Dodge Caliber 50tkm jälkeen?

Caliberiina

Mitäs teidän autoille kuuluu? Onko ongelmia kun on kilometrejä takana vähän enemmän, vai kulkeeko kuin unelma? Olen itse varsin tyytyväinen edelleen 65tkm jälkeen. Ajattelin aluksi pitää auton 100tkm asti mutta sen verran tyytyväinen olen ettei vaihto vielä kiinnosta. Kiinnostaa että onko tiedossa jotain ongelmia? Kulumisia tms.?

49

3319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melko tyytyväinen

      Paljon täälläkin puhutut raidetangon päät vaihdettu tänään Moogin osiin (51 €/kpl). Pienen amerikkalaisiin autoihin erikoistuneen huollon omistaja käytti sen osien vaihdon jälkeen iloiseksi yllätyksekseni katsastuksessa ja hyvin meni läpi. Talvella vaihdettiin käynnistyksenestoyksikkö ja vasen kallistuksenvakaaja takaa. Muutoin perushuollot tehty merkkiliikkeessä ja nyt ajettu 55 500. Melkoisen tyytyväinen edelleen, vaikka auto nyt myynnissä nettiautossa. Tarvitsemme jatkossa kahta autoa, joten metsästän nyt automaattivaihteisia "kauppakasseja" itselle ja vaimolle. Mutta vaihdon perimmäinen syy ei siis ole se, ettenkö olisi edelleen Caliberiin melko tyytyväinen. Varsinkin nyt raidetankojen päiden vaihdon jälkeen ajettavuus on taas kohdallaan. Rengasmelu vähän on häirinnyt ja vaikeat ajovalopolttimoiden vaihdot. Ehkä tässä päällimmäiset ajatukset.

      • samaaaaa

        Olen pitkälti samaa mieltä edellisen kanssa,aika tyytyväinen.Eniten on harmittanut kummankin puolen raidetankojen vaihto,sen jälkeen on alkanut takaa vasemmalta kuulumaan kovaa nitinää/kitinää ja huollossa etsivät pitkään vikaa eivät löytäneet mutta itse löysin ja kovalla nivelten/iskarin yläosan voitelulla sain pois.Jonkin verran myös vettä tulee sateella kuskin puoleiseen jalkatilaan.Ajettu 50 tkm.Muuten on toiminut ihan hyvin.Kulutus 7.5-8 litraa.


    • fffgjtuykhifjee

      mutta kuitenkin 22tkm takana, vuoden 2009 CRD ja kaikki toimii moitteettomasti. Ensimmäinen ajovalo meni viimeviikolla, soitin huoltoon ja kysyin, ni paikallinen liike lupasi tunnin työllä ja 100€ laskulla vaihtaa sen. Mutta itse sitten vaihdoin, oli apparin puoleinen poltin ja ihan nätisti pienen tutkiskelun jälkeen se onnistui.

      Raidetangonpäät "huolestuttavat", mutta ei se maailmaa kaada.

      Kaikin puolin caliber on mielestäni, huom. MINUN MIELESTÄNI hyvä auto ominaisuuksiltaan. Ajan 128km joka arkipäivä töihin ja siitä n.120km on moottoritietä ja kulutus on mittarin mukaan 5,0 - 5,4L/100km, riippuen nopeudesta. Rekan perässä 90km/h ajoin kerran koko matkan ja kulutus oli silloin 4,6L/100km. Mutta autolla ajetaan muutakin ajoa, niin kokonaiskulutus viikko ajossa on 5,9L/100km ja se on laskettu tankkauksen jälkeen.

      Mutta kesäloma reissu pitäis tehdä vaimon kanssa ja n.800km tulisi ajoa, eli toivon mukaan dötsi ei tee temppua sillä matkalla.

      Kaikille calibereille hyvää kesää! :)

      • vffsdvb

        No jos tekeekin niin varmaan sinuakin palvelee dodgen oma tiepalvelu ;) itse en ole joutunut nojautumaan kyseiseen palveluun mutta sellainen kuulema löytyy kun huoltaa merkkihuoltamossa. Onko kenelläkään muuten kokemusta ko. systeemistä(dodgen omasta tiepalvelusta)?


      • Caliber myynnissä
        vffsdvb kirjoitti:

        No jos tekeekin niin varmaan sinuakin palvelee dodgen oma tiepalvelu ;) itse en ole joutunut nojautumaan kyseiseen palveluun mutta sellainen kuulema löytyy kun huoltaa merkkihuoltamossa. Onko kenelläkään muuten kokemusta ko. systeemistä(dodgen omasta tiepalvelusta)?

        Viime helmikuussa auto ei suostunut inahtamaankaan pihassamme. Soitin Dodgen tiepalveluun ja sieltä ilmoittivat, että minulla ei ole kyseistä palvelua voimassa. Soitin heti merkkiliikkeelle, jossa olin kaikki huollot tehnyt. Äkkiä oli hinuri ja sijaisautopihassa, kun vähän ihmetteini tiepalvelun puuttumattomuutta. Olivat ilmeisesti unohtaneet "aktivoida" palvelun siellä huollossa. No murheet eivät päättyneet tähän:
        1. Autosta oli käynnistyksenestoyksikkö hajalla. Joutuivat vaihtamaan osan ja koodaamaan avaimet. Takuu oli juuri ummessa, mutta vetosin virhevastuulakiin, että onko tämän auton käynnistykseneston normaali käyttöikä ummessa 30 kk:n käytön jälkeen. Totesivat että pitäisi kestää kauemmin ja neuvottelevat takuusta. kolmen kuukauden päästä tuli lasku: maksettavakseni ½ osasta ja työt n.400 €.

        2. Netistä vakuutuksia katsoessani huomasin, että kaskostani oli veloitettu minulta kysymättä hinauspalvelun lasku. Eihän siinä toki omavastuuta ole, mutta minulta kysymättä, vaikka oli se Dodge tiepalvelu! No sijaisautosta sentään ei laskutettu!


    • SXT CVT

      95tkm takana ja todella tyytyväinen. Ostin sen 20tkm ajettuna ja tänä aikana takuuseen on vaihdettu ne raidetangonpäät, vai mitkä ne yleisimmät nyt oli. Muuten ei mitään vikaa ja hinta-laatu -suhde siten todella erinomainen.

      Matkan varrella olen päättänyt pitää auton "tappiin asti". Auto (-06) on edelleen modernin näköinen, mukava ja teknisesti hyvä. Moottorin uskon kestävän riittävän monta sataa tuhatta, vaihteisto (CVT) jää nähtäväksi.

    • ryjryjtuketuktuke

      33tkm tuli täyteen juuri ja 45 tkm on loppu vuodesta rikki. Auto on 09 CRD SXT ja erittäin tyytyväinen autoon. Mitään vikaa ei ole ollut, yksi lamppu mennyt tänä aikana ja sen vaihdoin itse, atuo ollu uudesta saakka itselläni. Aion pitää auton niin kauan kuin mahdollista.

      Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti :)

      • rynkyttäjä

        Ainoa oikea vika mitä tuossa vaimon kaliperissa on ollut 72 tuhannen km aikana, on tuo kauhea natina takapäässä... kuuluu jopa moottoritienopeudessa, mutta huollossa ei kuulunut...

        Onhan tuota luistoneston softaakin koitettu päivittää, mutta edelleenkin moottori sammuu, kun vähänkin pyörä sutaisee.

        Muuten on ollut naisihmisen käyttöön hyvin katu-uskottava ajoneuvo.


      • hunterspec
        rynkyttäjä kirjoitti:

        Ainoa oikea vika mitä tuossa vaimon kaliperissa on ollut 72 tuhannen km aikana, on tuo kauhea natina takapäässä... kuuluu jopa moottoritienopeudessa, mutta huollossa ei kuulunut...

        Onhan tuota luistoneston softaakin koitettu päivittää, mutta edelleenkin moottori sammuu, kun vähänkin pyörä sutaisee.

        Muuten on ollut naisihmisen käyttöön hyvin katu-uskottava ajoneuvo.

        -07 CRD itselläni ollut 4kk ja mittariin rullattu jo 15 tkm lisää (auton ostin 65 000km ajettuna ja juuri huollettuna). vähän jännitti ostaa auto juuri takuuajan umpeuduttua mutta tyytyväinen olen ollut. Takapää välillä nitisee (kaipaisi nivelet rasvaa) ja ajovalot palaneet kerran. katsastuskausi juuri alkanut ja sitä ennen määräaikaishuolto ja todnäk ne surullisen kuuluisat raidetangonpäät vaihtuu vaikka eivät kyllä ainakaan oireile kuuluvasti mitenkään. 2.0 TDI on erittäin toimiva moottori kyseiseen autoon ja tarkoitus olisi pitää autoa kyllä useampi vuosi.

        Harmittaa vain äärettömästi että joku apina kolhi aika mahtavat naarmut vänkärin puoleiseen etukaareen parkkipaikalla. Auto on musta ja valkoiset skraadut näkyvät liiankin hyvin. Vakuutus korvaa mutta maksettavaa kuitenkin bonusmenetyksineen ja omavastuineen siunaantuu reilu 500e..Liikaa maksettavaa toisen välinpitämättömyydestä (tai kateudesta?)


      • hunterspec
        hunterspec kirjoitti:

        -07 CRD itselläni ollut 4kk ja mittariin rullattu jo 15 tkm lisää (auton ostin 65 000km ajettuna ja juuri huollettuna). vähän jännitti ostaa auto juuri takuuajan umpeuduttua mutta tyytyväinen olen ollut. Takapää välillä nitisee (kaipaisi nivelet rasvaa) ja ajovalot palaneet kerran. katsastuskausi juuri alkanut ja sitä ennen määräaikaishuolto ja todnäk ne surullisen kuuluisat raidetangonpäät vaihtuu vaikka eivät kyllä ainakaan oireile kuuluvasti mitenkään. 2.0 TDI on erittäin toimiva moottori kyseiseen autoon ja tarkoitus olisi pitää autoa kyllä useampi vuosi.

        Harmittaa vain äärettömästi että joku apina kolhi aika mahtavat naarmut vänkärin puoleiseen etukaareen parkkipaikalla. Auto on musta ja valkoiset skraadut näkyvät liiankin hyvin. Vakuutus korvaa mutta maksettavaa kuitenkin bonusmenetyksineen ja omavastuineen siunaantuu reilu 500e..Liikaa maksettavaa toisen välinpitämättömyydestä (tai kateudesta?)

        lisäystä vielä edelliseen viestiin..auton ostin siis autoliikkeestä mutta soitin myös edelliselle omistajalle joka kertoi ettei ollut autolle tarvinnut tehdä mitään määräaikaishuoltojen lisäksi..Vaihtoi muuten Journeyyn.


      • samall
        hunterspec kirjoitti:

        -07 CRD itselläni ollut 4kk ja mittariin rullattu jo 15 tkm lisää (auton ostin 65 000km ajettuna ja juuri huollettuna). vähän jännitti ostaa auto juuri takuuajan umpeuduttua mutta tyytyväinen olen ollut. Takapää välillä nitisee (kaipaisi nivelet rasvaa) ja ajovalot palaneet kerran. katsastuskausi juuri alkanut ja sitä ennen määräaikaishuolto ja todnäk ne surullisen kuuluisat raidetangonpäät vaihtuu vaikka eivät kyllä ainakaan oireile kuuluvasti mitenkään. 2.0 TDI on erittäin toimiva moottori kyseiseen autoon ja tarkoitus olisi pitää autoa kyllä useampi vuosi.

        Harmittaa vain äärettömästi että joku apina kolhi aika mahtavat naarmut vänkärin puoleiseen etukaareen parkkipaikalla. Auto on musta ja valkoiset skraadut näkyvät liiankin hyvin. Vakuutus korvaa mutta maksettavaa kuitenkin bonusmenetyksineen ja omavastuineen siunaantuu reilu 500e..Liikaa maksettavaa toisen välinpitämättömyydestä (tai kateudesta?)

        kävi samalla tavalla,elika joku oli autolla ajanut skraadut etulokariin(caliber) kuukausi sitten.Elikä vakuutusyhtiön kanssa funtsittiin mitä kannattaisi ite maksaa ja päädyttiin että 350€ kannatta maksaa jos menee korjaus yli niin vakuutusyhtiön kautta.Elikä menin automaalarin luo kysymään ja sanoi että pieni pellin oikaisu ja lokarin maalaus ja lakkaus yhteensä 270€,jotenka asia oli selvä,auto oli kaksi päivää maalarilla ja sain auton ja kun on aika uusi niin ei näy värivivahdetta ja tuli siisti.Kysäise maalaamoista hintoja ja näytä auto siellä niin sanovat het puoleen hinnan.Veikkailen että on sinulla samoissa summissa.Tämä hesassa.


      • akka ratissa
        samall kirjoitti:

        kävi samalla tavalla,elika joku oli autolla ajanut skraadut etulokariin(caliber) kuukausi sitten.Elikä vakuutusyhtiön kanssa funtsittiin mitä kannattaisi ite maksaa ja päädyttiin että 350€ kannatta maksaa jos menee korjaus yli niin vakuutusyhtiön kautta.Elikä menin automaalarin luo kysymään ja sanoi että pieni pellin oikaisu ja lokarin maalaus ja lakkaus yhteensä 270€,jotenka asia oli selvä,auto oli kaksi päivää maalarilla ja sain auton ja kun on aika uusi niin ei näy värivivahdetta ja tuli siisti.Kysäise maalaamoista hintoja ja näytä auto siellä niin sanovat het puoleen hinnan.Veikkailen että on sinulla samoissa summissa.Tämä hesassa.

        Ei meilläkään mittarissa kuin jotain 20000 (-09) mutta hienosti pelannut. Ja minä todella tykkään, tähän mennessä paras autoni. Aiemmin Toyota Carinoita ollut paljon joista niistäkin tykkäsin, mutta tää on just mun!


      • perskutarallaa
        rynkyttäjä kirjoitti:

        Ainoa oikea vika mitä tuossa vaimon kaliperissa on ollut 72 tuhannen km aikana, on tuo kauhea natina takapäässä... kuuluu jopa moottoritienopeudessa, mutta huollossa ei kuulunut...

        Onhan tuota luistoneston softaakin koitettu päivittää, mutta edelleenkin moottori sammuu, kun vähänkin pyörä sutaisee.

        Muuten on ollut naisihmisen käyttöön hyvin katu-uskottava ajoneuvo.

        Onnittelut.....mun Caliber ja vaimokin oli "katu-uskoton"!!


    • rtbhyjm,ketuyy

      Juuri tuli 42tkm mittariin 09 CRD SXT. Molemmat lamput palaneet kerran ja molemmat vaihdoin itse. Vähäsen on työtä kun lamppua vaihtaa, mutta ihan hyvin onnistuu, apparin puoli paljon helpompi(iso käteni mahtuu sinne paremmin:)

      Erittäin hyvä auto ajaa, ajo asento ihan hyvä minulle, hinta/laatu suhde täysi kymppi.

      Ja tuolla rahalla mitä caliber tuli maksamaan, niin siihen rahaan ei olisi saanut mitään näin yhtä hyvää autoa, toki tuttavani sanoi minulle ettei sitä kannata ostaa, mutta tähän asti enemmän kuin tyytyväinen dodgeen!

    • keijo345

      Oisko takapään narinaan ratkaisua ??

    • ReadMore

      2.0 TDI koneista menee turbo (yleensä vikakoodina yliahto) jossain vaiheessa.
      Valitettava VW merkkisen murhe.
      Raidetangon päät ja tukivarret eteen ja taakse löytyy esim. US-Partsista tai RockAuto.comista tilaamalla.
      Tarkkaile silloin tällöin takapyöriä, jos takarenkaiden sisäreuna on kulunut.
      On alatukivarressa väljää. Vaikuttaa myös melutasoon.
      Tsekatkaa Jeep sivulta neuvoja ja ohjeita. Alusta on aika pitkälle sama.

    • tootke

      Kyllä totke kaliiperi on shit auto.Arvokin putoaa 2000€ vuodessa.

    • Ei Dodgea koskaan

      Kävin tossa Vegasissa männä kesänä.En nähny kuukauden aikana ,kun 3 siis kolme kappaletta Dodge caliberia koko aikana.Muita Dotkeja kyl oli.
      Niin paljon amerikkalaiset arvostaa sitä.

    • Kähmy

      Älä valehtele et käyny.

      • Toyota is best

        Voi vittu mitä laatua Korean jenkeissä alle 100T jo raidetangonpäitä vaihdettu ja ties mitä Käynnistyksen esto yksikköjä ja kallistuksenvakaimia! Voi elämän kevät sentään ei ihme, että on myynti Europassa lopetettu eihän tommosta kuraa kukaan järkevä osta! Itteltä ainaki menis hermot tommoseen korjaamiseen ! Onneks Toyota on laadullisesti ihan eri svääreissä yli 110 000km on menty ilman pienintäkään ongelmaa ja kaikki toimii !


    • sxt caliber

      Toyota is best ei toyota uskovaisena taida tietää mitä puhuu.
      Kyllä caliber on ihan usa valmisteinen.
      Ajatko ite kenties corollalla?Pidät sitä japsina?
      Suomeen tuotavat kun on jo vuosia tullu turkista,jossa karvarannepitsanpaistajat kasaa.

    • urkki3

      Kaliperit tehdään itävallassa

      • urkki3

        tai tehtiin ei niitä enää tehdä kun se ei mene kaupaksi


      • Jenkkikuski

        Ei ole koskaan tehty Itävallassa, vaan Illinoisissa, USA:ssa, tarkemmin Belvideresin kaupungissa Chryslerin tehtaalla.


    • narina takana

      Takapään narina johtuu yleensä taka-akselin aurauksen säätötangon huonoista suojakumeista. Jos tilaatte osia itse, ebayhin vaan rear toe link ja dodge caliber sekä vuosimallinne. Vaihtakaa molemmat puolet samalla.

      Jos vaihdatte itse, auto täytyy saada ylös! Lähes mahdoton paukuttaa irti tunkin varassa ellei osta samalla pultteja ja rälläköi vanhat irti. Pulteista toinen erikoispultti => maksaa molemmille puolille n. 100 e (vaihto maksoi minulle 50 e).

    • toprop

      kyll dotke caliperi on paska auto. meilläkinpäin naapurin äijä korjaa ja takoo joka ilta jotain paikkaa.se on niin kylmäkin ettei voi sammuttaa viideksi minuutiksi ,ettei rupee paleleen

    • On kanttia

      tootke kalperia kun kattelee niin näyttää ,että pellit on väännetty kanttikoneella.

    • Jolkku-Muuseppi

      Onko joku ajanu caliperilla 50 tuhatta km vai.

    • onsekummaaaaaa

      Mulkku Joosepit vaan tykkää ostella vääränmerkkisii rapakon romuja?

    • Ber

      Itsellä ollut nyt vuoden diesel Caliger ja olen ajanut matka-ajoa noin 70 000 km. Kulutus keskim. 4,8. Ei mitään ongelmia. Kilisee ja kitiseee ne muutkin autot jos niitä ei huolla. Onse kummaa voi niellä ..kunsa ite ; ))

      • Ber

        Mittarissa nyt 205 000.


    • Saksalais.olut

      kaliiberin mittari heittää sen verran,kun on ajettu kilometri niin mittariin on jo tullut 2 kilometriä.Siitä voit laskea kulutuksen.

    • Hahhatihaa

      Totken caliperin arvo putoaa ,kun lehmän paska.Ja siihen se leviää.

      • Ber

        Sanoo joku joka ei ole koskaan ajanut Caliberilla. Eikä saa reppana ajaakaan!


    • ei.ikinä.totkea

      Taas naapurin äijä takoo kaliperi totkeaan.Kai se taas takapyöriä yrittää saada suoraan,kun ne on kallellaan.

    • kaukaahaettu

      Paskasti tehty tollanen euromalli, kannattaa kiertää kaukaa!! Ettei joudu ottaa nitroo tallista!

      • Crd

        Ei yhtään enempi euromalli kuin Nitrokaan!!
        Kumpikin tehty Jenkeissä ja kummassakin diesel-koneet tulee Euroopasta, Nirtossa Fiatilta ja Caliberissa WV:ltä.


    • Mulla.onkin.Toyota

      Tänäänkään ei ollu ,kun 20astetta pakkasta niin naapurin äijä piti kalikkaa 2 tuntia johdossa sen jälkeen puolituntia tyhjäkäyntiä,niin vielä piti mennä pilkkihaalarissa autoon .On tosi kylmä. Mä pääsen liikkeelle heti kun ottaa piuhan irti.

    • HyvinKulkee

      31ceetä pakkasta ja webasto käyntiin. Ajettu 180tkm. Käyntiin ja ajoon. Akkuteline näkyy olevan Optimalle tehty, joutunee sen muokkaamaan normimalleille? Onko kukaan laittanu muuta akkua paikalleen? Aika ahtaan oloinen paikka

      • CRD

        Kyllä sinne ihan Vartan akku hakee paikkansa tyyppiä en muista mutta asettuu ilman mitään "muokkailuja" telineeseen.


    • No.joo

      Kaikkihan kalikassa on ahdasta.Paitsi nivelissä.

    • mobarv8

      mikä vitun dodge pelkkä nuhapumppu.Ostakaa kunnon mopari ,eikä mitään pikkukoneisia yksputkisia katti kakka pyttyjä.Dodge on dodge kun 400. v8 ja kaksi katitonta hinti pakoputkee.Noi teidän nuhapumput on homoille.

    • Kerran.näinkin

      Dotke on kerrankin jonon parhaimpia.Tosin vaan vikatilastossa.

    • Jo.oli.aikakin

      Onko Caliberit kaikki paalattu,kun ei tule enää kehuja.

    • Pöhöhöhöhöhöh

      Joku täällä kertoi ,että caliberin takapyörät on kallellaan. Sain siihen vastauksen ,että sen jouset on kuoleentuneet koska ne on otettu kuulakärkikynästä.

    • Crd

      220 000 nyt ajettu eikä mitään isompaa ongelmaa. Raidetangon päät ja alatukivarret eteen kun laittaa Moogin osista niin ei tartte niitäkään enää vaihdella. Diesel kone kyseessä. Volkkarin tekniikka muuten hyvä, mutta turbo-ongelmia tulee ellei egr-venttiiliä poista käytöstä. Tämän lisäksi poistin vielä hiukkassuodattimenkin kun tuli täyteen. Samalla kun ohjelmaa joutui muuttamaan, tuli tehoja ja vääntöä mukavasti lisää (nyt 170hp).
      Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen autoon, jolla nyt olen itse ajanut 170 000.
      Ainoa negatiivinen asia on turhan kova rengasmelu.

    • dotgeautohohhohoo

      Haist ukko pillu.Totta kai sä kirjottelet tollasia,kun vituttaa niin raskaasti,että tulitkin ostaneeksi paskaa.
      Kertokaapa ihan tosissaan mitä mieltä ootte kyseisestä paskaläjästä.

    • Calipertti

      Missäs se sivun aloittaja on .Ei ole kuulunut mitään Caliberiinasta?
      Joko olet vaihtanut autoon sen kaliperisi?

    • Crd

      Crd
      12.7 2016 klo10.27


      220 000 nyt ajettu eikä mitään isompaa ongelmaa. Raidetangon päät ja alatukivarret eteen kun laittaa Moogin osista niin ei tartte niitäkään enää vaihdella. Diesel kone kyseessä. Volkkarin tekniikka muuten hyvä, mutta turbo-ongelmia tulee ellei egr-venttiiliä poista käytöstä. Tämän lisäksi poistin vielä hiukkassuodattimenkin kun tuli täyteen. Samalla kun ohjelmaa joutui muuttamaan, tuli tehoja ja vääntöä mukavasti lisää (nyt 170hp).
      Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen autoon, jolla nyt olen itse ajanut 170 000.
      Ainoa negatiivinen asia on turhan kova rengasmelu.
      No joo olen tullut siihen tulokseen ,että paskahan se on.Luulin alkuun,että auto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe