lukemisen ymmärtäminen olla vähän hakusessa....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hahahaaa kirjoitti:
no johan pomppas:) vai ei ihmisellä varaa ostaa jotain bemaria niinkö? eikös kyseisellä ollut jo paska biimeri ja ei enää sellasta paskaa halua? taitaa lukemisen ymmärtäminen olla vähän hakusessa....
valehtelee. Totta kai sanoo että on omistanut ja se oli surkea, kun totuus on se että koko tyypillä (sinulla?) ei ole varaa koko autoon. Sinuun osu ja uppos!

Ai niin, HAHAHAHAHAAA luuseri!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
td02 kirjoitti:
325 malleissa sekä samana vuonna tehdyissä muissakin on karkaisuvika öljymännänrenkaissa,enemmän ajaneille ne meni takuuseen mutta ei niillä jotka ajoivat vuodessa vähemmän.
prkl ei menny takuuseen männänrengasvika kun kuulema aika oli menny unpeen8kk, autolla 120tkm lasissa vasta, eikait auta kun korjata oman pussin kautta tää:(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oma 320i 2006 ei syö lainkaan öljyä, tai ainakin olemattoman vähän.
Ilmianna
Jaa
Et edes kerro, mikä malli taikka moottoriversio on kyseessä. Vaikea vastata.

Omassa 2.5-litraisessa mittarissa on 321 000 km, enkä koskaan ole lisännyt öljyä huoltojen (noin 14 000 km) välillä.

Siis tarkoitatko todella, että koneeseen täytyy kaataa normaalihuoltovälissä 15 litraa Diamondia?

Olisko öljyproppu pudonnut tms.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
se ole e90 tai e46. Ja jos se on loppupään e46 tai alkupään e90 niin niissä on ihan sama moottori.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kone purettiin ja tutkittiin syy öljynsyöntiin niin 2.pytystä oli renkaat poikki kokonaan ja 4.pytystä ihan kuluneet loppuun. eli uudet renkaat tulee myllyyn ja nippuun ja ajamaan, ihmetyttää kylläkin moinen kuluminen...onko syynä huonot öljyt kuitenkin?
Ilmianna
Jaa
täh?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
romu on tommonen paska jos ei kestä noita kilometrejä!!!!

huhhhhhhhhhhhhhhuhhhhhhhhhhhhhuhhhhhhhhhhh

kyllä hävettäs muaki
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
gaggaaa kirjoitti:
romu on tommonen paska jos ei kestä noita kilometrejä!!!!

huhhhhhhhhhhhhhhuhhhhhhhhhhhhhuhhhhhhhhhhh

kyllä hävettäs muaki
selvennetään asiaa: parissa mallivuodessa on nuo viat,ei muissa. ja korjaamalla saa toimivan kamppeen.
ja voihan ölppää lisätä aina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se johtuu ihan puhtaasti bemarin äärimmäisestä laadusta ja siitä, että tehtaalla on ajateltu että bemarikuski tykkää availla konepeltiä vähän väliä, tuijotella moottoria ja sitten lisätä vähän öljyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
ompa huono auto kun kilisee jo melkein uutena! vaihtamalla merkkiä paranee!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
§§§§§§§§§§§§§ kirjoitti:
ompa huono auto kun kilisee jo melkein uutena! vaihtamalla merkkiä paranee!
paljoko joutuu maksamaan tommosesta moottorirempasta yleensä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bmwwmb kirjoitti:
paljoko joutuu maksamaan tommosesta moottorirempasta yleensä?
1500-2000e riippuen alkuperäisosista tai tarvikeosista kasattuna, ite otin tarvikeosista ja myyntiin sitten koko helahoito.

joku sai "hyvän" pirssin;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
67890-0 kirjoitti:
1500-2000e riippuen alkuperäisosista tai tarvikeosista kasattuna, ite otin tarvikeosista ja myyntiin sitten koko helahoito.

joku sai "hyvän" pirssin;)
_siis onko teillä muka menny noilla kilometreillä jo kone siihen kuntoon että öljyy pitää lisäillä? millasia ajotapoja teillä on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
_timo_1 kirjoitti:
_siis onko teillä muka menny noilla kilometreillä jo kone siihen kuntoon että öljyy pitää lisäillä? millasia ajotapoja teillä on?
öljyä joutuu lisää ihan uusiinkin autoihin. Olen nykyiseen Bemariini joutunut huoltojen välissä lisäämään 0,5-1 litraa öljyä. Autolla on kohta ajettu 150 tkm.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
e90 325i kirjoitti:
öljyä joutuu lisää ihan uusiinkin autoihin. Olen nykyiseen Bemariini joutunut huoltojen välissä lisäämään 0,5-1 litraa öljyä. Autolla on kohta ajettu 150 tkm.
siitä, kun autotehtaat(kuluttajien painostuksesta) haluavat nykyisin pitkät huoltovälit (2-30000) ja öljyt(vaikkakin kehittyneet huimasti, sitten takavuosien) eivät siltikään kestä esim. 30000km, on moottori valmistettava siten että se kuluttaa hiukan öljyä, ja sitä on lisättävä. Näin saadaan se huoltoväli venytettyä. UUdet autot kuluttavat hiukan öljyä, merkistä riippumatta, kyseessä ei siis ole bmw:n ongelma, eikä ongelma yleensäkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tämä on kummallinen vika kun bmw foorumit eivät tiedä/ole kuulleet moisesta männänrengasviasta mutta täällä provopetterien palstalla "jokaisessa" on männänrenkaat poikki tai vähintään loppuunkuluneet ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
forumilla kuuluu ylistää Bemua, ei kertoa niiden viosta. Jonkun Bemaristin maailma saattaisi muuten romahtaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
-.,mnbfddfg kirjoitti:
forumilla kuuluu ylistää Bemua, ei kertoa niiden viosta. Jonkun Bemaristin maailma saattaisi muuten romahtaa.
Sinähän puhut kuin ei alaleukaa olisikaan.

Menepä hyvä ihminen -tai kasva sellaiseksi - käymään BTCF-sivustolla, niin huomaat, että siellä nimenomaan käsitellään asiallisesti kaikenmaailman vikoja. Ja sieltä saa lisäksi hyviä neuvoja eikä mitään lapsien mussutusta ja vituilua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kyllä 325 malleissa on ollut yleisesti männänrengasvikaa,eihän bmw foorumilla sellaisia huudella! eihän se BMW voi mennä rikki:) buhahhaahaaaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huonobmw kirjoitti:
kyllä 325 malleissa on ollut yleisesti männänrengasvikaa,eihän bmw foorumilla sellaisia huudella! eihän se BMW voi mennä rikki:) buhahhaahaaaa
kyllä siellä huudellaan kaikki mahdolliset viat mutta moisesta ei kukaan ole kuullutkaan mutta esim. harvinainen mutta mahdollinen dieseleiden läppävika on kaikkien tiedossa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
vei öljyä n. 1 litra/30 000 km

Nykyinen E90 330i facelift on vienyt öljyä vajaa 1 litra/20 000 km

Näin minulla.
Ilmianna
Jaa
Bemut ei ole kovinkaan laadukkaita nykyään.
Ilmianna
Jaa
Itseasiassa melko normaali... ei hätää jos ei polta öljyä, siis et pakoputkesta tulis jo sinertävää savua... Itsellä syö noin litran 1500 km kohden Teboilin öljyllä... Castrol on sit pysyny 5000 km ja sit litran lisäys... Mutta ajan silti hivenen halvemmilla Shellin öljyillä ja ihan ok toimii... Ja litran kulutus 1000-2000 kohden on ihan yleistä ja normaalia, jopa käyttöohjekirjakin ilmottaa sen normi määräksi jopa 2.0i Opel Vectrassa.

Aikasemmin omistin Toyota Avensiksen ja serkulla ja yhdellä kaverilla oli samanlainen, ja ihmeteltiin pitkään mikä niis on kun kaikki syö melkein koko öljymäärän koneesta pois öljynvaihtovälin aikana... Kysyttiin sitä Toyotan huollosta ja sano et niin pitääkin, että sit pitää huolestua jos ei katoa yhtään. Nykyaikasissa öljyissä ja moottoreissa kun osa öljystä haihtuu niin sanotusti. Ja Teboilin Goldis oli TM testis kaikista suurin haihtuvuus ja olikohan 3 suurin Diamondis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Unohtu laittaa tohon edelliseen tää seuraava linkki... Katsokaa vaikka tosta faktaa jos ette usko... http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoriöljy#Moottorin_.C3.B6ljynkulutus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ikäinen autosi on? katso ohjekirjasta valmistajan määrittämät laatuvaatimukset öljylle, ja jos ei oikea, vaihda oikean laatuluokan öljyyn. Kannattaa myös kokeilla toista öljymerkkiä, sekin monesti auttaa.
Ilmianna
Jaa
jolla ei ole varaa edes poikaystävälleen ostaa anustappia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
no on pemarissa männänrengas ongelmat jo yleisesti tiedossa! valmistaja siirtää vastuun öljynsyyhyn yms paskaan! toleranssit liian suuret tehtaalta lähtiessä ja männänrenkaat jotakin paskaa peltiä,siksi kuluvat ja katkeavat!

meillä huollossa joka viikko 3-4 pemua tulee korjattavaksi ja muille sitten sanotaan että" huollossa käytettiin"

huhhuh mitä kusetusta koko homma!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mekaanikko09 kirjoitti:
no on pemarissa männänrengas ongelmat jo yleisesti tiedossa! valmistaja siirtää vastuun öljynsyyhyn yms paskaan! toleranssit liian suuret tehtaalta lähtiessä ja männänrenkaat jotakin paskaa peltiä,siksi kuluvat ja katkeavat!

meillä huollossa joka viikko 3-4 pemua tulee korjattavaksi ja muille sitten sanotaan että" huollossa käytettiin"

huhhuh mitä kusetusta koko homma!
hahhahhaaaa!!!! ostakaa vaan sitä PRERIUM LAATUA niin hyvä tulee hehhehhh.....onhan tuo toki jo kovat kilometrit jo rullannutkin buhahahaaaaaaaaaaa!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
biistii kirjoitti:
hahhahhaaaa!!!! ostakaa vaan sitä PRERIUM LAATUA niin hyvä tulee hehhehhh.....onhan tuo toki jo kovat kilometrit jo rullannutkin buhahahaaaaaaaaaaa!!!!
Ja taas yksi surkea toyotero jauhaa paskaa minkä ehtii. Taisi toyonpakasta hajota moottori ja
moposta katketa ketjut etkä ole päässyt poikaystävä luokse toyohomo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3## kirjoitti:
Ja taas yksi surkea toyotero jauhaa paskaa minkä ehtii. Taisi toyonpakasta hajota moottori ja
moposta katketa ketjut etkä ole päässyt poikaystävä luokse toyohomo.
ei tojotalla oo tietääkseni homomainetta niinkuin bmw "pojilla" :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

325i iivari

mistä johtuu kohtuuton öljynsyönti kyseisessä autossa? 1000km ja litra menee diamondia,auttasko öljynmerkin vaihto? pajalla kertoivat että rengastus auttas mutta voiko 120tkm kohdalla renkaat olla poikki jo nyt? 325i koneissa tyyppivika renkaitten kuluneisuus/katkeaminen kuulema.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta