Apu avoimeen korvatorvee

KorvatOn

Heippa!

Mulla on ollut parin viimeisen vuoden aikana ongelmia poskionteloiden kanssa ja nyt sitten erinäisten sumutteiden käytön jälkeen uusin diagnoosi on avoin korvatorvi. Tänään jälleen kerran lekurilla käydessäni sain vinkin ryhtyä käyttämään yrttiä nimeltä Jia-Wei-Gui-Pi-Tang. Lääkäri ei tarkempaa osannut siitä sanoa eikä luontaistuotekauppa tälläisestä yrtistä tienyt mitään,. Googlestakaan ei suomenkielisiä sivuja löydy.

Eli mahtaisiko joku tietää, mistä moista yrttiä tai teetä mahtaa saada? Jostain etnisestä ruokakaupasta kenties?

26

2716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppäilevä

      En kyllä usko että kukaan lääkäri tuommosta suosittelee.

      • KorvatOn

        Suositteli. Oikein netistä tulosti mulle kyseisen yrtin tietoja ja juoman valmistusohjeen :)
        Kun kyseiseen vaivaan ei oikein nykylääketiede osaa sanoa juuta eikä jaata.


      • EE iiiiiiiiiii
        KorvatOn kirjoitti:

        Suositteli. Oikein netistä tulosti mulle kyseisen yrtin tietoja ja juoman valmistusohjeen :)
        Kun kyseiseen vaivaan ei oikein nykylääketiede osaa sanoa juuta eikä jaata.

        Olet käynyt valelääkärin vastaanotolla. Ilmankos ei osannut hoitaa.


      • Vidduileva

        Minä taas epäilen sinun harkintakykyä.


    • KorvatOn

      Siis mun kysymyksenihän ei ollu, että oliko lääkärin suositus oikee vaiko väärä vaan että mistä kyseistä yrttiä mahtaisi saada.

      • hullunmylly

        No, tuommoista kysymystä epäilee oikopäätä trolliksi.

        Järkevä ihminen ei käytä mitään humpuukiyrttejä. Yleensä kaikista Kiinan jne yrteistä on todettu olevan vaarallisia sivuvaikutuksia, lähinnä maksaan ja munuaisiin, ja allergiaa. Niitä on värjätty myrkyllisillä aineilla ja ne sisältävät raskasmetalleja. Niillä on haitallisia yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Ne eivät aina ole sitä mitä niiden sanotaan olevan. Pitoisuudet vaihtelevat säännöttömästi.
        Mutta vaikka tämä tiedetään, monet käyttävät sitäkin punariisiä ja ovat pilanneet maksansa ja saaneet elinikäisen vaurion ja ongelman.
        Ihminen ei usko ennen kuin kokee.
        Kysyin tästä asiasta tuntemaltani lääkäriltä. Hän oli sitä mieltä, ettei lääkäri tuommoista voi esittää.


      • näitä on ollut

        Kohta tulee vastaus että meillä sitä myydään.
        Näin saadaan tietää, kuka kysyjä oli.


    • KorvatOn

      No voi jee.. unohtakaa koko kysymys kun täällä tulee täysin irrelevanttia kommenttia. Mä en ihan hirveesti ole kiinnostunut siitä, mitä mieltä jonkun muun lääkäri on tai ei ole. Ainoa mitä halusin tietää on, että mahtaako tuota kyseistä yrttiä saada jostain. Muut kommentit asiaan ei jaksa kiinnostaa. Joten kiitos näistä epäoleellisista vastauksista...

      • KorvatOn

        Niin, ja kun tutkisitte hieman enemmän asiaa niin havaitsisitte, ettei kyseiseen vaivaan ole mitään varsinaista lääketieteellistä apua. Lääkettä kun EI ole olemassa ja mitä ilmeisimmin myöskään korvatorvea sulkevia operaatioita ei juuri tehdä. Se on helppo päteä kun ei itse moisesta kärsi...


      • äläpä hermostu
        KorvatOn kirjoitti:

        Niin, ja kun tutkisitte hieman enemmän asiaa niin havaitsisitte, ettei kyseiseen vaivaan ole mitään varsinaista lääketieteellistä apua. Lääkettä kun EI ole olemassa ja mitä ilmeisimmin myöskään korvatorvea sulkevia operaatioita ei juuri tehdä. Se on helppo päteä kun ei itse moisesta kärsi...

        Tätä ei kyllä kysytty mutta sanon sen silti. Avoimeen korvatorveen on useita hoitoja, jotka tuottavat hyvän tuloksen. Potilas voi osaltaan itsekin auttaa asiaa lisäämällä painoaan ja syömällä d-vitamiinia, ja jos kärsii hormonipuutoksesta (vaihdevuodet) nauttimalla korvaavia hormoneja. Leikkaushoitoja tehdään.
        Netistä tai lääkäriltä kysymällä (lääketieteellisistä eri kielisistä tietokanoista) löytyy muita tepsiviä hoitoja:
        rasvainjektio, botox, reumahoito (kolmasosalla avoin k johtuu reumasta)...


      • KorvatOn
        äläpä hermostu kirjoitti:

        Tätä ei kyllä kysytty mutta sanon sen silti. Avoimeen korvatorveen on useita hoitoja, jotka tuottavat hyvän tuloksen. Potilas voi osaltaan itsekin auttaa asiaa lisäämällä painoaan ja syömällä d-vitamiinia, ja jos kärsii hormonipuutoksesta (vaihdevuodet) nauttimalla korvaavia hormoneja. Leikkaushoitoja tehdään.
        Netistä tai lääkäriltä kysymällä (lääketieteellisistä eri kielisistä tietokanoista) löytyy muita tepsiviä hoitoja:
        rasvainjektio, botox, reumahoito (kolmasosalla avoin k johtuu reumasta)...

        No painoa en lisää, d-vitamiinia syön, vaihdevuosia ei ole. Leikkaushoitoon ei varmaan ihan ensimmäisenä lähdetä. Reumaa ei ole. Rasvainjektio ja botox on ihan uutta tietoa... Tosin botox ei ainakaan kuullosta houkuttelevalta. Ja toisaalta, jos yrttitee olisi ratkaisu, niin miksipä ei. Sitä vaan ei näemmä Suomesta saa :)


      • tukkotorvi
        KorvatOn kirjoitti:

        No painoa en lisää, d-vitamiinia syön, vaihdevuosia ei ole. Leikkaushoitoon ei varmaan ihan ensimmäisenä lähdetä. Reumaa ei ole. Rasvainjektio ja botox on ihan uutta tietoa... Tosin botox ei ainakaan kuullosta houkuttelevalta. Ja toisaalta, jos yrttitee olisi ratkaisu, niin miksipä ei. Sitä vaan ei näemmä Suomesta saa :)

        botoxia käytetään yleisesti kauneuskirurgiassa, ei siis ole uusi aine, ja käyttö on jo hallinnassa.
        Mutta yrttitieto on niin puutteellista että terveyttään ei kannata riskeerata tuntemattomilla jutuilla. Ja voihan vähän käyttää omaakin järkeään. Miten jokin yrttijuoma sulkisi jonkun tietyn putken? Aiheuttamatta muualla elimistössä jotain muuta? vaikka aivoissa? Ja jos tämä olisi oikea apu, niin kyllä se jo olisi lääkemyynnissä. Humpuukiluontaistuotteiden mainokset ovat vastuuttomia ja perättömiä, olkoon vaan netissä.
        Mille olet allerginen? Koetapa turvottaa korvatorvea sillä keinoin? Se on ohut, paljon ei tarvita?


      • KorvatOn
        tukkotorvi kirjoitti:

        botoxia käytetään yleisesti kauneuskirurgiassa, ei siis ole uusi aine, ja käyttö on jo hallinnassa.
        Mutta yrttitieto on niin puutteellista että terveyttään ei kannata riskeerata tuntemattomilla jutuilla. Ja voihan vähän käyttää omaakin järkeään. Miten jokin yrttijuoma sulkisi jonkun tietyn putken? Aiheuttamatta muualla elimistössä jotain muuta? vaikka aivoissa? Ja jos tämä olisi oikea apu, niin kyllä se jo olisi lääkemyynnissä. Humpuukiluontaistuotteiden mainokset ovat vastuuttomia ja perättömiä, olkoon vaan netissä.
        Mille olet allerginen? Koetapa turvottaa korvatorvea sillä keinoin? Se on ohut, paljon ei tarvita?

        No voi ääh... mä en nyt ole kiinnostunu enää yhdestäkään kommentista sen suhteen että onko hyväksi vaiko eikö ja mitä ehkä kenties aiheuttaa sivuoireena tai mitä ehkä ei aiheuta. :)
        Eli jos jatkossa kommentit tulis niiltä jotka kenties tietää mistä kyseistä yrttiä löytää. Kiitos!

        Ja kommentoidaan nyt tuohon vielä sen verran että en ole millekään allerginen.


      • 12 + 4 -2
        KorvatOn kirjoitti:

        No voi ääh... mä en nyt ole kiinnostunu enää yhdestäkään kommentista sen suhteen että onko hyväksi vaiko eikö ja mitä ehkä kenties aiheuttaa sivuoireena tai mitä ehkä ei aiheuta. :)
        Eli jos jatkossa kommentit tulis niiltä jotka kenties tietää mistä kyseistä yrttiä löytää. Kiitos!

        Ja kommentoidaan nyt tuohon vielä sen verran että en ole millekään allerginen.

        (Ei kukaan käytä suihkeita vuosikaupalla ellei ole jokin allergia takana. Ehkä et vielä tiedä, mikä se allergia on.)

        Amerikassa, jossa tämänkaltaisia vaivaisia on miljoonia henkilöitä, käytetään yleisesti botox-ruiskeita, täytyy osata pistää oikeaan kohtaan niin varmasti menee torvi tukkoon. Tosin vaiva voi uusiutua jonkin ajan päästä, mutta siihen mennessä on voinut itsestään parantuakin.

        Mutta koska olet ennakkoluuloton ja yltiöpäisen rohkea, annan rahanarvoisen vinkin: Näitä botox-juttuja tehdään paljon myös Thaimaassa, se on halpaa siellä ja tulee yhdistettyä huvi ja hyöty ja nyt saa kaupanpäällisiksi riskejäkin, joita kaipaat elämääsi.


      • KorvatOn
        12 + 4 -2 kirjoitti:

        (Ei kukaan käytä suihkeita vuosikaupalla ellei ole jokin allergia takana. Ehkä et vielä tiedä, mikä se allergia on.)

        Amerikassa, jossa tämänkaltaisia vaivaisia on miljoonia henkilöitä, käytetään yleisesti botox-ruiskeita, täytyy osata pistää oikeaan kohtaan niin varmasti menee torvi tukkoon. Tosin vaiva voi uusiutua jonkin ajan päästä, mutta siihen mennessä on voinut itsestään parantuakin.

        Mutta koska olet ennakkoluuloton ja yltiöpäisen rohkea, annan rahanarvoisen vinkin: Näitä botox-juttuja tehdään paljon myös Thaimaassa, se on halpaa siellä ja tulee yhdistettyä huvi ja hyöty ja nyt saa kaupanpäällisiksi riskejäkin, joita kaipaat elämääsi.

        No kun on tutkittu eikä allergiaa ole :)
        ja edelleen, kaipaan vastausta itse kysymykseen, en näitä muita "pätijöitä" :)


      • tukkoputki
        KorvatOn kirjoitti:

        No kun on tutkittu eikä allergiaa ole :)
        ja edelleen, kaipaan vastausta itse kysymykseen, en näitä muita "pätijöitä" :)

        Katselin noita englanninkielisiä sivuja. Tulin seuraaviin johtopäätöksiin:
        Avoin korvatorvi jos on niin ensinnä kannattaa lopettaa kahvin ja teen juonti, samoin virvoitusjuomat, joissa on nesteitäpoistavia aineita ja kaikki lääkkeet ja yrtit jotka poistavat nesteitä. Sitte kannattaa syödä suolaista ruokaa (ja tarkkailla verenpainetta!).
        Kanadassa on eri hoitotapa kuin Amerikassa. Kanadan hoitotapa on HALPA ja sen sanotaan tehoavan 100-prosenttisesti. Kanadassa pannaan putkeen sinitarrapallo, joka pitää vaihtaa ajoittain, ellei vaiva ole itsestään parantunut, kun ilma ei ole päässyt pullistamaan putkea.
        Mainittu yrttitee on tutkimuksissa auttanut joitakuita mutta tutkimusaineistot hyvin pieniä, apu voi olla tullut muusta syystä tai placebovaikutusta, sillä teetä pitää käyttää pitkään (10 v esim) ja sinä aikana nyt voi tapahtua mitä vaan joten mistä tietää mikä on vaikuttanut tuntemukseen. Joillain on ollut huimausta, kutinaa yms. vaivoja ja on lopettaneet käytön, jonka jälkeen vaivat on loppuneet. (maksan, munuaissten ja pernan tila käytön jälkeen??? ei tutkittu, syöpätoksisuus ei tiedossa vielä)
        Ellei minulla olisi putki tukossa, pyytäisin lääkäriä panemaan sinitarran ja unohtaisin muut hömpötykset vähäksi aikaa. Haluatko vielä tietää jotain?
        Lisään että sinitarra oli wikipedian käännös, joten en ole varma onko kyseessä se sinitarra jota me käytämme täällä julisteiden kiinnittämiseen vai jokin muu sininen tarra-aine. Korvalääkärisi varmaan tietää taikka ottaa tuotapikaa asian selville. Teflonia on pantu ennen, sitä ei taideta enää panna. Rasvageelejä ruiskutetaan ulkomaillakin.


      • vastaaaja
        KorvatOn kirjoitti:

        No kun on tutkittu eikä allergiaa ole :)
        ja edelleen, kaipaan vastausta itse kysymykseen, en näitä muita "pätijöitä" :)

        Mulla olisi kokeilemisen arvoinen ehdotus:
        Nythän on olemassa itsestään liukeneviä tikkejä joita ei tarvi poistaa.
        Pyydä lääkäriä käyttämään mahd hitaasti piukenevaa lankaa ja tikkaamaan putki umpeen.


      • KorvatOn
        vastaaaja kirjoitti:

        Mulla olisi kokeilemisen arvoinen ehdotus:
        Nythän on olemassa itsestään liukeneviä tikkejä joita ei tarvi poistaa.
        Pyydä lääkäriä käyttämään mahd hitaasti piukenevaa lankaa ja tikkaamaan putki umpeen.

        Jep, kiitos jälleen näistä ei vastauksista mun kysymykseen...


      • 8 + 7
        KorvatOn kirjoitti:

        Jep, kiitos jälleen näistä ei vastauksista mun kysymykseen...

        On ilo auttaa!


      • Puhuit ittes pussiin
        tukkotorvi kirjoitti:

        botoxia käytetään yleisesti kauneuskirurgiassa, ei siis ole uusi aine, ja käyttö on jo hallinnassa.
        Mutta yrttitieto on niin puutteellista että terveyttään ei kannata riskeerata tuntemattomilla jutuilla. Ja voihan vähän käyttää omaakin järkeään. Miten jokin yrttijuoma sulkisi jonkun tietyn putken? Aiheuttamatta muualla elimistössä jotain muuta? vaikka aivoissa? Ja jos tämä olisi oikea apu, niin kyllä se jo olisi lääkemyynnissä. Humpuukiluontaistuotteiden mainokset ovat vastuuttomia ja perättömiä, olkoon vaan netissä.
        Mille olet allerginen? Koetapa turvottaa korvatorvea sillä keinoin? Se on ohut, paljon ei tarvita?

        "Miten jokin yrttijuoma sulkisi jonkun tietyn putken?"

        "Mille olet allerginen? Koetapa turvottaa korvatorvea sillä keinoin? Se on ohut, paljon ei tarvita?"

        Entä jos on allerginen tolle yrttijuomalle? :D


      • Tosi kiusallista
        KorvatOn kirjoitti:

        Jep, kiitos jälleen näistä ei vastauksista mun kysymykseen...

        Kokeilepa PatulEnd tippoja saa tilattua täältä http://earfdn.org/.
        Aivan takuuvarmasti auttaa,he ovat tähän kiusalliseen vaivaan perehtyneet ja kehittäneet nämä tipat,tosiaankaan se ei ilmeisesti ole mikään lääke tuolla Jenkkilässäkään vielä.
        Uskomatonta! mullakin 25vuotta jatkunut vaiva ohi.


      • Uusi elämä
        Tosi kiusallista kirjoitti:

        Kokeilepa PatulEnd tippoja saa tilattua täältä http://earfdn.org/.
        Aivan takuuvarmasti auttaa,he ovat tähän kiusalliseen vaivaan perehtyneet ja kehittäneet nämä tipat,tosiaankaan se ei ilmeisesti ole mikään lääke tuolla Jenkkilässäkään vielä.
        Uskomatonta! mullakin 25vuotta jatkunut vaiva ohi.

        Kiitos tiedosta! Tilasin näitä tippoja ja ne auttavat. 20 vuotta kestänyt vaiva helpotti.


      • Tosi kiusallista
        Uusi elämä kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Tilasin näitä tippoja ja ne auttavat. 20 vuotta kestänyt vaiva helpotti.

        Oletko saanut tipat aina menemään Korvatorveen?minulla ne menevät aika usein nieluun.


    • Vastaus :)
    • Vastaus kysymykseen

      Hakemisen jälkeen näyttää siltä että Jia Wei Gui Pi Tang on kolmen yrint seos = Ginseng, Longan & Bupleurum. Nettikauppoja ainakin löytyy googlaamalla. Hankala sanoa löytyykö jostain suomesta.

    • hoitomenetelmä

      Pari päivää sitten rupesi korvassa "kaikumaan" ja korva tuntui tukkoiselta ja kuulo oli heikempi kuin toisessa. Pikaisen netin selaamisen tuloksena yhdistin oireet avoimeen korvatorveen ja hoidoksi oli ehoitettu a-vita nenäsumutetta ja seuraavana päivänä otinkin aamulla ja illalla suihkautukset molempiin sieraimiin ja seuraavana aamuna ei ollut korvassa enään mitään merkkejä kaikumisesta. Suosittelen kokeilemaan a-vita sumutetta. Saatavilla ilman reseptiä apteekista hiukan päälle kymmenen euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe