rakenne kynnet lapsella

äiskä:

kolmen tyttären äitinä kuulen jatkuvast pyyntöjä rakennekynsistä. Minkä ikäiselle sellaiset voisi laittaa? Onkohan niitä paljon lapsilla?

100

15783

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppuuh

      Rakennekynnet ei sovi lapsille. Murrosikäiselle ehkä. En varmaan laittisi alle 16-vuotiaille. Ja sittenkin vain vanhempien suostumuksella. Kynsiähän tulee huollattaa n. kerran kuussa. Kuinka monella vanhemmalla on halukkuuta maksaa lapsensa kynsihuollot?

      • sama äiskä:

        rahapuolta, vaan pelkästään kynsien sopivuutta


      • Snail
        sama äiskä: kirjoitti:

        rahapuolta, vaan pelkästään kynsien sopivuutta

        Ei TODELLAKAAN alle 16-vuotiaalle, itse en tekisi edes alle 18-vuotiaalle. Se on hieno sitten, kun lapsi teloo sormensa ja saa kynteen elinikäisen vaurion tai kasvuhäiriön. Lisäksi useimmissa, ellei kaikissa rakennekynsien teossa käytettävissä aineissa on allergisoivia ainesosia. Myös 18-v ikäraja on tulossa kampaamoille hiustenvärjäyksessä.


      • ---
        Snail kirjoitti:

        Ei TODELLAKAAN alle 16-vuotiaalle, itse en tekisi edes alle 18-vuotiaalle. Se on hieno sitten, kun lapsi teloo sormensa ja saa kynteen elinikäisen vaurion tai kasvuhäiriön. Lisäksi useimmissa, ellei kaikissa rakennekynsien teossa käytettävissä aineissa on allergisoivia ainesosia. Myös 18-v ikäraja on tulossa kampaamoille hiustenvärjäyksessä.

        Ompahan erikoista että hiusten värjäyksessä tulee k-18...
        Ikinä en ole kuullut, ja tuskin ketään muukaan.

        Kynsiasiaan, itse olen tehnyt 13v kynnet, keskusteltuani äidin kanssa. Parempi kunnolla tehdyt raksut kuin kaupan tekokynnet joiden liima pitkäaikaisessa käytössä tuhoaa kynttä.

        Kysele "paikallisilta" kynsimuotoilijoilta heidän mielipiteitään, täällä saat vaan lokaa niskaasi...


      • mielipide..
        --- kirjoitti:

        Ompahan erikoista että hiusten värjäyksessä tulee k-18...
        Ikinä en ole kuullut, ja tuskin ketään muukaan.

        Kynsiasiaan, itse olen tehnyt 13v kynnet, keskusteltuani äidin kanssa. Parempi kunnolla tehdyt raksut kuin kaupan tekokynnet joiden liima pitkäaikaisessa käytössä tuhoaa kynttä.

        Kysele "paikallisilta" kynsimuotoilijoilta heidän mielipiteitään, täällä saat vaan lokaa niskaasi...

        Lapsena ja varhaisteini-iässä kuuluu harjoitella ihan omien kynsien hoitoa. Toki ongelmissa, kuten kynsien pureskelu tai kynsinauhojen repiminen, oman kynnen vahvistus rakennekynsiaineilla voi olla paikallaan, mutta lapsen on saatava olla lapsi ja kaunistautumisen aika on myöhemmin.


      • kynsiteknikko

        Asia on oikeastaan tosi tarkea. En lähtis laitamaan kynsia alle 16 vuotiaille ja toinen asia se,että täytyy olla varma kynsitekija,joka hoita oiken kynnet,eikä tule verta,eikä reikoja porasta,ei mitään semmosta,joka aiheutaa...


      • 3+20
        sama äiskä: kirjoitti:

        rahapuolta, vaan pelkästään kynsien sopivuutta

        Rahapuoli on aika olennainen puoli tässä asiassa. Melko vastuutonta äitinä ajatella, että rahapuoli ei ole olennainen asia. Kynnet on kuitenkin huollettava säännöllisesti ja niitä varten on hankittava kynsinauhaöljyä ja käsivoiteita. Mahdollisesti myös koristeita ja kynsilakkoja.
        Summa on kuitenkin useita kymppejä, lähes 100 euroa kuukaudessa.


      • 2 17
        sama äiskä: kirjoitti:

        rahapuolta, vaan pelkästään kynsien sopivuutta

        Kynsien ei tokikaan tarvitse olla mitään ylipitkiä stilettoja, vaan rakennekynnet voidaan tehdä hyvin maltillisesti lyhyinä. Siksi en asettaisi mitään ikärajaa, sillä joskus rakennekynsistä tulee apu mm. kynsien pureskeluun.
        Itse olen tehnyt 15 vuotiaille, ilmanmuuta vanhempien ollessa tietoisia ja suostuvaisia (yleensä äidit jo vakiasiakkaita).
        En myöskään ala kyselemään asiakkaiden henkkareita tai ikää. Selvä on, ettei pikkulapset tule /- 100€:n kynsipalveluun ilman, että vanhemmat ovat ajan varanneet tms.

        Tosiasia myös on, että varsinkin geelikynsiä tekee jokatoinen teini jo itselleen (ja kavereilleen) Lie aloituspakettienkin suhteen juteltu äidin tai isän kanssa.


      • Rakennekynnet
        3+20 kirjoitti:

        Rahapuoli on aika olennainen puoli tässä asiassa. Melko vastuutonta äitinä ajatella, että rahapuoli ei ole olennainen asia. Kynnet on kuitenkin huollettava säännöllisesti ja niitä varten on hankittava kynsinauhaöljyä ja käsivoiteita. Mahdollisesti myös koristeita ja kynsilakkoja.
        Summa on kuitenkin useita kymppejä, lähes 100 euroa kuukaudessa.

        itseasiassa se maksaa 70e


      • Kynsihullu

        Riippuusiitä millaset kynnet ja kauanko menee aikaa ja sekin että paljonko menee tarvikkeita!!


      • Mjoo
        3+20 kirjoitti:

        Rahapuoli on aika olennainen puoli tässä asiassa. Melko vastuutonta äitinä ajatella, että rahapuoli ei ole olennainen asia. Kynnet on kuitenkin huollettava säännöllisesti ja niitä varten on hankittava kynsinauhaöljyä ja käsivoiteita. Mahdollisesti myös koristeita ja kynsilakkoja.
        Summa on kuitenkin useita kymppejä, lähes 100 euroa kuukaudessa.

        No riippu kuinka paljon tienaa ja onko varakas..


      • Anonyymi
        2 17 kirjoitti:

        Kynsien ei tokikaan tarvitse olla mitään ylipitkiä stilettoja, vaan rakennekynnet voidaan tehdä hyvin maltillisesti lyhyinä. Siksi en asettaisi mitään ikärajaa, sillä joskus rakennekynsistä tulee apu mm. kynsien pureskeluun.
        Itse olen tehnyt 15 vuotiaille, ilmanmuuta vanhempien ollessa tietoisia ja suostuvaisia (yleensä äidit jo vakiasiakkaita).
        En myöskään ala kyselemään asiakkaiden henkkareita tai ikää. Selvä on, ettei pikkulapset tule /- 100€:n kynsipalveluun ilman, että vanhemmat ovat ajan varanneet tms.

        Tosiasia myös on, että varsinkin geelikynsiä tekee jokatoinen teini jo itselleen (ja kavereilleen) Lie aloituspakettienkin suhteen juteltu äidin tai isän kanssa.

        tekisitkö 10-vuotiaalle? olen 10v ja haluaisin akryylikynnet. satutteko tietämään tehdäänko oikeassa liikkeessä kynsiä 10-vuotialle?


      • Anonyymi
        Snail kirjoitti:

        Ei TODELLAKAAN alle 16-vuotiaalle, itse en tekisi edes alle 18-vuotiaalle. Se on hieno sitten, kun lapsi teloo sormensa ja saa kynteen elinikäisen vaurion tai kasvuhäiriön. Lisäksi useimmissa, ellei kaikissa rakennekynsien teossa käytettävissä aineissa on allergisoivia ainesosia. Myös 18-v ikäraja on tulossa kampaamoille hiustenvärjäyksessä.

        Nyt ehkä vähän yli reagointia😅


      • Anonyymi
        3+20 kirjoitti:

        Rahapuoli on aika olennainen puoli tässä asiassa. Melko vastuutonta äitinä ajatella, että rahapuoli ei ole olennainen asia. Kynnet on kuitenkin huollettava säännöllisesti ja niitä varten on hankittava kynsinauhaöljyä ja käsivoiteita. Mahdollisesti myös koristeita ja kynsilakkoja.
        Summa on kuitenkin useita kymppejä, lähes 100 euroa kuukaudessa.

        Miksi et osta esimerkiksi lapsellesi wild&mild rakennekynsiä ? Ostin lapselleni sellaiset vaaleanpunaiset prismasta hän tykästyi ja kokeilin itsekkin ne ova kynsiystävällisiä ja helppo poistaa kiinitän omani kynsiliimalla mutta en uskalla antaa lapseni vielä käyttää kynsiliimaa joten hän käyttää sellaisia kynsiliima tarroja hyytelön muodossa ne ovat vedenpitäviä ja helppo irroittaa en anna hänen käyttää niitä koulussa juhliin ehkä mutta en kaupungille ! Lapseni on juuri täyttämässä 13


      • Anonyymi
        Kynsihullu kirjoitti:

        Riippuusiitä millaset kynnet ja kauanko menee aikaa ja sekin että paljonko menee tarvikkeita!!

        Saako täältä 9 vuotias ottaa rakenne kynnet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tekisitkö 10-vuotiaalle? olen 10v ja haluaisin akryylikynnet. satutteko tietämään tehdäänko oikeassa liikkeessä kynsiä 10-vuotialle?

        Moi itsekkin olen 10 mutta en tiedä että tehdäänkö mutta ehkä vaan voi lakata ja laittaa jotain tarroi kynsii mutta kato vaikka jostain että saako mäki haluisin mutta en saa koska nii voi lähtee oma kynsi ällöö


    • make up artist

      No eilen juuri pyörin kaupungilla katselemassa kaikkia uusia kesän meikkejä ja kynsihässäköitä ja huomasin anttilassa lasten tekokynsi pakkauksen. Niissä siis luki että lapsille. En suosittele alle 10 vuotialle tytöille tekokynsiä koska sitä pienemmät vielä leikkivät paljon ja se kynsi irrotessaan voi olla hyvinkin kipeä.

      Toki 10 vuotiaatkin tytöt leikkivät (toivottavasti ainakin) mutta siinä iässä ja sen jälkeen sitten ne leikit ovat jo niin erilaisia että ehkä sellaisilla tekokynsilläkin pärjää. Mutta, jokainen äiti tehköön itse päätöksen, minulla on 10 vuotias serkkutyttö joka kovasti haluaisi meikata ja minuahan hän, ammattilainenkun olen, on pyytänyt opettamaan. Olen tytölle sanonut että opetan heti, kun äitisi antaa luvan, ja vielä ei ole ollut meillä meikkiopastusta...

      • Mä12

        Oon 12.v, ja siskoni on laittanut mulle pari kertaa rakennekynnet. Pidin niitä koulussakin, eikä kukaan moittinut niitä, opekin tykkäsi. (= Mutta oli niillä kyllä hieman vaikeaa kirjoittaa, kun hiersi, koska piti kirjoittaa sillon just yks aine... Mutta kyllä niillä pärjää. Aluksi on totulteltava niihin, mutta kyllä se siitä. (=


      • /nksu
        Mä12 kirjoitti:

        Oon 12.v, ja siskoni on laittanut mulle pari kertaa rakennekynnet. Pidin niitä koulussakin, eikä kukaan moittinut niitä, opekin tykkäsi. (= Mutta oli niillä kyllä hieman vaikeaa kirjoittaa, kun hiersi, koska piti kirjoittaa sillon just yks aine... Mutta kyllä niillä pärjää. Aluksi on totulteltava niihin, mutta kyllä se siitä. (=

        Mä ole juuri menossa keskiviikkona laittamaan rakenne kynnet. Olen 13v.

        Ja äiti antoi mull heto luvan laittaa ne.


      • entinenAsiakas
        /nksu kirjoitti:

        Mä ole juuri menossa keskiviikkona laittamaan rakenne kynnet. Olen 13v.

        Ja äiti antoi mull heto luvan laittaa ne.

        Toivottavasti äitisi on valinnut myös turvallisen paikan, jossa kynnet laitetaan. On olemassa ainakin yksi paikka, jossa ei koskaan desinfioida mitään, vaikka heille sattuu paljon vahinkoja, kun hiovat asiakkaiden kynsinauhoihin verisiä haavoja. Kynsi voidaan myös hioa puhki, verta siitäkin tulee ja veren kautta tarttuu mikä tahansa tauti.

        En ole koskaan nähnyt mitään desinfioidun World Nailsissa. Älä mene ainakaan sinne.


      • enpä tiedä?
        /nksu kirjoitti:

        Mä ole juuri menossa keskiviikkona laittamaan rakenne kynnet. Olen 13v.

        Ja äiti antoi mull heto luvan laittaa ne.

        voiks 10v laittaa rakennekynnet?


      • Sa10
        Mä12 kirjoitti:

        Oon 12.v, ja siskoni on laittanut mulle pari kertaa rakennekynnet. Pidin niitä koulussakin, eikä kukaan moittinut niitä, opekin tykkäsi. (= Mutta oli niillä kyllä hieman vaikeaa kirjoittaa, kun hiersi, koska piti kirjoittaa sillon just yks aine... Mutta kyllä niillä pärjää. Aluksi on totulteltava niihin, mutta kyllä se siitä. (=

        Mistä sait ne? Kun oon 10.v ja haluaisin rakenne kynnet kun mun kaverit saa sen mun kaverin kummitädiltä kun se laittaa ne.


      • merc2
        enpä tiedä? kirjoitti:

        voiks 10v laittaa rakennekynnet?

        Itse en tekisi 10 vuotiaalle kynsiä.. Kummityttöni on kymmenen ja tahtoo että tekisin hänelle rakennekynnet. Kyllä sen ikäisille pitäisi riittää kynsien lakkaaminen..


      • Anonyymi
        /nksu kirjoitti:

        Mä ole juuri menossa keskiviikkona laittamaan rakenne kynnet. Olen 13v.

        Ja äiti antoi mull heto luvan laittaa ne.

        Minne meet laittaa ja millä paikkakunnalla, ja onko siinä paikassa jotain ikärajaa? Sillä ajattelin itekki ottaa rakennekynnet :)!


    • 3näitimyös

      Lapset mielellään leikkivät kynsilakoilla ja vaihtelevat värejä - eikö niin? Lyhyetkin kynnet ovat kauniit ja pidemmistä kynsistä on lasten menossa vain harmia.

      Itse ostaisin ennemmin lapsilleni kunnollisia (allergiatestattuja) lakkoja, kuin rakennekynnet. Kaikille alle 18v. Nykyään saa hienoja "leimasettejä", joilla tytöt voivat keskenään hoitaa kynsiään ja pitää hauskaa. Tiedätkö Konad-leimaimet?

      • NINNI0100100

        Kyllä minun mielestä ihan hyvin ylä-asteelainen voi laitattaa kynnet!!! Ja rakennekynnet on mun mielestä paljon paremmat mitä sellaset kamalat tekokynnet mitä ei oikein osata laittaa edes!!! Ja nehän ne vasta kynttä kuluttaakin!!


      • faerieee

        Kynsilakat on lapsille parempi vaihtoehto kuin maksaa rakennekynnet.

        Ja ihan terveestä periaatteestakin mielestäni rakennekynnet eivät kuulu lapsille. Miltäköhän näyttää 12-vuotias kenellä on hiustenpidennykset, ripsipidennykset ja rakennekynnet? Rippilahjaksi varmaan pyytää silikonirintoja tai huulten täyttöä, kun tottuu siihen, että kaiken mikä näyttää itsessä rumalta voi korjata äidin tai iskän rahoilla.


      • ddggg
        faerieee kirjoitti:

        Kynsilakat on lapsille parempi vaihtoehto kuin maksaa rakennekynnet.

        Ja ihan terveestä periaatteestakin mielestäni rakennekynnet eivät kuulu lapsille. Miltäköhän näyttää 12-vuotias kenellä on hiustenpidennykset, ripsipidennykset ja rakennekynnet? Rippilahjaksi varmaan pyytää silikonirintoja tai huulten täyttöä, kun tottuu siihen, että kaiken mikä näyttää itsessä rumalta voi korjata äidin tai iskän rahoilla.

        tässähän oli kumminkin vaan kyse rakennekynsistä, eikä mistään kauneusleikkauksista sun muista... :DDD


      • huhhuiijjaaa
        ddggg kirjoitti:

        tässähän oli kumminkin vaan kyse rakennekynsistä, eikä mistään kauneusleikkauksista sun muista... :DDD

        Satutko tietämään tarkemmin rakennekynsimassojen ja nesteiden kemikaaliset kaavat? Ja altistat silti lapsesi näille kemikaaleille?

        Voin puhua ihan molekyylitasolla.
        Aloitetaan - lapsen kynsi on vielä kehittymätön. se on ohut, hauras, huokoinen ja rasvainen. EMA:n molekyylit ovat aikuiselle sopivan kokoisia molekyylejä jotka eivät läpäise aikuisen kynsipetiä, mutta arvaas kuis käy lapselle? - Tattadaa! Kyllä! Lapsen kynsipedistä nämä molekyylit pääsevät suoraan lapsen matrixin kautta verenkiertoon.

        Entäpä mitä tarkoittaa kynnen rasvaisuus? Sitä että suurella todennäköisyydellä rakennekynsimassa ei pysy kynnellä huolellisista ja oikeaoppisista työvaiheista huolimatta.

        Juu, ei puhuta kauneusleikkauksista mutta oikeasti terveydelle vaarallisista kemikaaleista ja VARSINKIN jos niitä käyttää joku joka ei tiedä mitä tekee :-/

        Nyt kun kaikkea kynsikamaa saa myös kuluttajat ostettua niin uskokaa vaan että perästä kuuluu. Ne jotka tuhoaa tämän sukupolven kynnet ei ole ammattitaitoiset kynsiteknikot vaan wannabe -tekijät jotka leikkivät ammattilaista ja "osaavat" koska mä oon nähny näin tehtävän ja nää pysyy..


      • ammattitaidotkunniaan

        Todennäköisesti kertomasi mukaisesti tehdyt kynnet on tehnyt joku joka ei ole osannut työtään. Oikein tehdyt rakennekynnet ei poiston jälkeen ole paperinohuet, eikä kipeät. Luonnonkynnen pintaa ei KOSKAAN viilata rikki. Rakennekynsien laitto ei koskaan satu, siinä ei koskaan tule verta eikä omaa kynttä pilata.


      • Nailtechbjg
        ddggg kirjoitti:

        tässähän oli kumminkin vaan kyse rakennekynsistä, eikä mistään kauneusleikkauksista sun muista... :DDD

        Niin.. kemikaaleista ja loppuelämän ongelmista mahdollisesti kuitenkin .

        Lapsen kynsi ei ole valmis vielä ja kynsikemikaalit on molekyylikoosta lähtien suunniteltu aikuisen kynsille.


      • Anonyymi
        huhhuiijjaaa kirjoitti:

        Satutko tietämään tarkemmin rakennekynsimassojen ja nesteiden kemikaaliset kaavat? Ja altistat silti lapsesi näille kemikaaleille?

        Voin puhua ihan molekyylitasolla.
        Aloitetaan - lapsen kynsi on vielä kehittymätön. se on ohut, hauras, huokoinen ja rasvainen. EMA:n molekyylit ovat aikuiselle sopivan kokoisia molekyylejä jotka eivät läpäise aikuisen kynsipetiä, mutta arvaas kuis käy lapselle? - Tattadaa! Kyllä! Lapsen kynsipedistä nämä molekyylit pääsevät suoraan lapsen matrixin kautta verenkiertoon.

        Entäpä mitä tarkoittaa kynnen rasvaisuus? Sitä että suurella todennäköisyydellä rakennekynsimassa ei pysy kynnellä huolellisista ja oikeaoppisista työvaiheista huolimatta.

        Juu, ei puhuta kauneusleikkauksista mutta oikeasti terveydelle vaarallisista kemikaaleista ja VARSINKIN jos niitä käyttää joku joka ei tiedä mitä tekee :-/

        Nyt kun kaikkea kynsikamaa saa myös kuluttajat ostettua niin uskokaa vaan että perästä kuuluu. Ne jotka tuhoaa tämän sukupolven kynnet ei ole ammattitaitoiset kynsiteknikot vaan wannabe -tekijät jotka leikkivät ammattilaista ja "osaavat" koska mä oon nähny näin tehtävän ja nää pysyy..

        No voitko kertoa lisää näistä vaaroista ja että mitä nämä kemikaalit tekevät ihmiselle ja mitä molekyyleja lapsen kynsi päästää lävitse mitkä on myrkyt ?


      • Anonyymi
        faerieee kirjoitti:

        Kynsilakat on lapsille parempi vaihtoehto kuin maksaa rakennekynnet.

        Ja ihan terveestä periaatteestakin mielestäni rakennekynnet eivät kuulu lapsille. Miltäköhän näyttää 12-vuotias kenellä on hiustenpidennykset, ripsipidennykset ja rakennekynnet? Rippilahjaksi varmaan pyytää silikonirintoja tai huulten täyttöä, kun tottuu siihen, että kaiken mikä näyttää itsessä rumalta voi korjata äidin tai iskän rahoilla.

        Olen itse 12.v ja omat kynnet kasvavat nätisti
        Joten rakennekynsille ei ole tarvetta
        Mutta ei se niin paha asia ole ottaa rakennekynsiä
        Itselläkin oli vähän aikaa sitten huonona tapana pureskella kynsiä joten esimerkiksi siihen voi geeli tai akryylikynnet auttaa


    • Nailen

      Kauheasti täällä näitä "ei rakennekynsiä alle 16-"
      Mikä estää vaikka 14 vuotiaan laittamasta siistejä lyhyitä akryylejä? Jos vaikka on varttuneemman oloinen ja näköinen, niin miksi ei sopisi tyyliin? Nyt en siis lapsia jotka vielä kulkee lastenosaston vaatteissa ja fanittaa hello kittyä.

      Itse otin ensimmäiset akryylini 14 vuotiaana. Siisti normaali lyhyt ranskalainen. Nykyään teen itse akryylejä ja geelejä itselleni (en muille) kotona. Pysyvät hyvin ja ovat samanlaiset kuin paikallisessa salongissa olisi kalliilla käynyt laittamssa. Sitäpaitsi kynsien näpräily ja koristelu on intohimoni! Nykyään olen ihastunut 3d korinteiden tekemiseen :)

      nimim. 15v kynsien harrastaja

      • ?

        Minusta kynsien laitolla ei ole minkäänlaista ikä-rajaa! Mutta pakko sanoa, että hirveältä näyttää tyttö joka on ehkä 10v ja kynsissä jumalattomat rakennekynnet! Kynsilakat ja koristelut ovat (nuorillakin) tytöillä sen sijaan ihastuttavia :) Mutta tämä kynsi asia on todellakin yksilöllistä, ei niille voi asettaa mitään "ikä-rajaa", esim. vaikkapa tämä perään kuulutettu 16v.


    • en suosittele

      suosittelen ehkä 18v sillä tutullani katkesi rakennekynsi ja sormi oli 2kuukautta kipsissä. en suosittele rakennekynsiä ollenkaan sillä jos ne katkeavat se on menoa se;)

      • Anonyymi

        Mieluummin minä ottaisin ihan kaupan tekokynnet rakennekynsi kun katkeaa niin se tekee pahaa jälkeä mutta en alkaidi ikäräjaa asettamaan onhan tuolla lasten tekokynsiä sellaisia jossa on tähtiä ja sydämmiä rakrnne kynnet nyt on vähän isommille 13-14 ovat ehkä rakennekynsille jo tarpeeksi vanhat ;)


    • uderla

      Hei jos ei haluu rakennekynsiä voi ostaa myös tekokynnet =)

      • Anonyymi

        Tää mun äiti osti mulle kiss tekokynnet:)


    • JAIXXX

      minusta tämä on ihan kiinni siitä, mitä vanhempana itse on mieltä. jos minulla olisi lapsi niin hänen täytyisi olla n.15-16 että antaisin ottaa rakennekynnet.

      Ja suosittelen testauttamaan itsensä/lapsensa jos meinas ekan kerran kynsiä laitattaa!!! Tarkoitan että testata onko aineille allerginen, tiedän tapauksen jossa n.30 vuotiaalle naiselle laitatettiin kynnet, kaikki oli alkuun normaalisti kunnes seuraavana päivänä vasemman käden nimetön ja pikkurilli rupesivat punottamaan/turpoamaan.. noh siinähän sitten kävi niin että naiselle tuli todella paha allerginenreaktio ja nimetön jouduttiin amputoimaan puolesta välistä. JA TÄMÄ ON TÄYTTÄ TOTTA!! Joten kannattaa olla varovainen geeli ja akryylikynsi-aineiden kanssa,kamalia myrkkyjähän ne on, Itsekkin onneksi testasin ensin ja ei tullut mitään oireita ja nyt minulla onkin jo ollut melkein pari vuotta putkeen geelikynnet. :)

      • pr

        Kuinka sinulle tämä testattiin? itse teen kynsiä sekä olen allerginen akrylaatille, ei onneksi nuin pahaa allergiaa ole tullut. Millä tuttusi allergisoi?


    • geelikynnet

      ite ihailen mutsin geelikynsii ja haluisin sellaset,mut tykkään laittaa omii kynsii ja koristella niitä(=oon kerran koillut teko kynsii ja niitten kaa oli vaikeeta!musta paljon kivempaa on koristella ite kynnet ja lakat ne.Mitä ku tunnen monta tyyppii jotka pureskelee kynnet rikki ja alkaa nolottaa, miten vois estää kynsien pureskelemisen jos siitä on tullut tapa?

    • geelaajamamma

      No itseasiassa en ymmärrä miksei lapselle/nuorelle voisi laittaa kynsiä?! rakennekynnen ei ole tarkoitus pilata omaa kynttä vaan itseasiassa sitä pitää nimenomaan varjella rakennekynttä tehdessä.

      12v:lle tein geelilakkauksen ja 16v:lle rakennekynnet - omia lapsia siis :-)

      • Älyhoiäläjätääitejä

        Juuri siksi mitä ylempänä ammattilainen kertoi ihan mokekyylitasolta lähtien.

        Mikäs siinä jos/kun tykkäät pumpata lapseesi kemikaaleja. Kannattaa tutustua Doug Schoonin juttuihin, saatat vaikka oppia jotain minkälaiseen kemikaalien kanssa olet tekemisissä. Doug ei ole sitoutunut mihinkään merkkiin.


      • Hvkfkbx
        Älyhoiäläjätääitejä kirjoitti:

        Juuri siksi mitä ylempänä ammattilainen kertoi ihan mokekyylitasolta lähtien.

        Mikäs siinä jos/kun tykkäät pumpata lapseesi kemikaaleja. Kannattaa tutustua Doug Schoonin juttuihin, saatat vaikka oppia jotain minkälaiseen kemikaalien kanssa olet tekemisissä. Doug ei ole sitoutunut mihinkään merkkiin.

        Jos se omille lapsillensa tollasia tekee nii kai se on tietonen siitä mitä se niitten kynsiin laittaa et ihan turha sun on alkaa mitää valittaa ku et ite tiä mistään mitään...


    • ;)

      Voi luoja mitä tiukkapipoja.. jäkä jäkä ei voi, Tottakai voi! Yhtä suuret vaurio ja sun muut vaarat siinä on kuin aikuisillakin ja yhtä hyvin sopivat.

      • 11v tyttö

        siis niin totta oikeasti!!!!!!!!!samat kynnet kaikilla ei ne mee enemmän pahaksi kuin aikuisillakaan!mää meen laittaa!


      • Bhjkjfx

        Koska lasten kynnet on olleet samanlaiset kuin aikuisella? Evoluutio meni ohi


    • 10kynnet

      lapselle voi laittaa rakennekynnet. vanhemman harkinnassa on ikä-asia. lapset kasvavat eri tahtiin, tytöt kiinnostuvat kauneudenhoidosta usein viimeistään yläasteella koulussa. en näe mitään terveydellistä ongelmaa laittaa rakennekynsiä yli 10 vuotiaalle lapselle. luonnollisesti ammattailaisen tekemänä. tyhmää ja mautonta se toki voi olla?

    • 11.v. tyttö salosta

      Kyllä mä ainakin haluisin rakenne kynnet mutta äiti sanoo sitä liian vaaralliseksi =(

    • :)
    • hmm18

      moi!
      no antasin ite laittaa lapselleni tekokynnet ehkä 10-12 vuotiaana ja sen jälkeen saa ite päättää laittaako vai ei.tuo oli vain minun mielipide.
      ite olen käyttänyt 9 vuotiaasta asti tekokynsiä..

    • Äitiys0000

      Minä olen 12v, tytön äiti ja minusta rakennekynnet käyvät jo näin nuorelle! Ei niistä mitään haittaa kai ole?

    • mrs nailartist

      Teen rakennekynsiä ja olen omilleni 10v ja 12v sanonut etten tee heille rakennekynsiä ennen 15v. Koristelakkauksia kyllä ja laitoin koristeiden päälle uv kovetettavan viimeistelygeelin, jotta tuntevat kuinka jotkin aineet voi kuumottaa kynttä. jälkeenpäi ovat olleet tyytyväisiä ihan tavallisiin päällyslakkoihin.

    • en suosittele

      15 v voisi olla alaraja rakennekynsille. Nuoremman olisi hyvä oppia ensin luonnollisempaan meininkiin, ja vaikkapa aluksi koristella kynsiä tavallisella kynsilakalla. Rakennekysnien terveyshaitoista en tiedä, mutta ajattelen lähinnä kasvatuksellista puolta. Että ei liian aikaisin panna liikaa painoa ulkonäköasioille ja ainakaan tämmösille keinotekoisille itsensä muokkaustavoille. Riittääkö silloin mikään enää aikuisena?

      Ohjaisin alle 15-vuotiaitten kiinnostusta mieluummin muihin asioihin ja luonnollisempiin kaunistautumiskeinoihin. Tyttöjen olisi hyvä huomata olevansa kaunis ilman työläitä ja kalliita toimenpiteitä ja oppia käytännön kokemusten kautta luottamaan siihen että on kaunis, hyvä ja suosittu ihan omana itsenään.

      • Enosaa

        Mä oon 13v tytön äiti enkä tiedä pitäiskö mun antaa sen suoristaa hiuksia kun kuulemma kaikki sen kaveritki saa mut mä en oikee tiä ku eiks se oo aika vaarallista ja hiukset kärsii ihan sikana ja siihen suoristutautaanki menis kuukauden palkan nii ei oo varmaa mitään järkee..?


    • 15 vuotias

      Olen 15 vuotias ja teen pääasiassa itselleni geelikynsiä. Jotain satunnaisia varpaankynsien geelauksia ja oman kynnen vahvistuksia oon muille tehnyt. Geelikynsillä ei mun mielestä ole ikärajaa, mutta tyyppi, joka aikoo sellaset ottaa, on oltava valmis hoitamaan niitä! Oma kynsi menee pilalle jos geelit poistaa väärällä tavalla (esim. repimällä). Mutta samalla tavalla oma luonnonkynsi saattaa mennä pilalle käyttämällä (tyyliin prismasta ostettuja..) _kynsiliimalla_ liimattavia tekokynsiä. Jos jotakuta mun neuvot kiinnostaa, niin suosittelisin näitä "äitejä" ottamaan itse asiasta ensin KUNNOLLA selvää ennenkuin antaa lapsen ottaa kynnet. Netistä lukeminen EI riitä siihen kunnolliseen selvittelyyn.....

      • ....................

        viilaatk tekokynsien takia oman kyntesi pnnan rikki ??
        pehmeneeko se tekokynne alla, tarvitsetko ammattilaista poustamaan sen ??
        joillekin tullut rakenne kynsistä jopa kynsihoett veden päästesä väliin, ja kynnet on karseat puolisen vuotta jäöleen, onko teko kynsisä ??


        tuskin, joten älkää vittu viittikö jauhaa paskaa ettei rakenne ynnet ilaa maa kynttä !!

        ja kaiken tämän olette lapsilenne valiita riskeeraamaan, sairaita paskoja vanhempina ja pinnallisuus pääasia...

        voi luoja,,,
        millaisia arvoja jotkut lapsilleen opetee, ulkonäkö pääasia, voi jo nuorena koulussa näyttää olevana parempi..


    • yli 10v tyttö!

      rakenne kynnetsopii yli 10 vuotiaille itse olen nuori en sano ikää mutta käyn laittaa ja ostan laitteet

      • Anonyymi

        Terve mie oon 10,6 ja 14 vuotiaitten tyttöjen äiskä! Mie tullin tänne kattellee ku miun 10 ja 14 v tytöt kinnuu miult kekokynttei mie oon itte joskus pitäny tekokynttei mut mie en uskal vie miun lapsil niit anttaa mitä te snnootte kannattaako muin heille anttaa mie itte tulin katteellee ette voinko mie niin nuorille tytsyille sellaseei kynttei anttaa ?


    • mun mielipide

      laittaisin itse kestolakkauksen nuorelle. rakennekynnet voisin laitattaa neutraalinnäköisenä lyhyenä pahasti kynsiään pureskelevalle jos siitä olis vaivaan apua ja vanhemmat halukkaita ne nuorelleen suomaan. mutta en missään nimessä mitään kirkkaan pinkkejä 1,5cm stilettoja. lapsille ja nuorisolle suosittelisin kestolakkaa. helppo ostaa värkit vaikka kotiin ja saavat siitä tyttöjen kesken kivaa puuhaa. nykyään niillä saa aikaan tosi mageita juttuja eikä tosiaan ole sama kuin kynsilakka kestolakkaa omalle lapselle en antas ennen 11v. jos siitä haluu rakennekynsiin siirtyä niin tehköön sen sitten kun itse saa kasaan rahat kynsien laadukkaaseen ylläpitoon.

    • SADRF 6TGYUHBUJ

      VAIKKA 5W!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OON ITE 12 JA KÄYTÄN EI MITÄÄ PAHAA SIIN OO MITÄ VÄLII SIL ON JOS LAPSI HALUU KAUNIIT KYNNET, JA RIPSET YM!!!!!!!!! YRITÄ YMMÄRTÄÄ BIMBO

      • kyllähän se bimpo nyt olet sinä,,,ja jos vaikka kasvattaisin pari P**** karvaa ekaks enne n kui aikuisille lähdet uhoamaan...


    • kynsiteknikko1

      Fakta on että nuorella kynsi on kosteampi kuin aikuisella, johtuu hormonitasapainosta joka ei ole nuorella vielä kehittynyt. Tämä johtaa siihen että pysyvyys ei ole yhtä hyvä kuin aikuisella.

      Itse en tee kynsiä alle 16v:lle edes vanhempien luvalla mutta tämän päättää jokainen kynsiteknikko itse.

      Jos kynnet tehdään ammattimaisesti eikä mennä pituudessa/muotoilussa äärimmäisyyksiin, rakennekynsille ei ole estettä. Tai lähinnä este on esteettinen/aatteellinen.

      Oikein pahalla kynsienpurijalle voisin harkita geelilakkausta myös ennen kuin täyttää 16v. Jo ihan siitä syystä että kynsien paha pureskelu aiheuttaa elinikäisiä harmeja (mm. bakteereja kerääviä taskuja).

    • 13W heppatyttö

      sinulle SADRF 6TGYUHBUJ. Jos et osaa edes netissä käyttäytyä niin sinuna ottaisin kyllä kynnet pois. Voi tulla pahaa jälkeä!

      Mun mielestä toi "ikäraja" riippuu siitä mitä tekee (harrastaa tai leikkii yms.) ja kuinka pitkät kysistä haluaa. En kyllä alle 10-vuotiaalle lähtis laittaan ettei pihaleikeissä (miksei vaikka sisälläkin) kävis mitään.

      Itelläni on tosi lyhkäset, koska tykkään rakennekynsistä ja käyn ratsastamassa. Itse en omissa kynsissäni mitään pahaa näkisi, sillä omat kynteni (oikeat) ovat lähes yhtä pitkät

    • facts

      Kynsien pysyvyys riippuu hormonitoiminnasta. näistä syistä nuorelle ei kannata edes laitattaa kynsiä. todennäköisyys pysyvyydelle on heikompi kuin aikuiselle jolla jo vakiintuneempi hormonitaso. näin ihan ammattilaisvinkkelistä katsellen. puuttumatta kenenkään tyyliin, mielipiteisiin tai varallisuuteen.

    • asdgjm

      Missähän maailmassa te elätte jos kuvittelette että rakennekynsien omistajan pitäisi olla yli 16-vuotias, saatika sitten yli 18-vuotias? Nehän on vaan kynnet, ja mä kyllä luulen että teini-ikäinen jo osaa ottaa vastuuta omista kynsistään. Riippuu tietysti ihmisestä, mutta samalla logiikalla voitaisiin kieltää rakennekynnet myös vaikkapa alle 60-vuotiailta, koska kyllähän niihin 18-60-vuotiaisiinkin mahtuu ihmsiä jotka eivät osaa pitää huolta kynsistään.

      T: 15 v

    • 3+15

      Ei alle 16v ja alaikäiselle vain vanhemman suostumuksella.

    • eieieiei

      Vastuullinen vanhempie ei anna alle 16v lapsen ottaa rakennekynsiä. Kynsi ottaa herkästi nokkiinsa ja voi tulla mm.kasvuongelmia.

      • äiskäääää yyyyy

        Samoin vastuullinen vanhempi opettaa lapselle/nuorelle, että kaikkea vaan ei tarvitse saada. Sitten kun lapsi on täysi-ikäinen, hän voi ottaa vastuuta kynsistään vaikkapa maksamalla ne itse ja juoksemalla lääkärissä yliherkkyysreaktioiden takia.


      • Anonyymi
        äiskäääää yyyyy kirjoitti:

        Samoin vastuullinen vanhempi opettaa lapselle/nuorelle, että kaikkea vaan ei tarvitse saada. Sitten kun lapsi on täysi-ikäinen, hän voi ottaa vastuuta kynsistään vaikkapa maksamalla ne itse ja juoksemalla lääkärissä yliherkkyysreaktioiden takia.

        En ymmärrä mikä teillä on rakenne kynnet ei ole leikin asia !oikeasti ! Osta mielummin tekokynnet (lasten) en itse tekisi alle 14-16 vuotiaille se voi olla oileasti todella vaarallista!!!! OLEN TOSISSANI! Se om oma vikasi jos puolet pikku käpälästäsi amputoidaan pois!


    • 04 TYTTÖ

      Kai niit voi laittaa =) Minun mielestä nykynuorilla on aikapaljonkin rakenne/Geelikynsiä. Itsehän olen nykynuori mutta siis minä haluan tosi kovasti rakenne/Gellikynnet :) En usko että ihan rakennekynnet menee 10.v tytölle .. Mutta geeli kynnet on paras valinat 10-12 vuotiallee tytölle. Mutta enhän minä näistä paljoaankaan tiedä. :))

      • Jaahasvainiin

        Ahaa sinäkö 10-vuotias olet nykynuorisoa? Nuorisoa mun mielestä kylläkin on yli 14-vuotiaat...


    • Suosittelen

      Hei!
      Jos lapsi haluaa rakennekynnet, älkää ostako mitään tekokynsiä nimittäin liima pilaa kynnet ja niistä ei välttämättä saa siistejä. Ja rakennekynsille parempi ja turvallisenpi vaihto ehto on geelikynnet.
      Ja geelikynsistäkin saa lyhyet ja kauniit.
      Minusta 10 v. voi laittaa siistit ja kauniit, mutta ei liian pitkät kynnet.

      • 9.v tyttö

        Minulla kerran oli kaupasta ostetut rakennekynnet ja kun ne hiljattain irtosi siitä ei jäänyt liimaa kynsiin! Saan tänään uudet rakennekynnet/tekokynnet.


      • Anonyymi
        9.v tyttö kirjoitti:

        Minulla kerran oli kaupasta ostetut rakennekynnet ja kun ne hiljattain irtosi siitä ei jäänyt liimaa kynsiin! Saan tänään uudet rakennekynnet/tekokynnet.

        Siis jos oot esim alle 13 ja sun vanhemmat ei haluu ostaa sulle rakenne/geeli/tekokynsiä koska ne on VAARALLISIA nii sano sille että jos en käytä kynsiliiimaa vaan kynsiliima tarroja saanko sitten tekokynnet sit sun äiti/isi ostaa sullrne ja siin paketis tulee se kynsiliima sit sanot te en käytä tätä vaan näit tarroi sit oikeesti vaan käytät sitä liimaa


    • Älä usko amatööriÄ

      Geelikynnet on rakennekynnet ääliö!

    • Kannanotto

      Hei!

      Olen vielä aika nuori, mutta itse teen itselleni kynnet. Ei ole vahinkoja sattunut. Myös tuttavalle olen tehnyt, ja kaikki sujuu todella hyvin - Eli teidän " ammattilaisten ", jotka " kuulemma " puhutte " järkeä " on turha tulla tänne kertomaan stoorejanne. Useimmat kynsipaikat eivät tee alle 16-vuotiaille, mutta jotkin juu :)
      En näe itse haittaa, jos kynsiä laitetaan 10-vuotiaalle, mutta vanhempi on itse vastuussa siitä, että lapsen oma kynsi voi jopa irrota, tai kynsille voi tapahtua vahinkoja.

      Asiani on siis se, että useimmat te, jotka täällä nyt " ammattilaisena " kommentoitte, olette väärässä. 10-vuotiaan on ehkä hankala käyttää rakennekynsiä, mutta, miksi kieltää asia. Lapsihan saattaa, vaikka kostaa sen, että kun ei kynsiä saa, niin laittaa vaikka lävistyksen salaa.. Kumpi nenäkoru vai rakennekynnet, te hyvät vanhemmat päätätte.

      Muistan alussa, että oma äitinikin oli hetken rakennekynsien laittoa vastaan, mutta sitten äitini jutteli yhden tekijän kanssa, ja tajusi, että miksikä kieltää? Kerron tämän upean stoorini siksi, että älkää kieltäkö lapsianne, mutta jutelkaa asioista, ja mikä on lapsen oma vastuu kynsissä.

      Saatatte jopa oppia lapsistanne jotakin.. :) Ripsienpidennys ja hiuspidennykset, ovat aina asia erikseen. Niitä en edes haluaisi, ennenkuin 18-vuotta täytän :)

    • täysin turhat

      Mihin ihmeeseen lapsi tarvitsee rakennekynnet, kun ei ne aikuisillekaan ole välttämättömät, päin vastoin! Ovat tiellä työssä, harrastuksissa, kotiaskareissa ym.

    • raksut4

      Miten niin tiellä? Onko kokemusta? Lapselle ei rakennekynnet sovi, aikuiselle kylläkin. Harrastan kuntosalia ja lenkkeilyä, teen ihan normaalit kotityöt siivouksineen ja työssänikin tarvitsen käsiä ja sorminäppäryyttä. Ei rakennekynnet haittaa, jos ne on kunnolla tehty.

      • kokemus1

        No jos kuntosalilla lähinnä juoksee juoksumatolla, niin eivät kai sitten ole tiellä....mutta esim. lentopallossa tai koripallossa ovat jopa vaaraksi, kun voivat kivuliaasti repeytyä. Monia soittimia esim. pianoa tai kitaraa ei voi soittaa kynsien kanssa jne. Haitaavat myös esim. tietokoneella kirjoittaessa, kotitöissä ym. Jos sinua ei haittaa, niin fine, mutta älä vähättele muiden kokemuksia.


    • raksut4

      Ihan kunnolla voi salillakin treenata vaikka rakennekynnet onkin. Tietokoneella tätäkin kirjoitan ja työssäkin tietokoneenkäyttö on jatkuvaa ja tärkeää.
      Kotitöitä (siivous, tiskaus, pyykin käsittely, ruuanlaitto jne) pystyy hyvin tekemään.
      Älä itse liioittele vain omien huonojen kokemustesi perusteella. Jos olet laitattanut liian pitkät kynnet, niin sillehän ei voi enää mitään. Vai olisiko niin, että itsellesi ei kynsiä koskaan ole laitettukaan?
      Kampaajallanikin on muuten rakennekynnet ja hienosti niiden kanssa työnsä hoitaa.

    • !2 vuotias

      Minä olen 12 Vuotias ja haluaisin lyhyet tipit, mutta soitan pianoa ja tipit varmasti haittaisivat soittamista.

    • Rakennekynnet

      Saahan lapsi/nuori toivoa rakennekynsiä mutta se on eriasia saako hän niitä. Ja ei siinä ole mitään pahaa jos lapsi tai nuori saa sellaiset jos hän itse niistätykkää

    • Mette06

      Olen 11 vuotias ja hinkunut äidiltä pitkään kynsiä. Olen perinyt äidiltä sellaiset kynnet et ne ei kasva ja jos kasvaa niin ne lohkeilee.

      • Anonyymi

        Mulla ihan samat !! Oon 11 ja oon hinkunu niitä pitkään . Oon periny kams äitiltä kynnet jotka koko ajan lohkee mun unelma ois saada pitkät kynnet :) Oon pati kertaa koottanu kasvattaa mut kuitenki lohkee :( Mut vihdoin äiti suostu mut en saa käyttää niitä koulus :( Saatan kuitenkin salaa 🤫


    • GeelikynnetTampereelta

      Itse yrittänyt löytää 9-vuotiaalle tyttärelleni geelilakkauksen tekijää omiin kynsiin, että jatkuva pureskelu ja repiminen vihdoin loppuisi. Mutta ei vain löydy, jatkuvasti on kynsivallin tulehdusta ja muuta vaivaa kun kynnet ovat erittäin lyhyet. :/

    • Anonyymi

      Hui kauheeta!

      Eikö äideillä oo nykyisin muuta huolta kuin että miten fiksata alaikäisille tyttärilleen tekokynsiä???

      Haloo!
      Mitä aitoa te kasvatatte tyttärillenne?
      Onko heillä kehittäviä harrastuksia, jutteletteko te syvällisimmistä asioista tyttärienne kanssa?
      Mihin te oikein tähtäätte?

      En oo ikinä kasvatellut ja maalaillut kynsiä.
      On niin paljon muuta hienoa elämässä. Soitan, laulan, seuraan maailman tapahtumia, käyn konserteissa, reippailen ulkona, matkustelen, laitan hyvää ruokaa, opiskelen uusia kieliä, on paljon ystäviä ja kavereita.

      Ja huom! En kasvattele ja maalaile kynsiä, eivät tyttärenikään, ihan hyvin pyyhkii heilläkin, on perheet ja lapset.

      Lopettakaa tuputtamasta tekokynsiä tyttärillenne, antakaa heidän kasvaa luonnollisesti.
      Jos ite pidätte niin, pitäkää, mutta älkää viekö sitä mallia lapsillenne.

    • Anonyymi

      Kiitti järkevästä mielipiteestä!

    • Anonyymi

      Olen itse 12-vuotias. Ostin ekat push-on kynteni kaupasta 10-vuotiaana, aivan äitini luvalla. Nyt pyöritän omaa, menestynyttä geelikynsisalonkiani. Ylpeä olen itsestäni

    • Anonyymi

      Olen siis tuo sama, 12-vuotias kynsitaiteilija. Minä teen vain yli 12-vuotialle, ja 16-vuotiaaseen asti täytyy olla vanhempien lupa. Aivan riittävät säännökset. Miksi te yritätte murskata lapsenne unelman, olisitte itsekin halunneet näyttää coolilta tuon ikäisenä!

    • Anonyymi

      Saa minun mielestä melkein minkä ikäsillä mutta järjen kanssa :)

    • Anonyymi

      Eri asia geelikynsillä/todella lyhyillä rakennekynsillä,jotka eivät ole kuin max ehkä normaalien tekokynsien pituiset. 😋

    • Anonyymi

      Oisko ketään ihanaa joka vois tehä mulle rakennekynnet? Olen siis 12-vuotias. Oon tosi kauan halunnu vaa varaa ajan ja saisin äidiltä luvan jos löytyis ihminen joka tekee jopa 12-vuotiaille. Ja siis on siis ihan lupa käydä laittaa ja joka kuukaus niitä huoltaa,mutta ei paljoo ihmisiä oo joka tekee vielä tänki ikäselle. Maksaisin niin paljon kun tarvitsee ja pyydetään. Olisin kiitollinen jos joku ihana tulis laittaa viestii!

    • Anonyymi

      Olen 9v ja minulla on tekokynnet

    • Anonyymi

      Ite käytän tekokynsiä mut en rakenne

    • Anonyymi

      Itse käytän teko kynsiä ja olen vasta 11 ja en ole katunut

      • Anonyymi

        Minäki olen 11 mutta tulen hyvin toimeen ilman tekokynsiä kuten kaikki kaveriniki. Mein perheessä on kaikilla normaalit omat kynnet. Ajatellaan ja tehdään ihan muita juttuja ku tekokynsiä. Äiti on lääkäri ja iskä on juristi, sisko on lukiossa, ite vielä peruskoulussa ka 9,2.

        Mut joo ymmärrän et toisilla ei oo mitää tärkeetä tekemist, nii ajatukset kiertää omien ja ehkä muidenki kynsien ympärillä.


    • Anonyymi

      Oon 11 ja teen itelleni rakennekynnet en oo varma ovatko kaverini ilkeitä mulle ja sanovat ilkeesti et pitää olla 16v rakennekynsille tilasin sheinistä

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe