Mitä tehdä jos tietää syyllistyneensä PH:n pilkkaan?

PH:n pilkkaaja

En saa enää rauhaa sydämeeni ja Jumala on minut hylännyt. Joudun helvettiin, kunhan kuolen. Onko nyt ihan sama, mitä teen? Itsemurha ja suoraan rikkiliekkeihin palamaan, vai maallisessa elämässä kärvistely luonnollista kuolemaa ja tuomiota odottaen?

54

2945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhän Hengen pilkan

      joten pyri tekemään Jumalan tahdon mukaan, niinkuin Jeesus on opettanut ja pane kaikki toivosi Jeesuksen armoon ja totuuteen.

      Rukoilen Isän Jumalan tahdon täyttymistä Jeesuksen nimessä, amen.

      • Hengen pilkka ei rupea tekemään mitään jumalan tahdonmukaista,on täysin erossa siitä.


      • Paremmin toimii nivusdeodorantti. PH tuoksuu paremmalle.


    • sinä et ole tehnyt anteeksiantamatonta Pyhän Hengen pilkkaa. Pyhän Hengen pilkkaamista on kahdenlaista;

      1. Pilkka jota ei saa anteeksi.
      2. Pilkka jonka saa anteeksi.

      Kaikki Pyhän Hengen pilkalta tuntuvat asiat eivät ole Jeesuksen mainitsemaa anteeksiantamatontan Hengen pilkkaamista. Pyhää Henkeä voidaan pilkata uskosta osattomana ymmärtämättämyyttään. Sellainen pilkkaaminen ei ole anteeksiantamatonta Pyhän Hengen pilkkaamista. Sen saa anteeksi jos Pyhä Henki kutsuu pilkkaajaa pelastukseen ja pilkkaaja tunnustaa sen synniksi ja tekee siitä parannuksen. Mistä sitten tiedät kutsuuko Pyhä Henki sinua ja voitko saada anteeksi syntisi? Olen kirjoittanut tästä aiheesta pitemmän kirjoituksen. Lue! Se vapauttaa sinut anteeksiantamattoman Pyhän Hengen pilkkasyytöksistäsi.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8668353

      Totean kuitenkin lyhyesti:
      Jos olisit pilkannut niin että sitä ei annettaisi enää anteeksi, et olisi huolissasi pelastuksestasi.
      Nyt kun olet huolissasi, todistat tällä että olet Jumalan Hengen kutsun alla. Silloin sinä voit tulla
      Jeesuksen luokse saamaan anteeksiannon ja armon. Ja mitä Jeesus lupaa Joh 6:37 "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Sinä saat jäädä Jeesuksen luokse ja olla Jumalan armahtama Hänen rakas lapsensa uskon kautta Jeesukseen Kristuksee. Lue lisää kirjoituksestani "Pyhän Hengen pilkasta".

      • Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.
        On vain ykisi muoto pilkkamisessa,henki jättä sellaisen henkilön ei nään nuhtele.


      • jaikal

        Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. Matt.12:32


    • Pyhän Hengen pilkka on se, kun ihminen hylkää Jeesuksen ja kääntää Hänelle selkänsä ja pysyy luopumuksesaan loppuun asti. Silloin on Pyhän Hengen pilkka tehty. Mutta jos ihminen kääntyy Jeesuksen puoleen elinaikanansa, niin ei ole mitään Pyhän Hengen pilkkaa. Pyhän Hengen pilkassa ei ole kyse jostain sanotuista sanoista tai herjauksesta sanoilla, vaan se on yksinkertaisesti Jeesuksen hylkääminen. Jos kuolet uskomattomana, niin silloin kuolinhetkellä vasta Pyhän Hengen pilkka kongretisoituu. Ei ole vaikeaa. Raamattu on tässä aivan selkeäsanainen.

      • ..

        Miksi ette lue jotka pelkäävät pilkanneensa Henkeä, Jeesuksen puheita evankeliumissa?
        Jeesus teki voimallisia tekoja, fariseukset näkivät ja ymmärsivät niiden olleen Jumalasta ja miehen olevan vanhurskas- silti he sanoivat riivatuksi.
        Parantumisia on nykyäänkin, jos ihmisen elämä on sopusoinnussa opetuksen kanssa ja hän parantaa, uskon Jumalan voimaan.


    • ttkk

      Usein sellainen, joka tuntee tuollaista ei ole syyllistynyt tuohon syntiin. Parasta vain toivoa,vaikka ei toivoa olekkaan, niinkuin Aabraham teki. Jatka siis kilvoittelua vain!

    • Todennäköisesti kyse on mielenterveysongelmasta joten kannattaisi käydä liikoja paineita päästämässä terapeutin juttusilla. Sinä et ole tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa, katsoppas jos olisit sellaisen tehnyt et enää surisi asiaasi tällä palstalla. Omatuntosi olisi jo niin paatunut ettei mikään uskontoon viittaava sinua hetkauttaisi.
      Mikäli sinulla on jonkin asian suhteen huono omatunto niin se vanha resepti. Mene polvillesi Jeesuksen eteen ja pyydä häneltä anteeksi niitä tekoja jotka painavat sinua, pyydä että korkein antaa sinulle voimaa parannuksen tekoon. Kristuksen Veri ei ole loppunut vielä on armonaikaa jäljellä.

    • sessa76

      Ei sinua Jumala voi hylätä. Olet Hänen Poikansa, Hänen kaltaisensa. Elät harhan maailmassa, luullen erkaantuneesi Hänestä. Nukut Hänen luonaan, painajaista helvetistä nähden. Hän pyytää sinua heräämään ja huomaamaan, että olet ollut kotona koko ajan, sieltä koskaan poistumatta. Ja ikuisesti Hänen Rakkaudessaan.
      Rakastan sinua veljeni! Mitään syntiä ei ole koskaan ollutkaan.
      Kuolema ei ole luonnollista Jumalan Pojalle, se ei siis ole todellista. Sinä veljeni, olet kuolematon, ikuinen Jumalan Poika!

      • ja suhde Jeesukseen

        ratkaisee, onko ihminen uudestisyntynyt vedestä ja Pyhästä Hengestä vai pelkästään sielullinen ja kenties myös uskonnollinen kuten kirjoituksesi viittaa. Jos uskot Jeesukseen Jumalan Poikana ja tunnustat Herrana suullasi ja tahdot Jumalan tahdon elämässäsi tehdä, niin sinun käy hyvin, muutoin elää ihminen edelleen synneissään ilman pelastusta ja Jumalan lapseutta hengellisesti.


      • virrassaseisoja
        ja suhde Jeesukseen kirjoitti:

        ratkaisee, onko ihminen uudestisyntynyt vedestä ja Pyhästä Hengestä vai pelkästään sielullinen ja kenties myös uskonnollinen kuten kirjoituksesi viittaa. Jos uskot Jeesukseen Jumalan Poikana ja tunnustat Herrana suullasi ja tahdot Jumalan tahdon elämässäsi tehdä, niin sinun käy hyvin, muutoin elää ihminen edelleen synneissään ilman pelastusta ja Jumalan lapseutta hengellisesti.

        Jeesus puhuu Pyhän Hengen pilkasta kohdassa, jossa Fariseukset väittävät hänen ajavan riivaajien päämiehen voimalla pahoja henkiä ulos. Eli fariseukset väittivät että Jeesuksessa olisi paha henki. He pilkkasivat siis pyhää henkeä pahaksi hengeksi.

        Usea uskovan ihmien on lukenut tuon sananpaikan ja säikähtänyt, että onko itse tehnyt sen ja helvettiinkö on nyt vain matka. Sanan paikkoja ei tule irrottaa tekstiyhteydestä ja alkaa huolestumaan turhasta, vaan pitää lukea, mistä kussakin opetuksessa on alunperin ollut kyse. Fariseuksilla on se asenne, että he halusivat Jeesuksen pois päiviltä, he olivat kateellisia ja juonivat hänet hengiltä. Heillä oli tietoinen halu pilkata, eikä vain halu vain koko elämänasenne. Ihmisen päässä voi liikkua kaikenlaisia ajatuksia ja lauseita jotka pilkkaavat, niistä ei pidä välittää, liha ja perkele vain viellä liitossaan ulisevat. Raamattu sanoo että meillä on SOTA henkivaltoja vastaan. Siispä ne lataa sillä mitä osaavat onhan saatana valheen ISÄ. Se vääristää Jumalan sanan ja lyö sillä vastaan. Uskova ihminen lankeaa syntiin joskus syvälekin, se ei ole pyhän hengen pilkkaa, vaan lammas on eksynyt. Tuhlaajpojan isä juoksee vastaan, ei heitä ulos. Toinen raamatunpaikka mikä voi vaivata tässäyhteydessä on kohta, jossa mainitaan että "on mahdotonta uudistaa niitä, jotka ovat maistaneet tulevan maailmanajan vomia ja luopuneet niistä ja näin ristiinnaulitsevat Jeesuksen uudelleen". Tässäkään ei ole kyse syntiin langennesta, vaan niistä juutalaisista jotka todella ristiinnaulitsivat (sinä aikana) fyysisesti Jeesuksen ja ja saivat todeta kallioiden haljetessa että hän olikin Jumalan poika, mutta kuitenkin eivät siltikään tahtoneet uskoa. Eli he siltikin ristiinnaulitsivat hänet. Nämä opit olen saanut radion dein taivaan ja maan väliltä ohjelmasta ja olen todennut raamatun peruteella ne todeksi. Joten lepo vaan! Usko tulee kuulemisesta, jos haluat uskosi kasvavan epäuskon sijaan lue tervettä armollista opetusta vaikka kirjoista tai käy asiallisessa sanan kuulossa. Älä usko jokaista uskovaa vaan raamatun kokonaisilmoitusta, Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa.


      • acimlai nen

        IOK-oppilas? Oletko menossa Renardin tilaisuuksiin?


      • kokonaisilmoitus
        virrassaseisoja kirjoitti:

        Jeesus puhuu Pyhän Hengen pilkasta kohdassa, jossa Fariseukset väittävät hänen ajavan riivaajien päämiehen voimalla pahoja henkiä ulos. Eli fariseukset väittivät että Jeesuksessa olisi paha henki. He pilkkasivat siis pyhää henkeä pahaksi hengeksi.

        Usea uskovan ihmien on lukenut tuon sananpaikan ja säikähtänyt, että onko itse tehnyt sen ja helvettiinkö on nyt vain matka. Sanan paikkoja ei tule irrottaa tekstiyhteydestä ja alkaa huolestumaan turhasta, vaan pitää lukea, mistä kussakin opetuksessa on alunperin ollut kyse. Fariseuksilla on se asenne, että he halusivat Jeesuksen pois päiviltä, he olivat kateellisia ja juonivat hänet hengiltä. Heillä oli tietoinen halu pilkata, eikä vain halu vain koko elämänasenne. Ihmisen päässä voi liikkua kaikenlaisia ajatuksia ja lauseita jotka pilkkaavat, niistä ei pidä välittää, liha ja perkele vain viellä liitossaan ulisevat. Raamattu sanoo että meillä on SOTA henkivaltoja vastaan. Siispä ne lataa sillä mitä osaavat onhan saatana valheen ISÄ. Se vääristää Jumalan sanan ja lyö sillä vastaan. Uskova ihminen lankeaa syntiin joskus syvälekin, se ei ole pyhän hengen pilkkaa, vaan lammas on eksynyt. Tuhlaajpojan isä juoksee vastaan, ei heitä ulos. Toinen raamatunpaikka mikä voi vaivata tässäyhteydessä on kohta, jossa mainitaan että "on mahdotonta uudistaa niitä, jotka ovat maistaneet tulevan maailmanajan vomia ja luopuneet niistä ja näin ristiinnaulitsevat Jeesuksen uudelleen". Tässäkään ei ole kyse syntiin langennesta, vaan niistä juutalaisista jotka todella ristiinnaulitsivat (sinä aikana) fyysisesti Jeesuksen ja ja saivat todeta kallioiden haljetessa että hän olikin Jumalan poika, mutta kuitenkin eivät siltikään tahtoneet uskoa. Eli he siltikin ristiinnaulitsivat hänet. Nämä opit olen saanut radion dein taivaan ja maan väliltä ohjelmasta ja olen todennut raamatun peruteella ne todeksi. Joten lepo vaan! Usko tulee kuulemisesta, jos haluat uskosi kasvavan epäuskon sijaan lue tervettä armollista opetusta vaikka kirjoista tai käy asiallisessa sanan kuulossa. Älä usko jokaista uskovaa vaan raamatun kokonaisilmoitusta, Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa.

        siellä lienetkö ollut sinäkin, kun sun Herrasi ristiinnaulittiin! Kyllä sanassa tarkoitetaan uskovia jotka ovat luopuneet uskostaan!


    • Tittelin Tuure

      Ole rauhassa. Koska ymmärrät pilkanneesi, on se jo merkki parannuksesta. Anteeksi antamaton pilkka ei ymmärrä, ja mieli on niin kieroutunut ja läpeensä paha, että uskoo täysin rinnoin tekevänsä oikein. Kristus Mestari korosti aina anteeksi annon tärkeyttä ja mahdollisuutta saada anteeksi, oli tehty vääryys mikä tahansa. Ei lyötyä enää lyödä tai katuvaa rankaista. Jumala Kaikkivaltias on antanut avaimet armeliaalle Kristus Jeesukselle ja hän on loputtoman armelias. Muistakaa vertaus tuhlaajapojjasta - taivaan kansat riemuitsevat jokaisesta, joka löytää tien kotiin!

    • PSARI

      Ihan rauhassa saat pilkata Pyhää Henkeä, sillä Pyhä Henki on oikein käännettynä Raamatusta ylipappi, joita oli lukemattomia. Raamatun Henki taas tarkoittaa tavallista saddukeuslaista papiston pappia.

      Esimerkiksi Kaifas oli Pyhä Henki eli heille löytyvät nimetkin Raamattuun tarvittaessa. Lista on kuitenkin pitkä, eikä tilanpuutteen takia mahdu tänne.

      Sinulla on hyvä tasapainoinen elämä edessäsi, eikä sinun kannata tuijottaa liikaa uskontoon, vaan elää normaalia elämää tuttujesi keskellä muistaen, että Raamattu on monin kohdin väärin käännetty ja ymmärretty. Alkuperäisteksteistä ei juuri siellä enää ole tietoakaan, eikä niiden tarkoitusperistä.

      • pyh!

        Puhut puhdasta potaskaa.


      • puolukatt

        joo oikein ,pyhähenki oli jeesuksessa,proveetoissa on pyhähenki,profeetojen pilkka on pyhänhengen pilkaa esim jeesuksen tappaminen,juutalaiset olivat syypäitä siihen ja heidät tapetiin kaikilla eri keinoilla ,kuten historiasta näemme,nykyään ei juuri proveetoja ole mutta laaja-alainen pilkka jumalan sanaa kohtaan voi johtaa rikoksen suurentumiseen ja olla pyhänhengen pilkaa,mutta profeetoja voi olla joukossamme .pyhäähenkeä on koko ristikunnassa .pyhänhengen pilkaa ei saa koskaan anteeksi.


    • tk

      En tiedä mitä olet tehnyt. Käsittääkseni, jos olisit tehnyt sellaisen synnin, mistä puhut, et voisi edes kirjoittaa katumuksestasi Jumalan edessä. Älä anna perkeleen sinua uskotella ja vedättää, vaan tee sydämmessäsi täysi parannus, ja hakeudu nöyryydessä Jumalan seurakuntaan vanhemmiston ja koko seurakunnan rukoiltavaksi asiassasi. Jos Jumala olisi sinut hyljännyt, ei sinulla edes olisi voimaa surra, että Jumala olisi sinut hylännyt, koska Jumala antaa
      voiman kaiken ihmisen elämiseen; Hänessä me olemme, likkumme ja elämme, jos vain hapuilemalla voisimme Hänet löytää. Ihminen elää jokaisesta Jumalan sanasta, sen tähden me olemme olemassa, emme ainoastaan leivästä. Jos olisit tehnyt sellaisen synnin, mistä puhut, et voisi edes tuntea kaipuuta Jumalan luokse, tai syyllisyyden tuntoa Jumalan edessä. Jos Jumala sinut olisi hyljännyt, et eläisi enää montakaan päivää elossa. Minä en todellakaan tiedä mitä olet tehnyt, mutta olisi hyvä saada tietää, mutta ihminen, joka kirjoittaa, kuten kirjoitit, ei sellaista ole voinut tehdä.

    • jaikal

      Kenenkään ei tarvitse elää epävarmuudessa eikä pelossa tästä asiasta. Olen kirjoittanut aiheesta ja olen saanut tekstiini lisää ainesta viimeaikoina. Lukekaa kaikki te jotka taistelette Pyhä Hengen syytösten kanssa. Tämä on myös uskoville hyvä tietää, sillä voimme joutua tekemisiin henkilön kanssa joka pelkää syyllistyneensä anteeksiantamattomaan syntinn. Silloin on hyvä kun voi näyttää Raamatun Sanasta miten asiat ovat. Lue kirjoitukseni!

      http://www.jaikal.se/48683132

    • Ei mitään

      Ei sellaista voi pilkata mitä ei ole.

      • armoa heillekkin

        On vahvasti henkisellä ja hengellisellä tasolla olemassa. Muistan aikoinaan helluntailaiset ja vapaakirkollistet ikäänkuin haluavan uskoontulleen joutuvan ahdistukseen ,sanomalla oletko syyllistynyt pyhänhengen pilkkaan.Kysyttäessä uskotko Jeesukseen ja vastasit, kyllä uskon Jeesukseen, niin uskovaiset sanoivat että uskoohan se paholainenkin Jeesukseen. Todellista psykolokista painostusta. Uskovaisten hevosenleikki oli myös seuraavan laista . Uskis ukkoja oli kaksi tai kolme, kalliolassa matikan konkurssi talolla, johon nämä helluntailaiset roudasivat lapista lohta jemmaan, eli rikollisesti hommattua lohta.Mutta nyt sitten asiaan. he juttelivat äänekkäästi asioistaan ja yht äkkiä kiroilivat voimakkaasti, jolloin tavallinen ihminen joka ei tiennyt heidän juoniaan, kääntyi katsomaan heitä hämmästyneenä kiroilusta, niin he tulkitsivat sinun katsomisesi että sinun herrasi on s.a.a.t.a.n.a. Katsomaan kääntyminen merkitsi heille muka paholaisen herrautta siinä henkilössä. Että tällaista psykologiaa uskovaisten porukassa. Tämän nähneenä, voin sanoa näin. Vapaakirkollisilla on myös omat psykolokiset tavat johdattaa hölmö uusi uskis heidän mieleisen juonen pussiin, ja aina on joku kuuntelemassa. Näin uskikset saavat juoruta perättömiä juorujaan ja levittää niitä ylt ympäriinsä ihmisten korviin. Varokaa peräkammarin pojjaat uskovaisia utelikkoja he leimaavat heterot oitis homoiksi ja naiset lesboiksi vaarallisimpia leimaajia ovat vapaakirkkoporukat eli pahimmat narsistit.


    • usko ainoastaan

      Minäkin luulin tehneeni Pyhän Hengen pilkan. eräs saarnaaja jopa sanoi minulle ,että minusta on Pyhä Henki lähtenyt. Varmin merkki siitä ettet ole kyseistä syntiä tehnyt on että olet huolissasi ja hätääntynyt siitä. Sielunvihollinen vakuuttelee mutta hän on valheen isä. Olet suuriarvoinen Jumalalle joka vihaa hylkäämistä. Hän itse sanoo: minä en sinua hylkää enkä sinua jätä. Luota siihen. Minäkin sain kokea etten ollut menettänyt Pyhää Henkeä, enkä tehnyt PH pilkkaa kaikki oli vain saatanan valhetta.

      • Anteeksiantamatontako

        Niinhän ne saarnaajat tapaavat tehdä itse huonosti voidessaan.
        Minusta eräs saarnaaja levitti juorua , että olin syyllistynyt
        Pyhän Hengen pilkkaan. Monikohan rakkaista uskontovereistani
        nautti siitä varoituksesta? Karttoi minua tuomiten!
        Se saarnaaja on nykyisin istumassa oluensa kanssa rannalla.
        Omat lapsensa ovat rikkoneet Raamatun antamia puhtaana
        elämisen periaatteita. Siksi saarnaajalle oli tärkeää saada minut
        suuremmaksi syntiseksi kiinnittääkseen huomion minuun.
        Ne sormet, jotka minua kerran osoittivat syyttäen, ovat kääntyneet pois. Mutta luottaisinko sellaisiin ystäviin, kuten ennen?


    • jaikal.se

      >>>Hän itse sanoo: minä en sinua hylkää enkä sinua jätä. Luota siihen. Minäkin sain kokea etten ollut menettänyt Pyhää Henkeä, enkä tehnyt PH pilkkaa kaikki oli vain saatanan valhetta.

    • alfa123om22

      Minä olen jatkuvasti vihoissani eräälle lähimmäiselle, jonka kerrotaan käyttävän hyväkseen uskovaisia tyttöjä väkivalloin. Monet tekevät äärimmäisiä syntejä kuten syyllistyvät pedofiliaan. On erittäin vaikea säilyttää anteeksiantava asenne tänä aikana ja olla pilkkaamatta, vihaamatta ja syyttämättä.
      Pilkasta ja syyttämisestä ei ole mitään hyötyä tietääkseni. Joudumme elämään mitä karkeimpia tekoja tehneiden keskuudessa ja jos yrittää olla kuin mikään asia ei liikuttaisi meitä on sekin väärin kenties. Tämä nykyinen aika on helvetin perustamisen läheisyyden aikaa ja mitä karkeimpia syntejä tapahtuu.
      Jos joku kykenee antamaan kaiken lähimmäisilleen anteeksi niin hyvä on, mutta minun mielestäni asiassa on monta puolta.

      • Yksi-usko

        >>Minä olen jatkuvasti vihoissani eräälle lähimmäiselle, jonka kerrotaan käyttävän hyväkseen uskovaisia tyttöjä väkivalloin. Monet tekevät äärimmäisiä syntejä kuten syyllistyvät pedofiliaan. On erittäin vaikea säilyttää anteeksiantava asenne tänä aikana ja olla pilkkaamatta, vihaamatta ja syyttämättä.>>

        Mitä ihmettä sinä oikein horiset? Jos joku käyttää toista seksuaalisesti hyväksi, niin sinun kuuluu kertoa siitä poliisille. Tuollainen on rikollista toimintaa. Miksi siitä täällä kerrot? Miksi et ilmoita poliisille? Olet väärässä, sillä monet eivät tässä maassa syyllisty pedofiliaan, vaan harvat. Nekin tuomitaan. Oletko itse päästäsi vialla? Oletko keksinyt koko jutun, kun kerrot, että jostakin lähimmäisesi kerrotaan jne...? Yritätkö halventaa uskovaisia tyttöjä, kun kerrot, että uskovaisia tyttöjä? Minä en tiedä yhtään uskovaista tyttöä, jota käytetään hyväksi. Jos tietäisin, niin ilmoittaisin heti poliisille. Kerroppa mikä tarkoitus tuollaisella keksityllä ja sairaalla jutullasi on?


    • alfa123om22

      Sekin on vaikeaa antaa anteeksi kun lähimmäinen on sen luontoinen, että polttaa paljon tupakkaa ja yrittää taikakeinoin ujuttaa syöpää minuun. Pitäisi kai kohdistaa isku omaan ruumiiseensa ja ottaa vastaan syöpä tai muu sairaus. Kuitenkin sekin on vaikeaa. Meidän oma tuhomme tulee kysymykseen vain ja se, että annamme oman elämämme lähimmäistemme elämän edestä.

      Muussa tapauksessa tulemme melko varmasti syyllistymään pyhän hengen pilkkaan. Tulemme vihaamaan, pilkkaamaan ja kavaltamaan lähimmäisemme, jos emme suostu elämän kukkuloilta jopa syöksymään varmaan tuhoomme. Vaikka elämä on parhaalla mahdollisella tolalla vaaditaan kristityltä alituiseen antamaan oma elämänsä vaikka kuinka syntisen kaverin edestä.

      Vaikea on olla vihaamatta ja pilkaamatta.

      • Yksi-usko

        >>Sekin on vaikeaa antaa anteeksi kun lähimmäinen on sen luontoinen, että polttaa paljon tupakkaa ja yrittää taikakeinoin ujuttaa syöpää minuun. Pitäisi kai kohdistaa isku omaan ruumiiseensa ja ottaa vastaan syöpä tai muu sairaus. Kuitenkin sekin on vaikeaa. Meidän oma tuhomme tulee kysymykseen vain ja se, että annamme oman elämämme lähimmäistemme elämän edestä. >>

        Satutko tietämään, että Suomessa on maailman tiukimpia tupakkalakeja. Tupakkaa ei saa polttaa yleisillä paikoilla eikä juuri missään nykyään. Ei tuo sinun lähimmäinen polta siksi, että yrittäisi ujuttaa sinuun syöpää. Hän polttaa, koska ei pääse tupakasta eroon, on itse koukussa ja turmelee omaa terveyttään. Minun isäni poltti koko ikänsä eikä häneen tullut syöpää, eikä meihin muihinkaan, jotka emme polttaneet. Joten mitä anteeksiannettavaa sinulla on, jos toinen henkilö polttaa tupakkaa?


    • alfa123om22

      9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

      Kun joku pannaan ahtaalle joko ruumiillisesti tai henkisesti hän silloin luopuu helposti. Pietari luopui kun joutui palvelustytön ahdistamaksi ja tuo olikin häntä ylempänä siinä tilanteessa. Kun paimenta lyödään lampaat hajaantuvat ja joutuvat erilaisiin ahdingoihin. Kun paimenella ei enää ole kunniaa ja kun häntä ei enää pelätä niin myös paimennettavat lampaat ovat susien kynsissä.

      Silloin alkaa vihanpito ja kavallukset. Silloin alkaa luopuminen paimenesta, joka on lyöty ja jota todellisuudessa ei enää ole. Uusia paimenehdokkaita alkaa ilmaantua, mutta he ovat vääriä profeettoja. Lampailla on kaksi mahdollisuutta joko antautua susien hampaisiin tai etsiä uusi lauma ja uusi paimen johon liittyä.

      Vihaan siis lähimmäistäni, joka on syyllinen moniin rikoksiin. Ja joka tahtoo valloittaa minulta kämpän ja tuhota minut. Niin alhaiselta ja moukkamaiselta tuntuu alistuminen että hirvittää. Mikään raamatun opetus ei kerro mitä pitäisi tehdä. Kristitty ei kuulu tähän maailmaan. Hän voisi yhtä hyvin luopua omasta elämästään ja kuolla pois. Mutta aina se ei ole mahdollista niin kuin oli asian laita Pietarin tapauksessa.

      Joka uskoo Kristukseen muttuu elävän veden lähteeksi. Hän voi itse kirjoittaa oman raamattunsa ja dynaamisesti tehdä esikuvallisen ratkaisumallin ongelmaan. Mutta Koraani ja islam toki ovat lopullinen ratkaisumalli, jonka Jumala on jo valinnut.

      Islamiin liittymällä saa kaikki aiemmat syntinsä anteeksi. Sanomalla uskontunnuksen: EI OLE MUUTA JUMALAA KUIN JUMALA JA MUHAMMED ON HÄNEN LÄHETTILÄÄNSÄ on islamissa kiinni.

      Mikä on islamin kanta synteihin, joita suoritetaan salassa ilman että on riittävää määrää todistajia. Tuollaisen synnin tekijä pitäisi kivittää hengiltä, jos hän tunnustaa syntinsä. Vain islam on tie, jonka voi valita silloin kun on joutunut luopumaan paimenesta tämän tuhouduttua.

      Valitettavasti oikeaa islami sitäkin on maailmassa enää vähän. Ja voi olla vaikea löytää oikeaa islamia. Tilanne on todella heikko. Itse olen kahden vaiheilla. Tahdon luopua elämästäni, mutta siitä ei olisi kenenelläkään mitään hyötyä. Tahdon kääntyä islamiin, mutta joudun siinä tilanteessa tuomitsemaan väärää islamia liikaa.

      Siksi tyydyn siihen, että olen elävän veden lähde ja dynaaminen prosessi, jonka elämä toivoakseni osoittaa että islam on Jumalan edessä se uskonto, joka hyväksytään.

      Lähimmäiseni, joka on tehnyt syntiä pitää vähintään joutua sellaiseen kurimukseen, että hän katuisi tekojaan. Hänen tulee osoittaa katumusta.

      • Anteeksiantamatontako

        Montako vaimoa Muhamedilla oli?
        Minkänikäisiä he olivat?
        Kerropas!


      • totta-maar

        >>Mikä on islamin kanta synteihin, joita suoritetaan salassa ilman että on riittävää määrää todistajia. Tuollaisen synnin tekijä pitäisi kivittää hengiltä, jos hän tunnustaa syntinsä. Vain islam on tie, jonka voi valita silloin kun on joutunut luopumaan paimenesta tämän tuhouduttua. >>

        Rauhaa ja rakkautta!

        Raamatussa on kohta, jossa Jeesuksen luo tuotiin syntinen nainen, joka oli tehnyt aviorikoksen. Yksi toisensa perästä poistui paikalta, kun Jeesus kirjoitti heidän syntejään maahan. Kun naista ei enää kukaan ollut syyttämässä, Jeesus sanoi, ettei hänkään naista tuomitse. Jeesus sanoi naiselle: Mene, äläkä enää syntiä tee. Alla tuo Raamatun kohta.

        Joh. 8:2-11
        >> 2 Varhain aamulla hän tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
        3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen 4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. 5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" 6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. 7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." 8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan. 9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. 10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?" 11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] "

        http://raamattu.fi/1992/Joh.8.html#o20


      • Yksi-usko

        >>Sanomalla uskontunnuksen...>>
        2 Moos. 2-3
        Raamatussa on yksi Jumala: "2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.".


      • Yksi-usko

        >>9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.>>

        Jos luet myös tuon alkuosan, niin tiedät, että opetuslapset olivat kysyneet Jeesukselta merkkiä Hänen tulostaan ja tämän maailman lopusta. Katsotaanpa tuota Raamatun kohtaa tarkemmin.

        Matt. 24:
        "3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
        4 Jeesus vastasi:
        "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
        9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. ".

        >>Kun joku pannaan ahtaalle joko ruumiillisesti tai henkisesti hän silloin luopuu helposti. Pietari luopui kun joutui palvelustytön ahdistamaksi ja tuo olikin häntä ylempänä siinä tilanteessa. Kun paimenta lyödään lampaat hajaantuvat ja joutuvat erilaisiin ahdingoihin. Kun paimenella ei enää ole kunniaa ja kun häntä ei enää pelätä niin myös paimennettavat lampaat ovat susien kynsissä.>>

        Kuule Pietari ei ole koskaan luopunut mistään eikä Pietari ole joutunut kenenkään palvelustytön ahdistamaksi. Mitä ihmettä sinä taas horiset?

        >>Silloin alkaa vihanpito ja kavallukset. Silloin alkaa luopuminen paimenesta, joka on lyöty ja jota todellisuudessa ei enää ole. Uusia paimenehdokkaita alkaa ilmaantua, mutta he ovat vääriä profeettoja. Lampailla on kaksi mahdollisuutta joko antautua susien hampaisiin tai etsiä uusi lauma ja uusi paimen johon liittyä. >>

        Ei niin. Jeesus on edelleenkin "lammasten paimen". Hän on Jumalan ainoa Poika. Sen sijaan kaikki profeetat Raamatun mukaan tulee koetella Raamatulla.

        >>Vihaan siis lähimmäistäni, joka on syyllinen moniin rikoksiin. Ja joka tahtoo valloittaa minulta kämpän ja tuhota minut. Niin alhaiselta ja moukkamaiselta tuntuu alistuminen että hirvittää. Mikään raamatun opetus ei kerro mitä pitäisi tehdä. Kristitty ei kuulu tähän maailmaan. Hän voisi yhtä hyvin luopua omasta elämästään ja kuolla pois. Mutta aina se ei ole mahdollista niin kuin oli asian laita Pietarin tapauksessa. >>

        Kristitty kuuluu tähän maailmaan. Kuka sitten kertoisi Jeesuksesta, jos ei olisi kristittyjä? Ei kukaan. On synti luopua omasta elämästä, jonka Jumala on meille antanut. Vaikka täällä elämä ei aina olisikaan kuin "ruusuilla tanssimista" niin vaikeuksista huolimatta elämä itsessään on arvokasta. Kaikkien elämä, niin sinun kuin minunkin.

        Otat taas esille Pietarin ja jälleen väärässä valossa. Oletkohan sekoittanut nyt Pietarin ja Juudaksen, Jeesuksen kavaltajan. Pietari oli elämänsä loppuun asti Jeesuksen SUURI apostoli ja hän kuoli Jeesuksen tavoin ristinkuoleman. Hän oli loppuun asti Jeesuksen uskollinen opetuslapsi. Sen sijaan Juudas, joka kavalsi Jeesuksen päätti myös itse päivänsä. Näistä kahdesta ei voi puhua edes samana päivänä.

        >>Joka uskoo Kristukseen muttuu elävän veden lähteeksi. Hän voi itse kirjoittaa oman raamattunsa ja dynaamisesti tehdä esikuvallisen ratkaisumallin ongelmaan. Mutta Koraani ja islam toki ovat lopullinen ratkaisumalli, jonka Jumala on jo valinnut.>>

        Mitä ihmettä sinä taas horiset? Kukaan ei kirjoita itse mitään omaa Raamattua. Raamattu on Jumalan sanaa ja se on kirjoitettu Pyhän Hengen avulla. Siksi se saa nykyäänkin ihmisiä "syntymään uudesti" Pyhän Hengen avulla, kun sitä lukee rukoillen ja nöyrällä mielellä.


      • Yksi-usko

        >>Valitettavasti oikeaa islami sitäkin on maailmassa enää vähän. Ja voi olla vaikea löytää oikeaa islamia. Tilanne on todella heikko. Itse olen kahden vaiheilla. Tahdon luopua elämästäni, mutta siitä ei olisi kenenelläkään mitään hyötyä. Tahdon kääntyä islamiin, mutta joudun siinä tilanteessa tuomitsemaan väärää islamia liikaa.>>

        Älä nyt hyvä ihminen mietikään oman elämäsi lopettamista. Onko se islamin usko noin armoton? Voin kertoa, että Jeesus on se, joka armahtaa ja pelastaa. Jeesus rakastaa sinua.

        >>Siksi tyydyn siihen, että olen elävän veden lähde ja dynaaminen prosessi, jonka elämä toivoakseni osoittaa että islam on Jumalan edessä se uskonto, joka hyväksytään.>>

        No tuosta en kyllä ymmärtänyt hölkäsen pöläystä. Et sinä ole elävän veden lähde vaan Jeesus on elävän veden lähde.

        >>Lähimmäiseni, joka on tehnyt syntiä pitää vähintään joutua sellaiseen kurimukseen, että hän katuisi tekojaan. Hänen tulee osoittaa katumusta>>

        Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Sinä voit vain rukoilla lähimmäisesi puolesta. Et tuomita. Huolehdi sinä vain omasta sielustasi.


    • alfa123om22

      Hän meni naimisiin noin 40 vuotiaan lesken kanssa. Sotien aikana muslimit yleisesti naivat valloitettujen vihollisten leskiä ja neitseitä. Eräät viholliskunikaiden tyttäret tahtoivat Profeetan puolisokseen ennen kuin olisivat luottaneet muihin muslimeihin. Siksi hän meni naimisiin sotien aikana usein. Käsittääkseni kukaan muu kuin Profeetta (SAAS) itse ei saa naida tuohon sukuun kuuluvia naisia. Eli ei ole vastavuoroisuusperiaatetta Profeetan (SAAS) suvun puolelta.

      Hänen somimansa avioliitto ehkä noin yhdeksän vuotiaan Aishan kanssa saattoi sisältää useita järjestelyjä Jumalan tahdosta, mutta se ei ollut esikuva tai esimerkki siitä millainen puoliso valita. Tulee muistaa, että profeetta antoi ensimmäisenä esimerkkinä naida 40 vuotiaan rikkaan lesken eikä suinkaan neitsettä.

      Joka seuraa profeetan esimerkkiä nai siis noin 40 vuotiaan lesken.

      Mutta palataksemme asiaan: Ei tarvitse islamiin sukeltaa päätä pahkaa tuntematta asiaa. Jeshua kehottaa lukemaan Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämänkerta nimisen teoksen. Se on kaikkien elämänkertojen elämänkerta. Mikään ongelma ei ole islamiin siirtyminen, jos on lukenut ja noudattanut raamattua. Kun viisauteen (raamattu) lisätään ymmärrystä (koraani) saadaan aikaan tietoa, joka on kallisarvoista. JOS ET OLE KYENNYT NOUDATTAMAAN RAAMATTUA NIIN EHKÄ VALISTUS JA ANTIIKIN FILOSOFIA SOVELTUVAT SINULLE PAREMMIN. Tai jokin ei niin kallisarvoinen oppi. Ei ole mikään pakko islamiin siirtyä, mutta itse koen vaikeaksi tilanteen, jossa vihaan lähimmäistä ja pilkkaan ja moitin häntä ja kuulun samaan uskontoon.

      • Anteeksiantamatontako

        Muhammed ei tyytynyt vain kahteen vaimoon - leskeen ja lapseen -
        vaan niitä vaimoja oli vähintäin neljä!


      • Yksi-usko

        >>Jeshua kehottaa lukemaan Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämänkerta nimisen teoksen. >>

        Mitä ihmettä sinä taas horiset? Jeesus ei ole käskenyt lukemaan tuota elämänkertaa. Sitä paitsi Profeetta Muhammed syntyi vasta vuoden 570 tienoilla Sen sijaan Jeesus kuoli vuonna 30. Miten Jeesus olisi voinut käskeä lukemaan tuota elämänkertaa???


      • Yksi-usko

        >> Mikään ongelma ei ole islamiin siirtyminen, jos on lukenut ja noudattanut raamattua. Kun viisauteen (raamattu) lisätään ymmärrystä (koraani) saadaan aikaan tietoa, joka on kallisarvoista. JOS ET OLE KYENNYT NOUDATTAMAAN RAAMATTUA NIIN EHKÄ VALISTUS JA ANTIIKIN FILOSOFIA SOVELTUVAT SINULLE PAREMMIN. Tai jokin ei niin kallisarvoinen oppi. Ei ole mikään pakko islamiin siirtyä, mutta itse koen vaikeaksi tilanteen, jossa vihaan lähimmäistä ja pilkkaan ja moitin häntä ja kuulun samaan uskontoon. >>

        Miksi pitäisi siirtyä islamiin? Raamattu ja Koraani ovat niin kaukana toisistaan kuin itä on lännestä. Niissä ei ole mitään yhteistä. Ei mitään. Tiedätkö, että kukaan ei voi noudattaa Raamattua täydellisesti. Me emme, vaikka kuinka hyvää elämää elämme, voi pelastua omien tekojemme kautta. Ainoastaan Jeesuksen uhri Golgatalla voi meidät pelastaa.

        Lähimmäisen pilkkaaminen ja moittiminen? Raamattu sanoo, että rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.


      • Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

        >> Mikään ongelma ei ole islamiin siirtyminen, jos on lukenut ja noudattanut raamattua. Kun viisauteen (raamattu) lisätään ymmärrystä (koraani) saadaan aikaan tietoa, joka on kallisarvoista. JOS ET OLE KYENNYT NOUDATTAMAAN RAAMATTUA NIIN EHKÄ VALISTUS JA ANTIIKIN FILOSOFIA SOVELTUVAT SINULLE PAREMMIN. Tai jokin ei niin kallisarvoinen oppi. Ei ole mikään pakko islamiin siirtyä, mutta itse koen vaikeaksi tilanteen, jossa vihaan lähimmäistä ja pilkkaan ja moitin häntä ja kuulun samaan uskontoon. >>

        Miksi pitäisi siirtyä islamiin? Raamattu ja Koraani ovat niin kaukana toisistaan kuin itä on lännestä. Niissä ei ole mitään yhteistä. Ei mitään. Tiedätkö, että kukaan ei voi noudattaa Raamattua täydellisesti. Me emme, vaikka kuinka hyvää elämää elämme, voi pelastua omien tekojemme kautta. Ainoastaan Jeesuksen uhri Golgatalla voi meidät pelastaa.

        Lähimmäisen pilkkaaminen ja moittiminen? Raamattu sanoo, että rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Raamattu on kirja, joka antaa sekä viisautta, ymmärrystä että tietoa. Kaikkea mitä ihminen tarvitsee pelastuakseen.


    • Jumala.loi.kaljan

      Onxulla alottaja kovakin rapula? Tommosia fiilixiä tulee darrassa! Ota muutama kalja. Se auttaa!

    • Hei-

      Ketjussa on vastattu jo 32 kertaa, en tiedä mitä on vastattu.

      Se että olet arkana Pyhän Hengen puhuttelussa, tarkoittaa että on hetki että annat Jumalan pelastaa Sinut.
      Ihminen joka pelkää Pyhän Hengen jättävän, -se on vai merkki, ettei ihminen ole paatunut, eli on Pyhän Hengen puhuttelemiseen arkana.
      Jumalan kanssa suhteet onnistuu, kun otan rakkaudellisen suhteen Jumalaan, -Jumala on rakkaus; 1 Joh 4:8. _Puhuttele Jumalaa sydämen pohjasta, "Rakas Jumala, rakas yhä Henki-" ja kerrot asiasi, niin huomaat että onnistuu.

      Ihminen joutuu henkien taisteluareenalle, silloin kun on uskon ja maailman arvon välimaastossa. Jumala on rakkaus ja antaa turhat sanat anteeksi.

      Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa sitä että torjut kaiken omantunnon puhuttelun mikä koskee uskoa, syntiä ja Jumalaa. Kun sanoo tarpeeksi päättäväisesti torjuvan "ei" -Jumalan ko. puhutteluun, Hebr 3:7-8, -ihminen ns. paatuu, eikä mieti enää uskon asioita eikä Jumalaa- Jumalan on tässä vaiheessa lopetetattava vetoomuksensa, koska ei väkisin voi rakkautta tarjota. joku kerta Jumalan vetäytyminen on viimeinen- ja ihminen paatuu lopullisesti armonsa aikojen päivissä, -Tässä vaiheessa ihminen on "pilkannut Pyhää Henkeä" kun hän on menettänyt armon aikansa, eli enää elämässä ei Pyhä Henki ehdi puhutella uusin Hengen vetoomuksin.

      Kun ihminen sanoo Jumalalle sydämensä pohjasta saakka vakaasti ja tosissaan vilpittömästi; "Rakas Jumala, pelasta minut," -niin ei jää vaille eikä paitsi, -havaitsee että pyyntö kävi toteen jonakin kauniina päivänä.
      Ihminen ei ole kuitenkaan Jumalan Hengen automaatti, jossa ei ihmisen tahtoa kysyttäisi, - vaan on kokoa ajan ihmisen vastattava vilpitön tahtonsa Jumalan puolelle elämänsä ratkaisuissa. Kivikkoistakin polkua voi olla, mutta polku vie lopulta perille; Ilm 3:18-20.

      Jumalan rakkaus pitää ihmisen rakkaussuhteessa Jumalaan- vain tässä suorassa ja välittömässä suhteessa taivaan Yliappiin Jeesukseen- ihmisen usko voi säilyä.
      Eli toiseen ihmiseen ei ole katsomista, -vaan tuo em. rakkaussuhde on ainoa missio joka voi kantaa ihmisen uskossa, siis uskossa, jossa kyse aidosta uskosta, eikä jostakin muusta vaikuttimesta. Ihmisen usko kaatuu pakosta, ellei ihminen solmi tätä suoraa suhdetta rakkaudessa Jumalaan.

      Kun lukee Raamattua, niin kannattaa ajatella että taivaassa eletään, eikä lue pelkkää profetiaa, taikka historiaa, vaan on suorassa suhteessa Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja taivaan joukkoihin; Hebr 1:14, 4:14-16, 8:1-2.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Setä.neuvoo

      Pyhän hengen pilkka on sitä, ettei olla uskossa. Hebrealaiskirje nimittää Pyhää henkeä armon hengeksi.

      Armosta kertoo mm. Ef 2. Että pelastusta ei saada teoilla. Epäusko on se synti, jonka takia ihmisiä joutuu kadotukseen. Epäusko saattaa ilmetä mm. luulona, että tienataan pelastusta teoilla.

    • Setä.neuvoo
    • PHn_vallassa

      Olin eilen illalla siskolla kylässä ja söin liikaa hernekeittoa ja hapanleipää. Sus siunatkoon tätä pyhän hengen määrää! Mitä tälle pitäisi tehdä, että loppuisi, tai edes vähenisi?

    • Palaa islamiin ja ongelmasi poistuu välittömästi.

      • OletRäyhis2

        Olet siis muslimi, Räyhis.


      • Yksi-usko

        Jeesus Kristus ainoastaan voi meidät pelastaa, sinutkin.


    • Yksi-usko

      >>En saa enää rauhaa sydämeeni ja Jumala on minut hylännyt.>>

      Jos sinulla on tuollaisia tuntemuksia, niin Pyhä Henki puhuttelee sinua. Ei Jumala ole sinua hyljännyt. Pyydä nyt syntisi anteeksi. Jeesuksen Kristuksen veren kautta sinulla on mahdollisuus saada syntisi anteeksi. Usko myös saaneesi Jeesuksen Kristuksen veren kautta syntisi anteeksi äläkä enää syntiä tee. Jos olet vilpitön sydämessäsi, niin Jumala sinut kyllä armahtaa. Jumala tietää ja tuntee sinut. Minä en sinua tunne eikä kukaan muukaan täällä, mutta Jumala tuntee sinut ja on kuollut sinunkin syntiesi vuoksi. Sen vuoksi Jumala toivoo, että kadut ja palaat takaisin. Jumala on niin äärettömän kalliin hinnan sinustakin maksanut ristillä.

    • Elefantin_Aatos

      Kiinnostaakohan PH:ta sinun vaivaisen matosen ilveilyt täsmänä. Itse asettauttuisin helposti pilkanteon yläpuolelle omaan arvooni.

    • Täällä on vastattukin jo.

      Se että ihmistä vaivaa uskon asiat, Jumala, Jeesus, Raamattu, synti on merkki siitä että Pyhä Henki ei ole hylännyt. Rauhasi ei ole täydellinen ilmeisestikin, ja kyse voi olla että Jumalan Henki puhuttelee jostakin synnistä mistä pitäisi tehdä parannusta.
      Pyhä Henki ei ole hylännyt.
      Ei ole olemassa mitään syntiä mitä ihminen ei vakavissaan rakkausessa haluten voisi saada anteeksi.
      Anteeksi antamaton Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa sitä että Jumalan Henki ei enää puhuttele, ja ihminen "paatunut" siksi että vastustaa tietoisesti Jumalan puhuttelua. Väkisin ei Jumala pyydä loputtomiin ihmistä, vaan ihmisellä on ihmisen oman päätöksen valta suhteessa Jumalaan.
      Ihminen elää paatumuksen tilassa tyytyväisenä niin ettei synnin teko aiheuta omantunnon vaivaa. Hengen pilkan saa aina armon aikana siis anteeksi, mutta "anteeksi antamaton synti" Pyhän Hengen pilkan kohdalla tarkoittaa sitä että joku kerta Pyhän Hengen pilkka on viimeinen kerta, kun ihmisen armonaika päättyy elinpäivien päättyessä. Ihminen on itse omalla päätöksellään katkaissut yhteyden "taivaaseen" joka kerta kun Jumalan yritti rakkaudessa lähestyä ja puhutella.
      Jumalan ihminen kokee isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tällä tavalla Jumala/jumaluus on ihmiselle ilmestynyt.

      Huomasin juuri että olenkin vastannut jo Sinulle. Tämä foorumi on hidas, ja aikaa siitä kun olen käynyt viimeksi.

      Olen kirjoittanut asiasta tarkemmin blogissani;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/2011/02/jeesus-kristus-sivut-jumala-pyha-henki.html

      • hostel

        Saako myös kuvottavat jarinhostel rikokset anteeksi.


      • hostel kirjoitti:

        Saako myös kuvottavat jarinhostel rikokset anteeksi.

        Pitäisi täsmentää hiukan, eli perustella mitä tarkoittaa.

        Minun "hostellissani" ei ole mitään sanaakaan mitä voisi nimittää synniksi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe