Macbookin äänet katosi

Äänetön__

Eli miten ihmeessä saan äänet takaisin, ääninäppäimet ei toimi (äänensäätäminen mukamas ei sallittua), ja äänet kuuluvat ainoastaan ulkoisten kaiuttimien kautta. Sammutin koneen uudelleen-> avausääni kuuluu ihan normaalisti. MIssä vika? Kone aika uusi eikä muita ongelmia ole ollut, tämäkin tuli ihan puskista.

23

8412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeästi.

      käyttöjärjestemä. Vaihda Ubuntuun, kaikki toimii hyvin, ei tarvitse bugisen OX.n kanssa tuskailla.

    • Bu-BuUbuntu

      käyttis Ubuntuun. Ei tule noita marginaalifirmojen bugeja kokoajan eteen.

    • 1stMacFinn

      Olisko käynyt nyt niin, että se ulkoisten liitäntäpistoke kuvittelee, että on ulkoiset käytössä koko ajan. Eli siellä oleva kytkin on jäänyt jumiin. Mitä sanoo Järjestelmäasetukset/Äänet? Kohta Ääni ulos? Kun irrotat liitäntäjohdon, muuttuuko?

      Jos ei muutu, siinä vika. Tutkaile mikä reiässä on vikana. Mulla oli joskus roskia/pölyä ja siksi jumissa.

      • Ap.

        Juuri näin oli käynyt kuten kirjoitit, jumiin oli jäänyt ja pikkusen aikaa kun renklasin liitäntäjohdon kanssa sisään ulos, johan toimii taas!! Jes! Kiitos kovasti :)


    • Ääni mykkä

      Minulla ei äänet toimi ja testasin tuota juttua. Tila muuttuu. Mitä minä teen?

    • Moi kaikki!

      1stMacFinn on aivan oikeassa! Minulla on itselläni Macbook Pro työkoneena ja olen kärsinyt samasta ääni ongelmasta muutamaan otteeseen ja se on selvinnyt sillä että olen tökkinyt hammastikulla äänireikään ja putsannut sen, niin hämärältä kun se kuulostaa, mutta se toimii!

      Terveisin Matias Expertiltä
      www.expert.fi

      • macbook pro

        Tietokone ollut hdmi:llä telkkarissa kiinni ja hyvin kuuluu äänet jne... mut kun nyt ottaa koneen irti piuhasta ni en ole saanut ääniä enää kuulumaan koneen omista kajareista :O


      • adblock

        Ai kun kiva että mainoksia on viesteissäkin.


    • stupid macbook owner

      missä on äänireikä?

      • еxpеrt.fi

        Se mistä tulee ääni ja haju yhtäaikaa ulos. Sijaitsee yleensä siellä selän alapuolella. Tunnetaan myös nimellä pеrsеreikä. Itse työntelen kahvitunnilla tеkopеnistä sinne jos ei aitoa saa.


    • normi juttu!

      Ainahan noi Lagaa!

    • AriSar

      Näytti hammastikku pelittävän Mac Book Prossa

      • ilkka2

        Omassa pro:ssa oli sama ongelma. Kurkkasin kuulokeliitäntäreikään ja sen sisällä hohti punainen ledivalo, eli luuli tosiaan kuulokkeiden olevan käytössä. Käytin kuulokepiuhan kerran sisällä ja otin pois, johan toimii. Mut onpas erikoinen vika, koska en ole kuulokkeita tän koneen kanssa käyttänyt ainakaan vuoteen...


    • Sama ongelma.

      Tässä tätä ns. "laaturautaa". Laittavatkohan hammastikun seuraavan mallin mukana?

      • Sama ongelma.

        Ja eilen ei toiminut DVD-asema. Onneksi puhaltamalla lähti toimimaan.


    • ano2

      Mulla oli macbook prossa sama vika, käytin kaiuttimia ja kun otin ne pois, ei sisäiset kaiuttimet enää pelannu. Rämppäsin kuulokereikään sisään ja ulos kaiutinjohtoa ja ennen pitkää alkoi pelittää sisäiset kaiuttimet

    • onnellinen7

      Täällä sama ongelma mutta pieni putsaus topsitikulla sai toimimaan!

    • ella3

      MInulla sama ongelma, kuulokkeista musiikki kuuluu, mutta koneen kajareista ei.. ja kuulokereiässä palaa punainen valo.. mitä tehdä?

      • 1stMacFinn

        Siis et osaa lukea mitä tässä ketjussa muut ovat tehneet?

        No, sulle vielä kerran: pistä ne kuulokkeet reikään muutaman kerran, hieman voit samalla yrittää heiluttaa sitä kuulokeliitintä. Voi myös hammastikulla tai topsitikulla hieman putsata sitä kuulokereikää.


    • sami254

      Ei oo totta. Upouusi kone ja sama oire. En meinannut uskoa, että moinen voisi auttaa. Ja niiin vain kävi. Joskaan ei ollut hammastikkua tms. käsillä, niin puhalsin tonne kuulokereikään :)

      • Tikkukauppias

        Jahas, mäkki lähtee siis tikulla tai puhaltamalla käyntiin.


    • TomofTurku

      Kiitos avusta! Tämä vika on vaivannut useastikin, nyt osaan "korjata" (kuuloke pistokkeeseen ja pois niin äänet taas toimii:-))!

    • uuskäyttäjä

      Tsekkaa asetuksista ettei Belkinin kaiutin ole päällä. Pistä pois niin äänet kuuluu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe