Chic Hotelli /OMONIA

hätäinen matkalainen

Varasin juuri matkan Ateenaan ja hotelliksi tuli valittua Chic. Nyt hieman arveluttaa tuo valinta. Onko tuo alue (omonia) tosiaan niin karmiva, mitä ihmiset ovat siitä kirjoittaneet? Voinko lähteä reissuun ihan hyvillä mielin?

21

3564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Omonian alue Ateenassa on erilainen kuin esim Kolonakin hienostokaupunginosa: hieman arkipäiväinen ja nuhjuinen, mutta minusta aivan siedettävä ja mielenkiintoinen.

      Satunnainen(?) huumebisnes ja sinänsä aivan lailliset bordellit sivukaduilla jne eivät ole minua vielä koskaan häirinneet.

      Se, mikä ei tapa, vahvistaa. Onnea matkaan.

    • hcg<hb<k

      .. kannattaa käyttää tien pimeämmällä puolella (muista, että pimeä laskeutuu niillä leveysasteilla aikaisin!) varsinkin jos olet matkassa yksin.

      • ...

        >(muista, että pimeä laskeutuu niillä leveysasteilla aikaisin!)

        Omonia-aukio ja muukin Ateenan keskusta on hyvin valaistu, ja kadut on täynnä ihmisiä, joista suurin osa on ihan tavallisia kaupunkilaisia tai turisteja.

        Toisaalta ei Suomessakaan kannata öisin tutkia jokaista takapihaa tai muuten yksinäseltä vaikuttavaa kolkkaa, mutta jos alkaa turhia pelätä ja arkailla, ei kotoa uskalla poistua.

        Chic-hotelli on aivan ok.


    • hotellin alku-

      peräinen nimi on ollut aikoinaan Chick-hotel.

      Blondeja ja kamakeja täynnä.

    • Ateenaan toistekin

      Tulin Ateenasta äsken takaisin kotiin. Meille sattui myös sllainen moka, että ei tullut riittävän tarkkaan luettua netistä hetelliarvosteluja. Asuimme (kaksi naista) Hotelli Jason Primessä lähellä tuota Chic hotellia.
      Valitsemasi hotelli sijaitsee vilkkaan kadun varrella, joten liikkuminen siellä onnistuu myös kävellen. Metron kyllä jättäisin käyttämättä yö aikaan. Päivällä ihan ok. Rahaa mukaan sen verran kuin kuvittelee tarvitsevansa ja laittaa ne muualle kuin laukkuun.
      Liikuimme paljon kävellen, mutta palailimme hotelliin siinä puolen yön tietämillä. Hotellilta neuvottiin, että jos tulee myöhään takaisin niin kannattaa käyttää taksia. Ja kultakorut kannattaa jättää hotelliin, jotta ei turhaan usuta keään siepaamaan kaulakoruaan.
      Jos on varovainen eikä turhan uhkarohkea, niin siellä varmasti pärjää. Päiväsaikaan en kokenut aluetta pelottavaksi. Nuhjuinen ja likainen se kyllä on, mutta niinhän aina suurkaupungeissa on.
      Alueella on paljon idästä ja afrikasta tulleita, jotka harrastivat nyyttikauppaansa, mutta eivät ne meitä häirinneet. Jättivät rauhaan kun käveli ohi ilman, että katseli silmiin.
      Alueelta on lyhyt matka plakaan ja psiriin. Psirissä oli muuten useita hyviä ruokapaikkoja. Jos olet matkalla yksin tai lasten kanssa niin suosittelen, että etsit toisen hotellin, mutta aikuisten seurassa liikuttaessa ihan ok. Tervettä järkeä vain mukaan!

    • _athina_

      Viime vuonna kävästiin Ateenassa ja hotelli sijaitsi ihan Omonian aukion vieressä. Omonia on täynnä ulkomaalaisia ja siksi myös paljon poliiseja päivystää alueella, mikä luo turvallisuutta. Yöllä liikuttiin taksilla ja päästiin suoraan oven eteen, pimeällä ei uskalla Omonialla liikuskella. Paljon kamapäisiä ihmisiä ja yhtenä aamuna minua lähti seuraamaan ulkomaalainen mies joka kysyi halusinko seuraa. Menin kuitenkin hotellille takaisin ja mies hävisi. Omonian aukio ei edes ole niin paha, mutta sivukujille ei ole mitään asiaa. Kävimme hotellilla vain vaatteet vaihtamassa ja nukkumassa, muuten liikuimme poissa Omonialta, pääosin psirissä, plakalla ja syntagmalla. Kreikkalaiset eivät itsekkään tykkää liikkua Omonialla ja meitä varoiteltiin alueesta paljon. Tosiaan aikuisporukassa Omonia vielä menee, mutta lasten kanssa harkitsisin jotain muuta aluetta. Selvisimme ilman minkään näköisiä harmeja, mutta ensikerralla otamme hotellin jostain turvallisemmalta paikalta.

      • onneksi kotona

        Palasimme juuri kotiin muutaman viikon Naksosen reissulta ja yhden yön Ateenan matkalta. Olin varannut lähtiessä yhdeksi yöksi Ateenasta hotellihuoneen, jotta pääsisimme lennoille mukavasti. Huonoksi onneksi en ollut tutkinut sen kummemmin Ateenan alueita. Hotellimme Marina sijaisi Omonian alueella.
        Mitään tietäen ja mitään peläten menimme hotelliimme kävellen. Mitä lähemmäksi pääsimme sitä epämääräisemmäksi muuttui alue. Silmiinpistävän paljon tummia miehiä pitkin katuja tuijottamassa.
        Vaikka olen matkustanut paljon eri maissá esim. Bangkokissa tai Istanbulissa en ikinä ole tuntenut niin karmivaa tunnetta, kuin Ateenassa. Minä (nainen 40 ja tyttäreni 14. molemmat ruskettuneita blondeja, siis niin selvästi turisteja. Kun illalla palasimme Akropolis kukkulalta, tulimme Omonian metroasemalle, hetken olimme eksyksissä minne suuntaan tuli lähetä ja oikaisimme aukion halki: aukiolla istuskeli arviolta 40 miestä kuin vaanien - tunne oli kamala: äkkiä hotelliin, ei saa katsella ketään ja napakasti kävely eteenpäin. Kuten sanoin, en ikinä ole pelännyt missään mutta karmiva tunne tuli aukiolla, että olisi petoeläinten saaliina keskellä aukiota. Onneksi selvisimme hotelliin .. matkalla näimme vielä pari narkkaria ja yhden piikittämässä... Tästä oppineena - selvitettävä suurkaupunkien hotellien ympäristöt. Suomen ulkoministeriön matkustusoheessa Kreikkaan muuten mainitaan Kreikka muuten turvallisena maana, mutta Ateenassa oleva anarkistit ja terroristit majailevat juuri omonian seuduilla ja siellä kehoitetaan varovaisuuteen. Tulkoon nyt joku hyväkäs sanomaan. että ko. alue on ok, minä sanon, että todella pelottava, enkä suosittele ottamaan ko. seudulta hotellia.


      • TheElf69
        onneksi kotona kirjoitti:

        Palasimme juuri kotiin muutaman viikon Naksosen reissulta ja yhden yön Ateenan matkalta. Olin varannut lähtiessä yhdeksi yöksi Ateenasta hotellihuoneen, jotta pääsisimme lennoille mukavasti. Huonoksi onneksi en ollut tutkinut sen kummemmin Ateenan alueita. Hotellimme Marina sijaisi Omonian alueella.
        Mitään tietäen ja mitään peläten menimme hotelliimme kävellen. Mitä lähemmäksi pääsimme sitä epämääräisemmäksi muuttui alue. Silmiinpistävän paljon tummia miehiä pitkin katuja tuijottamassa.
        Vaikka olen matkustanut paljon eri maissá esim. Bangkokissa tai Istanbulissa en ikinä ole tuntenut niin karmivaa tunnetta, kuin Ateenassa. Minä (nainen 40 ja tyttäreni 14. molemmat ruskettuneita blondeja, siis niin selvästi turisteja. Kun illalla palasimme Akropolis kukkulalta, tulimme Omonian metroasemalle, hetken olimme eksyksissä minne suuntaan tuli lähetä ja oikaisimme aukion halki: aukiolla istuskeli arviolta 40 miestä kuin vaanien - tunne oli kamala: äkkiä hotelliin, ei saa katsella ketään ja napakasti kävely eteenpäin. Kuten sanoin, en ikinä ole pelännyt missään mutta karmiva tunne tuli aukiolla, että olisi petoeläinten saaliina keskellä aukiota. Onneksi selvisimme hotelliin .. matkalla näimme vielä pari narkkaria ja yhden piikittämässä... Tästä oppineena - selvitettävä suurkaupunkien hotellien ympäristöt. Suomen ulkoministeriön matkustusoheessa Kreikkaan muuten mainitaan Kreikka muuten turvallisena maana, mutta Ateenassa oleva anarkistit ja terroristit majailevat juuri omonian seuduilla ja siellä kehoitetaan varovaisuuteen. Tulkoon nyt joku hyväkäs sanomaan. että ko. alue on ok, minä sanon, että todella pelottava, enkä suosittele ottamaan ko. seudulta hotellia.

        Taitaa tuossa Omonian ympäristössäkin olla vähän erilaisia alueita mutta kahdesti siellä suunnalla hotelliöitä viettäneenä tiedän, että jos vielä Ateenaan menen, en todellakaan valitse hotellia tuolta alueelta. Viime syksynä yövyimme lähellä teknillistä oppilaitosta tms ja siellä hotellin kulmilla päivysti poliisi mellakkavarusteissa...hotellin ympäristö sinänsä oli kohtuullisen rauhallinen mutta jo parin sadan metrin säteellä olikin jos jonkinlaista kulkijaa. Keväisellä matkalla hotellimme sattui olemaan siellä ehkä pahimmalla alueella. Paikalliset kauhistuivat hotellin sijaintia ja varoittelivat kovasti. Päivällä siellä kyllä uskalsi liikkua mutta iltamenoihin täytyi ottaa taksi. Ystävämme kävelivät keskustasta hotelliimme ja kertoivat nähneensä ryöstön siinä tullessaan. Yhtenä iltana lähdimme kolmen aikuisen naisen porukassa etsimään iltapalaa lähisöltä ja päätimme, että kyllä nyt kortteli kierretään...vaan käännyimmepä kadun kulmalta takaisin, aivan liian monet mustat silmät seurasivat turhan tarkkaan liikkeitämme. Söimme muuten siinä hotellimme vieressä aivan pienessä baarissa useampana iltana todella hyvää ruokaa ja edulliseen hintaan. Että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin :)


      • *
        TheElf69 kirjoitti:

        Taitaa tuossa Omonian ympäristössäkin olla vähän erilaisia alueita mutta kahdesti siellä suunnalla hotelliöitä viettäneenä tiedän, että jos vielä Ateenaan menen, en todellakaan valitse hotellia tuolta alueelta. Viime syksynä yövyimme lähellä teknillistä oppilaitosta tms ja siellä hotellin kulmilla päivysti poliisi mellakkavarusteissa...hotellin ympäristö sinänsä oli kohtuullisen rauhallinen mutta jo parin sadan metrin säteellä olikin jos jonkinlaista kulkijaa. Keväisellä matkalla hotellimme sattui olemaan siellä ehkä pahimmalla alueella. Paikalliset kauhistuivat hotellin sijaintia ja varoittelivat kovasti. Päivällä siellä kyllä uskalsi liikkua mutta iltamenoihin täytyi ottaa taksi. Ystävämme kävelivät keskustasta hotelliimme ja kertoivat nähneensä ryöstön siinä tullessaan. Yhtenä iltana lähdimme kolmen aikuisen naisen porukassa etsimään iltapalaa lähisöltä ja päätimme, että kyllä nyt kortteli kierretään...vaan käännyimmepä kadun kulmalta takaisin, aivan liian monet mustat silmät seurasivat turhan tarkkaan liikkeitämme. Söimme muuten siinä hotellimme vieressä aivan pienessä baarissa useampana iltana todella hyvää ruokaa ja edulliseen hintaan. Että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin :)

        Tuskinpa mellakkapoliisi on merkki ryöstäjien ja raiskaajien paikallaolosta. Olen myös yöpynyt isomman seureen kanssa tuon aukion läheisyydessä. Voi olla että seurueen koko teki olon turvalliseksi. Toisaalta ei meidän seurueessa mitään yliruskettuneita rantabimboja ollut ahnaita tummaihoisia kreikkalaisia villitsemässä. Hesari on täynnä narkkareita ym. epäm. jengiä, mutta en silti ole kokenut oloani turvattomaksi yöllä liikkuessani.


      • Liikaa reissunnut?
        * kirjoitti:

        Tuskinpa mellakkapoliisi on merkki ryöstäjien ja raiskaajien paikallaolosta. Olen myös yöpynyt isomman seureen kanssa tuon aukion läheisyydessä. Voi olla että seurueen koko teki olon turvalliseksi. Toisaalta ei meidän seurueessa mitään yliruskettuneita rantabimboja ollut ahnaita tummaihoisia kreikkalaisia villitsemässä. Hesari on täynnä narkkareita ym. epäm. jengiä, mutta en silti ole kokenut oloani turvattomaksi yöllä liikkuessani.

        useampaan otteeseen liikumasta Omonian alueella. Kerran jopa keskellä päivää muuan "virkamies" saatteli meidät hotellille (Jason P.) ja käski vastedes miettimään missä liikkuu. Kaveri piti meille "saarnan". Pimeällä siellä voi tapahtua ihan mitä vaan.
        Jos teidän on pakko mennä tuohon Ateena- nimiseen, meluisaan ja likaiseen kaupunkiin niin älkää majoittuko ainakaan Omonian alueelle. Ottakaa hotelli mieluummin vaikkapa Plakalta. Se voi olla kalliimpi, mutta turvallisuudestakin kannattaa maksaa.
        Oikeastaan ihmettelen miksi lähdin sinne kun ei se ruoka siellä ole mitenkään maininnan arvoista - onhan näitä lihatikkuja syöty, eikä Akropolis ym. niin ihmeellistä ollut.
        Paljon upeampia on nähty.
        Olen käynyt mm. kreikkalaisella alueella kolmesti (saaret ja manner) ja en tule takuulla enää ikinä matkustamaan Kreikkaan, nyt on mitta täynnä.
        Jotenkin alkaa tuntua siltä, että sitähän voisi taas välillä pistäytyä vaikkapa Norjassa.

        Hyvää matkaa kuitenkin kaikille Kr:aan matkaaville, tulkaa terveenä takaisin!


      • Liikaa reissunnut?
        Liikaa reissunnut? kirjoitti:

        useampaan otteeseen liikumasta Omonian alueella. Kerran jopa keskellä päivää muuan "virkamies" saatteli meidät hotellille (Jason P.) ja käski vastedes miettimään missä liikkuu. Kaveri piti meille "saarnan". Pimeällä siellä voi tapahtua ihan mitä vaan.
        Jos teidän on pakko mennä tuohon Ateena- nimiseen, meluisaan ja likaiseen kaupunkiin niin älkää majoittuko ainakaan Omonian alueelle. Ottakaa hotelli mieluummin vaikkapa Plakalta. Se voi olla kalliimpi, mutta turvallisuudestakin kannattaa maksaa.
        Oikeastaan ihmettelen miksi lähdin sinne kun ei se ruoka siellä ole mitenkään maininnan arvoista - onhan näitä lihatikkuja syöty, eikä Akropolis ym. niin ihmeellistä ollut.
        Paljon upeampia on nähty.
        Olen käynyt mm. kreikkalaisella alueella kolmesti (saaret ja manner) ja en tule takuulla enää ikinä matkustamaan Kreikkaan, nyt on mitta täynnä.
        Jotenkin alkaa tuntua siltä, että sitähän voisi taas välillä pistäytyä vaikkapa Norjassa.

        Hyvää matkaa kuitenkin kaikille Kr:aan matkaaville, tulkaa terveenä takaisin!

        korjaus tuohon edelliseen. Olen käynyt kreikkal. alueella neljästi. Niin se vaan tuo dementia etenee...


      • ex-ateenalainen
        Liikaa reissunnut? kirjoitti:

        korjaus tuohon edelliseen. Olen käynyt kreikkal. alueella neljästi. Niin se vaan tuo dementia etenee...

        Oletkohan liikaa reissunnut? Really. Jos luulet etta kreikkalainen ruokakulttuuri on vain souvlakeja, olet mennyt vaaraan paikkaan ruokailemaan. Voihan olla etta asuit halvassa hotellissa ja et kokeillut maan erikoisruokia, joista tietenkin pitaa maksaa.
        Ja Arcopolista et todella osaa arvostaa, jos sanot etta parempiakin loytyy? Siis nyt puhutaan Kreikan arkkitehtuurista. Parempi ehka menna sinne Norjan fjordeille sillia syomaan.

        Itse en liikkuisi Omonian alueella pimean jalkeen (so. aikaisin illasta) en yksin enka seurassa. Jo paivallakin nakee huumekauppiaita, prostituuteja, pollarit siina vieressa kaljaa juo niiden kanssa, etta aika kuluisi. He kun eivat halua turhia ratteloita.
        Alue on tunnettu huumeihmisista, se on laittomien ulkomaalaistne kokoontumispaikka. Siella pitaa olla silmat auki, suu supussa, ja lompakko turvassa hotellissa.


      • j
        ex-ateenalainen kirjoitti:

        Oletkohan liikaa reissunnut? Really. Jos luulet etta kreikkalainen ruokakulttuuri on vain souvlakeja, olet mennyt vaaraan paikkaan ruokailemaan. Voihan olla etta asuit halvassa hotellissa ja et kokeillut maan erikoisruokia, joista tietenkin pitaa maksaa.
        Ja Arcopolista et todella osaa arvostaa, jos sanot etta parempiakin loytyy? Siis nyt puhutaan Kreikan arkkitehtuurista. Parempi ehka menna sinne Norjan fjordeille sillia syomaan.

        Itse en liikkuisi Omonian alueella pimean jalkeen (so. aikaisin illasta) en yksin enka seurassa. Jo paivallakin nakee huumekauppiaita, prostituuteja, pollarit siina vieressa kaljaa juo niiden kanssa, etta aika kuluisi. He kun eivat halua turhia ratteloita.
        Alue on tunnettu huumeihmisista, se on laittomien ulkomaalaistne kokoontumispaikka. Siella pitaa olla silmat auki, suu supussa, ja lompakko turvassa hotellissa.

        turvallistahan tuon kulkemisen täytyy olla jos pollaritkin on paikalla.


    • ytujtidj

      ja oltiin tyytyväisiä, että hotellimme oli Plakassa, meitä oli neljä aikuista naista reissussa. Tsekkaa tämä, HOTEL OMIROS ATHENS. Kolme päivää vietettiin Ateenassa ja lähes joka paikkaan kävelimme. Rauhallinen sivukatu, muutama kortteli Syntagman aukiolta. Menee matkatavaroiden kanssa ihan hyvin. Elokuussa hinta oli ainakin kohdallaan, muistaakseni maksoimme neljän hengen huonesta n. 100 e/yö.

    • kreikkafani

      Hotellia ei kannata ottaa ainakaan alueilta Omonia tai Metaxourgeiou. Plaka on varma valinta, kalliimpaa, mutta rauhallisempaa, nähtävyydet lähellä.

      Thission metroaseman lähellä on kiva ja rauhallinen pieni hotelli Phidias kävelykadun vieressä. Kaikki päänähtävyydet, ravintolat ym. ihan vieressä.

    • Yiannis

      Oltiin vuosi sitten viikko Ateenassa ja asuttiin Solomou hotellissa Solomou kadulla Omonian kaupunginosassa. Seutu ei ole kaunista ja narkkareita on mutta eivät ne meitä häirinneet, ovat omissa maailmoissa. Liikuttiin niin päivisin kun öisin eikä kukaan häirinnyt meitä.

    • sita saa mita maksaa

      Omonia alue on kylla sellainen, etten mielellani siella liikuskele iltaisin, ja olen asunut Kreikassa jo vuosikymmenia. taynna huume yms ulkomaalaisia kodittomia, jotka eivat eparoi ryostaa turistia hetkeakaan.

      Pida rahat ja arvoesineet hotellissa, kayta taksia, halpaa.

    • 5+5

      Chic hotelli Omonia, kaksi viikkoa juuri siellä olimme. Ei tullut mitään vastoinkäymisiä, olemme jo kuitenkin tottuneita ulkomailla liikkujia. Näitä tummia joutilaita hamppareita kiertelee siellä paljon, monesti porukalla. Mistähän hekin kaikki toimeentulonsa saavat, varmaan paljon salaa maahanmuuttaneita, kerjäläiiä myös näkee usein. Itse hotelli oli siisti, halpa, palvelut toimivat 24h/vrk. hyvin. Hotelli oli halpa kaikkiin palveluihinsa nähden. Aamulla lähdimme kävellen, taksila tai metrolla kiertämään kaupunkia ja valitsemiamme matkakohteita. Rahaa mukaan vain sen verran kuin tarvittiin mukaan päiväreissuille. Paikka on keskustassa hyvä tukikohta, jos ei ympäristöä kavahda ja osaa ottaa riskit huomioon, silmäillä ympäristöään kulkiessaan. Metro 500m päässä on suuri etu kiertäsessä Ateenaa.
      Olen iso mies, puolisoni kanssa olen 2 kertaa Ateenassa vierraillut, edellisen kerran Prisissä olimme hotelissa. Päiväaikaan mielestäni ei ongelmia liikkuessa turvallisuuden suhteen, kuin muuallakaan. Olimme usein kaljalla Omonia sguaren kuppiloissa, ja katseliime liikenteen ja kadun vilinää, Se on osa matkailukokemusta niinkuin esim. Akropolis kukkula. Arvokkaita kokemuksia, hyviä matkamuistoja.

      • jassu2

        Saroninlahdelle kuukaudeksi aion mennä toukokuussa ja Ateenaan ainakin 2.n päivän reissu sieltä käsin. Omat kokemukseni Ateenasta 80-luvun lopulta ja nyt sitten uusi tutustuminen..hieman epäilyttää laukkujen raahaaminen josko vaikka Syntagman/Plakan suunnalta halpishotellia etsisin ja Pireus on ennenkokematon lauttaan menopaikka. Jostain sain sen käsityksen, että sunnuntaisin Akropoliille ilmainen sisäänpääsy. Onhan muutoin 12e/nuppi ja taksi oli ennenmuinoin todella halpaa, mutta kuinkahan lienee nykyään..


      • Aina vaan Kreikkaan!
        jassu2 kirjoitti:

        Saroninlahdelle kuukaudeksi aion mennä toukokuussa ja Ateenaan ainakin 2.n päivän reissu sieltä käsin. Omat kokemukseni Ateenasta 80-luvun lopulta ja nyt sitten uusi tutustuminen..hieman epäilyttää laukkujen raahaaminen josko vaikka Syntagman/Plakan suunnalta halpishotellia etsisin ja Pireus on ennenkokematon lauttaan menopaikka. Jostain sain sen käsityksen, että sunnuntaisin Akropoliille ilmainen sisäänpääsy. Onhan muutoin 12e/nuppi ja taksi oli ennenmuinoin todella halpaa, mutta kuinkahan lienee nykyään..

        Itsekin olin ekan kerran Ateenassa 90-luvun alussa ja onhan se muuttunut paljon. Taloudellinen kurjuus näkyy kyllä varsinkin hienompien ostoskatujen ulkopuolella ja kaupustelijoiden sekä epämääräisen hörhöporukan määrässä. Omonian alueella olen useasti majaillut edullisesti. Kyllä siellä uskaltaa ihan puoleen yöhönkin asti liikkua sillä turisteja on liikenteessä runsaasti. Oma itsesuojeluvaisto kyllä estää pimeille sivukujille poikkeamisen ;-)

        Itse lähtisin kyllä ihan repun tai rinkan kanssa matkaan. Helpottaa hurjasti liikkumista huonokuntoisilla kaduilla ja helteessä. Lisäksi helppo mennä vaikka Pireukseen metrolla. Ja Pireuksen satama on ISO, etukäteen kannattaa selvittää kartasta laivojen lähtölaiturit, jos itse kävelee. Liikenne on hurjaa ja ainakin metroaseman vieressä Pireuksessa päävaltaväylän yli menee kunnollinen ylikulkusilta.

        Ateenan takseja en haluaisi käyttää ainakaan ruuhka-aikana - metro voi olla selkeästi nopeampi ja lipun hinta etukäteen tiedossa ... Taskuvarkaita pitää tosin varoa niin busseissa kuin metrossakin. Itsellä aina rahat ja passi kaulapussukassa piilossa paidan alla.


      • omonian ongelmat..
        Aina vaan Kreikkaan! kirjoitti:

        Itsekin olin ekan kerran Ateenassa 90-luvun alussa ja onhan se muuttunut paljon. Taloudellinen kurjuus näkyy kyllä varsinkin hienompien ostoskatujen ulkopuolella ja kaupustelijoiden sekä epämääräisen hörhöporukan määrässä. Omonian alueella olen useasti majaillut edullisesti. Kyllä siellä uskaltaa ihan puoleen yöhönkin asti liikkua sillä turisteja on liikenteessä runsaasti. Oma itsesuojeluvaisto kyllä estää pimeille sivukujille poikkeamisen ;-)

        Itse lähtisin kyllä ihan repun tai rinkan kanssa matkaan. Helpottaa hurjasti liikkumista huonokuntoisilla kaduilla ja helteessä. Lisäksi helppo mennä vaikka Pireukseen metrolla. Ja Pireuksen satama on ISO, etukäteen kannattaa selvittää kartasta laivojen lähtölaiturit, jos itse kävelee. Liikenne on hurjaa ja ainakin metroaseman vieressä Pireuksessa päävaltaväylän yli menee kunnollinen ylikulkusilta.

        Ateenan takseja en haluaisi käyttää ainakaan ruuhka-aikana - metro voi olla selkeästi nopeampi ja lipun hinta etukäteen tiedossa ... Taskuvarkaita pitää tosin varoa niin busseissa kuin metrossakin. Itsellä aina rahat ja passi kaulapussukassa piilossa paidan alla.

        Laivareittien aikataulut eivät vielä taida näkyä varaussivuilla ja toisena vaihto-ehtona vuokrata auto päiväksi, eli päästä sillä "kotisatamaan". Uusi ohitustie (siis ainakin minulle) näyttäisi menevän Ateenan lentokentältä Peloponnesoksen suuntaan (n.o 6). Kustannuksia vertaamalla: auto 34 bensat noin 150km ja lauttamaksut 2x15e bussi kentältä Pireukseen 2x5euroa ja mahdollinen "yleinen omakin hämminki".. ferry pitäisi lähteä dock 8...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe