Voyager ZN 1300

"PAKSUun hurahtanut.

Aloitin moottoripyöräilyn nuorena komeana kossina vuonna 1984. Siitä saakka on alla kulunut
jos jonkinlaista "sahapukkia" Nyt pidettyäni muutaman vuoden taukoa, ja odoteltuani että pojat
kasvaa niihin mittoihin, ettei isäukon läsnäolo ole pakollista, vaan pikeminkin kiusallista, olen taas
noussut kaksipyöräisen päälle.

Tämän pyörän päätin ostaa jo vuonna 1984, jolloin siis aloitin motoilun lyömällä Suzuki GT 500:seen
sivulaukut jotka sitten tärisi kakstahtisen tahdissa, ja päättämällä hommata joskus tuon vuoden
komeimman ajopelin, joka oli siis tuo yllämainittu Kawasaki ZN 1300.

Nyt se on sitten pihassa, ja on varmaan aika kysellä et mitä mitä...? Eli pari kysymystä.

1.Mitä ihmeen nappeja ja näyttöjä tuo kate oikein pitää sisällään? (Löytyiskö linkkiä esim.
netistä?)
2.Mistä kellon saisi aikaan?
3.Voiko trippimittarin muuttaa kilometreiksi, kuten nopeusmittarin?
4.Kokemuksia tuosta kerhosta?

Kiitosta vaan jo etukäteen vastauksista.

60

3163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopokin..52

      lauantaina tuusulasta ehkä?? Palaan noihin muihin myöhemmin, haen sen toisen sieltä huomenna...

      • Paksuun hurahtanut

        Juu, tingin molempien hintoja, se 1200:nen tipahti €.4000:- heti jo sähköpostilla kysyttäessä, eli veikkaan
        sen lähtevän about €.3.500:- kun lasket rahat pöytään.Pak


    • jaawa...

      suosittelen pyörän myyntiä jos et muuten halua pitää sitä tappiin saakka, hinnat tulee kyseisessä mallissa alas jotta pauke käy..

      • Paksuun hurahtanut.

        Javan hinnat tippuu, no se oli tietysti vitsi, eihän kukaan ole niin urpo, et ilmoittaisi jonkun
        mallin hintojen tippuvan (tai nousevan) ilman kykyä perustella väitettään.

        Odotankin mielenkiinnolla perusteluitasi. (`c´,)


      • kaw,,h2
        Paksuun hurahtanut. kirjoitti:

        Javan hinnat tippuu, no se oli tietysti vitsi, eihän kukaan ole niin urpo, et ilmoittaisi jonkun
        mallin hintojen tippuvan (tai nousevan) ilman kykyä perustella väitettään.

        Odotankin mielenkiinnolla perusteluitasi. (`c´,)

        kyllä ne nykyään on niin urpoja, kaikki tippuu ja loppuu aikanaan..


      • Paksuun hurahtanut.
        kaw,,h2 kirjoitti:

        kyllä ne nykyään on niin urpoja, kaikki tippuu ja loppuu aikanaan..

        Eiköhän "paksu" ole saavuttanut jo pohjalukemat? Yleensä kaikille "ylilyönneille" on käynyt samoin
        "Möhkö" oli liian iso, Hondan ilmajäähdytteinen kuutonen oli liian leveä moottorinen, eikä
        paloilla säädettävine venttiileineen kelvannut kenellekään. Autoista esim. De lorean, oli liian
        tehoton, ja ruostumaton peltipinta mahdoton korjata.  


      • liian iso
        Paksuun hurahtanut. kirjoitti:

        Eiköhän "paksu" ole saavuttanut jo pohjalukemat? Yleensä kaikille "ylilyönneille" on käynyt samoin
        "Möhkö" oli liian iso, Hondan ilmajäähdytteinen kuutonen oli liian leveä moottorinen, eikä
        paloilla säädettävine venttiileineen kelvannut kenellekään. Autoista esim. De lorean, oli liian
        tehoton, ja ruostumaton peltipinta mahdoton korjata.  

        vähän kömpelö vain eikä sitä ole tarkoitettukaan minkään rimpulan ajettavaksi. Tekniikkalaji, sanoisin. Eikä CBX 1000 ole mielestäni liian leveä. Juuri nämä äärimmäisyydet tekevät näistä molemmista pyöristä tavoiteltuja klassikoita. Onneksi omat on hankittu jo vuosia sitten.


      • Paksuun hurahtanut.
        liian iso kirjoitti:

        vähän kömpelö vain eikä sitä ole tarkoitettukaan minkään rimpulan ajettavaksi. Tekniikkalaji, sanoisin. Eikä CBX 1000 ole mielestäni liian leveä. Juuri nämä äärimmäisyydet tekevät näistä molemmista pyöristä tavoiteltuja klassikoita. Onneksi omat on hankittu jo vuosia sitten.

        Ne piirttet joita pidettiin ennen huonoina/vanhanaikaisina, nousevatkin ajan kuluessa persoonallisiksi piirteiksi, joka nostaa ajoneuvon arvoa aina vaan. Gold wing oli aivan liian suuri, ja kömpelö (minulla on vanha MP-lehti, jossa koeajettiin ensimmäinen GL 1000. Ja tulos oli, "tämän mallin elinkaari jää varmasti lyhyeksi")

        Otetaan tähän kuviteltu esimerkki: Vuosi 1984 kaksi kaverusta päätti ostaa isot Kawasakit. Köyhempi joutui tyytymään jo 5-vuotta vanhaan malliin Kawasaki Z 1300. jolla oli huonot kallistusvarat, ja pirusti painoa.

        Sen sijaan kaveri jolla oli rahaa hieman enemän sai itselleen uuden, kevyen, järisyttävän nopean, ja urheilullisen katteen alle verhoilun, mustalla voimaa uhkuvalla moottorilla varustetun Kawasaki GPZ 1100:sen. Kaikin puolin komeamman, uuden aallon edustajan.

        Kuinkas sitten kävi? Kun tultiin 90-luvulle, Arto "Artsi" Nygvist näytti kaikille mihin "Möhkö" pystyy, ja yks´kaks huomattiin, että käytetyt möhköt maksoi saman kuin uutena ostettaessa. Kuinkas kävi ekan GPZ:n?
        18-tuuman eturengas, ja pieni kierrosmittari suuren nopeusmittarin varjossa teki pyörästä parissa vuodessa "vanhanaikaisen" suzukien esiteltyä GSX- mallistonsa. Hinta tippui parissa vuodessa 2/3-osaa, eikä ole vieläkään noussut "alennustilastaan"

        Ehkäpä parin vuoden sisään joku keksii tuon ensimmäisen "superpyöräviritelmän" historiallisen arvon? Toivotaan ainakin.


    • kih..

      painele joka nappia vuorotellen niin kyllä toimii kih...

    • hommannut

      mielummin perusmallin Möhkön. Noista katteellisista ei todennäköisesti koskaan tule niin haluttua kuin rakentelemattomasta pyörästä. Ja se taas vaikuttaa pyörän arvoon.

      • 175 jawa..

        näitä kate möhköjä taidettiin vain viedä usa markkinoille aikanaan ja sieltä niitä on rahdattu muutamia rahanteko mielessä härmään, mutta ei niillä rahaa tehrä, normi möhkö on eri asia..VAKIONA JA EI RÄPELLETTYNÄ! ei siinä mitään, ajeelehan niilläkin kohan ei pitkälleen vedä, saattaa olla että jää katteet saamatta, ei nimittäin uusia saa kun tekemällä ja pirusti euroja tiskiin..


      • Paksuun hurahtanut.

        Ei näillä tuloilla hommata pyöriä, joiden arvo on huipussa. Täytyy tyytyä vehkeeseen, joita on tehty vain muutamia satoja (kaikenkaikkiaan 4500, joista suurin osa 4-sylinterisiä)
        Maailmassa on aika vähän yhtä harvinaisia ajoneuvoja, ja varsinkin sellaisia joiden tekniset osat löytyvät (möhkön, ja joissain tapauksissa esim. Hondan tuutin osia) kaupan hyllystä. (ja sähkölaitteissa kytkentäkaaviot, ja runsaasti tilaa korjailla)

        Voihan se ollakin niin, että kun noista vajaasta tuhannesta "paksusta" on kaadettu päreiksi kolmasosa, ja riisuttu "Street fighter-möhköksi kolmasosa, niin jäljellä olevista "uniikeista" historian mauttomimmin varustelluista maantilaivoista, ei vieläkään makseta kuin puolet "möhkön" hinnasta (joita on silloin yhä reilut 10.000-liikenteessä). Ja jos näin käy, en silti ole hukannut rahojani, koska "paksu" maksaa tänä päivänä myös puolet "möhkön" hinnasta.


      • Paksuun hurahtanut.
        175 jawa.. kirjoitti:

        näitä kate möhköjä taidettiin vain viedä usa markkinoille aikanaan ja sieltä niitä on rahdattu muutamia rahanteko mielessä härmään, mutta ei niillä rahaa tehrä, normi möhkö on eri asia..VAKIONA JA EI RÄPELLETTYNÄ! ei siinä mitään, ajeelehan niilläkin kohan ei pitkälleen vedä, saattaa olla että jää katteet saamatta, ei nimittäin uusia saa kun tekemällä ja pirusti euroja tiskiin..

        Viittaan tuohon toiseen vastaukseeni, ja lisään vain et.

        Kuinka paljon enemän "möhköllä" joka maksaa tänään noin € 10.000:- tekee rahaa arvonnousulla lähivuosina, kuin vaikka kahdella "paksulla" jotka saa liki samaan hintaan kuin yhden "möhkön"? Siis noin suurinpiirtein?

        Onneksi noita katteita tuhoutuu yleensä vain puolelta, tai toiselta, jolloin ne ehjät muoviosat myydään yleensä hittosiin, ja rakennetaan kunnon street fighter- möhkö. Lasikuituosia nykyään tehdään jopa uudehkoihin pyöriin, (joihin osia saisi kaupastakin), mutta nykytekniikalla tulee halvemmaksi laminoida itse (ainakin täällä maalla) No onneksi paksua kiertää melkoinen metallikehikko, joten paikallaan kaadoista tulee yleensä vain pölyä pintaan, toisin kuin nykyisissä painon säästäjissä. (`c´,)


      • zi...
        Paksuun hurahtanut. kirjoitti:

        Ei näillä tuloilla hommata pyöriä, joiden arvo on huipussa. Täytyy tyytyä vehkeeseen, joita on tehty vain muutamia satoja (kaikenkaikkiaan 4500, joista suurin osa 4-sylinterisiä)
        Maailmassa on aika vähän yhtä harvinaisia ajoneuvoja, ja varsinkin sellaisia joiden tekniset osat löytyvät (möhkön, ja joissain tapauksissa esim. Hondan tuutin osia) kaupan hyllystä. (ja sähkölaitteissa kytkentäkaaviot, ja runsaasti tilaa korjailla)

        Voihan se ollakin niin, että kun noista vajaasta tuhannesta "paksusta" on kaadettu päreiksi kolmasosa, ja riisuttu "Street fighter-möhköksi kolmasosa, niin jäljellä olevista "uniikeista" historian mauttomimmin varustelluista maantilaivoista, ei vieläkään makseta kuin puolet "möhkön" hinnasta (joita on silloin yhä reilut 10.000-liikenteessä). Ja jos näin käy, en silti ole hukannut rahojani, koska "paksu" maksaa tänä päivänä myös puolet "möhkön" hinnasta.

        esim möhkön suosio rapakon takana 0 % en tiedä miksi suomessa, no ehkä siksi kun nyygvisti takapyörällä keikutteli hollannikkaat koivissa 200kmh mutta itse pyörähän on suht epä käytännöllinen liikenteessä, kulutus aika kova ja tekniikaltaan ei mikään luotettava! ps katotaas minkä paniikin tämmönen saa aikaisexi!


      • Paksuun hurahtanut
        zi... kirjoitti:

        esim möhkön suosio rapakon takana 0 % en tiedä miksi suomessa, no ehkä siksi kun nyygvisti takapyörällä keikutteli hollannikkaat koivissa 200kmh mutta itse pyörähän on suht epä käytännöllinen liikenteessä, kulutus aika kova ja tekniikaltaan ei mikään luotettava! ps katotaas minkä paniikin tämmönen saa aikaisexi!

        Kukaan tuskin vakavissaan väittää, että "möhkö" tai "paksu" pärjäisi ominaisuuksiltaan, uudemmille pyörille, mutta eipä sitä tee esimerkiksi autoista Jaguarin E-type:kään.

        Silti huonoista ajo-ominaisuuksista, ja valtavasta bensan kulutuksesta kärsivästä, ajastaan jääneestä autosta joutuu hyvinkin maksamaan uudehkon perheauton hinnan.

        Jos kaikki valitsisivat moottoripyöränsä "järkisyiden" perusteella, jokainen ajaisi 140km. huippunopeutta kulkevalla, maastokelpoisella, ja paljon kuljetuskapasiteettia omaavalla prätkällä.





        Onneksi ihan niin ei ole.


      • 15v linnas ajanu
        Paksuun hurahtanut kirjoitti:

        Kukaan tuskin vakavissaan väittää, että "möhkö" tai "paksu" pärjäisi ominaisuuksiltaan, uudemmille pyörille, mutta eipä sitä tee esimerkiksi autoista Jaguarin E-type:kään.

        Silti huonoista ajo-ominaisuuksista, ja valtavasta bensan kulutuksesta kärsivästä, ajastaan jääneestä autosta joutuu hyvinkin maksamaan uudehkon perheauton hinnan.

        Jos kaikki valitsisivat moottoripyöränsä "järkisyiden" perusteella, jokainen ajaisi 140km. huippunopeutta kulkevalla, maastokelpoisella, ja paljon kuljetuskapasiteettia omaavalla prätkällä.





        Onneksi ihan niin ei ole.

        ostin sen toisen, ja sain pelkän romun, tai saahan tään kuntoon, kun tilailee osia maailmalta, nyt on startti tulossa hollannista, sekin heidän viimeinen, kytkin solaa, ei tahdo irrottaa, saa nähdä saanko sen kuntoon, nesteet jo vaihdoin siihen, pumppu ei jotek´nkin pidä.. jos sait kellon aikaan, kerro kuinka???? hieman paskaa tää suhari myi, mutta vapaus maistuu nyt paremmalle, vaikka maksaa AIVAN varmasti kaikki osat, vaikka rempan teenkin itse..


      • 6 syl..
        Paksuun hurahtanut. kirjoitti:

        Ei näillä tuloilla hommata pyöriä, joiden arvo on huipussa. Täytyy tyytyä vehkeeseen, joita on tehty vain muutamia satoja (kaikenkaikkiaan 4500, joista suurin osa 4-sylinterisiä)
        Maailmassa on aika vähän yhtä harvinaisia ajoneuvoja, ja varsinkin sellaisia joiden tekniset osat löytyvät (möhkön, ja joissain tapauksissa esim. Hondan tuutin osia) kaupan hyllystä. (ja sähkölaitteissa kytkentäkaaviot, ja runsaasti tilaa korjailla)

        Voihan se ollakin niin, että kun noista vajaasta tuhannesta "paksusta" on kaadettu päreiksi kolmasosa, ja riisuttu "Street fighter-möhköksi kolmasosa, niin jäljellä olevista "uniikeista" historian mauttomimmin varustelluista maantilaivoista, ei vieläkään makseta kuin puolet "möhkön" hinnasta (joita on silloin yhä reilut 10.000-liikenteessä). Ja jos näin käy, en silti ole hukannut rahojani, koska "paksu" maksaa tänä päivänä myös puolet "möhkön" hinnasta.

        paksu? en oo ennen kuuluttkaan kawan 1300 sesta sanottavan paksu!! se on möhkö ja pulinat poijjes..


      • agostin...
        15v linnas ajanu kirjoitti:

        ostin sen toisen, ja sain pelkän romun, tai saahan tään kuntoon, kun tilailee osia maailmalta, nyt on startti tulossa hollannista, sekin heidän viimeinen, kytkin solaa, ei tahdo irrottaa, saa nähdä saanko sen kuntoon, nesteet jo vaihdoin siihen, pumppu ei jotek´nkin pidä.. jos sait kellon aikaan, kerro kuinka???? hieman paskaa tää suhari myi, mutta vapaus maistuu nyt paremmalle, vaikka maksaa AIVAN varmasti kaikki osat, vaikka rempan teenkin itse..

        kyll möhköi piisaa ku eurot vain riittää, olisit ostanna jawan on halpaa halpaa.. sano viron tyttö..


      • Paksuun hurahtanut
        6 syl.. kirjoitti:

        paksu? en oo ennen kuuluttkaan kawan 1300 sesta sanottavan paksu!! se on möhkö ja pulinat poijjes..

        Möhkö on möhkö, ja ollut jo -80 luvulta saakka. Kun möhkön selkään lyödään sata kiloa varusteita, olisi tietenkin sopivampi nimi möhkömpi, tai koska voyager on painavin japanilaisvalmisteinen pyörä kautta aikain, voisi nimi olla pareminkin möhköin.
        Kuitenkin kun kyselin saksassa asuvalta kaverilta voyageria (ei muuten löytynyt yhtään myytävää voyageria koko fritsin maalta) sain kuulla saksalaisten Z 1300 fanien kutsuvan kyseystä katettua versiota sanalla "dick" jonka suomalainen vastine on lähinnä "paksu" (en tiedä miksi sitä kutsutaan englannissa, mutta toivottavasti ei aivan samalla sanalla)
        Minusta "paksu" on ihan hyvä nimi tuolle metrin levyiselle, ja liki puolen tonnin keijukaiselle.


      • Paksuun hurahtanut.
        15v linnas ajanu kirjoitti:

        ostin sen toisen, ja sain pelkän romun, tai saahan tään kuntoon, kun tilailee osia maailmalta, nyt on startti tulossa hollannista, sekin heidän viimeinen, kytkin solaa, ei tahdo irrottaa, saa nähdä saanko sen kuntoon, nesteet jo vaihdoin siihen, pumppu ei jotek´nkin pidä.. jos sait kellon aikaan, kerro kuinka???? hieman paskaa tää suhari myi, mutta vapaus maistuu nyt paremmalle, vaikka maksaa AIVAN varmasti kaikki osat, vaikka rempan teenkin itse..

        Ikävä kuulla, minuakin "suhari" arveli petkuttavansa (ei tiennyt et olin jo päättänyt ostaa) myi täysin kunnossa olevan pyörän, jonka akku tyhjeni, jarrut reistasivat, ilmat vuoti iskareista ja öljyn merkkivalo vilkkoi.

        No akkukaapelien vaihdolla, ölynvaihdolla (ja kuittaamalla sen tehdyksi), startin ja jarrujen puhdistuksella sekä paineletkujen vaihdolla sai jo paljon aikaan.

        Nyt pääsen syksyyn, ja laittelen talvipakkasilla vähän tarkemin.

        Ainakin tähän 6-sylinteriseen käy suoraan hondan "tuutin" startti, joten varmaan saisit jotain osia halvemmalla siihenkin, jos etsit netistä vaihtoehtoja.

        Voimia vaan, pyörä on ainakin nätti.


      • voyager 1200
        Paksuun hurahtanut. kirjoitti:

        Ikävä kuulla, minuakin "suhari" arveli petkuttavansa (ei tiennyt et olin jo päättänyt ostaa) myi täysin kunnossa olevan pyörän, jonka akku tyhjeni, jarrut reistasivat, ilmat vuoti iskareista ja öljyn merkkivalo vilkkoi.

        No akkukaapelien vaihdolla, ölynvaihdolla (ja kuittaamalla sen tehdyksi), startin ja jarrujen puhdistuksella sekä paineletkujen vaihdolla sai jo paljon aikaan.

        Nyt pääsen syksyyn, ja laittelen talvipakkasilla vähän tarkemin.

        Ainakin tähän 6-sylinteriseen käy suoraan hondan "tuutin" startti, joten varmaan saisit jotain osia halvemmalla siihenkin, jos etsit netistä vaihtoehtoja.

        Voimia vaan, pyörä on ainakin nätti.

        kello pitäis saada aikaan, tuutin startti ei sovi, ne kiinnitykset ne kiinnitykset, ja pituus tietty, ettei onnistu päädyn vaihdolla. Toivoo sopii, että kytkimen jostain löytää, jos vaihtoon menee, vaikka vaikuttais olevan kahvan pumpussa se vika kylläkin. Kaunishan se on kuin karkki, konekin maalattu, pahemmat hapettumat piiloon...sellasta "fiksaamista" siellä harrastetaan, ja valehdellaan päin naamaa..


      • Paksuun hurahtanut
        voyager 1200 kirjoitti:

        kello pitäis saada aikaan, tuutin startti ei sovi, ne kiinnitykset ne kiinnitykset, ja pituus tietty, ettei onnistu päädyn vaihdolla. Toivoo sopii, että kytkimen jostain löytää, jos vaihtoon menee, vaikka vaikuttais olevan kahvan pumpussa se vika kylläkin. Kaunishan se on kuin karkki, konekin maalattu, pahemmat hapettumat piiloon...sellasta "fiksaamista" siellä harrastetaan, ja valehdellaan päin naamaa..

        Täytyy myöntää, et tämä yrittäjä vaikutti juuri sellaiselta, et kaupan kättelyn jälkeen täytyi ihan tarkistaa onko vihkisormus yhä omassa sormessa. (siitäkin huolimatta että se oli toisessa kädessä)

        Laitetaanko tämän firman nimi tähän näkyviin, kun kerran kaksi kahdesta asiakkaasta pitää miestä huijarina? Joo kyllä laitetaan.

        Eli ainakin meille kahdelle jäi sellainen kuva et: MP-tukku OY (Tuusula) kerää kaikki halvimmat, ja sitä kautta huonokuntoisimmat pyörät maailmalta, ja myy ne hintaan joka vaikuttaa edulliselta, kun sitä verrataan normaalikuntoisiin pyöriin. Ei kannata pitää liikkeen motoa ainoana vaihtoehtona, etenkin jos saapuu kauempaa ostoksille.


      • tunte,,
        Paksuun hurahtanut kirjoitti:

        Möhkö on möhkö, ja ollut jo -80 luvulta saakka. Kun möhkön selkään lyödään sata kiloa varusteita, olisi tietenkin sopivampi nimi möhkömpi, tai koska voyager on painavin japanilaisvalmisteinen pyörä kautta aikain, voisi nimi olla pareminkin möhköin.
        Kuitenkin kun kyselin saksassa asuvalta kaverilta voyageria (ei muuten löytynyt yhtään myytävää voyageria koko fritsin maalta) sain kuulla saksalaisten Z 1300 fanien kutsuvan kyseystä katettua versiota sanalla "dick" jonka suomalainen vastine on lähinnä "paksu" (en tiedä miksi sitä kutsutaan englannissa, mutta toivottavasti ei aivan samalla sanalla)
        Minusta "paksu" on ihan hyvä nimi tuolle metrin levyiselle, ja liki puolen tonnin keijukaiselle.

        möhkö se on sano miun sanoneen, ei ei kyllä se uraali on, möhkö se oli arghh, lääkintämies..lääkintämies..uraali se ol..


      • zz1100..
        Paksuun hurahtanut kirjoitti:

        Möhkö on möhkö, ja ollut jo -80 luvulta saakka. Kun möhkön selkään lyödään sata kiloa varusteita, olisi tietenkin sopivampi nimi möhkömpi, tai koska voyager on painavin japanilaisvalmisteinen pyörä kautta aikain, voisi nimi olla pareminkin möhköin.
        Kuitenkin kun kyselin saksassa asuvalta kaverilta voyageria (ei muuten löytynyt yhtään myytävää voyageria koko fritsin maalta) sain kuulla saksalaisten Z 1300 fanien kutsuvan kyseystä katettua versiota sanalla "dick" jonka suomalainen vastine on lähinnä "paksu" (en tiedä miksi sitä kutsutaan englannissa, mutta toivottavasti ei aivan samalla sanalla)
        Minusta "paksu" on ihan hyvä nimi tuolle metrin levyiselle, ja liki puolen tonnin keijukaiselle.

        saksalaiset ei ymmärrä möhköstä mitään, moiset tulitikulla leikkiät(lappi 1944) ajakaa vaan bemareilla ja kotonaan..moiset paksuperseet..


      • 1200 voyager
        Paksuun hurahtanut kirjoitti:

        Täytyy myöntää, et tämä yrittäjä vaikutti juuri sellaiselta, et kaupan kättelyn jälkeen täytyi ihan tarkistaa onko vihkisormus yhä omassa sormessa. (siitäkin huolimatta että se oli toisessa kädessä)

        Laitetaanko tämän firman nimi tähän näkyviin, kun kerran kaksi kahdesta asiakkaasta pitää miestä huijarina? Joo kyllä laitetaan.

        Eli ainakin meille kahdelle jäi sellainen kuva et: MP-tukku OY (Tuusula) kerää kaikki halvimmat, ja sitä kautta huonokuntoisimmat pyörät maailmalta, ja myy ne hintaan joka vaikuttaa edulliselta, kun sitä verrataan normaalikuntoisiin pyöriin. Ei kannata pitää liikkeen motoa ainoana vaihtoehtona, etenkin jos saapuu kauempaa ostoksille.

        nyt on sanottuna sitt, oliko paikalla silloin kun kävit tämä sanotaan nyt "kaiku", joka toistelee Matin sanomisia, on sellainen joomies, siinä rinnalla... sellainen oli paikalla, kun siellä asioin. Varmaankin jonkinlainen "todistaja".


      • PAKSUun hurahtanut.
        tunte,, kirjoitti:

        möhkö se on sano miun sanoneen, ei ei kyllä se uraali on, möhkö se oli arghh, lääkintämies..lääkintämies..uraali se ol..

        Toki kutsuisin mielelläni Voyageria "möhköksi" mutta aikoinaan oli hieman epäselvää oliko "ruisku möhkö" edes "möhkö" ollenkaan, vai kuuluiko tuo arvonimi pelkästään kaasariversiolle? Vuosien saatossa hyväksyttiin kuitenkin myös ruiskuversio aidoksi möhköksi.

        Mahtaakohan ns.aidot möhkömiehet olla valmiita ottamaan "paksua" möhköperheeseen?
        Mitähän ongelmia tuo se tosiasia, että suurin osa voyagereista on kuitenkin nelisylinterisiä, ja
        1200-kuutioisia? Pitäisikö niitä kutsua "minimöhköiksi"?

        Kun nyt kuitenkin näitä "möhkön" koneella valmistettuja voyagereita on enää vain muutamia satoja
        koko maailmassa, niin tuskinpa näistä kannattaa ottaa paiseita, olkoon vaikka "matkamöhkö" jonka
        nimen aikoinaan myöskin kuulin.

        Minun moto on ainakin lempinimeltään paksu. (sallittakoon se minulle, koska vaimoa ja/tai anoppia
        en sillä hellittelynimellä koskaan uskalla kutsua) (`c´,)


      • PAKSUun hurahtanut
        zz1100.. kirjoitti:

        saksalaiset ei ymmärrä möhköstä mitään, moiset tulitikulla leikkiät(lappi 1944) ajakaa vaan bemareilla ja kotonaan..moiset paksuperseet..

        Lievä yleistys...








        ...mutta aika pitkälti totta.


      • PAKSUun hurahtanut
        1200 voyager kirjoitti:

        nyt on sanottuna sitt, oliko paikalla silloin kun kävit tämä sanotaan nyt "kaiku", joka toistelee Matin sanomisia, on sellainen joomies, siinä rinnalla... sellainen oli paikalla, kun siellä asioin. Varmaankin jonkinlainen "todistaja".

        Sälli toi pyörän hotelille, ja alkoi kertoa miten kiire tässä olisi, kun hallilla jo "oikeat" ostajat odottelee käsimättöminä. (Eipä herätä epäilyksiä)

        Eli olihan hänellä ainakin joku autokuskina, mutta en juuri kuunnellut ukkojen jorinoita. Tarkastelin vain motoa, ja kun huomasin laukkujen lukkojen toimivan virta-avaimella, ja sisälaukkujen/alkuperäisen radion olevan tallessa, tiesin jo löytäneeni aihion josta rakenella/rakennuttaa ajan kanssa hieno pyörä.

        Sit vain hinta kohilleen ja nilkuttamaan kohti kotia tyhjällä akulla. Onneks kone ottaa virtansa suoraan kampiakselin päästä.

        Pistähän pyörä kuntoon, ja nähdään jossain kokoontumisajoissa. Otetaan sit kaljaa ja haukutaan paremin se huijari. (`c´,)


      • qriuqror
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Sälli toi pyörän hotelille, ja alkoi kertoa miten kiire tässä olisi, kun hallilla jo "oikeat" ostajat odottelee käsimättöminä. (Eipä herätä epäilyksiä)

        Eli olihan hänellä ainakin joku autokuskina, mutta en juuri kuunnellut ukkojen jorinoita. Tarkastelin vain motoa, ja kun huomasin laukkujen lukkojen toimivan virta-avaimella, ja sisälaukkujen/alkuperäisen radion olevan tallessa, tiesin jo löytäneeni aihion josta rakenella/rakennuttaa ajan kanssa hieno pyörä.

        Sit vain hinta kohilleen ja nilkuttamaan kohti kotia tyhjällä akulla. Onneks kone ottaa virtansa suoraan kampiakselin päästä.

        Pistähän pyörä kuntoon, ja nähdään jossain kokoontumisajoissa. Otetaan sit kaljaa ja haukutaan paremin se huijari. (`c´,)

        raittinen, oli vissiin jossain Joensuun seudulla, saahan sitä ajell kesällä ehkä.


    • ÅAKSUun hurahtanut

      Kävin klikkaamassa "naamakirjassa" itseni Voyager-fanisivuille. Nyt on perskeles neljä fania, kun minut ja vaimo lasketaan mukaan.

      HD:llä on esimerkiksi 704 392 fania???!!!

      Onko prätkäni jotenkin perin epämiellyttävä, vai olisiko tuo jonkinnäköinen merkki mallin harvinaisuudesta?

      Pakko se on olla harvinaisuuden syytä, ei kai kukaan edes oikeasti voi tykätä HD:stä? (mulla on ollut pari, ja koko ajan tuntui siltä, et nyt on tainnut imagonrakentajat kusettaa minua ihan oikeasti. (`c´,)

      • bonnevill..

        tilastot puhuu puolestaan, ei harvinaisuudella ole mitään tekemistä, mutta kyseinen fillarisi ei tule nousemann mihkään keräily juttuun koskaan, sillä normi möhkökin näyttää hiipuvan kuin rntisellä pojalla viisari, alas päin, no elämä jatkuu, mutta jos mahdollista niin rakenna siitä jokin tosi erikoinen rakkine niin saatat päästä takasivulle johkin juttuun joka kertoo epäonnistuneesta pyörän rakennuksesta päin persettä.. joo pitänee polokasta trumppa tulille ja jymistellä kohti oravanpyörää..


      • PAKSUun hurahtanut
        bonnevill.. kirjoitti:

        tilastot puhuu puolestaan, ei harvinaisuudella ole mitään tekemistä, mutta kyseinen fillarisi ei tule nousemann mihkään keräily juttuun koskaan, sillä normi möhkökin näyttää hiipuvan kuin rntisellä pojalla viisari, alas päin, no elämä jatkuu, mutta jos mahdollista niin rakenna siitä jokin tosi erikoinen rakkine niin saatat päästä takasivulle johkin juttuun joka kertoo epäonnistuneesta pyörän rakennuksesta päin persettä.. joo pitänee polokasta trumppa tulille ja jymistellä kohti oravanpyörää..

        Tähän voisi pistää aika pahankin huomautuksen ihmisistä, jotka ajelevat trumpalla, koska eivät koskaan saaneet pan headia, mutta olkoon.

        Hyviä ajokelejä, muista pistää purut alle öljyvuotojen varalle. (`c´,)


      • 1200 VoyaG
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Tähän voisi pistää aika pahankin huomautuksen ihmisistä, jotka ajelevat trumpalla, koska eivät koskaan saaneet pan headia, mutta olkoon.

        Hyviä ajokelejä, muista pistää purut alle öljyvuotojen varalle. (`c´,)

        vakiona se perässä vedettävä magneetti, joka keräilee irto-osia.., sellaineen lumikolatyyliseen juttuun...


      • NORTON..
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Tähän voisi pistää aika pahankin huomautuksen ihmisistä, jotka ajelevat trumpalla, koska eivät koskaan saaneet pan headia, mutta olkoon.

        Hyviä ajokelejä, muista pistää purut alle öljyvuotojen varalle. (`c´,)

        trumpalla ajeltiin jo silloin kun isäsi hyppi isänsä palleissa ja tuumi jotta alla taitaa olla triumppui kun noin kivasti meikäläistä tutistaa jotta kawasaki on syntynyt aivan eri aikaan kun motopyörät keksittiin ps, nyky trumppa ei vuoda yhtään enempää kuin MÖHKÖ ,VAI PÖHKÖKÖ SE OLI..


      • PAKSUun hurahtanut
        NORTON.. kirjoitti:

        trumpalla ajeltiin jo silloin kun isäsi hyppi isänsä palleissa ja tuumi jotta alla taitaa olla triumppui kun noin kivasti meikäläistä tutistaa jotta kawasaki on syntynyt aivan eri aikaan kun motopyörät keksittiin ps, nyky trumppa ei vuoda yhtään enempää kuin MÖHKÖ ,VAI PÖHKÖKÖ SE OLI..

        Tämähän on totta todellakin. Ensimmäiset Triumphithan tuli tehtaasta ulos jo v. 1902. Kantaen ylpeänä merkintää Nro.1

        Hienoa, ettei uudet trumpat vuoda öljyä (en osannut aavistaakaan) Ja Triumph Rocket, tulee jopa olemaan yksi aikansa merkittävistä moottoripyöristä. Kun Rocketit ovat "paksun" tavoin museoiässä, tulee joku tämän päivän nuorista, lunastamaan itselleen antamansa lupauksen, "ton mä haluan vielä joskus", ja ostaa vanhan rocetin..

        Varmaan hänkin kirjoittaa aikanaan, miten hienoa on omistaa trumppa. Sitten hän saa vastauksia "asiantuntijoilta" jotka arvostavat pyörässään "vuotamatonta konetta" ja kyselevät naureksien "onko takana magneettia, irto-osien varalta"?

        Tämä tulevaisuuden trumppamies sitten istuu koneen ääressä, ja miettii "Kuinkahan nuo saisi ymmärtämään harrasteajoneuvon ideologia?" mutta naurahtaen sitten luovuttaa ajatellen "ei voi kauhalla vaatia, jos on vain lusikalla annettu".


      • MW-agus..
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Tämähän on totta todellakin. Ensimmäiset Triumphithan tuli tehtaasta ulos jo v. 1902. Kantaen ylpeänä merkintää Nro.1

        Hienoa, ettei uudet trumpat vuoda öljyä (en osannut aavistaakaan) Ja Triumph Rocket, tulee jopa olemaan yksi aikansa merkittävistä moottoripyöristä. Kun Rocketit ovat "paksun" tavoin museoiässä, tulee joku tämän päivän nuorista, lunastamaan itselleen antamansa lupauksen, "ton mä haluan vielä joskus", ja ostaa vanhan rocetin..

        Varmaan hänkin kirjoittaa aikanaan, miten hienoa on omistaa trumppa. Sitten hän saa vastauksia "asiantuntijoilta" jotka arvostavat pyörässään "vuotamatonta konetta" ja kyselevät naureksien "onko takana magneettia, irto-osien varalta"?

        Tämä tulevaisuuden trumppamies sitten istuu koneen ääressä, ja miettii "Kuinkahan nuo saisi ymmärtämään harrasteajoneuvon ideologia?" mutta naurahtaen sitten luovuttaa ajatellen "ei voi kauhalla vaatia, jos on vain lusikalla annettu".

        rocketin moottori on varmaankin niitä rumipia koneita ulkoisesti, on ihan kuin jotain olisi jäänyt kesken, muuten nätti laite jos tillalla olisi vaikka MÖHKÖN tyylinen rivi 6 nen..mutta muuten katettu möhkö on RUMILUS verraten vaikka goldwingin autoihin kahdella pyörällä..


      • PAKSUun hurahtanut
        MW-agus.. kirjoitti:

        rocketin moottori on varmaankin niitä rumipia koneita ulkoisesti, on ihan kuin jotain olisi jäänyt kesken, muuten nätti laite jos tillalla olisi vaikka MÖHKÖN tyylinen rivi 6 nen..mutta muuten katettu möhkö on RUMILUS verraten vaikka goldwingin autoihin kahdella pyörällä..

        Rocetin moottori on "toispuoleisena" todellakin ruma, mutta se tulee olemaan "persoonallinen" piirre vuosien päästä.

        Voyager taas ei ole ruma verrattuna Hondan moottorisohviin. Se on yksi historian suurista ylilyönneistä. Etsipä huviksesi kuva mittaristosta, se on ajan hengen mukaan sekoitus ritari ässän autosta ja Star trekin aluksen komentosillasta. Kun Hondan uutuus GL 1200 piti lyödä omalla alallaan, eli luxuksella, mentiin yli ja komeasti. painoa 1/2-tonnia, leveyttä metrin verran, ja korkeutta sen verran, että kauempaa vehje näyttää kapealta, huolimatta levennyksistä moottorin molemin puolin (möhkön 6 sylinteriä rivissä 20cm. katteita alhaalla.)

        Kompressori, sisälaukut, radio/radiopuhelimet, peili kontissa ja vaikka koteloita sivulaukkujen päällä, voisi jopa pitää turhuuden ylistyksenä. Kun tämä komeus nostettiin 110/140 18-tuuman pyörille alkaa kokonaisuus näyttää suorastaan koomiselta.

        Eli summasummarum. huolimatta siitä että kyseessä on ajopeli jonka ajo-ominaisuuksia suomen "routaheittoteillä" on vaikea lyödä monella nykypyörälläkin (suoraan ajaessa (`c´,)) on se myös ajopeli josta kuvaus "RUMILUS" on yhtä suurta väheksyntää, kuin sanoa vaikka Seppo Rätyä hieman huonosti metroseksuaaliseen seuraan sopivaksi.

        No ehkä se sopiikin siksi hyvin kaltaisilleni ukoille, joiden naamataulu saa maidonkin happanemaan ja jotka vetää verkkarit jalkaan kapakkaan lähtiessä. Totta puhuen en tuntisi oloani kovinkaan kotoisaksi vaikkapa karmiinin punaisen Gold Wingin selässä, oli pakki, tai ei.


      • winkkeli..
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Rocetin moottori on "toispuoleisena" todellakin ruma, mutta se tulee olemaan "persoonallinen" piirre vuosien päästä.

        Voyager taas ei ole ruma verrattuna Hondan moottorisohviin. Se on yksi historian suurista ylilyönneistä. Etsipä huviksesi kuva mittaristosta, se on ajan hengen mukaan sekoitus ritari ässän autosta ja Star trekin aluksen komentosillasta. Kun Hondan uutuus GL 1200 piti lyödä omalla alallaan, eli luxuksella, mentiin yli ja komeasti. painoa 1/2-tonnia, leveyttä metrin verran, ja korkeutta sen verran, että kauempaa vehje näyttää kapealta, huolimatta levennyksistä moottorin molemin puolin (möhkön 6 sylinteriä rivissä 20cm. katteita alhaalla.)

        Kompressori, sisälaukut, radio/radiopuhelimet, peili kontissa ja vaikka koteloita sivulaukkujen päällä, voisi jopa pitää turhuuden ylistyksenä. Kun tämä komeus nostettiin 110/140 18-tuuman pyörille alkaa kokonaisuus näyttää suorastaan koomiselta.

        Eli summasummarum. huolimatta siitä että kyseessä on ajopeli jonka ajo-ominaisuuksia suomen "routaheittoteillä" on vaikea lyödä monella nykypyörälläkin (suoraan ajaessa (`c´,)) on se myös ajopeli josta kuvaus "RUMILUS" on yhtä suurta väheksyntää, kuin sanoa vaikka Seppo Rätyä hieman huonosti metroseksuaaliseen seuraan sopivaksi.

        No ehkä se sopiikin siksi hyvin kaltaisilleni ukoille, joiden naamataulu saa maidonkin happanemaan ja jotka vetää verkkarit jalkaan kapakkaan lähtiessä. Totta puhuen en tuntisi oloani kovinkaan kotoisaksi vaikkapa karmiinin punaisen Gold Wingin selässä, oli pakki, tai ei.

        johan poika lorun kirjotti, ethän vaan ole ammatiltas kirjojen parissa silmämunat sentin pihalla tynämöstä jokin luku toukka ja ajaa tosiaankin möhköllä jos oikein ymmärrän, kyllä japsi inssit on matkapyörien kunkkuja niitä kehitellessään, ei siinä perse puudu eikä kännyt hikoile kun wingillä matkaa tekee sen on todennut alan lehdistö näitä testejä tehdessään aina kun uusi winkkeli testin käy läpi ja voittaa ne aina..


      • PAKSUun hurahtanut
        winkkeli.. kirjoitti:

        johan poika lorun kirjotti, ethän vaan ole ammatiltas kirjojen parissa silmämunat sentin pihalla tynämöstä jokin luku toukka ja ajaa tosiaankin möhköllä jos oikein ymmärrän, kyllä japsi inssit on matkapyörien kunkkuja niitä kehitellessään, ei siinä perse puudu eikä kännyt hikoile kun wingillä matkaa tekee sen on todennut alan lehdistö näitä testejä tehdessään aina kun uusi winkkeli testin käy läpi ja voittaa ne aina..

        Aston martin DB 5 vuodelta 1965 on epäilemättä kuuluisin James Bondin käyttämistä autoista. Upea kiesi, mahtava ajettava, voittaa ajo-ominaisuuksissa yhäkin esimerkiksi Ford fokuksen ja jopa Seat ibitsan. Mutta vertailu ferrarin enzoon, tai vaikkapa vain uusiin porschen isoihin pyssyihin, on suorastaan epäreilua.

        Samoin putkirunkoisen kierroskoneella varustetun 80-luvun hirvityksen vertaaminen nyky moottorisohviin on vähintäänkin kyseenalaista. Toki todellisuus ja koeajot voivat antaa kovin virheellistäkin tietoa. Esimerkiksi kun Honda CBR 1000 sai leveämmät renkaat, ja matalamman profiilin, olikin suuri yllätys, että suomen urateillä paremin pärjäsi kapearenkainen vanha malli.

        Kehitys kehittyy, onhan Wingin takajarrun polkemisen vaikutus myös etujarruun, helpottava paranus kaikille niille tyypillisille Wingikuskeille, jotka ei osaa käyttää etujarrua (lähinnä USAssa). Pakki on kova sana ja raitisilmatuulettimet varmaan paikallaan. Mutta mutta, joku typerys ajaa mielummin vaikka vanhalla Aston Marttinilla, tai joku ajaa japanilaisella pyörällä, ja kuuntelee sisäänpäin naureskellen asiantuntijoita jotka julistavat "minä se ostan joku päivä myös MP:n, mutta se on Harley, kun mulle ei huonompi kelpaa.


      • EMW 350
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Aston martin DB 5 vuodelta 1965 on epäilemättä kuuluisin James Bondin käyttämistä autoista. Upea kiesi, mahtava ajettava, voittaa ajo-ominaisuuksissa yhäkin esimerkiksi Ford fokuksen ja jopa Seat ibitsan. Mutta vertailu ferrarin enzoon, tai vaikkapa vain uusiin porschen isoihin pyssyihin, on suorastaan epäreilua.

        Samoin putkirunkoisen kierroskoneella varustetun 80-luvun hirvityksen vertaaminen nyky moottorisohviin on vähintäänkin kyseenalaista. Toki todellisuus ja koeajot voivat antaa kovin virheellistäkin tietoa. Esimerkiksi kun Honda CBR 1000 sai leveämmät renkaat, ja matalamman profiilin, olikin suuri yllätys, että suomen urateillä paremin pärjäsi kapearenkainen vanha malli.

        Kehitys kehittyy, onhan Wingin takajarrun polkemisen vaikutus myös etujarruun, helpottava paranus kaikille niille tyypillisille Wingikuskeille, jotka ei osaa käyttää etujarrua (lähinnä USAssa). Pakki on kova sana ja raitisilmatuulettimet varmaan paikallaan. Mutta mutta, joku typerys ajaa mielummin vaikka vanhalla Aston Marttinilla, tai joku ajaa japanilaisella pyörällä, ja kuuntelee sisäänpäin naureskellen asiantuntijoita jotka julistavat "minä se ostan joku päivä myös MP:n, mutta se on Harley, kun mulle ei huonompi kelpaa.

        olisikohan että etujarrun puristaminen vaikattaa taka jarruun eikä toiste päin!! olen seurrannut näitä palstoja aina kun muistan, mutta tämä keskustelu on mielenkiintoisin sitten toisen maailman-sodan. Jatkakkaa taistelua paremmuudesta sillä paras voittaa ja paras palkitaan voittaja mitallilla (vuotavalla venttiilillä hattuineen)lopussa!!


      • keulii
        EMW 350 kirjoitti:

        olisikohan että etujarrun puristaminen vaikattaa taka jarruun eikä toiste päin!! olen seurrannut näitä palstoja aina kun muistan, mutta tämä keskustelu on mielenkiintoisin sitten toisen maailman-sodan. Jatkakkaa taistelua paremmuudesta sillä paras voittaa ja paras palkitaan voittaja mitallilla (vuotavalla venttiilillä hattuineen)lopussa!!

        Minulle moottoripyörät ja moottoripyöräily on tunnepuolen juttu. Tallissa on 1 vähän uudempi muoviluoti ja pari vanhusta. Nykypyörillä ajelu on helppoa eikä kädet juuri likaannu korjatessa. Vanhukset vaativat hellyyttä ja huolenpitoa. Ehkäpä juuri siksi ei nykypyörään, vaikka se on kuinka suorituskykyinen ja hieno ja muittenkin haluama, synny mitään sidosta. Se on vain kulutustavara joka parin vuoden kuluttua on paaliin valmis.
        Näin ei ole -70 tai -80 luvun pyörien laita. Siltä aikakaudelta löytyy paljon hienoja laitteita jotka ovat klassikoita (tuutti,cbx, z1,h1&2,möhkö,gpz turbo, vesipyssy, gsx-r,jytäri,
        v-max,bonneville jne) Mitkäs nykypyörät ovat saamassa klassikkostatuksen ? Ei monikaan.
        Nykyään kaikki tavarat ovat samaa tuubaa vähän kuin nykymusiikkikin, lady gagaa ei kukaan muista 5 vuoden kuluttua mutta Smoke on the wateria hoilaa kaikki.

        Koetetaan vain kunnioittaa kaikkia omissa pyörävalinnoissaan, kaikkeen kai löytyy peruste kun oikein etsii. Tosin olen sitä mieltä että Gold Wing vanteissa vilkkuvilla valoilla on homosohva-arvonimen arvoinen. Ja Harleyn osto on kuin ostaisi mustavalkoisen telkkarin... Different strokes for different folks.


      • PAKSUun hurahtanut
        EMW 350 kirjoitti:

        olisikohan että etujarrun puristaminen vaikattaa taka jarruun eikä toiste päin!! olen seurrannut näitä palstoja aina kun muistan, mutta tämä keskustelu on mielenkiintoisin sitten toisen maailman-sodan. Jatkakkaa taistelua paremmuudesta sillä paras voittaa ja paras palkitaan voittaja mitallilla (vuotavalla venttiilillä hattuineen)lopussa!!

        Kyllä se takajarru vaikuttaa toiseen etulevyyn, joka on tehty sen takia, että (ainakin USAssa) iso osa
        Wingikuskeista ei uskalla käyttää etujarrua ollenkaan, kun pelottaa et pyörä menee ympäri. (Bombersien
        syytä)

        Olis kiva olla ollu kärpänen katossa, kun Kawasakin "iso pomo" kysyi palaverissa 80-luvun puolessa välissä et: "Kenen olisi pitänyt huomata, et tyypillisille "moottorisohva-asiakkaille" ei voi tarjota 1/2-tonnin moottoripyörää, jossa on iso kierroskone?"

        Täytyy tunnustaa, et kysymykseni "paksun" mittareiden toiminnasta on levinnyt hieman laaja-alaiseksi.
        Eipä silti hauskaahan tällaisen keskustelun kuljettaminen on, vaikka vieläkään en saa kelloa aikaan, tai
        ymmärrä tankin päällä olevien mittareiden tarkoitusta? (`c,´) No odotellaan.


      • Kawamiehelle
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Kyllä se takajarru vaikuttaa toiseen etulevyyn, joka on tehty sen takia, että (ainakin USAssa) iso osa
        Wingikuskeista ei uskalla käyttää etujarrua ollenkaan, kun pelottaa et pyörä menee ympäri. (Bombersien
        syytä)

        Olis kiva olla ollu kärpänen katossa, kun Kawasakin "iso pomo" kysyi palaverissa 80-luvun puolessa välissä et: "Kenen olisi pitänyt huomata, et tyypillisille "moottorisohva-asiakkaille" ei voi tarjota 1/2-tonnin moottoripyörää, jossa on iso kierroskone?"

        Täytyy tunnustaa, et kysymykseni "paksun" mittareiden toiminnasta on levinnyt hieman laaja-alaiseksi.
        Eipä silti hauskaahan tällaisen keskustelun kuljettaminen on, vaikka vieläkään en saa kelloa aikaan, tai
        ymmärrä tankin päällä olevien mittareiden tarkoitusta? (`c,´) No odotellaan.

        kysellä tekniikkapuolen juttuja on Kawazi.net


      • voyager1200-89
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Kyllä se takajarru vaikuttaa toiseen etulevyyn, joka on tehty sen takia, että (ainakin USAssa) iso osa
        Wingikuskeista ei uskalla käyttää etujarrua ollenkaan, kun pelottaa et pyörä menee ympäri. (Bombersien
        syytä)

        Olis kiva olla ollu kärpänen katossa, kun Kawasakin "iso pomo" kysyi palaverissa 80-luvun puolessa välissä et: "Kenen olisi pitänyt huomata, et tyypillisille "moottorisohva-asiakkaille" ei voi tarjota 1/2-tonnin moottoripyörää, jossa on iso kierroskone?"

        Täytyy tunnustaa, et kysymykseni "paksun" mittareiden toiminnasta on levinnyt hieman laaja-alaiseksi.
        Eipä silti hauskaahan tällaisen keskustelun kuljettaminen on, vaikka vieläkään en saa kelloa aikaan, tai
        ymmärrä tankin päällä olevien mittareiden tarkoitusta? (`c,´) No odotellaan.

        taas, tilasin manuaalin tähän 1200:seen ehkäpä siinä on jotain kellostakin, startti tulee myös Usa:sta lähempää ei löytyny. Kruise ihme kyllä toimii, entäs sulla? Tein nimittäin k7:n startista väliaikaisen, piti vaan kääntää pyörimis-suunta, ja rakentaa kiinnitys..kaikeen sitä ihminen ryhtyy, onneks lähtee käyntiin, kun menee yli puristuksen, ei tuo sitä jaksais pyörittää kunnolla. Voin opettaa starttimoottorin suunnanvaihtoa, sitä tarvitseville, kun olen kerran "mahdottoman" tehnyt.
        Juttu tosiaan rönsyää vaikka minne, alkuperäisestä. Olisit kuulemma halunnut sen selkänojan, se on erittäin epäkäytännöllinen, jos ajaa vähänkin pidemmän lenkin, se kun ei anna tilaa liikkua satulassa mihinkään.


      • PAKSUun hurahtanut
        voyager1200-89 kirjoitti:

        taas, tilasin manuaalin tähän 1200:seen ehkäpä siinä on jotain kellostakin, startti tulee myös Usa:sta lähempää ei löytyny. Kruise ihme kyllä toimii, entäs sulla? Tein nimittäin k7:n startista väliaikaisen, piti vaan kääntää pyörimis-suunta, ja rakentaa kiinnitys..kaikeen sitä ihminen ryhtyy, onneks lähtee käyntiin, kun menee yli puristuksen, ei tuo sitä jaksais pyörittää kunnolla. Voin opettaa starttimoottorin suunnanvaihtoa, sitä tarvitseville, kun olen kerran "mahdottoman" tehnyt.
        Juttu tosiaan rönsyää vaikka minne, alkuperäisestä. Olisit kuulemma halunnut sen selkänojan, se on erittäin epäkäytännöllinen, jos ajaa vähänkin pidemmän lenkin, se kun ei anna tilaa liikkua satulassa mihinkään.

        Toistaiseksi on korjattu (lue korjautettu) etujarrut ja vaidettu kaikki nesteet. Vielä täytyy etsiä akulle virtaa. (laturiahan tässä ei ole.) Sit sillä jo pääsee syksyyn, ja sit kiitellä luojoonsa jotta on antanut kaverin joka opetteli "tietokonejutut" 80-luvulla, ja lähinpänä huolto/korjaus -paikkana Heikkisen Jarmon MP-mesta.

        (`c´,)


      • 1200voyag
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Toistaiseksi on korjattu (lue korjautettu) etujarrut ja vaidettu kaikki nesteet. Vielä täytyy etsiä akulle virtaa. (laturiahan tässä ei ole.) Sit sillä jo pääsee syksyyn, ja sit kiitellä luojoonsa jotta on antanut kaverin joka opetteli "tietokonejutut" 80-luvulla, ja lähinpänä huolto/korjaus -paikkana Heikkisen Jarmon MP-mesta.

        (`c´,)

        laitoin sinne kawa sivulle linkin, mistä löydät manuaalin siihenkin, kuten vissiin kaikkiin koneisiin, mitä tehty on:)


      • PAKSUun hurahtanut
        1200voyag kirjoitti:

        laitoin sinne kawa sivulle linkin, mistä löydät manuaalin siihenkin, kuten vissiin kaikkiin koneisiin, mitä tehty on:)

        Mitäpä tuollaisen otsikon alle enää kirjoittaisi? Sähkölaitteet oli muuten kaikki kunnossa, (molemat laturit ja jännitteen säätimet) virta vaan hävisi liitiimissä, ja akku taas latautui, kun tuli irroteltua ja kiinnitettyä tarpeeks monta johtonippua. Pitänee upottaa koko vehje CRC:hen?


      • Kawaisti.
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Mitäpä tuollaisen otsikon alle enää kirjoittaisi? Sähkölaitteet oli muuten kaikki kunnossa, (molemat laturit ja jännitteen säätimet) virta vaan hävisi liitiimissä, ja akku taas latautui, kun tuli irroteltua ja kiinnitettyä tarpeeks monta johtonippua. Pitänee upottaa koko vehje CRC:hen?

        Oli muuten hyvä ketju.
        Hyviä kilometrejä.


      • 1200 kawa zg voyag
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Mitäpä tuollaisen otsikon alle enää kirjoittaisi? Sähkölaitteet oli muuten kaikki kunnossa, (molemat laturit ja jännitteen säätimet) virta vaan hävisi liitiimissä, ja akku taas latautui, kun tuli irroteltua ja kiinnitettyä tarpeeks monta johtonippua. Pitänee upottaa koko vehje CRC:hen?

        Kello pelittää, laitoin muka yksityisviestin kawazista, vaan tulikos perille??


      • PAKSUun hurahtanut.
        Kawaisti. kirjoitti:

        Oli muuten hyvä ketju.
        Hyviä kilometrejä.

        Eiköhän lähdetä koko lössi tien päälle. Keksitään uusia aiheita syksymmällä.


      • aniit..
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Mitäpä tuollaisen otsikon alle enää kirjoittaisi? Sähkölaitteet oli muuten kaikki kunnossa, (molemat laturit ja jännitteen säätimet) virta vaan hävisi liitiimissä, ja akku taas latautui, kun tuli irroteltua ja kiinnitettyä tarpeeks monta johtonippua. Pitänee upottaa koko vehje CRC:hen?

        paras konsti olisi DYNAMIITTI 20KG ja esitys voisi alkaa, olis porukal hilpeys korkia..


      • PAKSUun hurahtanut
        aniit.. kirjoitti:

        paras konsti olisi DYNAMIITTI 20KG ja esitys voisi alkaa, olis porukal hilpeys korkia..

        Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta pyörästä olet yrittänyt korjata kosketushäiriöitä, neuvomallasi tavalla. Oletko kenties alan ammattilainen? Löytyykö netistä jopa korjaamosi kotisivut?

        Tuo sinäkin kosketushäiriöinen pyöräsi "rehellisen Reinon" MP-korjaamoon. Reino räjäyttää vian pois. Nopea palvelu, ongelma korjaantuu takuulla yli 2000m/s. nopeudella. Takuu, ettei kosketushäiriöitä enää esiinny kyseisessä pyörässä.

        ja pienellä loppuun kirjoitettu.

        Rehellinen Reino ei vastaa korjauksen mahdollisista sivuvaikutuksista.


      • pshh....
        PAKSUun hurahtanut kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta pyörästä olet yrittänyt korjata kosketushäiriöitä, neuvomallasi tavalla. Oletko kenties alan ammattilainen? Löytyykö netistä jopa korjaamosi kotisivut?

        Tuo sinäkin kosketushäiriöinen pyöräsi "rehellisen Reinon" MP-korjaamoon. Reino räjäyttää vian pois. Nopea palvelu, ongelma korjaantuu takuulla yli 2000m/s. nopeudella. Takuu, ettei kosketushäiriöitä enää esiinny kyseisessä pyörässä.

        ja pienellä loppuun kirjoitettu.

        Rehellinen Reino ei vastaa korjauksen mahdollisista sivuvaikutuksista.

        en mää plljon sivuvaikutksiin mutt kyl se hieno esitys olis, kai sää sen verran tajuut näit juttui haloo..


      • osix
        Kawamiehelle kirjoitti:

        kysellä tekniikkapuolen juttuja on Kawazi.net

        Vähän selvennystä kaksitoimisiin jarruihin. Esim. Honda XX:ssä takajarrun painaminen vaikuttaa edessä molempiin etulevyihin, mutta vain yhteen mäntään. Edessä on kolmimäntäiset liukuvat satulat, joista muistaakseni keskimmäinen on muita isompi, johon takajarrupedaalin painaminen vaikuttaa.


    • Paksuun hurahtanut.

      Jos sattuu toisia "matkamöhkö"-kuskeja näkemään tämän, niin uudet tarrat (ne kaikki laukun, katteen ja
      kyljen kuviot) saisi hintaan: €200:- yhdet, ja seuraavat €100:-

      Eli jos kiinnostaa uusia "paksun" ilmettä talven mittaan, niin uudet tarrat saatas kimpassa hintaan €150:-/
      pyörä.

      Itse operaatiohan ei ole kovin kummoinen. Entiset tarrat (lämmittämällä) hittosiin, maalipinnan myllytys
      (eli hieno hionta) ja eikun tarrat kiinni ja kovavaha päälle.

      Ja kiiltää kun siskon miehen kalju. (paitsi ettei vituta katella). (`c´,)

      • mulk..kiilt..

        että ei ole noin ykskertanen hommeli, sinä on meinaten lakka päällä tarrassa ja sitä kun polttelet niin lähtee muutakin kuin tarrat,kyllä se pitää hioa koko mesta puhtaaksi ja maalata hioa ja maalata ja tarraa kiinni ja hioa ja lakkaa pintaan ja hioa ja lakkaa ...sitten kiiltää kuin vasta naitu mulukku ja on nätti..


      • PAKSUun hurahtanut.
        mulk..kiilt.. kirjoitti:

        että ei ole noin ykskertanen hommeli, sinä on meinaten lakka päällä tarrassa ja sitä kun polttelet niin lähtee muutakin kuin tarrat,kyllä se pitää hioa koko mesta puhtaaksi ja maalata hioa ja maalata ja tarraa kiinni ja hioa ja lakkaa pintaan ja hioa ja lakkaa ...sitten kiiltää kuin vasta naitu mulukku ja on nätti..

        Mulla on onneksi vain kovavaha tarran päällä.

        Jos joku on lakannut tarrjojesi päälle, voi tietty mennä siitä mistä aita on matalin, ja teettää pari milliä
        isomat tarrat, ja lyödä vain kylmästi uudet päälle. Hölömöt ei huomaa, ja viisas ei virka mitään.
        (NIKSI PIRKKA)


      • juaza
        PAKSUun hurahtanut. kirjoitti:

        Mulla on onneksi vain kovavaha tarran päällä.

        Jos joku on lakannut tarrjojesi päälle, voi tietty mennä siitä mistä aita on matalin, ja teettää pari milliä
        isomat tarrat, ja lyödä vain kylmästi uudet päälle. Hölömöt ei huomaa, ja viisas ei virka mitään.
        (NIKSI PIRKKA)

        päällä on lakkaa sano mitä sanot ja jos ei niin sätöstelty jälkikäteen..


    • yzzz...yzzz....

      tarjoilia..lisää viinaa, miehet liikkuu viellä..

    • järkeä

      Ystävät kalliit. näissä harraste ajoneuvo / museo / veteraaniajoneuvvoissa on juuri se viehätys ja suola kun joku kaveri on henkeen ja vereen jonkin " historiallisen ylilyönnin" omistaja niin se on mahdollista nähdä esim kokoontumis ajoissa yms. ympyröissä. ilma meitä asiaan omistautuneita hömppiä ei olisi näitä harvinaisia ajoneuvoja. Itsellä jaguaari xj 6 3 sarja, vw kupla vm 64, 544 volvo vm 65. 70 vuotta vanha keskimoottori vene ja kawasaki voyager 1300 6 syl. valmistettu jenkeissa vuosina 1985 -1986. veteraani ajokkien omistajille iso hatun nosto kun jaksavat pitää kalustosta huolta ja ajella päräyttelevät esim. vappukulkueissa ja suomen suvessa. KIITOS kaikille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe