Lahti, homot

Mr. Hakoteillä

Pistäkääs kundit vinkkejä, miten Lahdesta vois löytää seuraa, kun ei ole edes "valtavirrasta poikkeavia" baareja... Olisiko vaikka radiomäellä jotain meinikiä?

54

9673

    Vastaukset

    • Lahti on

      deitti.net ja radiom kautta oon saanut seuraa, ja setan bileet, Lahden uimahallissakin saattaa olla

      • välillä ei ollu...

        Onko noita setan bileitä enää Lahessa ollenkaa???


      • Lahti on
        välillä ei ollu... kirjoitti:

        Onko noita setan bileitä enää Lahessa ollenkaa???

        En ole varma onko setan juhlia Lahdessa kun olen muuttanut pois kauan sitten. Tuo alla olevan kirjoituksen sana 'enää' kuulostaa sinänsä oudolta, koska ajan kanssa luulisi homoelämän päinvastoin kehittyvän ja lisääntyvän kuten monet muutkin virtaukset tekevät. Ja kun esimerkiksi Tampereella on homobaareja, niin luulisi Lahteenkin niiden sopivan. Paikkahan on Eteläisintä-Suomea ja kansainvälinen opiskelukeskus. Mutta homoelämän väheneminen tai jonkinlainen pysähtyminen, se kuulostaa oudolta. Jos siellä pysyvästi asuu, niin kuka nyt Hesan baareihin hetken mielijohteesta aina matkustaisi jos haluaa vaikka vaan yhdelle kaljalle vaikka yhteydet ovatkin parantuneet. Viime kesänä Karirannassa, yhdessä katulamppupylväässä, näin mainoksen tulevista homobileistä, mutta on sekin todella niukkaa, odotella sitten niitä.


      • kuollutta on
        Lahti on kirjoitti:

        En ole varma onko setan juhlia Lahdessa kun olen muuttanut pois kauan sitten. Tuo alla olevan kirjoituksen sana 'enää' kuulostaa sinänsä oudolta, koska ajan kanssa luulisi homoelämän päinvastoin kehittyvän ja lisääntyvän kuten monet muutkin virtaukset tekevät. Ja kun esimerkiksi Tampereella on homobaareja, niin luulisi Lahteenkin niiden sopivan. Paikkahan on Eteläisintä-Suomea ja kansainvälinen opiskelukeskus. Mutta homoelämän väheneminen tai jonkinlainen pysähtyminen, se kuulostaa oudolta. Jos siellä pysyvästi asuu, niin kuka nyt Hesan baareihin hetken mielijohteesta aina matkustaisi jos haluaa vaikka vaan yhdelle kaljalle vaikka yhteydet ovatkin parantuneet. Viime kesänä Karirannassa, yhdessä katulamppupylväässä, näin mainoksen tulevista homobileistä, mutta on sekin todella niukkaa, odotella sitten niitä.

        Eihän ole olemassa enää Lahden-koodiakaan, joka bileitä joskus piti. Lahdessa ei taida olla enää yhtään mitään homo-toimintaa...


      • Lahti on
        kuollutta on kirjoitti:

        Eihän ole olemassa enää Lahden-koodiakaan, joka bileitä joskus piti. Lahdessa ei taida olla enää yhtään mitään homo-toimintaa...

        Joo huomasin. Tarve on halukkaille johtajille niin kyllä sen takaisin saa.


    • Kakka-Jope

      Ja nopeeeennn!!

    • sivistyksen pariin

      Lahti? Eiks se ole se kaupunki, missä jenkkiraudat viilettää kaupungin keskustassa etelävaltioiden liput esillä? Näin oon parilta tutulta kuullut. Kuulostaa homon kannalta potentiaalisesti ikävältä paikalta... Hesan baareihin luulis pääsevän ainakin nopeasti junilla, eli ei tartte jäädä sen puoleen kärvistelemään huonon tarjonnan kanssa ;)

      • pirteee

        nyt kyllä alkaa mennä jo komiikan puolelle siis mitä helvettiä kuinka moni 24 hengaavista "hetero" sälleistä käy säänöllisesti vierailemassa gay palstoilla. meinaan vaan et jos mä olisin hetero pysyisin lähinnä kaukana tästä paikasta.


    • tsaarikettu

      Tervehdys.

      Viime viikolla juttelin yhden "entisen seta-aktivistin kanssa, ihan yleisesti ja Lahden alueella

      ja aika kauaksikin kartalla ulottuu tällähetkellä gay kulttuurin valkoinen täplä.

      Kouvolasta Heinolaan lahteen ja Hyvinkään suuntaa edelleen olis voimakas tilaus

      jonkinlaiselle järjestäytyneelle toiminnalle.


      Itse olen ollut tähän kesään asti niin "tekopyhä" tai jotain, etten ole halunnun

      irtoseksiä tai luontojuttuja harrrastaa.

      Fyysiset ja henkiset tarpeet kuitenkin niin kovat, että on ollut pakko lipsua.

      Toivoisin että seuramia tai illatsuja olisi, koska kurjalta tuntuu ajatus,

      että Minäkin vuosikymmenen päästä roikkuisin jossain radiomäellä.


      Paikka ei Minua sinänsä hirvitä, vaan ajatus anonyymiseuran sopimattomuudesta

      omaan makuun.

      Itellä toisaalta apljon ja yksinomaan hyviä kokemuksia.

      Tietty avoin luonne ja juttelevaisuus edesauttavat asiaa.

      Lahti väestödemografialtaan ja sosiaalihistoriltaan, sekä

      asukasmäärältää juuri aavistuksen liian pieni.

      Surullinen aivovuoto pääkaupunkiseudulle jatkuu.

      Tuomo

      • Jo kauan ihmetellyt

        Minua taas ihmetyttää homojen suhtautuminen toisiin homoihin esim baareissa. En tiedä onko vain lahtelainen ilmiö mutta täällä tuntuu olevan ihme kyräilymeininki.
        Baareista saa kyllä seksiseuraa, jos sellaista etsii, mutta muulla tavoin lahtelaisiin homoihin tuntuu olevan todella vaikea tutustua, edes baareissa.
        Onkohan se niin että täkäläisiä homoja ei kiinnosta ihmisessä muu kuin potentiaalinen seksi?
        Outoa!


      • sarikettutuomo
        Jo kauan ihmetellyt kirjoitti:

        Minua taas ihmetyttää homojen suhtautuminen toisiin homoihin esim baareissa. En tiedä onko vain lahtelainen ilmiö mutta täällä tuntuu olevan ihme kyräilymeininki.
        Baareista saa kyllä seksiseuraa, jos sellaista etsii, mutta muulla tavoin lahtelaisiin homoihin tuntuu olevan todella vaikea tutustua, edes baareissa.
        Onkohan se niin että täkäläisiä homoja ei kiinnosta ihmisessä muu kuin potentiaalinen seksi?
        Outoa!

        Ite en käy baareissa ja Lahde alueelle vasta muuttanut.

        Nyt kun jutellut ihmisten kanssa ja ekaa kertaa elämässä on asenne että "haku päällä"

        niin vajaassa viikossa tavannut kaksin kivaa kaveria.


        Eihän sitä elämässä koskaan tiedä mitä tapahtuu..

        Tuskin kummastakaan mitää elämänkumppania kehkeytyy, mutta

        ei paskempi vaihtoehto jos tulisi frendejä.

        asiasta toiseen;

        Törmäsin outoon tapaukseen ruokalassani Keväällä.

        Minulle ennen tuntematon mies kertoili juttuja naapuripöydässä,

        niin että miesten virneet ja katseet jättivät hieman sijaa epäilykselle.



        No, tieten siirsin lautaseni äijien pöytään ja kävin juttusille.

        No kuinka olakkaan tämä säätykierrossa alaspain vajonnut sananikkari

        heitti juttuja, jotka olivat taipumuksiini kohdistettuja ja saivat

        pöytäseurueen virnistelemään.

        Olin autuaan tietämätön ja vaihdoin alemille kierroksille,
        jutellen maatilan asioita ja arkipäiväisyyksiä, että sain
        tilannetta hieman hallintaan.


        Enköhän viime viikolla nähnyt saman miehen, tuon jutunkertojan,
        joka aiemassa vertaisverkossaan näitä homojuttujaan laukoi,
        tilanteessa joka kertoi että samssa veneessä ollaan.

        Hän eronnut ja aikuinen lapsi, mutta miehiin päinsiis kallellaan kuten minäkin.

        Kuinka voi odottaa normaalia neutraauliutta tai edes jotakin ihmisiltä jotka
        eivät näitä asioita joudu miettimään, kun homoveljetkin kaveriporukassa
        outtaavaat toisiaan, saadakset ties mitä arvonantoa ja miehisyyttään
        korostaakseen.

        Kyllä maalla on mukavaa..

        Itse kuulun vielä kaikenlaisiin muihinkin vähemmistöihin, omien jyrkkien
        mielipiteitteni vuoksi.

        Uskon jollain tasolla että homoja ja hetoraj pieni osa porukasta,

        ehkä niinä kymmenisen prosenttia molempia.

        Loput mielestäni niitä "normaaleita" eli joille kävisi periaatteessa kumpikin.

        Ympäristö ja yhteiskunnalliset normit, sitten muokkaavat tuosta

        porukasta ( tottakai itsekin halutessaan kehittyy ) näitä

        perus perheenäitejä ja nahkamiehiä, miten millonkin.

        Tietääkö kukaan muuten järkeviä deittipalstoja?

        Netlog ekan käynnin jälkeen aika perusmukavan tuntusta porukkaa,

        mut kun lukihäiriöni manifestoituu nettilukutaidottumuutena,

        niin en osaa oikein lähettää viestejä ja muuta, mitä

        nuoremmat osaa..


      • ,.,.,..,
        Jo kauan ihmetellyt kirjoitti:

        Minua taas ihmetyttää homojen suhtautuminen toisiin homoihin esim baareissa. En tiedä onko vain lahtelainen ilmiö mutta täällä tuntuu olevan ihme kyräilymeininki.
        Baareista saa kyllä seksiseuraa, jos sellaista etsii, mutta muulla tavoin lahtelaisiin homoihin tuntuu olevan todella vaikea tutustua, edes baareissa.
        Onkohan se niin että täkäläisiä homoja ei kiinnosta ihmisessä muu kuin potentiaalinen seksi?
        Outoa!

        Tuotas noin, onks sulla käyny mielessä, et homojen lisäksi miesseksi kiinnostaa myös bissejä? Ei nyt heti kuiteskaan paskota sinne omaan pesään?
        Jos miehet eivät ole halunneet puhua tai avautua, niin voihan se olla sekin syynä, että niillä on vaimo, lapset, työpaikka ja sukulaiset. Seksi ja muu elämä pidetään tiukasti erillään toisistaan, turvallisuussyistä.
        Tuohon asenteeseen törmää pikkupaikkakunnilla ja yhtä turhauttavaa on se, että seksin lisäksi mikään ei etene koskaan sitä seksiä pitemmälle. Ei sitten koskaan.


      • 10
        ,.,.,.., kirjoitti:

        Tuotas noin, onks sulla käyny mielessä, et homojen lisäksi miesseksi kiinnostaa myös bissejä? Ei nyt heti kuiteskaan paskota sinne omaan pesään?
        Jos miehet eivät ole halunneet puhua tai avautua, niin voihan se olla sekin syynä, että niillä on vaimo, lapset, työpaikka ja sukulaiset. Seksi ja muu elämä pidetään tiukasti erillään toisistaan, turvallisuussyistä.
        Tuohon asenteeseen törmää pikkupaikkakunnilla ja yhtä turhauttavaa on se, että seksin lisäksi mikään ei etene koskaan sitä seksiä pitemmälle. Ei sitten koskaan.

        No jaa. Onhan noita bissejä tullut tavattua, vuosia sitten kun olin vielä sinkku. Pointti oli vaan se että kuinka vaikeaa ihmisiin on tutustua jos ei hae sitä seksiä. Baareissa vaan vilkuillaan ja mulkoillaan tyyliin: meille vai teille?

        Eriteille...

        Paljon fiksumpaa olisi mennä juttelemaan reilusti, minusta ainakin olisi ihan kiva tutustua homoihin, kavereina.


    • tsaarikettu

      Itse vastasin ilmoituksen iskuri oliko net vai fi.

      Kaveri sanoi että on 19v lahtelainen ja ihan kilahtanut vanhempiin miehiin.

      Itse siis nelikymppinen.


      Keskustelu sujui ihan normaalisti kunnes laitoin kuvan jonka pyysi.


      En siis todellakaan ole mikään suohirviö, vaikken kylläkään ihana adoniskaan..


      Kundi laittoi samn kuvan jonka muistin nähneeni jo parinakin

      viime vuonna jossain.

      Löytöretki nettiin ja eikös tämä sma kuva ole joka deittipalstalla ja

      hakee vanhempia miehiä.

      Itse olen tullut elämässä niin monasti ryöstetyksi, kiristetyksi, pahoinpidellyksi jne

      että aika pahat tuli aavistukset.


      Kaverilla tai tällä nuorena esiintyvällä ilmoitus tämänkin Suomi24n

      deittipalstalla.

      Onko kukaan koskaan oikeasti tavnnut tätä ikuisesti nuorta kaveria,

      tai joutunut rikoksen uhriksi, kun kertonut liikaa henkilötietoja?


      Olen törmännyt tapauksiin joissa hima tai auto ratsattu, kun

      uhri saatu sovittuun mestaan.

      Tuskin kukaan kehtaa rikosilmoitusta tehdä kun tulee

      homoseuraa hakiessaan ryöstetyksi..


      Omat kokemukseni eivät muistini mukaan kylläkään liittyneet

      omaan suuntaumiseeni, vaan hieman huolettomaan

      käyttäytymiseen.


      Toisaalta tässä joku vuosi sitten pari Virolaispoikaa yritti

      ryöstöä, mutta joku yksityiskohta viesteissä

      sai hälytyskellot soimaan.

      Oli jotenkin liian hyvää ollakseen totta.

      Nuori hyvännäkönen ja haluun sua jne, ennen tapaamista


      Kun sitten kerroin olevana DTM edessä niin eikös toinen kiertänyt

      Annantalon puiston kautta taakseni, kun olin hieman syrjässä.

      Huomasin, ennen kuinkuin kolkkasivat, mut ehkä 9 päivää

      myöhemmin jotkut (samat?) laittoivat yhden professorin kylmäksi.




      Jo 1988 armeijassa ollessani yksi alokas joka aivan liikaa elämää kokenut,

      iski vanhempia miehiä viinaa saadakseen, kauhea oli kun puoli

      vuotta myöhemin kun kaveri oli tullut kengät veressä iltalomalta

      ja varpaat liki murtuneina, kuulin että tuntemattoman pahoinpitelemä

      ja potkittua herra oli kuollut vammoihinsa.

      Paikalliset poliisit kuulemma tiesivät millainen kaveri tämä Herra

      oli miehiään ja tapaus jäi kait selvittämättä.


      Itse olen selvinnyt tosi vähin vaurioin, mutta kurjaahan on

      että vielä viime vuonna ryöstetyksi tultuani, poliisi

      päätti jättää asian tutkimatta, eikä muistaakseni edes

      ekalla kerralla ottanut rikosilmoitusta vastaan.


      Kyllä seuraa kannatta hakea, mutta ehkä enemmän omaan aktiivisuuteensa

      ja harrastuksiin liittyen tai niiden avulla.

      Netti ihan hyvä keksintö, mutta liian hataralla pohjalla useimmat

      lähtevät ilmoittelemaan ja kuvittelemmaan että noin

      vain kivoja kavereita löytyy.


      Jos näitä ikäero tai muita epätavanomaisia juttuja, niin kyllä

      ehdottomast kannattaa eka kerta tavata ihan päivänvalossa, selvinpäin

      ja vaikkapa kahvin ja munkin ääressä.


      Hörhöt karsiutuu jo alkumetreillä ja vain yleensä fiksuimmat

      vaivautuvat tulemaan paikalle.

      Eihän siitä seksistäkään mitään tuppisuuna tule.

      Oikeat ihmiset eivät ole mitään erotiikkameedioita,

      kuten leffoissa, että tietäsivät mistä kumppani nauttii,

      ellei asioista puhuta.


      Rohkeasti vaan deittiin, chattiin ja baanalle kesäiloa etsimään,

      mut treffit mielstäni mielumin raflaan kun radiomäelle

    • Lahenhomo

      Lahessa on vuodesta 2011 asti toiminut Lahden Seta ry niminen yhdistys jonka toimintaan voi tutustua vaikkapa nettisivujen kautta osoitteessa www.lahdenseta.fi Toiminnassa on mukana myös paljon miehiä ja erityisesti päihteettömissä tapaamisissa ihmisiin tutustuu aivan erilailla kuin baarissa tai radiomäellä.

    • parnia

      Parnia

    • Anonyymi

      sit pääsis piireihin

    • Anonyymi

      Juna-asemalle, omena hotelliin Helsingissä ja kälyisten gay poikien baariin Helsingissä!

      • Anonyymi

        Iso peukku Nastolan gay ja bi alakulttuurille. Harmi että uimahalli on vielä kiinni.


    • Anonyymi

      Kesäsesonki alkaa jo huomenna.

      • Anonyymi

        Niinkö meinaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö meinaat

        Ei taida nyt ”kesäsesonki” tietää mistä on kyse ja mistä keskustellaan..


    • Anonyymi

      Kotibileissä se on mahdollista.

    • Anonyymi

      Mut mitä se ketään haittaa? Osa heteroistakin tekee ihan samaa ja syystä.

    • Anonyymi

      Älä välitä, ne on vaan kateellisia.

      • Anonyymi

        Ketkä?


      • Anonyymi

        Onpas seksikästä ei voi kun nauraa ahhahhaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas seksikästä ei voi kun nauraa ahhahhaaa

        Nauraa mille?


      • Anonyymi

        Kärpäsluokan bodattuja ei lasketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauraa mille?

        Kenkäfetissille!


    • Anonyymi

      Onko täällä vielä toimintaa?

      • Anonyymi

        Mistä hitosta tietäisimme onko siellä toimintaa.


      • Anonyymi

        Kiinnostais jos jotain olis lähipäivinä


    Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe